Vikawagen-konsernin autojen erikoinen takuu

Erikoinentakuu

"Ongelmia esiintyy edelleen muun muassa jakoketjujen, turvatyynyjen, polttoainepumppujen, pyöränlaakereiden sekä poikkeavan paljon öljyä kuluttavien TSI-moottoreiden epäselvän takuun kanssa."

Tulin tänne Toyota-palstalle tutkiakseni ja ostaakseni Toyotan. Täältä löysin tuonkin tekstin tuohon edelle. Nykyinen autoni on Golf Variat 1.4 TSI. Minulle nuo viat ovat tuttuja. Tämä viimeinen piste oli moottorivaurio jakoketjun hajoamisen takia.

Sitä minä en käsitä, että takuuseen kuuluvan vian korjaamisesta pitää asiakkaan itsensä maksaa, kun auto tulee kuulemma korjauksen jälkeen parempaan kuntoon kuin se oli rikkoontumishetkellä. Aina minulta on vaadittu osa korjauskuluista maksettavakseni ja yhdessäkin tapauksessa yritettiin kiertää takuu kokonaan.

Se asia ei kyllä todellakaan noin mene. Se on aivan väärin. Eihän se sellainen ole mikään takuu.

26

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksiOletDorkapoika

      Trollin huonompi yritys, noloa poika!

      • MikäsOletjaMiksi

        Kerropa sinä, mikä sinä olet? Ja mitä teet Toyota-palstalla?


    • jhjhjhdjkdfjkd

      Kun tuottaa huonoja autoja niin ei pysy yritykset pystyssä, jos maksua ei kiristetä myös asiakkaalta.

    • sddfdfff

      Voi noita Vikawagenin omistavia. Eivät tiedä vielä missä suossa tarpovat tulevaisuudessa.

      • googletsiruotsiVW

        TSI takaisinkutsu tulossa?


      • Das.pommi
        googletsiruotsiVW kirjoitti:

        TSI takaisinkutsu tulossa?

        Ei ole TSI-takaisnkutsua tulossa kenellekkään. VW on ulkoistanut TSI-huolenpidon asiakkailleen. Jos ei huoltokirjasta löydy jokaista leimaa ja ole itse mennyt öljyt ja suodattimen vaihtamaan niin itse joudut silloin valmistajan aiheuttaman suunnitteluvirheen ja sekundaketjun maksajaksi vaiikka jakoketjuvirityksen syypääksi on todettu valmistaja. Näin sinusta saadaan syyllinen ja maksaja. Suurin virhe on tapahtunut jo silloin kun VW on tullut valituksi liikkumisen murheenalhoksi. AutoBildin Laatu- ja luotettavuusraporttissa Folkkarin sijoittuminen toiseksi viimeiseksi on rahan arvoinen tieto auton vaihtoa suunnittelevalle. Minusta raportti olisi ehdottomasti pitänyt julkistaa televisiouutisissa merkin huijausuutisen yhteydessä, koska asialla on vähintäänkin yhtä suuri merkitys ostajan kannalta kuin huijaamisellakin. Kummassakin tapauksessa käydään ostajan taskuissa kyynärpäitä myöden arvon aleneman ja marmoritiskirahastuksen muodossa. Reilua olisi ollut varoittaa tietämätömiä. Mikä on Folkkarin laadun ja luotetavuuden saanut vajoamaan näin pohjamutiin ja vielä huijauksen vauhdittamana ja Toyotan paistattelevan kärkisijoilla samassa saksalaisrapotissa vuodesta toiseen, kertoo ainakin minulle saksalaismerkin hurjasta rappiosta.


      • Omavastuu

        "Jos ei huoltokirjasta löydy jokaista leimaa ja ole itse mennyt öljyt ja suodattimen vaihtamaan niin itse joudut silloin valmistajan aiheuttaman suunnitteluvirheen ja sekundaketjun maksajaksi "
        Näin asiat lain mukaan menevät. Koskee kaikkia tuotteita, ei ainoastaan volkkaria. Pitäisi ymmärtää mitä menee tekemään kun ei noudata valmistajan määrittelemää huolto-ohjelmaa. Myöhäistä on vinkua kun oman tuperyyden hedelmiä poimii ja maksaa sen lunnaat.
        Ei tuota huoltamatta jättämistä voi kenenkään muun kontolle kaataa. Oma päätös ja itse kantaa seuraamukset. Täysin selvä peli.


      • surkea.on
        Omavastuu kirjoitti:

        "Jos ei huoltokirjasta löydy jokaista leimaa ja ole itse mennyt öljyt ja suodattimen vaihtamaan niin itse joudut silloin valmistajan aiheuttaman suunnitteluvirheen ja sekundaketjun maksajaksi "
        Näin asiat lain mukaan menevät. Koskee kaikkia tuotteita, ei ainoastaan volkkaria. Pitäisi ymmärtää mitä menee tekemään kun ei noudata valmistajan määrittelemää huolto-ohjelmaa. Myöhäistä on vinkua kun oman tuperyyden hedelmiä poimii ja maksaa sen lunnaat.
        Ei tuota huoltamatta jättämistä voi kenenkään muun kontolle kaataa. Oma päätös ja itse kantaa seuraamukset. Täysin selvä peli.

        Kuka on huoltamatta jättämisestä puhunut? Leimako siitä huoltovapaasta paskastako tekee kultaa. Mikä laki kieltää suunnittelumokat ja ala-arvoisen sekundaketjun vaihtamisen rehellisesti ongelman aiheuttajalta? Onko ihan EU-jakoketjudirektiivi lobattu vikavaagenin vastuunvälttelyn turvaksi? Millä muilla merkeillä on jatkuvia jakopääongelmia kuin Volkkarilla,en ole kuullut.


      • Omapäätös
        surkea.on kirjoitti:

        Kuka on huoltamatta jättämisestä puhunut? Leimako siitä huoltovapaasta paskastako tekee kultaa. Mikä laki kieltää suunnittelumokat ja ala-arvoisen sekundaketjun vaihtamisen rehellisesti ongelman aiheuttajalta? Onko ihan EU-jakoketjudirektiivi lobattu vikavaagenin vastuunvälttelyn turvaksi? Millä muilla merkeillä on jatkuvia jakopääongelmia kuin Volkkarilla,en ole kuullut.

        Sä voit vetää vaikka millaiset itkupotkuraivarit mutta se ei muuta itse asiaa miksikään. Huolto-ohjelman noudattamattajättäminen tarkoittaa sitä että takuu ja virhevastuu raukeaa. Tämä koskee kaikkia tuotteita.
        Et tainnut tietää minkä mokan teit. No, nyt tiedät.
        Opettele kantamaan vastuu päätöksistäsi äläkä vieritä sitä muille.


      • Huoltovapaa
        Omapäätös kirjoitti:

        Sä voit vetää vaikka millaiset itkupotkuraivarit mutta se ei muuta itse asiaa miksikään. Huolto-ohjelman noudattamattajättäminen tarkoittaa sitä että takuu ja virhevastuu raukeaa. Tämä koskee kaikkia tuotteita.
        Et tainnut tietää minkä mokan teit. No, nyt tiedät.
        Opettele kantamaan vastuu päätöksistäsi äläkä vieritä sitä muille.

        Ei minulla ole mitään itkupotkuraivaria kun en onneksi omista koko susijakopäistä volkkariakaan. Minua ei vikavaageni kuseta,mutta mielipiteeni asiasta olen oikeutettu lausumaan. Koko ketjusulkeiset vikavaagenilla ei ollenkaan johdu siitä että kuka ne öljyt ja suodattimen vaihtaa vaan siitä on vikavaageni saanut itselleen keppihevosen jolla ratsastaa ja venkoilee vastuusta. Lain kanssa asialla ei ole mitään tekemistä jos kuluttajariitalautakunnalta on olemassa jotain suosituksia joita ei kukaan pakota noudattamaan. Ei pidä sekoittaa kuluttajariitalautakunnan suosituksia ja eduskunnan vahvistamia lakeja. Laki ei kiellä VW:tä kantamasta vastuuta. Jos jättää Volkarin ostamatta,niin silloin on tehnyt vastuullisen päätöksen,
        eikä jätä huijarille venkoilumahdollisuutta.


      • Vwhoitaahyvin
        Huoltovapaa kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään itkupotkuraivaria kun en onneksi omista koko susijakopäistä volkkariakaan. Minua ei vikavaageni kuseta,mutta mielipiteeni asiasta olen oikeutettu lausumaan. Koko ketjusulkeiset vikavaagenilla ei ollenkaan johdu siitä että kuka ne öljyt ja suodattimen vaihtaa vaan siitä on vikavaageni saanut itselleen keppihevosen jolla ratsastaa ja venkoilee vastuusta. Lain kanssa asialla ei ole mitään tekemistä jos kuluttajariitalautakunnalta on olemassa jotain suosituksia joita ei kukaan pakota noudattamaan. Ei pidä sekoittaa kuluttajariitalautakunnan suosituksia ja eduskunnan vahvistamia lakeja. Laki ei kiellä VW:tä kantamasta vastuuta. Jos jättää Volkarin ostamatta,niin silloin on tehnyt vastuullisen päätöksen,
        eikä jätä huijarille venkoilumahdollisuutta.

        Mulla on itsellä tuollainen vanha TSI ja siihen vaihdettiin jakopää VWn piikkiin ilman mitään venkoiluja. Reilu peli kaikin puolin. VW hoitaa osansa jos omistaja hoitaa omansa. Jos omistajs mokaa oman ruutunsa niin se on hänen oma häpeä.


      • Konserni.huijaa
        Vwhoitaahyvin kirjoitti:

        Mulla on itsellä tuollainen vanha TSI ja siihen vaihdettiin jakopää VWn piikkiin ilman mitään venkoiluja. Reilu peli kaikin puolin. VW hoitaa osansa jos omistaja hoitaa omansa. Jos omistajs mokaa oman ruutunsa niin se on hänen oma häpeä.

        Kuluttajariitalautakunnan suosituksena näkyi olevan että "auton öljyt tarkistetaan säännöllisesti." Ei siinä sanottu sanaakaan auton huollattamisesta missään valtuutetussa huollossa tai merkkihuollossa. Kokemuksesta tiedän että Volkkareissa öljytikkua on syytä tarkkailla ainakin viikottain, koska niissä öljyä kuluu. Pitäisikö viedä merkkihuoltoon öljyn lisäykseen? Vaihtaa ei ainakaan saa itse.
        Vikavaaken-huolto on laatinut ihan omat sääntönsä jotta pystyisi ainakin osan epäonnistuneesta jakopäästä pullauttamaan asiakkaan maksettavaksi. Jakopään täys-susirakenne ei huoltamalla muutu miksikään. Kunnia merkillä on jo aikoja mennyt mutta maine kasvaa. Hyvä vai huono,no kaikkihan tietää.......................


      • taidat_satuilla
        Konserni.huijaa kirjoitti:

        Kuluttajariitalautakunnan suosituksena näkyi olevan että "auton öljyt tarkistetaan säännöllisesti." Ei siinä sanottu sanaakaan auton huollattamisesta missään valtuutetussa huollossa tai merkkihuollossa. Kokemuksesta tiedän että Volkkareissa öljytikkua on syytä tarkkailla ainakin viikottain, koska niissä öljyä kuluu. Pitäisikö viedä merkkihuoltoon öljyn lisäykseen? Vaihtaa ei ainakaan saa itse.
        Vikavaaken-huolto on laatinut ihan omat sääntönsä jotta pystyisi ainakin osan epäonnistuneesta jakopäästä pullauttamaan asiakkaan maksettavaksi. Jakopään täys-susirakenne ei huoltamalla muutu miksikään. Kunnia merkillä on jo aikoja mennyt mutta maine kasvaa. Hyvä vai huono,no kaikkihan tietää.......................

        "Kokemuksesta tiedän että Volkkareissa öljytikkua on syytä tarkkailla ainakin viikottain, koska niissä öljyä kuluu."
        Taitaapa olla "kokemuksesi" joistakin loppuun ajetuista yli kymmenvuotiaista Volkkareista, jos niistäkään.
        2004-vuoden jälkeen ovat Golfit ja sitä suuremmat nimittäin osanneet pyytää öljyä jos lisäystä ovat kaivanneet. Öljytikkua ei ole tarvinnut tarkkailla toistakymmeneen vuoteen niin kuin Toyotissa. Ja vain aniharvassa mallissa on öljyä tarvinnut lisätä 30000km:n öljynvaihtovälillä.
        Itselläni on/on ollut vm. 2005 Golf, vm. 2006 Polo vm. 2010 Passat, vm. 2012 Transporter ja vm. 2013 Polo, eikä yhteenkään noista ole tarvinnut lisätä tippaakaan öljyä huoltojen välillä. Kaikissa on sitäpaitsi toteutunut pisin mahdollinen huoltoväli eli 30000km (Transporter 40000km).
        Tiedän yhden naapurin, joka joutuu lisäämään Audiinsa öljyä 0,5 litraa huoltojen välillä kun auto on lisäystä pyytänyt, mutta ei hänkään tikkua tarkkaile.


      • Lisää.öljyä
        taidat_satuilla kirjoitti:

        "Kokemuksesta tiedän että Volkkareissa öljytikkua on syytä tarkkailla ainakin viikottain, koska niissä öljyä kuluu."
        Taitaapa olla "kokemuksesi" joistakin loppuun ajetuista yli kymmenvuotiaista Volkkareista, jos niistäkään.
        2004-vuoden jälkeen ovat Golfit ja sitä suuremmat nimittäin osanneet pyytää öljyä jos lisäystä ovat kaivanneet. Öljytikkua ei ole tarvinnut tarkkailla toistakymmeneen vuoteen niin kuin Toyotissa. Ja vain aniharvassa mallissa on öljyä tarvinnut lisätä 30000km:n öljynvaihtovälillä.
        Itselläni on/on ollut vm. 2005 Golf, vm. 2006 Polo vm. 2010 Passat, vm. 2012 Transporter ja vm. 2013 Polo, eikä yhteenkään noista ole tarvinnut lisätä tippaakaan öljyä huoltojen välillä. Kaikissa on sitäpaitsi toteutunut pisin mahdollinen huoltoväli eli 30000km (Transporter 40000km).
        Tiedän yhden naapurin, joka joutuu lisäämään Audiinsa öljyä 0,5 litraa huoltojen välillä kun auto on lisäystä pyytänyt, mutta ei hänkään tikkua tarkkaile.

        No ne ovat sinun volkkareitasi jotka eivät syö öljyä vaikka on yleisti tiedossa vw-moottoreitten öljynsyönti. Minullakin on siitä ihan omakohtaista kokemusta niinkuin jäähdytysnesteiden ja öljyn sekoittumisestakin. Ne nyt eivät liity mitenkään tuohon susijakopäähän kun eivät olleet noita surullisen kuuluisia TSI-moottoreita. Autobildin laatu ja luotetavuusraportti kyllä kertoo vähän laajemmalla otannalla nykyvolkkarin laaduttomuudesta kuin " mitä itselläni on / on ollut" Toiseksi viimeinen sija ei paljon armoa anna. Minäkin tiedän yhden vähänajetun Audin joka ajettiin VW.centerin portille varustettuna suurin tekstein auton öljynkulutuksesta ,kun vastuuta maahantuojalta ei tahtonut löytyä. Jossain itäsuomessa oli Transporteri nostettu nosturin koukkuun ,jonka varmaan oletkin kuullut ja nähnyt jos lehtiä olet seurannut. Nämä ovat vasta niitä räikeimpiä tapauksia. Kyllä volkkari voi litran syödä öljyä tuhannella kilometrillä ja on huollon mukaan aivan normaalia. Minusta se on täysin epänormaalia. Kyllä silloin on oljynpyyntiominaisuudella käyttöä, ja kanisterilla tavaratilassa. Kymmen litran varasäiliö moottorin kyljessä olisi kätevä josta kone saisi lisäöljyä automaattisesti pyytämättä. Voisi kotona tankata vaikka tynnyristä ,niin tulisi säästöä. En kyllä tiedä yhtään muuta automerkkiä jonka ongelmista ja vastuunkannosta olisi nin paljon kirjoitettu kuin VW:sta.


      • taidat_satuilla
        Lisää.öljyä kirjoitti:

        No ne ovat sinun volkkareitasi jotka eivät syö öljyä vaikka on yleisti tiedossa vw-moottoreitten öljynsyönti. Minullakin on siitä ihan omakohtaista kokemusta niinkuin jäähdytysnesteiden ja öljyn sekoittumisestakin. Ne nyt eivät liity mitenkään tuohon susijakopäähän kun eivät olleet noita surullisen kuuluisia TSI-moottoreita. Autobildin laatu ja luotetavuusraportti kyllä kertoo vähän laajemmalla otannalla nykyvolkkarin laaduttomuudesta kuin " mitä itselläni on / on ollut" Toiseksi viimeinen sija ei paljon armoa anna. Minäkin tiedän yhden vähänajetun Audin joka ajettiin VW.centerin portille varustettuna suurin tekstein auton öljynkulutuksesta ,kun vastuuta maahantuojalta ei tahtonut löytyä. Jossain itäsuomessa oli Transporteri nostettu nosturin koukkuun ,jonka varmaan oletkin kuullut ja nähnyt jos lehtiä olet seurannut. Nämä ovat vasta niitä räikeimpiä tapauksia. Kyllä volkkari voi litran syödä öljyä tuhannella kilometrillä ja on huollon mukaan aivan normaalia. Minusta se on täysin epänormaalia. Kyllä silloin on oljynpyyntiominaisuudella käyttöä, ja kanisterilla tavaratilassa. Kymmen litran varasäiliö moottorin kyljessä olisi kätevä josta kone saisi lisäöljyä automaattisesti pyytämättä. Voisi kotona tankata vaikka tynnyristä ,niin tulisi säästöä. En kyllä tiedä yhtään muuta automerkkiä jonka ongelmista ja vastuunkannosta olisi nin paljon kirjoitettu kuin VW:sta.

        Sinä länkytät täällä toisen käden tiedoilla ja toistat netistä lukemiasi trolleja. Vikojakin on ollut, mutta näillä palstoilla niiden määrä on vähintään tuhatkertainen todellisuuteen nähden.
        "Minullakin on siitä ihan omakohtaista kokemusta niinkuin jäähdytysnesteiden ja öljyn sekoittumisestakin."
        Jos tarkoitit keskenään, niin huonostipa olet trollausläksysi lukenut. Uskottavampaa olisi ollut jos olisit kirjoittanut omakohtaisena kokemuksena voiteluöljyn ja dieselin sekoittumisesta tandempumpussa. Sitä vikaa oli joissakin yksilöissä dieseleissä kymmenkunta vuotta sitten, mutta että vedet ja öljyt - huhhuh!
        Minä sentään kirjoitin ihan omasta kokemuksestani ja omista autoistani (sekä naapurin Audista), joilla on ajettukin yhteensä liki miljoona kilometriä.


      • Riskiostos
        taidat_satuilla kirjoitti:

        Sinä länkytät täällä toisen käden tiedoilla ja toistat netistä lukemiasi trolleja. Vikojakin on ollut, mutta näillä palstoilla niiden määrä on vähintään tuhatkertainen todellisuuteen nähden.
        "Minullakin on siitä ihan omakohtaista kokemusta niinkuin jäähdytysnesteiden ja öljyn sekoittumisestakin."
        Jos tarkoitit keskenään, niin huonostipa olet trollausläksysi lukenut. Uskottavampaa olisi ollut jos olisit kirjoittanut omakohtaisena kokemuksena voiteluöljyn ja dieselin sekoittumisesta tandempumpussa. Sitä vikaa oli joissakin yksilöissä dieseleissä kymmenkunta vuotta sitten, mutta että vedet ja öljyt - huhhuh!
        Minä sentään kirjoitin ihan omasta kokemuksestani ja omista autoistani (sekä naapurin Audista), joilla on ajettukin yhteensä liki miljoona kilometriä.

        Pitäisikö minun uskoa sinun satujasi kun et sinäkään usko minun kokemuksiani.
        Volkkarien ,tai minkään muunkaan ongelmia ei ole tapana etsi suolipalstalta. Volkkarien laajat ongelmat ja vastuun pakoilut ja huijaukset löytyy uskottavimmista medioista etsimättä. Melkein viikottain näkyy ja kuuluu. Volkkarin Tsi/DSG mallia jakoketjulla en todellakann suostuisi ostamaan käytettyna omilla rahoillani. Murheita elämäänsä saa paljon halvemmalla jos niitä haluaa.


      • huono_trolli_olet
        Riskiostos kirjoitti:

        Pitäisikö minun uskoa sinun satujasi kun et sinäkään usko minun kokemuksiani.
        Volkkarien ,tai minkään muunkaan ongelmia ei ole tapana etsi suolipalstalta. Volkkarien laajat ongelmat ja vastuun pakoilut ja huijaukset löytyy uskottavimmista medioista etsimättä. Melkein viikottain näkyy ja kuuluu. Volkkarin Tsi/DSG mallia jakoketjulla en todellakann suostuisi ostamaan käytettyna omilla rahoillani. Murheita elämäänsä saa paljon halvemmalla jos niitä haluaa.

        Sinä väitit omaavasi omaa kokemusta vesien ja öljyjen sekoittumisesta Volkkarissa, joka on takuuvarmasti täyttä paskaa! Jos olisit kirjoittanut viasta, jonka "taidat_satuilla" kertoi, uskoisin minäkin, mutta kun huono trolli olet, en usko sinun ikinä omistaneen minkäänlaista Volkkaria. Pelkkä trollaava tojohihhuli olet, ja huono sellainen.


      • Ei.uskottava
        huono_trolli_olet kirjoitti:

        Sinä väitit omaavasi omaa kokemusta vesien ja öljyjen sekoittumisesta Volkkarissa, joka on takuuvarmasti täyttä paskaa! Jos olisit kirjoittanut viasta, jonka "taidat_satuilla" kertoi, uskoisin minäkin, mutta kun huono trolli olet, en usko sinun ikinä omistaneen minkäänlaista Volkkaria. Pelkkä trollaava tojohihhuli olet, ja huono sellainen.

        Kaksi volkkaria on ollut omistuksessa. Kolme merkkiä on ollut omistettuna.
        Itsepähän olet hihhuli joka elää jossain VW-uskossa.


      • seataudiskodaVWsama
        taidat_satuilla kirjoitti:

        "Kokemuksesta tiedän että Volkkareissa öljytikkua on syytä tarkkailla ainakin viikottain, koska niissä öljyä kuluu."
        Taitaapa olla "kokemuksesi" joistakin loppuun ajetuista yli kymmenvuotiaista Volkkareista, jos niistäkään.
        2004-vuoden jälkeen ovat Golfit ja sitä suuremmat nimittäin osanneet pyytää öljyä jos lisäystä ovat kaivanneet. Öljytikkua ei ole tarvinnut tarkkailla toistakymmeneen vuoteen niin kuin Toyotissa. Ja vain aniharvassa mallissa on öljyä tarvinnut lisätä 30000km:n öljynvaihtovälillä.
        Itselläni on/on ollut vm. 2005 Golf, vm. 2006 Polo vm. 2010 Passat, vm. 2012 Transporter ja vm. 2013 Polo, eikä yhteenkään noista ole tarvinnut lisätä tippaakaan öljyä huoltojen välillä. Kaikissa on sitäpaitsi toteutunut pisin mahdollinen huoltoväli eli 30000km (Transporter 40000km).
        Tiedän yhden naapurin, joka joutuu lisäämään Audiinsa öljyä 0,5 litraa huoltojen välillä kun auto on lisäystä pyytänyt, mutta ei hänkään tikkua tarkkaile.

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        Lukekaa linkit myös.Vieläkö VW tuote kiinnostaa?


    • dsgTSIonniVWpetti
    • On_teillä_huolet

      Jos ymmärsin oikein, että "Vikawagen" on joku muu auto kuin Toyota, en ymmärrä alkuunkaan kuinka se voisi täällä ketään kiinnostaa. Toyota-keskustelussa!

      • seataudiskodaVWsama

        Yleistieto kuluttajille on kansalaisen oikeus.
        Mitäs ostit VW tuotteen kun takuuta ei ole ja viat tiedettiin.


    • Nokianmyösosaa

      VW petoslogiikka on Saksan malli.

    • Muitakin_merkkejä_on

      Jos VW on ollut pettymys, niin miksi hypätä ojasta allikkoon? Se, että merkki on myydyimpien joukossa, ei takaa sen ominaisuuksien miellyttävyyttä.

      Osani VW:n murheenkryyneistä olen saanut minäkin, vaikka auton ominaisuuksista muuten pidinkin. Merkkini on päässyt tämän myötä vaihtumaan, mutta en minä sentään Toyotaa ole edes harkinnut.

    • seataudiskodaVWsamasaast

      Mikä takuu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe