Naimisissa olevan tapailu

Hämmentynyt_kulkija

Kertokaapa minulle naiset ja miehetkin, kun ihan aidosti haluan ymmärtää, miksi olette suhteessa naimisissa olevan kanssa?
Olen itse eronnut tämän asian takia, nyt tyttäreni - joka on ollut alle vuoden naimisissa - sai puolisonsa kiinni siitä, että hänellä on useampi naissuhde - yksi niistä ollut jo silloin, kun he menivät naimisiin. Sukulaisissani on niitä, jotka ovat alkaneet seurustella naimisissa olevan kanssa..siellä on myös niitä, jotka ovat eronneet tämän syyn takia.

Haluaisin ymmärtää, millä perustelette itsellenne sen, että voitte mennä toisen parisuhteeseen väliin - ns. Kolmanneksi pyöräksi. Ei ole yksi eikä kaksi ihmistä, jotka ovat minullekin myöhemmin sanoneet, etteivät halua olla niitä toisia - siis jopa sen jälkeen kun ovat saaneet sen naimisissa olevan eroamaan ja saaneet siitä itselleen kumppanin. Se toisen leima kuitenkin jää.
Olen kuullut kommentteja tyyliin "minulla on vain yksi elämä", "ei tunteilleen voi mitään " jne. Itse en ehkä ihan ymmärrä noiden lauseiden taustalla olevaa ajattelua ja siksi haluankin kysyä. Toki tunteilleen ei voi mitään, mutta käytökselleen voi.
Miten tuossa tilanteessa pystyy esim. ohittamaan sen ajatuksen, ettei itselle voi käydä ihan yhtä lailla tuollaisen puolison kanssa samalla tavalla eli kun on ensin saanut itselleen kumppanin niin siihen tulee sitten se kolmas pyörä väliin.

5

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauno86

      Itse en ollut niinkään suhteessa naimisissa olevan naisen kanssa vaan naisen joka seurusteli, mutta luulen, että syy tai selitys voi olla sama, kuin omassa tilanteessani. Tapasin seurustelukumppanini yhteisen ystävämme kautta ja meillä synkkasi heti. Oli hauskaa, jutut samanlaisia ja huumori yms. Siinä kävi sillei, että aloimme vain viettää aikaa yhdessä ystävinä ja kokoajan huomasimme olevamme yhä enemmän samankaltaisia. Minulle alkoi kehkeytyä tunteita, mutta jarruttelin niitä, koska en halunnut särkeä hänen parisuhdettaan. Aloin kuitenkin ajan kanssa huomaamaan, että hän ei ollut tyytyväinen suhteessaan vaan oli pelokas esimerkiksi vastatessaan puhelimeen miehen soittaessa. Mies oli hyvin mustasukkainen ihminen. Nainen usein pakeni toiseen huoneeseen puhumaan hänen kanssaan ettei minun ääneni kuuluisi ja jouduinkin hyvin usein olemaan omassa asunnossanikin hiljaa miehen soittaessa. Vietimme kokoajan enemmän ja enemmän aikaa yhdessä ja tunteeni kasvoivat ja en voinut katsoa sitä miten onneton hän oli. Sitten eräänä kertana hän jäi yöksi luokseni, koska ei jaksanut palata opiskelija-asunnolla (olimme siis opiskelijoita). Kiusoittelin häntä siten ''et uskalla halata minua''. Hän halasi ja sanoi ''en vai''. Seuraavaksi sanoin ''et uskalla suudella minua''. Siihen hän vastasi ettei uskallakkaan ja kiusaan liikaa. Sen jälkeen olimme menossa nukkumaan. Nainen aikoi jäädä sohvalle, mutta heitin täysin leikilläni ''et uskalla nukkua vieressäni''. Nainen sano ''en vai?'' ja tuli viereeni nukkumaan. Tämän yön aikana hän tuli nukkumaan kainalooni ja silitin hänen hiuksiaan ja nukahdimme. Sen jälkeen hän alkoi käydä yhä enemmän luonani ja jäi monta kertaa yöksi. Sitten eräänä kertana kysyin omaksikin yllätyksekseni ''haluatko hyvän yön pusun?'' ja hän vastasi ''joo''. Annoin hänelle pusun poskelle. Hetken siinä hänen maatessaan vieressäni ajattelin antaa hänelle toisen pusun poskelle ja sillä hetkellä hän kääntyi minuun päin ja huuleni osuivatkin vahingossa hänen huuliinsa. Pyysin anteeksi, mutta hän sanoi ''ei se mitään'' ja syöksyi kimppuuni. Emme harrastaneet seksiä, mutta suutelimme jne. Aamulla hän ei tiennyt miten kertoisi asian miehelleen, mutta siitä alkaen alkoi kolmiodraama joka lopulta johti siihen, että hän erosi miehestään ja alkoi seurustella kanssani. Sanoisin, että omalla kohdallani selitys on, että yritin jarrutella, mutta kun huomasin naisen johon olin rakastunut olevan onneton en enää voinut hillitä itseäni ja nainenkin kertoi myöhemmin, että hän oli tarkoituksella kääntynyt niin, että huuleni osuivat hänen huuliinsa.

    • kävipäkerran

      Väärästä lähtökohdasta mun mielestä olet alkanut ajatella asiaa. Sun pitäisi miettiä, mikä mättää ja missä sen varatun kohdalla, joka laskee jonkun kolmannen liittonsa väliin. Ketään naimisissa olevaa tai muuten varattua ei kukaan väkisin vie. Hyvin usein he ovat niitä aloitteentekijöitä. Surullista toki sun ja tyttäresi tilanne, mutta lähteekö kukaan, jolla on omassa liitossa kaikki hyvin, noin vaan pettämään?
      Mun mielestä pettäminen on aina tietoista. Siihen ei kukaan ajaudu vahingossa. Syyn tietää vain se pettäjä ja hänen puoleen sun pitäisi kääntyä ja kysyä että miksi.
      Mä itse tapasin baarissa mukavan miehen, joka kertoi olevansa eronnut. Mä en miestä ennestään tuntenut, joten en edes tajunnut epäillä mitään miehen kertomaa. Seurusteltiin ihan kuin vapaat ihmiset. Sänkyyn päädyttiin jonkun ajan kuluttua. Mä olin onnellinen että näinkö munkin onni kääntyi ja tapasin miehen, jonka kanssa voisin elää loppuelämäni. Ihastuin häneen mun mittapuun mukaan täysillä.
      Kunnes koitti päivä että sain viestin, että mitä tekemistä sulla on mun miehen kanssa? Vyyhti aukesi. Ei mies mikään eronnut ollut vaan saman naisen kanssa avoliitossa jo yli 20 vuotta. Mä tipahdin korkealta ja kovaa. Enkä ikinä anna itselleni anteeksi, etten tajunnut asiaa ennenkuin sänkyyn hänen kanssaan päädyin. Seksi oli nimittäin mahtavaa ja siitä luopuminen oli tuskaista.
      Silloin harvoin kun käyn baarissa saan aina ehdotuksia varatuilta miehiltä. He itse lähestyvät mua. Vierasta on saatava keinolla millä hyvänsä joten selitykset on mitä erilaisempia. Joku ei saa muka seksiä kotona. Jonkun vaimo muka on täysi paska. Tuo mies, jonka kanssa suhteilin ei ole ikinä suostunut mulle kertomaan, miksi ei kertonut olevansa varattu. Mä vielä hänestä sen tiedon ulos nyhdän. Tapaillaan välillä ihan kahvittelun merkeissä, vaihdetaan kuulumiset.
      Tuo tapaus avasi mun silmät. Jos mä vain seksiä olen vailla, sitä saa varatuilta helposti. Käytänkin tilaisuutta joskus hyväkseni. Harvoin ja vain sellaisen kanssa, joka ei ruikuita huonoista kotioloistaan vaan kertoo suoraan, että seksiä tekisi mieli. Kehenkään en enää luota. Jos joku mies kertoo olevansa vapaa mä epäilen ja epäilen. Harmittaa. Ennen mä lähtökohtaisesti ajattelin, että ihminen on se mitä sanoo olevansa. Eli luotin. Nyt en.
      Mä mietin, että jos mä olisin jatkanut suhdetta sen varatun kanssa, olisiko hän jossain vaiheessa puolisonsa jättänyt. Veikkaan että ei. Heille tuli tietenkin kriisi suhteessa ja hyvin hanakasti puolisonsa mua syytti tilanteesta. Millään ei uskonut, kun kerroin että sun mies itse teki aloitteen, valehteli ummet ja lammet.

    • eiväkisinikinä

      Kenenkään liittoon ei kukaan tule väkisin väliin vaan liitossa oleva antaa itse siihen mahdollisuuden.

    • Uskomattomuus

      Se, joka pettää, tekee enemmän väärin, mutta se, joka ryhtyy tekemisiin varatun kanssa (tietäen tämän varatuksi), tekee myös väärin. Jos varatun puolisoa ei tunne, hänet on helpompi sivuuttaa. Tyyliin "ei kuulu mulle". Ihastuin itse entiseen miesystävääni uudelleen, kun hän oli jo naimisissa. Tuntui siltä, että hänen puolisonsa ei liity asiaan millään tavalla vaan kyse on meidän kahden suhteesta; tunsimmehan toisemme jo ennen miehen avioliittoa. Ja toisaalta voi ajatella, että jos mies ei petä minun kanssani, ehkä jonkun toisen kanssa. Järkeilin kuitenkin, että mies on valintansa tehnyt, enkä itse tee sellaista, mitä en haluaisi omalle kohdalleni tai vaikkapa siskoni kohdalle. Tunteita miestä kohtaan on yhä, mutta sen, mitä tarvitsen, haen muualta. Arvostan sitoumusta, joka avioliittoa solmittaessa annetaan. En halua olla osallisena sen rikkomisessa. Ei minulla ole oikeutta siihen, kun katson omien (häilyvien) tunteideni ulkopuolelle ja hahmotan koko kuvan.

    • onnellisempinyt

      Tyttäresi puoliso vaikuttaisi ns tapapettäjältä; on useampi yhtä aikaa kierroksessa ja pettänyt koko ajan minkä ollut naimisissa. Itse olin naimisissa narsisti-pettäjän kanssa, jo seurusteluaikana oli useita naisia eikä avioliitto sitä asiaa korjannut, vaikka ajattelin liiton olevan niin pyhän, että lopettaa. Koskaan ei myöntänyt mitään, vaikka merkit olivat täysin selvät. En pystynyt sellaisen ihmisen kanssa elämään, joten otin eron. Sanon vielä, että kotona olisi ollut seksiä tarjolla ylinkyllin, mutta meillä se oli mies joka pihtasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe