Ravintola-asiakaspalvelu pohjalukemissa: Chi

AsiakkaanVälttelyä

Poikkesin hiljan Tallinnassa vieraillessani syömässä Kristiine-keskuksessa sijaitsevassa Chi-ketjun ravintolassa. "Asiakaspalvelu" oli ihan omaa luokkaansa ja siksi ajattelin kirjoittaa tänne että muutkin voisivat jakaa ne hyvät naurut jotka itse sain asiakkaana.

Kävelin ravintolaan sisään ja pistin merkille että baaritiskin päässä oli ruokalistoja. Koppasin yhden mukaani ja kävelin koti edempänä näkyvää portaikkoa, josta pääsi ylemmälle tasolle. Alempi taso ravintolasta oli tyhjä ja siellä oli vain muutama tarjoilija notkumassa baaritiskin tykönä.

Tervehdin tarjoilijoita ja nousin kenenkään opastamatta itseäni mihinkään päin portaat toiseen kerrokseen, joka muuten oli myös tyhjä. Selattuani laajasta listasta mieleiseni annoksen (Listassa oli hyvin valikoimaa.) seuraava pulma oli saada tarjoilija paikalle. Juuri sillä hetkellä eikä vielä muutamaan minuuttiin kukaan heistä ei näyttänyt viipyvän portaiden juurella siten että olisi nähnyt minut. Sitten eräs tytöistä tuli yläkertaan ja viitoin hänelle. Tämä ei huomannut koska silmät oli liimattu kiinni kädessä olevan kännykän näyttöön ja hän näppäili jotain siihen ahkerasti kävellessään siinä tasanteen vierellä olevan pöydän luokse. Hetken kuluttua hän taas poistui luonnollisesti edes vilkaisematta minuun päin. Meni jonkin aikaa ja vihdoin hän tuli katsomaan, että olinko valmis tilaamaan. Tilasin erään annoksen ja sen kanssa kulhollisen höyrytettyä riisiä. Mielenkiintoinen spekulointi: Olisiko tarjoilija älynnyt tarjota tuota riisiä lisukkeeksi jos en olisi itse älynnyt sitä tilata? Ehkä, luultavammin ei. Juomaksi tilasin kivennäisvettä.

Kysyin tytöltä oliko paikassa vessaa. Tämä sanoi että vessa löytyisi ravintolan ulkopuolelta ostoskeskuksen käytävältä. Siellä tosiaan muutaman kymmenen metrin päässä oli WC-kyltti. Hän ojensi sitä varten minulle avainkortin, sillä tuon vessan oveen oli liitetty rahastusautomaatti. Perillä ovella sitten en saanut (en varmaan ihan hiffannut sydeemiä) korttia toimimaan. Onneksi vessasta tuli pian ulos toinen tyyppi jonka ovenavauksella sitten menin itse sinne. Menin kohta takaisin ja jätin avaimen baaritiskillä olevalle toiselle tarjoilijalle, joka hymyili ja kiitti. Minua tähän saakka palvellut tyttö ei ollut juuri hymyillyt ja näin hänet viemässä ison tyhjän lautasen pöytääni. Menin itsekin pöytääni ja hetken kuluttua tyttö tuli takaisin mukanaan vesipullo ja juomalasi. Hän asetti lasin ja pullon pöytään. En ollut kovin yllättynyt siitä, että hän poistui kaatamatta siitä pullosta lasiini. Edellisenä päivänä olin ollut toisessa ravintolassa ja siellä tarjoilijatyttö oli kaatanut juomaa tuodessaan lasiin. On tarjoilijoita ja "tarjoilijoita".

Ruoan tulo kesti suht hyvän tovin ja siinä odotellessani hörpin vettä ja katselin, kun minua "palvellut" tarjoilijatyttö nojaili joutilaana portaiden juurella olevaan paksuun pylvääseen. Huonosti olivat asiat jos pylväs ei pysynyt pystyssä ilman säännöllistä nojailua... Annokseni toi toinen tyttö, joka varoi koko ajan huolellisesti katsomasta minua silmiin. Itse ruoka oli sentään hyvää eikä onneksi sen tasoista kuin palvelu. Tarkistettuani lopulta laskun syötyäni kaivoin lompakosta tasarahan ja lähdin pois.

2

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia_

      Sen olen huomannut, että jos asiakaspalvelija on venäläinen, niin edes joskus saa maanläheistä palvelua, mutta virolaiselta ei koskaan, ollaan niin Tallinnalaisia suurmaailmaomistajia, maailmannapoja, virolaiset plantut.

      • myössuomessa

        Jos on niin omatoiminen että hakee ruokalistan baaritiskiltä, voi sen tilauksenkin tehdä siinä.
        Usein ruokalistassa on mainittu sisältävätkö annokset myös esim riisin tai perunoita


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe