Anoreksia tarinani

Poikaanorektikko

Moi olen 13v poika jolla todettiin olevan anoreksia... Kun minut lähetettiin sairaalahoitoon painoni ja pituuteni oli 167/40
Olin niin huonossa kunnossa että en edes jaksanut laittaa kenkiäni ja veri nousi päähän koko ajan.
Kaikki alkoi siitä kun menin puntarille ja painoin 57 ja olin mielestäni kauhean lihava vaikka kaikki ympärilläni sanoi minua hoikaksi vaikka sitä en kyllä ollut.. yhtenä päivänä yks mun kaveri sanoi mua läskiksi ja se jäi mun päähän pitkäksi aikaa ja sitte kun aloin pelata jalkapalloa mun paino tippui varmaan 3 kiloa ja kun näin mun painon laskun siitä tuli sitte pakko mielle.
Kaikista suurin ongelma oli se että mun maha oli iso tai ainakin mun mielestä.
Katsoin painoani ja mahaani joka aamu ja ainakun näin sen mielessäni oli joku joka käski vaan laihduttaa ja kielsi syömisen kokonaan...
Ensimmäiset 2 viikkoa menetin 7 kiloa ja sitte kun painoin 47 vai oliko 50 olin iloinen mutta en voinut muuttaa syömistäni ja näytin silti peilissä samalta. Lopulta kun oli paino 43 olin aika huonossa kunnossa...
Ja äitini näki minut T-paita päällä joka oli ehkä suurin virhe minulta ja äiti laittoi minut melkein heti seuraavana päivänä kouluterveyden hoitajan puhusille ja kuulemma kaikki luokkalaiseni ja opettajat olivat minusta huolissaan.
Koulun terkka antoi mulle syömis päiväkirjan ja muistan tasantarkkaan mitä söin.
Merkkasin ne mun päiväkirjaan nii eiköhän se paino tippunu viikossa 1 ja puoli kiloa ja seuraavana päivänä multa otettiin verikoe ja mun veri oli pelkkää hyytelöä ja mut laitettiin seuraavana päivänä sairaalaan lasten osastolle olin siellä 2 viikkoa ja söin kaiken ruoan mitä ne anto mutta se oli vaikeeta mulla tuli monta tappelua vanhempien kanssa mutta en kehannut huutaa lääkärilleja söin kaiken sitten kun kuulin painoni tippuneen niillä ruokamäärillä mitä söin säikähin ja ajattelin että paljonko mun pitäs syödä että mun paino nousee mutta no ei se auttanu ja jouduin nuorisopsykitaria osastolle.. olin siellä viikon ja se oli mun elämäni kauhein viikko mun elämässä, mulle tarjottiin siellä masennuslääkkeitä ja vaikka mitä mutta en suostunu. Kun vanhempani kuuli sen ja miten ne käyttäyty mua kohtaan nii ne huusi niille lääkäreille ja mut saatiin kotia mutta vaan yhdellä vaihtoehdolla. Jouduin käymään syömishäiriö versossa ja käyn siellä vieläkin. Olen nyt ollut 2 kuukautta hoidossa ja tämä on niin raskasta :( tänään on mun keskustelu jossa jutellaan mun paranemisesta ja miten tätä jatketaan. Toivon että ei tarvitse käydä siellä enään ja että voin käydä koulua ja elää normaalia elämää. Pystyn syömään nykyään ihan hyvään tahtiin mutta pääni on vielä sekaisin ja nään itseni aina isompana peilistä ja toivoisin että saisin teiltä joiltakin apua... Kiitos kun jaksoitte lukea tarinani ja toivon että jätätte omanne myös :)

4

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tillikka

      Kiitos tarinastasi. Se oli kovin liikuttava. Toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaisuuteen.

    • pöytäliinaz

      Huhhuh, tsemppiä paranemiseen ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen c:

      Itse en varsinaisesti sairasta anoreksiaa, mutta jotain häikkää syömisessä kai on:
      En yksinkertaisesti pysty syömään mitään roskaruokaa, sipsejä tai karkkeja. Ei niiden maussa sinäänsä ole juuri mitään vikaa, mutta syöminen ahdistaa. Lihominen ahdistaa. Mitat on 42kg/153cm, eli painan "liikaa".
      Aina, kun päivä on mennyt niin, että olen syönyt vain hedelmiä ja ruisleipää, ja illalla on nälkä, niin on ihan h*lvetin hyvä olo. Treenin jälkeen on myös ihana olo, kun kaloreita on palanut paljon.
      Harrastan joukkuevoimistelua, niin tuo ylenpalttinen hedelmien, marjojen yms. Syöminen on helppoa "naamioida" vain urheilijan terveellisen elämäntavan noudattamiseksi. Ja ainahan voin sanoa tekosyyksi siihen, etten syö iltapäivällä, että koulussa oli hyvää ruokaa ja menee täydestä läpi. En kuitenkaan ole reilusti lipainoinen tai mitään. Välillä tuntuu vaan, että vanhemmat jopa ilahtuisivat, jos laihtuisin, kun aina niiin korostavat pikkusiskoni siroja luita ja hyviä laihuusgeenejä. Ylipäätään saan hyvin monet asiat kuulostamaan kehotukselta laihduttaa, ja ahdistun, jos en ole tehnyt ainakin 200 vatsalihasliikettä joka päivä...


      Kauhea stoori, kiitti niille, jotka jaksoi lukea c:
      Ainiin, olen 14 v ja tyttö.

    • Ihmemaan-Liisa-taas

      Hei poika 13v!
      On todella hienoa että sait apua noin pian! Jos kiinnostaa, voit lukea minun tarinaani otsikon alta missä joku kysyy tuntemattomalta anorektikolta tähän liittyvää. En muista sanatarkasti otsikkoa, mutta löytyy siis tästä ketjusta. Olen nimimerkki Ihmemaan-Liisa.
      Kaiken A ja O on apua ajoissa! Se moninkertaistaa paranemisen ennustetta. Omalla kohdallani sairastin hyvin kauan ennenkuin menin siihen kuntoon että sairaalaan oli pakko suostua.Muuten en olisi tässä. Lähettäjänä oli psykiatri, kukaan muu ei reagoinut. Sain rauhassa kuihduttaa itseäni. Niin ei kuitenkaan käynyt sinun kohdallasi, ja olet onnekas!
      Pysy sisukkaana ja jaksa!Sinulla on monta monta mahtavaa elämystä edessä! Tie auki taivasta myöden, anna palaa! :-) Anoreksia ei ole elämää. Se on helvetti maan päällä.

    • pullavava

      mun tarina

      olin vuos sitte 13 vuotta 165cm ja 48kg. eli olin sillo "lihava".
      päätin laihtuu et painasin 45kg. palelin koko ajan ja inhosin itteeni. no laihuin 2 viikossa 45 kiloon ja päätin laihtuu vielä enemmän. kuukausi meni et painoin 40kg.menkat loppu ja olin tosi väsyny.söin päivässä porkkanan ja puolikkaan leivän.halusin painaa 35kg ja sain tuon tavotteen täytettyä kolmessa viikossa. painoin vielä kaks kuukautta sitte 31,3 ja olin 168cm pitkä. jouduin osastolle ja siellä en lihonut laihuin kahessa päivässä kilon ja sain liikkumis kiellon itkin aina ko piti syyä. nyt olen 170cm 38kg ja joudun osastolle uudestaan ellen saa nostettua painoa 38-> 42 kahessa viikossa. kamala sairaus tää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe