mies nukkuu

näinmeilläon

Mies on ollut jonkun aikaa työttömänä ja hän valvoo yöt ja päivät nukkuu. Emme juuri ole samaan aikaan hereillä. Itse käyn töissä.
Hän itse ehdottanut,että hän pitää kodistamme huolta. Siivoo ja laittaa ruokaa , kun tulen töistä. No, kumpaakaan en ole nähnyt siivousta en ruokaa en edes kahvia valmiina. Hän on kuitenkin toiveikas saavan töitä. Ei ole masentunut kuitenkaan. Sen ymmärtäisin , jos oikeesti ei kykenesi tekeen mitään. Vaan on rytmi sekasin ja ei kiinnosta. Hän ajattelee,että tehköön toiset.
Tästä on keskusteltu ja luvannut tehdä seuraavana päivänä. Kas kummaa. Mitään ei oo tehty. Jos itse oisin ehdottanut hänelle kodinhoitoa sen oisin ymmärtänyt. Itse kuitenkin tehnyt alotteen kodinhoidosta siksi, että on kotona koko päivän. Jos ei nuku aika menee koneella tai pelaa pleikkaria. Ärsyttää suunnattomasti, kun hoidan kaikki lapset työn ja lasten harrastukset pyykit ja tuon rahan kotiin. No ei me ihan tiukasti eletä, vaikka rahaa paljon olekaan. Elämä maksaa kuitenkin.

25

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinen-sinkku

      Minäkin olen työtön. Herään siinä 8-9 aikaan ja lähden salille siitä sitten ja siellä menee pari kolme tuntia. Ei tule laiskoteltua ainakaan koko päivää. Siivoon säännöllisesti vaikka ei mun kämppä mitenkää sotkussa ole mutta imuroitua tulee kolmisen kertaa viikossa ja pyykkiä pesen myös

      • Aloittaja varmaan hyötyi kovasti kommentistasi.

        Aloittajalle: kuulostaa masennukselta. Verkosta löytyy masennustestejä, jos tuntuu siltä että masennus on oikea diagnoosi niin hoidon alkuun pääsee ihan oman tk-lääkärin kautta.


      • töpinäätassuun
        helka kirjoitti:

        Aloittaja varmaan hyötyi kovasti kommentistasi.

        Aloittajalle: kuulostaa masennukselta. Verkosta löytyy masennustestejä, jos tuntuu siltä että masennus on oikea diagnoosi niin hoidon alkuun pääsee ihan oman tk-lääkärin kautta.

        Tuo sinun vastauksesi ei ainakaan auttanut aloittajaa yhtään! Tuo juttu ei kyllä kuulostanut miltään masennukselta vaan laiskuudelta.


      • ikuinen-sinkku
        helka kirjoitti:

        Aloittaja varmaan hyötyi kovasti kommentistasi.

        Aloittajalle: kuulostaa masennukselta. Verkosta löytyy masennustestejä, jos tuntuu siltä että masennus on oikea diagnoosi niin hoidon alkuun pääsee ihan oman tk-lääkärin kautta.

        Aloittaja voi potkia miestään perseelle ja käskee salille. Eikö salilla käyminen ole järkevää tekemistä ja kuntokin nousee. Varmaan se mies alkaa kohta juopottelee joka päivä ja sitten nainen on tyytyväinen.


    • kannustajamies99

      On se ihanaa, että teillä on sitä arkiromantiikkaa ja tunteita elämässä :)

    • yhdessä.ylös.suosta

      Kuulostat menevän nyt tunne edellä kaikessa. Totta kai sellainen käy päivä päivältä vaan raskaammaksi, odottaa ja pettyä ja odottaa ja pettyä vaan. Luulisi sen asenteen jo tympäisevän sinua itseäsikin.
      No vaihda asennettasi.
      Sulla on energiaa ja tahtoa pyörittää vaikka koko huushollia yksin, jos niikseen tulee, joten käytä sitä voimaasi kotona olevan kumppanisi tukemiseen. Kannusta häntä, kiitä häntä silloin kun hän ON tehnyt jotakin ihan ite tai vaikka vaan vahingossa, anna miehelle vaihteeksi positiivistakin palautetta - ja varsinkin lasten kuullen! - niin hänkin saa voimaa, syyn nousta uuteen aamuun ja tehdä taas jotain perheensä ja kotinsa hyväksi, olla "talonmiehenä" jota arvostetaan.
      Anna sen miehen ymmärtää, että häntä tarvitaan edelleenkin, että hän on tärkeä työttömänäkin isänä/aviomiehenä/ystävänä/rakastajana/läheisenä. Työttömyys ei sentään siirtänyt häneltä puolison ja isän rutiineja ja vastuita automaattisesti vaimon ja äidin hartioille, vai siirsikö?
      Ei ketään kannusta se, jos kokee jatkuvasti vain pettävänsä itsensä ja muidenkin odotukset, on riittämätön ja tarpeeton. Siihen ajatuskehään on helppo pudota kun työ menee alta, se ainut palkitseva toiminta poistuu arjesta eikä yhtäkkiä ole mitään yhtä palkitsevaa tilalla, sama sitten vaikka istuisin tietsikalla kaiket yöt...
      Noin ajattelevan ja tekevän ihmisen elämässä se kumppanin oikea asenne on erityisen tarpeellinen ja tärkeä. Jotta kaikki ei mullistuisi, päivärutiinit muljahtaisi nurinpäin. Jotta kaikki eivät menettäisi toivoaan ja turhautuisi.

      • czvx

        Todella hyvin kirjoitettu. Komppaan!


    • SeppoTuura82

      Anna pojan nukkua.

    • onsenytnäin

      Itsellä ollut moinen vaihe ohi menee ja aina helpommin mitä enemmän tuet.
      Syllistäminen vaan pahentaa.
      Ei oo miehen helppoo, kun on oppinut, että hän on se joka ylläpitää taloutta.
      Jossain vaiheessa, kun ryhtyy hommiin ihan mihin vaan niin yritä olla arvostelematta ja kannusta.
      Vaiheen jälkeen arvostaa ja rakastaa sinua kulta musukkaansa aina ihanammin, kuin koskaan aikaisemmin ja saat huomionosoitusta hellyyttä ihan muiden kadehdittavaksi.
      Ise olet ihan hyvä vaimoksi, kun kyselet ja haet tietoo.

    • Mitä kauemmin työttömyys jatkuu niin sitä epätodennäköisempää on että työtä enää löytää saatika halua sen tekemiseen joten voit varautua siihen ettei tilanne tule tuosta paranemaan tulevaisuudessakaan. Ratkaisu: kerrot ottavasi eron jos ei huomenna ole kotityöt tehtynä sekä kuukauden sisällä työpaikka hankittuna sillä tekevälle löytyy töitä aina

      • vitun--kusipää

        no katsotaan kun sinä olet työttömänä! Vai oletko jossain vitun suvakkien suojatyöpaikassa töissä halveksimassa suomalaisia?


      • vitun--kusipää kirjoitti:

        no katsotaan kun sinä olet työttömänä! Vai oletko jossain vitun suvakkien suojatyöpaikassa töissä halveksimassa suomalaisia?

        eihän tämä keskustelu nyt liittynyt mitenkään suvakkeihin tai maahanmuuttajiin tai suomalaisiin vaan yleisesti työttömiin. taidat itse olla työtön luuseri. pahoitteluni


      • ggdggdgddgsgsd
        herra47lol kirjoitti:

        eihän tämä keskustelu nyt liittynyt mitenkään suvakkeihin tai maahanmuuttajiin tai suomalaisiin vaan yleisesti työttömiin. taidat itse olla työtön luuseri. pahoitteluni

        Haista vittu suojatyöpaikan herra molopää 47. Kuitenkin joku punaviherpaska vinkumassa veronmaksajien rahoilla.


      • ggdggdgddgsgsd kirjoitti:

        Haista vittu suojatyöpaikan herra molopää 47. Kuitenkin joku punaviherpaska vinkumassa veronmaksajien rahoilla.

        en kyllä yhtään ihmettele jos et ole elämässä pärjännyt kun argumentointi on samaa tasoa kuin vihaisella teinitytöllä. viimeiset sossurahat ilmeisesti menossa kurkusta alas. sieg fail


      • työvoimatoimistoonmars

        Hyvä! Kyllä mm. siivousfirmoihin rekrytoidaan koko ajan, varmaan lähikaupan kassallekin voisi päästä? Juuri tuo reipastaa kummasti kun on erouhkaus päällä ja kotitöiden suhteen määräaika. erittäin kannatettavaa.
        Millä ilveellä henkilö, joka valvoo yöt ja nukkuu päivät, edes voisi työllistyä? Hänen pitäisi aktiivisesti kiertää haastatteluissa ja esittäytymässä potentiaalisilla työnantajilla, soitella, lähetellä hakemuksia satamäärin jne. Eli vaikuttaa siltä, että tähän mennessä hän on vain ollut, odottanut kai että "joku muu" tulee ja työllistää hänet sillä välin kun hän pelaa/nukkuu??


    • Ajattelinvaan-

      Ei niitä töitä hakemalla löydä. Siksi pitääkin kehittää jotain muuta puuhaa ettei vaan makaile sohvalla. Eikös urheileminen ole järkevää puuhaa.

      • milläs niitä töitä sitten löytää jos ei hakemalla? pitääkö vain luovuttaa? urheileminen sohvalla makoilun sijaan voi olla fiksumpaa puuhaa mutta sillä ei valitettavasti makseta laskuja


      • työtönmies40

        Suomessa on 600 000 työtöntä ja jotain 40 000 työpaikkaa. Miehen voi alka aopiskelee lääkäriski koska niistä on pulaa. Tavallinen raksaduunari ei pääse raksatöihin koska virolaiset tekee lähes ilmaiseksi työt. Olen käynyt 20 kertaa raksafirmoissa hakees töitä ja ne sanoo aina ei.


    • YmmärränTäysin-Haastavaa

      Hei! Ymmärrän ap:n tilanteen täysin. Olen itse aikanaan kokenut vastaavan. Työttömyydestä tulee helposti elämäntapa ja helposti se pitenee pitenemistään. Jaksoin aikani uskoa parempaan huomiseen, mutta toisin kävi. Työttömyys vaikuttaa tosiaan myös muuhun kuin taloudelliseen puoleen - juuri unirytmi, normaali vuorokausirytmi on niistä yksi. Tämä taas johtaa kohtaamattomuuteen parisuhteessa - toinen vasta on pirteimmillään tai heräilee, kun itse olin jo tehnyt päivän työt. Sama rytmi jatkuu helposti myös viikonloppuna, jne, jne. Varsinkin kun itselläkin on työelämässä tiukkaa ja stressiä, toivoisi toiselta tukea, mutta toisen toimeentulottomuus ja erilaiset vuorokausirytmit tuovat vain lisäpainetta, ahdistusta, turhautumista. Ja vieläpä, jos työtön menettää mielenkiinnon olla millään tavalla aktiivinen päiväsaikaan. Koin, että on seesteisempää elää itsekseen kuin jatkuvati turhautua juuri yllä mainituista asioista. Tämän nähneenä ja kokeneena olen ollut tarkkana, että valitsen kumppanin, joka on töissä ja jolla on vankka työhistoria takana.

    • 7267

      Vihellä peli poikki! Mitä pikemmin, sen parempi.

    • inssivaan

      Myötä ja vastoinkäymisissä...Ei paljon rakkautta ole nykypareilla kun vastaan tulee vastoinkäyminen. Jos on rakkaudeton sitä saa myös osakseen. Itsekkyys poikii lisää itsekkyyttä. Noh tämä koski molempia sekä työtöntä kuin työllistettyä.

      • haluaisitko sinä olla loppuikäsi naimisissa henkilön kanssa joka vain nukkuu päivät pitkät, ei tee yhtikäs mitään ja kaiken lisäksi vielä elää sinun rahoillasi?


    • rgyuikk

      Eroa. Vastuuntunnoton, pelaava pentu, joka odottaa että muut tekee: vaimo tai äiti. Hyi helveddi.

    • Miehesi elää selkeässä kannustinloukussa. Miksi hän tekisi mitään?

      Pieni komento voisi olla paikallaan niiden kotitöiden suhteen.

      Ei niistä tarvitse alkaa huutamaan. Voit kuitenkin alkaa yksitellen toteamaan, mitkä työt ovat jääneet tekemättä. Tämä tekee selväksi, mitä häneltä halutaan ja odotetaan.

      Jos mitään ei vähitellen ala tapahtumaan, otat asian vakavasti puheeksi. Teet selväksi, että lähtö tulee jos tavat eivät muutu. Ja jos tavat eivät muutu, pistät ulos ja otat avaimet pois. Eroprosessi vireille ja huoltajuussopimus pöydälle.

      Jos jotain alkaa tapahtumaan, voit pari kertaa kehua kun tulet töistä. Tyyliin: "Onpa ihanaa kun joku tekee kotitöitä" ja "onpa minulla ihana mies". Tätä ei kuitenkaan pidä jatkaa kovin kauan aikaa. On miehesi velvollisuus tehdä yhteisen kotinne eteen jotain. Hänet on vain houkuteltava siihen mielekkäällä tavalla.

      Miestä pitää opettaa kuten lasta. Parhaiten se onnistuu lahjomalla, kiristämällä ja uhkailemalla.

    • ikuinen-sinkku

      Yritykset pyytää täyttää jonkun lapun ja ottavat sitten yhteyttä jos ottavat. Henkilöstöfirmat o niitä jotka haastattelee työttömiä mutta sieltä ei töitä saa ellet ole joku salainen agentti jota hallitus tarvii. Työn haku on siirtynyt nettiin, vain tuurilla pääsee haastatteluun koska hakijoita on niin paljon että oma hakemus hukkuu sinne jonnekkin. Olin tässä kerran haastattelussa jossa sanottiin että olen kyllä pätevä, soittivat edelliselle työnantajalle ja luulin että saan töitä mutta en saanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe