Ymmällään exän käytöksestä

Hämmentynytheppu

Eli olen ymmälläni exäni käytöksestä. Olimme parivuotta kaukosuhteessa jossa oli paljon ylä- ja alamäkiä, mutta pääasiassa se toimi hyvin. Aloimme suunnitella sitä, että muuttaisin lähemmäksi häntä ja etsisin töitä paikkakunnalta josta hän sai vakityöpaikan ja etsii asuntoa. Sitten meillä alkoi olemaan riitaa ja exällä hirveästi stressiä uudessa työssään (lastenhoitaja seurakunnalla). Myönnän aiheuttaneeni hänelle lisää stressiä riidoillamme, mutta pyysin aina anteeksi ja yritin hyvittää mokailuni. Yksi päivä exä ilmoitti ettei jaksakkaan suhdettamme enää, koska on henkisesti väsynyt stressistä. Minä ehdotin, että pidettäisiinkö ensin vain tauko jotta hänen stressikertoimensa laskisi ja molemmat saisivat hetken hengähtää ja tuulettua. Ehdotukseni ei kelvannut ja ex ilmoitti seuraavana päivänä jutun olevan ohi ja itki minulle ja ihmetteli miten pystyin olemaan niin iloinen vaikka vasta erosimme. Sanoin hänelle, että yritän olla iloinen jottei hän kokisi syyllisyyttä erosta, koska välitän hänestä. Meni kaksi päivää ja ex ilmoitti pohtineensa asioita, mutta ei kertonut sen tarkemmin mitä vaikka kyselin ja vaikutti olevan ihan iloinen. Seuraavana päivänä en aikonut puhua exälleni, koska halusin antaa hänelle tilaa, mutta hän itse otti minuun yhteyttä iloiseen sävyyn ja kertoi juuri lähtevänsä töistä kotiin, kyseli minun päivästäni ja mitä teen yms. Kerroin mitä olin tehnyt ja, että aioin mennä naispuolisen kaverini kanssa kahville (entinen koulukaveri), mutta nimeä en kertonut, koska koin, että en ole velvollinen kertomaan enää hänelle, koska emme seurustele. Tässä kohtaa tilanne muuttui. Exä tuli hirveän mustasukkaiseksi ja alkoi raivoamaan minulle siitä, että miksi en kerro hänelle kun hän itse on aina kertonut minulle. Vastasin, että kerroin kyllä aina hänelle suhteemme aikana kenen kanssa olin ja missä ja mitä tein. Keskustelu sitten pyöri tuon asian ympärillä ja exä suuttui kokoajan vain lisää ja vähän väliä esti minut whatsappissa ja sitten otti eston pois ja taas esti ja taas pois. Lopulta sanoin hänelle, että eikö minulla ole oikeus käydä kaverini kanssa kahvilla ja miksi minun pitäisi kertoa hänelle kenen kanssa olen kun emme enää seurustele ja hän itse ilmoitti vielä ettei halua olla enää kanssani jatkossa. Tästä seurasi vastaukseksi vain ''OLEN TODELLA VIHAINEN SULLE! EN OLE IKINÄ OLLUT AIEMMIN NÄIN VIHAINEN! OLET KAKKAPÄÄ JA EPÄREILU!''. Kerroin lopulta kenen kanssa menen, mutta keskustelu kääntyi lopulta siihen, että ex toivotteli hyvästit ja sanoi ''Siitä vain valitsemaan uusi nainen jolta vaadit samaa, kuin multa'' ja esti minut tyystin kaikista mahdollisista paikoista ja blokkasi myös numeroni. Yritin tavoitella häntä myöhemmin sähköpostitse ja pahoittelin sitä miten olin muotoillut asiani. En saanut koskaan vastausta.

Kysymys siis koskee sitä, että mitä tässä oikein tapahtui ja miksi? Miksi exän käytös muuttui niin radikaalisti iloisesta raivoisaksi? Ex luovutti eikä enää jaksanut yrittää, mutta raivostui minulle kun en eron jälkeen kertonut kenen kanssa menen kahville vaikka kyseessä oli vain kahvit kaverin kanssa ja en enää ollut tilivelvollinen. Hän on aiemminkin ollut mustasukkainen siitä kun olen käynyt naispuolisten kaverieni kanssa kahvilla, mutta ei ole koskaan aiemmin suuttunut näin pahasti ja eniten ihmettelen, että miksi juuri eron jälkeen. Sain myös työpaikan kaupungista jonne exäni muuttaa ja enää tarvitsee löytää asunto. Mietin vähän mitä käy jos törmään exääni kaupungissa kun olen muuttanut sinne. En haluaisi, että välit exään katkeaisivat näin pienestä asiasta.

26

3304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmentynytheppu

      Niin ja ex sanoi myös keskustelumme aikana ''et vissiin tarviikkaan mua kun on muita naisia'' vaikka emme edes enää olleet yhdessä ja hän oli tehnyt selväksi ettei halua olla kanssani ja ei jaksa enää suhdetta.

      • Hemuli88

        Mää luulen, että sun exälläs on vielä tunteita sua kohtaan ja se ei halua kuulla sun käyvän edes kahvilla kenenkään muun naisen kanssa vaikka ois vaa kaveri. Toi kaikki ramputus oli vaan mustasukkaisuuden peittelyä, koska ei halunnut myöntää, että kaipaa sua ja ettei tykkää, että käyt toisen naisen kanssa kahville. Blokkas sut, koska et tätä tajunnut ja ei halua kuulla sun olleen muitten naisten kaa.


      • tottalie

        tää pitää varmasti paikkansa. EI tunteet lopu noin vain, vaikka hölmösti käyttäytyisikin joskus. Ei halua näyttää miten paljon sattuu.


    • Minna_____

      Jos exäsi ei vastaa sinulle niin luulen hänen olevan edelleen vihainen tai ehkä hänen ajatuksensa ovat sekaisin ja tunteensa. Hän ei tiedä mitä tekisi tilanteessa tai mitä sanoisi. Luulen hänen tarvitsevan nyt omaa aikaa ja rauhaa toipua tilanteesta ja ymmärtää ettei voi pitää sinua hihnassa. Luulen, että häntä vaivaa pelko sinun menettämisestä vaikka hän itse halusi eron, koska hänellä on vielä tunteet niin vahvat. Kuinka tuore eronne on? Ehkä hän katuu eroanne ja kuultuaan, että menet jo toisen naisen kanssa kahvittelemaan niin loukkaantua siitä niin, että esti sinut. Uskoisin, että hänestä tuntuu siltä ettei ero vaivaa sinua ja se suututtaa häntä. Me naiset ollaan kummallisia otuksia joskus kun vaikka ensin halutaan eroon toisesta niin ei kuitenkaan haluta antaa sitä toista kellekkään muulle ja jos toinen sanoo olevansa vapaa niin suututaan.

    • äläitsejatka

      olette eronneet, eikä se tuntunut sinua haittaavan. miksi sä enää eksiä mietit, oli jo kahvilla uuden kanssa. Hän ei ole sinun asiasi enää millään tavalla. Älä mieti toise nkäytöstä, mieti omaasi, sinä olet eronnut. Se on ohi, poissa, mennyt. Lopeta vatvominen ja elä elämääsi.

      • Hämmentynytheppu

        Tottakai se minua haittasi. Yritin vain olla asiallinen jotta en vaikuttaisi siltä, että roikun hänessä ja yritin pysytellä pirteänä keskustelun ajan jottei hän tuntisi oloaan niin pahaksi. Tosin se, että yritin olla pirteiä näytti aiheuttavan enemmän pahaa, kuin hyvää. Ja en ollut kenenkään uuden kanssa kahvilla vaan vanhan koulukaverin joka on nainen ja jonka kanssa olen ennenkin käynyt kahvit juomassa.


      • deeppii

        mokasit siinä kohtaa kun et kertonut kenen kanssa olit kahvilla, tyttösi sai sen kuvan et salailet sitä ja tää kahvittelija on uusi sutturasi..jos olisit suoraan sanonut kuka niin ei varmaan raivonnut noin. tuosta stressistä tuli mieleen jos sitä on liikaa, voi olla ettei jaksa parisuhteen riitoja kun pää ei kestä,sen takia varmaan pisti poikki,koska suhteenne ei ollut tasainen. välittää edelleen sinusta,vaikka lapsellinen onkin.


      • Hämmentynytheppu

        No yritin kysyä sitä, että johtuko juttu tosiaan tuosta, mutta hän ei suostunut vastaamaan sähköpostiin ja sain tietää, että on nykyisin exänsä kanssa tekemisissä josta otti eron aikoinaan, koska minä annoin enemmän ja alkoivat olemaan tekemisissä melkein heti eromme jälkeen. Lopulta uhkasi lähestymiskiellolla jos en lakkaa kyselemästä joten eiköhän tämä ollut tässä.


      • Hämmentynytheppu
        deeppii kirjoitti:

        mokasit siinä kohtaa kun et kertonut kenen kanssa olit kahvilla, tyttösi sai sen kuvan et salailet sitä ja tää kahvittelija on uusi sutturasi..jos olisit suoraan sanonut kuka niin ei varmaan raivonnut noin. tuosta stressistä tuli mieleen jos sitä on liikaa, voi olla ettei jaksa parisuhteen riitoja kun pää ei kestä,sen takia varmaan pisti poikki,koska suhteenne ei ollut tasainen. välittää edelleen sinusta,vaikka lapsellinen onkin.

        Unohdin vielä lisätä, että kerroin kuitenkin myöhemmin kenen kanssa olin ja hän silti blokkasi minut. Ei hän ennen ole ollut näin mustasukkainen ja hän tietää, että minulla on paljon enemmän naispuolisia ystäviä ja kavereita. Hän ei ollut ennen näin mustasukkainen siitä, että kävin vain kahvilla jonkun kaverini kanssa joka on nainen eikä hän välittänyt vaikka olisin katsonut jonkun naisen kanssa leffan, koska tiesi etten petä enkä ole koskaan pettänytkään.


      • deeppii

        luulen et se oli se kun olitte eronneet, niin se lisäsi mustasukkaisuutta kun yhtäkkiä olit menossa naisen kanssa kahville, oletti varmaan että sinä olisit yksin suremassa eroanne..ero tekee epävarmaksi, voi olla että käyttää exää laastarina. MIkä tyhmää ja osoittaa että on lapsellinen. jotkut naiset on tuollaisia,eivät kestä olla yksin ja heti joku siinä, kavereissa ollut näitä. voi olla että on mennyttä,aika sen näyttää. eiköhän ota yhteyttä jos rauhoittuu,voi tarvita aikaa.

        ja jos oli siinä,ajattele sillain et ainakin opit tuosta mimmoisia kannattaa välttää jatkossa. =)


      • Hämmentynytheppu
        deeppii kirjoitti:

        luulen et se oli se kun olitte eronneet, niin se lisäsi mustasukkaisuutta kun yhtäkkiä olit menossa naisen kanssa kahville, oletti varmaan että sinä olisit yksin suremassa eroanne..ero tekee epävarmaksi, voi olla että käyttää exää laastarina. MIkä tyhmää ja osoittaa että on lapsellinen. jotkut naiset on tuollaisia,eivät kestä olla yksin ja heti joku siinä, kavereissa ollut näitä. voi olla että on mennyttä,aika sen näyttää. eiköhän ota yhteyttä jos rauhoittuu,voi tarvita aikaa.

        ja jos oli siinä,ajattele sillain et ainakin opit tuosta mimmoisia kannattaa välttää jatkossa. =)

        No viime tiistaina uhkasi minua lähestymiskiellolla ja poliisilla jos en lopeta kyselemistä miten hän niin nopeaan eteni. Lopetin ja lähetin sähköpostitse anteeksipyynnön torstaina niin siihen sitten vastasi ja avautu, että välittää vielä, mutta rakkauden tunteet on kuopattu ja ei tiedä tuleeko ne takaisin ja hän on yli. Sitten seuraavassa viestissä sanoikin, että ei ole yli. Haluaa kuitenkin kysellä kuulumisia ja sitten alkoi kyselemään minulta olenko muistanut ottaa lääkkeeni (epilepsia) ja mitä aion puuhastella ja alkoi sepostamaan mitä hän on puuhaillut. Ensin vältti kertomasta minulle mitään tai tyystin jätti laittamani viestit huomiotta, sitten uhkasi lähestymiskiellolla, mutta anteeksipyynnön jälkeen ääni muuttui kellossa. Halusi jopa tietää miten viimeöinen baarireissu meni.


      • deeppii

        =) kuulostaa sitten et kiinostaa vielä sinä niinkuin aikaisemmin arvelin. pohtii tunteitaan varmaan, taitaa olla sitä tyyppiä joka räjähtää ja sanoo paskaa vihoissaan.


      • Hämmentynytheppu
        deeppii kirjoitti:

        =) kuulostaa sitten et kiinostaa vielä sinä niinkuin aikaisemmin arvelin. pohtii tunteitaan varmaan, taitaa olla sitä tyyppiä joka räjähtää ja sanoo paskaa vihoissaan.

        Voi olla. Tosin kaveri huomasi, että exäni on nyt kahtena peräkkäisenä yönä (baariyönä ja viimeyönä) pelannut tuon oman exänsä kanssa verkkopeliä mistä molemmat pitävät ja jota pelasivat kun olivat vielä yhdessä ja varmaan ovat siis siellä jutelleet. Ex lopetti tuon verkkopelaamisen ollessaan minun kanssani, mutta näköjään on sen aloittanut samalla tapaa, kuin kontaktinkin exäänsä heti eron jälkeen. Ilmoitin exälleni tänään, että aion jatkaa eteenpäin ja lopettaa kokonaan yhteydenpidon, mutta toivotin hyvää ystävänpäivää. Siihen sain vastaukseksi:
        ''Et voi sanoo hyvää ystävänpäivää jos me ei enää olla ystäviä...
        Et oo mikään eri arvoinen...
        Ja kun näin nopeesti olet etsimässä uutta ni hyvä on... jätän sut rauhaan....''


        Vastasin:

        ''En etsimällä etsi vielä ketään, mutta mulla on nyt sinkkumiehenä täysi oikeus laittaa ns. verkot vesille ja varsinkin kun teit minulle jo selväksi mikä on pelin henki, että ei enää ikinä ja mulla on myös oikeus kieltäytyä olemasta sellaisessa ystävyyssuhteessa missä mulla on vaan paha olla muistojen ja eriarvoisen kohtelun takia. Et sinä esimerkiksi koskaan ___(hänen exänsä nimi) uhannut lähestymiskiellolla vaikka se postasi faceen julkisesti susta paskaa tai et koskaan blokannut sitä mistään syystä :)''

        ''Ja aloithan sinäkin melkein heti meidän eromme jälkeen olemaan taas ___ kanssa tekemisissä niin kyllä se minun silmissäni näyttää siltä, että meistä kahdesta se olet sinä joka olet nopeasti etenemässä sen sijaan, että ottaisit suruaikaa tai edes tarvitsisit sitä. Miksi siis minun pitäisi jäädä suremaan naista joka hyppää suoraan minusta olemaan exänsä kanssa tekemisissä ja antaa tälle exälle sitä mitä minä halusin suhteessa (keskustelee, juttelee ja tekee yhdessä asioita) ja vaikuttaa siltä ettei sure edes yhtään eroamme? :)

        Mutta elämä jatkuu''.


      • Hämmentynytheppu
        deeppii kirjoitti:

        =) kuulostaa sitten et kiinostaa vielä sinä niinkuin aikaisemmin arvelin. pohtii tunteitaan varmaan, taitaa olla sitä tyyppiä joka räjähtää ja sanoo paskaa vihoissaan.

        Ja tässä tulee vastaus minkä laittoi minulle tuon viestin jälkeen:

        ''Voi kuule mes! sinä uhkailit minua! ___ ei uhkaillut! Eri asia! (eron jälkeen sanoin exälle, että jos ei pian kerro minulle missä mennään niin paljastan tuon hänen exänsä huumeidenkäytön ja niiden myynnin poliisille. Tämä oli se uhkaus).
        Ja jos nyt satuin pelaamaan pelin dotaa ni onko se niin paha asia? Jos sinusta tuntuu etten minä sure lainkaan ja hyppäsin MUKA exän syliin ni sinä, ___, et tunne minua ollenkaan!!! Et tunne minua! Sinä et ajattele mitään muuta kuin itseäsi! Se että sinä sat kaiken mitä haluat, sillä on väliä, ei sillä mitä minä haluan tai miten minä asiat näen! Tai miten muut asiat näkevät! Ainoa oikea tie on SINUN tiesi! Sanon nyt tän suoraan olet paha ihminen! Näytit minulle oikean puolesi. Näytit millainen oikeasti olet. Silti suren. Ja ___(ystäväni nimi)... stalkkaa minua ystäväpyyntöjen kautta... ootte niin hyvä pari että sietäisitte alkaa seukkaamaan!!!!!! Olen vihainen!!! HYVÄSTI''


        Vastasin:

        ''Niin uhkailin. Myönnän uhkailleeni ja tehneeni siinä väärin. Siksi halusin pyytää anteeksi ja kertoa, että tein sen kun en ollut vielä sisäistänyt, että tämä on ohi ja halusin itsekkäästi vastauksia ja, että koin siitä todella pahaa oloa ja häpesin. Mutta koko meidän historiassamme sinä kohtelit minua aina paljon rankemmalla kädellä, mutta siitä kirjoitan myöhemmin lisää tuonne. En ajattele niin, että hyppäsit vaan sanoin, että minusta näyttää siltä mikä on eri asia ja esitin vielä kysyenkin asian joten älä vääristele sanojani. Esim. ''Miksi siis minun pitäisi jäädä suremaan naista joka hyppää suoraan minusta olemaan exänsä kanssa tekemisissä ja antaa tälle exälle sitä mitä minä halusin suhteessa ja kun yritettiin (keskustelee, juttelee ja tekee yhdessä asioita) ja vaikuttaa siltä ettei sure edes yhtään eroamme?''

        Sen sijaan, että aloit ''huutaa'' minulle niin olisit voinut vaan asiallisesti vasta asialliseen kysymykseen ''Hei. En ole hypännyt suoraan mihinkään exän syliin. Kyllä sinä sen tiedät jos sinä minua yhtään tunnet! Halusin vain pelata pelin tai pari ____ kanssa kun oli vapaata eikä vielä väsyttänyt. Kyllä minä sinua suren vaikka en ehkä siltä vaikuta ja minusta tuntuu pahalta, että edes ajattelet noin. Voisit sanoa ____, että lopettaa stalkkaamisen. Perustelisitko minulle miksi ajattelet noin?''.

        Ja en tasan tarkkaan ajattele vain itseäni. Sinun kanssasi ollessa minä ajattelin aina sinua ensin ja yritin kuunnella aina sinua parhaani mukaan. Aloin ajattelemaan itseäni vasta siinä vaiheessa kun huomasin ettet enää viettänyt aikaa kanssani etkä jutellut ja yritin korjata meidän asioitamme niin, että juttu toimisi. En todellakaan saanut ikinä sitä mitä halusin sillä halusin vain, että me viettäisimme aikaa yhdessä parina ja että historia mikä satuttaa ja rikkoo suhdetta jäisi taakse, mutta sulta ei herunnut enää aikaa mulle vaikka sitä kuinka pyysin (nainen oli pettänyt minua kerran tämän samaisen exän kanssa. Sitä tarkoitin historian jättämisellä taakse). Ja minä kysyin aina muiden mielipiteitä asioihin ja tilanteisiin ja suurinosa kehotti jo alkujaan antaa sinun mennä, mutta minä jäin vaikeuksista huolimatta koska halusin olla sinun kanssasi.

        Jos ajattelet, että olen paha ihminen niin sitten minä kai olen. Vaan en koskaan tarkoituksella. Jos minä olen pahaa tehnyt on se kummunnut aina surusta, epätoivosta, suuttumuksesta, menetyksestä tai siitä kun on vain niin idiootti eikä ole vielä ottanut opiksi.
        Minä olen kysynyt sulta monesti mitä sinä haluat ja vastaat mulle aina ''en tiedä''. Olen yrittänyt kuunnella myös sinun näkemystäsi asioihin, mutta kun niihinkin saa vastaukseksi ''en tiedä'' niin on itselläkin rankkaa. Mulle on alusta asti ollut tärkeintä sinun onni, mutta mulla on sen verran oikeus olla itsekäs, että mä en halua sellaista tilannetta enää mikä suurinpiirtein tappaa minut henkisesti. Koko meidän suhteen aikana mulla oli tasan tarkkaan vain nämä pyynnöt sulle esitettynä:

        1. Vietä aikaa kanssani
        2. Keskustele kanssani avoimesti ja rehellisesti
        3. Päästä irti exästäsi jotta voimme rakentaa luottamuksen uudelleen alusta ja voimme jättää taakse sellaiset muistot mitkä repivät suhdettamme rikki ja lisäävät epäluottamusta ja pahaa oloa.

        Nämä pyynnöt minä sulle vain esitin. En mitään muuta ja ne oli liikaa. Tässä kaikki mikä mulle olis riittänyt, mutta lopulta en saanut mitään niistä vaan sain kuulla, että et jaksa jutella tai et kerkeä. Tottakai suutun.''


      • Hämmentynytheppu
        deeppii kirjoitti:

        =) kuulostaa sitten et kiinostaa vielä sinä niinkuin aikaisemmin arvelin. pohtii tunteitaan varmaan, taitaa olla sitä tyyppiä joka räjähtää ja sanoo paskaa vihoissaan.

        Ja tässä loput viestistä:

        ''Tämä, että olen mulle rakkaimman ihmisen mielestä paha ihminen niin kertoo sen, että kaikki se rakkaus ja huolenpito, yhdessä vietetty aika, energia minkä käyttänyt suhun ja suhteeseen, kaikki ne pienet ja isommat yllätykset, kaikki se välittäminen, huolehtiminen, auttaminen ja aina paikalla olo tarvittaessa niin on mennyt ohi. Annoin kaikkeni ja se on mennyt sulta ohi ja näet minut vain pahana ihmisenä viimeisimpien tekojeni takia. Kuitenkin teen kuten sanoin tekeväni eli aion parantua näistä huonoista piirteistäni mitä tänä aikana minuun ilmaantui joita minussa ei ennen ollut jotta ne eivät vaikeuta tulevaisuudessa odottavia ihmissuhteitani. Palautan itseni takaisin siksi ihanaksi iloiseksi ihmiseksi joka viljeli bondageoravahuumoria ja sai sinutkin nauramaan joka päivä. En aio jäädä ''pahaksi'' vaan palaan takaisin hyväksi.

        Ja kyllä. Pidän sinua edelleen minulle rakkaimpana ihmisenä maailmassa vaikka sanonkin jatkavani eteenpäin ja ajattelen tuollaisia typeriä asioita joista puhuin ja joista suutuit. Annoit minulle juuri vielä suuremman syyn kadota: minulle rakkain ihminen jonka eteen olin valmis tekemään mitä tahansa jotta tämä olisi onnellinen näkee minut pahana ihmisenä. Sitä suurempi syy minulla on kadota ettei näe minua entistä pahempana jos teen lisää virheitä. Siispä hyvästi ____. Toteutan toiveesi ja katoan sillä rakastan sinua enkä halua satuttaa sinua omalla typeryydelläni ja ajattelemattomuudellani.''


      • deeppii

        ööö ,siis hyvästelet..kokemuksesta voin kertoa että vaikka olisi kuinka paha riita, ikinä ei sanota noin toiselle jos rakastaa toista. ei käännetä selkää toiselle. ja vedetä mattoa toisen alta. ja ikinä ei saisi verrata mitä joku exä teki, koska nyt kyseessä teiä suhde ei se mitä joku muu joskus tehnyt. sillä kun ei ole väliä. jos toinen jauhaa exästä koko aika ei ole päässyt suhteesta yli.

        taitaa molempien parempi rauhoittua, sinuna pyytäisin anteeksi tuota hyvästi viestiä,ettet tarkoittanut. kerro vaikka että olet olemassa jos hän joskus leppyy. =)


      • Hämmentynytheppu
        deeppii kirjoitti:

        ööö ,siis hyvästelet..kokemuksesta voin kertoa että vaikka olisi kuinka paha riita, ikinä ei sanota noin toiselle jos rakastaa toista. ei käännetä selkää toiselle. ja vedetä mattoa toisen alta. ja ikinä ei saisi verrata mitä joku exä teki, koska nyt kyseessä teiä suhde ei se mitä joku muu joskus tehnyt. sillä kun ei ole väliä. jos toinen jauhaa exästä koko aika ei ole päässyt suhteesta yli.

        taitaa molempien parempi rauhoittua, sinuna pyytäisin anteeksi tuota hyvästi viestiä,ettet tarkoittanut. kerro vaikka että olet olemassa jos hän joskus leppyy. =)

        Tarkoitatko tuota kun sanoin hänelle ensimmäistä kertaa, että aion lopettaa yhteydenpidon? Myönnän suoraan, että minuun sattuu nähdä exäni hänen exänsä kanssaan tavalla tai toisella, koska takana on pettäminen saman ihmisen kanssa ja vielä suhteen alussa oli sellaista on-offailua, että vaihtui puolelta toiselle sen mukaan kumpi oli kivempi. Toisen kanssa riitaa niin toisen luo yms. Sitten se vakiintu ja oltiin pitempään yhdessä. Kuitenkin minä ja ex vain sähköpostitellaan kun hän tuon exän kanssa selvästi keskustelee ihan normaalisti ja viettää aikaa vaikka ollaan vasta hiljattain erottu.

        Jos tarkoitit tuota ''Olet paha ihminen! Hyvästi!'' niin se oli exäni laittama viesti.


      • deeppii

        joo no tuolta exältäsi olettaakin noita kun on niin lapsellinen. ja hakee huomioo lohtuu exältään,yleensä suhteen loppumisesta tilitetään kaverille ei millekään exälle. en kyllä tajua miksi annoit ikinä anteeksi pettämistä, mutta jokaisen oma asia miten elämällään tekee.

        ja on väärin sanoa hyvästi oli kumpi tahansa. mielummin on sitten vain hiljaa jos kiehuu ilman et sanoo pahinta. Jos haluat tuon muijan kanssa vielä olla, ehdottaisin rauhallista keskustelua kahvin äärellä, helpompaa puhua face to face,kun viesteissä menee helposti väärinymmärretyksi.

        Joko voitte korjata asiat puhumalla, tai sitten se oli siinä ja kannattaa sinunkin jatkaa elämääsi.


      • Hämmentynytheppu
        deeppii kirjoitti:

        joo no tuolta exältäsi olettaakin noita kun on niin lapsellinen. ja hakee huomioo lohtuu exältään,yleensä suhteen loppumisesta tilitetään kaverille ei millekään exälle. en kyllä tajua miksi annoit ikinä anteeksi pettämistä, mutta jokaisen oma asia miten elämällään tekee.

        ja on väärin sanoa hyvästi oli kumpi tahansa. mielummin on sitten vain hiljaa jos kiehuu ilman et sanoo pahinta. Jos haluat tuon muijan kanssa vielä olla, ehdottaisin rauhallista keskustelua kahvin äärellä, helpompaa puhua face to face,kun viesteissä menee helposti väärinymmärretyksi.

        Joko voitte korjata asiat puhumalla, tai sitten se oli siinä ja kannattaa sinunkin jatkaa elämääsi.

        Se oli tässä. Ensinnäkin hän ei suostu keskustelemaan kipeistä asioista kovin helposti vaan saatta paeta niitä useamman viikon. Senhän takia se lähestymiskieltouhkauskin tuli kun koitin saada häntä puhumaan, mutta hän ei halunnut. Ei ole ensimmäinen kerta kun toinen haraa vastaan eikä halua puhua vaikka pitäisi ja varsinkaan kasvokkain ei suostu puhumaan. Usein myös valehtelee jottei hälle suututa. Myönnän, että en tahdo olla hänen kanssaan enää. Paljastui juuri, että valehdellut koko viimeisimmän yrityksen ajan. Siinä vaiheessa kiehui yli kun tuli minulle kertomaan, että on kuumeessa ja kun en alkanut tavalliseen tapaan lohduttaa ja toivottamaan paranemisia vaan sanoin ''Voi toista'' niin tuli kylmä ''Aha. Semmonen vastaus. Ei edes pikaisia paranemisia?''. Päätin sanoa sitten suorat sanat:

        ''Aha? Sen jälkeen mitä juuri paljastu niin pitäisi olla välittävä? Tän jälkeen pitäisi olla semmonen?

        Valehtelit mulle siitä, että haluat keskustella, mutta et vaan kerkeä. Todellisuus oli siis tämä ''Mul oli outo olo, enlär osannu sisäistää sitä enkä tienny mite reagoin ja mitä sanon... Halusin ajatella rauhassa ja ku oisin saanu ajatukset kasaa, pisint sulle jutellu''. Tää vielä vaan randomisti tapahtu vaikka eka olit jutellut mulle autossa skypetellen. Ja tietysti et voinut mulle suoraan sanoa, että on outo olo ja haluat hetken omaa rauhaa ja sitten voitas jutella vaan piti valehdella mulle, että on vaan niin kiire ettei kerkeä.

        Ja nyt eron jälkeen sä teet ____ kanssa sitä mitä minä pyysin sulta kun yritettiin eli juttelet ja pelaat sen kanssa ja annat sille aikaas. Minä en saanut sitä edes pyytämällä vaikka suurinpiirtein itkin sulta sitä, että viettäisit mun kanssa edes vähän aikaa ja sanoit, että on vaa kiire ja lopullinen syy oli oikeasti OUTO OLO.

        Jotenkin musta alkaa tuntumaan ettei minun olisi pitänyt pyytää sulta mitään anteeksi. Sinä et ole pyytänyt multa anteeksi edes sitä, että valehtelit mulle yrittämisen aikana, mutta minä olen pyytänyt aidosti anteeksi KAIKKIA virheitä mitä tein silloin ja sen jälkeen, mutta sulta en ole kuullut minkäänlaista anteeksipyyntöä. Pelkkää omista virheistäni syyttelemistä ja sitten vielä nään tämmöstä, että nainen kykenee kyllä toisen miehen kanssa toimimaan normaalisti ilman ongelmia, mutta mun kanssa se ei voinut tulla edes juttelemaan koska outo olo vaikka samaan aikaan sanoo, että haluaa jutella ja rakastaa. Koko yhdessäolo ja kommunikointi ja läheisyys kaatu, koska outo olo?! Toimivan suhteen perusta kaatu, koska outo olo?! Ja sitten ihmetellään miksi minä olen vihainen ja/tai ymmälläni!

        Kaiken ton paskan jälkeen pitäisi vielä välittää toisen hyvinvoinnista kun on saanut selville, että koko fucking yrittäminen oli pelkkää valhetta, koko sen ajan elin valheessa vaikka uskoin sun sanaasi, että et enää koskaan valehtele koska et halua, että lähden. Sitten vielä koko paska vieritetään minun syyksi, että ero johtuu musta, sun paha olo johtuu musta jne. MIKÄÄN ei toki ole sinun vikasi. Kas kummaa kun varmaan tilanne olisi ollut ihan eri jos olisit sen saatanan suusi aukassut ja kertonut totuuden noissa asioissa SINÄ AIKANA EIKÄ ERON JÄLKEEN. Koko vitun yrittäminen oli pelkkää teatteria ja teeskentelyä! Sinä nainen olet aina sanonut, että sinä et teeskentele, mutta sinä teeskentelit olevasi minulle rehellinen sen ajan ja sitten vielä vierität kaiken syyn ja vastuun minun niskoilleni ja SE OLEN MINÄ JOKA ON PYYTÄMÄSSÄ ANTEEKSI ja sinä et pyydä mitään. Sekin ''Anteeksi...'' tuli vain sen takia, koska minä sanoin siitä! Sitten vielä eron jälkeen se tekee exänsä kanssa sitä mitä ei voinut MINUN KANSSA TEHDÄ YRITTÄESSÄ koska OUTO OLO!

        Sä olet ___ rikkonut minut henkisesti, sä olet tuhonnut minun luottamukseni ihmisiin ja niiden sanoihin minkä mun entinen ystäväni ___ palautti minuun monen vuoden epäluottamuksen jälkeen (olin koulukiusattu), sä olet pikkuhiljaa tehnyt minusta sitä ihmistä joka teki paljon asioita väärin nuorempana tällä sun vastuuttomalla lapsellisella pelleilylläsi, sä olet särkenyt minun sydämmeni monta kertaa tänä aikana enkä tiedä kykenenkö enää rakastamaan, joka kerta sä olet valehdellut mulle kun ollaan yritetty ja minä vitun idiootti sen olen sinisilmäisenä ja rakastuneena uskonut, joka kerta on ___ (exän nimi) jollain lailla osallisena ja nytkin se saa eron jälkeen sitä mitä minä en saanut edes yrittäessä. Tehkää mitä teette, mutta teistä kumpikaan ei enää tule satuttamaan minua millään tavalla! Sille tulee STOPPI NYT! Sinä et ____ enää ole edes ystävyyden arvoinen saati minun rakkauden tai huolenpidon ja välittämisen jota sait yllinkyllin!''

        Ei ole tämän jälkeen vastannut mitään vaan on ollut hiljaa, mutta se on tullut huomattua, että hänen exänsä teeskentelee menevänsä nukkumaan samoihin aikoihin, kuin nainen ja tuleekin naisen mentyä nukkumaan takaisin tuonne Steam-ohjelmaan pelaamaan. Ollaan kavereiden kanssa nyt mietitty tätä kahta viikkoa ja näyttää siltä, että naisen ex tavalliseen tapaansa kusettaa naista sillä, että on muuttunut vaikka ei ole.


      • deeppii

        Joo no annat olla ja jatkat elämääsi. Siinä sulle vuosisadan neuvo. =)


      • Hämmentynytheppu
        deeppii kirjoitti:

        Joo no annat olla ja jatkat elämääsi. Siinä sulle vuosisadan neuvo. =)

        Niin ajattelinkin. Ystävät ovat jo ilmoittaneet tukevansa minua tässä asiassa. Jokainen meistä tosin tietää, että ei mene kauaa kun nainen taas ilmoittaa itsestään ja mankuu takaisin. Viimeistään siinä vaiheessa kun tajuaa tulleensa jälleen kusetetuksi vaan enpä enää takaisin ota. Ja todennäköisesti käyttää tuota exää itsekkin laastarina, koska ei kykene olemaan yksin.


      • puhepuuttuu

        kykenetkö sä sanoittamaan noita ajatuksiasi/oletuksiasi hänelle rehellisesti? Jos kykenet, tee niin, jos et kykene kysy itseltäsi miksi.


      • Hämmentynytheppu
        puhepuuttuu kirjoitti:

        kykenetkö sä sanoittamaan noita ajatuksiasi/oletuksiasi hänelle rehellisesti? Jos kykenet, tee niin, jos et kykene kysy itseltäsi miksi.

        Kykenen ja tehnyt monta kertaa. Suuttui useimmiten niistä vaikka itse myöntänyt mm. sen, että ei osaa olla yksin ja pelkää jäädä yksin. Mutta jätän asian tähän. Tämä juttu on nyt ollutta ja mennyttä ja aika jatkaa eteenpäin ja etsiä tasapainoinen sitoutumiskykyinen kumppani.


      • deeppii

        Hienoa! tajusit. =)


    • ähärunoilija

      Kun exäsi löytää uuden kumppanin, hänen käytöksensä muuttuu jälleen (löysinpä seuraa ennen sua. Ähäkutti)

    • määmy

      Itsetuntomurhe hänel o. Tasoo heikko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe