Outo ja ahdistava uni

Hyijumaleisson

Tai tavalla siisti. Upposin hitaasti, mutta varmasti suohon. Yritin liikkua mut Upposin tietenkin vaa syvemmim siihen. Sitten se muta alko virrata, ja minä tietenkin jouduin epätoivoisesti virran vietäväksi. Jonkinnäkönen laita lähestyi ja joku yritti auttaa mut ei onnistunu. Sitten mä putosin laidan yli. Se oli käsittämättömän iso vesiputous ja se pudotus tuntu kestävän ikuisuuden. (otti nii paljo sisälmyksistä et ei vittu) ja sit lopulta tipuin veteen... Tulkintoja?

2

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jungilainen

      Jung puhui "okkultismin mudasta" jota joutui kahlaamaan läpi yli vuosikymmenien ajan. Toisaalta suomalaisessa mytologiassa ja kansanperinteessä voisi ajatella suomudan, suomaa, suomi, symboloivan meidän omaa piilotajuntaa veden pinnan tapaan. Mutta toisaalta pääsit lopulta "puhtaan" veden varaan, joten ei tuokaan tulkinta osu ;-D, no niin, tämäpä tästä, mieti itse eteenpäin ;-D

    • Unesi kuvaa tapahtumia, joissa kukin kokisi uhkaa, ahdistusta ja pelkoa.

      Muta alkaa virrata ja vie sinut mukanaan. Et siis voi vaikuttaa tapahtumiin millään tavalla. Sinua siis viedään kuin pässiä narussa. Yrität pyristellä mutta mikään ei auta.

      Sanoisin, että elämässäsi tapahtuu jotain, mikä saa sinut kokemaan, että sinua viedään. Koet, ettet voi vaikuttaa tapahtumiin kuin haluaisit.

      Jotain apua ja lohdutusta on unessasi nähtävissä, mutta putoat silti ja kauan.

      Putoamisen aikana pystyy tapahtumiin vaikuttamaan vielä vähemmän kuin virran viemänä. Jotenkin ajatus kulkee unessa, että pelkäät olevasi tilanteessa, jossa et pysty enää vaikuttamaan tapahtumiin. Sinua ehkä autetaan, mutta et silti voi auttaa tilannetta yhtään.

      Lopulta putoat veteen, siis päädyt johonkin. Et loukkaannu.

      Tämä vaikuttaa kuin kyseessä olisi jokin prosessi. Tiedät lopputuloksen suurinpiirtein, mutta itse prosessi pelottaa sinua.

      Voisin kuvitella, että vankilaan joutuva ihminen voisi kokea tällaisia unia. Myöskin sairastunut, joka odottaa rasittavia hoitoja, mutta uskoo paranevansa.

      Yllä mainitut olivat vain karkeita esimerkkejä. Kenties uuteen kouluun menevä lapsi voisi nähdä jotain tämän tyylistä vaikka aika harvinaista se olisi.

      Unestasi ei ainakaa minulle käy ilmi mitään suoria vihjeitä, miksi olisit sen nähnyt juuri sellaisena kuin sen näit. En ala elämäntilannettasi arvuuttelemaan.

      kiitos unesi jakamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe