Työtarjoukseen vastaaminen

työtarjous

Minulta on evätty työkkärikorvaus. Vastuuvirkailija vaihtui ja lähetti nyt työtarjouksen, jonka kriteerit eivät minun kohdalta täyty. Työtarjoukseehan pitää vastata, samaisessa ilmoituksessa on TE-toimiston teksti, että pitää hakea kokopäivätyötä, jos saa työkkärikorvausta, muuten tulee karenssi. Mutta kun mitään työkkärikorvausta ei saa. Miten vastata yritykselle työtarjoukseen, jonka kriteerit eivät täyty (tyyliinkö "TE-toimisto pyysi hakemaan, vaikka en täytäkkään työhön määrättyjä kriteereitä"???) Vaatiiko TE-toimisto nähtäväksi sp minun ja työnantajan välillä?

10

2245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa.heinäntekoa

      Miksi sinä otat turhia murheita? Vastaat, että haet paikkaa. Työnantajan asia on miettiä, pitääkö kiinni kriteereistään vai ei. Turha tehdä asiasta liian monimutkaista.

    • PakkoOnHakea

      Pistät kyseiseen paikkaan hakemuksen, kerrot rehellisesti itsestäsi, koulutuksestasi, kokemuksestasi ja esimerkiksi terveydentilan aiheuttamista rajoituksistasi. Samainen "työtarjous" (jota pitää karenssin uhalla hakea) on lähetetty todennäköisesti sadalle muullekin työttömälle, on siis aika pieni pelko siitä, että tulisit valituksi... Jos taas jätät hakematta tuota paikkaa, saat takuuvarmasti karenssia 2-3kk ja samallahan myös toimeentulotukea alennetaan 20-40%

      • Voi_hyvä_tavaton

        Pelko että saisi työtä. Tuollaisesta pelosta en ole ennen kuullutkaan.


      • sadfghy
        Voi_hyvä_tavaton kirjoitti:

        Pelko että saisi työtä. Tuollaisesta pelosta en ole ennen kuullutkaan.

        Aloittajan tekstistä heijastui pelko joutua töihin, jotka ei olleet hänen halujensa mukaisia...


    • 9870987987

      Päättäjät ovat kaikessa viisaudessaan todenneet: Kun työttömälle osoitetaan kirurgin tai lentokapteenin työtä, niin työpaikkaa on haettava ja työnantaja päättää riittääkö työttömän pätevyys vai ei - ei työtön.

      Kyllähän näilläkin työpaikoilla saadaan työttömiä rustaamaan hyödyttömiä hakemuksia ja toisille saadaan sanktioita kun eivät hae.

      • EiVarmaanYlläri

        Joo ja työnantajat suorastaan rakastaa näitä te-tanttojen kotkotuksia, kun johonki ydinfyysikon paikkaan tulee tuhat levyseppähitsarin hakemusta ja kaksi ydinfyysikon hakemusta, siinä hukkuu varsin äkkiä hyväkin hakemus tuohon roskapostiin....


      • K.Vantti
        EiVarmaanYlläri kirjoitti:

        Joo ja työnantajat suorastaan rakastaa näitä te-tanttojen kotkotuksia, kun johonki ydinfyysikon paikkaan tulee tuhat levyseppähitsarin hakemusta ja kaksi ydinfyysikon hakemusta, siinä hukkuu varsin äkkiä hyväkin hakemus tuohon roskapostiin....

        Mikset lukenut koulussa fysiikkaa? Ei kai se tanttojen vika ole.


      • asfgthyjgkuyt

        Totanoin, jos ne laittaa tuontyyppisiä "työtarjouksia" alalle sopimattomille ja näitä paikkoja on työttömän karenssin uhalla haettava, niin onko se nyt sitten peruskoulun fysiikantuntiaktiivisuuden vika?


    • tsemppiähakuun

      Työhakemusta vaan rohkeasti menemään. Ehkä tärppää ja saat töitä. Työantaja kyllä osaa arvioida osaamisesi.

    • tavallinenihmettelijä

      Itsellekin tuli työtarjous, johon minulla ei ole osaamista/kokemusta. Te-toimisto oli kuitenkin arvioinut, että minulla on riittävä kokemus. No laitetaan hakemus menemään ja katsotaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe