Matkalaukku ei tullut

Harmistunut

Onko kenelläkään kokemusta siitä,miten pitkään kestää Norwegianin korvaus siitä,kun matkalaukkua ei tullut koko kahden viikon loman aikana? Olin viime marraskuussa Teneriffalla kaksi viikkoa Norwegianin lennoilla ilman matkalaukkuani. Tein reklamaation ja korvausta olen jo odottanut kaksi ja puoli kuukautta. Onko se normaali aika? Mahtaneeko tulla korvaus koskaan?

3

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö Sinulla ole matkavakuutusta. Minun matkalaukkuni ei tullut ajoissa Bangkokissa. Samantien soitin Suomeen vakuutusyhtiöön, kun oli ylittänyt muistaakseni 12 t, sain ostaa max 100 eurolla välttämättömyystarvikkeita. Matkalaukku tuotiin hotelliin seuraavana päivänä. Jos huomaa kohdemaassa, että matkalaukku ei ole tullut, asia pannaan liikkeelle jo lentokentälla ja saa samalla siitä seurantanumeron, ilmoitetaan nimitiedot/ missä hotellissa asutaan.

    • Harmistunut

      Kiitos vastauksestasi. tein,kuten sanoit. Matkavakuutus korvasi kotimaassa matkan jälkeen oman osuutensa. Tein lentokentällä katoamisilmoituksen ja sain numeron jne. Mutta koko aikana ei tullut laukkua,tieduisteluista huolimatta. Norwegian toimisto Suomessa esim. ei tiennyt,missä laukku liikkui. Kun tulin takaisin Suomeen,tein reklamaation Norwgianille ja he lupasivat käsitellä asiaa,mutta mitään ei ole kuulut marraskuun jälkeen. Ajattelin kysyä,onko muilla vastaavia kokemuksia. Olen kuullut,että lentoyhtiöllä on velvollisuus korvata tälläisiä tapauksia.

    • VakuutusKorvaa

      Lentoyhtiöllö ei ole korvausvelvollisuutta,ainoastaan matkatavaravakuutus korvaa.
      Oma laukkuni ei koskaan saapunut perille,silloin odotetaan aika pitkä aika ennen kuin saa lopullisen tiedon että laukku ei koskaan saavu. Sen jälkeen lentoyhtiön antamalla todistuksella käännyt vakuutusyhtiön puoleen. Siinäkin tapauksessa pitää olla juuri matkatavaravakuutus ja vakuutusyhtiö haluaa pilkulleen sisällön tiedot,milloin ja mistä hankittu sekä mihin hintaan.
      Lentoasemalla toimiva lentoyhtiön huolintaliike tietää laukun kohtalon,ns.tulopalvelu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe