Tuomitsevat, aliarvioivat ja itsekeskeiset ystävät

Onnellisempi_yksin

Onko teillä kokemuksia "ystävistä", jotka ovat aliarvioineet teitä, tuominneet teitä jostakin ja samalla osoittaneet täysin vastakkaisia käsityksiä itsestään, ja kenties muista heidän ystävistään?

Itse olen huomannut tämän omissa suhteissani, mutta myös muiden ihmisten. Olin juhlissa jossa kaikki positiivisuudet olivat oikeasti negatiivisia. "Asutte näin pienessä kämpässä? Noh, jos sopu sijaa antaa", "Onks tää ite tehtyä? Ei vai? Kyllä ostettuakin syö" jne jne.

Minun ystävyyssuhteissani on oltu varsin huonokuuloisia kun puhun itsestäni, varsin välinpitämättömiä kun sanon jotain, mutta itsestään he voivat puhua vaikka kuinka paljon. Kai minun pitäisi vain kuunnella hiljaa toisten mielipiteitä ja kuunnella jonkinasteista vittuilua hetkittäin.

Onnekseni en ole näihin ystäviin enää yhteydessä, eivät he ikinä ole olleet minun ystäviäni.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverinsa_valitseva

      Minulla on ollut narsistisia kavereita, jotka olen tylysti jättänyt sopivan hetken koittaessa. Miettiköön sitten, että mitä tekivät väärin ja olisiko kannattanut olla empaattisempi minua kohtaan.

      Tosin näillä itsekeskeisillä ihmisillä ei ole tunneälyä, vaikka olisivat muuten mitä ihanimpia ystäviä, mutta ikävä kyllä heillä oli taipumusta manipuloida ja käyttää minua hyväkseen. Siihen en enää suostu ja nyt kun olen oppinut tunnistamaan pahimmat ihmisluonteet, niin osaan pysytellä heistä kaukana.

    • dfdfffddf

      On ollut, ei ole enää.
      Kauhean yleistä tuntuu olevan toi muiden dissaaminen ja alaspainaminen. Tai kaikesta vaan pitää aina olla eri mieltä, kai alitajuisesti halutaan osoittaa, ettei toinen voi olla oikeassa missään, kaipa nämä sillä osoittavat tiedostamatonta halveksuntaansa, väheksyntäänsä ja aliarviointiansa toista kohtaan.

    • piranjas

      Ei ole tuon tyyppisille 'energiavampyyreille' enää aikaa, eikä oikein koskaan ollut. Pönkittäkööt surkeaa itsetuntoaan jonkun muun tai vaikka toinen toistensa kustannuksella.

    • EipäOoEnääMunYstävä

      Mulla oli "ystävä", joka saattoi soittaa joka toinen päivä ja puhua tunteja "ihanista ihmisistä", joilla oli yhteensä kaikki ne ominaisuudet, joita mulla ei vahingossakaan ollut :D Kiva tyyppi :)

    • Jeesuksensisko

      En kuullut mitään loukkaavaa sanoa asutte näin pienessä kämpässä..
      Jos sanoja arveli että olette vahva tarpeeksi että voi olla rehellinen.
      ( useimmat asunnot ovat pieniä ? Minusta sellainenkin mikä meni halki talon,
      että koko kerrostalon yläkerta oli asuntoa, sekin oli pieni.
      J a kysyä onko tämä itse tehtyä , ja kun ei ollut, niin eihän sen positiivisempaa vastausta ole kuin että syöhän sitä ostettuakin. ??

    • pettynyt123

      Sanoin joskus ystävälle positiivisesti kun hän oli tehnyt elämäntapamuutoksen, piristynyt ja laihtunut. Hän sanoi siihen, että minun pitäisi lihottaa etten näyttäisi ikäistäni vanhemmalta.

      Hän antoi kaverinsa tutkia läppärini ja naureskeli kun salasanojen olisi pitänyt olla parempien salauksien takana.

      Mieheni oli narsistinen psykopaatti, joka oli yrittänyt häntä.

      Mieheni petti minua. Hän tiesi kertoa viisi eri vihjettä asiasta.

      Hän jo teini-iässä juorusi minusta ja kertoi miten hänen ystävänsä oli haukkunut ulkonäköni nähtyään kuvani.

      Hän keksi minusta erilaisia diagnooseja, milloin olin narsisti, milloin skitsofreeninen ja miten luonnollinen laihuuteni johtuu kaksisuuntaisen mielialahäiriön aiheuttamasta maniasta.

      Hän haukkui minua hulluksi miehelleni.

      Hän osoitti kiinnostusta elämääni kohtaan vain kun minulla meni huonosti. Hän juorusi tekemisistäni isälleni. Hän juorusi tekemisistä miehelleni.

      Hän aiheutti valheillaan minun ja mieheni eron. Kun hän näki mieheni surun murtamana, hän yhtäkkiä halusikin meidän palaavan yhteen. Myöhemmin myös selvisi, että pettämishuhut olivat valhetta.

      Entinen ystäväni on masentunut, lihava, huonokuntoinen, ok-parisuhteessa oleva sekäkäyttäjä, joka viiltelee itseään.

      Jos hän tunnistaa minut tästä, lähetän hänelle sellaisia terveisiä, että haistapa kuule v*ttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3498
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      188
      1587
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1172
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe