JATKOA.. KONSTEJA ! selättää Caruna ja RATKAISU !!

AnteroRantanen11119

Kirjoitin jo jonkun verrankin tässä asiasta, tuuli ja aurinko ratkaisuista, miten SELÄTTÄÄ tämä fucking Caruna !!!
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14105690/konsteja-!!--selattaa-caruna-ja-omaa-energiaa-!!!!
Aloitan tämän osion, että saa selvää omana osionaan jne
Osio oma hybridi voimalaitos, lämmön tuotto ja sähköenergian;
Nyt itse ratkaisen asian niin,
että KATKAISEN Carunan sähkönsiirron kokonaan !!
Minulla on jo valmiiksi akusto ja tuuli ja aurinkovoimaa.
Nyt teen oman voimalaitoksen, joka varmistaa joka olosuhteessa sähköni ja
HALVALLA !!
Systeemi;
Olen etsiskellyt halpaa diesel autoa, luokkaa 100-500Eur ja niitähän löytyy.
Tori palsta ym ym ovatväärällään ja niitähän löytyy joka paikasta ja kylästä "piha" autoja.
Itse luotan Peugeotin 1,9 dieseliin, jolla ajoin lähes miljoona km ja viimeisessä
katsastuksessa saastearvot kohdillaan ja mistään ei vuotanut jne
Tuolla Afrikassa eivät muuta huoli savanneille kuin Pösön dieseleitä..olen ohjelmia
katsonut.
Auto on jo katsottu valmiiksi ja hinta 200Eur.
Kone käy nätisti, ei vuoda/ savuta, ajettu vain 220 t km.
Autohan on mahtava aihio tähän, valmiina KAIKKI;
Äänenvaimennin, polttoainesäiliö, vesijäähdytys, voiman ulosotto jne jne
Siitä teen latausvoimalaitoksen ja otan myös lämmöt talteen.
Latausgeneraattoriksi 3-4 kpl näitä;
http://www.ebay.com/itm/Freedom-PMG-12-volt-Hydro-permanent-magnet-alternator-4-gas-engine-or-hydro-80mm-/222012518410?hash=item33b0fa300a:g:kwkAAOSwWKtUrZ6q
Tai 2-3 kpl näitä;
http://www.ebay.com/itm/Freedom-II-PMG-12-24-volt-permanent-magnet-alternator-for-Hydro-or-gas-engine-/291640268658?hash=item43e71d5772:g:65IAAOxy3yNTeqx8
NÄITÄ..
ei pidä sitten sekoittaa tavalliseen auton laturiin, joka on kivikautista
tekniikkaa ja esimagnetoituva jne
NÄMÄ ovat kestomagneetti generaattoreita ja tuottavat luokkaa 50%
enemmän energiaa kuin ns "laturi".
Tuollainen 1,9 L diesel kuluttaa tyhjäkäynnillä luokkaa 0,5-1 litran tunnissa ja
nämä tehot luokkaa 5-10Kw lataustehoa 24V systeemiin tarkoittaa, että moottorista otetaan tehoja 5-10Kw, eli 1kw ottaa tehoja 1,3 hevosvoimaa,
5-10kw = 6,5-13,0 hevosvoimaa otetaan 80Hv koneesta irti.
Eli käy tyhjäkäynnillä..kun mitään auton laitteita ei ole päällä, valoja, puhaltimia jne
Lämmöt myös talteen talooni.
Polttomoottorin hyötysuhdehan on melkoisen huono.
Muuttuu energiasta lämmöksi luokkaa 50-70 %
Nämä talteen talooni.
Latauksen hallintaan käytän näitä edullisia tasajännite valvontareleitä;
http://www.takowa.fi/fi/tuotteet/1-vaihe-ac-dc/hrn-64
Samaa relettä tulen käyttämään myös automaattivalvontaan;
eli kun akuston jännite laskee, käynnistyy auto, eli voimalaitokseni ja
lataa itse asetettuun pisteeseen saakka jne
Koko oman hybridi voimalaitoksen hinnaksi tulee n 500-800Eur !!
Jatkan asian käsittelyä.
Antero Rantanen
Kauppias ko0lmannessa polvessa EVP
040 511 5245

23

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnteroRantanen11119

      Olen pitänyt tuon sähköliittymäni voimassa kannatuksen vuoksi(ettei naapurit pääse sanomaan, että ei huolleta, kun panit poikki jne) ja varavoimana,
      jota en kyllä enää moneen vuoteen ole tarvinnut.
      Vuosien varrella on kiinteät kulut NOUSSSEET ja nousseet ja
      NYT tuli mitta täyteen asiassa !
      Mitta on tullut täyteen jo monissa valtioissa ja tulee täyteen tuotapikaa joka
      paikassa.
      Olen Austraaliaan yhteydessä ja kirjoittelen.
      Siellä on alkanut inho nousta sähköyhtiöitä kohtaan;
      http://onestepoffthegrid.com.au/why-australians-hate-their-energy-utilities-more-than-most/
      ME..ihmiset
      alamme ajatella tässä asiassa omilla aivoillamme.
      Sähköyhtiöt ?
      Ne ovat tuotapikaa historiaa.
      Tämä sama asenne toistuu monissa valtioissa ja foorumeissa, somessa
      mitä seuraan asiassa eri puolilta maailmaa.
      Monissa valtioissa on alettu kyseenalaistaa..
      TÄYSIN koko sähkönsiirtoverkot.
      Paikallinen tuotto.
      Se on nyt vallalla ja joka puolella maailmaa valttia.
      Energian varastointi kehityy nyt vauhdilla jne
      SIIS tasan miksi ? maksaisimme sähkön siirrosta yhtään mitään, joka on joka
      miehen ulottuvilla, omalta pihaltaan tuulen-ja auringon voimilla.
      Melkoinen Armada on lobbareita Suomessakin, jotka koittavat, eivätkä
      vain koita vaan maksavat ja pakottavat´päättäjämme aivan hulluihin ratkaisuihin !!
      Omaa järkeänne käyttäkää.
      Tuleen ei kannata jäädä makaamaan, näiden hinnankorotusten armoille.
      Korotuksia tulee ja mikään ei ole rajana !
      Valtiomme on jo myyty lobbareille, kun liityimme e....un huijauskehikkoon !
      Antero Rantanen
      040 511 5245

      • Itsenäinenyksilö

        Niinpä !!
        Miksi ei voisi täysin itsenäinen, vaikka huijareita ympärillä ja niitä piisaa ?
        Ajatelkaa lisää, kuten Antero.


      • Noloa
        Itsenäinenyksilö kirjoitti:

        Niinpä !!
        Miksi ei voisi täysin itsenäinen, vaikka huijareita ympärillä ja niitä piisaa ?
        Ajatelkaa lisää, kuten Antero.

        Niinpä !!

        Muistakaa myös kehua omia kirjoituksianne eri nimimerkeillä, kuten Antero.


    • AnteroRantanen11119

      Diesel auto pyörittämmään myös tätä ja lämmöt myös talteen, hyötysuhde hyvä !!
      Auto on todellakin hyvä ja edullinen hiljainen paikallis diesel voimalaitos,
      valmis TASAN KAIKKINENSA ja sinänsä, myös lämmön talteenottoon.
      Ratkaisu käytttöön, kun energiaa tarvitaan;
      Tällä voi ottaa sähköä juuri silloin kun on tarvetta ja invertteri tekniikalla;
      http://www.ebay.com/itm/CT1-8-1800-watt-PMG-50-60-hz-digital-sine-wave-inverter-generator-1200-1900-rpm-/151437382123?hash=item23425f11eb:g:eNsAAOSw7aBVCb9c
      Ei tarvita akustoa jne
      Energiaa tarvittaessa.
      Valaisuun nykyään riittää illemmalla, led valot ja siihen esim pieni akusto, joka latautuu, kun tätä käytetään.
      MIHIN ?? tarvitsemme tätä fucking carunaa ??
      Antero Rantanen
      040 511 5245

    • Anti-Antero

      Minkähän takia kaikki saaristolaiset ym. ilman sähköverkkoa olevat kiljuvat aina riemusta saadessaan verkkosähkön? Ensinnäkin generaattorilla tehty sähkö on kallista. Toiseksi generaattorin käyttöikä on rajallinen. Kolmanneksi laite vaatii säännöllistä huoltoa. Verkkosähkö on niin halpaa, etttä caruna saa kymmenkertaistaa siirtohintansa ja vieläkin se on halvempaa.

      Supistakaa sähkönkulutusta ja investoikaa järjestelmiin ja rakenteisiin, jotka säästävät energiaa. Kustanukset eivät laske, jos yrittää säilyttää entisenlaisen kulutuksen sijoittamalla järjestelmiin, joilla pystyy kuluttamaan yhtä paljon kuin aikaisemmin.

      • Työötömäksituotapikaa

        Siinä meillä lobbari tohelo, joita piisaa.
        "Sähköyhtiön" miehiä.
        Hae nyt hyvä mies ajoissa, muita töitä !!


      • eilobbari
        Työötömäksituotapikaa kirjoitti:

        Siinä meillä lobbari tohelo, joita piisaa.
        "Sähköyhtiön" miehiä.
        Hae nyt hyvä mies ajoissa, muita töitä !!

        Suksi Antero vittuun noiden lobbariheittojesi kanssa. Sinun lätinöitäsi ei ota enää kukaan täysjärkinen todesta


      • Anti-Antero
        Työötömäksituotapikaa kirjoitti:

        Siinä meillä lobbari tohelo, joita piisaa.
        "Sähköyhtiön" miehiä.
        Hae nyt hyvä mies ajoissa, muita töitä !!

        Esitä yksikin laskelma, joka todistaa omalla generaattorila tuotetun sähkön halvemmaksi kuin verkkosähkö kymmenkertaisella siirtohinnalla. Aletaan vasta sitten puhua "sähköyhtiön" miehistä.
        Itse tuotettu sähkö ei vaan tahdo millään ilveellä tulla halvemmaksi kuin verkkosähkö. Itse olen laskeskellut monta kertaa, ettei ole mitään mieltä rakentaa ainakaan vielä minkäänlaista järjestelmää, vaikka itsellänikin olisi tähän kiinnostusta.
        Älkää vouhottako, vaan suhtautukaa asioihin objektiivisesti.


    • eisaaniinhalvalla

      YHTÄKÄÄN PEUGEUT EI SAA ALLE 500e !
      ei tori .fi
      eikä
      nettiauto
      tarkoititko partneria ?

    • kerroantero

      Kerroppas kuinka teet peugeutista ?
      laitat uuden generaatorin moottoritilaan ja keräät pakokaasun tarteen jolla lämmität taloasi !

    • eipidäpaikkaansa

      Mistä saa alle 500e peugeut partnerin 1,9diesel ?

      sano kuinka rakennat ?

      kuinka otat pakokaasun talteen lämmöksi ?

    • VASTAAANTERO

      ANTERO ?


      Mistä saa alle 500e peugeut partnerin 1,9diesel ?

      sano kuinka rakennat ?

      kuinka otat pakokaasun talteen lämmöksi ?

      • vvv.e.li

        Ilmeisesti pakokaasuja ei lämmöksi, vaan auton lämmityslaitteesta. Sähkön tuottamisen hinnasta puhuttaessa ei oteta huomioon sähköliittymän hintaa siihen liittyessä, eli tänä päivänä uuden talon rakentajan kannattaa miettiä 2 kertaa liittyykö sähköverkkoon, itse en liittyisi.


      • boheemimodeemi
        vvv.e.li kirjoitti:

        Ilmeisesti pakokaasuja ei lämmöksi, vaan auton lämmityslaitteesta. Sähkön tuottamisen hinnasta puhuttaessa ei oteta huomioon sähköliittymän hintaa siihen liittyessä, eli tänä päivänä uuden talon rakentajan kannattaa miettiä 2 kertaa liittyykö sähköverkkoon, itse en liittyisi.

        >"itse en liittyisi."
        Helppohan se on sanoa, vaan saattaa mieli muuttua siinä kohtaa kun on hetki kokeiltu sitä oman sähköntuotannon varassa nyhräämistä... ei ole sattumaa että sähköntuotanto on pikkuhiljaa muodostunut isoiksi yksiköiksi joilla on oma palkattu käyttö- ja KUNNOSSAPITOhenkilöstönsä


    • Carunankaataja

      Tuulivoimaa myös käyttää sähkön tuottamiseen. Monet ovatkin itse rakentaneet oman sähköä tuottavan tuulimyllynsä. Verkosta on vaikea päästä kokonaan irti mutta tuulta on sentään tarjolla jokseenkin ympäri vuoden.

      Kun sähkön tekee itse omalla tuulimyllyllä, valtion verovaroilla lihovat jäävät nuolemaan näppejään.

      • Järjenääni

        Oletko sattunut huomaamaan, että suurimmassa osassa Suomessa keskituuli on 3-5m/s. Tuulimylly ei edes pyösi mitään 3m/s tuulella ja 5m/s tuulella se tuottaa kahdeksasosan nimellistehostaan. Eli tuulimylly ei juuri tuota mitää suurimman osan ajastaan. Jos sijoitat 5000e myllyyn, mastoon, perustuksiin, elektroniikkaan, niin saat satasella sähköä vuodessa. Kyllä Carunassa naurattaa...


    • raksaaja

      Yksi keino millä caruna vaikutusta hieman myös saa pois on olla tarkkana ja optimoida että saisiko omakotitalon toimimaan 16A pääsulakkeen takaa. Muistelen että perusmaksussa tulisisi pieni lisäsäästö.
      (extreme dude laittaa 1v liittymän ja kittuuttaa sillä?)

      • oliuytg4g4

        Milläs yhtiöllä on pienempiä kuin 25A pääsulaketariffeja?


      • 16Amp

        Itse tilasin sähkömiehen ja tulee vaihtamaan pääsulakkeet 3x16Amp.
        Laskee perusmaksu, joka rankaisee eniten..
        Sähkömies tekee ilmoituslomakkeen ja lähettää Carunalle.
        Carunalta tietysti kysyin ja käy asia.
        3x16Amp teholla tulee hyvin toimeen, eli 16Amp sulake kestää
        tehoa 16 X 240V = 3,8kw X 3 = 11,4 Kw
        Harvemmin on nykytalossa tehontarve yli 11Kw kerralla, kun lämpöpumput,
        led valaisimet jne
        Vaikka olisi suora sähkölämmitys, saa kyllä 11kw teholla jo melkoisen
        lämmitystehon.
        Joka sähkökeskuksessa, joka asennetaan pientaloon, on joka tapauksessa
        rele, joka laittaa pois päältä ylikuorman, kun esim kytkee sähkökiukaan,
        niin kuuluu naks ja määrätyt kohteet ohitetaan jne
        Muuten ei edes luokkaa 3x25-35Amp pääsulakkeet kestäisi.
        On ollut määräyksenä talokeskuksiin jo aikaa sitten tämä.


    • ins.energia

      Auton moottorista karkaa 70% energiasta lämpönä pakokaasussa. Rakentelet pakoputkeen lämmönvaihtimen. Lämmität sillä talosi, jos se ei ole palatsi kooltaan.

    • AnteroRantanen111111

      NO..
      Nestejäähdytteisestä moottorista otan käyttöön moottorin tuottaman lämmön, kun kuormitettuna ja hyötysuhde on jo hyvä tällöin.
      Netistä löytyy muuten PALJON kirjoituksia, että fucking caruna ja teen omat sähköt !!
      On tehty kustannuslaskelmiakin ja tässä yksi;

      "Poltto-öljyn nykyhinnalla (0,65 €/l) sillä tuotettu lämpö maksaa 80 % hyötysuhteen toteuttavassa kattilassa 8 cent/kWh.

      Pienen dieselin kampiakselin päästä voi olettaa lähtevän luokkaa max. 50 % polttoainetehosta, kun parhaimmat isot diesel koneet yltävät arvoon 50...70 %.

      Tuolla 50 % hyötysuhteella tuotetun sähkön hinnaksi muodostuu polttoainekustannusten osalta silloin reilu 10 cent/kWh.

      Jos aggregaatin moottorin jäähdytysnesteen lämmöt saadaan hyödynnettyä lämmitykseen, niin todellisuudessa päästäään vuositasolla n 70%hyötysuhteeseen.. Tuolla hyötysuhteen 70% arvolla kWh:n hinnaksi muodostisi vajaa 10 cent/kWh. Ei olisi paha !!"
      Itse olen laskenut moneen kertaan ja pelkästään se riittää, että ottaa nestejäähdytteisen moottorin tuottaman lämmön hyödykseen ja tehokkaalla
      kestomagneetti generaatttorilla ottaa sähköt ulos.
      Pääsen laskelmissani sähkön hinnaksi luokkaa 8-9C/kwh.
      Pakokaasun lämmön voi ottaa talteen, jolloin hyötysuhteeksi saa vielä
      paremman, mutta ei välttämätön. Voihan sillä tietysti hifistellä, jos haluaa.. !
      Lisäksi kun kokonaisratkaisu on HALPA, kun käyttää valmista pakettia,
      aihiota, jossa kaikki valmiina; autoa, kustannukset ja todellinen tuotto on
      kohdillaan jo sinänsä.
      Jatketaan harjoituksia ja laitetaan caruna polvilleen ! !! !!
      Antero Rantanen
      040 511 5245

    • AnteroRantanen111111

      Se unohtui sanoa, että vaikka en juurikaan käytä verkkosähköä, josta nyt luovun, ovat perusmaksut vuositasolla yhteensä n 800Euroa, siis vaikka en käyttäisi yhtäkään
      kilovattituntia sähköä, jonka siirtohinnat ja sähkön hnitakin nousee
      JA
      tämä oli vasta alkusoittoa, hinnat tulevat nousemaan.
      Tässä Energiaviraston "uuden" johtajan madonluvut asiaan;
      http://yle.fi/uutiset/energiaviraston_ylijohtaja_sahkonsiirron_investoinnit_ovat_vasta_alussa/8660992
      Energiavirasto voitti oikeusjutun,
      jossa koitettiin tuottorajoja nostaa.
      Nosti ?? !!, SIIS nosti ??
      sen jälkeen oma aloitteisesti 100%, eli paljon, PALJON enemmän
      kuin alkuperäinen vaatimus oikeudessa oli.
      Tässä;
      http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2016/02/03/carunan-hintapiikin-tausta-energiavirasto-kaansi-takkia/20161320/12
      Siinä perusteita tehdä oma sähköt, tulevat nousemaan vuosi vuodelta, vuodelta..
      Pelkillä perusmaksuilla saa omat sähköt, kun ajattelee omilla aivoillaan !

      Siis pelkillä perusmaksuilla.. nykyhinnoilla..(tulevat nousemaan vuosi vuodelta..)
      0,60eur litra poltto öljyä = yli 1300litraa.
      Kunnolla !! varastoon nyt !
      Sillä pyöritän energiani monta vuotta, jo yhden vuoden perusmaksujen säästöllä.
      Olen jo aikaa sitten sijoittanut aurinko-ja tuulivoimaan, kuten tiedätte.
      Poltto öljyä ei paljon kulu vuodessa..jos tuulee, paistaa
      Vaikka ei olisi TASAN mitään aurinko-ja tuulivoimaa, kannattaa siirtyä omaan
      hybridi ratkaisuun, sähköä ja lämpöä, kuten olen ed esittänyt.
      Antero Rantanen
      040 511 5245

    • ins.energia

      Vedät pakoputken uima-altaan pohjan kautta, ja sinulla on läpi vuoden uitava allas. Älä väheksy pakoputkesta häipyvää lämpöenergiaa, sitä tulee paljon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe