Uutta tietoa lestadiolaisten elämästä - Lempäälä!

Lempäälä

Uusi televisiosarja, osa 1

Ennen kuin katsotte ko ohjelman, alempana olevasta linkistä, niin kannattaa lukea ensin eräs artikkeli, johon myös linkki alempana. Miksikö? Siksi koska, jos teillä on ennakkokäsityksiä vanhoillislestadiolaisista, niin tämä puolueeton artikkeli voi hyvinkin kyseenalaistaa käsityksesi ja sen jälkeen ohjelman katsomalla voit itse päätellä mistä "kana pissii".

Tässä linkki artikkeliin ja pieni ote sen sisällöstä:

http://www.rapport.fi/rapport/artikkeli.php?aid=225350

"Sain itse kuulla Maijan tarinasta ensimmäisen kerran vuonna 2013. Silloin minuun otti yhteyttä psykologi, joka oli lukenut kirjan, ja hän oli huolissaan kirjan viittauksista valemuistojen mahdollisuuteen. Maija kertoo esimerkiksi käyneensä hypnoterapiassa, ”jotta pääsisin traumojeni sisälle”. Maija kirjoittaa: ”Kokemukseni tulivat enemmän pintaan ja päivätajuntaan, jolloin pystyin työstämään asioita lisää ja ymmärtämään, miksi jotkin asiat herättivät minussa niin voimakkaita reaktioita. Samalla minulle tuli varmuus siitä, että asiat olivat oikeasti tapahtuneet.” Tämä katkelma viittaa erittäin voimakkaasti siihen, että Maijalle on uskoteltu traumojen voivan unohtua ja että ne voidaan sieltä jollakin tekniikalla palauttaa muistiin."



Tässä linkki dokumenttiin lestadiolaisista:

Katsokaa ja nähkää positiivinen virta!

http://areena.yle.fi/1-2600953

Nyt sen voi katsoa Areenasta!

37

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • copypaste

      Näin esim helluntailaisten herännäisyydessä, joidenka lahkon pahimmat hihhulit kesitas ja mellu ovat rienanneet täällä suomi24 palstalla lestadiolaisia jo yli kymmenen vuoden ajan.




      Lainaus Hesarin nettisivuilta:

      "Uskonnollisissa yhteisöissä on paljastunut useita lasten seksuaalisia hyväksikäyttötapauksia. Hyväksikäytön uhrien parissa työskentelevä kouluttaja Pirkko Muhonen sanoo, että paljastuneet rikokset ovat vain jäävuoren huippu.

      Yhteisöissä on nyt alettu pohtia, kuinka hyväksikäyttötilanteissa toimitaan. Muun muassa helluntailiikkessä aiotaan luoda yhteinen käytäntö sen suhteen, saako hyväksikäyttäjä jatkaa tehtävissään.

      Nyt jo aikuinen helluntaiseurakunnan jäsen kertoo, kuinka nuorisotyöntekijä käytti häntä ja muutamaa muuta poikaa törkeällä tavalla seksuaalisesti hyväkseen

      monen vuoden ajan. Pojalle sanottiin, että hän on itse syyllinen hyväksikäyttöön. Nyt hän on yrittänyt selvittää asiaa liikeen sisällä.

      Hyväksikäyttäjä on myöntänyt teon. Hänet on palkattu erään seurakunnan pastoriksi seurakunnan vanhimmiston hyväksynnällä: heidän perustelujensa mukaan tekijä on SOVITTANUT TEKONSA JUMALAN SILMIEN EDESSÄ. Hyväksikäytetyn uskon seurakunnan vanhimmat ovat asettaneet kyseenalaiseksi.

      Hyväksikäytön uhrien parissa työskentelevä kouluttaja Pirkko Muhonen sanoo, että seurakunnissa vastaavaa tapahtuu paljon.

      - Jäävuoren huippu on vasta näkyvillä. Uskonnollisuudessa on sellaista, että kaikki täytyy antaa anteeksi ja peittää hengellisyydellä, Muhonen sanoo.

      Seurakunnissa painettu villaisella

      Esimerkiksi juuri helluntaiseurakunnissa on painettu villaisella useampiakin tapauksia, ja jopa tuomioistuimessa tuomittuja on saanut jatkaa työtään seurakunnissa.

      - Jumalan sanan julistajana tiedän, että Jumala antaa anteeksi. Jos synnit tunnustetaan, anteeksianto on ehdoton, selittää pastori ja Helluntaiseurakuntien Julistajat ryn puheenjohtaja Tapio Sopanen.

      - Kysymys on sitten siitä, voiko luottamus palautua tämmöiseen Jumalan sanan julistajaan.

      Suomen laki velvoittaa työnantajan selvittämään lasten parissa pysyvästi työskentelevien rikostaustan. Lastensuojelulaki taas velvoittaa ilmoittamaan poliisille tai lastensuojeluviranomaiselle hyväksikäyttöepäilyistä, mutta pappeja ja muita sielunhoitotyötä tekeviä sitoo vaitiolovelvollisuus. Ainakin evankelisluterilaisen kirkon piirissä rippisalaisuus on ehdoton."

      • Upotiskastetut

        Polvirukous on SIKATEHOKAS keino saada usko synnit anteeksi! Ohessa muutamien palstalaisten kokemuksia polvirukouksesta vuosien varrella:

        "iveta 21.11.2009 11:33 ... Minulle polvirukous on ollut luonnollista jo ainakin kymmenen vuotta. Haluan käyttää polvirukousta aamuisin niin kauan kuin terveys sen sallii. Sitten, kun ei enään salli, sitten istutaan."

        ”Melperi1 9.1.2009 20:38 ... etäännyin Jumalasta, mutta ei Hän minua

        jättänyt. Erään kerran teimme tietyn porukan kanssa perisuomalaisen

        ryyppyreissun Pietariin. Ma päivän oli töissä kovassa kankkusessa ja

        mietin: "Tätäkö minä haluan elämältä?". Kun tulin töistä kotiin,

        polvistuin oman vuoteeni viereen, käänsin katseeni yläilmoihin ja

        sanoin: "Jumala - tässä minä olen. Vie tahtosi tietä." Sillä tiellä

        ollaan."

        "Kempelainen 18.2.2008 13:48 ... jos kokeilette yhdessä polvirukouksessa jättää kaiken välillänne Jeesukselle, Hän on luvannut kantaa kaiken ja on jo kärsinyt vaikeutenne Golgatalla, joten kunhan vain poimit, kuten kypsän marjan. Jätä se Herralle."

        ".ari. 17.8.2013 09:47 ... Toivottavasti tämä laittaa helluntalaisiakin polvirukoukseen ja itkemään tilaamme. Niin että Jumalan todellinen voima ja rakkaus voi vaikuttaa meissä.Ari."

        "raiskattu ex-hellari 1.1.2014 18:08 ... Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni."


      • Upotiskastetut

        Polvirukous on SIKATEHOKAS keino saada usko synnit anteeksi! Ohessa muutamien palstalaisten kokemuksia polvirukouksesta vuosien varrella:

        "iveta 21.11.2009 11:33 ... Minulle polvirukous on ollut luonnollista jo ainakin kymmenen vuotta. Haluan käyttää polvirukousta aamuisin niin kauan kuin terveys sen sallii. Sitten, kun ei enään salli, sitten istutaan."

        ”Melperi1 9.1.2009 20:38 ... etäännyin Jumalasta, mutta ei Hän minua

        jättänyt. Erään kerran teimme tietyn porukan kanssa perisuomalaisen

        ryyppyreissun Pietariin. Ma päivän oli töissä kovassa kankkusessa ja

        mietin: "Tätäkö minä haluan elämältä?". Kun tulin töistä kotiin,

        polvistuin oman vuoteeni viereen, käänsin katseeni yläilmoihin ja

        sanoin: "Jumala - tässä minä olen. Vie tahtosi tietä." Sillä tiellä

        ollaan."

        "Kempelainen 18.2.2008 13:48 ... jos kokeilette yhdessä polvirukouksessa jättää kaiken välillänne Jeesukselle, Hän on luvannut kantaa kaiken ja on jo kärsinyt vaikeutenne Golgatalla, joten kunhan vain poimit, kuten kypsän marjan. Jätä se Herralle."

        ".ari. 17.8.2013 09:47 ... Toivottavasti tämä laittaa helluntalaisiakin polvirukoukseen ja itkemään tilaamme. Niin että Jumalan todellinen voima ja rakkaus voi vaikuttaa meissä.Ari."

        "raiskattu ex-hellari 1.1.2014 18:08 ... Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni."..


      • mellujaKesVapisevat

        Lukekaa ajatuksella:

        1.
        Nyt jo aikuinen helluntaiseurakunnan jäsen kertoo, kuinka helluntailainen nuorisotyöntekijä käytti häntä ja muutamaa muuta poikaa törkeällä tavalla seksuaalisesti hyväkseen -monen vuoden ajan-.
        Huom: monen vuoden ajan-.


        2.
        Pojalle sanottiin, että hän on itse syyllinen helluntailaisen nuorisoohjaajan tekemään hyväksikäyttörikokseen. Näin sanoi siis helluntailaisen yhteisön vanhemmisto - hesarin jutun mukaan.

        Nyt hän on yrittänyt selvittää asiaa liikeen sisällä.

        3.
        Hyväksikäyttäjä on myöntänyt teon.
        Hänet on palkattu erään H E L L U N T A I seurakunnan pastoriksi


    • 1-5

      Muistatteko kun pikkulapset melperi1 ja Admata "vaihtoivat" palstalla toistensa sukunimet ja paljastivat ne meille kaikille? Toinen lapsista on kuulemma koulutukseltaan helluntailainen tuomari ja jos oikein ymmärsin niin toinen jonkin sortin professori, jolla vl-taustaa ja hakomaja keskustelusivusto.

      Niin pieni on maailma, mutta heidän mielestä riita oli iso jossa aitaa kaatui. :(

      Minusta episodi kertoi, paitsi uskonnollisen keskustelun fundamentalistisista piirteistä, jossa loppupelissä mikään ei ole pyhää, varsinkaan tälle helluntailaiselle, mutta myös sen kuinka sairaiden ihmisten kautta täällä vl-keskustelua loppupelissä käydään.

      Aikanaan tämä palsta sai valtakunnan julkisuutta sillä, kun kävijämäärät olivat muka tuhansissa. Harva ymmärsi, että lukijamäärät kohosivat suuriksi ainoastaan siitä syystä, että helluntailainen narsisti naputteli työkseen lukijamääriä tähtitieteellisen suuriksi.

      Myöhemmin kun suomi24 pyrki teknisillä muutoksilla estämään vastaavan lukijamäärämanipuloinnin, niin yhtäkkiä huomattiin, ettei täällä kirjoita kuin pari kolme helluntailaista ja muutama entinen vl-eläkeläinen. Lukijamäärät romahtivat totaalisesti. Siis ne manipuloinut.

      Admata on häveliäisyyssyistä siirtynyt tämän palstan osalta maan alle, mutta melperi terrorisoi edelleen entiseen malliin. Yöt hän nukkuu, en tiedä mikä lääke voi tollasen häirikön hiljentää yöksi niin totaalisesti ettei pihahdustakaan kuulu.

      Koomisinta oli kuulla huhuja melperin itsensä shokeerautuneen korkeista lukijamääristä kaikkein eniten ja "hänenlaiselle" tyypillisesti myös uskoi niihin itsekin? Hän sai huhun mukaan manipuloiduista lukijamääristä voimaa kirjoittaa omalla nimellään mm. Kalevaan ja ministeri Rehulalle, joista uroteoista täällä etukäteen mainosti. Hän esiintyi välillä täälläkin fiksuna ja kertoi ylpeänä "julkkiksena" ja sivistyneenä herrasmiehenä käyneensä suviseuroissa jututtamassa sakastin edustalla puhujaveljiä.

      Huhun mukaa täällä tuon kerrottuaan, seuraavassa hetkessä alkoikin naputtamaan siihen fiksuun tekstiinsä lukijamääriä isommiksi. Välillä huuteli puskista rämemajavista ja heinähatuista.

      Jotenkin on semmonen tuntuma että hänen aika alkaa olla tuolla tasolla ohi.

      Hänenlainen ihminen saa helpotusta joka kerta, kun hän saa vihollisen polvilleen. Lestadiolaisuus on niin loppuun koluttu aihe kaikilla tasoilla, ettei siihen liittyvät negatiiviset julkisuusriepottelut enää häntä kanna, kuin ehkä muutaman tunnin tai päivän ja se on narsismisen ajattelun tuho.

      Hänenlaisensakin ymmärtää lopulta, ettei tuulimyllyä vastaan taistelu ikuisesti häntä kannata. Hän tajuaa lopulta, että vaikka vl-ihminen pahoittaakin mielensä vl-pedofilin nimeä toistamalla, niin se ei kuitenkaan johda mihinkään pysyvään tilaan. Kun mielensäpahoittajien määrä on olematon ja kestoaikakin ehkä enää minuuteissa, niin keinot ovat lopussa
      .

    • sitaaaatteja

      .Helluntailaisten sitaatteja:

      CipyOaste:

      Kesitas

      27.9.2014 10:31

      Sitaatteja:

      "Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)

      "Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)

      "Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

      Kesitas 17.9.2014 20:22 1

      >>"Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**

      **Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan.

      He pelastivat omansa?

      Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi.

      Näin toimii SRK kristillisyys.

      Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti.

      Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia*

      Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:

      ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen.

      Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.

      Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

      Tuleeko ruumiita ennen kuin yhteiskunta herää?

      En näe tasoeroa mainitun lääkärin kirjoituksen ja toisaalta tällä palstalla vellovan "keskustelun" välillä.

      http://m.suomi24.fi/node/10233527

      Uutta pukkaa:

      Kesitas

      tänään 19:15

      Vai vähättelet pedofiliaa?

      Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

      • PervoimmilleLukijoille

        Kesitas
        14.7.2015 20:22

        Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut.


      • aikaPahaOikeudessa
        PervoimmilleLukijoille kirjoitti:

        Kesitas
        14.7.2015 20:22

        Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut.

        Kesitas
        13.1.2015 23:14

        Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi."


    • katsottuonJoo

      Olen katsonut tuon hienon dokumentin. Surullista että tuo esimerkillisen hieno uskonnollinen liike on joutunut tällä foorumilla helluntailaisten häiriköiden ihmisvihan kohteeksi. Mikä tahansa muu ihmisryhmä vastaavan vainon kohteena aiheuttaisi oikeutetusti helluntailaisille rikollisille kunnianloukkaussyytteitä ja vankilatuomioita.

      Mielestäni vankilassa on edelleenkin tilaa helluntailaisille, vaikka heistä siellä runsaudenpulaa onkin.

    • 18-16

      ""Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi."


      Pelkkää soopaa. Esim yhtään myllymäki nimistä ei löydy edes helluntaivangeista ja vihelöitäkin vain yx 14 vrk hiplaaja.

    • Pinnasänky

      Olipa todella vl- älykkäitä vastuksia, kaikki liittyivät Lempäälään.
      Onko rahastonhoitaja Kälkäinen kaikkien noiden muidenkin rahastonhoitaja, vai mikä niitä sitoo?

      • ppp123

        Konttaa varovasti siellä pinnasängyssäsi, ettet putoa. Äitis ei ole kotona.


      • kehenviittaaat

        Kuka "kätkäläinen"?, suhoskaanko viittaat, siihen vaiheeseen jääneeseen?


    • ArvausVaaaan

      Suosittu avaus. Takuulla TOP-vitosessa ennen viikonloppua. Arvaus vaan, vetävän otsikon perusteella.

    • Kesiitas

      Kysymys on sitten siitä, voiko luottamus palautua tämmöiseen epäJumalan sanan julistaja - hieroja Kesitaan??

      Kes.

      • Mikä pele sinä olet.

        En ole koskaan väittänyt olevani hieroja?

        Toisaalta tämäntapaisia olettamuksia esittää koko sairas lahko?


    • sähköistä.historiaa

      'Maija' ei huomannut nauhoittaa tapahtumia. Odotellaanpa vaan, kun serkkuni julkistaa taltiointinsa. Sitten ei Joensuun suunnalla ole muutamilla hyvä olla...

    • peeVeliOulu

      Myös Johannes takatukka on unohtanut julkistaa nauhansa :)))))))))))))))))))))))

    • Tornioon2016

      Loistava Uutinen ja ohjelma.

    • rauhasannaa

      Torninlaksossa tavataan

    • lakimiesRovaniemi

      Kesitas 17.9.2014 20:22 1
      >>"Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. #####

      Anteeksi mutta mitä tuo tarkoittaa??

    • valitettavastiNäin

      Ohjelman katseluaika on päättynyt

      • ex-helluntaiVanki

        Nonii, surullista. En ehtinyt katsoa.


    • helluntailaineItsekin

      Harmi sulle, itse ehdin katsoa v-loppuna

    • isäNitro

      Hieno ele.

    • Aidsist

      Ai niinku hiv-positiivinen virta?

    • 9-9-9
    • härräkuu

      samaa mieltä, hieman enemmän vaan suomenkieltä touhuun

    • Beforeaa
    • VoiSentään

      Harmi kun mennyt ohi.

    • vlposiolta

      Eiks ole meillä hieno herätysliike? Vahinko vaan, kun meillä on näin hyvä herätysliike, niin olemme ylpistyneet ja ottaneet siihen sellaisia epäraamatullisia eksklusiivisiä piirteitä, jotka eivät herätä kovin hyviä myötätuntoja muuten niin hienoa herätysliikettämme kohtaan.

    • näinhänsemenee
    • 12_20

      Suviseuradokumentti on taas YLE Areenassa katsottavissa, taisi olla peräti vuoden ajan eteenpäin..

    • Onon..6

      No niimpä on

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe