Helsingin isot seurat.

teuta01

Kyllä se sellaista tihruamista on etten paremmin sano,
onko joku vaivautunut kuulemaan , Nuorten illassa jykeviä virsiä
hyviä puheita , ei voi kuin ihmetellä miksi niin. Eikö varttuneempi
ole yhtä hyvä , muttei saa sellaista sanan rieskaa,.

50

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinnostavaakuultavaa

      Selitä tarkemmin,

      • teuta01

        Niin arkoitin sitä että ,että jos suuntaus on nuoret.
        mihin saarnaajat pistää varttuneet , ja eikö he pysty hallitsemaan vanhoja .
        Tarkoitan kuulijoita kaikille pitää olla saman arvosta Jumalan sanaa .
        ettei tartte mennä Viikingejä kuunteleen .
        .
        Toiseksi tuolla alla on useampi tarkennus . ole hyvä !.


    • ryöväri

      Tuo alkaa teuta kuulostamaan jo siltä vakavimmalta pilkalta!!

      • Essulessu

        Ryövärille: toinen lähetysmiehistä on sellainen tekoitkun vääntäjä että en myötähäpeältä pysty kuntelemaan. Surku tulee miestä. Kova vingutus alkaa jo saarnan alussa riippumatta asiayhteydestä. Sillä saadaan 20 v ja sitä nuorempien psyykkausta mutta siinä se sitten onkin.
        Jos olis mies nöyrä niin puhuisi yksinkertaisesti ja jättäisi noi vingutukset pois, mutta kun täytyy leikkiä jotain suurta ja lahjakasta. Seurakunnalla on velvollisuus arvostella oppia ja opetusta, tietysti asiassa pysyen.


      • diedoajanoava

        Kumpi vai kampi?


      • teuta01
        diedoajanoava kirjoitti:

        Kumpi vai kampi?

        Niin todella molemmet on omavanhurskauden miehiä . en muistanut että sinä
        et tunnistanut , mutta korjataan näin itkupilli oli iltasaarnan pitäjä. Jos nyt
        sait dietoa janoava.


      • teuta01

        " ryövri "
        .
        Jos olet sitä mieltä , et ole vakavasta vielä kuullutkaan .
        Tässä tapauksessa en käynyt Pyhän Hengen alueella vielä
        enkä ole ollut siinä tarkoituksessa liikkeelläkään. Sanoin
        vain SP: vinkutuksesta . Se Henkilökohtaista,


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        " ryövri "
        .
        Jos olet sitä mieltä , et ole vakavasta vielä kuullutkaan .
        Tässä tapauksessa en käynyt Pyhän Hengen alueella vielä
        enkä ole ollut siinä tarkoituksessa liikkeelläkään. Sanoin
        vain SP: vinkutuksesta . Se Henkilökohtaista,

        Tarkennan : Kun sanot noiin kuin sanot . Mistä sinä tiedät
        pätkääkään kuka puhuu Pyhän Hengen sanalla .Nimittäin
        tässä tapauksessa ,pitää olla tietoinen että puhuu Jumalan
        sanaa ,,se tutkitaan Saarnan jälkeen ja seurakunta päättää ,
        mikä oli Jumalan sanaa , sitä ei SP. voi määrittää etkä sinä.
        tuliko tämä nyt selväksi jos tuli hyvä. jatkamme vaellusta.


      • teuta01

        "ryöväri "
        .
        Mikä oli pilkkaaa aloituksessa , kysyn vain koska sinun asia näyttää menevän
        Tuomion puolelle niin tässä viestissä kuin ensimmäisessä viestissä.
        Oletko miettinyt etä et sinä voi tuomita ketään sen paremmin kuin minäkään.
        meidän pitää tehdä asiallista eloa niinkuin Jeesus on sanonut , siksi toiseksi
        minä olen kouluja kämätön , sinä opettaja ,,mieti sanaasi siksi kuitenkin
        ettet tulisi kevyemmäksi punnituksi. ilman sarvia ja hampaita .
        .
        Jos sait pahan mielen korjataan ,mutta minä en seurtaa sinua kuitenkaan .
        niin pitkälle kuin pitäisi. Niin kauan kuin taistellaan sakramenteistä , TAI
        ei sakramenteistä vaan ,otosta omiin käsiin. .


    • Koittaamatkiakn

      Joo lopetin jo 90- luvulla hänen kuuntelemisen. Yrittää sukkeroida.
      Itkee omille jutuilleen.

      • voiteitä

        Pilkapyhäähenkeä vastaan on vakava asia sitä ei saa anteeksi täällä ei iankaikkisuudessa


      • hiilenpölyä
        voiteitä kirjoitti:

        Pilkapyhäähenkeä vastaan on vakava asia sitä ei saa anteeksi täällä ei iankaikkisuudessa

        On se outoa.
        Hyllytettyjä saarnaajia saa pilkata miten haluaa, mutta pienikin arvostelu separatisteista on pyhänhengen pilkkaa.


      • teuta01
        hiilenpölyä kirjoitti:

        On se outoa.
        Hyllytettyjä saarnaajia saa pilkata miten haluaa, mutta pienikin arvostelu separatisteista on pyhänhengen pilkkaa.

        Niin minustakin ,kuka sen loppuperästää ,että pitää tihruttaa .
        ei se ainakaan PN:n asiaa ole , yhdyn essu-lessuun täysin siksi
        että kun hänet määrättiin Lähetys mieheksi hän haki 50 kasettia
        KN. saarnoja ja kun oli nepetellut ulkoa ,kysyi saako lisää, repa
        sanoi ei kun on näkyvissä että Tarttuu. Eikä antanut . jämäkkä kun oli

        Tietenkin jäi vänhän kesken se oma opettelu, joka ei ollut Jumalasta
        vaan ittetestä eipä ole hurraamista ,en paremmin sano.
        Siksi sanon kun ei parenpaan ole ylettynyt kuin oma vanhurskauteen
        tehkää nyt omia kommententteja nimittäin muilla ei tee mitää.


      • teuta01
        voiteitä kirjoitti:

        Pilkapyhäähenkeä vastaan on vakava asia sitä ei saa anteeksi täällä ei iankaikkisuudessa

        Minusta tässä tapauksessa on kysymys SP:ja ei PH:stä mieti.


      • teuta01

        "Koittaa matkiakikkin", , , ei silti onnistuu kerta kerran jälkeen ,
        niin että vauhtia tulee ainakin ossiin. ja joihinkin muihinkin. OLi
        Eilenkin illalla moinen vääntö . Silti sanon lue avaukseni vielä.


      • ryöväri
        teuta01 kirjoitti:

        "Koittaa matkiakikkin", , , ei silti onnistuu kerta kerran jälkeen ,
        niin että vauhtia tulee ainakin ossiin. ja joihinkin muihinkin. OLi
        Eilenkin illalla moinen vääntö . Silti sanon lue avaukseni vielä.

        niin että vauhtia tulee ainakin ossiin. ja joihinkin muihinkin. OLi

        Eilenkin illalla moinen vääntö

        Tuo teuta ON sitä vakavinta pilkkaa!! En usko että enää selviät mutta tietenkin se on Jumalan asia. Hyvästi ystäväni, mutta ei veljeni.


      • agri-cola
        ryöväri kirjoitti:

        niin että vauhtia tulee ainakin ossiin. ja joihinkin muihinkin. OLi

        Eilenkin illalla moinen vääntö

        Tuo teuta ON sitä vakavinta pilkkaa!! En usko että enää selviät mutta tietenkin se on Jumalan asia. Hyvästi ystäväni, mutta ei veljeni.

        Valitettavasti juuri näin.


      • teuta01
        ryöväri kirjoitti:

        niin että vauhtia tulee ainakin ossiin. ja joihinkin muihinkin. OLi

        Eilenkin illalla moinen vääntö

        Tuo teuta ON sitä vakavinta pilkkaa!! En usko että enää selviät mutta tietenkin se on Jumalan asia. Hyvästi ystäväni, mutta ei veljeni.

        "niin minusta SP, ei ole PH. huomaa ero ,sinä et voi sanoa että.
        minä olen Tehnyt Pilkkaa PH:sta , vaan minä voin sanoa että sinä teet siit'
        pilkkaa omalla tavalla ,vaan et hyväksy sitä lainkaan ,mieti. miten se menee ohi.
        Voin joskus ,paremmalla ajalla keskustella lisää, mutta muista ettet sinä
        ole tässä sen oikeemmassa ,vaan päin vastoin..


      • teuta01
        ryöväri kirjoitti:

        niin että vauhtia tulee ainakin ossiin. ja joihinkin muihinkin. OLi

        Eilenkin illalla moinen vääntö

        Tuo teuta ON sitä vakavinta pilkkaa!! En usko että enää selviät mutta tietenkin se on Jumalan asia. Hyvästi ystäväni, mutta ei veljeni.

        Ryöväri on sanansa sanonut , jos kapulat ei mennyt rattaisiin ,niin pilkka meni ,
        vaiet ole veljeni , on aika pahasti sanottu , mutta muista että minä en aloittanut
        Enkä ole kieltänyt, jos sinun on pakko saada kieltää, ei se minua haittaa koska
        minä uskon Jeesuseen Kristukseen ja pelastun ,sinä et ehkä usko etkä pelastu.
        siis pidä vain pääsi ,ei se ole minulta pois vaan se on sinulta pois.
        en sano paremmin.


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        "Koittaa matkiakikkin", , , ei silti onnistuu kerta kerran jälkeen ,
        niin että vauhtia tulee ainakin ossiin. ja joihinkin muihinkin. OLi
        Eilenkin illalla moinen vääntö . Silti sanon lue avaukseni vielä.

        Tuossa oli sana ,jonka poimin , "koitaamatkiakin " kirjoituksesta , hän oli
        loettanut kuuntelun jo 1990 luvulla . tarkkailkaa kirjoituksia..


    • Duuva

      Itse hyllytys on minusta jo aikamoista toisen ihmisen halveeramista ja alistamista oman tahtonsa alle ,minusta uskovaisen ihmisen ei pitäisi koskaan katsoa toista vähempi arvoisena ,jos näkee vikaa toisessa niin oikea ajatus on,minussa minun vika ja sinussa sinun vika ,näemmekö silloin toisessa ihmisessä Jumalan kuvan,kun näin käyttäydymme,jokainen pitäköön toista parempana,kuin itseään,katsokaa ettette toinen toisiltanne syödyksi tule.sellainen me ja minä henki pitäisi olla kokonaan pois kristityltä,

      • teuta01

        "duuva "
        .
        Hyvin sanot taas ,,Katsokaa ettette toisiltanne syödyiksi tulisi. Sellainen me ja minä henki pitää kokonaan sada pois uskovalta ,ja puhumatakaan kristityltä.
        Voimme hiukan katsoa mitä se teki , Lallin aikaan. 1156. Piispa Henrikin aikaan ,ja
        kun Lalli teilasi hänet , se oli 19.tammi.1156. Henrikin päivänä. Joka ei vielä
        ollut Henrikin päivä, muta siitä tehtiin.
        .
        Niin jollei piispa olisi tapattanut kesällä niin paljon Hämeessä. Luulen että ei,
        siellä olisi niin moni Kastettukaan koska oli vaihtoehto joka Kaste tai pää
        pölkylle . Kansan sanaa on siitä kerrottu ,että paljon katkesi kaulojakin .
        KOSKA kaikki tapahtui vanajan selän liepeillä , Sinne sotilaat toi kastettavat .
        siellä tapahtui Kaste tai listintä,
        .
        Kun Kastetut lähti kotio moni meni järveen ,pesi pois kasteen ja jatkoimatkaa
        Hämeenklinnan lähellä on katuma järvi ,josta kansa kertoo että se oli saanut
        nimen siitä se oli vielä kahden tien haarassa , Lammi ,hauho ja tuulos Padasjoki
        Hollola, asikkala ,sysmä,,,Ja toinen tie Vanaja ,janakkala ,kärkölä ,loppi tervakoski.
        .
        Jotain hengeä on tarvittu silloinkin ,,mutta ei ihme oskokin oli Roomalais-
        katollista joka nykyään pidetään Paavin kirkkona ,,tai sitä ei osata erottaa ,
        Kun ,, Soini tuo ulkoministerimme sanoi ,että hän on alkuperäinen ? ,Miten
        sen erotuttaa kun kun sellaista kirtkkoa ei Suomessa ole ..


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        "duuva "
        .
        Hyvin sanot taas ,,Katsokaa ettette toisiltanne syödyiksi tulisi. Sellainen me ja minä henki pitää kokonaan sada pois uskovalta ,ja puhumatakaan kristityltä.
        Voimme hiukan katsoa mitä se teki , Lallin aikaan. 1156. Piispa Henrikin aikaan ,ja
        kun Lalli teilasi hänet , se oli 19.tammi.1156. Henrikin päivänä. Joka ei vielä
        ollut Henrikin päivä, muta siitä tehtiin.
        .
        Niin jollei piispa olisi tapattanut kesällä niin paljon Hämeessä. Luulen että ei,
        siellä olisi niin moni Kastettukaan koska oli vaihtoehto joka Kaste tai pää
        pölkylle . Kansan sanaa on siitä kerrottu ,että paljon katkesi kaulojakin .
        KOSKA kaikki tapahtui vanajan selän liepeillä , Sinne sotilaat toi kastettavat .
        siellä tapahtui Kaste tai listintä,
        .
        Kun Kastetut lähti kotio moni meni järveen ,pesi pois kasteen ja jatkoimatkaa
        Hämeenklinnan lähellä on katuma järvi ,josta kansa kertoo että se oli saanut
        nimen siitä se oli vielä kahden tien haarassa , Lammi ,hauho ja tuulos Padasjoki
        Hollola, asikkala ,sysmä,,,Ja toinen tie Vanaja ,janakkala ,kärkölä ,loppi tervakoski.
        .
        Jotain hengeä on tarvittu silloinkin ,,mutta ei ihme oskokin oli Roomalais-
        katollista joka nykyään pidetään Paavin kirkkona ,,tai sitä ei osata erottaa ,
        Kun ,, Soini tuo ulkoministerimme sanoi ,että hän on alkuperäinen ? ,Miten
        sen erotuttaa kun kun sellaista kirtkkoa ei Suomessa ole ..

        Korjaan vähän .
        .
        Siis alkuperistä Roomalaiskatolista kirkkoa ,ei ole vaan tätä myhempien
        Roomalaiskatolista , Heidän Kirkkonsa on lähellä Länsisatamaa .
        Eikä niitä monta olekaan , en tiedä jäsenienmäärrää, mutta . Löysin
        1961 tilaston jossa mainitaan 2251 jäsentä ,siitä tietyllä kaavalla saan
        2011=2411. joka voi olla ,ok tai sitten ei. Ei se ole paljon ..Eksrapolointi ..
        .....................................................................................................2411 as.
        1963 olin armeijassa ja menin siitä aikausein ohi , ehkä arvasitte esikoisten
        Rukoushuoneelle ,Jääkärinkadulle. ,,


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Korjaan vähän .
        .
        Siis alkuperistä Roomalaiskatolista kirkkoa ,ei ole vaan tätä myhempien
        Roomalaiskatolista , Heidän Kirkkonsa on lähellä Länsisatamaa .
        Eikä niitä monta olekaan , en tiedä jäsenienmäärrää, mutta . Löysin
        1961 tilaston jossa mainitaan 2251 jäsentä ,siitä tietyllä kaavalla saan
        2011=2411. joka voi olla ,ok tai sitten ei. Ei se ole paljon ..Eksrapolointi ..
        .....................................................................................................2411 as.
        1963 olin armeijassa ja menin siitä aikausein ohi , ehkä arvasitte esikoisten
        Rukoushuoneelle ,Jääkärinkadulle. ,,

        "Hesassa puhui illalla PN. aika mielenkiintoisesta paikasata jonka jo unhotin
        Kyllä siinä lapin ihmeitäkin oli ,mutta jotenkin oli pikkasen uuttakin , sitten
        kello tuli 19:45 ja kun ekukaan tullut anteeksi pyytään veti 13 minuutia vetoa ja
        saihan tuo !9:58 liikutukaset aikaiseksi .
        .
        Maija hakkas taas käsiään niin että ne oli tietenkin aivan punaset ,
        Han on ihana kun paukuttaa käsiään. meneekö se Herralle kiitokseksi.


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Korjaan vähän .
        .
        Siis alkuperistä Roomalaiskatolista kirkkoa ,ei ole vaan tätä myhempien
        Roomalaiskatolista , Heidän Kirkkonsa on lähellä Länsisatamaa .
        Eikä niitä monta olekaan , en tiedä jäsenienmäärrää, mutta . Löysin
        1961 tilaston jossa mainitaan 2251 jäsentä ,siitä tietyllä kaavalla saan
        2011=2411. joka voi olla ,ok tai sitten ei. Ei se ole paljon ..Eksrapolointi ..
        .....................................................................................................2411 as.
        1963 olin armeijassa ja menin siitä aikausein ohi , ehkä arvasitte esikoisten
        Rukoushuoneelle ,Jääkärinkadulle. ,,

        Täydennän pikkasen , Kirjani ei tunnusta ROOMAlaoiskatolisuutta, vaan siinä lukee KS.Orttodoksinen kirkko..Ja siellä lukee ks. SUOMI toinenkansan kirkko. , seura-kuntia Suomen toisella Kansankirkolla 27. Vuonna 1985 ja jäseniä n.58000. asukasta.(verrokiksi Evl-lut ,jäseniä on n,4.000.000 asukasta. )Suomen -Orttodokien nykyinen Laki on 1969.
        .
        Orttodoksiset Luostari niitä on 2, molemmilla Mies ja nais luostari on heinävellä.
        Mies luostari on on nimeltä Uuden- Valamon mies luostari ja naisteten Lintula.
        Ainakin Lintulan luostarissa valmistetaan Ehtoollis väälineitä' siis Öylättiä' ja
        Ehtoollis viiniä. siellä olettu tekemään lautasen kokoiseen tarjottimeen annos kohtaisia Pakkauksia ,50 annosta /tarjotin . näin tälläisen VL:suvijuhlilla nätti
        toimivan hyvin siinä ei lotrata , puhkaistaan kerta käyttö pikari ja nautitaan Veri.


    • Lopenkyllästynyt

      Parempi olisi jättää se Hesan rukoushuone näille uudistusmielisille valtavine parkkipaikkoineen lahkon päämajaksi.

      • lahtientisellään

        Jepp


      • ånibupyp

        hyvä ajatus1


    • LapsenmielisilleTaivas

      Teuta! Tule lapseksi jälleen, niin saat lasten ruokaa. Se ravitsee! Mutta jos olet kuin Jatunin Hurtta ja nappaat kokonaisen voilimpun pöydältä, niin voit tukehtua pallaasi.

      • teuta01

        Teuta on tullut Lapsekisi jälleen ,,Voitko sanoa itsestäsi samaa ja saatko lasten ruokaa koko aika , tottakai se ravitsee ,,kun ajattelemme pientä lasta ,Jumala on
        Tehnyt ,Äidin maidon sitä varten , siinä on kaikki aineet , oikeassa suhteessa siksi
        Lapsi varttuu ja pysyy terveenä niillä eväillä melko pitkään . Mitä tarkoitat. jatkolla.

        Jos olet kuin Jatunin hurtta , eikö se ole sadun kertomusta , .Ei tuo nyt ole niin suuri
        Voi limppu ,,Olen lukenut Että SUSI ottaa kokonaisen lampaan , tappaa ja asettaa
        hartioilleen , ja voi hypätä miehen korkuisen aidan yli taakkoineen. Tähän nähden
        saalis painaa viisi kertaa enemmän ,kuin voi limppu. .
        .
        Jos taas tarkoitat etä minä olen se Jatunin hurtta. voi tehdä mieles mukaan, koska
        minulla on Jeesukseen Usko ,minä pelastun jo sillä. enkä tartte mitään satujs.
        kuinka on itses kanssa ?.


    • Lahtelainenpas

      Lyön vetoa että ihalainen ei kirjoittele täällä kun kirjoittaisi kenties nimellään... mutta monta hänen selkänsä taakse kerääntynyttä epäilemättä. Voi kumpa jumala voisi valaista tuota suurta pimeyttä mikä näissä kirjoituksissa täällä näkyy!
      Kyllä oli ihanat ja ravitsevat seurat helsingissä ja uskon että saarnaajat puhuivat siellä jumalan kunniaksi!
      On myös hienoa nähdä kuinka lahden "hyllytetty" lähetysmies, EI lähde ihalaisen porukan ja selkään taputtelijoiden mukana kulkemaan, vaan pyytää seurakunnan esirukouksia ja nöyryydellä on vaeltamassa ja matkaa tekemässä ilman tarkoitusta tehdä hajoittavaa työtä tässäkään asiassa!!

    • äänitakapenkistä

      Tämä Ihalainen on minulle täysin tuntematon suuruus.
      Hyllytetyt saarnaajat sen sijaan tunnen ja tiedän uskollisiksi sananpalvelijoiksi, jotka ovat aina saarnanneet puhtaan opin mukaisesti ilman inhimillisiin tunteisiin vetoavaa paatosta.
      Heidän saarnoissaan on vaikuttanut sana, ei äänenpaino.

      • teuta01

        Niin ,ja ei mikäTahansa sana vaan Jumalan sana , Sinä tiedät eron ,ja siksi siitä
        satankin puhua , Hyllytetyt on vain ihmisten määrityksellä ,poikotissa . Joka on
        ihmis määrityksen Hedelmä ,,siis aivavan joku muu kuin Jukala Hedelmä. Sitten
        on Rakkauden Helmä joka lähtee sanasta .
        .'
        SITTEN ON OMA VANHURSKAUDEN HEDELMÄ ,Joka on musta ja karvars josta
        LLL:n pitää pitkät porut , Mutta ei sano suoraan mikä' se on. VOI, voi
        ei san tiukkis saarnajakaan , vaan veivaa ja vääntää siihen ,ja tähän suuntaan .
        Oikein sanoo "lahtelainenpas " Kun tunnustaa TL: n kunnon mieheksi . Sen voit
        uskoa ,niin se on Jumalan kiitos . Hän on aina ollut HERRAN sanan kuljettaja ja.
        .
        Työn tekijä ,minä olen tuntenut hänet kohta 20 vuotta tai meni, jo rikki menemme
        jo 21 vuotta, Hän on aina ollut Jeesuksen Seuraaja Ja olen ihaillen häntä seurannut
        Siitä asti kun tulin Tapparantien rakannustalkoihin 1994, Ja hän on ollut Jeesuksen Seuraaja ja on kunniottanut aina JUMALAA, Kaiken LUOJAA.
        .
        Ei ole koskaan ohittanut HERRAA. ei ole jättänyt kiittämästä HERRAA. Ja on siinä
        ohella toiminut Opettajana ,kodista lähtien kaikille. Ja tunnen hänen vaimonsa hän
        on kapteenin tytär, ja tosi uskovainen En tartte sen paremmin sanoa uskot.
        .
        Ääni takapenkiltä, en minä kään tunne (TI ) niin hyvin ,mutta hänellä on kasvoissa
        Syntymämerkki joka näkyy ..jos muistat Gorban ,hänellä oli lokin kakkaa otsalla.
        TI:llä 2xenemmän , tarkoitan tämän tunnisteeksi , en vinoiluksi . tästä pitäisi
        tuntea hänet , Kun hän oli luennoimassa Yliopistolla , hänet tunnustettiin yli
        rajojen. On mies paikallaan minunkin mielestäni ..


    • karkuunkolähtöö

      Mikäs se selaanen paimeen o mikä ei huuda eikä karjaaso kun susi tuloo laumaa raatelemaan

      • duuva

        Sutta ei kannata tuijottaa suoraan takaisin, sillä yleensä eläimet kokevat silmiin katsomisen aggressiivisena.


        Jos susi jää seuraamaan ihmistä, tilanteesta on viisasta perääntyä kääntämättä selkäänsä.


        – Ennen kaikkea pitää antaa sudelle vaikka ääntä pitämällä viestiä siitä, että on ihminen. Pelottelu voi olla viisaampaa kuin rauhallinen juttelu.


    • karjaasoo

      Näät hyllytetut paiment ovat selaasia paimenia ketkö eivä laumaa säästä vaan päästäävät susia keskellö lammashuonetta lapaita raatelemahan kun ei karjaaaso että varookaa vihollinen tulloo tuolta kuolleen uskon suunnasta

      • 8412

        Hyvä "karjasoo". Lähetysmiesten kokouksessa SS oli kysynyt, että onko hän saarnannut Jumalan sanan Raamatun mukaisesti ja oikein. Kaikki muut lähetysmiehet olivat vakuuttaneet, että "kyllä". Samoin myös muiden hyllytettyjen kohdilla.

        Voisitko, hyvä nimimerkki, liittyä siihen yhteiseen ymmärrykseen. Eroon joutuneista ainakin neljä on saarnannut myös Ruotsin Lapissa, (ER,AK,HP ja SS). He siis nauttivat myös koko yhteisön luottamusta. Ainoa asia oli omantunnon syy, etteivät he voi rikkoa kirkkolakia, kun se ei tässä kohdassa ainakaan ole Jumalan sanan vastainen. (Muut lähetysmiehet voivat sen sijaan sitä rikkoa! Onko se kunniaksi?)


      • vstusthaa
        8412 kirjoitti:

        Hyvä "karjasoo". Lähetysmiesten kokouksessa SS oli kysynyt, että onko hän saarnannut Jumalan sanan Raamatun mukaisesti ja oikein. Kaikki muut lähetysmiehet olivat vakuuttaneet, että "kyllä". Samoin myös muiden hyllytettyjen kohdilla.

        Voisitko, hyvä nimimerkki, liittyä siihen yhteiseen ymmärrykseen. Eroon joutuneista ainakin neljä on saarnannut myös Ruotsin Lapissa, (ER,AK,HP ja SS). He siis nauttivat myös koko yhteisön luottamusta. Ainoa asia oli omantunnon syy, etteivät he voi rikkoa kirkkolakia, kun se ei tässä kohdassa ainakaan ole Jumalan sanan vastainen. (Muut lähetysmiehet voivat sen sijaan sitä rikkoa! Onko se kunniaksi?)

        Varmsti saarnoo oikhein kuin ei mithään sarnoo tarkoithan ethä jättöö sanomhat mitä henkhi seuhrakunhale kirkasthaa tarhan vahroo ethei kukhaan vaan suuthu ja vastusthaa muitha työntekiöithä


      • 21113
        vstusthaa kirjoitti:

        Varmsti saarnoo oikhein kuin ei mithään sarnoo tarkoithan ethä jättöö sanomhat mitä henkhi seuhrakunhale kirkasthaa tarhan vahroo ethei kukhaan vaan suuthu ja vastusthaa muitha työntekiöithä

        No sitten sinun pitää mennä kuuntelemaan muita saarnaajia oman korvasyyhysi mukaan. Kyllä HP ainakin on puhunut hyvinkin vakavasti ja koskettavasti.

        Tietenkin vanha ihminen meissä tykkäisi, kun puhuttaisiin niistä asioista, jotka eivät ole juuri omalle itselle helmasyntejä. Mukavampaahan se olisi kuulla puhuttavan niistä, jotka kiusaavat muita kristittyjä.

        Kanssapuheissakin juuri sellaiset tykkäävät puhua kristityn esikuvasta, jotka itse ovat saattaneet edustaa hyvää esikuvaa.

        Onko sinunkin kohdallasi niin?


      • hiemanerimieltä
        8412 kirjoitti:

        Hyvä "karjasoo". Lähetysmiesten kokouksessa SS oli kysynyt, että onko hän saarnannut Jumalan sanan Raamatun mukaisesti ja oikein. Kaikki muut lähetysmiehet olivat vakuuttaneet, että "kyllä". Samoin myös muiden hyllytettyjen kohdilla.

        Voisitko, hyvä nimimerkki, liittyä siihen yhteiseen ymmärrykseen. Eroon joutuneista ainakin neljä on saarnannut myös Ruotsin Lapissa, (ER,AK,HP ja SS). He siis nauttivat myös koko yhteisön luottamusta. Ainoa asia oli omantunnon syy, etteivät he voi rikkoa kirkkolakia, kun se ei tässä kohdassa ainakaan ole Jumalan sanan vastainen. (Muut lähetysmiehet voivat sen sijaan sitä rikkoa! Onko se kunniaksi?)

        Jos on rehellisesti saarnannut kaiken sen minkä PH on kirkastanut, niin ei varmasti tarvitse kerjätä todistusta toisilta.


      • piippaappuup
        vstusthaa kirjoitti:

        Varmsti saarnoo oikhein kuin ei mithään sarnoo tarkoithan ethä jättöö sanomhat mitä henkhi seuhrakunhale kirkasthaa tarhan vahroo ethei kukhaan vaan suuthu ja vastusthaa muitha työntekiöithä

        "karjaasoo
        9.2.2016 12:26
        Uusi
        Näät hyllytetut paiment ovat selaasia paimenia ketkö eivä laumaa säästä vaan päästäävät susia keskellö lammashuonetta lapaita raatelemahan kun ei karjaaaso että varookaa vihollinen tulloo tuolta kuolleen uskon suunnasta"

        En usko hetkeäkään, että meidän Mestarimme ja sielujemme rakastaja Herra Jeesus itse karjui kansalle. Ei, hän toimi lempeästi ja rakkaudellisesti. Hyvä Pyhä henki tullahtelee lempeästä, joka vaikuttaa halun seurata Herraa Jeesusta, joka on syntisten velan maksanut. Hän sanoi syntiselle vaimolle, Sinun syntisi ovat aneeksi annetut, äläkä enää silleen syntiä tee.


      • 171734
        hiemanerimieltä kirjoitti:

        Jos on rehellisesti saarnannut kaiken sen minkä PH on kirkastanut, niin ei varmasti tarvitse kerjätä todistusta toisilta.

        Niin. Tilanteessa, jossa muut lähetysmiehet päättävät erottaa, (hyllyttää), hänet lähetystyöstä.

        Kylläpä otit hienosta tilanteesta lyömäaseen lähetysmiestämme vastaan. Hänen vastaavassa tilanteessa oleva kollegansa, TL, kysyi samoin Lahdessa seurakunnalta. Seurakunta oli äimissään, kun asia oli salattukin heiltä kokonaan.
        Käytätkö sitäkin lyömäaseena häntä vastaan!

        Mistä on peräisin hengellinen vihasi? Olen surullinen puolestasi.


    • äänitakapenkistä

      Uutta opetusta vai tuttua vanhaa ?
      -Hyllytettyjä saarnaajia saa ivata ja pilkata, koska he eivät lähteneet omantunnon syistä sakramenttien ottamiseen omiin käsiin.
      -Niitä seurakuntalaisia saa nimitellä vaikkapa saattojoukoksi, jotka puolustavat jotenkin hyllytettyjä
      - Toimia saa keinoja kaihtamatta mm. rikkomalla yhdistyksen sääntöjä, olla välittämättä seurakuntalaisten mielipiteestä jne., jos se tulee LV:n iloksi.
      - Kristillisyys voidaan hajottaa: jos menetettyjen jyvien joukossa on yksikin kevyt jyvä, hajotus oli oikeutettu, Leniniä mukaillen.
      - Pappeja saa pilkata miten huvittaa, heitä voi nimitellä huoletta juopoiksi ym.
      - Yleensäkin muita, jotka eivät ajattele aivan samalla tavalla, voi ilman huolen häivää ivata, kuten eräällä saarnamiehellä oli tapana saarnata: uudesti heränneet ja vanhasta mädäntyneet.
      Mutta
      -Pieninkin kritiikki LV:n toimintaa kohtaan on nousua PH:ä vastaan ja sitä ei saa koskaan anteeksi. Edes ajatus sellaisesta on kadottavaa?
      Onko näin aina opetettu, myös edesmenneitten vanhinten aikana , kuten mm. WE, GJ ?

      • teuta01

        "äänitakapenkistä.
        .
        Uutta vanhaa ,hiukan Uusheränneitä ja vähän vanhollista
        .
        Olen tullut paljon saattojoukoista saaneena (sakramenttien ottajat )
        .
        Hyllytettyjen saarnaajien ivailu ja pilkka (näistä pitäisi ottaa oma nokka )
        .
        Todella toimia saa kuin Sparttalainen,
        .
        Tiukkis voi vaikka hajottaa kristilisyyden eikä tunne surun häivää. hyvä ver.Lenin .
        entä Stalin ,hän sentaan tapatti 19.000.000 as.
        .
        Niin Ehtoollis viini ei (siunattuaei saa )kaataa viemäriin ,koska kalat ennen pitkään tulee kristityiksi. Pappien pilkkaus liian helppoa ,,joku jalkapuu olis poikaa.
        .
        LV:t on asetettu tiukkisten puolelta jalustalle ,tekikö Jeesus koskaan niin . Ei tehnyt
        Hän asetti aina Isänsä etusijalle , eikä kunnioittanut siten ihmistä. vaan Jumalaa
        Uskontunnustus sanoo Pyhä Henki on Isästä ja Pojasta , ei luotu ,ei tehty, ei syntyt,
        vaan Heistä lähtevä, .
        .
        .
        Kun kysyt onko LV:t opettaneet näin Myös WE,GJ. aikana ei ole , He oli paimenia
        hyviä sellaisia, kun Gj kuoli helmikuussa 1982 , Hän oli päivätyönsä tehnyt varmasti.Ja juoksun juossut ,kuten silloin sanottiin , ja hänellä oli Jatkaja joka
        noudatti GJ:viitoittamaa tietä EL. Laarsson oli aloittanut 1969 ja oli ollut -74 -78.
        eli kolme kierrosta , ehti olla GJ. kanssa , Ja ehti tehdä vielä 4 kierrosta Muiden
        kanssa ennen kuin UUdet vanhat tuli 1996. Se oli EH joka pidätteli gp,om. hänen
        täytyi tietää mitä nuo ovat , se oli valittevaa että EH. kannatus hiipiu sitä tahtia kun sairaus eteni. Ja siitä tehtiin Lyntikassara Hänestä. Ei mennyt sekään kauniisti.


    • malkasilmässä

      Äänitakapenkistä, olet puhunut hyvin! Lähimmäisen rakkaus täällä "keskustelevilta" puuttuu täysin. Säälittävää. Tehkää toisille, niin kuin toivoisitte heidän itsellenne tekevän. On kaksi eri tavoin ajattelevaa joukkoa. Miksi omaa mielipdettä pitäisi perustella toisen mielipiteen halventamisella. Tilanne on hermoja raastava. Oma mielipiteeni ei taida valitettavasti muuttua, vaikka minua kuinka solvattaisiin saattojoukoksi, vastaanseisojaksi, omavanhurskaaksi. Erikoista on se, että ne jotka haluaisivat jatkaa matkaa samalla tavoin kuin olemme kaikki yhdessä toista sataa vuotta tehneet, ovatkin nyt ymmärtämättömiä. En tosiaan ymmärrä. Jumala meitä kaikkia siunatkoon!

      • teuta01

        Kuuntelin SK. haastattelun Radio -deistä ,siinä hän sanoo meillä on alkanut 15 vuotta sitten tälläinen Lv:t aikataulu siitä ihmettelen miksi heidän pitäisi saada sitä asiaa
        enemmän läpi kuin suomen kristillisyys , voidaanko ajatella että kun he saavat tmmeltää ,vielä muutaman vuoden ,meillä on vain nuoria , tässä kristillisyydeassä .
        se varmasti on samaa ,kuin siellä joka tekee meidän seurakunnasta niin .
        .
        Nuoren ,että me vanhat putoamme kuin eno veneestä. eli meitä' ei sitten enää tarvita , tässä tapahtuu päin vastoin kuin Mooseksen aikana 1427 eKr. jolloin
        nuorista esikoisista valittiin 144.000 as ................Me jäisimme kuin sian munat
        Rauniolle , en paremmin sano , .,.,. tunne on kuin me olisimme vain toisten tiellä.
        Sanon vielä että SAARNAAJAT KATSOKAA ETTÄ MEILLÄ MYÖS TARVE ;ette
        voi sepustaa pelkkää kiusaa ,, vain on paljon nuoria , tietenkin kun niitä kasva-
        tetaan kuin kyytä povella.
        .
        Tämä ei jää tähän , tästä puhutaan vielä.


    • Lahtelainenpas

      Oli saarnaaja kuka hyvänsä, on hyllytetty tai ei. Lähetysmies, tai ei. Lapinvanhin tai ei.

      Niin suuren synnin teette jos niistä pahaa puhutte täällä keskenänne!!!!!

      Saarnaajat ovat jumalan silmäterät ja vastaavat opetuksistaan jumalan edessä!

      Mat:18 ja 15jae:

      Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee, niin sinä olet veljes voittanut.

      Ei anna raamattu sijaa puhua pahaa kenestäkään täällä nettipalstoilla. Oli kohde kuinka hyvä taikka syntinen tahansa!!!! Se ei ole rakentavaa työtä!

    • alonekertainen

      muistan hyvin nuoruudestani kun puhuva saarnaaja kysyi kesken saarnan että olenko puhunut oikein? Ja tämä tapahtui usein ja saarnakumppani ja seurakunta vastasivat kysymykseen että semmoisia on ollut ennen, nyt ei ehkä saa kysyä sitä koska se on varmasti Pyhän Hengen valkeudessa saarnattu joten sitä ei edes saa arvioida ollenkaan.
      Toisaalta meillä pitäis olla 12 eli jopa 13 apostolin oppi joka kirkastaa Kristusta eri puolilta ja myös varoittaa monenlaisista vaaroista tällä matkalla joita on tien vasemmalla ja oikealla puolella.
      Onko nyt niin että meillä on enää 1 tai ehkä 2 apostolin oppi ja kaikki muut ovat vääriä sananjulistajia jotka eivät saarnaa niinkuin nämä 1_2 saarnaavat?
      Ihmettelen vain tätä nykymenoa.

      • Leiff01

        Kyllä minäkin muistan Kun puhuva saarnaaja kysyi välillä . puhunko-oikein
        yhteinen tuttumme, PL. kysyi vielä viime vuonna Olenko puhunut Oikein ? .
        Minusta ei kukaan kieltänyt ,vaan myösisät ,ja sanoivat kyllä puhut .
        .
        Vaikka olen syntynyt 1945 muistan jo 1953 Lapin kierrokselta monia asioita
        Ja paikallis seuroista 1952 jolloin ei ollut vielä Rukoushuonetta H-suolla..
        .
        Niihin aikoihin kyllä jo tälläinen kysymys välillä tehteen . Varsinkin, I. Mielonen .
        B.Niemeläinen.. E.Nousiainen Joodoi ,,, S.Simolin , K.Nurminen .


    • koiranvirka

      Ystävät älköön sydämenne olko murheellinen! Saarnaajathan on sovussa pieniä kuin "koirat" ja jotkut nojaavat lampaisiin ulkopuolelta työntäen. Antakaamme heidän myös hetki lämmitellä lampaiden välissä.
      kuten Matt 18 sanoisin:
      kertokaa huolenne kahdenkesken. Minä 5vsitten kerran Turussa yhdelle: "Äänessäs kuulin vanhaa aatamia pitääkö aina luetella toisen saarnaajan virhettä!" -Niin väheni parku!
      Toinen oli tuo tunnettu "olla möllöttäkäämme" eksynyt. Olin jo pitkästä huokailusta väsynyt, kapsahdin saarnaajan kaulaan, tuli vaan sanat: "olen niin paljon puolestas rukoillut". En lie ainut ollut. 3kk siitä Olavi Simolinin Pyhä Henki pelasti, kuten mm. HePu kertoi saarnajainkokouksesta.
      Mutta nyt en siis lähetysmiehiäkään eikä onneksi lapinmiehiäkään näe paisuneita yhtäkään. AK, ER, SS, ja kaikki sovussa. Antakaamme kahdenkesken palautetta,heti kun Getsemanen äänellä voimme, jos jotain tulee.
      Ottakaamme kiitosvirsi ja lastu rististä mukaamme. Pian näemme synneistään murheellisen, jolle HyväPaimen antaa kokoElämän, kun vain sanomme mitä mekin saimme kuulla.
      Rukoilemmehan edelleen, että yksinkertainen rakkaus saa hehkua esikoisten kokoontuessa, valkeus HyvänPaimenen. Hänellä on myös muita lampaita, joista meidän ei tarvi murehtia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe