Vettä, vettä ja janottaa!

Janottaa

Laihduttaessani nyt jo toista kertaa juon vettä 2 - 2,5 litraa päivässä aineenvaihdunnan ylläpitämiseksi kuten neuvotaan. Molemmilla kerroilla on käynyt niin, että mua janottaa aina vaan lisää ja lisää. Aamupäivällä olo on janon suhteen ihan Ok, mut jo iltaa kohden mentäessä janontunne sen kun vaan kasvaa, ilta menee juodessa ja vessassa juosten ja yölläkin joutuu käymään vessassa ja aina vaan janottaa. Yöllä on kauhea jano, mutta en uskalla juoda kun ei vessareissuissa tee mieli yötään kuluttaa.
Mikä juttu tää on? Ainakin aineenvaihdunta toimii, mut enhän mä ihan älyttömästi voi juoda.

10

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihduttaja1

      diabetes?

      • Janottaa

        Hui! Älä pelottele!
        Miks tää jano sit ilmaantuu vasta kun rupeen dieetille.


      • laihduttaja1

        Voin itse omalta kohdaltani sanoa että itse juon vettä vuorokauden aikana noin 4 litraa tai enemmänkin. Tiedän tämän siitä kun mulla on kahden litran vesikannu keittiön pöydällä jossa käyn tankkaamassa vettä ,vaikkei janottais. Tämä sen takia koska korvaan jatkuvan napostelun veden juomisella. Kyllä....juoksen vessassa tiuhaan,mutta eipä mulla ole kotona vessaan kuin muutama metri ( asun pienessä yksiössä).

        Eli vastaus kysymykseen:korvaat napostelut ja herkuttelut veden juomisella.


      • pjkölllöäk
        laihduttaja1 kirjoitti:

        Voin itse omalta kohdaltani sanoa että itse juon vettä vuorokauden aikana noin 4 litraa tai enemmänkin. Tiedän tämän siitä kun mulla on kahden litran vesikannu keittiön pöydällä jossa käyn tankkaamassa vettä ,vaikkei janottais. Tämä sen takia koska korvaan jatkuvan napostelun veden juomisella. Kyllä....juoksen vessassa tiuhaan,mutta eipä mulla ole kotona vessaan kuin muutama metri ( asun pienessä yksiössä).

        Eli vastaus kysymykseen:korvaat napostelut ja herkuttelut veden juomisella.

        On kait se yhenlainen harrastus juoda vettä litra tolkulla huvikseen.


    • Janottaa

      Mut kun mä en ole napostelija ja herkuttelija. Makeasta en pidä ja mitään muutakaan en herkuttele. Painoni nousee ehkä liiasta hiilarista ja vähästä liikunnasta.
      Nyt laihdutusdieetillä ollessani syön 5-6 kertaa päivässä. Painoa oli nyt noin 4 kiloa liikaa. Silloin edellisellä kerralla niitä oli seitsemän.
      Mutta tämä jano. Suolaakaan en saa tolkuttomasti, kun valmistan itse kaikki ateriani.
      Taitaa jäädä ratkaisematta tämä outous. Täytyy vaan juoda, kun kerta janottaa.

    • laihduttaja1

      Toi 2 litraa on ihan normaali määrä mitä pitää juoda vuorokaudessa. Joten tosta 2- 2,5 litrasta en olis huolissani.Mä iten lopetan veden juomisen kahdeksalta ja puolenyön maissa meen nukkuu. Vaikka neljä tuntia on juomatta ennen nukkumaan menoa niin kyllä mä käyn vessassa monta kertaa yön aikana ja vaan siitä syystä kun juon päivän aikana niin monta litraa vettä. Mua ei sinänsä vessassa ravaaminen häiritse.

    • myösjano

      Sama juttu mulla, mitä enemmän juon vettä sitä enemmän janottaa. Oikeastaan minua on janottanut parikymppisestä asti (nyt yli 50v.). Veren sokeri ollut aina mitattaessa normaali, mutta sokerirasitusta ei ole tehty. Viime vuoden puolella kävin lääkärissä vaihdevuosi lääkitystä hakemassa, silloin mainitsin janosta. Lääkäri ei oikein ottanut mitään kantaa, sanoi vain että iän myötä suu kuivuu. Sanoin kyllä tunteneeni janoa nuoresta lähtien. Kerran mittasin juomani veden 3 litraa ja kusta tuli myös 3 litraa. Minkälainen lie oireiltaan vesitystauti. Pystyykö sairastamaan vuosikymmeniä.

    • Janottaa

      Kummasti mulla jano vaan kasvaa juodessa. Ei tämä ole suun kuivumista vaan oikeaa janoa.
      Hyviä vastauksia on tullut ja täytyypä niitä miettiä... Kiitos!

      Olen normaalisti/yleensä semmoinen liian vähän juova vaikka esimerkiksi verenluovutuksessa mua aina kehoitetaan juomaan riittävästi. Mulla on hemo yleensä aika korkea (168 on naiselle kait aika hurja).
      Aivan kuin koneisto käynnistyisi liian kovalle teholle heti kun alan tietoisesti juomaan enemmän tai kaiketi sit tarpeeksi. Tuolla alussa ehdotettiin diabetesta. Suvussani sitä ei ole. Yritän juuri siksi pitää painoni kurissa, etten sitä tieten tahtoen hankikaan, kun se on tiettävästi meidän "hyvin voivien" lisääntyvä sairaus. Täytyypä ottaa sekin kommentti silti tosissaan. Väsynyt en ole!

      Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Se on hoidossa ja arvot ovat pysyneet kunnossa. Muita sairauksia ei ole. Ikää mulla on 56 v. Vahva, reipas = perusterve. Käsiäni levittelen vaan. :-(
      Semmoinen kyllä olen ollut pienen ikäni, että jos juon vaikka kahvia, niin kohta on oltava pöntöllä. Eli jos olen lähdössä reissuun, en voi juoda aamukahviakaan koska sitä vessaa tai pusikkoa ei niin vaan aina löydy. Varsinkin vajaan tunnin linja-automatka lähikaupunkiin voi olla tuskallinen. Mä oon kuivakusiruikku x-) Aaark!!!
      Nyt meen hakemaan tietoa ja lukemaan tuosta vesitystaudista. Never ever höörd!

      • Janottaa

        Joo tuo hemo oli 168 jo silloin kun olin vielä nuori! ;-) tiäks mitä naisena tarkoitan.


    • Nfftk

      Vesitystauti on ainakin tuosta hyvin kaukana :D sillokn joisit enemmänkin 10l ja kaikki samantein läpi.

      Olosi on ihan normaali. Sun täytyis vaan saada ittes juomaan n 3l ihan normaalistikin eikä vain dieeteillä. Osa ihmisistä (myös minä ja moni sukulaiseni) on hyvin huonoja juomaan ja tavallaan "tottuu" jatkuvaan nestehukkaan. Oloa ei tajua ennen kuin herättelee kehon alkamalla juomaan sitä vettä. Kun juo sen 2-3l päivässä pidemmän aikaa kroppa tottuu ja on tavallaan helpotus. Jos aloittaa sen jälkeen taas juomattomuuden, olo huononee itellä. Sitä ei vaan oikein tajua sitä janoa ennen tuota kropan herättelyä kun on tällänen uuvatti :)

      Eli ts no worries jatka samaan malliin, voit vähän lisätäkin jos et muuten hirveästi juo/saa nesteitä tai kuntoilet.
      Ja kyllä, jos et sitä nestettä hikoile, hyvin iso määrä juodusta vedestä tulee ulos. Mutta se on vaan hyvä, pysyy röörit huuhdeltuna!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe