kyllästynyt kaveriin

tympääntynyt

Kaverini puhuu vain omista asioistaan ja valittaa kaikista pikku asioistakin eikä kysy edes mitä minulle kuuluu.Laittaa koko aika viestiä ja soittelee.Kertoo puhelun aikana samat asiat mitä viesteissä.Alkaa jo vituttamaan toden teolla koko ihminen.Aina hänellä on asiat "päin persettä" ja kaikilla muilla mainiosti en jaksa enää kuunnella hänen tilitystään.

10

66

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverinsa_valitseva

      Jätä se kaveri tai ota ainakin etäisyyttä häneen. Pieni tauko on paikallaan ystävyyssuhteissa ja sillä tavalla sen toisen voi saada ymmärtämään, että pitäisikö kiinnostua muidenkin asioista. Eikä vaan puhua itsestään. Mulla oli tällainen kaveri ja voisi olla edelleenkin hyvä ystävä, mutta kun meillä ei ole mitään yhteistä nykyään.

    • tuulinenpäivä

      Mulla hyvä ystävä muutti pois toiselle paikkakunnalle. Tietysti yhteydenpito ja tapaamiset harvenivat entisestään. Nykyisn hän soittaa vain kun tarvitsee jotain minulta. Hän kysyy mitä kuuluu ja huomaan vastaavani että ihan ok tässä menee vaikka totuus on toinen ja haluaisin paljonkin jutella. Huomaan selkeästi liukuneeni pois hänestä. Asia ei edes vaivaa minua juurikaan. Aika aikaansa kutakin. Vaikka myönnänkin että yksinäinen olen juuri tällä hetkellä. Ystäviä kun ei noin vaan tahdä..

    • oejwkjsfnskc

      mulla on samanlainen kaveri joka valittaa ja puhuu vain omista asioistaan..en jaksa edes sanoa tälle mitään olen vain hiljaa niin kauan kun lopettaa...ja ärsyttää kun itse otan muut huomioon niin hän ei osoita minkäänlaista kiinnostusta

    • exvalivali

      Olin itse joskus tuollainen kaikesta valittaja, mutten tajunnut sitä koska kukaan ei sanonut mitään. Olin jostain saanut päähäni, että se on normaalia valittaa kaikesta ja kaverit kuuntelivat kiltisti. Ihmettelin kun kaverit alkoi vaan kaikota. Onneks lopulta yks uskalsi avata suunsa ja sanoa suoraan just kuten ärsyttävä olin, ennenku pisti välit kokonaan poikki. Toki järkytyin ja tunsin kyllä tosi idiootiks itteni pitkän aikaa ja sitähän olinkin.
      Piti opetella ihan uudenlainen suhtautuminen elämään ja vuosien saatossa sen sitten opinkin. Olis vaan kiva kun mun rakkaat lapsuudenystävät olis voineet sanoa suoraan missä mättää koska menetin heidät tavallaan "turhaan" näin typerän asian takia ja ikävöin heitä edelleen. En ole löytänyt uusia yhtä läheisiä ystäviä niiden menetettyjen tilalle, olen tosi yksinäinen nykyään. Olen oppinut läksyni, mutta vähempikin rankaisu olis varmaan riittänyt kuin täysin yksin jättäminen. Ei sitä vaan kehtaa enää alkaa uudestaan ottamaan yhteyttäkään kun mietin että he ajattelevat heti "voi ei, toi kamala valittaja taas".
      Joten jos teillä on valittava ystävä, muistakaa ettei hän välttämättä tajua sitä itse. Se saattaa olla jo kotoa opittu tapa. Mun isä oli ärsyttävä valittaja, mutten silti tajunnut olevani samanlainen kuin hän. Kyllä siitä voi sanoa jos se pännii. Sanokaa, ettette jaksa kuunnella sellaista enää.. Siinä annatte toiselle edes mahdollisuuden yrittää muuttua.

      • Pöökkkkk

        Hienoa että olet muuttunut, etkä ottanut kritiikistä sitten lopulta itseesi. Harmi että kaverit kaikkosivat ennen kuin havahduit:/ mutta voin kuvitella, että ei kovin helppoa myöskään sanoa tollasesta. Ei kuitenkaan halua loukata toista niin joskus vaan "helpompi" liueta elämästä pois.

        Itsellä on myös aika vaikea ystävyyssuhde. Tai tuntuu, että ei voi nykyään edes kutsua ystävyyssuhteeksi. Yksipuolista ystävyyttä ja kaveri ei näe itsessään mitään vikaa, hänelle olisi mahdoton kertoa omista vioistaan.


      • jdjdkkslslslowlow

        Kannattaa kokeille saada ystävät takaisin, ei siinä mitään menetäkää. Mun vanha ystävä, jonka negatiivisuuteen sillloin joskus väsyin, otti vuosien jälkeen yhteyttä. Nykyään meillä on mukavaa taas yhdessä, hänen elämänsä on valoisaa ja se heijastuu juttuihin.


    • Sun kaveri saa mennäkin itseensä, jos ei ole kiinnostunut kuin omista asioistaan.

    • Ystävyysvoiväsyttää

      Ei kukaan jaksa kuunnella jatkuvasti vain toisen huolia ja murheita. Varsinkaan jos ystävyys on vain sitä, että silloin kun menee huonosti niin silloin ollaan ystäviin yhdeysessä. Itselleni on käynyt parinkin ystävän kanssa niin, että kun heidän elämään on tullut positiivisia asioita niin kas kummaa, minulle ei enää niin usein viestitellä/soitella/tai tapaamisiin ehditä. Eli monet valittajat tarvitisevat sinua tasan niin kauan kun jaksat olla kuuntelijan roolissa. Itse en enään kenenkään ilmaisena terapeuttina aio olla.

      • Ystävyysvoiväsyttää

        anteeksi kirjoitusvirheet...


    • Näinpäin.sitten

      Multakin löytyi tälläinen kaveri jonka ympärillä koko maailman pitäisi pyöriä. Saattoi jopa joskus suoraan sanoa että ei kiinnosta ennen kun edes suutaan sai auki. Pisti välit poikki kun ei kestänytkään sitä että mulla on muutakin elämää kuin se. Eipä siltä niitä kavereitakaan enää löydy kuin yksi. Silti ei näe itsessään mitään vikaa vaikka kyllä sen käytöksestä sanoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe