Kaksi vuotta ilman Jumalaa

Muistattehan vielä kirjoitukseni parin vuoden takaa, jossa adventistipastori Ryan Bell päätti kokeilla elää yhden vuoden ilman Jumalaansa?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ryan_J._Bell

Koe on nyt vierähtänyt jo kahteen vuoteen ja tässäpä Ryanin uusimpia mietteitä asiasta:

http://www.patheos.com/blogs/yearwithoutgod/2016/01/01/two-years-without-god/

Hän on todellakin löytänyt elämän hyljättyään taikauskon ja tämä tapahtuisi teillekin jokaiselle, jos samaan ryhtyisitte. Jumalat ovat opittua käyttäytymistä, satujen totena pitämistä ja kun pysyttelee jumalista ja taikauskosta hetken erossa, jumalat häipyvät ajatuksista kuin se kuuluisa tuhnu Saharaan.

Elämä itsessään on paljon mielenkiintoisempaa kuin mitä minkään uskonnon keksityt dogmit voivat teille tarjota.

Pelko katoaa elämästä kun kukaan ei ole enää pelottelemassa seemiläisten kansansatujen höpinöillä jne.

Enää ei tarvitse kokea psykologisia jännitetiloja, kun ei tarvitse uskoa valheita ja pitää niistä kiinni, vaikka reaalimaailma kertoo jotain aivan muuta.

Ryan Bell oli rohkea mies ja rohkeus palkitaan, toisin kuin valheiden verkossa eläminen ja huuhaan totena pitäminen.

66

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpyh

      Ryan Bell on saatanan puolelle mennyt petturi, jota odottaa helvetin tuli.

      • Saatana on kuules pyhpyh sinun korviesi välissä asuva mielikuvitusolento. Helvetin tulikin on nimenä mielikuvituksen tuotetta ja vain se tuli, joka sinutkin pyhpyh viimein polttaa krematoriossa on todellinen tuli. Saathan sinä kutsua sitä sitten vaikka helvetin tuleksi, jos sairas mielesi on niin mieltynyt sanaan "helvetti".


      • >>> Ryan Bell on saatanan puolelle mennyt petturi, jota odottaa helvetin tuli. >>

        Sieltähän sitä puhdasta adventismia tuli taas koko rahalla.

        Miksi ihmeessä häntä odottaa helvetin tuli, kun hän vaikuttaa ihan tolkulta ihmiseltä ja kaiken kaikkiaan hyvältä lähimmäiseltä?

        Sinulla on aika sairas jumala, jos juttusi ovat edes puoliksi totta.


      • tahdotteko.on.henkilöko
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ryan Bell on saatanan puolelle mennyt petturi, jota odottaa helvetin tuli. >>

        Sieltähän sitä puhdasta adventismia tuli taas koko rahalla.

        Miksi ihmeessä häntä odottaa helvetin tuli, kun hän vaikuttaa ihan tolkulta ihmiseltä ja kaiken kaikkiaan hyvältä lähimmäiseltä?

        Sinulla on aika sairas jumala, jos juttusi ovat edes puoliksi totta.

        Helvetin tuli polttaa kuonan pois, jotta Uusi taivas ja maa ei kantaisi sitä epäuskoa, mitä sinäkin edustat ja tuli polttaa sinutkin.

        Mutta ei se jakaantuminen ollut outo Jeesuksenkaan aikaan.

        Joh 6:64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
        Joh 6:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        Joh 6:66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        Joh 6:67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
        Joh 6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        Joh 6:69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."


        Aivankuin tuolloin osa vetäytyi pois, kuten B- sinäkin, niin Jeesuksen seuraaminen on vapaehtoista.
        Tämän Jeesuksen seuraaminen on Hänen armomaailmansa jakamista.
        Lain päämäärä on rakkaus.
        Tuomio on sen puhdistamista, joka tekisi epäkelvoksi puhtaan ja jalon. Siksi Sanan kielimaailma kuvaa tulen tehtäväkentän eteemme.

        Sinun arvomaailmasi on ihmisestä lähtöisin ja ikuisuutta katsoen epäkelpo, kelvoton ja vieläpä asennoituminen korjattavaksi on epäkelpoa. Siksi sinulle Jumalan sana ei olekaan iankaikkisen elämän sanoja. Valitset epäkelpoisuuden elämänmittariksesi ja se ei mittaa asioita täydellisen rakkauden mukaan.
        Sellainen kuona on vain poltettava pois.

        Jos sen nyt polttaisi - se korjaisi parannuksen kautta epäkelvon ja jäisi jäljelle Jumalan työnä se jaloin osa. Saviastiasta voitaisiin tehdä jalo astia, tai arkiastia.

        Mutta, kun astiaa ei saa korjata, se hävitetään.

        Näin se vain on Bushmanni. Tiedät valinnat ja valintasi lopputulos on sinun käsissäsi. Siis kuka kiristelee hampaansa ja kuka sen itkunsa saa aikaiseksi. ?? Niin, kukin meistäkin valitsee tiensä, niin matkalla kuin alussa.
        Tahdotteko ?? on kysymys ja vastaus on omilla huulilla.
        Suusi tunnustuksen perustella jne.


    • pyhpyh

      Ilm. 21:8 "Mutta pelkurit, LUOPIOT ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

      Hepr. 10:27-29 "Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä!"

      Bell ja te muut jumalattomat saatte juuri sen, minkä olette ansainneetkin. Te olette PAHOJA ihmisiä.

      • Minä olen kyllä tämän pyhpyh nimimerkillämesiintyneen noidan tavannut noitasapatissa. Hän on täällä vain trollaamassa.

        Nähdään taas ja nautiskellaan siellä kyöpelinvuorella pyhpyh, jooko?


      • iloinen_naurajaa
        he-ma kirjoitti:

        Minä olen kyllä tämän pyhpyh nimimerkillämesiintyneen noidan tavannut noitasapatissa. Hän on täällä vain trollaamassa.

        Nähdään taas ja nautiskellaan siellä kyöpelinvuorella pyhpyh, jooko?

        Kyllä se pyhpyh on oikeasti noin hullu. Se pirulainen on jauhanut samaa paskaa täällä jo vuosikaudet. Kukaan ei jaksaisi trollata niin kauan ja johdonmukaisesti. Pyhpyh edustaa adventismia aidoimmillaan.


      • >> Bell ja te muut jumalattomat saatte juuri sen, minkä olette ansainneetkin. Te olette PAHOJA ihmisiä. >>

        Minä en ole paha ihminen, eikä kukaan tuttuni, mutta sinun jumalasi on sellainen verenhimoinen, brutaali barbaari, että epäilemättä hän kärventää minua roviolla oikein suuren rakkaudenpuuskan vallassa.

        Mitä olen herra Bellistä lukenut, niin hän vaikuttaa olevan oikein erityisen hyvä ihminen, vaikkakin kykenee elämään ilman jumalia, tonttuja tai maahisia, niin ymmärrän kyllä, että jos kykenee olemaan ilman jumalaa hyvä ihminen, niin eihän sinun raukkaparka jumalallasi ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin kärventää häntä tulessa, jopa ikuisessa ja tökkiä hangolla persiiseen.

        Sellaisia ne jumalat ovat, sinunkin, eli hän on verenhimoinen, sadistinen, julma, täysin rakkaudeton ja psykopaattinen luonne.

        Jumalasi joutaisi vankilaan jos tänne tulisi, niin ymmärrän kyllä, että ei ole takaisin tullut, kun ei se raukka uskalla.


      • he-ma kirjoitti:

        Minä olen kyllä tämän pyhpyh nimimerkillämesiintyneen noidan tavannut noitasapatissa. Hän on täällä vain trollaamassa.

        Nähdään taas ja nautiskellaan siellä kyöpelinvuorella pyhpyh, jooko?

        >>> Minä olen kyllä tämän pyhpyh nimimerkillämesiintyneen noidan tavannut noitasapatissa. Hän on täällä vain trollaamassa. >>>

        No ei ole trollaamassa, vaan hän on tämän palstan puhdasoppisin adventisti ja ollut sitä vuosia.

        Hän oli alkuun nimimerkki qwerty yms ja sen jälkeen tunsimme hänet numeropellenä, eli nimimerkki 12345678, 23456789 jne ja sitten pyh! ja uusinpana pyhpyh.

        Ei kukaan kykene pitämään pelleilyn voimalla vuosia joka päivä kymmenillä viesteillä samaa linjaa, jota nykyinen nimimerkki pyhpyh on harrastanut.

        Muutamasta viestistä päätellen voisin jopa melkein leikilläni lyödä vetoa, että hän on eräs adventtikirkon kuukausipalkkainen työntekijä, sillä pyhpyh ja eräs rekisteröitynyt kuukausipalkkainen työntekijä on joitakin kertoja käyttänyt lähes samanlaista lauserakennetta ja kieltä sekä kieliasua, jos on vastannut jotain muuta kuin toivottanut kirjoittajalle lämmintä matkaa helvettiin.


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >> Bell ja te muut jumalattomat saatte juuri sen, minkä olette ansainneetkin. Te olette PAHOJA ihmisiä. >>

        Minä en ole paha ihminen, eikä kukaan tuttuni, mutta sinun jumalasi on sellainen verenhimoinen, brutaali barbaari, että epäilemättä hän kärventää minua roviolla oikein suuren rakkaudenpuuskan vallassa.

        Mitä olen herra Bellistä lukenut, niin hän vaikuttaa olevan oikein erityisen hyvä ihminen, vaikkakin kykenee elämään ilman jumalia, tonttuja tai maahisia, niin ymmärrän kyllä, että jos kykenee olemaan ilman jumalaa hyvä ihminen, niin eihän sinun raukkaparka jumalallasi ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin kärventää häntä tulessa, jopa ikuisessa ja tökkiä hangolla persiiseen.

        Sellaisia ne jumalat ovat, sinunkin, eli hän on verenhimoinen, sadistinen, julma, täysin rakkaudeton ja psykopaattinen luonne.

        Jumalasi joutaisi vankilaan jos tänne tulisi, niin ymmärrän kyllä, että ei ole takaisin tullut, kun ei se raukka uskalla.

        Sinä olet juuri sellainen, jollaiseksi Jumalaa pilkkaat. Psykologiasta tuttu juttu.


      • pyhpyh kirjoitti:

        Sinä olet juuri sellainen, jollaiseksi Jumalaa pilkkaat. Psykologiasta tuttu juttu.

        >>> Sinä olet juuri sellainen, jollaiseksi Jumalaa pilkkaat. Psykologiasta tuttu juttu. >>

        No enpä ole kyllä vielä tähän ikään mennessä joutunut tekemään massamurhia, kansanmurhia, enkä ole tappanut edes vielä ihmistä, joka on koskenut puiseen laatikkoon, johon ei saisi mielestäni koskea, joten en oikein ymmärrä, että mihin vertauksesi taas koetti tähdätä? Omaan nilkaasi? Tai jumalasi nilkkaan?


      • pyhpyh

        Niin, sinä tosiaankaan et ymmärrä yhtään mitään. Siksi syntisi pysyy. Ja sen myötä tuomiosi. Mutta valehtele sinä vain Jumalasta, kun kerran niin haluat. Omapa on loppusi.


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >> Bell ja te muut jumalattomat saatte juuri sen, minkä olette ansainneetkin. Te olette PAHOJA ihmisiä. >>

        Minä en ole paha ihminen, eikä kukaan tuttuni, mutta sinun jumalasi on sellainen verenhimoinen, brutaali barbaari, että epäilemättä hän kärventää minua roviolla oikein suuren rakkaudenpuuskan vallassa.

        Mitä olen herra Bellistä lukenut, niin hän vaikuttaa olevan oikein erityisen hyvä ihminen, vaikkakin kykenee elämään ilman jumalia, tonttuja tai maahisia, niin ymmärrän kyllä, että jos kykenee olemaan ilman jumalaa hyvä ihminen, niin eihän sinun raukkaparka jumalallasi ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin kärventää häntä tulessa, jopa ikuisessa ja tökkiä hangolla persiiseen.

        Sellaisia ne jumalat ovat, sinunkin, eli hän on verenhimoinen, sadistinen, julma, täysin rakkaudeton ja psykopaattinen luonne.

        Jumalasi joutaisi vankilaan jos tänne tulisi, niin ymmärrän kyllä, että ei ole takaisin tullut, kun ei se raukka uskalla.

        Ja kyllä sinä olet paha ihminen. Jokainen, joka hylkää Jeesuksen, on paha.

        Kenet Jumala vihkii tuhon omaksi, on itse tuhonsa teoillaan ansainnut. Jumala on vanhurskas.


      • pyhpyh kirjoitti:

        Ja kyllä sinä olet paha ihminen. Jokainen, joka hylkää Jeesuksen, on paha.

        Kenet Jumala vihkii tuhon omaksi, on itse tuhonsa teoillaan ansainnut. Jumala on vanhurskas.

        >> Ja kyllä sinä olet paha ihminen. Jokainen, joka hylkää Jeesuksen, on paha. >>

        Höpsis. Mitä enemmän ihmiset ovat irtautuneet jumalista ja uskonnoista, sitä paremmin meillä menee.

        Uskonto on niitä harvoja asioita, joiden avulla saadaan hyvä ihminen tekemään hirvittäviä tekoja ja siksi ilman uskontoja eläminen tekee ihmisestä paljon paremman ja etenkin yhteisölleen turvallisemman.

        Ja se sinunkin viesteistäsi huomaa. Onneksi olet siellä vertaisiesi joukossa ja toivottavasti siellä on joku joka pitää sinut kurissa.


      • tilastomies
        pyhpyh kirjoitti:

        Ja kyllä sinä olet paha ihminen. Jokainen, joka hylkää Jeesuksen, on paha.

        Kenet Jumala vihkii tuhon omaksi, on itse tuhonsa teoillaan ansainnut. Jumala on vanhurskas.

        Huonosti on PyhPyh Ramattunsa lukenut, ainakin UT:n puolelta.

        Ei näytä tietävän, että kristittyjen taivaaseen pääsevät ovat enimmäkseen pahoja

        ja Pyhin rakastamaan helvettiin joutuvat puolestaan enimmäkseen hyviä.

        Tekstejä tätä väitetä puolustamaan löytyisi iso liuta.
        Yksi tunnetuimmista on Jeesuksen kertomus fariseuksesta ja publikaanista rukoilemassa.

        Mutta yhden asian Pyh tuli vahvistaneeksi. Sen, että adventistit keskimäärin tuntevat raamattua aika heikosti. Tosin vastapainoksi heillä on satakunta jaetta, jotka osaisivat ulkoa vaikka kesken narkoosin herätettyinä.

        Ilmiö on yleinen monessa muussakin krist. kirkkokunnassa.
        Ne jakeet tunnetaan, jotka tukevat omaa oppirakennelmaa.


      • pyhpyh

        Valehtele mitä valehtelet.


      • taneko
        bushmanni kirjoitti:

        >> Bell ja te muut jumalattomat saatte juuri sen, minkä olette ansainneetkin. Te olette PAHOJA ihmisiä. >>

        Minä en ole paha ihminen, eikä kukaan tuttuni, mutta sinun jumalasi on sellainen verenhimoinen, brutaali barbaari, että epäilemättä hän kärventää minua roviolla oikein suuren rakkaudenpuuskan vallassa.

        Mitä olen herra Bellistä lukenut, niin hän vaikuttaa olevan oikein erityisen hyvä ihminen, vaikkakin kykenee elämään ilman jumalia, tonttuja tai maahisia, niin ymmärrän kyllä, että jos kykenee olemaan ilman jumalaa hyvä ihminen, niin eihän sinun raukkaparka jumalallasi ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin kärventää häntä tulessa, jopa ikuisessa ja tökkiä hangolla persiiseen.

        Sellaisia ne jumalat ovat, sinunkin, eli hän on verenhimoinen, sadistinen, julma, täysin rakkaudeton ja psykopaattinen luonne.

        Jumalasi joutaisi vankilaan jos tänne tulisi, niin ymmärrän kyllä, että ei ole takaisin tullut, kun ei se raukka uskalla.

        Meidän omat pahat tekomme ovat syynä tuomioon. Jos Jumala olisi sadisti, hän ei olisi lähettänyt omaa poikaansa pelastamaan maailmaa. Jumala on täydeillinen rakkaus, eikä rakkaudessa voi olla vääryyttä; muuten se ei ole rakkautta. Ei mikään synti tai vääryys voi periä Jumalan valtakuntaa. Jumalan tahto on, että kaikki kaikkialla tulevat pelastumaan. Kyllähän nyt jokainen ymmärtää, että vääryydessä ei voi olla rakkautta, koska ne sulkevat toisensa pois. Me ihmiset, ilman Jumalaa elämme itsekkyydessä ja vääryydessä. Ei meissä ole kuin MINÄ, ja minun tahtoni, joka aiheuttaa myös lähimmäistemme sortoa ja ylenkatsetta. Jos emme puhdistaudu vääryydestä, me emme voi pelastua. Sen asian on Jumala antanut jokaisen ihmisen valinnaksi ja tehtäväksi, Jumala ei tee mitään väkisin. Meissä on kuitenkin heikkoutemme ja vajavaisuutemme; ei meistä enkeleitä tule, vaikka tahtoisimme. Me emme koskaan pääse täydellisyyteen tässä ajassa, sillä aina meissä on itsekkyys ja liha. Sen tähden Jumalan armo onkin täydellistä rakkautta, sillä ilman sitä kenenkään olisi mahdotonta pelastua. Asiat eivät siis lähde meistä ihmisistä; ei siitä kuinka pyhiä olemme, vaan Jumalasta, joka antaa pyhyyden ja rakkauden ihmisille. Ei ole hyvää tai pyhää ihmistä ilman Jumalaa; ei yhden yhtä; se on Jumalan lahja. Suoritus vanhurskauskaan ei ole Jumalasta, sillä se perustuu ihmiseen ja ihmisen tekoihin. Se on farisealaisuutta, jonka tarkoituksena ei ole korostaa rakkautta vaan omia vanhurskaita tekoja, joka on lihallista. Jumalan rakkaus ei ole koskaan lihallista tai oman voitonpyyntiä vaan epäitsekästä mutta olemassa olevaa; rakkaus on Jumala, ja Rakkaus on Jumalan voima. Sillä mitään muuta rakkautta ei todellisuudessa ole kuin Jumalan rakkaus. Kaikki muu on huuhaata rakkauden nimellä kulkevaa humpuukia. Rakkaus on Jumalan luonne ja luonto. Ja täten Jeesus sanoi Jumala on rakkaus. Jotkut sanovat, Jumala on rakkaus mutta rakkaus ei ole Jumala. Kuinka niitä asioita voi erottaa toisistansa sillä ne ovat yhtä? Rakkaus on Jumalan kolmaspersoona, eli Pyhä Henki, Joka on lähtenyt sekä Isästä ja Pojasta, joka on itse autonominen Jumalan persoona, ettei Hän ole mistään riippuvainen; Hän vain on Isässä ja pojassa, jotka kaikki ovat samaa ja yhtä. Tai kaikki on Isästä lähtöisin. Ei ole mitään, mikä ei olisi Isästä lähtenyt, ei edes poika. Ilman Isää ei ole rakkautta tai pyhyyttä, ei mitään.


    • Tämä nimimerkki "pyhpyh" ja hänen "sivupersoonansa" on adventismia "aidoimmillaan". Pyhpyh on tohtorismiehiä, vain sillä erolla oikeista tohtoreista, että hän on tohtoroinut itsensä mielikuvitusolentonsa mielikuvitusaiheilla. Väitöskirjoja voi nykymaailmassa tehdä mistä aiheesta vain, mitä nyt mieleen sattuu kulloinkin juolahtamaan, vaikka sitten aiheena olisi pastorin persekarvojen värähtely suolikaasujen purkautuessa lauantaiaamuna puhujakorokkeella perjantaipäivänä nautitun hernekeittoaterian vuoksi.

      • jopas.jotakin

        " pyhpyh ja eräs rekisteröitynyt kuukausipalkkainen työntekijä on joitakin kertoja käyttänyt lähes samanlaista lauserakennetta ja kieltä sekä kieliasua, "
        Jos asiat on tällä mallilla, niin melkoisiin mainetekoihin sitä sitten yltääkin, oikein palkkalaisena- sen verran negetiiviseen valoon saattaa työnantajansa..


      • pyhpyh

        On teillä jutut. Sano moni.


      • jopas.jotakin kirjoitti:

        " pyhpyh ja eräs rekisteröitynyt kuukausipalkkainen työntekijä on joitakin kertoja käyttänyt lähes samanlaista lauserakennetta ja kieltä sekä kieliasua, "
        Jos asiat on tällä mallilla, niin melkoisiin mainetekoihin sitä sitten yltääkin, oikein palkkalaisena- sen verran negetiiviseen valoon saattaa työnantajansa..

        >>> Jos asiat on tällä mallilla, niin melkoisiin mainetekoihin sitä sitten yltääkin, oikein palkkalaisena- sen verran negetiiviseen valoon saattaa työnantajansa.. >>

        Ei suinkaan, sillä uskontojen maailmassa on voimassa aivan omat lakinsa.

        Uskonnollisissa yhteisöissä järkevä toiminta kääntyy aivan päälaelleen verrattuna reaalimaailmaan.

        Lahkot, kuten adventtikirkko, toimivat siten, että ihmisille kerrotaan sitä mitä he haluavat kuulla yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

        Kun ihmiselle kerrotaan yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan sitä mitä hän haluaa kuulla, eli että kuinka jokin jumala rakastaa juuri häntä ja vain häntä, eikä ketään muuta kuin häntä, kuulija alkaa uskoa siihen, koska sen hän haluaa kuulla.

        Sillä ihminen rakastaa kuulla sitä että kuinka oikeassa hän on ja kuinka väärässä naapuri on, joten lahkot keräävät huomaansa kaikkein pahimmat hörhöt ja narsistit.

        Uskonnoista on tullut hörhöjen ja pahimpien narsistien suunnaton hiekkalaatikko ja jokainen järkevä ihminen haluaa pysytellä niistä mahdollsimman kaukana.

        Joten jokainen kerta kun pyhpyh tai hänen rekisteröitynyt alteregonsa avaa sanaisen arkkunsa, järkevä ihminen ei halua olla kyseisen järjestön kansssa missään tekemisessä ja taas jokin pahainen narsisti tai hörhö haluaa liittyä tähän järjestöön.

        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, koska minä tiedän historian opettamana, että miten siinä pelissä tulee käymään.

        Se tarkoittaa sitä, että kun me pistämme 100 hullua samaan soutuveneeseen ja joku heistä saa keskellä järveä niin hienon idean, että otetaan tuo jokin outo tulppa tuolta pohjasta irti ja katsotaan että mitä tapahtuu, niin 99 huutaa kuorossa, että näin tehdään, koska kuulostaa hauskalta.

        Ja se on sen lahkon loppu.


      • pyhpyh

        Vai olet sinä vielä narsisti ja hörhökin ... ihan kuin emme olisi sitä jo tienneet.


      • pyhpyh kirjoitti:

        Vai olet sinä vielä narsisti ja hörhökin ... ihan kuin emme olisi sitä jo tienneet.

        >>> Vai olet sinä vielä narsisti ja hörhökin ... ihan kuin emme olisi sitä jo tienneet. >>>

        Sinä olet kyllä niin paras! Rakastan sinua!


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Jos asiat on tällä mallilla, niin melkoisiin mainetekoihin sitä sitten yltääkin, oikein palkkalaisena- sen verran negetiiviseen valoon saattaa työnantajansa.. >>

        Ei suinkaan, sillä uskontojen maailmassa on voimassa aivan omat lakinsa.

        Uskonnollisissa yhteisöissä järkevä toiminta kääntyy aivan päälaelleen verrattuna reaalimaailmaan.

        Lahkot, kuten adventtikirkko, toimivat siten, että ihmisille kerrotaan sitä mitä he haluavat kuulla yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

        Kun ihmiselle kerrotaan yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan sitä mitä hän haluaa kuulla, eli että kuinka jokin jumala rakastaa juuri häntä ja vain häntä, eikä ketään muuta kuin häntä, kuulija alkaa uskoa siihen, koska sen hän haluaa kuulla.

        Sillä ihminen rakastaa kuulla sitä että kuinka oikeassa hän on ja kuinka väärässä naapuri on, joten lahkot keräävät huomaansa kaikkein pahimmat hörhöt ja narsistit.

        Uskonnoista on tullut hörhöjen ja pahimpien narsistien suunnaton hiekkalaatikko ja jokainen järkevä ihminen haluaa pysytellä niistä mahdollsimman kaukana.

        Joten jokainen kerta kun pyhpyh tai hänen rekisteröitynyt alteregonsa avaa sanaisen arkkunsa, järkevä ihminen ei halua olla kyseisen järjestön kansssa missään tekemisessä ja taas jokin pahainen narsisti tai hörhö haluaa liittyä tähän järjestöön.

        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, koska minä tiedän historian opettamana, että miten siinä pelissä tulee käymään.

        Se tarkoittaa sitä, että kun me pistämme 100 hullua samaan soutuveneeseen ja joku heistä saa keskellä järveä niin hienon idean, että otetaan tuo jokin outo tulppa tuolta pohjasta irti ja katsotaan että mitä tapahtuu, niin 99 huutaa kuorossa, että näin tehdään, koska kuulostaa hauskalta.

        Ja se on sen lahkon loppu.

        Bushmanni: #Kun ihmiselle kerrotaan yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan sitä mitä hän haluaa kuulla, eli että kuinka jokin jumala rakastaa juuri häntä ja vain häntä, eikä ketään muuta kuin häntä, kuulija alkaa uskoa siihen, koska sen hän haluaa kuulla.#

        alex:
        Siis höpö höpö .. kuinka joku voi olla noin metsässä :)) .. minä vain kysyn.

        Ei ihme jos sinusta tuli ateisti .. jos tuollaiseen uskoit silloin adventistina ollessasi, siis ei päätä eikä häntää ..


    • pyhpyh

      2. Moos. 34:6-8 "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri. Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."

      • >>> Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." >>>

        Tällainen raaka sadisti sinun jumalasi on, jonka onneksi raamattu kertoo selkeästi.

        Jumalasi rankaisee isiensä synneistä jopa täysin synteihin viattomia, vielä syntymättömiä lapsia, joten vankila olisi sinun jumalallesi ainoa ja oikea paikka.

        Mielenkiintoista muuten on se, että esim. Pohjois-Korea on kieltänyt kristinuskon maassaan, mutta vastaavasti maan johto on lainannut raamatusta lähes kaiken oman julman diktatuurinsa ylläpitämiseksi.

        Joten kun perheen isä töppää, Pohjois-Korean johto on päättänyt, että koko perhe lapsia myöten pistetään vankileirille ja mikäli siellä syntyy perheeseen uusia jäseniä, he sekä syntyvät että myös tulevat kuolemaan vankileirillä, koska ovat syyllisiä isänsä synteihin.

        Suoraan raamatusta lainattua toimintaa ja sieltä niitä julmuuksia on hyvä etsiä ja toteuttaa käytännössä.


      • aivan.oikein
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." >>>

        Tällainen raaka sadisti sinun jumalasi on, jonka onneksi raamattu kertoo selkeästi.

        Jumalasi rankaisee isiensä synneistä jopa täysin synteihin viattomia, vielä syntymättömiä lapsia, joten vankila olisi sinun jumalallesi ainoa ja oikea paikka.

        Mielenkiintoista muuten on se, että esim. Pohjois-Korea on kieltänyt kristinuskon maassaan, mutta vastaavasti maan johto on lainannut raamatusta lähes kaiken oman julman diktatuurinsa ylläpitämiseksi.

        Joten kun perheen isä töppää, Pohjois-Korean johto on päättänyt, että koko perhe lapsia myöten pistetään vankileirille ja mikäli siellä syntyy perheeseen uusia jäseniä, he sekä syntyvät että myös tulevat kuolemaan vankileirillä, koska ovat syyllisiä isänsä synteihin.

        Suoraan raamatusta lainattua toimintaa ja sieltä niitä julmuuksia on hyvä etsiä ja toteuttaa käytännössä.

        Niinpä niin. Kun ja koska bushmannien isät ryyppää tappaa ja elävät jumalattomasti. Kasvattavat lapsensa samaan toiseen ja kolmanteen polveen, niin bushamannin mielestä nämä ovat jälkipolvissa taivaskelpoisia taistelijoita pyhään.
        Ja itkee, sekä vaikeroi, kun hänen oppinsa saa kuitenkin lopun tuolla jälkipolvissakin, eikä päässytkään pyhään.

        sitten moittii Jumalaa valinnasta.

        On se niin hyvä, kun bushmannin mielenlaadun siemen hävitetään, toivottavasti Herra polttaa 2 - 3 kertaa kovemmassa tulessa, ettei mussutustakaan kuulu. Nuo ajatukset ovat niin epäkelpoja, etten minä niitä taivaaseeni halua. Joutaa palaa.

        Mutta, jos bushamnnin suvusta joku jälkipolvesta tajuaakin bushmannin järjettömyyden ja mielettömyyden, sekä tekee parannuksen, niin Herra sanoo, ettei bushmannin typeryys ole siinä tälle parannuksen tehneelle taakka, vaan Uusi siemen ja Uusi Adam pelastaa tuon jälkipolvelsta.

        Siinä se ero onkin.


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." >>>

        Tällainen raaka sadisti sinun jumalasi on, jonka onneksi raamattu kertoo selkeästi.

        Jumalasi rankaisee isiensä synneistä jopa täysin synteihin viattomia, vielä syntymättömiä lapsia, joten vankila olisi sinun jumalallesi ainoa ja oikea paikka.

        Mielenkiintoista muuten on se, että esim. Pohjois-Korea on kieltänyt kristinuskon maassaan, mutta vastaavasti maan johto on lainannut raamatusta lähes kaiken oman julman diktatuurinsa ylläpitämiseksi.

        Joten kun perheen isä töppää, Pohjois-Korean johto on päättänyt, että koko perhe lapsia myöten pistetään vankileirille ja mikäli siellä syntyy perheeseen uusia jäseniä, he sekä syntyvät että myös tulevat kuolemaan vankileirillä, koska ovat syyllisiä isänsä synteihin.

        Suoraan raamatusta lainattua toimintaa ja sieltä niitä julmuuksia on hyvä etsiä ja toteuttaa käytännössä.

        Sinä olet tosiaankin sadisti ja valehtelija.


    • En oikein usko, että Ryan Bell oli koskaan tullut tuntemaan Jumalaa - eikä siis oikein tajunnut, mitä uskolla Jumalaan tarkoitetaan..

      Olisikohan tässäkin oikeastaan niin, että hän oli jonkun kirkon tai lahkon jäsenkin samasta "kokeilen aikani" syystä.. .. siis muusta syystä kuin uskosta .. Olisi aika helppo löytää (ajatella) moniakin syitä joissa ei Jumalalla ole paljoakaan tekemistä .. ja kun hän sitten pettyi .. (minkä hän näköjään on tehnyt) niin kirjoittelee entistä kirkkoaan vastaan - mikä ei ole mitenkään harvinaista (vai mitä bushamanni? ja muut entiset adventistit :)
      ------
      Itse asiassa minua kiinnostaisi enemmän se että miksi niin monet entiset uhraavat koko loppu elämänsä Jumalan vastustamiseen - vain siksikö että eivät halua kuulua entiseen kirkkoonsa tai lahkoonsa - esimerkiksi Adventtikirkkoon ..

      Maailmassa kun olisi rutkasti todellistakin vastustamisen syytä syytä .. jos haluaa jotain vastustaa .. esimerkiksi että maailman armeijat maksavat $ 529 000 päivässä.. tai että 666 957 723 ihmiseltä puuttuu puhdas juomavesi ..

      Onhan aivan älytöntä vastustaa Jumalaa .

      Kuulin muuten tänään että Kiinassa on uskonnollisuus lisääntynyt sitä mukaan kun maa vapautunut kommunismin ikeestä (kapitalismin ikeeseen joka ei kuitenkaan kiellä ketään uskomasta mihin sitten uskookin) - tämä uskonnollisuus lisääntyi sen jälkeen kun siellä alkoivat tuulla vapaammat tuulet .. tänään sanovat noin 85% ihmisistä että heillä on jonkinlainen usko .. "tuonpuoleiseen" ..

      Kristinusko on tosin niitä pienempiä Kiinan uskontoja - 100 miljoonaa aktiivia ja ehkä noin 400 miljoonaa "kristittyä" jos kaikki lasketaan mukaan .. Hyvä huomio on että Kommunisti puolueella (johon niin monet aikaisemmin kuuluivat) on tänään kuulemma vähemmän jäseniä kuin 100 miljoonaa..
      Muutos on valtava - muistan kun kävin pariin otteeseen Kiinassa 1989 ja 1990 - se oli aikaa jolloin kommunismin alamäki oli juuri alkanut .. joka näkyi esimerkiksi siinä, että naiset olivat saaneet pukea hameen päälleen (housujen sijaan).

      Kiinnostavaa - ehkä Ryan'in tulisi käydä Kiinassa .. ovat rakentaneet aivan uskomattomia kirkkojakin kalleimmat maksoivat satoja miljoonia.. Näin kuvan yhdestä TV:ssä - oli tosi mahtava .. ja valtio avusti kolmanneksella .. ihmiset keräsivät loput (kymmenyksillään? :) ja lahjoituksillaan ..

      Aikaisemminhan Kiinassa oltiin (bushmannin ja muiden ateistien iloksi) enimmäkseen ateisteja .. ainakin sanoivat olevansa .. nyt sekin sitten selvisi että puhuivat n.s. "olosuhteiden pakosta" .. :)

      Mahdotonta olisi todistaa että Jumalaa ei ole .. tykätähän aina voi .. mutta se on vain tykkäämistä .. ei muuta.

      alex

      • nimimerkitönvain

        Niin ei Jumalan olemassa oloa kukaan voi täydellisesti vastustaa, hänen kättensä työt ovat niin todistettavissa kaikessa luonnossa kuin muussakin, vai hullu sanoo sydämessään ettei ole Jumalaa, näinhän se on raamatussakin sanottu ja se on totta.


      • >>> En oikein usko, että Ryan Bell oli koskaan tullut tuntemaan Jumalaa - eikä siis oikein tajunnut, mitä uskolla Jumalaan tarkoitetaan.. >>>

        Minäpä taas uskon että on oppinut tuntemaan ja paljon paremmin kuin sinä.

        >>> Itse asiassa minua kiinnostaisi enemmän se että miksi niin monet entiset uhraavat koko loppu elämänsä Jumalan vastustamiseen >>

        No jos rehellisiä ollaan niin eipä sinua mikään muu kiinnosta kuin miettiä toisen ihmisen toimintaa. Sen olet tuonut riittävän hienosti esiin!

        >>> Onhan aivan älytöntä vastustaa Jumalaa . >>

        Olen samaa mieltä, sillä olematonta ei voi vastustaa. Siksihän minä en vastusta mitään jumalia tai Jumalaa, kuten en tonttujakaan tai maahisia, koska niitä ei ole, niin eipä niitä voi vastustaakaan.

        >>> Kiinnostavaa - ehkä Ryan'in tulisi käydä Kiinassa .. ovat rakentaneet aivan uskomattomia kirkkojakin kalleimmat maksoivat satoja miljoonia.. Näin kuvan yhdestä TV:ssä - oli tosi mahtava .. ja valtio avusti kolmanneksella .. ihmiset keräsivät loput (kymmenyksillään? :) ja lahjoituksillaan .. >>

        Siis iso kirkko, valtava rakennus jonkin mielikuvituskaverin lepyttelemiseen on merkki jostain, niinkö?

        Kristikunnan suurin tällainen rakennus sijaitsee Vatikaanissa, joten ilmeisesti heidän uskonsa on sitten kaikkein oikeinta, jos koolla, etenkin kirkkorakennuksen koolla on jokin merkitys, vai mitä ihmettä sinä Alex höpiset?

        >>> Maailmassa kun olisi rutkasti todellistakin vastustamisen syytä syytä .. jos haluaa jotain vastustaa .. esimerkiksi että maailman armeijat maksavat $ 529 000 päivässä.. tai että 666 957 723 ihmiseltä puuttuu puhdas juomavesi .. >>>

        No mitäpä jos näitä jopa satoja miljoonia maksavia pömpöösejä ei rakennettaisi sinun mielikuvituskaverisi lepyttelemiseksi, vaan se rahat käytettäisiinkin juomaveteen köyhille yms, niin olisiko siinä jotain hienoa?

        Sinä ensin motkotat siitä, että jokin armeija syö rahaa niin ja niin paljon ja seuraavassa lauseessa olet oikein ihmetyksestä soikeana, että on kuule satoja miljoonia maksanut kirkkorakennus Kiinassa ja se on hieno juttu, niin ei sinulla ole enää kovin paljon loogiseen ajatteluun tarvittavia soluja jäljellä korvien välissä.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> En oikein usko, että Ryan Bell oli koskaan tullut tuntemaan Jumalaa - eikä siis oikein tajunnut, mitä uskolla Jumalaan tarkoitetaan.. >>>

        Minäpä taas uskon että on oppinut tuntemaan ja paljon paremmin kuin sinä.

        >>> Itse asiassa minua kiinnostaisi enemmän se että miksi niin monet entiset uhraavat koko loppu elämänsä Jumalan vastustamiseen >>

        No jos rehellisiä ollaan niin eipä sinua mikään muu kiinnosta kuin miettiä toisen ihmisen toimintaa. Sen olet tuonut riittävän hienosti esiin!

        >>> Onhan aivan älytöntä vastustaa Jumalaa . >>

        Olen samaa mieltä, sillä olematonta ei voi vastustaa. Siksihän minä en vastusta mitään jumalia tai Jumalaa, kuten en tonttujakaan tai maahisia, koska niitä ei ole, niin eipä niitä voi vastustaakaan.

        >>> Kiinnostavaa - ehkä Ryan'in tulisi käydä Kiinassa .. ovat rakentaneet aivan uskomattomia kirkkojakin kalleimmat maksoivat satoja miljoonia.. Näin kuvan yhdestä TV:ssä - oli tosi mahtava .. ja valtio avusti kolmanneksella .. ihmiset keräsivät loput (kymmenyksillään? :) ja lahjoituksillaan .. >>

        Siis iso kirkko, valtava rakennus jonkin mielikuvituskaverin lepyttelemiseen on merkki jostain, niinkö?

        Kristikunnan suurin tällainen rakennus sijaitsee Vatikaanissa, joten ilmeisesti heidän uskonsa on sitten kaikkein oikeinta, jos koolla, etenkin kirkkorakennuksen koolla on jokin merkitys, vai mitä ihmettä sinä Alex höpiset?

        >>> Maailmassa kun olisi rutkasti todellistakin vastustamisen syytä syytä .. jos haluaa jotain vastustaa .. esimerkiksi että maailman armeijat maksavat $ 529 000 päivässä.. tai että 666 957 723 ihmiseltä puuttuu puhdas juomavesi .. >>>

        No mitäpä jos näitä jopa satoja miljoonia maksavia pömpöösejä ei rakennettaisi sinun mielikuvituskaverisi lepyttelemiseksi, vaan se rahat käytettäisiinkin juomaveteen köyhille yms, niin olisiko siinä jotain hienoa?

        Sinä ensin motkotat siitä, että jokin armeija syö rahaa niin ja niin paljon ja seuraavassa lauseessa olet oikein ihmetyksestä soikeana, että on kuule satoja miljoonia maksanut kirkkorakennus Kiinassa ja se on hieno juttu, niin ei sinulla ole enää kovin paljon loogiseen ajatteluun tarvittavia soluja jäljellä korvien välissä.

        :)) Hah hah .. mies teki aloituksen toisten "muiden toiminnasta" ja ajatteli olevansa viisaskin .. ja valittaa nyt suureen ääneen kun otin osaa keskusteluun ..
        Miksi?
        Juu koska en ollutkaan samaa mieltä kuin hänen aloituksensa - siitäkös bushmanni otti nokkaansa :) ... aika lapsellista, mielestäni.

        Bushmanni olet nyt toistanut itseäsi tälläkin palstalla kohta 10 vuotta .. (ja varmaan muuallakin) .. ja nykyään ei kukaan varmaankaan enää odota sinulta mitään muuta kuin sitä samaa Jumalan pilkkaa .. samaa itsensä toistamista .. ja nokkaansa ottamista jos/kun joku on eri mieltä kanssasi.

        Silloin taas repeää bushmannin "runosuoni" ja alkaa saman toistaminen - sama samojen asioiden toistaminen, silmät kiinni ja ... ZZZZ zz...
        Kun kaikki uskovat ovat niiiin typeriä ... niiiin typeriä ..

        :;))) tuli mieleeni seuraava laulu ..

        https://www.youtube.com/watch?v=WeTWNvra_F4

        Eikö sinulla todellakaan ole mitään muuta sanottavaa ?
        Jokainen joka palstalla on ollut vuoden tai pari .. osaa jo varmaan ulkoa kaikki vastauksesi joiden sisältö on "Jumalaa ei ole.. ja uskovat ovat typeriä" ja that's it .... ja sen sanomisen todisteeksi riittää mielestäsi ... sen sanominen .. ja seuraavassa vastauksessasi tistuu sama .. jälleen samanlaisen vastauksen ... ja sitä seuraavaan ... ja sitä seuraavaan .. samaa jollaamista ja mollaamista ...vuodesta toiseen .. (haukotus) ..

        Kuinka viisasta se on ?

        Bushmanni - sinä haluaisit, että vain "pään nyökyttelijät" vastailisivat kirjoituksiisi .. haluaisit kuulla että "Ihan näin bushmanni" - että "ihan oikein bushmanni, ihan ihan .. juu juu".. ..

        Valitan että se ei ole mahdollista, koska sellainen olisi itsensä alentamista noiden ateistisien Jumalaa pilkkaavien kirjoituksiesi tasolle .. ja sitä et luonnollisesti voi edes odottaa ... sillä sinä kirjoittelet samaa soopaa - ilman minkäänlaista syvällisempää näkemystä mihinkään ..

        Samaa Jumalan pilkkaa, samaa ihmisten uskon pilkkaa ja selkään taputtajien nyökytysten hakemista .. Siis tyydy niihin faneihin joita saat. Onhan sinulla nämä fanit .. iloisesti nauravat pilveilijät ja muut .

        5 5=10 .. kiellä se jos haluat, se on 10 joka tapauksessa.
        Samalla tavalla Jumala On ja pysyy - ei se että joku pilkkaa Jumalaa tai kieltää Jumalan muuta mitään ..

        Parempi olisi sinullekin oppia ymmärtämään asioita sen sijaan että jankkaat samaa tyhjää vuodesta toiseen ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        :)) Hah hah .. mies teki aloituksen toisten "muiden toiminnasta" ja ajatteli olevansa viisaskin .. ja valittaa nyt suureen ääneen kun otin osaa keskusteluun ..
        Miksi?
        Juu koska en ollutkaan samaa mieltä kuin hänen aloituksensa - siitäkös bushmanni otti nokkaansa :) ... aika lapsellista, mielestäni.

        Bushmanni olet nyt toistanut itseäsi tälläkin palstalla kohta 10 vuotta .. (ja varmaan muuallakin) .. ja nykyään ei kukaan varmaankaan enää odota sinulta mitään muuta kuin sitä samaa Jumalan pilkkaa .. samaa itsensä toistamista .. ja nokkaansa ottamista jos/kun joku on eri mieltä kanssasi.

        Silloin taas repeää bushmannin "runosuoni" ja alkaa saman toistaminen - sama samojen asioiden toistaminen, silmät kiinni ja ... ZZZZ zz...
        Kun kaikki uskovat ovat niiiin typeriä ... niiiin typeriä ..

        :;))) tuli mieleeni seuraava laulu ..

        https://www.youtube.com/watch?v=WeTWNvra_F4

        Eikö sinulla todellakaan ole mitään muuta sanottavaa ?
        Jokainen joka palstalla on ollut vuoden tai pari .. osaa jo varmaan ulkoa kaikki vastauksesi joiden sisältö on "Jumalaa ei ole.. ja uskovat ovat typeriä" ja that's it .... ja sen sanomisen todisteeksi riittää mielestäsi ... sen sanominen .. ja seuraavassa vastauksessasi tistuu sama .. jälleen samanlaisen vastauksen ... ja sitä seuraavaan ... ja sitä seuraavaan .. samaa jollaamista ja mollaamista ...vuodesta toiseen .. (haukotus) ..

        Kuinka viisasta se on ?

        Bushmanni - sinä haluaisit, että vain "pään nyökyttelijät" vastailisivat kirjoituksiisi .. haluaisit kuulla että "Ihan näin bushmanni" - että "ihan oikein bushmanni, ihan ihan .. juu juu".. ..

        Valitan että se ei ole mahdollista, koska sellainen olisi itsensä alentamista noiden ateistisien Jumalaa pilkkaavien kirjoituksiesi tasolle .. ja sitä et luonnollisesti voi edes odottaa ... sillä sinä kirjoittelet samaa soopaa - ilman minkäänlaista syvällisempää näkemystä mihinkään ..

        Samaa Jumalan pilkkaa, samaa ihmisten uskon pilkkaa ja selkään taputtajien nyökytysten hakemista .. Siis tyydy niihin faneihin joita saat. Onhan sinulla nämä fanit .. iloisesti nauravat pilveilijät ja muut .

        5 5=10 .. kiellä se jos haluat, se on 10 joka tapauksessa.
        Samalla tavalla Jumala On ja pysyy - ei se että joku pilkkaa Jumalaa tai kieltää Jumalan muuta mitään ..

        Parempi olisi sinullekin oppia ymmärtämään asioita sen sijaan että jankkaat samaa tyhjää vuodesta toiseen ..

        alex

        >>> Juu koska en ollutkaan samaa mieltä kuin hänen aloituksensa - siitäkös bushmanni otti nokkaansa :) ... aika lapsellista, mielestäni. >>>

        Mistäs minä otin nokkaani?

        Kirjoitit että sinusta Ryan Bell ei tunne jumalaa.

        Minä kirjoitin, että tuntee paljon paremmin kuin sinä, koska Bell kirjoittaa järkeviä ja ymmärrettäviä lauseita, joissa on jokin ajatus, toisin kuin sinulla, joka et tuota ymmärrettäviä ja järkeviä lauseita.

        Sitten sinä ruikutit jostain, että sinne ja tänne menee rahaa niin paljon ja seuraavassa lauseessa ylistät sitä, kun Kiinassa on rakennettu joku typerä pömpöösi jumalallesi, joka on maksanut oikein satoja miljoonia dollareita tai euroja tai Ruotsin kruunuja. Tuli vain mieleen, että eikö niillä rahoilla olisi voinut tehdä jotain järkevää?

        >>> Bushmanni - sinä haluaisit, että vain "pään nyökyttelijät" vastailisivat kirjoituksiisi .. haluaisit kuulla että "Ihan näin bushmanni" - että "ihan oikein bushmanni, ihan ihan .. juu juu".. .. >>

        Miksi ihmeessä minä välitän siitä, että mitä jotkut kirjoittavat tai mitä mieltä he ovat ajatuksistani? Jos joku saa jotain näistä irti niin hieno homma ja jos ei saa, niin ei siihen kuole.

        Jumalat kaipaavat palvojia, mutta minä ei kaipaa. Ainakaan tällaisella palstalla.

        Joten älä taas ala jauhaa kakkaa siitä, että mitä joku toinen haluaa, kun sinä et sitä tiedä, vaan pidä enemmän huolta omista asioistasi ja siitä, että kirjoittaisit joskus edes yhden järkevän lauseen.

        >>> Kun kaikki uskovat ovat niiiin typeriä ... niiiin typeriä .. >>>

        Missä minä kirjoitin noin edellisessä viestissäni, vai oliko tuo kuvaus omista ajatuksistasi?

        Saatat olla hyvinkin oikeassa, jos noin ajattelet, joten jatka tutkimista!

        >>> Parempi olisi sinullekin oppia ymmärtämään asioita sen sijaan että jankkaat samaa tyhjää vuodesta toiseen .. >>>

        Onko sinulla ollut täällä jokin toinen ajatus kuin jankkaus ikuisesta piinastasi?

        Joten etköhän ensin pidä huolta omista viesteistäsi ja niiden mahtavasta ja älykkäästä sisällöstä ja sitten alat ruotia muiden viestien sisältöä.


    • "Se tarkoittaa sitä, että kun me pistämme 100 hullua samaan soutuveneeseen ja joku heistä saa keskellä järveä niin hienon idean, että otetaan tuo jokin outo tulppa tuolta pohjasta irti ja katsotaan että mitä tapahtuu, niin 99 huutaa kuorossa, että näin tehdään, koska kuulostaa hauskalta.
      Ja se on sen lahkon loppu."
      Osuva vertaus siitä, mitä lahkon keskuudessa tapahtuu.
      Adventtikirkko Suomessa on surkastunut surkastumistaan jäsenistöltään ja maksavat lahkon jäsenet ovat vähentyneet kiihtyvällä tahdilla ja siinä määrin, että ko. bushmannin vertaus sopii hyvin mm. niihin päätöksiin, joita Suomen adventtikirkko on viimeisten vuosien saatossa tehnyt. On tehty juuri niitä ratkaisuja, joilla se adventtikirkon purtilo Suomessa saadaan uppoamaan ja hyvinkin nopeasti. Useat lahkon jäsenet ovat viimein kuitenkin havahtuneet siihen tosiasiaan, että adventismi on samaa huuhaata, kuin kaikki muutkin lahkot maailmassa. Kaikki lahkot kun on perustettu siksi, että saataisiin lahkon kassaan mahdollisimman paljon maallista mammonaa keinoja kaihtamatta ja samalla yksilöä voidaan alistaa ja valvoa lahkon toimesta.
      Lahkojen perustaminen on todettu aikanaan hyväksi keinoksi kerätä pölvästeiltä ja herkkäuskoisilta rahat pois pelkästään puhumalla. Tilanne on kuitenkin muuttumassa mm. tiedon ja koulutustason lisääntymisen myötä. Ihmiset ovat alkaneet ymmärtämään lahkojen olemassaolon päällimmäisen syyn ja sen, että lahkon päättäjien yksiselitteinen päämäärä on nauttia makeasta ja helposta elämästä toisten kustannuksella ja ko. malli on otettu suoraan bisnesmaailmasta ja adventtiliikkeen kohdalla juuri jenkkibisneksestä. Adventtiliike on jo nimensäkin perusteella yksinomaan liiketoimintaa, jossa toiminnassa pyritään turvaamaan voitot ja liikkeen päättäjien maallinen hyvinvointi jäsenistön kustannuksella.

      • pyhpyh

        Kaikki te jumalattomat saatte loppunne, ettekö pakoon pääse. Jumalaa ei voi uhmata. Valheesi kohtaat tuomiopäivänä.


      • pyhpyh kirjoitti:

        Kaikki te jumalattomat saatte loppunne, ettekö pakoon pääse. Jumalaa ei voi uhmata. Valheesi kohtaat tuomiopäivänä.

        >>> Jumalaa ei voi uhmata. >>

        Kunhan nyt ensin päätätte että mikä jumala on kyseessä, kun niitä on tuhansia tuhansien perään.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumalaa ei voi uhmata. >>

        Kunhan nyt ensin päätätte että mikä jumala on kyseessä, kun niitä on tuhansia tuhansien perään.

        Voi hyvä mies, on olemassa vain YKSI Jumala .. eikö sinulle jo järkikin sano tämän?

        Ei sillä ole mitään väliä mitä ihmiset sanovat Jumalasta - EI IHMINEN TEE TAI MUODOSTA JUMALAA. Ihmiset voivat vain etsiä sitä mikä on Jumalasta ja he tekevät sen aina omassa vajavaisuudessaan, KOSKA me olemme vajavaisia.

        Kun sinulla ei ole mitään sanottavaa - ja kun kierrät asioita kuin kissa kuumaa puuroa .. ja kun toistat tuota samaa mantraasi .. mikä jumala, mikä jumala ja kun saat vastauksen .. katselet muualle ja seuraavassa viestissä jälleen kyselet että "mikä jumala" ..

        Kuinka kukaan voi juuttua noin pahasti samaan uomaansa .. ? se on aika ihmeellistä ? mielestäni.

        Onko kyse jostain epätoivoisesta kieltäytymyksestä? että olen tämän linjan valinnut ja siitä en luovu ... oli mikä oli .. ok, välillä se on kuin kivi hiertäisi kengässä .. mutta hiertäköön .. en luovu .. en .. en .. en

        ---- ja entäs tämä sitten :

        Bushmanni : Jumalaa ei ole ja uskovat ovat typeryksiä ..
        pyhpyh: Joudut helvettiin ..

        Voi voi .. luuletko pyhpyh, että Jumala jotenkin järkyttyisi näistä bushmannin kirjoituksista ja alkaisi hautomaan kostoa .. tätä sekoilevaa ihmisparkaa vastaan..
        Kuule pyhpyh - kyllä se on bushmanni itse joka sen oman kuoppansa kaivaa ja ahkerasti tekeekin - tajuamatta että pilkkaa samaan aikaan sitä Ainoaa joka voisi hänetkin auttaa pois sieltä kuopasta ..

        Paradoksi : Bushamanni tietää, että hänen loppunsa on "surkea" .. mutta hän rauhoittaa itseään sillä että "niin on niin monen muunkin" ..

        alex


      • Sana.tuomitsee
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumalaa ei voi uhmata. >>

        Kunhan nyt ensin päätätte että mikä jumala on kyseessä, kun niitä on tuhansia tuhansien perään.

        Jaa, sinä kirjoitat adventistein palstalla ja tiedät että he siteeraavat raamatun Sanaa, niin olet kadottanutkin käsitteen mistä on puhe, siis Jumalasta.

        Ehkä sinun on jo tarpeen katsoa lääkityksesi kuntoon, alkaa heittää tuo ajatuksesi ympyrää. Et ole mukana edes perustietolähteestä, missä liikutaan.
        Siksi juttusi on puutaheinää ja sanahelinää.


      • Jaa-a vaari, vaikeaa tuntuu olevan sinullakin ..

        Se voi tietenkin olla jopa niin että Adventtikirkko siellä Suomessa on hiipumassa .. mutta se ei kerro oikeastaan mistään mitään ..
        Niin tai se minkä se kertoo on, että ihmiset Suomessa evät ole adventisteja .. Jumalastahan se ei kerro mitään .. tai edes siitä että kuinka oikeassa tai väärässä adventistit sitten mahtavat ollakin eri asioista.

        Esimerkiksi pyhpyhhän ei edusta kaikkia adventisteja .. vaan itseään - niinkuin kaikki muutkin palstalla .. vaikka "entisten adventistien" kirjoitukset useimmiten suunnataankin juuri Adventtikirkkoa ja kaikkia adventisteja vastaan - niin en ainakaan minä usko että Adventtikirkko oli pahempi kuin muutkaan kirkot - tosiasiassa on monet Adventtikirkon opinkohdat raamatullisempia kuin esim luterilaisuudessa - katolisuudesta puhumattakaan.

        Joten Suomen Adventtikirkon hiipumisen ihastelu on aika sairasta mielestäni ja aika tarkoitushakuista.. 3000 - 4000 adventistia Suomessa ja heitä mollataan netissä vuodesta toiseen .. miksi .. juu - koska itse ollaan "entisiä" adventisteja. Siksi ..

        Pöh ..
        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Voi hyvä mies, on olemassa vain YKSI Jumala .. eikö sinulle jo järkikin sano tämän?

        Ei sillä ole mitään väliä mitä ihmiset sanovat Jumalasta - EI IHMINEN TEE TAI MUODOSTA JUMALAA. Ihmiset voivat vain etsiä sitä mikä on Jumalasta ja he tekevät sen aina omassa vajavaisuudessaan, KOSKA me olemme vajavaisia.

        Kun sinulla ei ole mitään sanottavaa - ja kun kierrät asioita kuin kissa kuumaa puuroa .. ja kun toistat tuota samaa mantraasi .. mikä jumala, mikä jumala ja kun saat vastauksen .. katselet muualle ja seuraavassa viestissä jälleen kyselet että "mikä jumala" ..

        Kuinka kukaan voi juuttua noin pahasti samaan uomaansa .. ? se on aika ihmeellistä ? mielestäni.

        Onko kyse jostain epätoivoisesta kieltäytymyksestä? että olen tämän linjan valinnut ja siitä en luovu ... oli mikä oli .. ok, välillä se on kuin kivi hiertäisi kengässä .. mutta hiertäköön .. en luovu .. en .. en .. en

        ---- ja entäs tämä sitten :

        Bushmanni : Jumalaa ei ole ja uskovat ovat typeryksiä ..
        pyhpyh: Joudut helvettiin ..

        Voi voi .. luuletko pyhpyh, että Jumala jotenkin järkyttyisi näistä bushmannin kirjoituksista ja alkaisi hautomaan kostoa .. tätä sekoilevaa ihmisparkaa vastaan..
        Kuule pyhpyh - kyllä se on bushmanni itse joka sen oman kuoppansa kaivaa ja ahkerasti tekeekin - tajuamatta että pilkkaa samaan aikaan sitä Ainoaa joka voisi hänetkin auttaa pois sieltä kuopasta ..

        Paradoksi : Bushamanni tietää, että hänen loppunsa on "surkea" .. mutta hän rauhoittaa itseään sillä että "niin on niin monen muunkin" ..

        alex

        >>> Voi hyvä mies, on olemassa vain YKSI Jumala .. eikö sinulle jo järkikin sano tämän? >>

        Jumalia on tuhansia ja sinun versiosi on vain yksi pieni vaatimaton peräkylän jumala tuhansien jumalien joukossa. Jokaisella uskonnolla ja niin edelleen on jokaisella omat jumalansa.

        Etkö edes tuota ole koulussa oppinut? Häpeä, aikuinen mies, jolle ei ole oppi päässä pysynyt.

        >>> Ei sillä ole mitään väliä mitä ihmiset sanovat Jumalasta - EI IHMINEN TEE TAI MUODOSTA JUMALAA. >>

        Tieteellisen tutkimuksen mukaan jokainen jumala on ihmisen mielikuvituksen luoma ja paikallisen kulttuurin muovaama.

        Etkö tätäkään koulussa oppinut?

        >>> mikä jumala, mikä jumala ja kun saat vastauksen .. katselet muualle ja seuraavassa viestissä jälleen kyselet että "mikä jumala" .. >>

        Niin. Sinä sönkötät että on yksi jumala, alexin jumala, vain yksi vain yksi, mutta kun ei ole, vaan niitä on tuhansia:

        http://www.relativelyinteresting.com/wp-content/uploads/2014/09/list-of-gods-you-do-not-believe-in.png

        Siitä voit ruksia ihan kaikessa rauhassa.

        >>> Paradoksi : Bushamanni tietää, että hänen loppunsa on "surkea" .. mutta hän rauhoittaa itseään sillä että "niin on niin monen muunkin" .. >>

        Alexin ajattelun juhlahetki! Olet sinä vinkeä pappa, ei voi muuta sanoa.


      • pyhpyh

        Änkyrämäinen nettipeeloilusi ei sinua pelasta tulevalta Jumalan vihalta.


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumalaa ei voi uhmata. >>

        Kunhan nyt ensin päätätte että mikä jumala on kyseessä, kun niitä on tuhansia tuhansien perään.

        Lässytyksesi ei sinua pelasta helvetin tulelta, jonka olet ansainnut.


    • liskonpoikanen

      >>>Elämä itsessään on paljon mielenkiintoisempaa kuin mitä minkään uskonnon keksityt dogmit voivat teille tarjota.>>>

      Tuo on sinun väitteesi ja mielipiteesi asioista. Reaalimaailmassa "uskossa" oleva ihminen voi hyvinkin olla onnellinen ja kokea elämänsä mielenkiintoiseksi koko elämän kaaren ajan. Näet kaiken mustavalko ateistilasien läpi, etkä omaa minkäänlaista suhteellisuuden tajua.

      • Juuri näin - näiden palstan "entisten adventistien" luulo siitä mitä usko Jumalaan ihmiselle tarkoittaa perustuu luonnollisesti heidän omiin kokemuksiinsa (tai ehkä olisi oikeammin sanoa - niiden puuttumiseen) ja nyt tätä omaa "elämän tilannetta ja asennetta" yritetään väen väkisin samaistaa koko maailmaa ja sen ihmisiä käsittäväksi ja jos se ei sovi tähän maailmaa, niin se on maailman vika ..

        Siis :))
        alex


    • nähty.on

      "Juuri näin - näiden palstan "entisten adventistien" tieto siitä mitä usko Jumalaan ihmiselle tarkoittaa perustuu luonnollisesti heidän omiin kokemuksiinsa."
      Kerrankin kirjoitit alex asiaa. Entisten adventistien tietämys itse lahkosta kun perustuu kokemukseen, mutta alex sinun kirjoituksesi eivät perustu mihinkään, ne ovat täyttä sontaa, joka ikinen lause. Sinä et ole koskaan ollut adventisti, mutta kirjoittelet luulojesi perusteella. Kumpaankohan ihmiset uskovat ennemmin sinuun, vai niihin, jotka ovat olleet jäseniä adventtikirkossa pitkäänkin, toisin kuin sinä itse?

      • pyhpyh

        Eikä teidän ex-adventistien valheet hetkauta tippaakaan.


      • Upps -- minä en tavallisesti kirjoittele paljoakaan adventismista -- joten otahan nyt vähän rauhallisemmin taas ..
        Minä kirjoitan Raamatusta ja siitä mitä Raamattu minulle sanoo .. ja se siitä .. jos sinä olet eri mieltä niin se on sinun asiasi - toivoisin kuitenkin että et kirjoittele lööperiä .. Sellainen osoittaa vain sinun joutuneen heikoille ja kannanottojesi kestämättömyyttä.
        ---
        Mutta olet oikeassa minä en ole adventisti - minkä olen kai kertonut kymmeniä kertoja - mutta en ole myöskään adventistien asiaton mollaaja .. ja siinä kai se ero sitten meidän välillämme on ..sinun ja minun.
        ---
        Minä en tajua alkuunkaan sitä, että vain siksi, että ollaan "entisiä" - aletaan puhumaan perättömiä ihmisistä ja heidän uskostaan.

        Olinhan minäkin luterilainen ja erosin koska luterilaisuus ei mielestäni ole raamatullinen oppi .. mutta en kai minä ala silti ihmisiä parjaamaan vain siksi että he ovat luterilaisia .

        Siis rauhoitu - minulla on oma uskoni ja siinä pysyn .. minä en tietenkään usko luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaan ... ja se kai meillä on yhteistä .. adventisteilla ja minulla ... ja luonnollisesti kaikki mikä sitä seuraa .

        alex


      • historia.uusiksi

        Alexilla on niin paljon, mitä hän ei tajua:

        "Minä en tajua alkuunkaan sitä, että vain siksi, että ollaan "entisiä" - aletaan puhumaan perättömiä ihmisistä ja heidän uskostaan. "

        Monet niistä asioista, johon Alex viittaa, eivät ole perättömiä, vaan vain Alexille tuntemattomia.

        Kova on tyypin itseluottamus, kun syvällä vakaumuksen rintaäänellä pystyy arvioimaan, mitkä kertomukset ovat faktaa, mitkä fiktiota, kirkkokunnasta jonka jäsen hän ei ole koskaan ollut.

        Minäkin kai kuulun niihin Alexin mielestä perättömien kertomusten kirjoittajiin, vaikka minulla on esittää monelle kertomukselle ja väitteelle tukea adventistien julkaisemista kirjoista ja aikakauslehdistä, johtokuntien kokouspöytäkirjoja ja adventistipuhujien julkisten puheiden äänitteitä.

        Eikä Alex ota huomioon sitäkään, että Suomessakin adventistien opetus on eräiltä osin muuttunut viimeisten 60 - 70 vuoden aikana.

        Jos joku seurakuntalainen olisi esittänyt vuonna 1953 sellaista, mikä vuonna 2015 oli virallista opetusta, hänet olisi vaiennettu,

        ja jos vaientaminen ei olisi onnistunut, olisi pitänyt turvautua seurakunnasta erottamiseen.

        Tässä yhteydessä tulee erityisesti mieleen oppi tutkivasta tuomiosta, jota ei 50-luvulla esitetty minään ilosanomana.


      • pyhpyh

        Sehän on esittäjien vika, ei opin vika.


      • historia.uusiksi kirjoitti:

        Alexilla on niin paljon, mitä hän ei tajua:

        "Minä en tajua alkuunkaan sitä, että vain siksi, että ollaan "entisiä" - aletaan puhumaan perättömiä ihmisistä ja heidän uskostaan. "

        Monet niistä asioista, johon Alex viittaa, eivät ole perättömiä, vaan vain Alexille tuntemattomia.

        Kova on tyypin itseluottamus, kun syvällä vakaumuksen rintaäänellä pystyy arvioimaan, mitkä kertomukset ovat faktaa, mitkä fiktiota, kirkkokunnasta jonka jäsen hän ei ole koskaan ollut.

        Minäkin kai kuulun niihin Alexin mielestä perättömien kertomusten kirjoittajiin, vaikka minulla on esittää monelle kertomukselle ja väitteelle tukea adventistien julkaisemista kirjoista ja aikakauslehdistä, johtokuntien kokouspöytäkirjoja ja adventistipuhujien julkisten puheiden äänitteitä.

        Eikä Alex ota huomioon sitäkään, että Suomessakin adventistien opetus on eräiltä osin muuttunut viimeisten 60 - 70 vuoden aikana.

        Jos joku seurakuntalainen olisi esittänyt vuonna 1953 sellaista, mikä vuonna 2015 oli virallista opetusta, hänet olisi vaiennettu,

        ja jos vaientaminen ei olisi onnistunut, olisi pitänyt turvautua seurakunnasta erottamiseen.

        Tässä yhteydessä tulee erityisesti mieleen oppi tutkivasta tuomiosta, jota ei 50-luvulla esitetty minään ilosanomana.

        Njaa - en ole lainkaan varma että se antaa kenellekään oikeuden mollata TÄMÄN PÄIVÄN adventisteja jos heidän isänsä olivat väärässä.. Katsohan esimerkiksi luterilaista kirkkoa - 1776 luvun Raamattu vilisee helvettiä myös Vanhassatestamentissa mutta 1933/38 on helvetti totaalisesti poissa .. Sitä paitsi on koko oppi ikuisesti luotujaan piinavasta Luojasta täysin vailla minkäänlaista tolkkua ja sitä on kuitenkin opetettu ihmisille vaikka kuinka kauan .

        Suuntaa katse tulevaan- se on paljon parempi ..

        alex


    • Huomasin tämä kirjoituksen juuri. Olen pahoillani, mutta tämä Bushmannin kirjoitus on todellakin traaginen. Miksi? Koska jos hän on jo vuosia viettänyt aikaansa näillä palstoilla meuhkaamassa sitä yhtä ja samaa ettei Jumalaa ole olemassa niin siinä on paljon aikaa mennyt hukkaan. Olisin itse vaikka kirjoittanut tuossa ajassa kaksi kirjaa ja muutaman novellin päälle. Tai vaikka mennyt naimisiin ja hankkinut itselleni perheen.

      Mutta juuri tätähän se nykyinen hektinen ja välinpitämätön elämänmeno saa aikaan. Kun ei ole esim. kuuntelijoita omassa elämässä niin huomiota on pakko tulla hakemaan tänne vaikka sitten oman hyvinvointinsa kustannuksella.

      " Public spectacle " on julma herra joka vaatii että sitä halajavat pistävät siihen henkensä ja sielunsa.

      Bushmanni, olen vilpitön enkä tarkoita pahalla kun sanon että; " Get a life ".

      • ei.rivijäsen

        Tarkoituksenasi JaninaVain tai mikä lienetkin on ilmeisen selvästi savustaa bushmannia ulos palstalta, koska hän toimii tehokkaasti piikkinä uskonlahkojen orjien persauksissa ja kyseenalaistaa faktoillaan uskovaisen ajatusmaailman? Oletko ajatellut koskaan sitä, että uskonlahkojen orja on mahdollisesti vakavasti mieleltään sairas, vaikka hän ei huomakaan omaa sairauttaan, vaan näkee ympärillään olevat uskonlahkoihin sitoutumattomat omituisina? Yhtä lailla jumaliin uskovilla elämä on mennyt täysin hukkaan ja lahkon säännöt ovat tehneet hänestä muita kyttäävän ja halveksivan ääliön, kuten sinunkin tapauksessa JaninaVain on käynyt.
        Mitä elämän hankkimiseen taasen tulee, niin mielestäni lahkojen orjien tulisi miettiä, kenen elämää he edistävät ja ketä elättävät? Tunnettuahan on, että lahkoissa palkkaa nauttivat miettivät vain sitä, että kuka maksaa heidän helpon elämänsä nyt ja vastaisuudessa ja maksajana uskonlahkoissa on aina lahkon rivijäsen.
        Toivottavasti sinäkin JaninaVain olet vain rivijäsen?


      • Kuka on sanonut että piittaan säännöistä? Et tunne minua kuten en minäkään tunne Bushammnia muutoin kuin tämän omien tekstien pohjalta. Ja jos on todellakin trollannut täällä vuosia niin on siinä omaa elämää mennyt hukkaan. Tässä ei ole mitään kehumista. Jälleen kerran yksi " keyboard warrior " vailla elämää. No, en minä kuitenkaan Bushmannia täältä minnekkään halua koska jokaisella meillä on omaa vapaa tahto jota täytyy kunnioittaa . Ja jos tietoisesti valitsee vuosien mittaisen puskistahuutelun ( No pun intended Bushmanni ) niin siitä vaan.

        Ei se oli minulta poissa, eikä keneltäkään muultakaan. Häneltä itseltään vain. :)


      • iloinen_naurajaa
        JaninaVain kirjoitti:

        Kuka on sanonut että piittaan säännöistä? Et tunne minua kuten en minäkään tunne Bushammnia muutoin kuin tämän omien tekstien pohjalta. Ja jos on todellakin trollannut täällä vuosia niin on siinä omaa elämää mennyt hukkaan. Tässä ei ole mitään kehumista. Jälleen kerran yksi " keyboard warrior " vailla elämää. No, en minä kuitenkaan Bushmannia täältä minnekkään halua koska jokaisella meillä on omaa vapaa tahto jota täytyy kunnioittaa . Ja jos tietoisesti valitsee vuosien mittaisen puskistahuutelun ( No pun intended Bushmanni ) niin siitä vaan.

        Ei se oli minulta poissa, eikä keneltäkään muultakaan. Häneltä itseltään vain. :)

        Sinä täällä trollaat, vitun ääliö!!! :-):-):-)


      • Shhh-- aikuiset puhuvat nyt. Lapset saavat näkyä mutta eivät kuulua. :)


      • >>> Huomasin tämä kirjoituksen juuri. Olen pahoillani, mutta tämä Bushmannin kirjoitus on todellakin traaginen. Miksi? Koska jos hän on jo vuosia viettänyt aikaansa näillä palstoilla meuhkaamassa sitä yhtä ja samaa ettei Jumalaa ole olemassa niin siinä on paljon aikaa mennyt hukkaan. >>

        Sinä olet suloinen. Alexin teiniversio!

        Kuinka sinä kykenet arvioimaan, että onko aikani mennyt hukkaan vai ei?

        Onko sinulla jo suorastaan profeetan kykyjä?

        Minusta taas näiden vuosien aikana sinunkin mielikuvituskaverin suosio on mennyt alas kuin lehmän häntä, niin tämähän on ollut suorastaan hyödyllistä puuhaa.

        >>> Olisin itse vaikka kirjoittanut tuossa ajassa kaksi kirjaa ja muutaman novellin päälle. >>>

        Juu ja ne lehmät lentävä, jos niillä olisi siivet, eli onhan se kiva, että sinä olisit tehnyt sitä ja sinä olisit tehnyt tätä, mutta oletko sinä tehnyt?

        Mistäs muuten tiedät, että en ole kirjoittanut tässä mainitsemassasi ajassa paria kirjaa ja muutamaa novellia? Ne profeetan kykysi vai?

        >>> Tai vaikka mennyt naimisiin ja hankkinut itselleni perheen. >>>

        Sen olen tehnyt jo aikoja sitten, samoin lapset. Joten älä turhaan huoli, oi Alexin teiniversio.

        >>> vaikka sitten oman hyvinvointinsa kustannuksella. >>

        Minun hyvinvoinnissani ei ole mitään vikaa.

        >> " Public spectacle ... Get a life >>>

        Siis henkilö, jonka elämää hallitsevat erilaiset mielikuvituskaverit, kertoo minulle että Get a life. Olet sinä hauska, kerrassaan. Aloitteleva humoristi.

        >>> Et tunne minua kuten en minäkään tunne Bushammnia >>>

        No mutta juuri epäilit hyvinvointiani, että minulla ei ole perhettä, ei lapsia, enkä kykene tekemään mitään muuta kuin kirjottelemaan tänne, niin aika paljon sinä luulottelet kuitenkin minusta tietäväsi.

        >>> Ja jos on todellakin trollannut täällä vuosia niin on siinä omaa elämää mennyt hukkaan. >>>

        Ei minusta, kun sinun onnettoman mielikuvituskaverisi suosio on laskenut kuin lehmän häntä ja tieteellinen tutkimus on tehnyt pyhänä pitämästäsi kirjasta kasan seemiläisiä kansansatuja, niin minusta sen kertominen muille ei ole trollaamista.

        >>> keyboard warrior >>>

        Voi. Suloista.

        >>> No pun intended >>>

        Suukko! Alex on jo pitkään kaivannut nuorennetun version ja sieltä se enkeli tupsahti elämäämme!


      • lapseksi.jälleen
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Huomasin tämä kirjoituksen juuri. Olen pahoillani, mutta tämä Bushmannin kirjoitus on todellakin traaginen. Miksi? Koska jos hän on jo vuosia viettänyt aikaansa näillä palstoilla meuhkaamassa sitä yhtä ja samaa ettei Jumalaa ole olemassa niin siinä on paljon aikaa mennyt hukkaan. >>

        Sinä olet suloinen. Alexin teiniversio!

        Kuinka sinä kykenet arvioimaan, että onko aikani mennyt hukkaan vai ei?

        Onko sinulla jo suorastaan profeetan kykyjä?

        Minusta taas näiden vuosien aikana sinunkin mielikuvituskaverin suosio on mennyt alas kuin lehmän häntä, niin tämähän on ollut suorastaan hyödyllistä puuhaa.

        >>> Olisin itse vaikka kirjoittanut tuossa ajassa kaksi kirjaa ja muutaman novellin päälle. >>>

        Juu ja ne lehmät lentävä, jos niillä olisi siivet, eli onhan se kiva, että sinä olisit tehnyt sitä ja sinä olisit tehnyt tätä, mutta oletko sinä tehnyt?

        Mistäs muuten tiedät, että en ole kirjoittanut tässä mainitsemassasi ajassa paria kirjaa ja muutamaa novellia? Ne profeetan kykysi vai?

        >>> Tai vaikka mennyt naimisiin ja hankkinut itselleni perheen. >>>

        Sen olen tehnyt jo aikoja sitten, samoin lapset. Joten älä turhaan huoli, oi Alexin teiniversio.

        >>> vaikka sitten oman hyvinvointinsa kustannuksella. >>

        Minun hyvinvoinnissani ei ole mitään vikaa.

        >> " Public spectacle ... Get a life >>>

        Siis henkilö, jonka elämää hallitsevat erilaiset mielikuvituskaverit, kertoo minulle että Get a life. Olet sinä hauska, kerrassaan. Aloitteleva humoristi.

        >>> Et tunne minua kuten en minäkään tunne Bushammnia >>>

        No mutta juuri epäilit hyvinvointiani, että minulla ei ole perhettä, ei lapsia, enkä kykene tekemään mitään muuta kuin kirjottelemaan tänne, niin aika paljon sinä luulottelet kuitenkin minusta tietäväsi.

        >>> Ja jos on todellakin trollannut täällä vuosia niin on siinä omaa elämää mennyt hukkaan. >>>

        Ei minusta, kun sinun onnettoman mielikuvituskaverisi suosio on laskenut kuin lehmän häntä ja tieteellinen tutkimus on tehnyt pyhänä pitämästäsi kirjasta kasan seemiläisiä kansansatuja, niin minusta sen kertominen muille ei ole trollaamista.

        >>> keyboard warrior >>>

        Voi. Suloista.

        >>> No pun intended >>>

        Suukko! Alex on jo pitkään kaivannut nuorennetun version ja sieltä se enkeli tupsahti elämäämme!

        Tämä JaninaVain taitaa kuitenkin olla vain varhaiselle eläkkeelle siirretty pastori Suomen adventtikirkon käynnissä olevien YT-neuvottelujen vuoksi? Tehdään niin sanottua nuorennusleikkuuta, jossa vanhat parkkiintuneet pierut saavat väistyä. JaninaVain on käsittänyt nuorennusleikkauksen omassa pääkopassaan vain hivenen väärin?


      • jumalan.karitsa
        JaninaVain kirjoitti:

        Kuka on sanonut että piittaan säännöistä? Et tunne minua kuten en minäkään tunne Bushammnia muutoin kuin tämän omien tekstien pohjalta. Ja jos on todellakin trollannut täällä vuosia niin on siinä omaa elämää mennyt hukkaan. Tässä ei ole mitään kehumista. Jälleen kerran yksi " keyboard warrior " vailla elämää. No, en minä kuitenkaan Bushmannia täältä minnekkään halua koska jokaisella meillä on omaa vapaa tahto jota täytyy kunnioittaa . Ja jos tietoisesti valitsee vuosien mittaisen puskistahuutelun ( No pun intended Bushmanni ) niin siitä vaan.

        Ei se oli minulta poissa, eikä keneltäkään muultakaan. Häneltä itseltään vain. :)

        Paljon Jeesuksia juoksemassa teuraaksi:
        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/lampaita-lampaita-lampaita-montako-pystyt-laskemaan-talta-huikealta-videolta/5737828


      • On vain yksi Jeesus, ellet sitten tarkoita Jesuksia joita löytyy varsinkin Ibero- Amerikkalaisesta kulttuurista. En halua yleistää mutta varmasti on eräskin Jesus niminen henkilö kuollut huumesodissa :(


      • Juuri kuten lampaita teuraaksi..


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Huomasin tämä kirjoituksen juuri. Olen pahoillani, mutta tämä Bushmannin kirjoitus on todellakin traaginen. Miksi? Koska jos hän on jo vuosia viettänyt aikaansa näillä palstoilla meuhkaamassa sitä yhtä ja samaa ettei Jumalaa ole olemassa niin siinä on paljon aikaa mennyt hukkaan. >>

        Sinä olet suloinen. Alexin teiniversio!

        Kuinka sinä kykenet arvioimaan, että onko aikani mennyt hukkaan vai ei?

        Onko sinulla jo suorastaan profeetan kykyjä?

        Minusta taas näiden vuosien aikana sinunkin mielikuvituskaverin suosio on mennyt alas kuin lehmän häntä, niin tämähän on ollut suorastaan hyödyllistä puuhaa.

        >>> Olisin itse vaikka kirjoittanut tuossa ajassa kaksi kirjaa ja muutaman novellin päälle. >>>

        Juu ja ne lehmät lentävä, jos niillä olisi siivet, eli onhan se kiva, että sinä olisit tehnyt sitä ja sinä olisit tehnyt tätä, mutta oletko sinä tehnyt?

        Mistäs muuten tiedät, että en ole kirjoittanut tässä mainitsemassasi ajassa paria kirjaa ja muutamaa novellia? Ne profeetan kykysi vai?

        >>> Tai vaikka mennyt naimisiin ja hankkinut itselleni perheen. >>>

        Sen olen tehnyt jo aikoja sitten, samoin lapset. Joten älä turhaan huoli, oi Alexin teiniversio.

        >>> vaikka sitten oman hyvinvointinsa kustannuksella. >>

        Minun hyvinvoinnissani ei ole mitään vikaa.

        >> " Public spectacle ... Get a life >>>

        Siis henkilö, jonka elämää hallitsevat erilaiset mielikuvituskaverit, kertoo minulle että Get a life. Olet sinä hauska, kerrassaan. Aloitteleva humoristi.

        >>> Et tunne minua kuten en minäkään tunne Bushammnia >>>

        No mutta juuri epäilit hyvinvointiani, että minulla ei ole perhettä, ei lapsia, enkä kykene tekemään mitään muuta kuin kirjottelemaan tänne, niin aika paljon sinä luulottelet kuitenkin minusta tietäväsi.

        >>> Ja jos on todellakin trollannut täällä vuosia niin on siinä omaa elämää mennyt hukkaan. >>>

        Ei minusta, kun sinun onnettoman mielikuvituskaverisi suosio on laskenut kuin lehmän häntä ja tieteellinen tutkimus on tehnyt pyhänä pitämästäsi kirjasta kasan seemiläisiä kansansatuja, niin minusta sen kertominen muille ei ole trollaamista.

        >>> keyboard warrior >>>

        Voi. Suloista.

        >>> No pun intended >>>

        Suukko! Alex on jo pitkään kaivannut nuorennetun version ja sieltä se enkeli tupsahti elämäämme!

        Olen pahoillani jos sain sinut noin pois tolaltasi kun tekstisi noin vihaa minua kohtaan uhkui.

        If you can't stand the heat you better stay out of the kitchen.

        I hate to break the bad news;

        Mutta en ole kenenkään Alexin mikään versio. Toisin voithan sinäkin olla He-Ma. Mutta se on aika ikävää kun heität herjaa iloisen_naurajan nikin suojista. No, mitä muuta sitä voikaan odottaa näiltä palstoilta.

        Ja annoin arvioni koska jos kerta olet tuhalannut täällä aikaa vuosia puskista huudellen ja toisten uskoa herjaten vailla tuloksia. Kukaan ei ota kasvotonta ja nimetöntä henkilöä tosissaan loppujenlopuksi. En odota sitä edes omalta kohdaltani. Jokainen muodostaa oman käsityksensä uskon asioista kirjoittipa sitten vaikka tuhat sivua potaskaa miksi uskonto on väärin.

        Ei sinua kukaan täällä kuuntele ystävä hyvä. Tai jos joku todellakin kuuntelee niin sitten näillä henkilöillä ei ole kykyä tehdä omia päätöksiä.

        Mutta hei, kirjoittele vain. Worth a few good laughs or two, mate.

        Jos olet julkaissut niin hyvä juttu. Sitten vain linkkiä kehiin niin voin mennä kirjakauppaan ostamaan kirjasi. Lukisin ne kyllä ihan mielelläni.

        Mutta epäilen tätä silti edelleen. Mikäli olen väärässä niin pyydän anteeksi.

        Quote: >>> Tai vaikka mennyt naimisiin ja hankkinut itselleni perheen.

        Sen olen tehnyt jo aikoja sitten, samoin lapset. Joten älä turhaan huoli, oi Alexin teiniversio. <<<<<<

        Hmm, että oikein aikoja sitten. Eli olet vanhempi mieshenkilö taikka nainen. Luulin sinua nuoremmaksi.

        But no matter;

        Nuoruus voisi olla edes jonkinlainen tekosyy tavoitteillesi mutta koska et ole sitä niin tilanne on jo astetta vakavampi.

        Jos minun isäni taikka äitini istuisi Suomi24:ssä herjaamassa toisten ihmisten uskon asioita joita ei koskaan voi todistaa vääriksi ja vaikka olisinkin itse ateisti samalla niin häpeäisin häntä silmät korvat päästäni. Joten sääliksi käy näitäkin lapsia.

        Pro tip: Älä vaan kerro heille! Please!

        Ilmeisesti hyvinvoinnasasi on jotain vikaa kun on minulle on kerran eräs terapeutti sanonut että uskonnolliset kokemukset yms. voivat ola tavattoman toivoa antavia kokemuksia.

        Ihan oikea psykiatri ja kaikkea. Elin vaikeaa aikaa tuolloin. Siksi kävinkin sellaisella. Epäilin kaikkia ja kaikkea. Sen vakavammasta ei ollut kyse.

        Veikkaan että sinulle on tapahtunut jotain hyvin ikävää joko lapsuudessasi taikka myöhemmin joka ajoi sinut vihaamaan Jumalaa. Mikä on vähän tyhmää koska Jumala ei ole tehnyt sinulle mitään vaan tekijä oli ihminen. Lihaa ja verta kuten minäkin olen. Jos on, niin olen aidosti pahoillani..

        Minulla on elämä johonka Jumala nykyään kuuluu. Ei Hän estä minua harrastamasta taikka menemästä ulos. Ei hän estä minua keskustelemasta ihmisten kanssa kasvotusten taikka pitämästä hauskaa. Menemästä töihin taikka maksmasta vuokraani ja sähkölaskujani. Edes menemästä ulkomaille jos siltä tuntuu. Minulla on elämä. Miten on sinun laitasi?

        Minun ei näet tarvitse todistella mitään arkielämässäni jos kerron että olen Kristytty. Ihmiset joko ymmärtävät taikka sitten eivät ymmärrä, eikä minun ole pakko tulla tänne purkamaan pahanolon tunnettani jos vaikka ateisti on kiusannut minua kuten eräät tekevät.

        Public spectaclean sinä haet kun kirjoittelt näillä foorumeilla herjaavia asioita uskon asioista muka yrittäen todistella linkkien avulla että olet jokin suurikin tietäjä ja ajattelija. Mutta niinhän se menee että joka ylentää itsensä niin se tullaan alentamaan. Varo ettet kompastu omiin kengännauhoihisi vielä jonakin päivänä.

        Sanoin että muutoin kun tekstiesi pohjalta.

        Tiedätkö mitä trollaaminen edes on? Juuri tätä ; " Ei minusta, kun sinun onnettoman mielikuvituskaverisi suosio on laskenut kuin lehmän häntä ja tieteellinen tutkimus on tehnyt pyhänä pitämästäsi kirjasta kasan seemiläisiä kansansatuja, niin minusta sen kertominen muille ei ole trollaamista. "

        Ja vielä Kristityllä foorumilla. Voi aikoja.

        Quote: >>> keyboard warrior >>>

        >>>Voi. Suloista.<<<

        Kiva kun pidit. Se oli ihan sinua varten. x

        No, puskistahan sinä huutelet, etkö vain Bushmanni? :)


      • Ps.

        Quote: >>> Muistattehan vielä kirjoitukseni parin vuoden takaa, jossa adventistipastori Ryan Bell päätti kokeilla elää yhden vuoden ilman Jumalaansa? <<<

        Kukaan ei varmaan enää muista. Tai jos muistaa niin tuskin enää välittää.

        Sorry.


      • JaninaVain kirjoitti:

        Olen pahoillani jos sain sinut noin pois tolaltasi kun tekstisi noin vihaa minua kohtaan uhkui.

        If you can't stand the heat you better stay out of the kitchen.

        I hate to break the bad news;

        Mutta en ole kenenkään Alexin mikään versio. Toisin voithan sinäkin olla He-Ma. Mutta se on aika ikävää kun heität herjaa iloisen_naurajan nikin suojista. No, mitä muuta sitä voikaan odottaa näiltä palstoilta.

        Ja annoin arvioni koska jos kerta olet tuhalannut täällä aikaa vuosia puskista huudellen ja toisten uskoa herjaten vailla tuloksia. Kukaan ei ota kasvotonta ja nimetöntä henkilöä tosissaan loppujenlopuksi. En odota sitä edes omalta kohdaltani. Jokainen muodostaa oman käsityksensä uskon asioista kirjoittipa sitten vaikka tuhat sivua potaskaa miksi uskonto on väärin.

        Ei sinua kukaan täällä kuuntele ystävä hyvä. Tai jos joku todellakin kuuntelee niin sitten näillä henkilöillä ei ole kykyä tehdä omia päätöksiä.

        Mutta hei, kirjoittele vain. Worth a few good laughs or two, mate.

        Jos olet julkaissut niin hyvä juttu. Sitten vain linkkiä kehiin niin voin mennä kirjakauppaan ostamaan kirjasi. Lukisin ne kyllä ihan mielelläni.

        Mutta epäilen tätä silti edelleen. Mikäli olen väärässä niin pyydän anteeksi.

        Quote: >>> Tai vaikka mennyt naimisiin ja hankkinut itselleni perheen.

        Sen olen tehnyt jo aikoja sitten, samoin lapset. Joten älä turhaan huoli, oi Alexin teiniversio. <<<<<<

        Hmm, että oikein aikoja sitten. Eli olet vanhempi mieshenkilö taikka nainen. Luulin sinua nuoremmaksi.

        But no matter;

        Nuoruus voisi olla edes jonkinlainen tekosyy tavoitteillesi mutta koska et ole sitä niin tilanne on jo astetta vakavampi.

        Jos minun isäni taikka äitini istuisi Suomi24:ssä herjaamassa toisten ihmisten uskon asioita joita ei koskaan voi todistaa vääriksi ja vaikka olisinkin itse ateisti samalla niin häpeäisin häntä silmät korvat päästäni. Joten sääliksi käy näitäkin lapsia.

        Pro tip: Älä vaan kerro heille! Please!

        Ilmeisesti hyvinvoinnasasi on jotain vikaa kun on minulle on kerran eräs terapeutti sanonut että uskonnolliset kokemukset yms. voivat ola tavattoman toivoa antavia kokemuksia.

        Ihan oikea psykiatri ja kaikkea. Elin vaikeaa aikaa tuolloin. Siksi kävinkin sellaisella. Epäilin kaikkia ja kaikkea. Sen vakavammasta ei ollut kyse.

        Veikkaan että sinulle on tapahtunut jotain hyvin ikävää joko lapsuudessasi taikka myöhemmin joka ajoi sinut vihaamaan Jumalaa. Mikä on vähän tyhmää koska Jumala ei ole tehnyt sinulle mitään vaan tekijä oli ihminen. Lihaa ja verta kuten minäkin olen. Jos on, niin olen aidosti pahoillani..

        Minulla on elämä johonka Jumala nykyään kuuluu. Ei Hän estä minua harrastamasta taikka menemästä ulos. Ei hän estä minua keskustelemasta ihmisten kanssa kasvotusten taikka pitämästä hauskaa. Menemästä töihin taikka maksmasta vuokraani ja sähkölaskujani. Edes menemästä ulkomaille jos siltä tuntuu. Minulla on elämä. Miten on sinun laitasi?

        Minun ei näet tarvitse todistella mitään arkielämässäni jos kerron että olen Kristytty. Ihmiset joko ymmärtävät taikka sitten eivät ymmärrä, eikä minun ole pakko tulla tänne purkamaan pahanolon tunnettani jos vaikka ateisti on kiusannut minua kuten eräät tekevät.

        Public spectaclean sinä haet kun kirjoittelt näillä foorumeilla herjaavia asioita uskon asioista muka yrittäen todistella linkkien avulla että olet jokin suurikin tietäjä ja ajattelija. Mutta niinhän se menee että joka ylentää itsensä niin se tullaan alentamaan. Varo ettet kompastu omiin kengännauhoihisi vielä jonakin päivänä.

        Sanoin että muutoin kun tekstiesi pohjalta.

        Tiedätkö mitä trollaaminen edes on? Juuri tätä ; " Ei minusta, kun sinun onnettoman mielikuvituskaverisi suosio on laskenut kuin lehmän häntä ja tieteellinen tutkimus on tehnyt pyhänä pitämästäsi kirjasta kasan seemiläisiä kansansatuja, niin minusta sen kertominen muille ei ole trollaamista. "

        Ja vielä Kristityllä foorumilla. Voi aikoja.

        Quote: >>> keyboard warrior >>>

        >>>Voi. Suloista.<<<

        Kiva kun pidit. Se oli ihan sinua varten. x

        No, puskistahan sinä huutelet, etkö vain Bushmanni? :)

        Hassua. Minä en huomannut mitään vihaa Bushmannin viestissä, vaan pikemminkin lempeää nuoren ihmisen ymmärtämistä.

        Niin eri tavoin me luemme samoja tekstejä.


      • JaninaVain kirjoitti:

        Olen pahoillani jos sain sinut noin pois tolaltasi kun tekstisi noin vihaa minua kohtaan uhkui.

        If you can't stand the heat you better stay out of the kitchen.

        I hate to break the bad news;

        Mutta en ole kenenkään Alexin mikään versio. Toisin voithan sinäkin olla He-Ma. Mutta se on aika ikävää kun heität herjaa iloisen_naurajan nikin suojista. No, mitä muuta sitä voikaan odottaa näiltä palstoilta.

        Ja annoin arvioni koska jos kerta olet tuhalannut täällä aikaa vuosia puskista huudellen ja toisten uskoa herjaten vailla tuloksia. Kukaan ei ota kasvotonta ja nimetöntä henkilöä tosissaan loppujenlopuksi. En odota sitä edes omalta kohdaltani. Jokainen muodostaa oman käsityksensä uskon asioista kirjoittipa sitten vaikka tuhat sivua potaskaa miksi uskonto on väärin.

        Ei sinua kukaan täällä kuuntele ystävä hyvä. Tai jos joku todellakin kuuntelee niin sitten näillä henkilöillä ei ole kykyä tehdä omia päätöksiä.

        Mutta hei, kirjoittele vain. Worth a few good laughs or two, mate.

        Jos olet julkaissut niin hyvä juttu. Sitten vain linkkiä kehiin niin voin mennä kirjakauppaan ostamaan kirjasi. Lukisin ne kyllä ihan mielelläni.

        Mutta epäilen tätä silti edelleen. Mikäli olen väärässä niin pyydän anteeksi.

        Quote: >>> Tai vaikka mennyt naimisiin ja hankkinut itselleni perheen.

        Sen olen tehnyt jo aikoja sitten, samoin lapset. Joten älä turhaan huoli, oi Alexin teiniversio. <<<<<<

        Hmm, että oikein aikoja sitten. Eli olet vanhempi mieshenkilö taikka nainen. Luulin sinua nuoremmaksi.

        But no matter;

        Nuoruus voisi olla edes jonkinlainen tekosyy tavoitteillesi mutta koska et ole sitä niin tilanne on jo astetta vakavampi.

        Jos minun isäni taikka äitini istuisi Suomi24:ssä herjaamassa toisten ihmisten uskon asioita joita ei koskaan voi todistaa vääriksi ja vaikka olisinkin itse ateisti samalla niin häpeäisin häntä silmät korvat päästäni. Joten sääliksi käy näitäkin lapsia.

        Pro tip: Älä vaan kerro heille! Please!

        Ilmeisesti hyvinvoinnasasi on jotain vikaa kun on minulle on kerran eräs terapeutti sanonut että uskonnolliset kokemukset yms. voivat ola tavattoman toivoa antavia kokemuksia.

        Ihan oikea psykiatri ja kaikkea. Elin vaikeaa aikaa tuolloin. Siksi kävinkin sellaisella. Epäilin kaikkia ja kaikkea. Sen vakavammasta ei ollut kyse.

        Veikkaan että sinulle on tapahtunut jotain hyvin ikävää joko lapsuudessasi taikka myöhemmin joka ajoi sinut vihaamaan Jumalaa. Mikä on vähän tyhmää koska Jumala ei ole tehnyt sinulle mitään vaan tekijä oli ihminen. Lihaa ja verta kuten minäkin olen. Jos on, niin olen aidosti pahoillani..

        Minulla on elämä johonka Jumala nykyään kuuluu. Ei Hän estä minua harrastamasta taikka menemästä ulos. Ei hän estä minua keskustelemasta ihmisten kanssa kasvotusten taikka pitämästä hauskaa. Menemästä töihin taikka maksmasta vuokraani ja sähkölaskujani. Edes menemästä ulkomaille jos siltä tuntuu. Minulla on elämä. Miten on sinun laitasi?

        Minun ei näet tarvitse todistella mitään arkielämässäni jos kerron että olen Kristytty. Ihmiset joko ymmärtävät taikka sitten eivät ymmärrä, eikä minun ole pakko tulla tänne purkamaan pahanolon tunnettani jos vaikka ateisti on kiusannut minua kuten eräät tekevät.

        Public spectaclean sinä haet kun kirjoittelt näillä foorumeilla herjaavia asioita uskon asioista muka yrittäen todistella linkkien avulla että olet jokin suurikin tietäjä ja ajattelija. Mutta niinhän se menee että joka ylentää itsensä niin se tullaan alentamaan. Varo ettet kompastu omiin kengännauhoihisi vielä jonakin päivänä.

        Sanoin että muutoin kun tekstiesi pohjalta.

        Tiedätkö mitä trollaaminen edes on? Juuri tätä ; " Ei minusta, kun sinun onnettoman mielikuvituskaverisi suosio on laskenut kuin lehmän häntä ja tieteellinen tutkimus on tehnyt pyhänä pitämästäsi kirjasta kasan seemiläisiä kansansatuja, niin minusta sen kertominen muille ei ole trollaamista. "

        Ja vielä Kristityllä foorumilla. Voi aikoja.

        Quote: >>> keyboard warrior >>>

        >>>Voi. Suloista.<<<

        Kiva kun pidit. Se oli ihan sinua varten. x

        No, puskistahan sinä huutelet, etkö vain Bushmanni? :)

        >> Olen pahoillani jos sain sinut noin pois tolaltasi kun tekstisi noin vihaa minua kohtaan uhkui. >>

        Vihaa? No voi tavatonta sentään. Ehkä ihan jokainen käyntisi psykiatrilla ei ole ollut aivan jokaisen euron arvoinen, jos sinä näet vihaa kirjoituksessani. Minä lähinnä säälin sinua ja toki ymmärrän, sillä nuoren elämä ei ole helppoa ja jos ei ole tullut koulun penkillä oikein oltua hereillä, niin tulevaisuus ei välttämättä avaudu kovin valoisana. Silloin sitä voi sortua vaikka jonkin uskonnon mielikuvituksellisiin lupauksiinkin.

        Tämän arvion tein profiilisi perusteella, jossa kerrot, että et koskaan ollut hyvä oppilas koulussa.

        >>> Ja annoin arvioni koska jos kerta olet tuhalannut täällä aikaa vuosia puskista huudellen ja toisten uskoa herjaten vailla tuloksia. >>>

        Vailla tuloksia ja herjaten?

        En minä kenenkään uskoa herjaa ja miten uskoa voisi edes herjata, koska sehän on juuri uskoa, eli jos uskot tonttuihin, niin uskot tonttuihin jne.

        MInä voi kertoa, että tonttuja ei ole ja toki tonttuihin uskova voi kokea sen herjana, mutta eihän tosiasioiden kertominen ole herjaa kuin sille, joka ei hyväksy tosiasioita.

        Jos puhutaan tuloksista, niin usko jumaliin on romahtanut Suomessa, niin en minä tätä kovin tuloksettomana pidä. En toki siitä kunniakaan ota, mutta itse menetin kiinnostukseni mielikuvituskavereihin juuri samanlaisia kirjoituksia lukemalla kuin mitä itse tuotan, niin tässä asiassa luotan vankkaan henkilökohtaiseen kokemukseen.

        >> Kukaan ei ota kasvotonta ja nimetöntä henkilöä tosissaan loppujenlopuksi. >>

        Sisältö ratkaisee ja kuinka sen sisällön teet mielenkiintoiseksi.

        >> Ei sinua kukaan täällä kuuntele ystävä hyvä. >>>

        Vai et ole Alexin teiniversio? Vastauksesi ovat puhdasta Alexia, mutta ehkäpä sinun ei kuitenkaan kannata kirjoittaa toisten ajatuksista kovin sen syvällisempiä, koska luultavasti olet niitä aika huono arvioimaan.

        Mutta uskovilla on aina kovin suuri taipumus olla tarkoin selvillä siitä, että miten toinen ajattelee tai mitä toinen on mieltä jostain, vaikkapa minun kirjoituksistani. Saahan sitä niin luulla, eli onnea vaan.

        >> Tai jos joku todellakin kuuntelee niin sitten näillä henkilöillä ei ole kykyä tehdä omia päätöksiä. >>>

        Heh, olet sinä aika hupaisa!

        >>> Luulin sinua nuoremmaksi. >>>

        Niinpä, kun luulo ei ole tiedon väärtti. Entäpä jos olet metsässä monine muine luuloinesikin?

        >>> Jokainen muodostaa oman käsityksensä uskon asioista >>>

        Ja se käsitys voi muodostua tutkitusta tiedosta tai sitten sen voi itse keksiä ihan miten vilkas mielikuvitus nyt sitten sattuu olemaan.

        >>> toisten ihmisten uskon asioita joita ei koskaan voi todistaa vääriksi >>>

        Kyllä myös uskonasiat voidaan osoittaa vääräksi, mutta siinä on tietenkin se ero, että uskovan ei tarvitse perustaa siitä, vaan hän voi jatkaa uskomistaan ihan kuten ennenkin. Raamattu on osoitettu tieteellisellä tutkimuksella kasaksi seemiläisiä nuotiotarinoita ja tämä opetetaan ihan jo lukiossakin, niin jos uskoo toisin, niin toki saa uskoa, mutta ei se muuta tosiasioita.

        http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi1/sivu_1_5_3.html

        >>> Ilmeisesti hyvinvoinnasasi on jotain vikaa kun on minulle on kerran eräs terapeutti sanonut että uskonnolliset kokemukset yms. voivat ola tavattoman toivoa antavia kokemuksia. >>>

        Edelleenkään minun hyvinvoinnissani ei ole mitään vikaa ja jos jokin oikea psykiatri on kertonut sinulle, entiselle satanistille, että saat elämäsi kuntoon turvautumalla johonkin toiseen mielikuvituskaveriin, niin epäilen sen psykiatrin tutkintoon johtanutta tietä ja ehkäpä kyseessä oli jonkin helluntaiseurakunnan henkinen valmentaja.

        Mutta oikea psykiatri ei taatusti kerro entiselle satanistille, että vaihtaminen mielikuvitusmaailmasta toiseen olisi jokin oikea ratkaisu mielenterveyden ongelmiin. Ja tämän pystyn kertomaan oman koulutukseni pohjalta.

        >>> Veikkaan että sinulle on tapahtunut jotain hyvin ikävää joko lapsuudessasi taikka myöhemmin joka ajoi sinut vihaamaan Jumalaa. >>>

        Voi teinialexia! Minulle ei ole tapahtunut mitään ikävää, ei lapsuudessa eikä myöhemminkään. En minä vihaa jumalia, en yhtään niistä tuhansista, eli en sinunkaan. Joten taas veikkasit väärin. Koskahan osaat lopettaa? Jos kuljet tietäsi teinialexina, niin et koskaan.

        >> Minulla on elämä. Miten on sinun laitasi? >>>

        Minullakin on! Eikö ole ihmeellistä, vaikka saatoit veikata toisin!

        >>> Minun ei näet tarvitse todistella mitään arkielämässäni jos kerron että olen Kristytty. >>>

        Mutta minun arkielämästäni sinun täytyy todistella tai veikkailla?

        >>> eikä minun ole pakko tulla tänne purkamaan pahanolon tunnettani jos vaikka ateisti on kiusannut minua kuten eräät tekevät. >>>

        Mutta sinun on pakko tulla tänne kertomaan, että minulle on tapahtunut lapsuudessa jotain ikävää ja minulla ei ehkä ole elämää ja että minua kukaan ei ota tosissaan ja minua ei kukaan kuuntele ja jos joku kuuntelee, niin sitten sillä ei ole omaa elämää?

        Ja sitä sinä et pidä kiusaamisena? Ai niin, sinä oletkin uskovainen, oikea Kristitty.


    • näin.näen

      "Pelko katoaa elämästä kun kukaan ei ole enää pelottelemassa seemiläisten kansansatujen höpinöillä jne.

      Enää ei tarvitse kokea psykologisia jännitetiloja, kun ei tarvitse uskoa valheita ja pitää niistä kiinni, vaikka reaalimaailma kertoo jotain aivan muuta."

      Kerroit sen mitä toivot, totta se ei ole! Pelokkaampaa ihmistä saa hakemalla hakea palstoilta.

    • joko.löysit

      Joko JaninaVain löysit itselle sen kaipaamasi psykiatrin? Kyselit tällä palstalla eräässä viestiketjussa, jos joku osaisi kertoa luotettavan ja ammattitaitoisen psykiatrin yhteystietoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe