Seurustelun kommervenkit - kuinka klaaraisi

worsedatingever

Hei

Toisella kierroksella olen, pitkä avioliitto takana, vuorovanhempi, bipo-2 ja/tai jokin ahdistuneisuushäiriö (stressiherkkä), työelämässä, lito.

Tää on varmaan muutakin kuin bipoa, nyt kun on 'päässyt' tuonne markkinoille, jossa eronneita riittää, niin oon huomannut ettei biposta kannata heti mainita, tai jos mainitsee niin silmästä silmään vaikka eka tapaamisessa. Mutta, onko täällä muita joita seurusteluvaiheessa vaanii eroahdistus ja epävarmuus, se taitaa olla ihan normiakin, mutta voisiko se meillä olla vahvempi? Ja toinen juttu, nyt kun olen saanut sormilleni ja jättänyt pari tapausta, ollaanko me jotenkin sokeita tunnistamaan terve kiintymys? Vai onko tää vaan sitä että näissä hommissa on iso omavastuu :)

Kaikki haukkuu bipoja, mutta sanoisin et terveen paperit ei takaa mitään :)

tsemppiä kaikille.

7

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pipolaari

      No, miehenä ei tarvi parisuhdetta haaveilla bipona tai jos on muitakaan vajaavaisuuksia. En tiedä oletko nainen vai mies, mutta miehen pitää olla täysin työkykyinen ja luottamus siihen että työkyky ja rahavirta naiselle säilyy. Eli tässä sitä yritetään löytää motivaatiota elämään kun ainakin yksi elämän osa-alue on poissuljettu.

      • Selityksiä

        Aikamoinen yleistys. Monet miespuoliset ja työkyvyttömät bipot ovat suhteissa. Omakin mies on bipo ja työkyvytön pienimmällä mahdollisella eläkkeellä. En vaihtaisi häntä pois. Minua kiinnostaa aito rakkaus, ei raha. Tekstisi kuulostaa melko katkeralta. Ehkä se on syy miksi ei natsaa naisten kanssa?


      • Pipolaari

        Olet varmaan tutustunut mieheen kun hän ollut työelämässä ja kun on kiintynyt niin on vaikea heittää nurkkaan. Ja kyllä, ennen oli asiat toisin. Nyt Badoon, Tindereiden ja muiden aikana vaatimukset naisilla on korkeat ja lähinnä pinnalliset asiat ratkaisee. Naiseus on nykyään hyödyke mille haetaan parasta mahdollista tuottoa/hyötyä. Valitettavasti.


      • Selityksiä

        Nyt alkoi viestisi naurattaa. Ootko oikeesti tosissaan? :D Mies oli työtön kun tutustuttiin eli ne tulot oli siinä 500€ paikkeilla kuukaudessa. En edes tiedä mikä joku Badoo on ja luulin Tinderin olevan joku teinien iskupaikka. En ole käyttänyt. Se ulkonäkö rapistuu jokaisella. Toki ulkonäön täytyy miellyttää omaa silmää mutta se ei ole tärkein asia.

        Saarnaan aina siitä että nykymaailmassa on unohdettu mitä rakkaus tarkoittaa. Mutta maailmassa on vielä ihmisiä joille raha ja ulkonäkö ei ole tärkeimpiä asioita. Rakkaus, rehellisyys, luottamus, kunnioitus sen sijaan on tärkeitä. Ja hei, mä oon aikuinen nainen joka ostaa tarvitsemansa asiat itse. En tarvitse miestä elättämään.


      • Pipolaari

        Näin naiset aina sanoo. Myytinmurtajissahan tämä testattiin, ensin näytettiin miesten kuvia ns huonoilla ammateilla ja sen jälkeen huippuammateilla. Viehätysvoima kasvoi 23% sen jälkeen kun ammatti oli vaihtunut kovapalkkaiseen ammattiin :) Poikkeuksiakin voi toki olla :)


    • worsedatingever

      Kyllä mä mies olen. Ja pahoillani puolestasi. Olen rimpuillut työelämässä mukana. Taisin kysyä turhia.

      • toinentallaaja

        Ihan asiallisia olivat kysymyksesi. Olen nainen ja itse vastaavassa tilanteessa en kertoisi hyvää toviin asiasta yhtään mitään, on kuitenkin aika henkilökohtainen asia ja toiseen pitää pystyä luottamaa ja myös näkemään se, onko tämä valmis vastaanottamaan tämän kaltaista tietoa. Monet olettavat tämänkin sairauden pitävän sisällään, jotain sellaista mitä se ei pidä ja toiset eivät ymmärrä yhtään mitään psyyken sairauksista.
        Minulla itselläni on kova hylätyksi tulemisen pelko kaikissa suhteissa enkä pysty erottamaan sitä millä tavoin toinen mahdollisesti on minusta kiinnostunut. Kiinnyn liikaa tai en kiinny ollenkaan ja on harmillista, kun nämä tunteet eivät kohtaa.
        Tällä palstalla tuntuu kirjoittavan moni sellainen, joka tarvitsisi toisenlaista vertaistukea, ja katsoo tulleensa kaltoin kohdelluksi tästä sairaudesta kärsivän taholta.
        Varsinaista vertaistukea täältä harvoin sairastava ihminen saa, näin ollen sitä vastausta omiin kysymyksiin harvemmin täältä saa.
        Tsemppiä sulle uuden elämän alkuun, eiköhän sieltä jotain mukavaa ilmaannu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      57
      2996
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2838
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      36
      1999
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1932
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1735
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1452
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      94
      1214
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe