Haluan syksyn takaisin

TykkäänSyksystä

Nyt se on alkanut. Klo 16 ei ole enää pimeää, ja kohti valoa ja kevättä ollaan menossa, halusi tai ei. Minä en halua. "Ihanaa" alkaa kuulua kun valoisuus lisääntyy. Minulle se on myrkkyä. Minulle syksyn ja talven pimeys luo suurta turvallisuuden tunnetta, voi olla "piilossa", kun kerran mieli on erittäin synkkä ja ahdistunut, ja häpeää itseään. Tämä valoisuus/pimeys jakaa kyllä ihmiset, niin masentuneet kuin muutkin. Miten koette valon lisääntymisen? Kevään saapumisen pikkuhiljaa?
Voi kun saisi lokakuun takaisin. Siinä oli turvallista. On toki vieläkin, mutta parin kuukauden päästä on huhtikuu, ja se turvallinen pimeys on poissa useiksi, useiksi kuukausiksi. Kunnes ensi syksynä taas...

9

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesää_odottaessa
    • hhdggg

      Samoilla linjoilla kanssasi, inhoan kevättä ja lisääntyvää valoa. Olisipa aina syksy!

    • hullulintumies

      mä diggaan keväästä.linnut alkaa laulaa ja silmut tulee puihin.mulla nää talvet on nykysin yhtä mörköilyä kämpässä kun ulkona ei huvita hengata. mutta huvinsa kullakin.tsemppiä valoisan ajan yli...

    • syksyparempi

      Syksy on kivempi kuin kesä. Loppukesä on jo ihan kivaa ja alkusyksy varsinkin. Ei tarvitse miettiä palaako iho ulkoillessa ja hiki ei valu. Nautin pimeydestä. Vähemmän ihmisiä liikenteessä kuin kesällä. Kesäaikaan siirtyminen myös sekoittaa taas kehoa.

    • samat-fiilikset

      Olet tismalleen oikeassa, juuri tähän aikaan vuodesta alkaa ahdistaa ja stressata enemmän ja enemmän, sitten kun mennään huhtikuun puolelle, niin ahdistus ainakin minulla kasvaa potenssiin 10. En tykkää yhtään siitä, että vuorokaudessa on valoisaa yli 12 h, enkä varsinkaan siitä, että aurinko paistaa klo 22:n asti niin kuin kesällä, inhoan sitä. Enkä myöskään fanita mitään 20 asteen lämpötiloja. Kevät on käsittämättömän ärsyttävää hypetystä, että en voi sietää sitä, en sietänyt silloinkaan, kun olin nuori ja minulla ei ollut näitä ns. mielenterveysongelmia. En ole kiinnostunut mistään kevätaktiviteeteista, joiden perässä ihmiset menee, ne jotka tajuaa mistä on kyse, ymmärtää kyllä mitä tarkoitan. Luulen, että skippaan ainakin huhti-/toukokuun eristäytymällä kotiini ja liikun vasta klo 21:n jälkeen yhtään mihinkään, ettei tarvitse osallistua kevään viettoon. Mun hiljainen protesti keväälle.

    • joku-sukseni-vei

      Pian se päivä alkaa taas lyhenemään toiveidenne mukaisesti. Minulle se on ikävin taite vuodessa. Tämän harmaudenkin kestää kun päivä on pitenevällä puolella.
      Elämä tihkuu ja tursuaa elämää kun taas syksy enemmän kuolemaa ja alakuloa.
      Mut sellasta tämä säälotto pirukseen on; eteläinen pallonpuolisko on jo matkalla syksyyn.

    • Samoilla linjoilla, raskas on tämä vuodenaika vaikka söisi mitä vitamiineja. Minulla on makuuhuoneessa pimentävä rullaverho. Laitan sen alas ja oikeasti menen peiton alle, jos kevät alkaa tuntua ylivoimaiselta. Rauhoitun muutaman tunnin ja olo on parempi. Suosittelen kyllä pimentäviä verhoja. Helpottaa sitten, kun luonto alkaa vihertää. Onneksi niin käy joka vuosi.

    • ji0

      Olen täsmälleen samaa mieltä aloittajan kanssa.

    • ihminentarvitseepimeyttä

      Tykkään kyllä kaikista vuodenajoista ja nimenomaan vuodenaikojen vaihtelusta,mutta kyllä minusta olisi ankeaa jos ei olisi syksyä ja talvea,silloin voi ikään kuin vetäytyä talvilevolle ja elää omassa hitaassa rytmissä.Kevät ja kesä ovat niin hektisiä ja säntäileviä ihmisiä tuntuu olevan joka paikassa,he yrittävät vetää minutkin omaan kiireiseen maailmaansa ja tuntuu siltä että milloinkaan ei saa olla rauhassa.Myös se jatkuva valoisuus väsyttää,mutta eniten väsyttää ne ryntäilevät ja ylienergiset kesäintoilijat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe