en pysty kontrolloimaan itseäni

pitaiskyeta

Olen joskus uskonut siihen,että petturi voi parantua. En usko. Ihmiset vaan on niin kiinnostavia. Sopiva tapaus kun osuu kohdalle niin en pysty kieltäytymään. Asiaa tietysti pahentaa se että seuraa on helppo saada. Ei niinkään se seksi pelkästään. En mielelläni jää roikkumaan kehenkään koska en halua elämääni sitä draamaa vaikka pyrinkin seulomaan pois varatut ihmiset. En tee tätä pahuuttani. En haluaisi loukata ketään, en vaan jaksa välittää. Jos kumppani saa tietää, lähtekööt.
Tiedän, tarvitsisin jotain terapiaa yms. Mutta nautin tästä elämäntyylistä. Kun en niin parisuhteen perään ole. Olen etäsuhteessa. Ja kumppani myös pettänyt minua. Saatan deittailla muutamia samaan aikaan ja ei aina ei ole seksistä kysymys. Edes baarista en jokaisen tarjokkaan kanssa lähde.
Miksi olemme yhdessä? Varmaan sitten ihan kiva viettää aikaa yhdessä kuitenkin.

6

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivatsulle

      Mikäs tuossa, tuo elämäntyyli sopii sekä sinulle että partnerillesi, viihdytte yhdessä mutta voitte olla myös toisten kanssa. Kivaa on kaikilla ja kukaan ei tule pettymään, ainoastaan pettämään.

    • zvxz

      Vähän ristiriitainen kirjoitus. Kutsut itseäsi "petturiksi" ja samaan aikaan koet olevasi onnellinen omassa elämäntyylissäsi. Nimitteletkö itseäsi siis vain muiden ihmisten mieliksi, vai mistä on kyse?
      Ja jos syyllisyys painaa mieltäsi, myös sen alkuperä lienee muiden ihmisten/yhteiskunnan asenteissa mikä on aika hassua, koska annat sen kuvan ettet välitä siitä mitä muut sinun elämäntyylistäsi ajattelevat....
      Whatever. Kukin tyylillään. En silti usko, että tuo tyyli on sinullakaan elinikäinen.

    • deeppy

      Mä en pysty samaistuun. Jos eksyn pettämään, on kyse niin suuresta himosta ja tunteesta ettei sitä sillä hetkellä pysty tarjoamaan kuin yksi ihminen kerrallaan.

    • Hukassa2016

      "Jos kumppani saa tietää, lähtekööt"
      "Miksi olemme yhdessä? Varmaan sitten ihan kiva viettää aikaa yhdessä kuitenkin."
      "Olen etäsuhteessa. Ja kumppani myös pettänyt minua"

      Pisti silmään nämä lauseet. Kuvastaisitko suhdettasi vähän enemmän? Meinaa tosta saa nyt sellaisen käsityksen että olet leipääntynyt ja annat samalla mitalla takaisin kun siihen todella on mahdollisuus. Itse painin juuri sen asian kanssa että petänkö ja jään suhteeseen nykyisen kanssa.

      Mutta se on fakta että vieraat ihmiset on kiinnostavia. Ihan terveenkin ihmisen mielestä.

    • tuutuja

      Selvennätkö hieman..kumppanisi on pettänyt sinua. Olette selvittäneet sen asian?
      Hän ei tiedä, että sinulla on kierroksessa hänen lisäkseen muitakin? Ja siksi kutsut itseäsi petturiksi?
      Miksi ette vain sovi vapaasta suhteesta, jos kummallekin sellainen elämäntyyli sopii? Silloin ei tarvitsisi pettää, eikä miettiä saako toinen tietää vai ei.
      Jos taas kumppanisi pohjimmiltaan haluaa parisuhteen perustuvan uskollisuudelle, on parempi että hän pääsee etsimään hänelle sopivaa kumppania ja sinä voit elää niinkuin olet onnellinen, ilman stressiä kenenkään mielipiteestä.
      Ei kannata tehdä elämästä liian vaikeaa, omasta tai läheisen, kun ei ole pakko.

    • Miksi tarvitsisit terapiaa? Sinä olet mitä olet.

      Kaikki ihmiset eivät kiinny toiseen lopullisesti ja peruuttamattomasti. Ihmiset elävät nykyään pitkään ja ajan kuluessa mieli muuttuu. Joillakin mieli muuttuu nopeammin kuin toisilla.

      Voisin kuvitella, että ihmisiä pitää yhdessä kuvitelma, ettei parempaa ole saatavissa. Tämän kuvitelman ympärille sitoudutaan niin emotionaalisesti, taloudellisesti kuin biologisestikin.

      Toisin sanoen, kun se "paras ja sopivin" löytyy, suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta innolla, solmitaan avioliitto ja tehdään lapsia.

      Lopulta huomataan, ettei se "paras ja sopivin" ollutkaan paras ja sopivin.

      Avioliitto oli virhe, taloudelliset siteet puretaan kalliiksi käyvillä tavoilla ja lapsista riidellään lopun ikää.

      Aloittajalla saattaa kuitenkin olla ongelma sitoutumisen kanssa ylipäätään.

      Esimerkiksi minä en kykene sitoutumaan mihinkään lopullisesti, suorastaan kammoan ajatusta.

      Minä haluan pitää itseni vapaana lähtemään, vaikken koskaan aikoisi mihinkään fyysisesti lähteäkään.

      Minulla on tainnut elämäni aikana olla yksi ainoa toistaiseksi solmittu työsuhde, kadun sitä vieläkin. Minusta määräaikaiset ovat ainoa tapa. Paradoksaalista on, että määräaikaisissa työsuhteissa olet oikeasti sidottu työsuhteeseen.

      Minä haluan tietää ja hallita elämääni. Jos olen jonkun alaisena, alistun siihen, mutta vain tietyksi aikaa.

      Ihmissuhteita ei voi solmia määräaikaisina.

      Suhteessa ei kuitenkaan tarvitse asua tai elää yhdessä.

      Elän etäsuhteessa tällä hetkellä. En etsi kenenkään muun seuraa, en oikeastaan edes kaipaa sitä.

      En koe olevani sidottu suhteeseen. Voisin tehdä mitä tahansa.

      Kukaan ei vahdi minua.

      Olen vapaa tai ainakin yritän päästä vapaaksi kaikesta.

      Vapauden hyvä ja huono puoli on, että kun olet lopullisesti vapauttanut itsesi kaikista mahdollisista siteistä, olet yksin.

      Minusta jokaisen pitäisi kokea yksinäisyys.

      Ei tilapäisenä vaan lopullisena vapautena.

      Täydellinen sitoutumattomuus, rajaton vapaus ja kaikki mahdollisuudet avoimina.

      Toisaalta silloin kokee kaikki esteet, vastoinkäymiset ja koettelemukset jakamattomina.

      Aloittaja on ilmeisesti nuorehko mieshenkilö.

      Löydät kertomasi mukaan seuraa naisista aina kun sitä haluat.

      Voimme kaikki kuvitella itsemme siihen osaan, mutta jossain vaiheessa kukin ymmärtää, ettei mies tarvitse naista vain seksiin vaan kumppaniksi.

      Kukaan ei halua olla yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe