Mikä on oikea reitti taivasten valtakuntaan?

Psalmi_23-4

Tuleeko ihmisen kulkea läpi synkän metsän joka on täynnä petoja ja pelottavia asioita päästäkseen taivasten valtakuntaan?

Evankeliumien puolelta löytyy susia, koiria, sikoja, lampaita ja muunlaisiakin vertauskuvia mitkä eivät tarkoita sitä mitä niillä yleensä tarkoitetaan. Onko elämä jonkinlainen peli missä huijataan ihmisiä erilaisin termein? Tulisiko tällaisia huijaustermejä hyödyntää elämässä?

Jos näitä termejä käytetään sen vuoksi ettei tulisi tuomittua niitä jotka ovat teoriassa tuomionsa ansainneet, ihan vain jotta vältyttäisiin sodalta, riidoilta ja muulta psykopatialta, vältelläänkö tässä myös totuutta? Onko taivasten valtakunta totta?

Jos toisia ihmisiä ei saa tuomita, onko kyse siitä että tällä vältellään riitoja? Jeesushan ei tullut tuomaan rauhaa. Mutta missä se sota on jota odotamme? Jos emme odota sotaa, eikö olisi parempi pyrkiä rauhaan? Jos rauhaan ei pääse riitelyn kautta, kannattaako hyödyntää termejä mitkä edustavat valheita?

Jos evankeliumeja tulisi levittää, missä on se taivasten valtakunta jota tulisi tavoitella? Toki median kautta löytyy vaikka mitä paratiisimaisia näkymiä Dubaista, Bahamakselta tai vaikka tuolta Norjan vuonoilta. Mutta kun ne kaikki vaativat rahaa. Siltikin evankeliumien mukaan rikkaan on yhtä vaikea päästä sinne taivasten valtakuntaan kuin kamelin neulansilmästä. No ei niitä kameleita kyllä täällä Suomessa ole hirveästi näkynyt. Muutama saattaa olla, mutta eivät nekään paratiisimaisissa olosuhteissa elä, vaan pikemminkin vankeudessa.

Kuinkahan suuria taloudellisia tappioita esimerkiksi Jehovan todistajat tuottavat Suomen valtiolle huijatessaan ihmisiä tavoittelemaan jotain olematonta mikä on jossain kuolemanjälkeisessä elämässä? Onko mitään tolkkua tavoitella kuolemaa tai kuolemanjälkeistä elämää jos evankeliumien mukaan Jumala ei ole kuolleiden jumala, vaan elävien?

Jos meidän tulisi rakentaa se taivasten valtakunta tänne Suomeen tai tälle planeetalle, miksi uskovilla on etuoikeus levittää tekstejä ottamatta niistä selvää miten niitä tulisi lukea ja tulkita? Johtuuko se siitä että tämä on vapaa maa? Harva agnostikko tai ateisti kokee olevansa vapaa jos ihmisiä painostetaan uskomaan sillä uhalla ettei saa ikuista elämää jos ei ole Jeesuksen puolella. Minä mielelläni auttaisin muita ihmisiä ja palvelisin tätä yhteiskuntaa, mutta kyllähän tämä vaikeaksi menee jos minun tulisi tavoitella jotain olematonta kuten taivasten valtakuntaa. Jos taivasten valtakunta on Dubaissa, miten minä sinne pääsen ilman rahaa? Liftaan ja tulen tapetuksi Venäjällä? Jos tulisi sokeasti uskoa vain siihen että Jumala pelastaa minut vaikka kulkisin läpi synkän Venäjän, saa median kautta sen näkemyksen ettei se ainakaan helppoa tai turvallista ole. Ja jos joskus pääsen Dubaihin, karkotetaan minut luultavasti takaisin Suomeen.

Oletteko saaneet ymmärrystä tähän touhuun Jumalalta? Jaakobin kirjeen mukaanhan Jumala antaa aulistii kenelle hyvänsä joka Jumalalta tietoa nöyrästi pyytää. Se on mahdollista etten minä ole nöyrtynyt riittävästi tai sitten syntieni vuoksi Jumala laittaa sormet korviin kun pyydän Häneltä jotain. Onko teillä sama ongelma vai vastaako Jumala tällaisiin kysymyksiin teille?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beatsme

      kuka sinne edes haluaa.....

      • Kristityt tuntuvat sinne haluavan, mutta kuitenkin hengenhädässään turvautuvat maallisen terveydenhuollon noituuden puoleen, eivätkä luota jumalaansa pätkääkään.

        Nopein tie taivasten valtakuntaan on tietysti abortti, joko aikanaan suoritettu tai jälkiabortti.


    • wwmmnddbnbsv

      "Tuleeko ihmisen kulkea läpi synkän metsän joka on täynnä petoja ja pelottavia asioita päästäkseen taivasten valtakuntaan?"

      Ei tarvitse mutta ahtaasta portista on mentävä.
      Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
      7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3498
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      188
      1587
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1172
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe