Pallon Rengas myy vuosia vanhoja renkaita uusina

Talviliukastelija

Tässä varoittava tarina hieman kokemattomammille renkaiden ostajille.

Jos harkitsee talvirenkaiden uusimista, niin ainakaan Pallon Renkaassa ei kannata asiaa hoitaa. Ostin sieltä aikanaan kitkarenkaat, joiden väitettiin olevan uudet ja hinta oli sen mukainen. Kun renkaat kahden vuoden alkoivat tuntua ihmeen liukkailta, kävin niitä näyttämässä samassa liikkeessä. Kaveri ei muistanut niitä aikanaan myyneensä, joten kertoi niiden olevan jo seitsemän vuotta vanhat, jolloin pito on luonnollisesti ehtinyt heikentyä. Tämä johtuu kumin kovettumisesta, mutta lisäksi hän sanoi urasyvyyden olevan paljon pienempi kuin se todellisuudessa oli. mies siis puhui jo toista kertaa puuta heinää, toivoi tietysti minun heti ostavan toiset renkaat.

Naapuriliikkeessä vahvistettiin, että heidänkin käsityksensä mukaan Pallon Rengas tapaa myydä ainakin pitkään säilytyksessä olleita renkaita aivan uusina. Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka kehotti liikettä maksamaan minulle korvausta. Pallon Rengas totesi noin viisi vuotta varastossa olleiden renkaiden olevan täysin uuden veroiset, mikä kyllä kiistettiin muissa rengasliikkeissä.

Vein asian Kuluttajariitalautakuntaan, josta tuli päätös että Pallon Renkaan tulisi maksaa minulle 30 % hinnasta takaisin. Puhelimessa firman pomo ilmaisi minulle hyvin suorasukaisesti, ettei aio maksaa mitään ja voin viedä asian käräjille jos siltä tuntuu. Summa oli sen verran pieni, ettei tuntunut.

Mutta jos haluatte vastaavaa rumbaa välttää niin tuo liike kannattaa kyllä jättää pois laskuista rengasasioissa...

4

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r.kanki

      Se on ihan sama onko ne renkaat samana vuonna tehty kun ostettu tai 5 vuotta varastossa olleet jos on ajettu 2 talvea niillä, niin todellakin pito huononee ja vielä jos on paskat kiinalaiset kitkat ostettu ni eihä ne pidä uutenakaa. Ja et kertonut tekstissä mitkä renkaat ostit mutta tarinasta päätellen tunnut myös itse olevan täysin kokematon renkaan ostaja, oliko peräti ekat renkaat jotka ostit?

    • einäinei

      Tämä "vapaa-sana"-netti on hivenen arveluttavakin.
      Tänne voi kuka tahansa, mistä tahansa, milloin tahansa-asiasta kirjoittaa mitä tahansa !
      Joskus asiaa, useimmiten täysin asian vierestä.
      Loppukaneettina valitus-kirjoituksissa on yleensä: "älkää asioiko kyseisessä firmassa."
      Asioiden taustat yleensä täysin hämärän peitossa, vaikuttimena kosto jotain firmaa kohtaan.
      Elikkä; ei näin.
      Eri asia, jos oikeasti on jotain vaaraa josta olisi hyvä tiedottaa.
      Ketjun aloittajan renkaiden urasyvyys olisi esimerkiksi hyvä tarkistaa, jolloin on edes jotain faktaa kirjoitukselle.

    • rengaaas

      renkaan kupeessa on merkittynä renkaan tekokuukausi ja vuosi.olisit katsonut ne .ja tottakai naapuriliike haukkuu pallon rengasta että saisi itselleen nekin asiakkaat.tuo sun viesti oli aivan turha.

    • Renkaat_muualta

      Viime keväänä tarvitsin kesärenkaita. Sovimme hinnan ja toimitus 2 päivän päästä. Luvattiin soitta heti kun tavara on tullut . Kolmen viikon päästä soitettiin mutta liian myöhään. Saman merkkiset renkaat oli jo alla. Jopa edullisemmin Imatralaiselta rengas kauppiaalta. Kaksi viikoa jaksoin odotta mutta en kolmea. Sorry.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe