NÄIN VÄLTYT YKSITYISILTÄ PARKKIMAKSUILTA

parkmark

Mene autonomistaja TRAFI;n sivuille, etsi kohta jossa voit laittaa ruksin ruutuun,
jossa kiellät antamasta omia rekisteritietoja ulkopuoliselle ( mihinkään tarkoitukseen).
auton rekisteritiedothan on vain siellä.
- tämä ei koske kunnallista valvontaa.....

21

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyt_ilo

      Perintätoimistot saa.

      • eiooriidatonlasku

        Riitautua parkkifirman lasku. Perintätoimistot ei koske riitaisiin laskuihin.


      • Varma_tapa
        eiooriidatonlasku kirjoitti:

        Riitautua parkkifirman lasku. Perintätoimistot ei koske riitaisiin laskuihin.

        Tosiasia on, että _ainoa_ varma tapa välttyä yksityisen parkkifirman rahastuslapuilta on pysyä poissa heidän valvomiltaan alueilta.

        Ei vaikeaa, ja todella kannatettavaa.

        Sen lisäksi, että jätän menemättä tällaisiin paikkoihin laitan yleensä myös kauppiaalle sähköpostin tms. Kerron, että "olisin ostanut heiltä sitä tai tätä. Ostin kuitenkin kilpailijalta, jonka parkkipaikalla ei harjoiteta epämääräistä rahastusta."


    • patefani

      Ei pidä paikkaansa.
      Laki ajoneuvoliikennerekisteristä
      19 § Tietojen luovuttaminen muuhun käyttötarkoitukseen:

      "Sen estämättä, mitä viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetun lain 16 §:n 3 momentissa säädetään, rekisteristä saa luovuttaa tietoja:
      ... 2) asiakasrekisterin yhteystietojen ja ajoneuvon tietojen päivittämiseen;
      ... 4) muihin rekisterinpitäjän hyväksymiin tarkoituksiin.

      Luonnollisen henkilön tietojen luovuttaminen 1 momentin 1, 2 ja 4 kohdan perusteella on sallittua ainoastaan, jos toiminta, johon tietoja pyydetään luovutettavaksi, liittyy liikenneturvallisuuteen, ajoneuvoihin, ajoneuvoliikenteeseen tai sen aiheuttamiin ympäristöhaittoihin *taikka ajoneuvon kuljettamiseen*".

      Ja ajoneuvon kuljettajaahan juuri ollaan selvittämässä.

      • PARKMARK

        VOI iPateparka, taitaa tällämenolla toimeentulo mennä.....tarkistin, minun tietoja ei anneta yksiyisille nilkkifirmoille....
        minulla on kielto ja 5 lappua viimevuodelta ei johtanut mihinkään
        kokeilkaa hyvät ihmiset


      • tietoseppo

        VAIN VIRANOMAISET saa tietoja, ei yksityset parkkifirmat tai perintätoimistot,


      • Hus_pois

        > Ei pidä paikkaansa.
        >
        > Laki ajoneuvoliikennerekisteristä ...


        Oi kun hienosti kopioitu. Muistithan lähteä laputtamaan. Ei se raha itsekseen kävele firmaan.


      • P.Pate

        Ei lainsäädäntö kopioimalla huonone. Lappua pukkaa, lappua pukkaa.


      • explm
        P.Pate kirjoitti:

        Ei lainsäädäntö kopioimalla huonone. Lappua pukkaa, lappua pukkaa.

        On se lapuntulo vähentynyt 3v,vissiin vuoteen ei ole tullut yhtään.Ihan sama kun ei ole oikeudessa vahvistettuja mulla on 150-L roskis postilaatikonvieressä.Joka lappu on teille tappioo!.Ei oo todisteita kuskista teillä.Poliisit nauŕaa teille jos menette ehdottaan tutkintaa 40-e asioista,niin kuin varastetun pyörän omistajillekin,pitää olla varma näyttöö kuskista


      • explm

        Miten kuljettaja selviää omistustiedoista?


    • kuukkelikuuukkeli

      Perintätoimistot saa sinä et ole mikään lakimies copy paste ukkeli. Itseoppinut turisti ja varajuomari.

    • khjllhgnmmm

      Täällä roskaa riittää, roskakuskit on jo lakimiehiä: )

    • ei_pelasta_luikuria
    • Tuo ei estä mitään, silti tiedot saa kiljallisella kyselyllä.

      Toki voit hankkia turvakiellon pienellä valkoisella valheella, sekään ei estä maksuajen laittamista tuulilasiin, mutta estää niiden perimisen omistajalta

      Käytännössä jos omistajan tietoja ei saada turvakiellon vuoksi, niin kuljettaja selvitetään omin keinoin, samaten kuten tapauksessa jossa omistaja kiistää ajaneensa

      • tenari

        Mä rupesin spurguks kun sain paten lapun. Mihis lähetteleevät karhukirjeitään kun ei oo himaa eikä osotetta. Hähhää!


      • tenari kirjoitti:

        Mä rupesin spurguks kun sain paten lapun. Mihis lähetteleevät karhukirjeitään kun ei oo himaa eikä osotetta. Hähhää!

        Ihan tuulilasiin ne jättää ne :) Miksi aina oletuksena että kuski ei sitä maksaisi, ja pitäisi periä ehkä väärältä henkilöltä


      • tenari

        Ei mulla oo enää mitään tuulilasia, pelkkä tuulen huuhtoma perse. Sinnekö meinaavat jättää? Hähhää!


    • JSK2016

      Jos ajan muun kuin kotiosoitteeni talon numeroidulle tolppapaikalle jossa ei ole autoa (eikä ko. asunnon asukkaalla autoa olekaan) niin tarkistaako tämä Parkki-Pate rekisterikilpeni perusteella Trafille salaiseksi ilmoittamani osoitetiedot ja toteaa että en asu tässä osoitteessa joten sakon paikka? Mistä Parkki-Pate tietää etten vaikka omista myös ko. talossa osakehuoneistoa ja siihen kuuluvaa parkkipaikkaa, siis muussa osoitteessa kuin jossa asun? Skannaako Parkki-Pate aina kaikki parkkipaikan autot todetakseen että jos siellä olisi joku väärä auto? Eli saako esim. tuttavani ajaa minun paikalleni saamatta sakkoa vai skannataanko rekisterikilpi ja todetaan että ei asu täällä joten sakko?

    • Arkunnaulaaja

      Mun pihalle voi tulla, mutta lähtö on sinkkiarkussa.

      • diipappadaa

        Näkee, että on koulut loppuneet tältä keväältä, sen tasoisia ovat amiksien kirjoittelut.


    • explm

      Hyvähän se on amis käydä ettää saa rehellisen ammatin.Ettei joudu parkkipateksi.Lienee heillä suuret tulot?.H-K pirkotkin täyty olla toinen iltahomma että parjäsi.Lähti eräskin pois kauppaan myyjäksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe