Kenellä ikkunafirmalla on Suomessa omaa tuotantoa?

noviisi83

Ikkunafirmoja näyttää nousevan ku sieniä sateella.. Olis kiva ostaa sellaselta, joka tekee ikkunat itse...Mulla on semmonen käsitys, että Skaalalla, Tiivillä ja Pihlalla ainakin on omat tehtaat ja omat asentajat? sitten on näitä uusia.. Lämpölux? Tiimi? Kaski?? Puhutaan pitkistä perinteistä ja ei edes tehdä itse ikkunoita vaan ostetaan jotain halvinta mahdollista mallia sieltä mistä milloinkin saadaan joku ne valmistamaan..Oonko väärässä? Ikkunaremppa tulossa... Ainoa mistä olen kuullut hyvää on Tiivi..ainakin parilla naapurilla on ja toisella on vielä ne niiden uutuusikkunat....niissä on piilosaranat ja kaihtimen narutkin menee sisään piiloon..

45

2245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lg183

      On paljon muitakin mutta tiedätkö kenellä näistä kolmesta on myös Suomalainen omistus?

      • Anonyymi

        Piklas Pyhännällä


    • 4-Lasinen

      Noista firmoista Suomalainen omistus,tehtaat ja lämpölasin teko on ainoastaan Skaalalla. Itse suosin Suomalaista , enkä halua laittaa rahaa Ruotsiin.(Tiivi,Pihla yms)

      • Jijhftt

        Pihla ja Tiivi on kotimaisia tarvikkeita käyttäviä yrityksiä. Omistaja ulkolainen. Skaala syvältä ja poikittain.


    • kyro

      Lammin ikkunat ja ovet.Se taitaa olla ainut jolla on avainlippu.
      Sit tietenkin pienemmät perinnepuusepät.

      • älkää_vaan_sortuko

        Ainut jolla on avainlippu ongelmiin


      • raksaajaevp

        Lammi mainostaa, että sillä on "alan korkein kotimaisuusprosentti". "Ainoastaan alumiini-ikkunat ja -ovet laskevat kotimaisuusastetta, sillä alumiinin raaka-ainetta ei tuoteta Suomessa lainkaan."

        Kuulemma 97 %. Onpa tainnu laskijainsinööriltä kokonaan "unohtua" esim. lasi, jota ikkunoissa on rankasti alumiinia enemmän.
        No - eihän insinöörikään lasia näe :)

        Tosin kaikilla oikeilla ikkunavalmistajilla taitaa tuo kotimaisuusprosentti olla likipitäen sama, jos ei osta puukapuloitaan Virosta. Kaikkien lasit, alumiinit ja iso osa heloista ja osa tiivisteistä tulee ulkomailta, vaikka alihankkijajalostajat onkin kotimaisia.
        Lammi on samalla viivalla muutamien muiden kanssa - mutta on kyllä niiden tavoin ihan supisuomalainen valmistaja.

        Lämpöluxi ostaa ikkunansa vaikka hevonkuusesta, jos sieltä saa halvimmalla.


      • pp111

        Lammilla lasielementit made by in eu se siitä 97%.


      • zx111

        muutenkin nyrkkipaja.


      • näitätuleejamenee
        raksaajaevp kirjoitti:

        Lammi mainostaa, että sillä on "alan korkein kotimaisuusprosentti". "Ainoastaan alumiini-ikkunat ja -ovet laskevat kotimaisuusastetta, sillä alumiinin raaka-ainetta ei tuoteta Suomessa lainkaan."

        Kuulemma 97 %. Onpa tainnu laskijainsinööriltä kokonaan "unohtua" esim. lasi, jota ikkunoissa on rankasti alumiinia enemmän.
        No - eihän insinöörikään lasia näe :)

        Tosin kaikilla oikeilla ikkunavalmistajilla taitaa tuo kotimaisuusprosentti olla likipitäen sama, jos ei osta puukapuloitaan Virosta. Kaikkien lasit, alumiinit ja iso osa heloista ja osa tiivisteistä tulee ulkomailta, vaikka alihankkijajalostajat onkin kotimaisia.
        Lammi on samalla viivalla muutamien muiden kanssa - mutta on kyllä niiden tavoin ihan supisuomalainen valmistaja.

        Lämpöluxi ostaa ikkunansa vaikka hevonkuusesta, jos sieltä saa halvimmalla.

        nyt lammilla uusi myyntijohtaja! en tiedä mitä mahtaa tehdä, mutta ei pysy lammilla edes vuotta.
        laittakaa päivä ylös niin katotaan kuinka kauan kestää tämä työsuhde.


      • lg183

        Pian tulee vuosi täyteen...


    • 26-

      Pyhäjärvellä mun tietojen mukaan on Pihlan tehdas.

      Lämpölasia tekee Suomessa moni joten keinotekoista mainostamista.

      • Toivottavasti_tiedät

        Pihlan tehdas on Ruotsalaisten omistuksessa. Nyt kannattaa suosia suomalaista.


      • kk-k-
        Toivottavasti_tiedät kirjoitti:

        Pihlan tehdas on Ruotsalaisten omistuksessa. Nyt kannattaa suosia suomalaista.

        Minkä firman uskoisit olevan suomalaisten omistuksessa?

        Jopa Caruna ja Katsastus on ulkomaisissa käsissä.

        Noita nyrkkipajoja joissa maksetaan alipalkkoja on suomipojan hanskassa mutta niillä ei ole paskan merkitystä työllistämisessä.


      • svenskt_fönster
        Toivottavasti_tiedät kirjoitti:

        Pihlan tehdas on Ruotsalaisten omistuksessa. Nyt kannattaa suosia suomalaista.

        Samalla omistajalla Tiivi ja Eskopuu - ruåtsalasia pääomasijoittajia


      • mitököhän

        pihlan tehdas on ainakin RUOVEDELLÄ.olen käynyt siellä .ikkunat hyvät ,parvekeovi veti kieroon,ja maali kupruili sisäpinnalta sateisella syksyllä.


    • lämpöä_talveen

      Karelia ikkuna on kotimainen perheyritys. Ja laatukin on kohdallaan, kannattaa tutustua.

    • lavia.porissa

      Minä ostin ikkunat kolmisen vuotta sitten Laviasta, puusepänliike Peuralasta.

      • näin_se_menee

        Peuralan ikkunoissa sama ongelma kuin monella muullakin ikkuna valmistajalla, ei voi asentaa esim kerrostaloihin koska kovalla tuulella ja sateella vuotavat vettä ikkunoiden välitilaan. Jos talosi sijaitsee tuulisella paikalla kannattaa katsoa tarkkaan kenen ikkunat ostaa.


    • YksLisää

      Domus ikkunat on myös kotimainen ikkunatehdas Loimaalla omistajat mukaanlukien.

      Entien työnantaja. Voin edelleen suositella.

      • lg183

        Nykyään entinen kotimainen


      • boooo10
        lg183 kirjoitti:

        Nykyään entinen kotimainen

        Onko vaihtunut omistaja?


    • ikkunatkuhmosta

      Kuhmon Ikkuna, on omaa tuotantoa ja varmasti kotimainen! Laatutuote!

      • Hupiukkeliko

        Ei kannata laittaa ollenkaan jos kuhmo kyseessä täyttä skeidaa alusta loppuun


    • hiippu

      Piklas Pyhännällä. Nettisivuilta voi tilata. Helppo homma!

      • jarska

        Piklas-ikkunoilla ja ulko-ovilla on kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus ja ulko-ovimallistolla ja verkkokaupalla Design from Finland –tunnus.


    • Näinon2267

      Karelia Joensuussa. Suosittelen! Tekee ainakin inno oville!

      • Joopasta

        Minäkin aloin kerran myymään tätä ikkunaa. Ensimmäistä kun asensin niin päätin ettei enään yhtään kohdetta. Aivan kauhea. Huonompi kuin piklas niin se sanoo jo aikapaljon


    • www.hit-nordic.com

      Moikka,

      Me täällä Hämeenkyrön Ikkunatehtaalla teemme myös HIT-Nordic ikkunoita itse. Tulipalon jälkeen olemme uusineet linjoja ja laatumme entistä parempaa. Omistuspohjamme on suomalainen ja pyrimme myös pitämään kotimaisuusasteen mahdollisimman korkeana.

      Nettisivumme löytyy täältä: www.hit-nordic.com ja ikkunaverkkokauppamme löytyy suoraan osoitteesta https://hitnordic.ikkunaverkkokauppa.fi/

      Tervetuloa tutustumaan tehtaallemme ja tuotantoon, esittelen toimintaa vaikka isommillekin ryhmille!

      Mikäli herää kysymyksiä, niin vastaan mielelläni!

      Olli Toiviainen

      Hämeenkyrön Ikkunatehdas Oy / HIT-Nordic
      Puh. 040 351 1072
      [email protected]

      • Perinteet.kunniaan

        Teillä HIT:llä on suomen paras ikkuna


    • molliollii

      Tiivill tai Pihlalla ei ainakaan työntekijöitä arvosteta. Ovat välttämätön paha. Minimipalkalla pitäisi tehdä ylipitkä päivää ja pakkomyydä tietämättömille ihmisille ylihintaan uusia ikunoita ja ovia.

    • ymmärtämättömyyttä

      Kaikilla ikkunavalmistajilla on suurinpiirtein samat valmistus- sekä tuotannolliset sapluunat ja puutteet.
      Koska ostajat tuijottavat vain ja ainoastaan hintaa eivätkä ymmärrä laadusta mitään.
      Näillä tosiasioilla voi ikkunoiden laadusta ja valmistustavoista tinkiä.
      Edes kohtuullisen laadukasta ja halpaa ikkunaa ei saa samassa paketissa.
      Etenkin kerrostaloissa nämä valmistusvirheet edesauttavat sadeveden, lumen ja UV-säteiden aiheuttamia vaurioita hyvinkin lyhyellä aikavälillä.

      • Paras.mitä.saa

        Sitä varten on HIT-Nordic.


    • huonoapalvelua

      Meille asennettu Pihlan ikkunat ja ongelmia ollut asennusvaiheesta asti,ikkunoita ei saa puhtaaksi millään ja lämpölasinvälissä likaa eivät tiedä missä on tiivisteidenpaikka niitä käyty laittamassa ja ottamassa pois useamman kerran.Asentaavat likaisia ikkunoita,lämpölasinväleissä imukupinjäljet??

    • Varmastikotimainen

      Suosittelen Kuhmon Ikkunaa, hinta ja laatu kohdillaan. ja palvelu

    • uushalpa

      Ikkunanvaihto. Entä jos vaihtaisi vain sisäpuolen yksinkertaisten lasien tilalle, eristyslasin. Sen jälkeen puuosille vain uusi maalikerros. Halavalla ja kuin uudet ikkunat.

      • Liiankallista

        Maksaa enemmän kuin uudet ikkunat.
        Eli ei mitään järkeä


    • lämpöluxhuijaa

      lämpölux valehtelee että on oma tehdas mutta ikkunat tilataan virosta ja asennus alihankkijoilta.täysin huijarifirma koko lämpölux ja koskelon suku.

    • sopivahinta

      "Liiankallista" Eristyslasi maksaa 80 - 100 e neliö.
      Jos otan itse sisälasilevyn pois, jyrsin kyntteen hiukkasen suuremmaksi.
      Laitan itse lasin paikoilleen ja kiinnitän lasituslistat
      Lasitusliike tuo eristyslasin kotiportille.

      • Rahatalteen

        Jos teet työn itse, niin silloin voit saada järki hinnalla!,!
        Mutta teetettynä on niin kallista ettei kannata. Huom!


    • todellapettynyt

      Pihlan laseissa paljon puutteita ,korttisysteemillä toimiva korvausilma täysi susi.Ottaa korvausilmaa ja pölyä ,onko asennettu väärin vai missä vika,Käyty usean kerran vaihtamassa tiivisteitä ei toimittaja tunnu tietävän missä tiivisteiden tulee sijaita.Eivät asenne tehtaan puolesta.Älkää sortuko kyseisen firman ikkunoihin.

    • uskoakko

      Tiivi ikkunat tarkistettu ja tutkittu.
      Saranat, lukitukset, sälekaihtimen säädin ja ikkunaliuku hyvä.
      Takuut ja takuuajat vain myyntikikkoja- merkityksettömiä. Usko ken haluaa.
      Muuten ikkunoissa oli aivan samat valmistusheikkoudet ja puutteet, kuten kaikilla muillakin ikkunanvalmistajilla.
      Karmikappaleiden ja puitteiden liitoksissa ei ole liimaa, lasin ja puitteen liitoskohdassa ei ole pintamassaa, ulkoikkunan tiivisteet on asennettu virheellisesti, sisäpuolen vuorauslistojen reunaliitoksissa ei ole pintamassaa jne jne.

    • Anonyymi

      Itse ostin itsekelautuvat kaihtimet, ne on kyllä surkeimmat mitä koskaan olen 60 ikävuoteen nähnyt, kaveri laittoi Pihlat joissa 2 nupikkaa l mekaaninen, kyl toimii kuulemma hianosti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe