Vuoden talviauto on valittu

skodajokke

68

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TungostaPodiumilla

      Vain kaksoisvoitto tällä kertaa. No, näillä on pärjättävä.

      Parhaaksi valittu talviauto, Audi A4 2,0 TDI Quattro S tronic, sai yleisarvosanaksi 9,4 pistettä. Kauppalehti testasi voittaja-auton syksyllä 2015.

      Jaetulle kakkossijalle nousivat Škoda Superb Combi 2,0 TDI 190 4 x 4 ja Volvo V60 Cross Country D4 AWD.

      • vwkakkaa

        Ja hevonpaskat tekee. General Motors ja Honda motor company tekee parhaimmat.


    • OstakaaIhmeessä

      Vaikka VAG kusi myös Teknarin porukoita päästöhuijausten muodossa silmille, ei se hyväuskoisia näy hetkauttavan.
      Voi olla että lehdistön tukirahat pienenee jatkossa, kun pitää korvata omia valheita...ehkä se lehdistönkin asenne siitä vielä muuttuu.

      • JosRahaaOn

        Suomalaisen perus-tallaajan talviauto (sekä kevät-, kesä- ja syysauto), on 10 vuotta vanha Corolla tai ehkä 15 vuotias Mersu. Kukin kykyjen ja tarpeen mukaan, mutta olettehan suvaitsevaisia myös uudempia autoja ostavien suhteen.


      • Lopeta.jo.Eenokki

        Päästöhuijauksesta on revitty jo miljoona kertaa enemmän trollauksia kuin koko jutussa edes on aihetta.

        Ensinnäkin, tässä uudessa kaksilitraisessa ei ole päästön suhteen mitään sanomista.

        Toiseksi, VW-konserni korjaa kaikki autot sellaisiksi, että ne täyttävät speksit. eikä maksa auton omistajille mitään. Mikä tässä on trollille niin hankalaa ymmärtää?


    • Auto.vertailu

      Tällaisissa vertailuissa verrataan eri automallien ominaisuuksia, ei punnita firman johdon moraalia. VW:t saattavat olla mulkkujen tekemiä, mutta pesevät muut merkit aika useissa vertailuissa. Kuten tässäkin. Tällä hetkellä parhaat talviautot tulevat VW:tä, kuten aika monena vuotena aiemminkin.

      • gfgdfgg678

        Kaikki eivät pysty katsomaan totuuta silmiin.


      • ominaisuusVW

    • Täysinsusi

      Kiesiturkki ja rukkaset ovat vag autoilijan ehdoton vakiovaruste.Kaasupolkimet katkeilee öljyt lentelee pakkasilla pihalle että sellainen talviauto.eikä edes dsg toimi kovilla pakkasilla.

      • hyvinkulkeeparas

        Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
        VW-kuski hymyilee myös talvella. Varsinkin nelivedolla ajellessa.


      • NoKunhanKyselen

        Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?


      • KarvojenKaveri

        Mikä on kiesiturkki?


    • Samaa_sukua

      Testivoittajien suku. Se VW.

      • moraalinenvoittaja

        Toyota Auris hybridi on moraalinen voittaja: edullinen, kestävä, lämmin, ja etenee etuvedoksi hienosti. Ja hinta vielä semmoinen että normaali palkansaaja pystyy ostamaan.


      • tulihansesieltä

        Kyllä terolta löytyy THE SELITYS mihin tahansa testitulokseen. Vaikka tojo jäisi tasan viimeiseksi vertailussa niin tero hylkää kaikki muut autot ja tojo julistetaan moraaliseksi voittajaksi.
        Eikö kannattaisi vaihtaa merkkiä jos testimenestys on noin tärkeä asia? Että joutuu taivuttelemaan, tulkitsemaan ja selittelemään kun muut autot todetaan vertailussa paremmiksi.
        Lyhennettynä: Lopeta testien lukeminen tai vaihda merkkiä jos et kestä katsella sitä että tojo jää viimeiseksi. Älä THE SELITTELE aina.


      • Mallisto.vanhentunut
        moraalinenvoittaja kirjoitti:

        Toyota Auris hybridi on moraalinen voittaja: edullinen, kestävä, lämmin, ja etenee etuvedoksi hienosti. Ja hinta vielä semmoinen että normaali palkansaaja pystyy ostamaan.

        Auris oli mukana vain kuunteluoppilaana kun oikeita autoja testattiin ja vertailtiin. Toyotalla on siinä mielessä surkea tilanne että ne eivät ole päässeet enää edes mukaan mihinkään vertailuun. Ei ole tullut ulos uusia malleja pitkään aikaan, eikä monia vuosia vanhoja malleja voi ottaa mukaan vertailuihin, Vuoden Auto-äänestyksiin tms.
        Nyt Auris otettiin säälistä mukaan kuljettamaan assareita kun oikeita autoja testattiin. Toyotan maahantuoja halusi saada edes jotain näkyvyyttä merkilleen vaikkei mallistosta löydy mitään oikeasti testattavaa.


      • SeliSeliRomuRomu

        Kyllä VWSpedeltä löytyy THE SELITYS mihin tahansa lehtikirjoitukseen. Vaikka VW hajoaisi tuhannen paskaksi heti uutuuttaan, niin Spede hylkää kaikki muut autot ja VW julistetaan silti voittajaksi.

        Eikö kannattaisi vaihtaa merkkiä jos Kestävyys on tuota luokkaa? Että joutuu taivuttelemaan, tulkitsemaan ja selittelemään kun muut autot todetaan käytössä kestävimmiksi.

        Lyhennettynä: Lopeta testien lukeminen tai vaihda merkkiä jos et kestä katsella VWgroupin autoista negatiivisia uutisia lehdissä. Älä THE SELITTELE ja puolustele jatkuvasti romua.


      • 3.800vs2.300

        Eipä tarvitse selitellä kun tästäkin testistä tuli kaksoisvoitto. Ilman mitään selittelyjä.
        Ja kestävyyttäkin löytyy selkeästi enenmmän kuin esimerkiksi tojolta. Nytkin Suomen maanteillä on liikenteessä reilusti enemmän yli 500.000km ajettuja Volkkareita kuin tojoja. Ei tarvii selitellä tai julistaa moraalisia voittajia.
        Itse asiassa VW:n yhteydessä ei juuri nyt kannata moraalista vauhkota. Mutta hei, henki haisee ja hyppy kulkee. Näillä mennään.


      • Toyoya_Corolla
        moraalinenvoittaja kirjoitti:

        Toyota Auris hybridi on moraalinen voittaja: edullinen, kestävä, lämmin, ja etenee etuvedoksi hienosti. Ja hinta vielä semmoinen että normaali palkansaaja pystyy ostamaan.

        Toyota Auris ei ole mikään moraalinen voittaja, vaan todellinen voittaja. TM eli Vagniikan maailma halusi taasen vw-groupin auton voittajaksi. Mikäli olisi otettu huomioon päästöt niin Auris Hybridi olisi ollut kiistatta vähä päästöisin, mutta nyt niitä ei mitattu lainkaan. Kaikista eniten kuitenkin ihmetyttää, että huojakka Skoda sai jälleen kehut hallittavuudestakin. Huojakkuus ja hyvä hallittavuus ovat toistensa vastakohtia. surkeesta lämmityslaitteestakaan ei liiemmin Skodaa morkattu, vaikka Auriksen ja Superb lämppärien välillä on iso ero Auriksen hyväksi. muissakin ominaisuuksissa Auris olisi todellisuudessa paljon edellä Skodaa, mutta sitä ei haluttu tunnustaa.


      • JaTaasIskee

        THE SELITYS


    • A4_Q

      A4 Q on vaan niin hyvä, ei voi muuta

    • NauranTMtesteille

      "Autoista 10 oli dieselkäyttöistä, viisi bensiinikäyttöistä ja 12 automaattivaihteista. Hintahaarukka ulottui 27 000 eurosta 67 000 euroon.".....

      Tyypillistä TM:n eriarvoisuutta korostavaa testaamista. Vertaisivat nyt edes saman hintaisia keskenään, puhumattakaan siitä, että osa oli Dieseleitä, osa automaattivaihteisia, ja osa Bensiinikäyttöisiä. Kas kun eivät tuoneet testiin vielä sellaista autoa, jota ei edes myydä suomessa, niin olisi Epäarvoisuutta korostava linja osunut nappiin.

      • arvot.kohdallaan

        Mitä se Epäarvoisuus on?


      • NauranTMtesteille

        siinä sinulle riittääkin miettimistä.


    • kokemustaon

      Tiedä sitten tekeekö parhaat autot, mutta henkilöautojen osalta hyvin keskimääräisen perheen kuljetustarpeisiin sopivia.

      • skodajokke

        Audi ja Skoda kyykyttävät puolta kalliimman Mersun. Kuka noita enää ostaa?


      • Syväkyykyssä
        skodajokke kirjoitti:

        Audi ja Skoda kyykyttävät puolta kalliimman Mersun. Kuka noita enää ostaa?

        Olisin ollut vuonna 2008 oikeasti kiinnostunut Škoda Octavia Combista, jos siihen olisi ollut silloin tarjolla haluamani TSI/DSG-yhdistelmä. Kun ei ollut, ostin VW Golf Variantin.

        VW:ssa oli sitten kolmantena vuonna eli pian takuun päättymisen jälkeen murheita sekä TSI:n jakopäässä että 7-vaihteisessa DSG:ssä. VW tuli kustannuksissa vastaan, mutta sain kaivaa omaa kuvettani minäkin.

        Viime vuonna tuli täyteen 100 tkm enkä tohtinut jäädä odottamaan tekniikkamurheiden seuraavaa kierrosta, vaikka VW oli pelannutkin vuoden 2011 ongelmien jälkeen moitteettomasti. Mitä nyt DSG silloin tällöin täristeli hieman vaihtaessaan parillisille isompaan päin.

        Niinpä sitten päätin siirtyä VW-konsernin tuotteista Mersuun (C-sarja, korimalli S205). Minua ei haittaa, vaikka Audi ja Škoda kyykyttäisivätkin (mitähän sekin tarkoittanee?) Olen valintaani tosi tyytyväinen ja tunnen saaneeni rahalle (kieltämättä suolaiselle) vastinetta. Nautin autoilusta enemmän kuin koskaan!


    • ostanmersun

      viekö muilla paljon öljyä ja kertyykö sakkaa.
      mulla sama vika,sitä töhnää kertyy täyttökorkkiin.Ei se kulutus ole siitä öljyn laadusta kiinni vaan se päästää öljyä palotilaan ,kun venttiilivarren ohjurikumit on käyneet väljäksi.Itellä oli ajettu 112000 km.Mutta tota kondenssiovettä paremminkin ihmettelen.Joku kirjoitti että se johtuis siitä kun öljypohja kylmenee alta tulevan viiman vuoksi,mutta ei sen pitäis kesähelteillä niin jäähtyä että se kondensiovettä aiheuttaa,muutenhan tämä vaiva olisi melkein joka autossa.Olisko mahdollista että se valskaa täyttöaukon korkista ja ottaa ilmasta sen kosteuden.Eikö se muuten pelkkää suodatinta vaihdettaessa valuta öljyä enempää kun mitä suodattimeen menee?(kun en tiedä)

    • 60thjaturbokinvainaa

      kyllä skoda on nyt halveksittu kaikinpuolin

      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tassa tulevat tylsimmat autot ja liikennevalineet/201412710925

      ongelmia on

      http://www.tekniikkatalous.fi/autot/nama kauhukertomukset ovat takuuvarma laake autokuumeen lopettamiseen/a907745?service=mobile&page=2

      käytettynä erittäin riski ostos.kun vielä ottaa huomioon meluisuuden kylmyyden niin en löydä mitään syytä ostaa riesakseen mitäänsanomatonta skodaa
      .Nyt on paljastunut skodista karuakin karumpi totuus kansalle.lehdetkin kirjoittelevat vioista päivittäin.kylmyys meluisuus jatkuvat tsi ja dsg ongelmatkin tapetilla jatkuvasti.Myös tm.n kestotesti oli karvasta kalkkia uusien tsi moottoreiden osalta.

      • skodajyrää

        Joillekin näyttää ottavan VW ylivoimaisuus aika koville. Jälleen kaksoisvoitto ja ylivoima myyntitilastoissakin jatkuu, jatkuu, jatkuu, jatkuu.
        Skoda on sekä asiantuntijoiden että ostavan kansan ehdoton suosikki ja tulee ohittamaan Toyotan myyntitilastoissa tänä vuonna. Jo tammikuussa se oli parista autosta kiinni.
        Ei ihme että teroa närästää.


      • seataudiskodaVWsama

        Osta halpa lukee siinä.

        Rikkaalle VW auto kun on varaa seisottaa korjaamolla ja maksaa omasta pussista.


      • sönkönsönkönsönkkö
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Osta halpa lukee siinä.

        Rikkaalle VW auto kun on varaa seisottaa korjaamolla ja maksaa omasta pussista.

        Tuon jo melkein voisi ymmärtää, mutta seuraava lause on täysin käsittämätön.


      • seataudiskodaVWsama
        sönkönsönkönsönkkö kirjoitti:

        Tuon jo melkein voisi ymmärtää, mutta seuraava lause on täysin käsittämätön.

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        Lue lisää...


    • möllienauto

      Volvoon luotetaan Suomessa.
      TNS Gallupin vuotuisessa Automerkkien maine Suomessa -tutkimuksessa Volvo jätti taakseen aiempina vuosina kärkeä pitäneen Mercedes-Benzin.

      - Volvolla oli nousua kaikilla maineen tasoa mittaavilla osa-alueilla. Erityisesti mielikuvat Volvon taloudellisesta menestyksestä sekä tuotteiden ja palveluiden laadusta ovat parantuneet selvästi viime vuosina, Senior Research Manager Jouni Tuominen TNS Gallupilta kertoo.

      Kolmannelle sijalle kiirehti hieman yllättäen Toyota, joka rökitti näin mm. Audin ja BMW:n.

      Päästökohuista tahriutuneen Volkswagenin sijoitus oli pudonnut hieman, vaikka kysely tehtiin itse asiassa ennen kohun alkamista.

      TSN:n tutkimus tehtiin kesällä 2015 web-kyselynä 1500 aktiivi-ikäiselle suomalaiselle.

      - Kun ihmisiltä kysytään perusteluita auton ostolle, esiin nousevat usein rationaaliset syyt. Oikeasti autot herättävät kuitenkin tunteita, jotka vaikuttavat ostopäätökseen. Jokin automerkki voi olla inhokki tai suosikki, vaikkei sille ole mitään järjellistä syytä. Näyttäisi, että tunne ajaa Suomessa autobisnestä ja maineella on merkitystä autokaupassa, Tuominen sanoo.

      PENTTI J. RÖNKKÖ
      missäs suomen tylsin itäkippa.no sulattoon menossa liisingin jälkeen

      • ei.tunneostaja

        Lähde on kohteliasta mainita. Alimman rivin osalta: sekoa jälleen.


    • AutoJobbari_

      Mie en kyll sit ikinä mää ostaamaa VAG-autoo.Miul on varraa ostaa kunnon auto.Kyllähä nämä VAG-autot iha romuja ovat.
      Enpä mie oo niin tyhmä ett ostasin.

      • OletkoMyösKöyhä

        Kuinkas tyhmä sitten olet?


    • MunilleenMäni

      Ei jaksanut Skoota taaskaan.

    • Erituloksetruotsissa

      Toisenlaiset oli tulokset Ruotsissa. Uusimmassa Teknikens Värld lehdessä nro. 5 testattiin neliveto dieselfarkut.
      Voittajat oli aika erillaiset kuin Tekniikan Maailmassa.

      1.Mazda 6 74/100 pistettä
      2. Subaru Outback 73 pistettä
      3.Seat Leon 72pistettä
      4. Audi A4 71 pistettä
      5.Bmw 320 ja Volvo V60 70 pistettä
      6. Ford Mondeo 68 pistettä
      7. Mercedes Benz C220 67 pistettä
      Löytyy nyt lehtipisteistä.

    • Harkintaa

      Noi Tekniikan Maailman testit ja vertailut on turhan monelle suomalaiselle kuin raamattu. Ainoa oikea totuus? Siihen uskotaan ihan oikeasti ja kritiikittömästi, ja se muokkaa suomalaisten autokäsityksiä suuresti.
      Ne testit siellä on inhimmillisten ja asenteellisten tavallisten suomalaisten ihmisten tekemiä. He pystyvät helposti saamaan voittajaksi minkä tahansa haluamansa auton ja perustelemaan sen. Sitä he tekevät työkseen.
      Kannattaa lukea vähän ulkomaisiakin lehtiä. Siellä ne testitulokset ja vertailut antaakin monesti aivan eri tuloksia kuin suomalainen TM.

      • KustaMaas

        Mulle ainakin on maailman tärkein asia saako mun automerkki 74 vai 73 pistettä.
        Jos olis tullut vaan 73 niin olisin vaipunut syvään ja synkkään masennustilaan ja se paska petturi autonromu olisi lähtenyt myyntiin ensimmäiselle halukkaalle ostajalle, hinnasta viis.


    • AudiFanaatikko

      Mulle ainakin TM:n testivoittajat edustavat sitä, mitä minä haluan, vaikkei minulla koskaan köyhänä luuserina ole varaa sellaista UUTENA edes hankkia. Ylihinnoiteltuja kun ovat muutenkin ominaisuuksiinsa nähden, ja Speksien puolesta toimivatkin lähinnä TAKSILIIKENTEESSÄ.
      Pääasia on kuitenkin se, että se voittaa Saksalaisista autolehdistä kopioidut TM:n testit, ja sitä kautta on hyvä provoilla tällä maailman asiantuntevimmalla autosivustolla, eli SUOLI24:lla. Joudun kuitenkin arkielämässä tyytymään käytettyyn, Vm_88 malliseen Audi 100:seen, jossa on käyntihäiriöitä, öljynkulutusta, tiellejättämisiä, ja niin edelleen. Työnantajani onkin jo kahteen kertaan huomauttanut töistä myöhästymisistä, ja kuulemma kolmatta kertaa ei enää tule! En silti luovu ihailemasta nykyisen Saksalaisinsinöörien suurinta saavutusta, eli Audia. Mielummin vaikka kuolen!!!

      • Vaihdamerkkiä

        Älä huoli. Ei ne uudemmatkaan Audit sen paremmin ainakaan toimi.


    • tojofan

      Voi tätä tuskaa. Voi kurjuuksien kurjuus.

    • TSITSIATSIIIH

      Kuuluuko noiden VAGeneiden vakiovarustukseen pilkkihaalarit ja karvalakki, ettei palellu hinuria odottaessa?

      • OnkoNeOppinutMitään

        Ei kuulu. Sen sijaan on takapaksissa edelleen se kuuluisa LITRAN ÖLJYPULLO, josta saa lirauttaa Öljyä kuluttavaan mosaan Öljyä 1000km:n välein.... Tai sitten apukeinona tehdä sen avulla vaikka nuotio talvipakkasilla apua odotellessa.......Tosin öljy syttyy huomattavasti huonommin, kuin Bensiini.....Mutta jos alun saa, niin sitten.....


      • osui_ja_upposko

        Taidatkin olla niitä hinureita (siis takatuuppari)?


      • K0LMEKAKARAAJARAKKI
        OnkoNeOppinutMitään kirjoitti:

        Ei kuulu. Sen sijaan on takapaksissa edelleen se kuuluisa LITRAN ÖLJYPULLO, josta saa lirauttaa Öljyä kuluttavaan mosaan Öljyä 1000km:n välein.... Tai sitten apukeinona tehdä sen avulla vaikka nuotio talvipakkasilla apua odotellessa.......Tosin öljy syttyy huomattavasti huonommin, kuin Bensiini.....Mutta jos alun saa, niin sitten.....

        Tuossa allekirjoittaneen fabiassakin on se kuuluisa öljypullo. On yhä edelleen korkkaamaton, ei ole öljynlisäykseen tarvetta ollut 160tkm aikana huolimatta kolmenkymmenentuhannen huoltovälistä.


      • TSI2012
        K0LMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Tuossa allekirjoittaneen fabiassakin on se kuuluisa öljypullo. On yhä edelleen korkkaamaton, ei ole öljynlisäykseen tarvetta ollut 160tkm aikana huolimatta kolmenkymmenentuhannen huoltovälistä.

        Sama tarina. Öljypullo Mobilia on. Avaamatta 52200 km.

        Mutta mukava "varmuusvaruste".


      • K0LMEKAKARAAJARAKKI

        Ja hox! Auto lämpiää varsin nopeasti, eberiä ei valitettavasti ole joten tänä talvena on muutaman kerran joutunut käynnistämään pahimmillaan -32 pakkasesta. Kun ikkunat on skrabannut auki niin lämmityslaitteesta on liikkellelähtiessa puhaltanut haaleaa(vastukset ilmakanavassa) Maantieajossa ei viel noilla pakkasilla takkia tarvitse päällä pitää. Toki se kuuluisa viimasuoja on laitettu samaan aikaan kun talvirenkaatkin.
        Nämä ovat siis henkilökohtaisia kokemuksia. Niinjoo, noilla kovimmilla pakkasilla tankkausvälin keskikulutus alkoi hipoa viittälitraa.
        Kulkuneuvo on -11 fabia greenline 1.2 tdi farkku.


      • NäinVainOn
        K0LMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Ja hox! Auto lämpiää varsin nopeasti, eberiä ei valitettavasti ole joten tänä talvena on muutaman kerran joutunut käynnistämään pahimmillaan -32 pakkasesta. Kun ikkunat on skrabannut auki niin lämmityslaitteesta on liikkellelähtiessa puhaltanut haaleaa(vastukset ilmakanavassa) Maantieajossa ei viel noilla pakkasilla takkia tarvitse päällä pitää. Toki se kuuluisa viimasuoja on laitettu samaan aikaan kun talvirenkaatkin.
        Nämä ovat siis henkilökohtaisia kokemuksia. Niinjoo, noilla kovimmilla pakkasilla tankkausvälin keskikulutus alkoi hipoa viittälitraa.
        Kulkuneuvo on -11 fabia greenline 1.2 tdi farkku.

        Minulla on 1.8 TSI ja vaika oli pakkasta -30, riitti 3-4 h lämmitys (säteilylämmitin) ja eiku liikenteeseen.
        Sitä "kuuluisaa" viimasuojaa ei tarvitse. Moottori lämpenee normaaliin lämpöön muutaman kilometrin ajon jälkeen. Sitten vaan suunnataan puhallus jalkoihin ja tuulilasiin, lisätään puhallustehoa ja nautitaan ajosta.


    • K0LMEKAKARAAJARAKKI

      Jos talviomiaisuuksia pitäisi parantaa niin tuo rengastus, nyt 185/60 15, 175/ 65 tai vielä mieluummin 165/70 15 olisi toivelistalla vaan kyseiset koot ovat "marginaalissa" joten laadukasta talvirengasta ei nuista löydy.

    • TodellaOutoa

      Talviautojen ominaisuuksia vertailtaessa pitäisi painaa myös maavara, joka oli suomen vertailuvoittajassa Audi A4 onneton 12cm. Siis TM vuoden talviautossa on 12 CM. MAAVARA! Ei oi olla totta!
      Toisaalta kuitenkin Landrover Discovery Sporttia kehuttiin hyvästä 21cm. maavarasta.
      Vertailussa oli kuitenkin keskenään hyvin erityyppisiä autoja ja monelta valmistajalta olisi löytynyt myös malli jossa on kunnon maavara.
      Esim. vertailussa ollut Subaru Levorg 13cm maavara vs. Subaru Forester 22cm. maavara.
      Ps. Ruotsissahan AudiA4 sijoittui vasta sijalle 4. dsl. farkkujen vertailussa Teknikens Värld lehdessä 1/2016. Mazda6 oli 1. ja Subaru Outback CVT oli 2.

      • Kassunen

        Totta, hyvä huomio. Kyllä nimenomaan se maavara on talvella tärkeä.


      • paras_voitti

        maavara on vain yksi asia monien joukossa, kyllähän se mainittiin Audissa huonoksi
        mutta monta muuta ominaisuutta oli loistavia, kuten paras neliveto.
        Se neliveto on myös talvella aika tärkeä


      • ItelläMonenVuodenAuto

        Minun auton pitää kestää monia vuosia, mutta on hyvä, että VWgroup valmistaa VUODEN autoja. Se takaa työllisyyden niin autotehtaissa, kuin pajoillakin....


    • talvella.jäässä

      Tällaista löysin UVW:n puolelta (nimimerkki muro):

      "Kärsin Octaviani kanssa vesiongelmista yllättäen viime kesästä alkaen. Eli homman nimihän oli se, että imuroidessani autoa viime kesänä, huomasin imurin "vetävän" vettä ylös lattiaverhoilusta auton oikealta puolelta. Aikani asiaa mietittyäni, purin listat ovien kynnyksiltä ja nostin lattiaverhoilut ylös. Näky oli järkyttävä. Auton oikealla puolella lattialla (edessä sekä takana) oli reilu sentti vettä kauttaaltaan. Kuivatin auton täysin ja tarkistin lattialla olevat sähkölaitteet ja kaapelit. Onneksi niitä ei ole sijoitettu täysin lattialle, vaan kulkevat hieman ylempänä. Niissä en havainnut vahinkoja.

      Sitten alkoi vuodon tutkiskelu ja käytin tätä ketjua avukseni ja luin muiden käyttäjien aiemmat murheet asiaan liittyen. Korjautin merkkihuollossa ovista tiivisteet (ovien sisältä ikkunan alareunasta). Oikean puolen ovista molemmat olivat revenneet rikki. Myös vasemman puolen ovet avattiin ja korjattiin jo ennalta. Ajattelin asian olevan tällä selvä, sillä samalla tutkin sadeveden menoreitit tuulilasin alareunasta yms. ja totesin näiden olevan kunnossa ja tiiviitä.

      Viikko ennen joulua alkoi suuri ihmetys. Pakkassäässä ikkunat huurtuvat auton oikealta puolelta. Alkoi paha epäilys, joka kävikin todeksi kun nostin lattiaverhoilun uudestaan ylös. Jälleen märkä, mutta tällä kertaa ei läheskään yhtä pahasti kuin kesällä ja pelkästään etujalkatila oli märkä. Vettä lutrattiin oviin ja tuulilasille, ja mietittiin, mistä nyt vuotaa. Ei vuotoja. Vesi tuli ovestakin ulos oikeaoppisesti kynnykselle ja siitä edelleen maahan.

      Loppujen lopuksi vuotokohta kuitenkin löytyi. Ainakin omassa Octaviassani on oikean puolen sisälokasuoja hieman "vajaa" ylhäältä. Eli se ei peitä kaikkea pyöräkotelossa. Kun autoa pestään tai sillä ajetaan märällä kelillä, vettä pääsee roiskumaan pyöräkotelossa ylös ja se valuu sisälokasuojan väärää puolta alas. Etuverhoilun purkaneena totesin, kuinka vesi valuu suoraan auton sisään lattialle verhoilun takana, lattianrajassa olevista rei'istä, kun suihkutin vettä pyöräkoteloon ylös ohi sisälokasuojan reunan. En tiedä auton sisällä lattian rajassa olevien reikien tarkoitusta, mutta ainakin omani tukin nyt niin, että enää ei vesi niistä tule sisälle. Epäilen, että ongelma on suurempi autoa pestessä, jos vettä ruiskutetaan paineella ylöspäin pyöräkotelossa. Itselläni on taipumus menetellä näin kun pesen auton kunnolla, niin pesen myös pyöräkotelot. Sama juttu on useimpien autopesukoneiden kohdalla, jotka pesevät pyörät ja pyöräkotelot painevedellä.

      Tiedän, että tällä palstalla on entuudestaan puhuttu paljon ovista ja kynnyslistoista sekä liian tiiviistä ovien tiivisteistä kosteusongelmien aiheuttajana. Että vesi tulisi kynnyksen yli sisään lattialle. Itselläni ei kuitenkaan nyt jouluna ollut sivuverhoilu märkä ollenkaan ja siksi minun täytyi alkaa etsimään toista vaihtoehtoa. Edellä kuvattu näyttää olevan minun autossani se, joka taitaa olla suurin ongelma. Toivon, että ongelmani ovat nyt historiaa. :)"

      • IskiköLuKi

        Et _sinä_ tuota juttua löytänyt vaan se oli ainakin VAG-arenalla ainakin kuusi vuotta sitten ((auton vuosimallia ei kerrottu). Olethan tuon aina välillä uudelleen tänne kopsannut kun ei noita ongelmatapauksia oikein muuten riitä provoiltavaksi ilman automerkin väärentämistä.


    • velipuolikuusi

      Ei sitten onnistunut korjaus. Auto menee ensi viikolla korikorjaamolle. Pre-FL Octaviassa kuulemma ollut lokasuoja ruuviliitoksella, kun uudessa se on niitattu ja liimattu. Tarkkaa vuotokohtaa ei näe irroittamatta lokasuojaa, jostain A-pilarin juuresta kuitenkin. Saas nähdä, koska tuosta saadaan vedenpitävä.

      Olisikohan koko lokasuoja asennettu jotenkin vinoon, nimittäin taannoin kun vaihdoin ajovalonpolttimoita, en meinannut kirveelläkään ensin saada vasenta umpiota irti ja sen jälkeen paikalleen. Tuntui, kuin se vain ei sopisi paikalleen. (Oikea kulki urissaan oikein mukavasti.) Tämä tuli mieleen, kun ilmoittivat, että pitää lokasuoja irroittaa.

      Toinen ihmetyksen aihe uudelleen on Skodan ajoturva. Jos auto jättää tien päälle, saa sijaisauton. Jos pystyt nilkuttamaan korjaamolle (vaikka moottori räjähtäisi pihassa), sijaisautoa ei heru. Eikö se kuitenkin ole auton omistajan kannalta aivan sama tilanne. Ilman autoa on ilman autoa. No, nyt sain sitten, kun auto kolmatta kertaa menee korjaamolle ensi viikolla, sovittua, että siellä myös odottaa auto, jolla pääsen pois (plussa tästä Tampereen Veholle, lupasivat hoitaa asian maahantuojan kanssa). Johan tämän takia on reilu kolme päivää oltukin ilman autoa (tosin ensimmäisellä kerralla onneksi ulkomailla työmatkalla, joten auto sai maata huollossa rauhassa).

      Kuivia kilometrejä palstaveljille!
      talvella lisälämmitin on skodassa ehdoton.muuten ei tarkene millään

      • Asiaankiitos

        Tää ei nyt kyllä enää liity tohon talviautovertailuun!


      • lopeta_valehtelu

        Ja viimeinen lause sitten osoittikin, että sinulla ei ole Skodaa. Skoda on nimittäin lämmin -30 asteen pakkasellakin, ilman lisälämmitintä.


      • Ehkä12vSkodaJo

        Siis tuotannossa rakennetta oli jo tuossa vaiheessa muutettu liimatuksi ja niitatuksi niin että ongelmaa ei edes ollut enää. Sekin kerrottiin samalla foorumilla. Mahdollisesti ongelma koski OCU II:n alkusarjan autoa vuoden 2004 tienoilla (mainittiin Pre-FL Octavia!).
        Eli pelkästään kopioitu tarinasi oli jo kuusi vuotta vanha ja auto tuossa vaiheessa ehkä myös jopa kuusivuotias ;-)


    • wwqww
    • seataudiskodaVWsama

      Vuoden se VW tuote tosiaan kestää..

    • akademix

      VW -ryhmä tekee parhaat autot.
      Sinulla jäi kertomatta, että millä mittarilla.

      • dsgusapitkätakuueiVW

        DSG moititaan joka testissä.

        Eli ostajat tietää mitä saa.


      • skodajokke

        Onhan siinä linkki uutiseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe