Olen antanut sinulle anteeksi.

ExUhri

Siitäkin huolimatta, että sinä et pyytänyt anteeksi tai ollut koskaan pahoillasi kaikesta väärinteostasi. Annoin sinulle anteeksi itseni vuoksi, en sinun vuoksesi.

20

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisertekeevirheitä

      Hyvin tehty,mutta kuka oli sinulle huonosti tehnyt minkä ikäinen mies nainen sano jotain ettei kaikkille tule huono mieli.

      • Ei_tule

        Ei tule kaikille huono mieli. Minä ainakin tiedän että viesti ei ole minulle.


    • Hahaha111

      Menes ny narsku uhriutuun jonnekin muualle! Jeesustelija!

    • dhfjkhfjkh

      Tämä anteeksi antaminen on vaikea kysymys, mitä itsekin on tullut paljon pohdittua. Aika usein kuulee sen väitteen, että pitää antaa anteeksi itsensä takia ja että ei saa jäädä katkeruuteen.

      Omalla kohdalla olen melkein tullut siihen tulokseen, että en ole valmis antamaan anteeksi. Ainakaan vielä. Narsisti vain käyttää häikäilemättömästi hyväksi normaalin ihmisen myötätuntoa ja ihmisten välisiä sosiaalisia käyttäytymissääntöjä.

      Paremmin on toiminut se, että on laittanut kovan kovaa vasten, jolloin narsisti on ottanut omaehtoisesti etäisyyttä ja narsistin ego on tyhjentynyt kuin ilmapallo. Narsisti imee uhria niin kauan kuin uhri antaa näin tapahtua.

      Viha ja katkeruus ovat ihmisen normaaleja puolustusmekanismeja ja merkki omien rajojen tunnistamisesta. Kostolta kannattaa pidättäytyä, mutta anteeksi ei ole pakko antaa.

      • Jvjunki

        Katkeruus on kuin hakkaisi päätään seinään ja toivoisi sen olevan sen toisen pää. Ei suositella.


    • asdf98765

      Mitä syvemmin narsisti on uhria loukannut sitä vaikeampi on antaa anteeksi. Luultavasti menee kauemmin tai kauan ennenkuin siihen pystyy. Tiedän kyllä, että anteeksi pitää pyrkiä antamaan. Joskus se on vain todella vaikeaa, varsinkin, jos narsisti edelleen jatkaa pahoja tekojaan uhriaan kohtaan.
      Anteeksi ei pysty antamaan ennenkuin kaikki pahat teot ja vääryydet loppuvat. Muutenhan joutuisi joka ainoa päivä antamaan anteeksi, loputtomasti.
      Kostamaan ei missään nimessä pidä ryhtyä. Se on narsistille tyypillinen toimintatapa. Anteeksipyyntöä on tietenkin turha odottaa. Ei narsisti ymmärrä tehneensä väärin.

      • asdf98765

        Narsistin mielestä nimenomaan tuo kostaminen on maailman luonnollisin asia ja narsistin maailmankuvan mukaan uhrille on pakko antaa opetus. Se opetus vain usein on noin ziljoonakertainen siihen nähden, mitä narsisti kuvittelee uhrin tehneen.


    • gori.westo

      Riippuu tapauksesta. Jos uskonnollinen hörhö on lähtenyt joukkovoimalla savustamaan pois miestä kodistaan vaikka kuin muukalaista, niin elinikäiset vihat siitä päälleen saa.

      • Narsistin_uhr

        Narsistin uhriksi joutuminen varmistuukin luultavasti usein juuri sillä, että narsistin tekojen seuraukset ovat jotenkin täysin käsittämättömän järkyttäviä.
        Uhrille jää narsistin jälkeen tunne, että hänet on savustettu ulos, jos ei oikeasti kodistaan, niin jotenkin maallisesta tomujastaan... Ei mahdu mihinkään ymmärrykseen se, mihin tilanteeseen on joutunut. Narsisti on touhunnut jotain aivan omituista uhrin elämässä.
        Mitenkähän tuon kosista savustaminen on mahtanut tapahtua?


      • Korjaus_
        Narsistin_uhr kirjoitti:

        Narsistin uhriksi joutuminen varmistuukin luultavasti usein juuri sillä, että narsistin tekojen seuraukset ovat jotenkin täysin käsittämättömän järkyttäviä.
        Uhrille jää narsistin jälkeen tunne, että hänet on savustettu ulos, jos ei oikeasti kodistaan, niin jotenkin maallisesta tomujastaan... Ei mahdu mihinkään ymmärrykseen se, mihin tilanteeseen on joutunut. Narsisti on touhunnut jotain aivan omituista uhrin elämässä.
        Mitenkähän tuon kosista savustaminen on mahtanut tapahtua?

        Korjaus: kosista = kodista


      • onkoliikaapyydettyikä

        Outoa juttuja ei mitään mikä selventäisi minkä takia joku on narsu sanokaa se ikä narsun ja mies vai nainen?Omasta mielestä en ole narsu vaikka joskus suutunkin niin suuttuvat muutkin.


      • Ei_kukaan_
        onkoliikaapyydettyikä kirjoitti:

        Outoa juttuja ei mitään mikä selventäisi minkä takia joku on narsu sanokaa se ikä narsun ja mies vai nainen?Omasta mielestä en ole narsu vaikka joskus suutunkin niin suuttuvat muutkin.

        Ei kukaan ole syyttänyt narsuksi pelkästä suuttumisesta, ainakaan tässä ketjussa.
        Onko sinusta aivan tavallista, että kun joku suuttuu se kerää suuren porukan ja savustaa suuttumuksen kohteen asunnostaan? Ok... minusta ei.


    • wsdqwdqw

      No anteeksianto ei auta vaan on opeteltava elämään vihan kanssa ja käännettävä se viha voimanlähteeksi omiin asioihin. Anteeksianto on täysin ponnetonta ja sen tunnustamista että olet hävinnyt ja se toinen olikin kaikessa oikeassa. Ainakin narsistille anteeksiantaminen merkitsee sitä että hän voitti....

      • Ei_Ei_ole

        "Anteeksianto on täysin ponnetonta ja sen tunnustamista että olet hävinnyt ja se toinen olikin kaikessa oikeassa."
        Ei. Ei ole.
        Anteeksi antaminen on hyvin mutkikas tapahtuma.
        Jos tarkoitetaan sellaista anteeksiantamista, jossa pahantekijä saa jatkaa uhrin kiusaamista, se onkin täysin hyödytöntä.
        Mutta jos tarkoitetaan sellaista anteeksiantamista, jossa uhri ei enää muistele kaltoinkohtelijaansa ja on päässyt tästä henkisesti eroon, on kyseessä itsen vapauttaminen kahleista, joissa narsisti kuvittelee uhrinsa pysyvän...

        Narsistille ei kannata anteeksiantamista edes mainita. Narsisti ei ymmärrä sellaisista hienouksista mitään.


      • jjgvj

        Ei ymmärrä ei anteeksi antamisista. Itse olen pyytänyt narsistilta anteeksi ja syvästi pahoitellut käytöstäni, mutta kun itsekin olen narsisti. En minä ole tippaakaan pahoillani oikeasti. Se oli pelkkä koukku jolla saada narsisti takaisin ja toimi. Narsisti on heikko. Kaikenlainen imartelu anteeksipyytämisen tai minkään muodossa ei muuta kuin nosta sairasta egoa. Minä en ole saanut narsistilta koskaan edes vale anteeksipyyntöä, mutta rakkaudentunnustuksia kylläkin. Ei meitä tippaakaan kiinnosta oletko antanut anteeksi vai ei jos olet lähteenä kuiva. Ihan sama vaikka olisi lähde kuollut. Kun se on kuiva se on. Kaikista ihmisistä ei ole lähteeksi, koska ne on liian tasapainoisia. Minulla on sellaisia ystäviä, että he ei ominaisuuksiensa puolesta kelpaa sellaiseksi. Joko liian teräviä ja älykkäitä tai sitten ihmisinä niin " mitäänsanomattomia" että heistä ei saa mitään kaaosta irti. Näiden ihmisten hyvyys on narsistillekin niin hämmentävää, että heihin ei ikinä koskisi eikä loukkaisia. Kunnioitan heitä, koska heissä on puhtautta jonka minä olen menettänyt. He ovat harvinaisia ihmisiä ja sellaiseksi ei vain tulla tai näytellä vaan he on. Narsisti tarttuu henkilön sisäiseen omaan pahuuteen joka löytyy lähes kaikista ihmisistä ja se pahuus voi olla mitä tahansa.


      • Minun_pointtini
        jjgvj kirjoitti:

        Ei ymmärrä ei anteeksi antamisista. Itse olen pyytänyt narsistilta anteeksi ja syvästi pahoitellut käytöstäni, mutta kun itsekin olen narsisti. En minä ole tippaakaan pahoillani oikeasti. Se oli pelkkä koukku jolla saada narsisti takaisin ja toimi. Narsisti on heikko. Kaikenlainen imartelu anteeksipyytämisen tai minkään muodossa ei muuta kuin nosta sairasta egoa. Minä en ole saanut narsistilta koskaan edes vale anteeksipyyntöä, mutta rakkaudentunnustuksia kylläkin. Ei meitä tippaakaan kiinnosta oletko antanut anteeksi vai ei jos olet lähteenä kuiva. Ihan sama vaikka olisi lähde kuollut. Kun se on kuiva se on. Kaikista ihmisistä ei ole lähteeksi, koska ne on liian tasapainoisia. Minulla on sellaisia ystäviä, että he ei ominaisuuksiensa puolesta kelpaa sellaiseksi. Joko liian teräviä ja älykkäitä tai sitten ihmisinä niin " mitäänsanomattomia" että heistä ei saa mitään kaaosta irti. Näiden ihmisten hyvyys on narsistillekin niin hämmentävää, että heihin ei ikinä koskisi eikä loukkaisia. Kunnioitan heitä, koska heissä on puhtautta jonka minä olen menettänyt. He ovat harvinaisia ihmisiä ja sellaiseksi ei vain tulla tai näytellä vaan he on. Narsisti tarttuu henkilön sisäiseen omaan pahuuteen joka löytyy lähes kaikista ihmisistä ja se pahuus voi olla mitä tahansa.

        "Kaikenlainen imartelu anteeksipyytämisen tai minkään muodossa ei muuta kuin nosta sairasta egoa. "
        Minun pointtini anteeksi antamisessa on siis:
        Ei sanahelinää narsistille, hän ei sitä ymmärrä.
        Narsisti ei saa koskaan tietää, että olet antanut anteeksi, hän todellakin ymmärtää sen väärin.
        Narsistille kannattaa antaa anteeksi hiljaa sisällään. Noin pääsee eroon narisistista myös tunnetasolla kokonaan.

        Minun narsisti-psykopaattini on pyytänyt minulta anteeksi (saadakseen pidettyä minua edelleen hyppysissään.)
        Minä olen kerran pyytänyt narsisti-psykopaatiltani anteeksi saadakseni pidettyä hänet hyppysissäni.

        "Narsisti tarttuu henkilön sisäiseen omaan pahuuteen joka löytyy lähes kaikista ihmisistä ja se pahuus voi olla mitä tahansa."
        Kaikilla ihmisillä on kaksi puolta, sinä et vain ole sitä huomannut.


      • jjgvj

        Kyllä minä olen huomannut ihmisten puolet. Se välitänkö on sitten ihan eri asia. Ihmisissä on myös enemmän kuin kaksi puolta.


    • sisäinen.inventaatio

      Olet ap luova ihminen, et raiteissa ajava jumijumi-tyyppi. Itsehän siinä vaan voittaa.

    • Bavaria111

      Riittävän moni uhri kun uhrautuu hyvän asian vuoksi ja yksinkertaisesti tappaa sen narskun, ni asia nousee pinnalle ja ehkä narskut vähän rauhottuu.

      • illanlehti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe