Tunnustan: olin väärässä :(

OlinNiinVäärässä

Olen vuosikaudet hehkuttanut palstalla ikuista nousua. Tämä siksi, että ostin itse kuplahinnalla vajaat 10 vuotta sitten, velkaa otin 30 vuodeksi. Tällä velkataakalla unettomat yöt menevät märissä lakanoissa kieriessä ja työttömyyttä pelätessä.

Olen nostatellut hintoja - siinä kuitenkaan onnistumatta. Asuntomme arvo putoaa kuin lehmän häntä.

Katsokaa miltä talous näyttää. Pakkolakeja, työttömyyttä, myytyjä sähköverkkoja, lautoja ovien edessä, firmojen miljarditappioita. Hyvinvointi-Suomesta on enää muisto vain.

Kohta menee nurin iso pankki jossain Keski-Euroopassa ja sitten alkoi omaisuuden uusjako toden teolla. Pankki ottaa omansa väkisin, tuulipukukansalle jää vain räntäsateen runtelema huppu suojaamaan sillanalusen viimalta. Lisävakuudet, ulosotto, takausten realisointi, Audin vaihtaminen polkupyörään, alkoholismi, sankkeri, syvä toivottomuus, avioero, pakkotyö, krooninen ripuli. Kaikki on niin selvää nyt, tässä kävi kuin ryypätessä, ensin on hetken hauskaa ja sitten kamala kankkunen oksenteluineen ja hallusinaatioineen.

Minä luovutan. Asunto menee myyntiin, josko vielä saisi jotain siitä.

Voi voi minua ääliötä, miten tyhmä olin, kun luulin itseäni jotenkin paremmaksi kuin muut.

32

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä_todisteet_rommista

      Turhaan itket. Tilastot näyttävät edelleen nousua asuntojen hinnoissa, joten olisit edelleen oikeassa tuon vanhan mielipiteesi kanssa :)

      Onnea kuitenkin valitsemallasi uudella polulla.. sillää ei tosin ole edessä muuta kuin väärässä olemista. Aivan kuten tämän palstan rommarit ovat olleet jo ainakin 15 vuotta putkeen - väärässä.

    • rommausvitsi

      Heikko yritys tyhmältä, köyhältä ja kateelliselta vuokraloiselta.

      • Joo. Kuinkahan mones tämäntasoinen tragikoominen yritys on kyseessä.


      • ok-tohtori
        Antigue kirjoitti:

        Joo. Kuinkahan mones tämäntasoinen tragikoominen yritys on kyseessä.

        Hyvin sanottu kuomaseni!


      • ok-spruiiits
        ok-tohtori kirjoitti:

        Hyvin sanottu kuomaseni!

        Kyllä, osuvasti sanottu!


    • autodetect

      Detecting troll... Target Locked!

    • Omakas

      Mitäpä hävisit siinä kymmenessä vuodessa?
      No et mitään.

    • akademix

      Aloittajalle kysymys:

      - kun kerran asua pitää jossain, niin minkä asumismuodon valitset mikäli saat kämppäsi myytyä? Tämähän jäi muuten hauskasta avauksestasi puuttumaan.

    • 13-7

      olet niin myöhässä myyntisi osalta kuin olla voi. olet ymmärtänyt uuden tulevan normaalitilanteen aivan oikein. asuntovarallisuutesi on jo sulanut ja se tulee sulamaan lähivuosina kiihtyvää tahtia kun hintataso tulee asettumaan laskevan tulotason mukana. nyt ainoa oikea taktiikka on mahdollisimman paljon likvidiä varallisuutta, jolla voi halutessaan tehdä edullisia ostoksia. älä tosin koskaan hairahdu ostamaan ok-latoa jostain periferiasta, kuten tämän palstan typerimmät ja eniten huutoitkua suoltavat multinikkaajat ovat tehneet. se on varma mustapekka.

      • rommausvitsi

        Paskakärpänen rommivitsiensä kanssa taas täällä. Saanut syntymälahjana heikon älyn ja sen seurauksena jäänyt loisimaan sossutuella ja kassulla vuokralla.


      • kaikkea_huonoa
        rommausvitsi kirjoitti:

        Paskakärpänen rommivitsiensä kanssa taas täällä. Saanut syntymälahjana heikon älyn ja sen seurauksena jäänyt loisimaan sossutuella ja kassulla vuokralla.

        Joo, numeropellettelijällä ei paljon älyä ole siunaantunut. Sepä se syynä ikuiseen vuokraloukkuunkin on. Vaikka täällä koittaakin räksyttää omansa omistaville, niin se huono-osaisuus on edelleen ristinään, eikä se täällä huutelemalla se jama siitä parane :/


      • rommausvitsi
        kaikkea_huonoa kirjoitti:

        Joo, numeropellettelijällä ei paljon älyä ole siunaantunut. Sepä se syynä ikuiseen vuokraloukkuunkin on. Vaikka täällä koittaakin räksyttää omansa omistaville, niin se huono-osaisuus on edelleen ristinään, eikä se täällä huutelemalla se jama siitä parane :/

        Huutelemalla asiat huonontuu. Senkin ajan voisi opiskella tutkintoa, joka jäi tekemättä tai tehdä töitä tai omaa bisnestä, että pääsis elämässä eteenpäin. Jotkut heikompipäiset vaan jää tuleen makaamaan niin kun tää paskakärpänen.


      • 11-4
        rommausvitsi kirjoitti:

        Huutelemalla asiat huonontuu. Senkin ajan voisi opiskella tutkintoa, joka jäi tekemättä tai tehdä töitä tai omaa bisnestä, että pääsis elämässä eteenpäin. Jotkut heikompipäiset vaan jää tuleen makaamaan niin kun tää paskakärpänen.

        heh heh, mikä idiootti sä antiguen sivunikki olet. mulla on bisnestä enemmän kuin sä olet koskaan työttämänä luuserina edes nähnyt :D

        ps. sulla ei varmaan ole edes firmaa? mulla on. useampi eivätkä ne ole kirjoilla suomessa. ja niiden avulla mä asun sellaisessa asunnossa, mistä sä köyhä et edes näe unta :D


      • 20-19

        kiitos kun todistat, että olen oikeassa :D


      • rommausvitsi
        20-19 kirjoitti:

        kiitos kun todistat, että olen oikeassa :D

        Mä olen todistanut sun olevan anuspoika. Se siitä.


      • 15-6

        nyt on taas levy jäänyt paikalleen :D

        tuolla älykkyydellä se tapahtuu ymmärretysti usein :D


      • OnkoVelkaa

        Nykyään asuntovellisilla on uusi buumi ajella päin rekkaa kun santanderin mies ilmestyy oven taakse....miksiköhän?


    • Miten sitten pitäisi asua?

      Mikä tilanteessasi on pahinta?

      Mihin tilanteesi johtaa?

      Miksi olet huolissasi, tietäessäsi lopputuloksen. Vuokralle yhteiskunnan elätiksi. Se on omistusasumisen pienin ja nurjin huoli, eikä se toteudu kuin harvoille, todella harvoille ja todellisen epäonnen tai jääräpäisen tyhmyyden takia.

    • pieniomakotitalo

      mikäs tässä on maaseudulla velattomassa 10 vuotta vanhassa omakotitalossa elellessä. Polttopuut tulee omasta metsästä itse tehden lähes ilmaiseksi, ei tarvitse kalliilla sähköllä lämmittää. 2 kk sähkölasku kesät talvet 120-150€ siirtomaksuineen.

      Perunat, porkkanat ja muut juurekset, viinimarjat, omenat, luumut, vadelmat saa omasta maasta ja riittävät pitkälle kevääseen. Lakat, mustikat, puolukat, karpalot ja sienet saa lähimetsistä ja soilta. Kalaa tulee järvestä riittävästi joka viikko ympäri vuoden kun jaksaa vaan syödä. Lihaakin saisi jos metsästäisi, mutta enpä ole siitä niin kiinnostunut.

      Tuskinpa se yhteiskunta tulee ihan kohta sosialisoimaan minun omaisuuttani.
      Jos tulee hankin sen haulikon sitten siinä vaiheessa ja suojelen omaani.

      Kun kuolen minulle on yks hailee mitä tälle omaisuudelleni sitten tapahtuu. Ihan sama vaikka arvo olisi 2 euroa en minä sitä tiedä. Mutta niin kauan kuin itse pystyn elämästäni määräämään, kotini on tässä missä nyt olen.

      Asunnon arvon alenemisongelma taitaa olla pahempi siellä kaupunkien keskustojen sairaanhintaisissa pikkuluukuissa. Kuka maksaa 40-50m2 kämpästä Kampissa puoli miljoonaa euroa. Minun mielestä vain täysi pipipää.

    • dominoeffekti

      nosta rahaa patjan alle siellä ne on turvassa vaikka pankit kaatuisi

    • lama-alussa

      kuplaa rakennetaan huolella ennekuin poksahtaa

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe