Pelkästään Tampereen Laakkosella viime vuoden loppuun mennessä vaihdettu kuusisataa TSI-koneen jakopäätä. On se omasta mielestäni paljon ihan millä mittarilla tahansa.
Tampereen Laakkosella vaihdettu 600 TSI-jakopäätä
56
227
Vastaukset
- Kohan_kyselen
Ketä kiinnostaa sinun mielipide?
- Sinua-näköjään
Skoda Octaviastani hajosi kesällä tsi-moottori johtuen heikkolaatuisesta jakoketjusta. Olin jo aikaisemmin lukenut nettifoorumeista kirjoituksia tsi-moottoreiden heikosta laadusta. Uskottelin itselleni, että kyseessä on harvinainen ongelma josta on nostettu vain suuri meteli. Uskomukseni muuttui kerrasta kun 5.6.2013 autoni Skoda Octavia ei startannut. Kyseessä vuosimallia 2008 oleva auto, joka on varustettu 1.8 tsi moottorilla. Kilometrejä mittariin oli kertynyt ennen konerikkoa 113 000 km. Autolla on moitteeton merkkihuoltohistoria, jossa on noudatettu ns. Long Life huoltoväliä. Skoda Octaviani on ostettu uutena Veljekset Laakkoselta Lahdesta.
Yritin käynnistää autoa 5.6.2013. Moottorista kuului epämääräistä räpsymistä. Onneksi autossa oli voimassa Skodan ajoturva, sieltä sainkin nopeasti hinausauton sekä vuokra-auton alle kolmeksi päiväksi. Seuraavana päivänä autoni sai diagnoosin. Jakopäänketju pompannut ja aiheuttanut täydellisen tuhon moottorille. Kustannusarvio 9000 euroa! Tämän jälkeen Googletin ja huomasin, että vastaava jakopääketjuongelma on yleinen.
Muutama arkipäivä myöhemmin sain tietää, että maahantuoja Helkama-auto osallistuu kustannuksiin 70% osuudella. Auto oli korjattavana kaksi viikkoa Veljekset Laakkosella. Maksettavaa remontista kertyi 2237 euroa, sillä hinnalla sain autooni käytetyn vaihto-osa moottorin. Skoda Octavia on halpa ostaa, mutta kallis ylläpitää. Näin ainakin omalla kohdallani.
Jälkipyykki - Skoda ei noudattanut kuluttajaneuvojaa kesällä 2013
Autoa hakiessani maksoin 2237 euroa. Lisäksi Veljekset Laakkosella oli tehty ylimääräisenä työnä kytkinremontti, siihen eivät kysyneet lupaa. Järkeväähän se oli tehdä, mutta ihmeellistä ettei merkkihuolto kysynyt lupaa minulta. Lisäksi hämmästytti ettei huoltomies käynyt lävitse mitä autolle oli tehty. Lisäksi jouduin pyytämään erikseen huoltokirjaan leiman moottorin vaihdosta. Viimeisimmissä määräaikaishuollossa jouduin pyytämään ruksit huoltokirjaan tehdyistä töistä. Todella vakuuttavaa toimintaa merkkihuollolta.
Veljekset Laakkosella ei ollut varaa antaa sijaisautoa, myyjän mukaan autot ovat heille työväline. Veljekset Laakkonen eikä Helkama-auto suostuneet kuluttajaneuvojan ohjeistukseen sijaisautokuluista. Tässä tarkka lainaus kuluttajaneuvojalta: "Kuluttajalla on lähtökohtaisesti oikeus vaatia sijaisautokuluja korvattavaksi silloin, jos myydyssä autossa on ollut myyjän/maahantuojan vastuulla oleva virhe. Ensisijaisesti kuluttajan tulisi pyytää sijaisautoa myyjältä ja/tai maahantuojalta, mutta jos sellaista ei ole saatavissa, niin kuluttaja on voinut vaatia myös kohtuullisia ja tarpeellisia vuokra-auton kuluja korvattavaksi.. Lopulta Veljekset Laakkonen korvasi sijaisautokulut, asiasta lisää viimeisessä kappaleessa!
Maahantuojan mukaan maahantuojan vastuulla olevaa virhettä ei ole, vaan kyse on heidän PR-toiminnasta ja hyvästä hengestä. Helkama-auton edustaja kertoi, että ovat jopa maksaneet extraa! Maahantuojan eli Helkama-auton mukaan 1.8 TSI moottorin laskennallinen ikä on 300 000 km. Kun autolla on ajettu 113 000 km tarkoittaa se 37,7% ja nyt minulle jäi maksettavaa vain 30%. Ainiin ja tähän hyvään hengeen eli GW (Good Will) käytäntöön kuuluu, että asiakas maksaa öljyt 100% osuudella tässäkin tapauksessa.
7 vuotta tai 150 tuhatta km. pitäisi saada täysin ilmaiseksi paskan korjaus.sijaisautoa myöten.
Volkswagen on epäsuorasti myöntänyt, että TSI moottoreiden jakoketjuissa on ollut ongelmia. Googlettamisen perusteella Skoda ei ole samaa myöntymystä tehnyt. Erityisesti ongelmaa on esiintynyt 1.2 TSI- ja kaksoisahdetuissa 1.4 TSI -moottoreissa. Tyypillisesti ketju venyy tai hyppää kokonaan irti. Tämän seurauksena voi olla iso koneremontti, pahimmillaan koko moottorin vaihtaminen. Itselläni ( 1.8 TSI) autossani jouduttiin vaihtamaan moottori. Näitä edellä mainittuja moottoreita on seuraavissa autoissa Volkswagen, Audi, Seat ja Skoda.
Käytetty moottori risan tilalle
Veljekset Laakkosen merkkihuollossa ei käyty lävitse kuittia tai mitä autolle oli tehty. Sen vuoksi kävin vasta kotona kuitin lävitse. Hämmästelin mitä V-O moottori 1.8 BZB tarkoittaa. Selvitin, niin V-O lyhenne tulee sanasta vaihto-osa eli Skodaani oli vaihdettu vanha käytetty moottori, jonka veroton hinta näyttäisi olevan 4607,42 euroa! Olisi ollut mukava jos Veljekset Laakkosen huoltoneuvoja olisi muistanut mainita, ettei autoon laitetttu uutta moottoria.
Skodani hajonnut moottori taas lähti suoraan tehtaalle ilman mitään ilmoituksia. Siellä se kuulemma kierrätetään tai kunnostetaan uudeksi moottoriksi. Tämän siis jouduin selvittämään jälkikäteen. Kuulostaa hyvältä bisnekseltä! Itselleni vaihto-osa moottorista jäi maksettavaa 1713,96 euroa. Eli Skoda saa 1382,23 euroa (verot huomioitu) ja samalla he saavat rikkoutuneen moottorin jonka voi kunnostamisen jälkeen taas myydä eteenpäin. Minun osuus korjauskustannuksista laski 237 euroa kun hyväksyin Veljekset Laakkosen tarjoaman sovintorahan.
- KyykmanOnLahja
Mistähän päästä poika on lukunsa repäissyt, trollin tietotoimistosta ilmeisesti.
- oiskohyväsittenkin
Aika vähältä kuulostaa..
- pistän_paremmaksi
Tässä on varma tieto: Tampereen Laakkosella on korjattu 927 TSI:n jakopäätä. Linkkiä en esitä, koska se ei ole tarpeellista.
- hyvä-poika
Nätisti poitsu vastailet itsellesi
- TässäSuuntaaAntava
Suomessa VW, Skoda, Seat ja Audi ovat karkean arvion mukaan vaihtaneet n. 95 000 TSI-jakopäätä kymmenen vuoden aikana.
- kiirettäpitää
Minäpä vaihdoin viikonloppuna kolme jakoketjua ja yhdet alushousut.
- tulevaisuus-turvattu
Sulla riittää siis businessta loppuiäksi.
- A2B
Volkkari on kääntänyt jakopääongelmat liiketoiminnaksi jo ajat sitten
Ja asiakas maksaa viulut - tottakai - ReinoLeino
Toi vois olla paljon, jos ne olis vaikka Lamborgiiinin jakopäitä, mutta kun ne on volsun jakopäitä, niin luku on MITÄTTÖMÄN PIENI! Volsuja on suomessa nyt ehkä tuommoiset 5.300.000 kappaletta, muutama sata sinne tai tänne. Ja tuohon määrään suhteutettuna se 600 on häviävän pieni luku.
Ja mitä siitä vaikka olisikin vaihdettu???? KUKA on sanonut että ne olisi vaihdettu RIKKOONTUMISEN vuoksi?? Ei kukaan! Volsunomistaja on tarkka tavarastaan, siksi sillä juuri se volsu on. "Joka vierasta käyttää, se omaansa säästää", me lestadiolaiset sanomme. ei kukaan ihmettele, jos kertoo vaihtaneensa kesärenkaat tai talvirenkaat. Mutta vaihdapas jakopää tai turboahdin tai DSG-laatikko, niin jo riittää ihmettelyä ja ärsyttävää paskanpuhumista. MIKSI? Ei ole kiellettyä vaihtaa vaikka kesäksi kesäjakopäätä jos haluaa. Tämä on vapaa maa. Sen takia isoisät kaatuivat syvärillä ja kollaassa, että me voimme vapaasti vaihdella jakopäitä ja ahtimia, vapaina miehinä, jos ja kun siltä tuntuu.- VAG_huoltopäällikkö
Reiska hei huomaa että tuo oli pelkästään yhden liikkeen luku.
Tähän muut merkkihuollot ja pajat päälle niin puhutaan n. 100 000 VAG-ryhmän autosta Suomessa viimeisen 10 vuoden aikana, - Onnenkauppaa
VAG_huoltopäällikkö kirjoitti:
Reiska hei huomaa että tuo oli pelkästään yhden liikkeen luku.
Tähän muut merkkihuollot ja pajat päälle niin puhutaan n. 100 000 VAG-ryhmän autosta Suomessa viimeisen 10 vuoden aikana,Tuosta muuten kun ynnää niin n. joka neljännessä Volkswagen Groupin autossa on jakopääongelma.
Osuuko arpa kohdallesi? - pidäautostasihuolta
Onnenkauppaa kirjoitti:
Tuosta muuten kun ynnää niin n. joka neljännessä Volkswagen Groupin autossa on jakopääongelma.
Osuuko arpa kohdallesi?Mulle osui arpa kohdalle 2008 Golfin kanssa. Auto on toiminut hienosti koko ajan, mutta jakopää vaihdettiin uuteen ilmaisen tarkastuksen perusteella. Maksoi mulle tasan nolla euroa. Kun minä olen niitä mustanpekan saaneita ja seuraukset ovat nämä niin eipä tuo kovin iso rasti ollut. VW:ltä menee hieman rahaa, mutta se ei ole asiakkaan ongelma.
Kaikenkaikkiaan näyttää siltä että VW pääsi tästä suosta jalat kuivana. Vanhoihin koneisiin joutuvat vaihtamaan jakopäitä omaan piikkiin vielä muutaman vuoden ennenkuin vanhat koneet paalataan, mutta pikkurahojahan ne ovat omista osista kun vaihtaa.
Myyntiluvut ovat olleet koko ajan todella korkealla joten mainekaan ei näyttänyt kärsivän lainkaan. Uusissa autoissa ongelmakoneita ei ollut enää hetken aikaan joten ongelmakoneiden määrä laskee joka päivä.
Ongelmia on lähinnä niillä onnettettomilla tunareilla jotka ovat lipsuneet huolto-ohjelmasta. Sellaisen plus viisi vuotta vanhan auton arvo ei paljoa ole. - Urpojariittää
Nää on niin hienoja nää Volkkari ihmiset, varmaan hyppäätte kaivoonkin jos yhtiö pyytää.
- JumalanRuoska
Toi on juuri ihan käsittämättömän laajalle levinnyt joukkopsykoosi, että on jokin "ryhmä" joka laiminlyö auton huollot, ja siksi on moraalisesti oikein, että heille ne vikaantumiset osuvat, ei muille. Ne "muut" ovat pikkutarkkoja, käyvät viiden tuhannen välein öljynvaihdossa, antavat laittaa niveliin rasvanipat joihin voi samassa puristaa prässistä pari painallusta. Niille ei koskaan osu mitään ikävyyksiä. Autuaita ovat ne, jotka huoltavat autojaan merkkihuollossa!
Tosiasiassa kaikki nuo ongelmat ovat koskeneet autoja, joilla on ajettu max 50 tkm. Eli siis yhden huoltovälin verran. Mistä olette saaneet päähänne, ettei ihmiset käytä autojaan huollossa? Käytättehän et itsekin? Niin muutkin tekevät. Mitä järkeä olisi hankkia 30 kE auto, ja yrittää "säästää" 300 eur huollossa? Puhumattakaan työsuhdeautoista. Siinähän työnantaja maksaa koko shown. Työntekijän verotus on ihan sama, huolsi autoa tai ei.- selväpeli
"Toi on juuri ihan käsittämättömän laajalle levinnyt joukkopsykoosi, että on jokin "ryhmä" joka laiminlyö auton huollot, ja siksi on moraalisesti oikein, että heille ne vikaantumiset osuvat, ei muille. "
Ei aivan noinkaan. Vialliset jakoketjut venyvät joka tapauksessa, huoltaa niitä tai ei. Ainoa ero on siinä että huollettuun autoon VW maksaa jakopään vaihdon. Jos omistaja jättää huollot tekemättä, hän vapauttaa samalla valmistajan virhevastuusta. Näin yksinkertaista tämä on ja mielestäni moraalisestikin oikein. Tämä periaate koskee kaikkia tuotteita. Ei ole millään tavalla VW:n keksimä juttu. - Olematon.vastuu
selväpeli kirjoitti:
"Toi on juuri ihan käsittämättömän laajalle levinnyt joukkopsykoosi, että on jokin "ryhmä" joka laiminlyö auton huollot, ja siksi on moraalisesti oikein, että heille ne vikaantumiset osuvat, ei muille. "
Ei aivan noinkaan. Vialliset jakoketjut venyvät joka tapauksessa, huoltaa niitä tai ei. Ainoa ero on siinä että huollettuun autoon VW maksaa jakopään vaihdon. Jos omistaja jättää huollot tekemättä, hän vapauttaa samalla valmistajan virhevastuusta. Näin yksinkertaista tämä on ja mielestäni moraalisestikin oikein. Tämä periaate koskee kaikkia tuotteita. Ei ole millään tavalla VW:n keksimä juttu.Mitenkä se leima vaikuttaa huoltovapaaseen jakoketjuun muuten kuin että huijarigroup ja keskonen pesevät kätensä vastuusta "laillisesti" . Mitään moraalia ei koskaan ole tunnettukkaan.
- omamokatämä
Olematon.vastuu kirjoitti:
Mitenkä se leima vaikuttaa huoltovapaaseen jakoketjuun muuten kuin että huijarigroup ja keskonen pesevät kätensä vastuusta "laillisesti" . Mitään moraalia ei koskaan ole tunnettukkaan.
Noin se menee kaikissa tuotteissa. Jos ei noudata valmistajan ohjeita niin takuu ja virhevastuu raukeaa aina. Riippumatta tuotteesta tai valmistajasta.
Esimerkiksi matkapuhelimiin on asennettu sellainen anturi joka tunnistaa kosteuden. jos puhelin saa kosteutta sisäänsä niin takuu raukeaa välittömästi kaikilta osin. vaikka olisi viikon vanha puhelin kyseessä ja valittaisit näytön halkeamisesta.
Kuluttajalla on oma vastuunsa, ei omia hölmöilyjä voi kaataa valmistajan niskaan. Jos jättää autonsa huoltamatta niin silloin ottaa täyden vastuun KAIKISTA vioista. Mielestäni hyvin selvästi määritelty asia ja moraalisesti täysin oikein. Jos menee ymmärtämättömyyttään vapauttamaan valmistajan virhevastruusta niin kyllä se varmaan tuntuu vittumaiselta, mutta silti vastuu on kuluttajalla itsellään. Tyhmyydestä tunnetusti sakotetaan tässä maailmassa. - Das.vilppi
omamokatämä kirjoitti:
Noin se menee kaikissa tuotteissa. Jos ei noudata valmistajan ohjeita niin takuu ja virhevastuu raukeaa aina. Riippumatta tuotteesta tai valmistajasta.
Esimerkiksi matkapuhelimiin on asennettu sellainen anturi joka tunnistaa kosteuden. jos puhelin saa kosteutta sisäänsä niin takuu raukeaa välittömästi kaikilta osin. vaikka olisi viikon vanha puhelin kyseessä ja valittaisit näytön halkeamisesta.
Kuluttajalla on oma vastuunsa, ei omia hölmöilyjä voi kaataa valmistajan niskaan. Jos jättää autonsa huoltamatta niin silloin ottaa täyden vastuun KAIKISTA vioista. Mielestäni hyvin selvästi määritelty asia ja moraalisesti täysin oikein. Jos menee ymmärtämättömyyttään vapauttamaan valmistajan virhevastruusta niin kyllä se varmaan tuntuu vittumaiselta, mutta silti vastuu on kuluttajalla itsellään. Tyhmyydestä tunnetusti sakotetaan tässä maailmassa.Mitenkäs tuo matkapuhelimen kastaminen liittyy Volkkarin jakoketjuongelmaan? Ja kuinka ne ketjuongelmat ja taistelut vastuusta koskevat vain Volkkareita? Ketju kuitenkin alkaa olla jo melkein kaikilla merkeillä. Eihän niissä ole muilla mitään ongelmaa. Kestävät yleensä koko auton käyttöiän. Vastuun välttelyksi sitä meilläpäin kutsutaan jos ei omasta suunnitteluvirheistään ja ala-arvoisesta materiaalista kanna vastuuta. Kaiken kukkuraksi vaivainen kahden vuoden takuu kertoo ettei valmistaja itsekään luota viritelmiinsä. Autobildin laatu ja luotettavuusraportti kyllä kertoo,missä volkkarilla mennään
- järkevääautonpitoa
Das.vilppi kirjoitti:
Mitenkäs tuo matkapuhelimen kastaminen liittyy Volkkarin jakoketjuongelmaan? Ja kuinka ne ketjuongelmat ja taistelut vastuusta koskevat vain Volkkareita? Ketju kuitenkin alkaa olla jo melkein kaikilla merkeillä. Eihän niissä ole muilla mitään ongelmaa. Kestävät yleensä koko auton käyttöiän. Vastuun välttelyksi sitä meilläpäin kutsutaan jos ei omasta suunnitteluvirheistään ja ala-arvoisesta materiaalista kanna vastuuta. Kaiken kukkuraksi vaivainen kahden vuoden takuu kertoo ettei valmistaja itsekään luota viritelmiinsä. Autobildin laatu ja luotettavuusraportti kyllä kertoo,missä volkkarilla mennään
"Vastuun välttelyksi sitä meilläpäin kutsutaan jos ei omasta suunnitteluvirheistään ja ala-arvoisesta materiaalista kanna vastuuta."
Vw on myöntänyt virheensä ja vaihtaa jakopäitä omaan piikkiinsä. Tässä asiasta juttua Hesarissa jo muutaman vuoden takaa.
http://www.hs.fi/autot/a1371452318462
Tiedän myös omasta kokemuksesta että VW maksaa vaihdon 100% jos huoltohistoria on kunnossa. Myös useita vuosia takuun päättymisen jälkeen.
Ongelmia tulee vain jos auton omistaja omilla toimillaan kirjoittaa valmistajalle "valtakirjan" ja vapauttaa sen virhevastuusta.
Tässä autoalan keskusliiton näkemys asiasta: "Kuluttajariitalautakuntaan viedään autoihin liittyen huomattava määrä valituksia, jotka olisi autoalan mukaan voitu välttää paremmalla huolenpidolla ajoneuvosta. Alan edustajat toteavat, että valtuutetussa merkkihuollossa huolehditaan siitä, että valmistajan kyseiselle autolle laatimaa huolto-ohjelmaa noudatetaan ja ajoneuvo toimii moitteetta.
"Auton elinkaari ei ole sama huoltamattomalla tai valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti huolletulla autolla", Autoalan tiedotuskeskuksen tiedotteessa todetaan.
En ymmärrä miksi oman auton kanssa alkaisi kaivamaan verta nenästään jättämällä se huoltamatta. vaikkei mitään sattuisikaan niin tuollainen pito näkyy takuuvarmasti hyvityshinnassa kun sitä lähtee vaihtamaan. Itse ainakaan en ostaisi missään nimessä ostaisi minkäänmerkkistä autoa jonka huolloissa on lipsuttu.
- TässäTotuus
Kun takuuaika loppuu niin virhevastuun puitteessa VW:ltä on turha odottaa täyttä korvausta, mikä taas suurimmalle osasta valmistajista ja maahantuojista on päivänselvää.
Myös takuuaikana VW on vedonnut siihen että määräaikaishuolto on tehty (merkkiliikkeessä) muutama sata kilometriä liian myöhään.
Uusi auto kun on Volkswagen-liikkeestä saatu ulos niin asiakas ei kiinnosta myyjää tai maahantuojaa enää ollenkaan.- perävalot-vilkkuu
VW-takuu = perävalotakuu
- PidäAutostasiHuolta
Tämän väitteen voin kumota oman kokemukseni perusteella. Käytin oman seitsemän vuotta vanhan TSI Golfin ilmaisessa tarkastuksessa ja siihen vaihdettiin uusi jakopää VW:n piikkiin. Ilman mitään tappelua, tarkastivat että huoltohistoria oli kunnossa ja sanoivat että tehtaan osus on 100%. Vaikutti aivan rutiinitoiminnalta heidän puoleltaan, aikaa meni noin kolme minuuttia tuohon operaatioon.
- eVvK_
Täysin arvottomia mielipiteitä. Miksikö? Jos ei ole eikä tule olemaan mitään omaa kokemusta, sen huomaa. Toistellaan samoja mantroja päivästä toiseen. Mutta totuudesta höpötetään. Siitä valheen tuntee. Omaa kokemusta omaava kertoo kokemuksensa ja lisää sen olevan nimenomaan vain oma kokemus asiasta. Mutta nämä mestarit tietävät totuuden. Kokematta mitään.
- zxx
PidäAutostasiHuolta kirjoitti:
Tämän väitteen voin kumota oman kokemukseni perusteella. Käytin oman seitsemän vuotta vanhan TSI Golfin ilmaisessa tarkastuksessa ja siihen vaihdettiin uusi jakopää VW:n piikkiin. Ilman mitään tappelua, tarkastivat että huoltohistoria oli kunnossa ja sanoivat että tehtaan osus on 100%. Vaikutti aivan rutiinitoiminnalta heidän puoleltaan, aikaa meni noin kolme minuuttia tuohon operaatioon.
kolmeminuuttia jakopään vaihtoon ootko nyt ihan tosissaan?
- aattelesnyt
zxx kirjoitti:
kolmeminuuttia jakopään vaihtoon ootko nyt ihan tosissaan?
Jis vähän ajattelee niin olisikohan niin että VW:n 100% maksuosuudesta päättämiseen meni se kolme minuuttia. Olisikohan noin?
- rumba-raikaa
Melkoinen jakopäärumba Nääsvillessä!
- Emeliias
No on!
- Toyotajohtaakutsuja
Toyotaan on vaihdettu 2000000 kaasupoljinta ja 1000000 airbagia, kas takaisinkutut ovat sellaisia luonteeltaan, että pitää olla vähintään tuhansia epäkelpoja osia.
- PariNollaa00
Vag-tuotteissa noihin lukuihin voi huoletta lisätä pari nollaa perään.
- Vagnisti
Tuo jakoketju on sitä herkempi hajoamaan, mitä enempi se tekee mutkia moottorissa ja Volkkarin moottorissa niitä mutkia riittää. Esimerkiksi vanhoissa Toyotoissa jakoketju kiertää vain pelkkää ympyrää, uusissa autoissa se ei mene näin, jakoketjut pyörittää montaa erillaista osaa ja se käy jakoketjun päälle ja vaihtoikä lyhenee.
- töitäriittäää
Kerron teille yhden totuuden. Korjaamolle ei tuoda ehjiä autoja, kuin huoltoon.
Siellä lukee huolto tai korjaamo, yleensä ovissa,
Mielestäni jokaisella merkillä on nämä samat tekstit.
Miksi pitää korjaamoa, jos jollain merkillä ei ole korjattavaa?
Jos valmistaa auton, joka ei koskaan käy korjaamolla, kuolee nälkään, eikä varaosakauppa käy.
Ja miksi näihin ns. täydellisiin autoihin löytyy varaosia myös tarvikkeena, jos ne ei koskaan hajoa??
Sitähän minäkin...
Tampereen Laakkosen asentajilla riittää töitä, kuten muillakin Suomen erimerkkisillä korjaamoilla, onneksi...jatketaan harmaata arkea...provoista huolimatta.- TSIprobleemat10vuotta
Jakoketjuongelmista on kehittynyt business, VW ei edes halua päästä niistä eroon..
- kaikissavikoja
Ei se ole business. Se on vain työtä, jota tehdään merkistä riippumatta korjaamosta toiseen. Ja jos haluat, niin se on kaikkien merkkien business, Vika vain vaihtuu.
- kenskodaVW
Eli kokomaassa 200000 pääjakoa tuolla kaavalla.Ken uskoo?
- outoahommaa
Ja yhteenkään omaan piikkiin vaihdetusta jakopäästä ei ole vielä kellään ollut laskua esittää tällä foorumilla, vaikka vähän ollaan pyydelty.
Aika kummallista?
Voihan niitä jakopäitä vaihdella maahantuojan laskuun vaikka miljoonia, mitä se ketään haittaa?- eipystysamaanVW
Kas kun pörhö ei ole uutisissa ollenkaan-myyvätkö vain Kiaa?
- asialinjaVWskodaseatauti
Onko hihna laitettu tilalle?
- onko-näin
Nostavatko jakopäät taas päitään?
- MyösTampereella
Tampereellakin TSI-moottorit takaavat huoltomiehille työpaikan.
- HuoltomiesLaakkonenTre
700 jakopään vaihtoa menee keväällä puhki!
- laakkosenlaulukuoro
Kun taasen kevät saa
Murtunut on valta lumen, jään
Niin pienet jakopäät silloin nostaa pään
Ne marmorilla hmetellen hiljaa kuuntelee
Kun turbotuuli puissa humisee- sijoittajatVW
VW miehen lauluun yhtyy nyt myös VW konsernin pomot.
Miljardivaatimuksia satelee...
- RumbaPauhaa
Jakopäärumba se vaan soi ja soi....
- eihuono_vaihtoehto
Ottakaa tero koiraksi, haukkuu kaikki jakopäät. Wuh Wuh.
Niitä laskun kopioita ootellessa... aika käy pitkäksi... joten tuollainen tero liekaan kytkettynä pihalle ajotiellepäin olisi virkistävä vaihtoehto...- tsitahallinenvikaonkoVW
hyshys ei saa puhua VW vioista...
http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtml - maksettukehujapalstalla
tsitahallinenvikaonkoVW kirjoitti:
hyshys ei saa puhua VW vioista...
http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtmlHuuda vapaasti lujempaa ja laita tulemaan niitä laskunkopioita. Artisti maksaa isse 100% ???
- kaikkitietäissittenVW
maksettukehujapalstalla kirjoitti:
Huuda vapaasti lujempaa ja laita tulemaan niitä laskunkopioita. Artisti maksaa isse 100% ???
Merkkiliike varmaan vois kertoa Hesarissa kuvien kera miten hoitaa TSI korjaukset valmistajan piikkiin?
Eikö? - haegoogleVWviat
kaikkitietäissittenVW kirjoitti:
Merkkiliike varmaan vois kertoa Hesarissa kuvien kera miten hoitaa TSI korjaukset valmistajan piikkiin?
Eikö?Ei ole uutista näkyny?
- omatautotturvataanUSA
Päitä vaihtuu myös VW johtoportaassa.
Veikö Usa voiton yritysvakoilussa? - Blondyy
Tuleeko jakomielikki tauti, jos jakopää menee rikki ajossa?
- vastaantulot
Tosi hyvä vastaantulo, asiakkaan piti vuosien ajan maksaa tehtaan virheet ja vasta vuosi sitten alkoi vastaantulot, tuleeko yhtään vastaan jos asiakas ei tajua vaatia goodwillia, juu tulee portille vastaan kun viet auton korjattavaksi, näin hyvää palvelua saa hakea
- öljynkulutusTSIVWautot
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000932272.html
Tarrat kylkeen ja merkkiliikkeen viereen parkkiin?
Ainoa keino?
- Piiiiiipaaaaaa
Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.
En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.
– VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.
Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
– Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.
Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
– Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.
http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2412559Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691796Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881640- 581614
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin172158890-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491289Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2601258- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56949Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62857