Mitä tehdä kun on ihastunut eikä mene ohi!

Utopistinen

Mä olen naimisissa 30 nainen ja pari pientä lasta. Avioliitto ollut aika kuoppainen (ehkä lähinnä tämä pikkulapsivaihe mutta voi olla muutakin) Nyt kuitenkin mennyt vähän paremmin. Noh, mutta sitten tämä ihastus josta en pääse eroon millään: Eli 1.5v olen ollut ihastunut pari vuotta nuorempaan työkaveriin, ihanaan mieheen. Kaikki mitä hän sanoo ja mielipiteet ja koko olemus on niin ihana, puhumattakaan silmistä ja hymystä. En ole kertonut tästä ihastumisesta kenellekään joten ihan yksin painin tämän ongelman kanssa. Pääni sanoo että tää on ihan utopistinen tilanne! Ensinnäkään en tiedä vastapuolen tunteista, välillä olen tulkitsevinani jotakin mutta en tiedä. Itse haluaisin näyttää tunteitani mutta en pysty työpaikalla. Sitten toinen juttu että rikkoisinko oikeasti perheeni tämän uuden henkilön takia? Aika epätodennäköistä. Silti en pysty pääsemään eroon tästä ihastumisesta. Voisiko joku psykologi kertoa mitä mun pitäisi tehdä? Ohjelmoida aivoni uudestaan - mutta kun en halua päästää irti ihastumisesta. Ajattelen tätä henkilöä joka päivä - aivan raastavaa. Mietin mitä mun pitäis tehdä ja haaveilen eri tavoista joilla voisin ottaa kontaktia työn ulkopuolella. Haluaisin katsoa "tämän kortin" eli tutustua tai jotakin, että pääsisin eroon tästä fiiliksestä tai että saisin jonkun päätöksen tähän asiaan. Jos vaikka mun ihastuksen kohde sanoisi että "ei mitään mahiksia" tms. Mä varmaan kuulostan tosi sekopäiseltä ja sellainen tavallaan olenkin.

137

7455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VOISAATANASENTÄÄN

      No mitähän jos kasvaisit aikuiseksi. Kyllähän sinunlaisia sutturoita on nähty. Sääliksi käy miestä, jolla on siellä kotona kolme lasta hoidettavanaan. Mene hoitoon. Säälin lapsiasi. et ansaitse lapsiasi, etkä miestäsi. Toivottavasti miehesi huomaan, minkälaisen luuskan on ottanut. Toivottavasti heittää sinut pihalle, pitää lapset. Sinä voit sitten "toteuttaa" itseäsi. Oikeastaan olet aika säälittävä reppana. Kasva aikuiseksi, huolehdi lapsistasi ja miehestäsi. Ja ennen kaikkea muista se, että nuoruutesi on mennyt. Onneksi lapset kasvavat ja ymmärtävät jo hyvin pienestä alkaen, että äiti ei ole äiti vaan joku sekopää. Muistahan, että minkä taakseen jättää, sen eestään löytää, ei sitten tarvitse ihmetellä, kun lapset eivät tule käymään luonasi.

      • Novoihelevetti

        No voi helevetti. Joku toinen taitaa tarvita enempi apua, kuin aloittaja...


      • seOns11nä
        Novoihelevetti kirjoitti:

        No voi helevetti. Joku toinen taitaa tarvita enempi apua, kuin aloittaja...

        Sama tuli mieleen mullakin. Tsempit aloittajalle!


      • ahdas_puutteellinen

        Voi kulta pieni. Taas yksi putkinäköinen sai ensimmäisen sanansa kuuluviin. Ensinnäkin niitä hoitopaikkoja ei nykyään ole niin vaan tarjolla - ei ole riittänyt sinullekaan. Joku on tehnyt sinulle pahasti, huomaan. Siltikin omissakin kommunikaatiotaidoissasi on puutteita, ja paljon. Eli en ihmettele, että tulit jätetyksi. Parisuhde vaatii kompromisseja.

        Puhdas ja aatteellinen on ahdas ja puutteellinen, sanoi filosofian luennoitsijani. Mietipä sitä - omalla kohdallasi.


      • weedfdfty65

        samaa mieltä. jos perhe on jo perustettu niin valinnat tehty. pitäisi olla jo sen verran aikuinen eikä mikään teini henkisesti. olisi voinnut vähän kohteliaammin tuonkin ilmaista mutta asiaa kummiskin puhut.


      • VOISAATANASENTÄÄN
        ahdas_puutteellinen kirjoitti:

        Voi kulta pieni. Taas yksi putkinäköinen sai ensimmäisen sanansa kuuluviin. Ensinnäkin niitä hoitopaikkoja ei nykyään ole niin vaan tarjolla - ei ole riittänyt sinullekaan. Joku on tehnyt sinulle pahasti, huomaan. Siltikin omissakin kommunikaatiotaidoissasi on puutteita, ja paljon. Eli en ihmettele, että tulit jätetyksi. Parisuhde vaatii kompromisseja.

        Puhdas ja aatteellinen on ahdas ja puutteellinen, sanoi filosofian luennoitsijani. Mietipä sitä - omalla kohdallasi.

        Te muuta kommentoija. Jos on naimisiin mennyt, lapsia tehnyt, niin valinta on selvä. Tiedättekö te kaksi pahvipäätä ketä noista asioista kärsii kaikkein eniten? LAPSET. Tehkää sama temppu sitten, kun teillä on lapsia, niin voisin kuvitella, että ajatus muuttuu. Tosin, te ajattelette haaroväleillänne, niin eipä siinä neuvot auta. Aloittajan ja teidän kehitys on jäänyt jälkeen. Normaali-ihmiset kasvavat ajatusmaailmastaan siinä kuin ikää tulee lisää. Olen aina pitänyt teidänlaisia kehityksestä jälkeen jääneitä säälittävinä rassukoina. Miksi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, jos ja kun ei ole ikinä kypsä ajattelemaan muuta kuin omia tarpeitaan ja etujaan? Miksi kiusata muita ihmisiä omien mielitekojen tähden? Eikö teistäkin olisi parempi olla yksin ja "harrastaa" kaikkea ilman että satuttaisi toisia ihmisä? Jos vastasitte "ei", niin toivon, että kukaan ei koskaan ala olemaan teidän kanssanne ja vielä vähemmän menisi vihille tai edes avoliittoon eikä missään nimessä tekisi lapsia teidän kanssanne. Ei teidänlaistenne tarvi sikiä ollenkaan.


      • jopasonaikoineletty

        Nykyajan äidit ja isät ei vaan osaa otta vastuuta itsestään ja lapsista voi lapsiparat.
        selkärangatonta touhua mitä ikuna tapahttuukin on jonkun muun aiheuttamaa/syytä .itsessä ei ole syytä milloinkaan. johtuu arvatenkin kuitenkin heidän omasta kasvatuksesta kotoa aina hyysätty ei ole milloinkaan itse tarvinnut vastata mistään tekemisistä ta tekemättä jättämisistä.toki tiedän yhden poikkeuksenkin mutta sekin vain vahvistaa säännön miten juuri nyt toimitaan.


      • sittenitketään

        VOISAATANASENTÄÄN , olet oikeassa, ja lausuntosi arvostelijat, siunaa seuraavaksi, miten tuo aloittaja rikkoi perheensä, ja petti miestään.

        Mutta, kun sama tapahtuu heille, niin


      • Mikähän sekopää tuo kakkonen sitä on kun heti loikkaa silmille asialliseen kirjoitukseen. Osuikohan liian lähelle omaa itseään, vai onko ilta pastillit ottamatta.
        Käyppäs popsimassa ne, nukahda rauhassa ja herää uuteen päivään, pillereiden avulla.


      • pikkiriikkisesti

        Sekopää kirjoitus. Kuten joku jo sanoi, siinä yksi joka tarvitsisi apua.


      • entinendemari

        Ketään täysjärkistä ei kiinnosta suomalainen hällä väliä nainen. Sukupuuttoon meikäläiset on menossa ja parempi niin kuin että olisi olemassa näitä Saatanan palvelijoita.


      • jättikö_isi
        weedfdfty65 kirjoitti:

        samaa mieltä. jos perhe on jo perustettu niin valinnat tehty. pitäisi olla jo sen verran aikuinen eikä mikään teini henkisesti. olisi voinnut vähän kohteliaammin tuonkin ilmaista mutta asiaa kummiskin puhut.

        Aloittaja on henkisesti jäänyt jonnekin teini-ikään; ei aikuinen, perheellinen nainen haaveile jostain tuntemattomasta työkaverista!
        Miksi et mene kysymään ihastukseltasi : "Haluaisitsä olla mun kaa? Jätä säkin sun perhe, nii sit me voitais olla yhdessä, sillai, niinku, kyl sä tajuut..."


      • haudantakaa_

        Tapoin itseni kun ihastuin. Oli hyvä ratkaisu.


      • mriopiatu

        Juuri sun kaltaisten ihmisten piäisi täällä pitää lärvi ummessa. Saatko jotain kiksejä noista sun vastauksista. Kyllä sut tunnistaa, idiootti


      • akkojenmetkuttiedetään

        Hyvä esimerkki aloittajalta josta olen aina puhunut ja varoitellut kavereita. Kiitos aloittajalle ja niille muille aloittajille myös.

        Olen aina sanonut että akkoihin ei voi luottaa, ei koskaan, ikinä, milloinkaan. Akat tuhoavat perheitä sillaisella motivaatiolla että sitä ei moni tiedäkään. Oma ja monen kaverin elämän on pelastunut kun on puhunut järkeä miehen päähän ja tajunnut ottaa totaalinen ero sekopäästä. Hyvin moni kaveri on tullut kiittämään ja sanomaan kädestä pitäen kiitos!

        Miehet jotka on naisen puutteessa, ei tajua että naiset pyörittää miehiä miten tahtoo. Se on heikon, hyvin heikon miehen merkki jos lankeaa akkojen kusetuksiin. Säälittävän miehen merkki suoraan sanoen. Tosimiehet tietää miten näitä parisuhdeasioita pyöritetään eikä lankea akan rämien metkuihin. Akan rämien metkut tiedetään hyvin tarkkaan ja siksi niitä ei näissä kuvioissa ole näkynyt kun saavat lähdön ennen kuin tajuavat. Linja on pitänyt koska tämän periaatteen takana on tosimiehiä eikä sirkus pellejä ja klovneja.

        Oma elämäni on ollut näiden sinkkuvuosien myötä parantunut eikä ole onneksi ketään akan rämää riesana. Elämän on näin todella upeaa. En vaihtaisi päivääkään pois. Näin mennään myös jatkossa.


      • maksullinenmimmi
        Novoihelevetti kirjoitti:

        No voi helevetti. Joku toinen taitaa tarvita enempi apua, kuin aloittaja...

        nyt äkkiä hoitoon.jo on kumma kun vierasta tekee mieli-on nähty jo aiemmin mitä siitä seuraa.ei se ihastuminen lopu siihen mieheen.ja kohta on joka pojan heila.niitä on suomi täynnä.kunhan saparo seisoo niin annetaan kaikille halukkaille.sekö on elämää.kyllähän se mukavalle tuntuu kun saparo jyystää ja saa mehut sisäänsä


      • maailmanparasmen

        minulla on paras mies mitä tiedän.en vaihtaisi edes muutamasta miljoonasta eurosta.miksi vaihtaa huonompaan haihattelijoita koko porukka.seon eri asia jos haluaa vain vieraitten kanssa vehdata.silloin ei pidä sitoutua mihinkään vaan vehdata sinkkujen kanssa.


      • haudantakaa_ kirjoitti:

        Tapoin itseni kun ihastuin. Oli hyvä ratkaisu.

        ite hakkaan ihmisiä huvin vuoksi.


    • posinega

      Älä ruoki sitä ihastumosta vaan etsi Miehestä negatiivista asiaa,niitä löytyy kaikista.

      • täydellisenmiehenvaimo

        Ei minun miehestä löydy ainakaa negatiivista asiaa, hän on täydellinen.


    • yöhuuhkaja

      Miksi ei voi nauttia ihastumisen tunteesta sen kummemmin sitä analysoimatta,mutta silti jättää se vain sille asteelle?Ihastumisen tunne on ihanaa vaikkakin raastavaa,mutta tunteilleen ei mitään voi,teoilleen voi!!!Kokemusta on pitkässä parisuhteessa ihastumisesta ja sitä ihastumista on kestänyt pari vuotta,mutta silti rakastan miestäni ja nautin ihastumisen tunteista toista kohtaan(mitään en ole väärin tehnyt,oottanu vaan että tunteet häviäisivät...ei vaan vielä ole näin käynyt)!

      • Tässäpä.kysymys

        Kun kerran teoilleen jotakin voi, miksi ei jätä turhaa haihattelua ja keskity perheeseensä kun sellaisen on perustanut? SEKIN kun on ollut oma valinta, päätös ja TEKO!


    • vittuuhh

      mitä pässinpäitä täällä oikein on. Porukat tukee aloittajaa, vaikka pettäminen
      on mielessä???!! Sairaita ootte koko sakkikunta.

      • fgfgfgfgfgfgfgfgfgf

        Enpä usko sinunkaan hyvään mielenterveyteen. Mikä mikä -maassa asut, jos et tiedosta ja hyväksy sitä, että ihmiset käyvät vieraissa. Hyvin moni. Se on elävää elämää tällä telluksella. Etkö ole nähnyt yhtäkään tilastoa avioeroista tai uusioperheistä? Väki siis ottaa ja eroaa, pariutuu, käy vieraissa, tekee lapsia kumppanille tai satunnaiselle kumppanille jne. Sitä kutsutaan elämäksi.

        Eri asia sitten on, kannattaako tieten tahtoen laittaa lapsensa kärsimään, jos tarjolla olisi ihan hyvä perusperhe sisältäen biologisen äidin ja isän. Se tylsä tyyppi voi joskus olla hyvä tyyppi. Asian näkee joskus oikein vasta valovuosien päästä.


      • Aikuistukaa
        fgfgfgfgfgfgfgfgfgf kirjoitti:

        Enpä usko sinunkaan hyvään mielenterveyteen. Mikä mikä -maassa asut, jos et tiedosta ja hyväksy sitä, että ihmiset käyvät vieraissa. Hyvin moni. Se on elävää elämää tällä telluksella. Etkö ole nähnyt yhtäkään tilastoa avioeroista tai uusioperheistä? Väki siis ottaa ja eroaa, pariutuu, käy vieraissa, tekee lapsia kumppanille tai satunnaiselle kumppanille jne. Sitä kutsutaan elämäksi.

        Eri asia sitten on, kannattaako tieten tahtoen laittaa lapsensa kärsimään, jos tarjolla olisi ihan hyvä perusperhe sisältäen biologisen äidin ja isän. Se tylsä tyyppi voi joskus olla hyvä tyyppi. Asian näkee joskus oikein vasta valovuosien päästä.

        Kenenkään ei tarvitse hyväksyä tätä hulluutta että joka toinen pari eroaa ja lapset ovat kenen tahansa hoidossa ilman isän ja äidin yhteistä turvaa. Repaleista ja selkärangatonta sinun elämänkatsomuksesi näyttää olevan.


    • ajattele_lapsiasi

      Ihastukset menevät ohi aikanaan, aina. Ehkä toinen ei niin ideaali elävässä elämässä olisikaan. Ihmisen työ- ja siviiliminä voi erota joskus aika huimasti toisistaan.

      Aikanaan, kun olin työelämässä, niin olin monestikin ihastunut. Arkana en sitä ilmaissut toiselle, ja parempi kai niin. Vain yhteen työkaveriin minulla on oikeasti ollut suhde. Yleensäkin olen aloittanut (pari)suhteet ilman sen suurempaa ihastusta. Eli ihastukset ja seurustelukumppanit ovat olleet pääosin erikseen. Kun aikaa kuluu, niin suhde kuin suhde tuntuu melko samalta, onpa alkuun ollut pinkit lasit silmillä tai ei.

      Sinulla on pieniä lapsia. Ihan heidän tähden yrittäisin vielä rakentaa parisuhdetta omaan puolisoon, etenkin jos puoliso itse on ihan peruskiva tyyppi. Sinulla ei ole mitään takuuta siitä, jaksaako uusi ihastus alkaa isäpuoleksi. Eli tarpeettomat repivät riidat välttäisin lapsien vuoksi. Uskottomuudesta seuraa repiviä riitoja, jos jäät kiinni. Lapset kärsivät siinä eniten.

      • Nassew

        No mutta jos ne menee aina ohi, niin eihän sitten voi edes mennä naimisiin tai hankkia lapsia, koska myös omaan puolisoon kohdistuva rakkaus menee ohi eikä jutusta voi siis tulla mitään.


      • Housujalkainen

        Taas joku juntti on sitä mieltä, että kullinkutkutus/ihastuminen =/= rakkautta.


    • oooelle

      Luulisi sinun ikäisesi naisen jo tietävän, ettei ihminen voi halutessaan lopettaa jotakin tunnetta sen takia, ettei se satu sopimaan elämäntilanteeseen. Ehkä tunteesi menevät ohi, ehkä eivät. Elämä on sellaista.

    • jatkuuseuraavassa

      Aloitan sillä että oon ollut vähän samassa tilanteessa, mutta meillä oli parisuhteessa pahoja ristiriitoja. Lapsia meillä ei ollut.
      Mä ihastuin töissä ihan tahattomasti ja voimakkaimmin kuin kehenkään erääseen mieheen. Huonoksi onnekseni hänkin ihastui minuun samalla lailla. Ilman sanoja, pelkät katseet, olemus kaikki oli satumaisen intensiivistä ja pursusi seksuaalista ja romanttista värinää ympärillämme.
      Mies ei ilmeisesti aluksi tajunnut että olen varattu. Sosiaalisen median kautta sai selville asian. Nolostuin. Häpesin itseäni, vaikka mitään ei ollut tapahtunut kuin vain mun päässä...ja sydämessä. Kului hetki, en nähnyt häntä töissä, tuntui kuin olisi vältellyt. Ymmärrettävää. En saanut häntä mielestäni. Yhtenä päivänä vaan päätin sitten lähestyä häntä viestillä. Aloimme juttelemaan niitänäitä. Pikkuhiljaa myönsimme molemminpuolisen ihastuksen ja viestittely muuttui Romanttiseksi ja myös eroottiseksi. Juttelimme päivittäin, kaikesta. Sitten tuli hetki jolloin piti tehdä valinta. Eroanko. Mikä eroon olisi syynä, tämä uusi tuttavuus vaiko jo aikaisemmat ongelmat parisuhteessa.
      Uusi mies antoi ymmärtää tai minä halusin ymmärtää, että jos ja kun eroaisin, me alkaisimme seurustella. Mä olin niin korviani myöten hulluna siihen mieheen että naiivisti uskoin että sillä lailla lennossa se vaan menisi. Ei oltu siis oltu fyysisesti mitenkään kosketuksissa, mutta henkisesti sitäkin syvemmin.
      Sama jokapäiväinen yhteydenpito jatkui. Seksuaaliset viritteet vähentyi, mutta romanttisuus, jopa hyvänyöntoivotuksiin asti säilyi. Kun seksuaalisuus väheni, epäilin miehen vapaana ihmisenä tavanneet jonkun. Hän ei sitä kuitenkaan tuonut ilmi missään vaiheessa.
      Monta kuukautta kului, yhtenä viikonloppuna sitten tapasin tämän miehen sattumalta ravintolassa. Suutelimme.
      Seuraavan päivän krapula ja erityisesti morkkis oli jäätävä. Menin ihan tolaltaan. Tiesin että nyt pitää erota. Olin pilannut tällä kaiken. Ilmaisin miehelle että mikäli eroan, olisiko hän vapaa aloittamaan seurustelun ja olisinko minä se ainoa jota hän tapailisi.

      • jatkuujajatkuu

        Vastauksena sain, että hän ei voi sellaista luvata. Suhde päättyi, sydän särkyi.
        Tarina jatkui vielä myöhemmin, mutta siis pointtina se että selvitä mikä sulla on ongelma itsesi kanssa ja erityisesti mikä on se ongelma siellä omassa parisuhteessa. Kahden ihmisen väliin ei pääse kukaan, jos ei siinä ole tilaa. Mikä se tilaa antava asia on. Onko se korjattavissa.

        Toisaalta. Jos sydän on vietävissä ja joku sen onnistuu tekemään, niin joku tarkoitus silläkin on. En mä vieläkään ole saanut tunnesidettä katkaistua tuohon mieheen, joskus joku henkilö pääsee vaan niin syvälle.

        Yolo.


      • epppi

        Mutta mitä tarkoittaa se, että kahden ihmisen välissä on tilaa? Jos välittää kumppanistaan, mutta sitten löytääkin yllättäen jonkun toisen, josta välittää paljon enemmän, niin pitäisikö sitten ajatella että parisuhteessa on ollut jotain vikaa?


    • Cosmoswork

      Mulla on muuten sama tilanne paitsi ettei meillä ole muksuja,olen hivenen alle 30 ja olen yhä ihastunut entiseen työkaveriin ja meillä ei edes ole mikään hääppöinen liitto(kaikkea paskaa tulee ilmi päivä päivältä enemmän). En uskaltanut tehdä mitään ihastumiseni suhteen kun olin vielä samassa työpaikassa,mutta nyt 3kk myöhemmin huomaan että ajattelen ihastustani joka päivä ja jäi todella kaihertamaan mieltä että miksi en ottanut selvää mahdollisuuksista. Tosin nykyiseni jättäisin ennen kuin tekisin ihastukseni suhteen mitään. Alan olla pikkuhiljaa sitä mieltä että jos jätän nykyisen mieheni ja katson onko mulla mahdollisuuksia ihastukseni suhteen mulla ei ole mitään menetettävää.

    • vinkkin

      Jotta voisit toimia tilanteessa "oikein," tulisi sinun asettua tilanteeseen jossa kuvitelet miten miehesi haluaisi tilanteen kohdata! Suositelen siis että otat asian puheeksi miehesi kanssa, kerro hänelle avoimesti mitä tunnet ja painotata että mitään ei ole tapahtunut ja sitä että työkaverisi ei edes tiedä tilanteesta, koska halusit keskustella asiasta hänen kanssaan. Uskon että jos miehesi on tarpeeksi ymmärtäväinen niin teidänvälisenne rakkaus vain syvenee. Taas jos miehesi otaa tilanteen mustasukaisesti, saataa siitä seurata ero jonka jälkeen voit hyvällä omalla tunnolla lähestyä tätä työkaveriasi...

      Tämä siis 26v sinkku miehen neuvo.

    • loveofmylife4ever

      Tee niinku sydän sanoo.Olen 30 ja risat mies.Avovaimo ja 2 lasta.Tosi pitkä suhde meillä....mutta olen jo päättänyt että mikäli oma ihastukseni näyttää vihreää valoa, niin se on menoa.Elämä on aivan liian lyhyt murehtimiseen.Voihan sitä myös kyllästyä ja parempi kaikille on uusi suhde kuin lopun elämää kestävä kulissi.Onko hienompaa kertoa olleensa 30 vuotta naimisissa vai kertoa olevansa onnellinen....

      • 40vavioliittoa

        Voi rakas lapsi! Mikään tai kukaan ei takaa, että uusi suhde tuo onnellisuuden elämään kaksi vuotta tai 30 vuotta. Elämään kuuluvat myrskyt ja tyvenet! Kulissi on epävakaiden henkilöiden keksimä puolustus...
        Pitkässä parisuhteeseen kuuluu niin paljon enemmän kuin pelkkä seksi ja intohimo, niitäkin on, kuitenkin eri muodossa. Emme elä kulississa vaan elämämme on harmonisen tasapainoista tällä hetkellä 40 vuoden avioliiton jälkeen. Tyytyväisyyttä lisää arvostaminen ja välittäminen! Nuoruuden ihastumiset on koettu ja ne ovat jääneet haihatteluksi...

        Tällä hetkellä suurimman ilon tuovat aikuiset lapset ja lapsenlapset. Haluamme kotimme säilyttää yhteisenä turvasatamana elämän myrskyissä ja näin se menee varmasti elämämme loppuun asti.

        Älkää siis nuoret ihmiset pilatko omaa sekä lastenne elämää haihattelemalla jostain saavuttamattomasta unelmasta? Itsekkyys pois ja lapset etusijalle...
        Kypsä ihminen osaa ottaa vastuun muistakin kuin vain itsestään!!


      • Linda_70

        "Tällä hetkellä suurimman ilon tuovat aikuiset lapset ja lapsenlapset. Haluamme kotimme säilyttää yhteisenä turvasatamana elämän myrskyissä ja näin se menee varmasti elämämme loppuun asti.

        Älkää siis nuoret ihmiset pilatko omaa sekä lastenne elämää haihattelemalla jostain saavuttamattomasta unelmasta? Itsekkyys pois ja lapset etusijalle...

        Kypsä ihminen osaa ottaa vastuun muistakin kuin vain itsestään!!"

        - Noin minäkin olen asian ajatellut, että mieheni kanssa eletään hamaan loppuun saakka lapsenlapsia odotellen.

        Kunnes se iski, rakkaus toiseen mieheen. En ikinä, koskaan sitä ole suunnitellut. Olen ollut tämän miehen kanssa samassa työpaikassa jo 10 vuotta, eikä ikinä ole mitään sellaista vipinää ollut. Voin kertoa, että kun tunne alkaa ottamaan valtaa, sille ei vaan VOI YHTÄÄN mitään. Järki sanoo, että lopeta nyt kun vielä ei ole mitään tapahtunut, mutta tunne vie vaan mennessään. Olemme viestitelleet toisillemme kolme kuukautta ja olemme ihan rakastuneita toisiimme. Tuntuu, että olen löytänyt niin upean ihmisen, etten uskonut sellaista olevankaan. Ja olen itse aina ajatellut hyvin kielteisesti avioliiton ulkopuolisista suhteista, ajatellut juuri niin, että aikuinen ihminen kyllä osaa olla ja käyttäytyä.

        Mutta kun tällä tunteella ei olekaan mitään tekemistä noiden asioiden kanssa, et vain pysty itsellesi mitään. Toinen ihminen on vallannut sun pään aivan kokonaan. Kyllä moni tietää rakkauden tunteet. Pistä siinä sittten vastaan, miten?


    • yhgthj

      Olet siinä elämänvaiheessa, jolloin oma mies tuntuu itsestäänselvyydeltä ja tylsältä. Arki ja lapset vievät niin ison osan elämästä, että ei ole ihme, jos oma mies tuntuu joskus "välttämättömältä pahalta". Silloin ihminen on herkkä ihastumisille, koska oma parisuhde ei (juuri silloin) vastaa käsitystä siitä, millainen se olemassa oleva parisuhde pitäisi olla eroottisesti ja romanttisesti.

      Minusta asiaan auttaa esim. seuraavat:
      * Et tiedä, että millainen tämä ihastumisesi on tärkeissä asioissa (uskollisuus, päihteet, kotitöihin osallistuminen, seksitaidot, lapsirakkaus, sitoutumiskyky pitkään suhteeseen jne).
      * Oletko miettinyt, että missä asioissa nykyinen puolisosi on ihana? Usein uudessa miehessä näkee eroottiset asiat ja ne asiat, jotka viehättävät verrattuna vanhaan mieheen. Usein käy kuitenkin niin, että kun suhde uuteen mieheen alkaa, niin suhteen arkipäiväistyttyä sitä alkaa vertailemaan miehiä ja tajuaa, että siinä vanhassa miehessä olikin ihan hirveästi hyviä asioita, joita (kaikkia?) ei olekaan uudessa miehessä
      * Olisiko tunteesi tätä uutta miestä kohtaan samanlaiset, jos mies olisi rumempi tai esim. sinua 10-v vanhempi? Ulkonäkö on aina katoavaista eikä suhteesta tule kovin vakaa, jos se pohjautuu ennen kaikkea siihen, että ulkonäkö kiinnostaa
      * Kaikissa parisuhteissa intohimovaihe kestää noin 6 - 24 kk. Onko järkeä lopettaa ihastumisen takia hyvää parisuhdetta lasten isään, kun tiedossa on kuitenkin miestä vaihtamallakin kyllästymistä ja uusia ongelmia, koska täydellistä suhdetta ei ole olemassakaan
      * Oletko valmis eroamaan siinäkin tapauksessa, että jäät yksin? Liian usein kyllästyminen aiheuttaa ihastumisen uuteen kumppaniin, jolloin hypätään suoraan vanhasta suhteesta uuteen. Ihmisen pitäisi osata olla myös yksin.
      *Voit myös miettiä, että haluaisitko itse, että sinua kohdeltaisi samalla tavalla? Miten itse suhtautuisit, jos aloittaisit suhteen tämän uuden ihastuksen kanssa ja hän jättäisikin sinut myöhemmin siksi, että hän pitää sinua tylsänä ja on löytänyt kauniimman/nuoremman/seksikkäämmän naisen?

      Älä tee hätiköityjä päätöksiä. Anna tunneroihun laantua. Yritä hyödyntää tuntemaasi himoa nykyiseen parisuhteeseesi. Anna myös nykyiselle aviomiehellesi mahdollisuus eli juttele hänen kanssaan siitä, että olet kyllästynyt ja kaipaat vipinää suhteeseenne.

      Ajattelumaailma "kerranhan täällä vain eletään" on täysin väärä. Tuolla ajattelumallilla voi tehdä vaikka henkirikoksia, jos sillä sloganilla haluaa perustella tekemisiä, jotka ovat hyvän moraalin tms rajoilla. Sinulla on joka tapauksessa vastuu lapsistasi. Vaikka sinä rakastat lapsiasi, niin ei ole ollenkaan varmaa, että uusi kumppanisi ja nykyisen aviomiehesi tuleva uusi vaimo rakastavat lapsianne. Jos aviomiehesi on hyvä ns. kunnon mies, niin voit olla varma, että sellaiset miehet ovat erittäin kysyttyjä parisuhdemarkkinoilla. Silloin et edes voi katua ja pyytää päästä takaisin suhteeseen miehen kanssa.

      T: nimimerkki "ihastuminen johti parisuhteen rikkoutumiseen, lasten koti meni ja loppujen lopuksi olen edelleen yksin, kun kaikki tapaamani miehet ovat huonompia kuin alkuperäinen aviomieheni"

    • TottapaToisenKerran

      Jos arvostat puolisoasi ja sitä mitä teillä on, ja haluat taata lapsillesi turvallisen ja rakastavan lapsuuden, tee KAIKKESI että pääset ihastuksestasi eroon. Oli samankaltaisessa tilanteessa kerran, tosin ilman lapsia ja lyhyemmän ajan, mutta minun TÄYTYI taistella ja rukoilla ja itkeä ja tuomita se synti itsessäni, vaikka se olisi tuntunut miten hyvältä tahansa, sillä EN VOI hyväksyä sellaista asiaa kun olen uskossa Jeesukseen Kristukseen. Se olisi väärin puolisoani kohtaa ja tuomittavaa Jumalan silmissä ja lisäksi, hyvin todennäköisesti olisin rikkonut itseni. En halua toimia vastoin Jumalan selvää tahtoa, sillä pelkään Häntä. Tiedän että se, joka rikkoo Jumalaa vastaan päästyään totuuden tuntoon eli uskoon Jeesukseen Kristukseen, voi joutua jopa kadotukseen kun rikkoo Jumalan selvää tahtoa vastaan, jollei tee parannusta. Siksi ei saa hyväksyä minkäänlaista syntiä itsessään vaan tehdä tietoisesti parannusta kaikesta, mistä voi ja minkä synnin itsessään tunnistaa. Tunteetkin kuuluvat tähän saman kastiin. Jeesus sanoi että kuka ikinä katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan. Ja Raamattu sanoo, etteivät huorintekijät peri Jumalan Valtakuntaa. Se on pelottava asia enkä aio antaa minkään tulla minun ja pelastukseni väliin. Rukoilen Jumalalta voimia pysyä uskollisena (ei niin että minun tarvitsisi joka hetki taistella sen asian kanssa) vaan yhtenä rukouksena muiden joukossa, että voisin kaikella tavoin pysyä Jumalalle uskollisena, sillä tosi asia on, että kuka tahansa voi joutua kiusaukseen. On suuri kiusaus antaa kaikille "ihanille" tunteille vallan jos -ja voisin sanoa että kun- niitä tulee. Sitä ei saa tehdä, vaan täytyy taistella niitä vastaan. Jumala on tiennyt mitä sanoi, kun asetti avioliiton yhden miehen ja yhden naisen väliseksi läpi elämän kestäväksi liitoksi.

      Ja vielä voisin lisätä sen, että tällaisista suurista tekosynneistä kuten aviorikoksesta erillään pysyminen ei sinällään pelasta ketään, vaan sen tekee ainoastaan usko Herraan Jeesukseen Kristukseen omana henkilökohtaisena Vapahtajanaan ja Pelastajanaan, ja uudestisyntyminen Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta ottamalla Jeesus vastaan henkilökohtaisesti omaan elämäänsä, kääntymällä pois synneistään ja tekemällä parannus.

      Jeesus sanoi monille jotka luulivat palvelevansa Häntä, että "Ei jokainen joka sanoo minulle 'Herra, Herra!' pääse Jumalan Valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon".

      "Ja Minun Isäni tahto on, etten Minä niistä, jotka Hän on Minulle antanut, kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä." (Jeesuksen sanat)

      "...Hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta - - - - Hänelle kunnia ja ikuinen valta." (Anteeksi, ulkomuistista osittainen jae.)

      "Säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

      "Hän joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja Hän on sen myös tekevä."

      Vain Jumala voi antaa Häneen uskovalle uudestisyntyneelle kristitylle voiman vastustaa syntiä -ja uskallan väittää, että se, joka ei uskossa ole, hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia pysyä puhtaana. Hän voi voittaa jonkin taistelun mielensä lujuudella ja lujalla päätöksellä, mutta hän ei kukistaa syntiä itsessään. Jeesus tulo, ja kutsuu meitä jokapäiväiseen parannukseen ja pyhään elämään "Niin että synnin ruumis kukistettaisiin emmekä enää syntiä palvelisi". (Anteeksi taas ulkomuistista summittainen jae mutta löydät googlaamalla)

      Vain elämänsä Jeesukselle Kristukselle antanut henkilö voi odottaa JA SAADA Jumalan yliluonnollista apua vaikeisiin ja synnillisiin tottumuksiinsa, tapoihinsa ja tunteisiinsa. Vain Jeesus voi antaa voiman vastustaa pahaa -ja silti siinä tarvitaan omaakin taistelua ja taistelutahtoa.

      Vain rukouksessa voi saada avun.

      • kylmätotuusnoenole

        eläisit sinäin sinut tuntemattoman kanssa, ilman väkisiä uskomuksia


    • wesdrfgtyui

      Seuraa aivojasi, älä sydäntä. :)

    • pervopappa12

      taas se on miehen vika ://// mieheni ei nussi hyvin mieheni ei oo sitä ja tätä!

    • Miehen_näkökulma_

      Jos nyt ihastuu toiseen, niin pitäisi kyllä funtsia aluksi onko mitään järkeä edes jatkaa nykyisessä suhteessa. Jos otat askeleen eteenpäin tän työkaverin suhteen niin heivaa ukko ajoissa mäkeen ja älä puhu uudesta mitään. Mulle kävi kuin sulla, nainen ihastui työkaveriin ja sain siitä tietää. Vielä vuosia tapahtuneen jälkeen sattuu pelkkä ajatus tosta. Ja vaikuttaa kaikkiin tuleviin suhteisiin siinä mielessä, että luottamusta on todella vaikea saavuttaa. Eli ennen kuin pettää toista kannattaa miettiä, että mitä tekee toisen "pääkopalle", koska tosta seuraa ikuinen särö toisen sydämeen. Ehkä vaikein asia elämässä on käsitellä tuo kumppanin pettäminen. Suhde poikki ajoissa.

      Toisaalta tiedän ne fiilikset kun on "huonossa" suhteessa ja tuntuu ku olis vankina. Tunteita on, mut ei enää niin vahvoja. Joku toinen kiinnostaa, ehkä pieni ihastus.. Elämä menee hukkaan huonossa suhteessa. Moni ei uskalla jäädä sinkuks ku pelkää yksinoloa, mut parempi sekin ku tunteeton/huono suhde. Aloittajalla vaikeampi tilanne ku lapsia ja avioliitossa. Avioliitossa ei ole nykypäivänä enää mitään järkeä. Suurin osa päättyy eroon. Kauhea selvittäminen omaisuudessa ja paperisotaa vaan. Yksi sormus ei syvennä suhdetta yhtään enempää. Onhan se kiva katsella elokuvia ja kuvitella että yhden saman henkilön kanssa elelee vanhainkotiin asti. Aina saa haaveilla ja uneksia, mutta nykypäivänä harvoin toteutuu. Sormus ei estä pettämistä. Sormus ei takaa, että mies olisi yhtään sen enempää tosissaan. Rakastaa voi ilman avioliittoakin ja olla 100% luotettava.

      Aloittajan tapauksessa joko vaihtaa työpaikkaa ja yrittää saada nykyisen suhteen kuntoon tai eroaa välittömästi ja sitten tekee siirtonsa uuden miehen suhteen. Tosin todennäköisyys sille et suhde onnistuu samassa työpaikassa olevan miehen kanssa on todella pieni. Työpaikan vaihto olisi edessä joka tapauksessa. Mikään suhde ei kestä sitä, että näkee toista töissä ja kotona 24/7. Tämä on niin nähty juttu. Kyllästyminen on nopeammin edessä ja suhteesta häviää kipinä nopeasti. Mutta oman mielen rauhan vuoksi voisi kyllä selvittää onko kiinnostusta toisella osapuolella. Malttaa sitten mielensä ennen ku tekee mitään. Ero seuraavaksi ja sitten vasta. Ihastuksesta ei kyllä pääse eroon ennen kuin selvität sen tunteeko toinen samoin. Tämä ei nyt tarkoita et hyppäät sänkyyn sen kanssa heti tms. Joka tapauksessa nään että sun nykyinen suhde on lopussa. Noin pitkään ihastuminen kertoo kyllä jo sen että nykyiseen mieheen tunteet on kylmenneet ajat sitten eikä niitä saada millään terapialla takaisin. Hope i`m wrong.

      Tärkein pointti tässä on se et että eroaa ensiksi ennen ku sekoilee mitään. Toiset tekee itsemurhia tai jopa tappaa naisen jos jää siitä kiinni (Suomessa monta keissiä vuosittain). Toiset masentuu vuosiksi ja pahimmassa tapauksessa ei pysty solmimaan uutta suhdetta enää koskaan luottamus ongelmien takia.

      • VOISAATANASENTÄÄN

        Hyvä kirjoitus, mutta tuli vain mieleeni tällainen asia, joka on tullut usein esiin täällä, mutta myös elävässä elämässä.

        Kun tapahtuu ihastumisia esim työpaikalla tai sitten jossain muualla ja tulee oikea salasuhde, pyöriä voi olla 1-3 (ei mahdottomuus), niin selityksiä kyllä löytyy. Se puoliso on kusipää, idiootti, haetaan toisesta vikoja ja vaikka mitä, pahimmassa tapauksessa tulee turpiin tämän tästä vaikka näin ei olisi tapahtunut. Selityksiä, selityksiä, joilla ilmeisesti "lohdutetaan" sitä huonoa omaatuntoa. Ihan kuin juopot selittelevät ja hakevat syitä, että voivat juoda. Tämä on periaatteessa ihan sama. Nämä ihmiset ovat rakastuneet siihen rakastumisen tai ihastumisen tunteeseen, eivätkä mihinkään muuhun. Ajatellaanpa vaikka, että aloittaja saisikin tämän työkaverinsa itselle, johon niin palavasti on ihastunut ja sitten muuttaisivat yhteen. No arki se tulee siihenkin suhteeseen ja taas uusi kierrokseen..


      • inspektoori
        VOISAATANASENTÄÄN kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, mutta tuli vain mieleeni tällainen asia, joka on tullut usein esiin täällä, mutta myös elävässä elämässä.

        Kun tapahtuu ihastumisia esim työpaikalla tai sitten jossain muualla ja tulee oikea salasuhde, pyöriä voi olla 1-3 (ei mahdottomuus), niin selityksiä kyllä löytyy. Se puoliso on kusipää, idiootti, haetaan toisesta vikoja ja vaikka mitä, pahimmassa tapauksessa tulee turpiin tämän tästä vaikka näin ei olisi tapahtunut. Selityksiä, selityksiä, joilla ilmeisesti "lohdutetaan" sitä huonoa omaatuntoa. Ihan kuin juopot selittelevät ja hakevat syitä, että voivat juoda. Tämä on periaatteessa ihan sama. Nämä ihmiset ovat rakastuneet siihen rakastumisen tai ihastumisen tunteeseen, eivätkä mihinkään muuhun. Ajatellaanpa vaikka, että aloittaja saisikin tämän työkaverinsa itselle, johon niin palavasti on ihastunut ja sitten muuttaisivat yhteen. No arki se tulee siihenkin suhteeseen ja taas uusi kierrokseen..

        Tämä on niin totta. On ihan tutkittua tietoa siitä, että miten ensimmäistä kertaa avioliittoon menevistä vajaa puolet eroaa. Siitä puhutaan kuitenkin vähemmän, että miten avioeroprosentti nouseekin radikaalisti toisessa avioliitossa ja vielä enemmän mahdollisessa kolmannessa avioliitossa.

        Uusperhearki ei ole herkkua. Pahimmassa tapauksessa lapsia ei halua isä eikä äiti, koska se sotkee arkea uuden ihastuksen kanssa. Yleisempää lie se, että lapset halutaan itselle rahan takia, jotta saadaan lapsilisät ja mahdollinen elatusmaksu sekä yritetään pitää exä mahdollisimman kaukana. Sitten kuitenkin omat voimat vähenevät eikä tajuakaan, että miten paljon aikoinaan siitä puolisosta olikin apua lasten kanssa. Uusi puoliso ei välttämättä halua sekaantua lasten hoitoon tai hän tekee siinäkin kaikki väärin (on liian lepsu/ankara) tai pahimmassa tapauksessa on vähän liiankin kiinnostunut esim. pesettämään lapsia ja näkemään heitä alasti.

        Puhun omasta kokemuksestani ja monista ystävieni kokemuksesta: jos on avioliiton arki raskasta, niin se on 100 kertaa raskaampaa uusperheessä. Yllätyksenä voi tulla vaimolle myös se, että miten suhtautuu exän uuteen vaimoon. Jos hän vihaa lapsiasi, niin vihaat häntä. Jos hän rakastaa lapsiasi, vihaat häntä vielä enemmän. Sitten on vain pakko kasvaa tilanteesta yli, vaikka se voi viedä kuukausia/vuosia. Kun eroat, luovutat kasvatusvastuuta itseltäsi väkisinkin muille.


    • otavinkistävaarin

      Kuvittele että sillä on tosi pieni pippeli.

      • Unelmoija-vain

        Anteeksi että all caps, mutta:

        TÄYDELLINEN neuvo. On itselläni toiminut todella hyvin. "Minimuna."

        Paitsi sitten jos näkee päällepäin että ei todellakaan ole. Se on paha paikka.


      • että_nauratti

        No minä kerran, ainoan kerran elämässäni rakastuin, ja työtoveriin. Sitten kun päästiin hommiin, niin paljastui että hän on impotentti. Eikä halunnut lääkitystä. Jos haluatte kuulla loput, niin rakastan häntä yhä, mutta yhdessä emme voi olla. Monista syistä, ja suurimpana tuo pieni.


    • Tekojärvi

      Mieti lapsiasi, tuskin suhde työkaveriisi onnistuu,ainakaan syvemmällä tasolla,no jokainen tehköön itse päätöksensä ja eläköön sen kanssa.

    • Sekaisin_tunteista

      Mulla on sama tilanne, mutta kolmen ihastuksen putki. Matti, Jarkko ja Mikko. Mula on mennyt vuosia mennyt näitä aivan samoja asioita pohtiessa. Tunteista on todella vaikea päästä eroon vaikka ihastuksen kohde olisikin etäinen tai torjuisikin täydellisesti arkitasolla. Kotiäitivuosina olin paljon yksin kun mies kävi töissä ja silloin tällaista ei luonnollisesti ollut. Mutta heti kun pääsin takaisin "tavalliseen maailmaan" tuli ajatuksia että "Voi, kumpa saisin huomiota. Olisinko vielä kelpaava kenellekään?"

      Olen sekä nauttinut ihastumisen tunteesta että hävennyt sitä. Mitään fyysistä ei ole koskaan tapahtunut, koska olen minusta se on tietoinen päätös ettei ryhdy toimimaan vaikka vastakaikua tulisikin. Se on *tietoinen* ja *päätös*. Kokeile saisitko tehtyä itse samanlaisen? Oletko tehnyt sellaista?

    • AinakoNäitä

      Kanna vastuusi lapsiperheestä ja miehestä koska olet ne valinnut. Teit aikanasi valinnan joka ei enään salli syrjähyppyjä ja perheen rikkomista. Jos mielesi tekee hyppiä kukasta kukkaan niin se valinta olisi pitänyt tehdä ennen lapsia. Nyt vain rikkoisit kaiken. Itse tiedän että en kykene lapsiperhe elämään koska olen huomannut että yhdenkään naisen kanssa ei pysty yrittämisestä huolimatta elämään puoltavuotta kauempaa. Yleensä siksi koska naisilla on aina tarve hallita parisuhde elämää eikä niin että se olisi tasa arvoinen. Siksi mun valinta on sinkkuelämä. Jos ihastun annan mennä täysillä. Kun ihastus loppuu ei silloin särje lapsien elämää jotka vaativat niin isän kun äidinkin eikä niin kuten useampi nainen ajattelee että vain pelkkä nainen riittää. Naiset ovat aina niitä jotka ympäriinsä ihastuessaan rikkovat suurimman osan avioliitoista ja erojen alullepanijat ovat järjestään naiset. Tällaiseen tilasto kärkeen sinäkinkö haluat vaan sentakia kun kiima haarovälissä kutkuttaa ja ensihuuma on kadonnut?

      • Ghfftjnl

        Hienoa,saatiin jälleen joku uusi "äijä",jota joku nainen on joskus loukannu niin pahasti,että nyt kytee ikuinen naisviha! Tuollaset miehet satuttaa naisia kaikista pahinten. Mitäs itse teet jos joku panokaveris ihastuu suhun? Niimpä...särjet sen sydämen! Ei ne naiset aina niitä "viallisia" ole!?


    • MulleKaikkiHeti

      Aloittajalle: Sinunlaisia sairaan itsekeskeisiä sekoiliuahuoria on liiankin paljon näinä päivinä.
      Tämän seurauksena lapsistamme tulee häiriintyneempiä vuosi vuodelta. Heillä ei ole tasapainoista ja turvallista lapsuutta. Käy psykiatrilla ja hoida arvomaailmasi, moraalisi ja yleensäkin aivosi kuntoon.

    • fdhdhhrh

      Ymmärrän hyvin ap:n kirjoitusta, se on aika tavanomainen tänä päivänä ja ollut aikaisemminkin.
      Kerron omasta elämästäni ja omien kokemusten pohjalta ja sanoisin, että tee kaikkesi pitääksesi perheesi kasassa.
      Itsellä tuli avioero miehen halusta ja olisin halunnut pitää perheen kasassa ja tässä monen vuoden jälkeen olen edelleen sinkku eikä tunnu löytyvän sellaista kivaa ja mukavaa kenen kanssa oikeasti elää uusioperhe-elämää.
      Jos olet löytänyt kultakimpaleen, niin pidä siitä kiinni, ne muut miehet ei ole oikeesti yhtään sen parempia, se on vain harhaa kun olet elänyt pitkään saman miehen kanssa ja elätte sitä arkea.
      Se palava rakkaus löytyy teidän kahden välille kun lapsirumba helpottaa ja jaksatte pitää toisistanne huolta ja käydä kahdestaan jossain.

      Olen itsekin sortunut tuohon harhaan tutustuessani johonkin mieheen, että tässä on nyt jotain erilaista ja maagista mutta trust me, kaikissa on jotain puutteita, vikoja, kukaan ei ole täydellinen, ei naiset eikä miehet.
      Jos arki toimii ja kaikki perusasiat hyvin niin pura se sun levottomuus toisaalle, lähde vaikka kiipeämään vuorille että saat adrealiini siitä mutta unohda se ihastus.

    • Työminä

      Mieti, millaiseen valoon joudut muitten työkavereittesi silmissä, jos nyt varattuna pienten lasten äitinä ryhdyt tekemään jotain peliliikkeitä. Mikäli työpaikallasi ollaan tietoisia perheestäsi, sinä ja uusi ihastuksesi joudutte varmasti kaikenlaisten juorujen ja moraalisen tuomitsemisen kohteeksi. Kiva käydä töissä sen jälkeen.

      Kannattaisi varmaan vältellä ihastuksen kohdetta, jos se työtehtävien puolesta on mahdollista. Jos joudutte kuitenkin tekemään tiiviisti töitä yhdessä, pidä keskustelut ystävällisinä mutta tiukasti työasioihin liittyvinä.

      Hommaa elämääsi muuta ajateltavaa, esim. yritä viettää enemmän aikaa oman ukkosi, tyttökavereittesi tai harrastusten parissa. Kyllä se siitä.

    • Antaudu

      Ihastuksellesi jo tänään. Melaa mekkoon vaan!

    • Tositarina_

      Voin kerta oman sisareni tarinan, hän on n. 10 vuotta vanhempi sinua. Eli hän oli naimisissa, oli ollut jo yli 10 vuotta, ja 2 yhteistä lasta sekä talo. Hän ihastui työkaveriinsa ja aloitti suhteen tämän kanssa. Avioliitto tietenkin kärsi tästä, heillä oli jo ennen suhdetta ollut esim. rahavaikeuksia, mikä nyt ei ole kovin harvinaista. Joka tapauksessa, sisareni päätti erota miehestä ja muutti ihastuksensa kanssa yhteen. Kun olivat jonkin aikaa yhdessä asuneet, siskoni huomasi, että se elämä ei ollutkaan niin kivaa, mitä olisi etukäteen ajatellut. Hän oli ajatellut, että alkaa matkustelemaan enemmän ja alkaa rakentamaan uutta elämää tämän miehen kanssa. Pari vuotta olivat yhdessä ja nyt erosivat. Sisko muutti oman asuntoon ja haikailee myt ex-miehen perään, mutta exä on omalla tahollaan naimisissa ja asuu uuden kumppanin kanssa samassa talossa, johon aikoinaan tuo alkuperäinen aviopari muutti. Siskon toinen lapsi syö masennuslääkkeitä ja pyristelee koulussa joten kuten. Toinen on vanhempi ja muutti toiselle puolelle Suomea, mutta sen takia hänellä hyvin meneekin. En tiedä, jälkikäteen on aina hyvä katua ja miettiä tekemisiään. Ei olisi sisko lähtenyt pois, jos olisi tulevaisuuteen nähnyt....

      • mekkk

        Miksi pitää erota heti kun johnkin ihastuu ja jos vierasta tekee mieli niin tekee sen salassa jos on puolisoonsa kyllästynyt niin helpottaa. Miehenä olen sen verran aikoinaan sinkkuaikaa viettänyt että tiedän mitä se on ja taisi muutama perheen emäntäkin joukossa olla mutta kun vakavasti seurustelemaan aletaan niin muita ei katella ja itselläkin olisi monta tilaisuutta ollut muistakin naisista mutta onneksi olen pitänyt päätökseni olla uskollinen kun ei ole mitään isompia ongelmia ollut ja se tuttu puolsi on aina parempi kuin joku ihasstus. Olisispa joku tilasto kuinka monta henkilöa katuu eroaan jälkeenpäin.


    • m49vv

      elämä kriisityi aina noin 7-10vuoden välein oli elämän tilanne mikä hyvänsä matkan taite kohdassa tulee risteys vaihdanko polkua vai suoraa samaa tai kiertää ympyrää eksyessään huomiseen vailla päämäärää. matkan tekee vaikeaksi kun tise pitäisi löytää uusi sisältö elämään kumminkaan vielä toisia loukkaamatta.

    • lesyni

      Ei kannata,hetken ihastukseen repsahtaa,nuorena ihminen ihastuu tuhat kertaa elämässään,muistan itsekin ihastuneeni, mutta järki käteen ja miettiä miksi,ihastuin ,rakastuin mieheeni, jopa hyväksyi lasten isäksi ..olin naimisissa itse,uskollisesti 50 v...kunnes "kuolema eroitti"..kaipaan häntä!

    • omaaelämää

      Itse katsoisin tämän kortin. Muuten jää vaivaamaan, ja voi kaataa liittonne.
      Ei ehkä ensimmäiseksi kannata pyllistää. Mut muuten kokeilla, miltä tuntuu?
      Se tuo voimaa jaksaa sitten liitossakin paremmin. Tai sitten huomaa ettei se ruoho ollutkaan vihreämpää.

      Tottakai monet tulevat tuomitsemaan tekosi, mutta et elä heidän elämäänsä.

    • dsgbsdb

      Ei vissiin tuo parisuhde ja lapset nykypäivänä enää merkkaa ihmisille mitään. Minuakin kyttäilee kaupassa yksi suht nuori nainen jonka tiedän olevan perheenäiti. Alkaa ottamaan päästä, kun ajattelen että jos olisin sen mies ja tietäisin miten muut miehet kiinnostaa, niin eipä olis pahemmin asiassa juhlimista.

      • äipää

        no mitenkään peesaamatta saman huomannut tai ei voi olla huomaamattakaan kun pikarit jalassa pyllistellää auton edessä kengiä kiinni tai ajetaan viereen tuijottamaan. harmi kun sinkku naiset ei lähentele noin avoimesti ainakaan täällä eteläpohjanmaalla kun on sinkku mies para aikaa.


    • Tossua_persuun

      Jätä se persujuoppo ja ota joku mamu. Siellä on valinnanvaraa nyt.

    • aatttele

      oletko Jumalan edessä luvannut rakastaa puolisoasi? Rakkaus ei ole tunne vaan tahtotila, käytännön tekoja. Siispä nyt käytännössä osoita rakkautta miestäsi kohtaan, eläkä haudo haureellisia mielikuvia joista seuraa huoruus. Olethan luvannut uskollisuutta? Ota oppia raamatusta, joka on annettu avioliiton ohjekirjaksi. Tosin nykyään häät on vain romanttinen seremonia ja raamattu pölyttyy koristeena kirjahyllyssä. Liitto, mitä se sana tarkoittaa? Mietippä syvällisesti. Mieti myös sitä että mikä vahinko koituu siitä että haudot sydämessäsi huoruutta. Vastaat Jumalan edessä kerran synneistäsi. Niin ja se Raamatun neuvo löytyy kun luet Joosefista. Mitä hän teki Potifarin talossa kun tämän vaimo himoitsi häntä? Joosef pakeni kiusausta käytännössä. Eli pakene tilanteista ja lopeta itsesi puunaaminen ja tyrkyttäminen. Jäitä hattuun ja housuihin nainen.

      • Jooseph

        Tämä nyt on ihan eri asia kuin Joosef ja Potifarin vaimo. Eihän aloittaja ole joutunut naimisissa olevan henkilön ahdistelun kohteeksi, vaan on itse naimisissa ja ihastunut toiseen.


      • iisakkijooseppi

        Sulla taitaa olla herran pelko hallussa. Taidat olla tiukkapipo arvostelija ja oikea herran enkeli. Juuri tollaisten takia ihmiset ovat onnettomia, kun tunteet kätketään.


    • MyymässäElikumppaneita

      Taas tällanen viikonloppu Brovo Peräsuolisaitill sitte. Deittimainosten välissä myymässä Eliittikumppaneita??

      • Ainaihastunut

        ÄO-testimainos / -ilmoitus sopii tähän ketjuun kuin naulan kantaan.


    • kiitos_muistutuksesta

      olin menossa treffit osioon - muutin mieleni

    • ymmärränsinua

      Ymmärrän aloittajaa. Se nyt on vain niin, että jotkut ihastuvat ja mielessään rakastuvat. Älä kuitenkaan anna sen ihastumisen johtaa tekoihin, vaikka olisi edellytyksetkin. Ihmisen sydämestä lähtevät nämä ajatukset ja jos niille antaa vallan ne johtavat tekoihin ja tuottavat "kuoleman".
      Ymmärrän sinua. mutta varo antautumasta tekoihin.

    • fdgdghsasd123

      ai että ei mene ohi. haista vittu.

    • Amorinnuoli

      Avioliitto. Tuo tunteiden myllerrysten vuoristorata, jolta odotetaan sekä tasaista ja turvallista yhteiseloa, että jännityksen täyteistä tunne-elämää sytyttävää arkea.

      Joka parisuhteessa ja avioliitossa ajan kuluessa puolisosta tulee ne puolet tutuksi ja turvallisiksi joihin joskus ihastuit/rakastuit. Enää ei ole perhosia vatsassa.. Jokaisessa suhteessa käydään aina ne vaiheet läpi, joissa pitää oppia uudelleen näkemään ne asiat, mikä takia on puolisonsa/kumppaninsa kanssa yhdessä. Kannattaa tarkkaan miettiä, mitkä olivat niitä asioita joiden takia alunperin ihastuit nykyiseen kumppaniisi. Nykyään parisuhde sekä avioliitto ovat kevyt-kenkäisten ihmisten "oikeuksia" joita voidaan lopettaa ja aloittaa kun vähänkin siltä tuntuu. Miksi välittää muiden mielipiteistä kun itsestäni tuntuu näin... No tietysti sen takia, että parisuhde on kahden ihmisen päätös yrittää yhdessä tätä elämän taipaletta.

      Epäreiluinta mitä parisuhteessa ja avioliitossa voi tehdä on toisen pimentoon jättäminen. Et anna toiselle mahdollisuutta nähdä, mitä hän voisi tehdä, että kipinä syttyisi uudestaan. Annetaan vuosikausia toisen luulla, että kaikki on hyvin ja yhteistä eloa on tiedossa jatkossakin vaikka välillä tuntuukin vähän valjulta. Miksi ei voisi itse tehdä aloitetta ja sanoa mikä kiikastaa.. Yleensä sitä voi toinen osapuoli olla hyvinkin halukas yrittämään kovemmin suhteen pelastamiseksi.

      Ihmiset ajan kuluessa unohtavat, "Miten tähän ollaan tultu". Uusi ihastus tuntuu mahanpohjassa asti, samalla kun unohdetaan että todellisia ja pysyviä kumppaneita ei ole joka nurkan takana. Muistatko miksi lähdit nykyisen kumppanisi kanssa parisuhteeseen? Muistatko mihin hänessä ihastuit? Muistatko, että hän on vieläkin pohjimmiltaan sama ihminen? Muistatko miten paljon enemmän jaettavaa teillä on nykyään? Muistatko miten ennen puhuitte kaikesta, mutta jostain syystä olette sen unohtaneet? Muistatteko miten ennen järjestitte aikaa toisillenne koska halusitte ja nyt olette senkin jotenkin "unohtaneet". Suhteessa on helppo jäädä laakereilleen lepäämään, se on tehokas tapa tappaa tervekin suhde. Rakkaus vaatii työtä, ilman vaivannäköä suhteen eteen, ei voi olla rakkautta.

    • thatswhatIthink

      Jos sinulla on kunnollinen mies ja ihanat lapset, niin arvosta niitä. Arvosta nykyistä elämääsi, koska sen olette yhdessä rakentaneet. Ne sinulla ON. Ne ovat totta! Tunteet muuttuvat ja haihtuvat. On ihanaa, kun ihminen tuntee, mutta elämä ei ole samanlaista sen jälkeen, kun olet hajottanut perheesi.

    • Pöntöllesiitä

      Soon vähä kuin paskahätä se menöö ohitte kun käy tarpeillansa, siispä mars mars pöntölle niin eiköhän helepota ja rupiaa taas veri kirtähän päähän asti samalla ajatukset selekiää..

    • Meelica

      Mieti kuuntele sydäntäsi, kukaan ei elä sinun elämääsi. Millainen suhde mieheesi on, oletko onnellinen. Ne ovat vaikeita valintoja vain yksin sinä tiedät mitä elämältäsi haluat. Kuitenkin aito rakkaus voittaa kaiken. Ihastuksia haaveita ja unelmia voi olla, ei muuten elämästä selviä. Kaikkea ihanaa sinulle teitpä millaisen päätöksen tahansa.

    • naine68

      Hei ystäväiseni. Arki asuu meissä ja sen velvoitus. Ihastuksesi on kuinpäiväuni. Hyväksy ja varjele unena, mutta rajaudu siihen. Ajattele elämän rikkautena, että voit ihastella ja nauttia siten. Ajattele mikä onni ja turva silti on parisuhteesssa ja omasssa perheessä. Itse toimin ja varjelin uutta suhdetta, mutta ei onni kantanut.
      7 vuoden eroriita ja kateus ja taakat uudelle suhteelle. Nöyrtyä on tarvinnut vaikka minäkin huolella vuoden mietin samalla tavoin ennen kuin ilmaisin ihastukseni. Rakkaus voi myös tuhota voimallaan niin paljon.

    • empatiaat

      Sun täytyisi varmaan ottaa härkää sarvista ja tehdä seuraavasti. Pyydät kaverin drinkille tai nakkarille ja kerrot hänen olevan ihastuttava henkilö. Näet, kuinka hän reagoi. Tai kerrot miehellesi olevan hieman ihastunut työpaikan tyyppiin. Näet taasen, kuinka hän reakoi. Se selkeyttää tilannetta. Ei miehesi voi olla vihainen, vaan tosi harmistunut, jos hän rakastaa sinua.

    • LuonnollistaKehitystä

      Yritin poimia tuosta aloituksesta faktoja. Nainen yli 30, ja kaksi pientä lasta. Mies 30 ja lapseton. Antaisin suhteelle 1% mahdollisuuden. Vielä tuossa iässä miehet haaveilevat omasta perheestä, ei toisen lapsien kasvattamisesta. Suhde voisi parhaillaan kestää 4-5 vuotta, kunnes mies rupeaisi ajattelemaan että hukkaa aikaansa tämän naisen kanssa.
      Itse olen mies ja yritän ajatella kuten olisin ajatellut tuossa iässä. Mutta varmaan yksi sadasta miehestä toimisi tilanteessa toisin. Pienet mahdollisuudet siis lienee.

      Ihastumisen taustalla ei ole välttämättä ongelma kotona, sitä voi käyttää lähinnä itselleen selittelyyn, ja niin ihmiset useasti tekevätkin. Se on kuitenkin vain pakokeino itse asiasta, kun voi todeta että ihastuin koska joku muu sen teki. Silloin ei tarvitse edes ajatella miksi on ihastunut johonkuhun, vaan oman analyysin voi sivuuttaa, ja keskittyä ihastumisen positiiviseen tunteeseen.

    • my_habit_s_people

      Enpä tiedä, osaanko mä antaa mitään vinkkejä, tämmöset jutut kun ei oo mun vahvaa alaa ensinkään. Mutta sen haluaisin kertoa, että toissa syksynä mut sai kans aikuiskoulussa valtaansa ennenkokemattoman voimakas ihastuksen tunne, joka kohdistui itseäni seitsemän vuotta nuorempaan naiseen. Ihan tuosta vain eräänä syysyönä hän alkoi pyöriä mielessäni enkä mä saanut häntä lähtemään sieltä millään. Luulin tunnetta vain ohimeneväksi, mutta kaukana siitä; loppuvuoden 2014 aikana se ilmeni pahimmillaan jopa konkreettisina pistoksina rinnassa.

      Lopulta en nähnyt mitään muuta ulospääsyä kuin tunnustaa tunteeni hänelle kirjeitse. Tyttö ei varsinaisesti mitenkään ilahtunut sellaisesta huomionosoituksesta, mutta meidän onnistui kuitenkin sen myötä keskustella asia halki. Tämän jälkeen "tunnesirkukseni" oli sitten lopullisesti ohi. Ehkä koettelemus oli turhan kova, mutta katsoisin kuitenkin kasvaneeni henkisesti tuntuvasti sen ansiosta.

      Mainittakoon, että isoäitini oli isoisääni seitsemän vuotta nuorempi, kuin myös tätini oli miestään.

    • mulliheikki

      me ihastukses kanssa yhteen niin kyllä se viimestään 15 vuodessa helpottaa

    • Asiaanperehtynyt

      Käy kokeilemassa, sillä se selviää. No, alahan ottaa se kännykkä käteen ja tekstaa radevouz. Siinä se. Selviää kyllä, haluatteko jatkaa. No, hopi , hopi.

    • Eihyvääpäivääkään

      MENE JOJOON JA LHÄNN NAR NIIN LÄHTEE KUN KUPPA TÖÖLÖSTÄ...DOOTTI

    • Ilastunut

      On helppo ihastua, kun omasta puolisosta tulee arkinen ja itsestäänselvyys. Arki tulee ennen pitkää vastaan myös uudessa suhteessa. Tunnen pari "höyrähtänyttä" naista, jotka lähtivät ihastuksen matkaan, melko nopeasti nuo suhteet päättyivät. Molemmilla oli vieläpä kiltti ja kunnollinen mies, ainakin näin ulkopuolisen silmin. Ihastuksesta ei kuitenkaan tiedä millainen hänestä paljastuu kotioloissa.

    • ARVOMAAILMA

      Mieti kaksi kertaa tilannettasi. Onko sen väärti että tuhoat niin monen ihmisen elämän saadaksesi ihastuksesi. Kysy ihastuksen kohteelta,mitä hän tuntee sinua kohtaan ja onko hän ihastunut sinuun? Selvitä asiat aikanaan,ennen kuin tilanne karkaa käsistä.

    • SSSQ

      Olen 30v ja kaksi lasta, oma mies tuntuu niin tylsältä ja olen puoli vuotta ollut ihastunut toiseen, en ole uskaltanut kertoa tunteista, mutta elämä 0n liian lyhyt, anna mennä jos siltä tuntuu. Itse en halua viettää elämää huonossa suhteessa, odottelen vain vielä "oikeaa hetkeä"!

    • Olen itsekin ihastunut työkaveriini. Kun tehdään töitä tiiviisti yhdessä näitä tapahtuu.
      Työkaverini on avoliitossa, emmekä ole puhuneet tunteistani. Meillä on iso ikäero.
      En usko että hän eroaisi takiani. Nautin huomiosta ja tunteistani silti.
      Aivan toinen asia on sitten alkaa elämääsä muuttamaan toisen takia.

      Eli ennenkuin alat tunnustamaan puolisollesi niin mieti tarkkaan haluatko siksi suhteesi purkaa. Vaikka mitään ei olisi tapahtunutkaan niin silti suhteesi muuttuu.

      Tämä ihastus voi piristää elämääsi ja pitää liittoasi yllä.
      Keskity kotonasi puolisoosi ja lapsiin.
      Voimia ja anna ajan kulua, kaikki selkeytyy kyllä.

    • aijjai

      Ilman lapsia sen kun vaihtaa vaikka joka viikko miestä/naista.Taas yksi hurokki on ihastunut toiseen ja on lapset miehensä kanssa. Kun eroat tästä ja menet ihastuksesi kanssa yhteen,pidä huoli ettei kukaan käytä lapsia hyväkseen(näitä sokeita naisia on usein lehtien palstoilla,ei näe,kun on ihastus vaan mielessä)Lapsen etu edelle.

    • elliturus

      Ei kun pöksyt pois ja panemaan ?

    • tom-61

      Olen vähän eri mieltä yleisen mielipiteen kanssa......olet selvästi ihastunut tähän työkaveriin eikä kotona kaikki ole kohdallaan....kuitenkin aina (korostan AINA) viisaat neuvojat käskevät seuraamaan sydämen ääntä....ja sitten sanovat että pysy kotona,,,lapsien etu aina ensin....eikö lapsien etu vaadi että ensin kotona parisuhde toimii?? jos ei toimi, niin parempi erota ja joko etsiä suhde joka toimii tai elää esim. lasten kanssa isästä erillään. Tietysti sopien tapaamiset biologisen isän kanssa ettei lapset jää ilman biologista isää....Jos tunteet ovat työkaverin puolella yhtä vahvat kuin sinulla niin kaikkien osapuolien parasta ajatellen on parempi että eroatte sovussa ja aloitat alusta.....kaikki loppupelissä hyötyy asiasta...nykyisellä miehelläsi on mahdollisuus uuteen suhteeseen, sinulla samoin ja kaikki voivat paremmin henkisesti. Nyky tilanteessa lapset varmasti vaistoavat ettei kaikki ole kuitenkaan hyvin.
      Voimia kuitenkin tarvitsette kumpikin, sinä ja miehesi, jatkossa

    • jjefifjdlk

      Mä suosittelisin, että opettelet vaan elämään ton ihastuksen kanssa tekemättä sille asialle mitään. Suosittelen myös välttämään tilanteita, joissa asia saattaisi edetä (kuten pikkujoulut). Uskon, että jos parisuhteessanne ei periaatteessa ole mitään vialla, kannattaa vaan keskittyä siihen mitä sulla jo on. Pikkulapsiaika on kaikilla enemmän tai vähemmän kuoppaista ja se on sitä aikaa, jolloin on hirveän suuri kiusaus erota lähes tyhjän takia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että uusi rakkaus ei todennäköisesti olisi sen kummempaa pitkällä aikavälillä kuin tämäkään arki. Lisäksi siinä olisi haasteena monimutkaisemmat lasten hoitokuviot. Salasuhde taas voi olla raskasta omalletunnolle ja lopulta etäännyttää parisuhteessakin. Parisuhteelle voi tehdä ihmeitä kahdenkeskinen aika silloin tällöin noin esimerkiksi.

    • NähtyKoettu

      Luuserit laittaa oman edun lastensa edelle.

    • toimiviisaasti

      Kuvitellaan nyt, että olet päätynyt eroon miehestäsi. Harrastatte seksiä ja huomaat, että se ei ole sen kummenpaa kuin entisen miehesi kanssa ja aktin aikana ajattelet lapsiasi ja miestäsi joita petit ja he itkevät petoksesi johdosta. Miten luulet seksin olevan hyvää, kun et pääse irti ajatuksistasi mitä olet lapsillesi tehnyt.
      Tämä uusi "rakastaja" ei rakasta lapsiasi kuten sinä heitä rakastat ominasi.
      Älä missään tapauksessa kuvittele hankkivasi parempaa elämää petoksella ja aviorikoksella.

      • eipävoitietää

        Onko kaikilla muka ihastumisen syynä kaipuu parempaan seksiin, no ei tosiaan! Tuoreen tutkimuksen mukaan naiset, joilla ei ole enää mitään henkistä yhteyttä kumppaniinsa helposti jättävät kumppaninsa oli sitten ihsatusta tai ei. Ja kyse on enemmänkin nelikymppisistä naisista.
        Ihastuksia tulee, se miten niihin reagoidaan riippuu kyllä pitkälti omasta parisuhteen tilasta ja voihan joku toki kohdata sen supermatshinsäkin.


    • 30plus

      Et ole yksin. Se kuuluu tähän ikään!

    • Reppukenguru

      Kyllä ne lapset ja ukko pärjää, vaikka lähtisitkin uuden matkaan. Ihminen on oikeasti moniavioinen. Ei siinä kukaan kärsi, ja jos kärsiikin niin oppiipahan kestämään kolhuja, joita elämässä tulee väistämättä. Ei se elämä ole oikeastaan kovin vakavaa, ei siis kannata miettiä miten yhteiskunnan "normit" kehottavat toimimaan. Elämänmittainen parisuhde on historiaa. Voithan tehdä uuden "ihastuksen" kanssa lapsia (jos onni suosii) ja samalla pitää silmät&korvat auki, vielä uudemman ihastuksen toivossa!
      Ja kyllä varmaan entiselle miehellesikin maistuisi tuoreempi suhde!
      Näin se menee..
      Kyllä elämä kantaa! Kaikkea hyvää!

    • Ihastunutkin

      Olen täysin samaa mieltä jonkun aiemman kirjoittajan kanssa. Ihastuksia tulee aina silloin tällöin, mutta tee päätös: ajattele elämääsi kahdenkymmenen vuoden päästä. Näetkö itsesi aviomiehesi kanssa vai jonkun muun? Tein kolmekymppisenä päätöksen että olen oman miehen kanssa enkä ihastuksista huolimatta ole mennyt liian pitkälle. Ihastuminen on vaan niin ihana tunne, mutta se ei varmasti arjessa kestä loputtomiin. Ihastus on ihastus, vaaleanpunaiset silmälasit päässä.

    • Järkevä

      Ole järkevä. Istu alas ja mieti mitä menetät ja rikot, jos annat tunteillesi valtaa.
      Älä ole itsekäs. Ajattele ja vertaa omaa liittoasi muihin (rehellisesti) . Jos muutettavaa
      paranna ja muuta sitä. Älä vaihda miestä ja tee uusia virheitä ja riko lastesi kotia.
      Uskottomuus on hirveää. Kestäisitkö antaisitko anteeksi, jos miehesi tekisi sinulle sen..
      Olen nähnyt miten lapset kärsii kun vanhemmat eroaa. Eikä ero ole helppo juttu lasten jälkeen aikuisillekaan. Kauheaa tunne myrskyä vuosia. Ja uusperhe se vasta haasteellinen onkin kaikille osapuolille. Saippuasarjat eivät kerro mitään tosi elämän tuskasta mihin ihmiset joutuu syrjähyppyjen jälkeen.
      Ethän anna tunteitesi viedä . Älä ajaudu tilaisuuteen..

    • oma_veikkaus

      Ei ainakaan olla täällä palstalla kyselemässä.

      Miksi edes menit naimisiin ja hankit lapsia?

    • AllTimeClassic

      Jätä se sika !

    • rikkomustatäynnä
    • ellenora

      Ei muuta ku hakeudut juttusille ja tutustut kaveri mielessä...Sitte näät onko hän sitä mitä oot aatellu...Kannattaisko perhe rikkoa. Mielestäni ei ilman todellista syytä (alkoholi, väkivalta tms.)

    • Mitsukka

      Hei mummu kirjoittaa. Unohda koko juttu. Perhettä ei kannata rikkoa tuollaisen takia. Sä näet vain ulkokuoren, et tunne oikeasti tota ihmistä. Avioliitto jos on hyvää, tai tylsää, itsetunto-ongelma selvitä. Tee jotain sellaista hyvää itselle josta tulee hyvää oloa, ei pelaamalla ihmisillä. Siitä ei seuraa kuin huonoa. Kunnioita muita, ja itseäsi äitinä.

    • Kiimatyöläinen444

      Ehdottaisin että menisit ihastuksesi kanssa sänkyyn sopivassa välissä. Onko ne firman pikkujoulut tai vastaava tapahtuma sillä ei ole väliä.... Uskoisin että pahin kiimasi menee ohi kun olet kerran päässyt sitä miestä kokeilemaan kunnolla. Sehän voi olla täysi pettymys ja sitten voit unohtaa koko miehen. Tällä tavalla pääset "kokemaan" sen toisen miehen rikkomatta omaa suhdetta.

      Jos kuitenkin käy että tämä työpaikan mies on niin ihana että et voi olla ilman häntä, ehdottaisinkin tässä tapauksessa hankkiutumaan paksuksi tälle. Näin sidot ihastuksesi itseesi luontevasti. Luultavasti myös vanha ukkosi tajuaa lähteä kun huomaa että oletkin paksuna toiselle.

      • suhdejaihmiskunnioitus

        Yksi kaveri kun tajusi tulleensa kusetetuksi, hoiteli akan hengiltä välittömästi. Näitä vastaavia tapauksia on paljon ja tulee olemaan.
        Kaveri sanoi että tämä on maan tapa ja itsensä suojeleminen ja kunnian pitäminen yllä on miehelle tärkeää kun vain ottaa paskaa niskaansa. Ei tule enää sama paska kusettamaan. Kaveri on rangaistuksensa istunut ja vapaa mies menemään elämässä eteenpäin. Sama periaate on yhä eikä alennu kusetettavaksi. Ymmärrän täysin tuon periaatteen.

        Itse kannatan avointa ja reilua parisuhdetta jossa puhutaan asiat niin kun ne on, eikä salailla mitään. Edellä mainittu asia on vain niin perkeleen vaikeaa etenkin akkojen käsittää, eli olla rehellinen, luotettava, lojaali, uskollinen kumppani.
        En käsitä mikä saa ihmisen sortumaan kusettamaan. Se on ihmisen järjen puutetta ja totaalista heikkoutta kaikki uskottomuus. Asiat helposti johtavat ikäviin seurauksiin tahtomatta. Kun kuviossa on vielä kolmas osapuoli ja ehkä lisäksi muita ihmisiä, tulisi jokaisen miettiä kahdesti mitä aikoo. Luottamusrajojen kokeileminen ja testaaminen on riskialtista puuhaa. Jos vaikka toinen kokee uskottomuuden syvän raskaasti joka esimerkiksi traumatisoi, se luo ison riskitekijän parisuhteessa. Hengestä pääsee helpomminkin kuin leikkimällä toisten tunteilla ja elämällä.

        Ymmärrän toisaalta kunniamurhia ja niitä ihmisiä jotka haluaa laittaa pisteen mielivallalle kun se on osa kulttuuria ja mieskunniaa ja arvoa. Kukaan ei varmasti halua tulla kusetetuksi etenkään kun on kyse luottamuksellisesta parisuhteesta jossa on suojaamatonta seksi jne. HIV:n tarttuminen on mahdollista. Näitä tapauksia tulee vähän väliä josta media vaikenee. Toisen hengellä leikkiminen suojaamattoman seksin kautta yhdistettynä uskottomuus on raukkamaista.

        Ryhdistäytykään ihmiset ja katsokaa peiliin ennen kuin hölmöilette ja kysykää itseltänne että haluisitteko te itse tulla petetyksi. Asiat on hyvä laittaa mielessä kokoon ja kelata kahteen kertaan miettien asiaa siten että paska lankeaa omaan niskaan. Hyvin moni on luopunut pohdinnan jälkeen tunteilla leikkimisestä ja ottanut asiallisen elämänsuunnan, eli linjan.


      • Vankilavääräpaikka

        Jos joku ottaa toiselta hengen sen takia, että tuntee itsensä kusetetuksi, niin tyyppi kuuluu hullujenhuoneeseen loppuiäkseen.


    • mekkk

      Tämän kaltaisten tilainteiden välttämiseksi lapset kannataisi hankkia noin 35v niin olisi ne menot ja ihastukset nähty ja ei haikaltaisi niitä menojuttuja ja olisi sen verran ikää että rauhoututaan ja nautitaan sitä mitä on eikä siitä mitä ei ole niin helpottaa.

    • Naismangneetti

      Tuo tyttö sai ohjeita laidasta laitaan ja tietää nyt et routa porsaan kotia ajaa!Älä taivu tuollaseen elämään.Kadut varmasti!Jos silti on pakko jättää perhe tee se asiallisesti!Ihastuksethan on aivan luonnollista elämää niitä tulee ja menee,mutta rakkaus on perheesi!

    • apuatästä

      No voit kuvitella sen miehen parikymppisen tyttökaverin kanssa ja myös paskalla se käy.

    • Tätitietää

      Ihastus tuo harmaaseen arkeen tunteiden leiskuntaa. Se on unelmointia ja haaveilua. Ihastumisia tulee ja menee, minkäpä ihminen tunteilleen mahtaa. Erota kuitenkin tunteet todellisuudesta. Pää kylmänä vain, kyllä muutamassa vuodessa haalistuu kiihkeinkin haaverakkaus <3

    • likeananimals

      Ja loppuun voisin todeta, että oon satavarma ettäseksi ei ole tyydyttävää apn parisuhteessa. Myönsi tai ei.

    • lätynpaistaja

      Tee niin kuin Kustu teki. Lähetti saunakutsun ja siinä ohessa selvityspyynnön varallisuudestani. Hmm. Joten tässä näitä lättyjä nyt yhdessä syödään

    • ellokk

      ihastumisia tulee. kannattaisiko yrittää vältellä tätä työkaveria jos se työpaikalla on mahdollista. elä ruoki ihastumista millään tavalla.

      koita keskittyä aviomieheesi ja muistele mihin hänessä alun perin rakastuit? tehkää jotain kivaa yhdessä. rakkaus ja kumppanuus voittaa pikku ihastukset

    • ooppss

      mikäs siinä omassa avioliitossa on huonosti? mitä kaipaat? miten sitä vois parantaa ettei tarttis lähtee pettämään. ihastumisesta pettämiseen on tosi lyhyt matka jos ihastumista lähtee ruokkimaan.

    • Tellus-mies

      Kyllähän se tosiasia on niin, että me niinsanotut nykyajan miehet olemme sen verran tolvanoita, että emme saa naisia pysymään tunneperäisesti sitoutuneina itseemme. Fiksut miehet kiinnostavat enemmän kuin juuri tuollaiset öykkärit, joita tälläkin palstalla messuaa.

      • SophisticatedLady

        Yeap, te poikkeukset valitettavasti vain vahvistatte säännön.


    • MiltäSinustaTuntuisi

      .. käännä pakka ympäri, ja mieti jos miehesi ihastuisi johonkin toiseen naiseen?
      Sinun lastesi isä!
      Mitä toivoisit hänen tekevän?
      Älä pilaa monen ihmisen elämää, vaikuttaa vielä lastesi lastenkin elämään.
      Vaihda työpaikkaa ellei muu auta ..

    • äläalennupetokseen

      Sinun miehesi on sinulle se oikea. Ei ole yhtä ainoata "oikeaa" , mutta silloin kun olet valinnut sen yhden se onoikea sinulle.
      Ajatusmaailma, että onko tämä se oikea ja ainut on typerä, monikin on oikea, mutta kun on tehnyt valinnan on se valittu oikea. Jos mies kuitenkin on väkivaltainen "paskahousu" silloin ei ole tarpeen vaarantaa henkeään kuvitellun rakkauden tähden.
      Rakkaus ei ole pelkkiä sanoja, vaan ensisijaisesti tekoja.
      Aviorikos ja pettäminen ei ole koskaan rakkautta, ymmärrä se.
      Huolehdi miehestäsi ja lapsistasi vaikka olisi mitä "tunteita" ja haaveita toista kohtaan.

      • MiltäSinustaTuntuisi

        .. konstailematon hieno vastaus !


      • Itsenäpettäminenpahinta

        Mistä helewetistä sinä voit tietää onko jonkun mies väärä vai oikea? Vai tunnetko aloittajan?


    • yttykö

      Naurattaa vaan tuollainen ytty toiseen mieheen,vaikka luulisi pahemman "kutinan"poistavan oman ukon kanssa punkatessa.Lapset hankittu,niin mielestäni muut ukot 20 vuodeksi jäihin.Projekti lapset hoidettava alkuperäisen ukon kanssa suunnitellusti.Näin on parempi riski saada tasapainoisia lapsista.

    • ohi.menee..menköön

      Menin vanhempainvapaalta töihin ja organisaatiomme toisesta pisteestä oli tullut ihana mies. Ihastuimme lapsenomaisesti. Juttelimme ujosti ruokiksella, mutta tunteista emme toki puhuneet mitään. Työkaverit tekivät pilaa, kun ihastumisemme paistoi laajalle. Levy Minttu ja Ville oli silloin hitti, siitä saimmekin lempinimet.

      Olimme perheellisiä, vastuullisia sellaisia, ei lähdetty nurkkiin eikä järjestelty salatreffejä. En tiedä hänen ihastumisensa kestosta, mutta minun kesti pari vuotta. Kerroin myös miehelleni toki sitten vasta loppusuoralla, kun tiesin, että tästä selviää. Hän ymmärsi ja koska tunsi miehen hyvin, tajusi, että on aika vetoava tyyppi, hienon ja rehdin luonteen omaava. Ihastumiselle ei voi mitään, mutta käytökselleen voi.

      En sitä raastavaksi sanoisi, mutta tietenkin meistä olisi vapaina ihmisinä pari tullut - jokisikin aikaa tai koko elämäksi. Hyvä kun on arvoituksia.

    • Kokemusta_on_42

      Tiedän tilanteen, kokemusta on.

      Lyhyesti: ihastumisesta pääsee eroon kun ei ruoki sitä. Vastuullinen aikuinen kantaa vastuunsa lapsista, puolisostaan, perheestä, eikä lähde ihastusten vietäväksi. Minä lähdin ja kärsimme siitä kriisimme. Onneksi kaikki päättyi hyvin, olemme edelleen yhdessä, perhe kasassa ja rakastamme toisiamme enemmän kuin koskaan ennen.

      Rakkaus ei ole automaattinen asia eikä arjessa aina muistu mieleen. Rakkaus vaatii tekoja, vihkikaavassa kysytään "Tahdotko sinä..." - siinä on viisauden sana: rakkaus vaatii tahtomista, tekoja, työtä. Sen sijaan että ruokit ihastusta, siirrä tuo energia omaan puolisoosi. "Tahdo" olla yhdessä, "Tahdo" pitää hänestä, "Tahdo" rakastaa ja saada rakkautta, "Tahdo" tehdä asioita; ajan mittaan huomaat että se kantaa eteenpäin ja ehkä rakastutte vielä uudelleen, intohimoisemmin kuin koskaan. Ihastuksia tulee ja menee. Rakkaus ja puoliso pysyy mutta vaatii työtä. Oikeasti.

    • nähtävästi

      Hymyilee kuin rahamies vanhan Ruplan ja pari kopeikkaa nähdessään.

    • remonttireiska75

      ethän sää eka pösilö oo kuka tekee muksut ja sit alkaa ettii oikeeta miestä noi kel on muutaman vuoden ikäsii lapsii on nii salettii kauraa 99%tajuu sit vasta haluavansa tosi miestä eikä lasten tekoon marjanpoimijaa on meinaa riittävästi kokemusta ja lisää tulee

      • Abcee

        Sulla on sitten marjoja pyykkikorittain varmaankin


    • deeaa

      Itse olen 32v miehenalku. tällä hetkellä elämäni parhaassa suhteessa ja jos itselleni tai avokilleni kävisi näin jossain vaiheessa, ollaan sovittu että asiasta puhutaan. Ainoastaan kahdestaan tuollaisen tilanteen pystyy mielestäni vielä pelastamaan. Miehen pitää pystyä rakastuttamaan vaimo uudelleen :) ei tällasia ongelmia olisi jos seksielämä suhteessa olisi todella kunnossa ja hellyyttä ja rakkautta molemmilta osapuolilta tarpeeksi ;)

      • 33vNaisenalku

        Ei siinä kuule aleta avokille mitään tunnustamaan ennen kuin ollaan jo aika pitkällä tunteissa :D Eikä kannatakaan, joissain parisuhteissa viattomia ihastuksia tulee ja menee molemmilla, eikä niistä kaikista tehdä kriisiä vatvomalla asiaa.

        Ja toisekseen kuka 32-vuotias mies kutsuu itseään miehenaluksi?


    • elämääjo65v

      Pyydä ihastustasi kahville tai elokuviin. Ihan kaverina. Kyllä sitten näet mitä hän tuntee sinua kohtaan. Asia ei parane vatvomalla ja miettimällä. Joko teet jotain tai unohdat koko miehen.

    • Turjuss

      Mitäs lupasit naimisiin mennessäs. Luulis olevan sen verran aikuinen jo tuossa iässä. Ihminen johon on ihastuttu ja rakastuttu ja jopa lapsia saatu aikaan yhdessä, ei yhtäkkiä olekkaan se kaikkein rakkain, vaan joku työpaikan ripsisilmä. Jos noin löysissä kantimissa on ihmissuhteet tänäpäivänä, niin ei voi mitään.
      Toisaalta kun nykyään joka paikassa toitotetaan sitä itsellisyyttä, itsenäisyyttä ym.ym. Toisinsanoen itsekkyyttä. Toiselle ihmiselle ei anneta mitään arvoa, vaikka asuisi samassa huushollissa. Semmonen aivopesu voi hyvinkin vaikuttaa tähän kaiken suvaitsevaan pullamössöyhteiskuntaan ja sen ihmisiin.
      Suomessa ovat asenteet vääristyneet, avioliitto on ajettu alas. Tv ohjelmat suorastaan tyrkyttää sitä asennetta, että pettäminen on ihan o.k. Kaikenmaailman pikkufirmojenkin juhlat pitää järjestää jossain laivoilla, ravintoloissa alkoholin liittyessä voimakkaasti kyseisiin tapahtumiin. Tuntuu välillä siltä että suhteellisuudentaju ja oikeat elämänarvot ovat suomalaisilta tosi hukassa. Ei ihme että Suomella menee huonosti. Tämä kansa ei tule enää nousemaan siitä suosta missä se nyt rypee.

      • Maanpäällinenhelweette

        Tähän lässytykseen en sano muuta kuin että käypä kuuntelemassa Jenni Vartiaisen Eden. Siinä kerrotaan rehellisesti, ehkä raadollisestikin, mitä on parisuhde. Tosin täytyy tietysti ymmärtää mistä artisti kertoo. "Turjuss" antaa hieman olettaa ettei saata mennä perille.


    • kokemusta.on.52

      Mnäkin tiedän tilanteen, kokemusta on. Vähän lainasin tekstiäsi "Kokemusta_on_42"

      Lyhyesti: ihastumisesta pääsee, mutta rakastumisesta ei pääse eroon vaikka ei ruokkisi sitä. Vastuullinen aikuinen kantaa toki vastuunsa lapsista, puolisostaan, perheestä, eikä lähde ihastusten vietäväksi, mutta todellinen rakkaus ja intohimo saa ajatukset täysin sekaisin. Minäkin lähdin ja kärsimme siitä kriisimme. Kaikki päättyi eroon, mutta toisaalta hyvin. Huomasin eläneeni ihmisen kanssa, jota en ollut koskaan rakastanut. Perhe ei ole kasassa, mutta nyt aikuiset lapseni käyvät ja viettävät aikaa minun ja uuden vaimoni kanssa enemmän kuin äitinsä kanssa

      Rakkaus ei ole automaattinen asia eikä arjessa aina muistu mieleen. Ei ole automaattinen, ei. Minulla kesti 45 vuotta ennen kuin ymmärsin mitä sana rakastaminen tarkoittaa.
      Se vaatii juuri sitä, mistä kirjoitat, eli: "Rakkaus vaatii tekoja, vihkikaavassa kysytään "Tahdotko sinä..." - siinä on viisauden sana: rakkaus vaatii tahtomista, tekoja, työtä. Sen sijaan että ruokit ihastusta, siirrä tuo energia omaan puolisoosi. "Tahdo" olla yhdessä, "Tahdo" pitää hänestä, "Tahdo" rakastaa ja saada rakkautta, "Tahdo" tehdä asioita; ajan mittaan huomaat että se kantaa eteenpäin ja ehkä rakastutte vielä uudelleen, intohimoisemmin kuin koskaan. Ihastuksia tulee ja menee. Rakkaus ja puoliso pysyy mutta vaatii työtä. Oikeasti."

      Kuitenkin rakastuminen johonkin ihmiseen on jotain ihan muuta. Rakkautta voi näytellä, mutta rakastaminen sanan varsinaisessa merkityksessä on käsittämätön tunne, jolla ei ole mitään tekemistä järjen kanssa. Se on intohimoa, toisen ajattelemista, lähes palvomista, antaa elämänsä hänen vuokseen, hhaluta lapsia hänen kanssaan enemmän kuin kenenkään muun, halua oikeasti viettää aikaa hänen kanssaa, tehdä oikestaan mitä vaan hänen vuoksensa. Ajatella häntä, niin kuin minä tässä ja nyt.
      Ihastumisen johonkin ihmiseen on vain varjo tästä.

    • Aivokemiaa

      Ihastumisen tunne synty helposti siitä, että tuo toinen on aikaansaanut joko tahtomattaan, pelkkää normiystävällisyyttään tai tahallisesti (esim. narsistiset hurmaajat) toisessa aikaan tunteen, jossa toinen kokee olevansa jotain enemmän, osaavampi, kauniimpi, parempi jne.
      Jos parisuhteessa olemme jääneet vaille tällaista huomiota, olemme sitä herkempiä hakemaan sitä muualta ja ihastumaan tuohon toiseen, joka on saanut aikaan näitä ihania tunteita.
      Kyse on paljon oman pääsi sisällä tapahtuvasta ajattelusta ja toiveista, joita vahvistat ajatuksillasi.
      Keskity nyt omaan parisuhteeseesi ja kerro kumppanillesi, mitä koet olevasti vailla ja miten hän voisi luoda tätä tunnetta sinussa, esim. kiittämällä, iloitsemalla, pienillä huomionosoituksilla jne. Tee myös hänelle samoin.

      • Jatkoajatkoa

        "Aivokemiaa", juuri näin :)


    • aabbccddeeff

      Olen itse vastaavan laisessa tilanteessa. 15kk sitten ymmärsin ihastuvani mieheen jonka kanssa tulen tekemään töitä jatkuvasti. Kun rakastumiseen tähtäävä kemiallinen prosessi käynnistyy, ei voi kuin sinnitellä mukana ja luottaa ajan hoitavan tilanteen. Nähdään harvoin, mutta muuten ollaan yhteydessä päivittäin. Nähdään lähinnä työreissuilla, katsotaan toisiamme syvälle silmiin, vietämme kaiken ajan yhdessä öitä lukuunottamatta ja siihen se jää. Mitään fyysistä ei ole. Hän on muutaman kerran yrittänyt ottaa puheeksi sen mitä meidän välillä on, mutta olen väistänyt tilanteen, en ole ollut valmis keskustelemaan. Olemme molemmat tahoillamme naimisissa- lapsia kummallakin. Oma toiveeni on loppujen lopuksi saada hänestä pysyvä luotettava ystävä, kunhan aika kuluu ja tunteet sisälläni rauhoittuu. En halua rikkoa mitään, enkä satuttaa ketään, itsekkäästi uskon että minulla on oikeus luoda uusia kantavia ystävyyssuhteita. Ei toista ihmistä tarvitse saada omaksi, ystävyys voi olla parempi vaihtoehto kuin parisuhde.

      • Iknewyouweretrouble

        aabbccddeeff, hienoa, olet hyvä ihminen :)
        Mä olin myös tuo ihminen ennen kuin...hups
        Mut mä olenkin ilmeisen heikko, reipas 1,5 vuotta pysyin hyvien joukossa, jos ei sitä lasketa täysin, että on parisuhteen ulkopuolisia tunteita.


      • Abcee

        Olet järkevästi ajatteleva ihminen,hyvä sinä


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe