Tekniikan Maailman tämänvuotisen talvivertailun voittajaksi nousi Audi A4 2,0 TDI Quattro. Hopeatilan jakoivat Škoda Superb ja Volvo V60 Cross Country.
VW ylivoima jatkuu
Talviauto 2016 on Audi
44
236
Vastaukset
- A4_Q
A4 Q on vaan niin hyvä
- OletKusetettavaKikuli
Minäkin uskon Maailmanrauhaan, ja joulupukkiin......
- 235562
Tuliko jo päästötakaisinkutsu voittajalle?
Mites vaihteisto, onko DSG? Varmaan ei 50tkm enempää uskalla ajaa ettei hajoa.
Ymmärrän 2.0 TDI valinnan, TFSI testaaminen olisi varmaan tullut liian kalliiksi kun testin aikanakin olis joutunut lisäämään useita litroja kallista long life öljyä.
Audi on täysin naurettava auto, kuinka noin kalliissa voi olla niin valtavasti SUURIA vikoja moottorin ja vaihteiston kanssa.- päivitys_nykyaikaan
päästöongelmia ei ole ollut enää uusissa malleissa.
Eikä myöskään DSG ongelmia
Sulla on vanhat ja väärät tiedot.
- ÄlyJättänytTMääliöt
Miksi TM:n testeissä vertaillaan aina kalleimmasta päästä olevia saksalaisia halvimmasta päästä oleviin muihin merkkeihin, eikä vahingossakaan toisin päin!? Eikö testeissä pitäisi vertailla saman hintaisia, ja käyttävoimaltaan, sekä vaihteistoiltaan, ja vetotavoiltaan samanlaisia keskenään? Sillä onhan se päivänselvää, että kymmeniä tuhansia euroja kalliimpi voittaa. Ei tuo ollut mikään testi, vaan jälleen kerran VWGroupin autojen mainos.
- lue_se_juttu
"Vertailuautot voi jakaa kohtuullisen hyvin neljään ryhmään. Pienten katumaasturien luokkaan kuuluvat Fiat 500X, Mazda CX-3 ja Suzuki Vitara. Isompaan katumaasturiluokkaan kuuluvat puolestaan Renault Kadjar ja Ssangyong Korando sekä sisarukset Hyundai Tucson ja upouusi Kia Sportage.
Vaikka edellä mainittujen hinnoissakin on isoa vaihtelua, erottuu premium-katumaasturien ryhmä vielä omaksi kokonaisuudekseen. BMW X1 on niistä pienin ja Mercedes-Benz GLC rehdisti luokkaa isompi. Land Rover Discovery Sport asettuu koon puolesta näiden välimaastoon.
Tila-auto Ford S-Max on yksinäinen susi, mutta asettuu monessa mielessä lähimmäksi premium-katumaasturien ryhmää.
Neljäs ryhmä on ”tavallisten autojen” vähemmistöjoukko, johon kuuluvat Audi A4, Škoda Superb ja Subaru Levorg sekä tavallisuudesta irtiottoa tekevä Volvo V60 Cross Country. Se ei ole ”kokonaan uusi auto” kuten muut osanottajat, mutta katsoimme Volvon olevan niin merkittävä nelivetomerkki, että halusimme siltäkin edustajan mukaan. XC90 ei kuitenkaan hintansa ja kokonsa puolesta tullut kyseeseen." - kaikistakulmista
Eikös tässä nimenomaan valittu testiin vain nelivetoja?
- VAG-maailma
lue_se_juttu kirjoitti:
"Vertailuautot voi jakaa kohtuullisen hyvin neljään ryhmään. Pienten katumaasturien luokkaan kuuluvat Fiat 500X, Mazda CX-3 ja Suzuki Vitara. Isompaan katumaasturiluokkaan kuuluvat puolestaan Renault Kadjar ja Ssangyong Korando sekä sisarukset Hyundai Tucson ja upouusi Kia Sportage.
Vaikka edellä mainittujen hinnoissakin on isoa vaihtelua, erottuu premium-katumaasturien ryhmä vielä omaksi kokonaisuudekseen. BMW X1 on niistä pienin ja Mercedes-Benz GLC rehdisti luokkaa isompi. Land Rover Discovery Sport asettuu koon puolesta näiden välimaastoon.
Tila-auto Ford S-Max on yksinäinen susi, mutta asettuu monessa mielessä lähimmäksi premium-katumaasturien ryhmää.
Neljäs ryhmä on ”tavallisten autojen” vähemmistöjoukko, johon kuuluvat Audi A4, Škoda Superb ja Subaru Levorg sekä tavallisuudesta irtiottoa tekevä Volvo V60 Cross Country. Se ei ole ”kokonaan uusi auto” kuten muut osanottajat, mutta katsoimme Volvon olevan niin merkittävä nelivetomerkki, että halusimme siltäkin edustajan mukaan. XC90 ei kuitenkaan hintansa ja kokonsa puolesta tullut kyseeseen."Silti kokovertailun voittaja valitaan vain yhdestä ryhmästä? Ja tässä ryhmässä tämä voittaja-auto on huomattavasti muita kalliimpi. Kuulustaa kyllä aika selkeältä tietyn valmistajan suosimiselta, mutta VAG:hän taisikin valmistajista olla eniten laittanut rahaa mainointaan TM:ssa.
- 9plus14
Ja tässä Ruotsin vastaavan lehden Teknikens Världin tulokset v2016 talviautoksi:
1.Mazda 6 74/100 pistettä
2. Subaru Outback 73 pistettä
3.Seat Leon 72pistettä
4. Audi A4 71 pistettä
5.Bmw 320 ja Volvo V60 70 pistettä
6. Ford Mondeo 68 pistettä
7. Mercedes Benz C220 67 pistettä
VW:n ylivoimasta vähän toisenlainen kuva.- vaikea_sanoa
vaikea sanoa kun ei tiedä miten on vertailtu
- 9plus14
vaikea_sanoa kirjoitti:
vaikea sanoa kun ei tiedä miten on vertailtu
Niinpä. Toimittajat valitsevat vertailukriteerit. Ja tämähän se juuri tekeekin sen, että erilaisten vertailutestien tulokset ovatkin lähinnä toimittajien arvostusten mukaisia.
Toimittajat ovat ihmisiä, joilla on omat mieltymykset kuten meillä kaikilla. Ja ne vaihtelevat paitsi maan sisällä, niin erityisesti eri maissa. Ruotsin autokanta ja ruotsalaisten arvostukset autojen suhteen poikkeavat suomalaisista.
Tässä ei ole mitään pahaa tai väärää. Ei, mutta se merkitsee, ettei nämä vertailutestit ole mitään faktapohjaisia totuuksia, vaan oikeastaan toimittajien valitsemia näkemyksiä heidän omien arvostustensa pohjalta.
Niistä voit olla samaa mieltä tai sitten et. Ihan miten omat arvostuksesi natsaavat toimittajien arvostuksiin. - Faktaakos
Hyvin sanottu. Juuri näin.
- Lehtipsiteistä
vaikea_sanoa kirjoitti:
vaikea sanoa kun ei tiedä miten on vertailtu
Osta se Teknikens Värld ja lue se. Sitten tiedät.
- lahjottuna_paras
9plus14 kirjoitti:
Niinpä. Toimittajat valitsevat vertailukriteerit. Ja tämähän se juuri tekeekin sen, että erilaisten vertailutestien tulokset ovatkin lähinnä toimittajien arvostusten mukaisia.
Toimittajat ovat ihmisiä, joilla on omat mieltymykset kuten meillä kaikilla. Ja ne vaihtelevat paitsi maan sisällä, niin erityisesti eri maissa. Ruotsin autokanta ja ruotsalaisten arvostukset autojen suhteen poikkeavat suomalaisista.
Tässä ei ole mitään pahaa tai väärää. Ei, mutta se merkitsee, ettei nämä vertailutestit ole mitään faktapohjaisia totuuksia, vaan oikeastaan toimittajien valitsemia näkemyksiä heidän omien arvostustensa pohjalta.
Niistä voit olla samaa mieltä tai sitten et. Ihan miten omat arvostuksesi natsaavat toimittajien arvostuksiin.Toimittajat ovat ihmisiä, joiden mielipide on ostettavissa. Tästä VAGniikan maailmalla on pitkät perinteet. Joko suositaan kotimaista kruununjalokiveä, esim. televisiovertailun voittajaksi väännetään Finlux/Salora, vaikka kuvanlaatu testiryhmän toiseksi huonoin, mutta hyvä käyttöohje ja helppo käyttöönotto (...eli painotukset säädetään siten, että saadaan ennakolta päätetty voittaja vähintäänkin mitalisijoille). Autopuolellahan lehdellä on jo ihan omistajatason kytköksiä VAGinoihin ... eikä ruokkivaa kättä purra. Toki entistäkin lempilasta, tollolootaa, kohdellaan yhä silkkihansikkain. Kun niin sitkeästi jaksavat mainostaa & ehkä jotain lahjuksiakin jaella.
- Maksettu.mainos
Toimittajat vertailee niin kuin käsketään. Ei VAGniikan maailma ole nimeään ihan turhasta saanut.
- 12cm
TM vuoden 2016 talviautossa on 12cm. maavara. Ymmärtäisin tuon jos olisi valittu vuoden rata-autoa.
Miksi sitten kehuttiin LandRover Discoveryn 21cm. maavaraa?- vain_yksi_asia
maavara onnyt vain yksi asia, ja siitä mainittiin Audin kohdalla.
- 2432423
kyseinen audi on sport alustalla. Normi alusta on 20mm korkeampi. 14cm maavara on aika tyypillinen.
- paskalehti
Tämä tekniikanmaailma on kautta aikojen ollut täysi vitsi, kuka noita viitsii tosissaan lukea edes enää. Esimerkiksi ihan tästä kyseisestä vertailusta sen verran, että siellä oli kaksi sisarmerkkiä hyundai ja kia, joissa on paljon samoja osia myös kuten tuo lämmityslaite pääsääntöisesti ja toisen kohdalla kehuttiin lämmityslaitetta, mutta toisen kohdalla ei, olisikin puuttunut, että olisi löytäneet eroja vielä tuosta nelivedosta...
- 234234
Onhan Golfin ja Occun välilläkin ero kulutuksessa ym. vaikka ovat sisarmerkkejä. Miksi siis ei Kia ja Hyundai voisi käyttää eri lämppärin kennoa?
Kyseessä eri tehtaat ja eri tuotesuunnittelu.
- Rata-auto
No huono se on 14cm. maavarakin on talvella. Kysehän vertailussa oli nimenomaan parhaan TALVIAUTON valinnasta. Luulisi noinkin merkittävän asiain kuin testiauton lähes olemattoman 12 cm. maavaran vaikuttavan. Ei 12cm. maavaralla pitäisi pystyä voittamaan talviautovertailua. Uskomatonta!
Ehkä se minimaalinen maavara on hyvä ominaisuus jossain kilpa-autossa, jolla ajetaan vain radalla.- ei_merkitystä
missä sä oikeen ajat jos ei maavara riitä?
Olen ehkä 1 kerran elämässä jäänyt pohjasta kiinni lumeen.
mm. kaikki isommat päätiet ja maantiet ovat usein aurattuja,
suolattuja ja lähes lumettomia. Toki jäätä ja liukasta on mutta aika
harvoin teillä on lunta niin paljon ettei maavaran takia pääsisi liikkumaan - hiekkaa_vaginassa
ei_merkitystä kirjoitti:
missä sä oikeen ajat jos ei maavara riitä?
Olen ehkä 1 kerran elämässä jäänyt pohjasta kiinni lumeen.
mm. kaikki isommat päätiet ja maantiet ovat usein aurattuja,
suolattuja ja lähes lumettomia. Toki jäätä ja liukasta on mutta aika
harvoin teillä on lunta niin paljon ettei maavaran takia pääsisi liikkumaanTuossa valitettiin VAGniikan maailman logiikasta. Joka tuppaa olemaan VAGinoille suosiollinen. Mahd viat ovat aina yksilövikoja, toisin kuin niissä huonommissa merkeissä. Ja mitä VAGinassa ei ole, sitä ei tarvita.
Esim. jossain aiemmassa talvitestissä voittajaksi väännettiin VAGina, vaikka siinä oli silloin lähes koko testiryhmän huonoin lämmityslaite. Ei merkityksellinen juttu talviautossa...? Verrokiksi otettu neliveto haukuttiin siitä, että sen pystyy ajamaan jumiin paljon vaikeampaan paikkaan.
Ja voi sitä onnen autuutta, jos VAGinassa on jotain varusteita, mitä muissa ei ole, Tämähän on ollut yleinen tilanne, VAGinat ovat tupanneet tulemaan vertailutesteihin 3-5 tonnia kilpakumppaneitaan JA ennalta päätettyä testiryhmän hintarajaa kalliimpina, "kun ei maahantuojalta just nyt sattunut karvalakimpaa löytymään". Sit on toimittajat saaneet jaella kehuja näistä lisävarusteista (esim. ESC tai xenonvalot) ...vaikka heti perään on selitetty "ei vaikuta arvostaluun" ... ja seuraavalla sivulla taas kerrotaan, että kyllä näistä se 3 tonnia enemmän kannattakin maksaa, kun kuluttavat niin vähän ja huoltokulutkin on tunnetusti pienet ;-D
Nyt kun VAGinoiden päästöhuijaus on ollut tapetilla, niin ihan talvitestissä ei mitattu päästöjä. Kylläpä taas sattui kivasti.
- Lumipyryjä
Suomessa, rannikon läheisyydessä. Täällä on välillä paljon lunta, ja sitä ei ehditä auraamaan. Voi mennä jopa muutama päivä ennenkuin aura käy. Lunta pakkaantuu kaikenmmaailman valleiksi ja kuhmuroiksi. Pienimaavarainen auto ottaa helposti pohjastaan kiinni ja jää myös helposti jumiin. Nähty on. Ja tällainen erikoisen matalalla maavaralla varustettu auto on nyt sitten valittu vuoden talviautoksi! Uskomatonta ja vain suomessa mahdollista!
- ei_ongelmia
aijaa, itse asun Helsingissä ja kyllä täälläkin lunta sataa.
Yleensä ehditään auraamaan jos ei samantien niin hetken päästä.
Juuri sataneessa ,pehmeässä lumessa matala auto menee ihan hyvin,
quatrolla vaan lisää hanaa niin hyvin menee
90% talvesta kuitenkin lähes lumettomat tai vähän lumiset tiet.
Samoin kaikki isot tiet esim Turkuun ja Tampereelle - näin.usein.on
Asut Helsingissä jossa tosiaan sataa lunta ja auraus toimii kohtuullisesti.
Monessa paikassa muualla maassa tilanne ei ole lähellekään noin hyvä.
joten suurimmassa osassa maata volkkarin maavara 12cm on, hyväksi talviautoksi riittämätön, monien mielestä jopa naurettava.
Korkeampi maavara on monelle myös mukavuus/käytettävyys kysymys joka ei sinällään suoranaisesti liity siihen. että onko auto hyvä talviauto vai ei, mutta kun sillä samalla autolla ajetaan kesälläkin niin tässäkin mielessä maavaralla on vaikutusta. - 654654
Sitten pitää ostaa sellainen auto missä on iso maavara. A4 Audissa on 14cm (Sport mallissa 12cm). Ei mun 3-sarjalaisessa (takatuuppari) ole sen isompi maavara ja silläkään ei ole jäänyt jumiin.
Aika monelle vajaa vetoinenkin on riittävä talviauto, ihan jopa nykysuuntauksen mukaisella maavaralla. Kyllä ne ongelmat tulee enempi muista asioista.
Mutta jos nyt on jostain valitettava niin kyllähä valittaja aina jutun löytää. - Häslingin_talvihelvetti
näin.usein.on kirjoitti:
Asut Helsingissä jossa tosiaan sataa lunta ja auraus toimii kohtuullisesti.
Monessa paikassa muualla maassa tilanne ei ole lähellekään noin hyvä.
joten suurimmassa osassa maata volkkarin maavara 12cm on, hyväksi talviautoksi riittämätön, monien mielestä jopa naurettava.
Korkeampi maavara on monelle myös mukavuus/käytettävyys kysymys joka ei sinällään suoranaisesti liity siihen. että onko auto hyvä talviauto vai ei, mutta kun sillä samalla autolla ajetaan kesälläkin niin tässäkin mielessä maavaralla on vaikutusta.Helsingissä ei toimi kuin suolaus. Asuinalueiden auraus ALOITETAAN kolmantena päivän lumisateen jälkeen. Eli sopivalla paikalla saa auroja odotella monta viikkoa. Useimpina talvina lumi kerkiää jo sulaa itsekseen / suolan avustuksella... tämä varaan kaikki onkin laskettu.
Jos pakkaset jatkuvat ja lunta sataa silloin & tällöin lisää, laskuri nollautuu eikä aurat ikinä kerkiä kaikille asuinalueille. Muutama vuosi sitten pysyvä lumi tuli jo marras- ja joulukuun vaihteessa. Etelä-Haagaksi kutsuttua syrjäseutua aurattiin ensimmäisen kerran joskus helmikuun alussa...
Hlökohtaisestikin on tullut nähtyä, että Töölössäkin voi olla katuja, jonne ei kannattaisi 12 cm maavaralla varustetulla autolla lähteä yrittämään. Ja kadunvarsiparkithan voi olla vähälumisenakin talvena haastavia, kun pitää aurausvallin läpi puskea. Nimenomaan maavara näissä puuhissa se suurin ongelma on. Ei taida nelivetokaan edetä, jos auto keikkuu pohjansa varassa...
Helsingissä tämä auraus (sekä hiekoitushiekkojen poisto keväisin) on paljon heikommalla tolalla kuin esim. naapurikaupungeissa Espoossa ja Vantaalla (vaikkei Vantaa varsinaisesti rahassa kylve). Helsinki kyllä kehuu käyttävänsä enemmän rahaa kunnossapitoon, mutta tulosta syntyy heikommin.
- stadissaolisnögee
Mitä sitten? Siinähän asut Helsingissä. Suomi on iso maa ja ihmisiä asuu myös muuallakin.
Ja oli sitä lunta muuten reilu parivuotta sitten muuten Helsingissäkin todella paljon, ja 3 talvena peräkkäin. Matalamaavaraiset henkilöautot oli jumissa ympäri kapunkia, ja kaupunki ei todellakaan ehtinyt aurata monia katuja useaan päiväänkään. Tiet oli karmeassa kunnossa pitkään ja lunta tuli jatkuvasti lisää. Pelastuslaitoksellakin oli ongelmia päästä perille. Näistä surkeakuntoisista kaduista oli aika paljon juttua silloin mediassa. Autoja siirreltiin väliaikaisesti Hagiksen torille ym.
On se kunnon maavara ( ja neliveto) todella kiva talvella. Mökilläkin voi käydä ympäri vuoden, rospuutot ym. kelirikkotiet ei haittaa.
Ja enpä itse ole huomannut siitä kunnon maavarasta mitään haittaakaan olevan. Joku minimaalinen ero jossain polttoaineen kulutuksessa ei merkkaa yhtään mitään käytännössä. Se hyvä maavara kyllä merkkaa, ja paljon. - aikuinenautoilija
Lapset, lapset, ei näitä pidä niin vakavasti ottaa.
- audi_is_best
Siinäs kateelliset proletaarit näette. AUTON esikuva on Audi. Osaa nelivetotekniikan, ajettavuuden ja laadun. On halutuin merkki maassammekin. Kyllä otan kuvannollisesti aina lakin päästä kunnioituksesta, jos näen tiellä uusikorisen A4:n. On se erottuva, mahtipontinen ja itsevarma. Ja kun näkee taustapeilistä neljä rengasta, on parasta alkaa antaa tietä suosiolla -Audi menee joka tapauksessa aina ohi.
- 12cmhahahahaa
Valitettavasti siitä Quattron elivedosta ei ole hyötyä enää mitään hyötyä siinävaiheessa kun se Audi on tarttunut pohjastaan kiinni sillä naurettavalla 12-14 cm maavarallaan.
TALVIAUTO vertailun voittaja! Only inTM.- suhteellista_on
pohjasta kiinni? Niinkuin esim nyt?
Kaikki tiet paljaana lumesta, asfaltti näkyy vain jäätä saattaa aamuisin olla.
Mitä siinä tekee maavaralla?
Montako päivää vuodessa oikeasti on että lunta on tiellä puoli metriä?
1-2päivä, vaikka 10päivää mutta jäljelle jää vielä 250 päivää kun maavaralla
ei tee mitään, - SuhteuttaKehiin
No montako päivää vuodesta teet nelivedolla mitään? Nekin päivät ovat yhden käden sormilla laskettavissa, jos asut etelässä, etkä missään juupajoella.
- Ei_mitään_rajaa
Jos Audin maavara olisi 8cm niin se voittaisi vielä selkeämmällä erolla kisan.
- up-down
Kun nuoskalunta sataakin 15-20 cm, niin audi killuu 4 pyörää ilmassa ja kuski ulisee. Ei auta vaikka keulalla on paraolympilaisrenkaat (1 puuttuu)
Mutta vuosikymmeniä vanha Citroen DS vain mennä porskuttaa, kun siinä on säädettävä maavara todellisten loistoautojen malliin. - Naurettavamaavara
suhteellista_on kirjoitti:
pohjasta kiinni? Niinkuin esim nyt?
Kaikki tiet paljaana lumesta, asfaltti näkyy vain jäätä saattaa aamuisin olla.
Mitä siinä tekee maavaralla?
Montako päivää vuodessa oikeasti on että lunta on tiellä puoli metriä?
1-2päivä, vaikka 10päivää mutta jäljelle jää vielä 250 päivää kun maavaralla
ei tee mitään,Luulet ilmeisesti ettei säätilat muutu koskaan enää ja kaikki suomalaiset asuvat samassa paikassa kuin sinä. " niinkuin nyt, kaikki tiet paljaana ja asfaltti näkyy"
Kyllä sitä lunta on ihan tälläkin hetkellä suomessa, pohjoisessa jopa runsaasti ja eteläänkin luvassa taas.
Väitätkö siis tosiaan että se 12 cm maavara on jotenkin hyvä ominaisuus parasta talviautoa haettaessa. Jos, niin miksi se 12 cm maavara on hyvä talvella?
Miten se matala maavara on parempi lumipyryssä? Kummalla lähdet mielummin liikkeelle lumipyryn jälkeen auraamattomalle tielle, 12 cm maavaraisella vai jollain ihan kunnon maavaraisella autolla? Pääsetkös mökilles talvella sillä onnettomalla 12cm maavaralla? Minun mökille et pääsis? - pointti_oli
Naurettavamaavara kirjoitti:
Luulet ilmeisesti ettei säätilat muutu koskaan enää ja kaikki suomalaiset asuvat samassa paikassa kuin sinä. " niinkuin nyt, kaikki tiet paljaana ja asfaltti näkyy"
Kyllä sitä lunta on ihan tälläkin hetkellä suomessa, pohjoisessa jopa runsaasti ja eteläänkin luvassa taas.
Väitätkö siis tosiaan että se 12 cm maavara on jotenkin hyvä ominaisuus parasta talviautoa haettaessa. Jos, niin miksi se 12 cm maavara on hyvä talvella?
Miten se matala maavara on parempi lumipyryssä? Kummalla lähdet mielummin liikkeelle lumipyryn jälkeen auraamattomalle tielle, 12 cm maavaraisella vai jollain ihan kunnon maavaraisella autolla? Pääsetkös mökilles talvella sillä onnettomalla 12cm maavaralla? Minun mökille et pääsis?joo mutta pointti oli se että maavara on vain YKSI asia, ei ainoa mikä ratkaisee.
>ei kaikki tarvitse mitään "oikeaa" maasturia, eikä kaikki käy talvella mökillä.
niinkuin sanottu, vuodessa niitä todella huonoja kelejä on aika rajallinen määrä,
ei autoa kannataa valita sen 5 päivän vuoksi vuodessa - Järjetönvertailu
Mutta se maavara on merkittävä pointti silloin kun valitaan nimenomaan parasta TALVIAUTOA. Talvellahan on suomenkokoisessa maassa yleensä paljon lunta. Joskus jopa todella paljon. Silloin sillä maavaralla on iso merkitys.
Mielestäni Audi olisi kuulunut ehdottomasti vertailun häntäpäähän jo pelkästään tuon maavaransa vuoksi.
- taasTMtestausta
Voittajalla 12 cm maavara sporttialustassa. Kakkonen susikylmä ja kolmonen ei lähtenyt testin aikana omin avuin käyntiin aamulla pakkasessa. Jopa on voittajakolmikko valittu..
- vaikutan_olen_olemassa
Mut laatuVAIKUTELMA on kunnossa ja sehän nykyään riittää.
- dynamometri
Kyllä tälläkin videolla voidaan testata samalla vehkeellä sekä nelivedolla että etuvedolla, katsokaa vaikka:
https://www.youtube.com/watch?v=9oFcrbFDKpQ - vw_ylivoimaa
Volkswagen ylivoima jatkuu testistä toiseen.
Ei voi mitään- UseanVuodenAuto
Silti ostin toisen merkin, kun huokeammalla hinnalla sai korotetun maavaran, lämpimän auton, pidemmän takuun, Ja ennen kaikkea luotettavuutta.
Noita minulle tärkeitä ominaisuuksia ei testivoittajassa ole/ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031565
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781214- 881127
- 1391046
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580995Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1977Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8892- 20880
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9734Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8680