Masentunut vaikka elämä on melkein tädyellistä

Masennusilmansyytä

Minulle tulee satunnaisesti päivä, jolloin tuntuu että kaikki vihaavat minua. Tunnen itseni turhaksi ihmiseksi, vajoan sängyn pohjalle itkemään kuinka epäreilu minun elämäni on. En tiedä mistä se johtuu. Minulla on ihana perhe, työ, taloudellisesti olemme tasapainossa, minulla on yksi hyvä ystävä, sekä kaksi siskoa. Meillä on hyvät välit toisiimme. Sitten yks kaks tuntuu että minun perhe vihaa minua. Kaikki vihaa minua ja haluaisin vain kuolla pois. Joskus nuorempana minulla niitä päiviä oli usein ja harkitsin itsemurhaa. En kuitenkaan sitä tehnyt. Aina sellaisena päivänä tulee vain ne huonot asiat mieleen ja ne kummittelee koko ajan. Sitten yritän ajatella jotain hyvää asiaa niin tuntuu että kaikki on teeskentelyä, ei ne kaverit koskaan minusta aidosti välittänyt tmv. En löydä syytä miksi olisin masentunut, silti aina toisinaan yritän itkien poistaa maailman pahuutta. Kerroin tästä minun sille kaverille. Hän on joskus tuntenut samoin ja hänellä on siihen ollut hyvät syyt. Kaveri ihmetteli että miksi ajattelen toisinaan niin ettei kukaan välitä minusta? Minun elämässähän on kaikki hyvin. En oikein osannut sanoa mitään. En tiedä sitä itsekään. Se surukohtaus kestää koko päivän ja vasta seuraavana aamuna on kuin olisin eri ihminen. Olen täynnä virtaa ja häpeän sitä miksi menin itkemään suotta. Olen yleensä silloin hyvin iloinen ja pirteä. Minua hävettää se, että menin avautumaan kaverilleni näistä ajatuksistani. Nyt minusta tuntuu että kaveri luulee että esitän. Joskus muutama vuosi sitten tuntui kuin masennus olisi ollut coolia ja monet teeskentelivät olevansa masentuneita. En tiedä onko minun kanssa ollut sama ongelma, mutta jotenkin alitajunnallisesti hankkiudun sellaiseen tilanteeseen. Käännän pienenkin vastoinkäymisen, esim. pikkuriidan ylitsepääsemättömäksi. Pieni riita ja käännän sen niin suureksi että "siinä on aihe olla masentunut". Mitä ihmettä tämä on? En oikein tiedä olenko oikeasti jollain tavalla masentunut vai mitä tämä on. :/ Toisinaan tulee vaan niin hirveä ahdistus

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suklaatasuussa

      Tunteiden käsittely on todella vaikeaa yksin vuosikausia, siinä harvoin yksin oppii mitään vaan tarvitsee vierelle ainakin yhden ihmisen joka selkeästi osaa opastaa miten niitä ajatuksia ja tunteita saadaan analysoitua ja käsiteltyä terveesti.

      Sitä pitää oppia aidosti rakastaa itseään ja luottaa siihen että ansaitsee hyvää, jos ei kykene uskomaan että kukaan voisi pyyteettömästi rakastaa sinua. Toisaalta myös ympärilläsi olevat ihmiset saatavat vaatia sinulta aika ajoin liian paljon omasta näkökulmastasi ja sen takia saatat tuntea myös että se mitä tarjoat tai olet ei yksin riitä. Voi siis olla, että suhteitakin ja sosiaalisia taitoja pitää hiota, jotta olisitte kaikki onnellisempia.

      Sinulla on selkeästi ahdistusta ja masentuneisuutta, tarvitset apua ja sinä ANSAITSET sitä ja olla onnellinen ja nauttia siitä kaikesta upeasta mitä sinulla on. Ansaitset tuntea sen rakkauden joka hetki mitä sinua kohtaan tunnetaan tälläkin hetkellä. Sinusta ollaan varmasti huolissaan oltu pitkänkin aikaa, mutta kukaan ei voi ottaa sitä täysin tosissaan, koska et ole ottanut edes omaa henkistä hyvinvointiasi tosissasi ja ottanut askelta eteenpäin korjataksesi näitä erittäin negatiivisia näkemyksiä itsestäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe