Pienten lasten äitien on

äiditkotiin

rahallisesti parempi hoitaa lapset kotona. Päivähoitomaksut, kerhomaksut ym nousee mutta tulot laskee. Enemmän jää käteen rahlalisesti ja pärjää paremmin kun hoitaa itse lapset. Nykyhallitus ei pidä lapsiperheistä, sen vuoksi tekee näitä raktkaisuita jotta lapsi perheet kärsii. Ennemminhallitus tukee pakolaisia, jotka jo nyt asuvat hotelleissa ja saavat vaatteet ja ruuat ilmaiseksi, ja kehoitetaan kansalaisia antamaan urheiluväineitä ja kenkiä ym apua heille. Oman maan kansalaiset ja lapset jätetään heitteille.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukuhuorio

      ENN TIEDTÄ

    • MB-123

      Samoja ajatuksia on itsellä. Minulla on korkeasti koulutettu ex-vaimo, jolla hyvä virka. Silti ei saa kuin satasen enemmän rahaa kuin sossuÄidit. Tietenkin ajan saatossa tilanne muuttuu, kun kulut pienenevät. Nyt on turhauttavaakin, kun hyvästä asemasta huolimatta ei oikein hyödy rahallisesti mitään. Itse olen joutunut auttamaan ylimääräisellä rahalla ex:ää kuukausittain, vaikka minä tyydyn nyt ja jatkossa matalapalkkatöihin lyhyellä työajalla. Itse olen vain kyllästynyt ja siksi en tee kaheksaa tuntia.

    • hyvä-näin

      Miksi lapset pitäisi viedä hoitoon, jos äiti hoitaa nuorempaa sisarusta kotona tai on työttömänä?
      Vielä naurettavampaa on se, että lapset viedään hoitoon kun molemmat vanhemmat vetelehtivät työttömänä kotona.

      Vuorotöissä olevat vanhemmat voivat järjestää työvuoronsa niin, että aina jumpi kumpi vanhemmista on kotona lapsia hoitamassa. Sekin on vain järjestelykysymys.

      Pienille lapsille on myös ilmaisia kerhoja ja harrastuksia. Kaikesta ei tarvitse maksaa. Esim. seurakunnan kerhot ovat ilmaisia. Useat liikuntakerhot toimivat pelkällä seuran jäsenmaksulla, 4H, joka ei ole kallis, jne.

      • ksuhfutyuhtjgt

        Siinä taas yksi kirjoittaja, jonka tekstistä ei voi ottaa sitaattia perustellakseen mielipidettään, täällä siis on erivapauksia tällä nimettömällä foorumilla Suomi24, aha. Ihme juttu vaan, kun kaikki on nimettömiä, että miksi osalla noin. Olisin vaan sanonut, että samaa mieltä sikäli, että en minäkään ymmärrä, että jos joku pikkulapsen vanhempi on työtön ja toimettomana kotona, että miksi vanhempi lapsi pitää viedä päivähoitoon, jos & kun huoltajan hommahan siinä mistä saa yhteiskunnan tukensa, on siinä tapauksessa hoitaa ja hoivata kotona niitä omia lapsiaan, eikä mikään muu. Lisäksi yhteiskunnan lapsiperhe-etuuksia vastaan ei edellytetä "tekemään" yhtään mitään, toisin kuin kaikilla muilla ihmisryhmillä jotka saavat sosiaalietuuksia, joten kai siinä vähimmäisvaatimus olisi sitten edes hoitaa niitä lapsiaan ja jaksaa hoitaa kotona enemmän kuin yksi oma lapsensa samalla kertaa, jos kerran lapsia on lyhyen ajan sisällä useampia syntynyt.


        En ymmärrä argumenttia, että "lasten oikeus varhaiskasvatukseen" perusteluksi sille että mikään minkäänlainen useamman lapsen omaava työtön hoitaisi kotonaan vain yhtä pientä lasta vuotta paria vanhempien lastensa ollessa päivät päiväkodissa, koska a.) silloin kun minä synnyin, naisten äitiysloma oli muutaman kuukauden ja ylipäätään on ihan toisella ja paljon paremmalla tasolla pikkulasten vanhempien tuet nykyisin kuin vaikka 1970- tai 1980-luvuilla, eikä voi siksi käsittää että mitä ne rutkuttaa ja koska b.) ei ennenkään ollut päiväkodit mitään "varhaiskasvatusta" ja ne tuskin ovat muuttuneet siitä yhtään miksikään kun kattelee niitä pentulaumoja lastentarhojen ohi kävellessä jossakin parin neliön laatikossa leikkimässä jossa on yksi puu ja jos lapsilaumat siellä ovat sitä määriä kuin ovat paria hoitajaa kohden ja koska c.) puhe "lasten oikeudesta varhaiskasvatukseen" johtuu ensisijaisesti OAJ:n tai mikä lienee lastentarhanopettajien työttömäksi joutumisen pelosta ( sori tämä), eikä mistään lasten oikeuksien ajamisesta.


        Mutta mikäli millään lapsella on sivistymätön yhteiskunnasta huuhaaoppeja kotona opettava työtön huoltaja, aivan varmasti kaikissa niissä tapauksissa pennulla olis parempi olla edes päivät päiväkodissa, kuin kaiken aikansa jonkun kotiäiti-identiteetin varaan elämänsä rakentaneen työttömän työikäisen kynsienlakkailija- some-hörhön kasvatusoppien kynsissä.


        Tekis kuitenkin mieli väittää, että kyse on yleensä kuitenkin laiskuudesta, jos jollakin on vaikka kaksi pari vuotta ikäeroa omaavaa pikkulasta ja jos toisen tunkis päiväkotiin arkipäiviksi mutta toista ei, vaikka olis päivät toimettomana kotona. Kiitos ja anteeksi.


    • kdhfjdfghu

      En minä ainakaan sinun natsi-Saksan malliasi tänne Suomeen toivoisi. Ehdotatko myös syntyvyyspolitiikkaa ja velvoitetta joka naiselle synnyttää x määrä lapsia ja ehkä kenties myös hedelmättömien pakkosterilisointia?

      • vxddr

        Jos niitä pentuja kerran tekee, pitää ne myös pystyä itse hoitamaan!


      • kdhfsljfrligjtil
        vxddr kirjoitti:

        Jos niitä pentuja kerran tekee, pitää ne myös pystyä itse hoitamaan!

        Mua ei objektiivisesti ja inhoa tuntien kiinnosta se, että millä sosiaaliturvalla pienten lasten äidit pärjäisi paremmin, vaan kaikkien ihmisten hyvinvointi yleisesti ja vastenmielinen on se toteamani asia, että tämä hörhöfoorumi Suomi24 edistää natsismia. Muuten: sosiaaliturvaa ei ole tarkoitettu sitä varten, että sillä työikäiset elelee leveästi esimerkiksi ajatellen "urakseen" lasten kotiäitinä toimimista ja oletuksella että valtion pitäisi se kustantaa, pyrkimättäkään töihin missään vaiheessa esimerkiksi siten, että lasten tekemistä ajateltaisiin joksikin elannon tienaamismuodoksi. Itse olen aina miettinyt, että miksi niin monet työssäkäymättömät ajoittaa uuden lapsen syntymisen aina siihen vaiheeseen, kun edellisestä tuet lakkaisivat tai loppuisivat. Onko sattumaa, että Suomessa lapsia syntyy paljon kolmen vuoden välein? Pikkulasten kotihoidontuen maksimimäärä on kolme vuotta per lapsi, eikä se tietenkään ole suuri se raha vaan surkean pieni jos joku sillä oikeasti lastaan joutuu ruokkimaan ja sen vaatettamaan, mutta aika monet työssäkäymättömät ihan kantasuomalaiset rikkaat kotirouvatkin tekee aina uuden lapsen, kun entisistä tuet olisi loppumassa. Tarkoitan inhoa tuntien tätä suomalaista ns. äärioikeistolaista teekutsuliikettä, missä ilmeisesti lasten synnyttäminen on naisten ainoa arvo ja joiden mielipiteet kuvottavat takapajuisuudessaan aja junttiudessaan, kaiken maailman evoluution kieltäjät ja muut hörhöt.


        Köyhille pikkulasten äideille ja esim. yksinhuoltajille kuuluisikin tuntuvat korotukset lapsiperhe- etuuksiin, mutta samalla vois alentaa vaikka optiomiljonääri -lestis- jne.perheiden rikkaiden kotirouvien lapsiperherahoja, kun ne varmaan usein tuppaavat menemään shoppailuun niillä ne yhteiskunnan tuet.

        Älkää yrittäkö mulle natsismia.


    • NäinSeVaanMenee

      Kaikilla näillä lapsiperheiden asemaa hankaloittavilla leikkauksilla, maksujen nousuilla, verotuksen kiristämisellä jne on tarkoitus häätää naiset työpaikoiltaan kotiäideiksi, jolloin työmarkkinoille "on luotu paljon uusia työpaikkoja miehille". Kotiäideiksihän ne naiset kuuluukin, ainakin useiden uskonnollisten ryhmien mielestä....

      • sdhfurygtrytht

        Sinunkaan tekstistäsi ei voi ottaa sitaattia selventääkseen omaa mielipidettään, eli sinäkin siis kuulut Suomi24:n mielipiteenvapauden osalta etuoikeutettujen joukkoon täällä anonyymissa virtuaalimaailmassa foorumilla Suomi24, vaikka esiinnyt mulle yhtä anonyymina kuin me kaikki tänne Suomi24- palstoille tekstejä kirjoittavat olemme anonyymeja. Minäkin haluaisin olla tollanen, jonka teksteistä ei sais ottaa sitaatteja, miten tollaseks pääsee, olisko pakko tän paskaforumin Suomi24 jäseneksi liittyä, että sais samanlaisen ja yhtäläisen sananvapauden täällä Suomi24:ssa, vaiko mitä? Olen samaa mieltä, että uskonnolliset hihhulit ja lisäksi muuten kaikensorttiset misogyynit ( tämä on hörhöjen kulta-aikaa tämä nykypolitiikan aika Suomessa vuonna 2016!) haluaa ajaa työikäiset naiset kotiäideiksi pienentämällä törkeästi lapsiperheiden etuuksia, mutta samalla minua ärsyttää yleiskäsite "lapsiperheet", jossa samaan ruikuttavaan sävyyn ja vaatien lisää etuuksia puhutaan maan valtapolitiikassa sekä kaikkein rikkaimmista että äärimmäisen köyhistä lapsiperheistä...


        Mulla itselläni ei ole lapsia, mutta osaan kyllä kokea empatiaa kaikkia ihmisiä esimerkiksi työttömiä ja pienituloisia pikkulapsia kotonaan olosuhteiden pakosta hoitavia yksinhuoltajia kohtaan, joita kohtaan esim. hallituksen toimet vaan lisäävät nöyryyttävää kontrollia ja osaan kokea empatiaa työssä käyviä keskituloisia lapsiperheitä kohtaan, joilta vaan nillitetään lisää veroja jotta rikkaat lapsiperheetkin sais samat lapsiperheiden sosiaalietuudet jatkossakin. Mitään empatiaa "lapsiperheellisyyden rankkuutta kohtaan" minusssa ei herättäisi esimerkiksi mikään rikas kotirouvan osan valinnut miljonäärin muija, joka antais lehtihaastatteluja lapsiperheellisyyden arjen vaikeudesta, eikä etenkään jos olisi tyyppi, joka saa samat sosiaalietuudet ja puolet enemmän, kuin ne köyhät lapsiperheelliset jotka pelkäävät ehkä, ettei lapsellaan olisi tulevaisuudessa ruokaa, jos lapsiperheiden etuuksia pienennetään. En ymmärrä esimerkiksi sitä, että jos jollakin ( tämä on teoreettinen esimerkki, eikä siten vainoharhaisten luettavaksi!) on pieniä lapsia ja jos joku on todella varakas siten, että voi aviomiehensä varoilla olla kokonaan käymättä töissä ja olla kotonaan pikkumukeloidensa kanssa, että millä pokalla sellaiset vaatii itselleen yhtään mitään lapsiperheiden sosiaalietuuksia, kuten pikkulasten kotihoidontukia tai edes lapsilisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3017
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2866
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2038
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1755
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1472
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      96
      1223
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1188
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe