Valitse siunaus!

jaikaliii91

Jumala on käskenyt uskoviaan siunaamaan ihmisiä ja kieltänyt kiroamasta. Siunaaminen on hyvän puhumista ja kiroaminen on pahan puhumista. Syynkin siunaamiseen Hän on ilmoittanut: "Että siunauksen perisitte". Jumla tahtoo siunata jokaista ihmistä. Mutta ihminen niittää sitä mitä hän kylvää. Jos siis kylvämme siunauksia ympärillemme ja varsinkin serakuntaan ja niiden palvelijoiden päälle, Jumala on situotunut siunaamaan siunaajaa. Mutta mikäli me kiroamma Jumalan palvelijoita ja Hänen seurakuntaansa tai yksilöuskovia, Jumala ei voi kiroamisemme kautta antaa kiroajalle siunauksia. Joudumme kerran Hänen eteensä vastaamaan jokaisesta sanasta jonka olemme lausuneet, Hänen eteensä joka on käskenyt siunaamaan.

Siunaaminen ei ole synnin ja epäkohtien hyväksymistä. Mutta tiedätkö sinä mitä tapahtuu kun uskova siunaa jotakin ihmistä. Minä uskon että Pyhä Henki tekee työtä siunauksien kautta sen ihmisen kohdalla ja korjaa epäkohtia ja johdattaa ihmisen oikeaan asemaan Jumalaan nähden ja oikeaan palvelutehtävään joka on Herrasta. Jos siis sinä näet että jossakin seurakunnassa on väärä palvelija, itse itsensä virkan asettama palkkapaimen, sinut on käsketty siunaamaan häntä. Silloin Pyhä Henki puhuu hänelle ja vaikuttaa hänessä niin että hän kuulee ja tottelee ja muuttuu. Pyhä Henki voi muuttaa hänet tai panna viralta ja asettaa oikean henkilön hänen paikalleen. Ja tämä siunaamisen kautta. Kiroamiset ovat pahasta ja nousevat ihmisen lihallisuudesta ja ylpeydestä, sekä sanoisin kapinasta Jumalaa (Sanaa) vastaan. Siksi varokaamme puhumasta pahaa varsinkin Jumalan palvelijoista.

Jos me kiroamme, puhumme pahaa ja levitämme juoruja ja omia pahoja mielipiteitämme ja tuomitsemme Jumalan palvelijoita oman käsityksemme mukaan, me voimme erehtyä. Voimme luulla Jumalan virkaan asettamaa palvelijaa vääräksi ja harhaopettajaksi vaikka hän ei olekaan sitä. Mehän voimme itse olla väärässä opissa. Silloin me olemme itse syyllistyneet vakavampaan syntiin kuin se palvelija jonka olemme tuominneet vääräksi palvelijaksi ja jota olemme kironneet.

Siksi valitkaamme siunaus jotta eläisimme kauan ja menestyisimme maan päällä.

1 Piet 3:8-13 "Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta, kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan." Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?"

29

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siunauksenjakirouksentie

      Oikeassa olet. Tämä on härmärtynyt aika monelta uskovaltakin viime aikoina. Ainakin nettimaailmassa.

    • luetaankosanaa2

      Luetaanko hieman tarkemmin sitä, mitä Jaikali taas kerran opettaa:
      -
      " Jos siis sinä näet että jossakin seurakunnassa on väärä palvelija, itse itsensä virkan asettama palkkapaimen, sinut on käsketty siunaamaan häntä. Silloin Pyhä Henki puhuu hänelle ja vaikuttaa hänessä niin että hän kuulee ja tottelee ja muuttuu. Pyhä Henki voi muuttaa hänet tai panna viralta ja asettaa oikean henkilön hänen paikalleen. Ja tämä siunaamisen kautta. "
      -

      Jaikali elää sellaisessa harhassa, että se väärä paimen muka kuuntelisi Pyhää Henkeä !

      Ei se väärä palkkapaimen ole missään kohtaa kuunnellut Pyhää Henkeä eikä Herraa, joten miten luulet hänen alkavan yht'äkkiä kuuntelemaan ?

      Olet todella naivi Jaikali, jos noin kuvittelet tapahtuvan !

      Se palkkapaimen on ollut esim rahan tai aseman perässä, eikä se siitä luovu, minkä on saanut ja saavuttanut, vaan se pitää Seurakunnan yhdessä pois potkia, ei se muuten lähde kulumallakaan !

      Saavutetuista eduista se ei luovu varmastikkaan, niin kauan kun on Jaikali sinun kaltaisiasi väärän siunaajia !

      Minä toisessa ketjussa jo lainasin Hes 34 kohtaa, ja siinä selviää selvästi se, että vapaaehtoisesti ne väärät paimenet eivät asemastaan ja hyödyistään luovu !

      10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.

      Mutta sinä Jaikali olet hyvä esimerkki siitä, miksi ne väärät voivat jatkaa toimiaan seurakunnissa, eli sinä vain siunaat, vaikka siten sinä edes autat sen väärän toiminnan jatkumisen seurakunnassa !

      Siis väärän rakkauden ja suvaitsevaisuuden vuoksi seurakunnassa rehottaa juuri tuo väärä toiminta ja kaikkinaisten harhaoppien levittäminen on sallittu tuon väärän rakkauden ja siunaamisen vuoksi !

      Eli Jaikali siunaamisillasi ja siksi kun et puutu asioihin, jotka ehkä vääriksi näet itsekin, sinä mahdollsitat ja edes autat toimillasi sen väärän touhun ja harhaoppien levittämisen seurakunnan keskuudessa !

      Mutta kaikelle tälle, sinä Jaikali näyt olevan täysin sokea !

      Ja sinä vielä väität olevasi Jumalan asettama opettaja !

      Voiko uskova enää enempää olla sokea omille väärille touhuilellen ja toiminnalleen ?

      Sitten sitä samaa väärää tapaa opetat vielä innolla muillekin !

      Mutta niinhän siinä käy kuten Sana sanoo, eli kun sokea sokeaa taluttaa, niin molemmat ja kaikki siis kuopasta itsensä löytävät !

      Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

      Otsikoksi voisit vaihtaa siis Jaikali:

      Valitse kuoppaan lankeaminen !

      • jaikaliii

        Istuin kerran kokouksessa jossa saarnaaja ei päässyt voiteluun. Hänellä oli suuria vaikeuksia päästä saarnansa juonesta kiinni. Hänellä ei yskinkertaisesti ollut voitelua. Minä ja vieressä istuva kaverini käännyimme toistemme puoleen ja sovimme että me yhdessä rukoilemme saarnaajan puolesta että hän saisi voitelun. Niin aloimme päät alas painettuina keskittyneesti rukoilemaan Herraa Jeesusta Kristusta siunaamaan saarnaajaa ja auttamaan häntä ja antamaan seurakunnalle Sanaa ja voitelua hänelle. Yhtäkkiä oli kuin olisi lamppu sytytetty ja saarnaaja alkoi puhua voitelussa, suuressa voitelussa. Nostimme päämme ja silmäsimme toisiamme tyytyväisenä. Kun katsoin saarnaajaa, huomasin hänessä hämmästyksen ja innostuksen siitä voimasta jonka hän sai puheeseensa.

        Tämä oli siis siunaamisen seuraus ja hedelmä. Mitä olisi tapahtunut jos olisimme tehneet päin vastoin? Tämän jälkeen olen ehkä itsekin joskun puhunut voitelussa. Uskon että tuossa kokouksessa rukoilin tietämättä etukäteen itsenikin puolesta, sillä se siunaus, jolla minä siunasin saarnaajaa kaverini kanssa, kostutti myös minua itseäni. "Siunatkaa jotta siunauksen perisitte". Mitä tahtotte ihmisten tekevän teille, se tehkä heille." Mitä sinä luetaankosanaa2 tahdot ihmisten tekevän sinulle?

        Kokeilkaa uskovat siunaamisen asetta! Välttäkää kiroamisen asetta.
        Siunaamisen ase on Jumalan antama ase siunaukseksi ja kiroamisen ase on Saa.ta.nan antama ase kiroukseksi. Kumman asetta ja kumpaa asetta käytät?


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Istuin kerran kokouksessa jossa saarnaaja ei päässyt voiteluun. Hänellä oli suuria vaikeuksia päästä saarnansa juonesta kiinni. Hänellä ei yskinkertaisesti ollut voitelua. Minä ja vieressä istuva kaverini käännyimme toistemme puoleen ja sovimme että me yhdessä rukoilemme saarnaajan puolesta että hän saisi voitelun. Niin aloimme päät alas painettuina keskittyneesti rukoilemaan Herraa Jeesusta Kristusta siunaamaan saarnaajaa ja auttamaan häntä ja antamaan seurakunnalle Sanaa ja voitelua hänelle. Yhtäkkiä oli kuin olisi lamppu sytytetty ja saarnaaja alkoi puhua voitelussa, suuressa voitelussa. Nostimme päämme ja silmäsimme toisiamme tyytyväisenä. Kun katsoin saarnaajaa, huomasin hänessä hämmästyksen ja innostuksen siitä voimasta jonka hän sai puheeseensa.

        Tämä oli siis siunaamisen seuraus ja hedelmä. Mitä olisi tapahtunut jos olisimme tehneet päin vastoin? Tämän jälkeen olen ehkä itsekin joskun puhunut voitelussa. Uskon että tuossa kokouksessa rukoilin tietämättä etukäteen itsenikin puolesta, sillä se siunaus, jolla minä siunasin saarnaajaa kaverini kanssa, kostutti myös minua itseäni. "Siunatkaa jotta siunauksen perisitte". Mitä tahtotte ihmisten tekevän teille, se tehkä heille." Mitä sinä luetaankosanaa2 tahdot ihmisten tekevän sinulle?

        Kokeilkaa uskovat siunaamisen asetta! Välttäkää kiroamisen asetta.
        Siunaamisen ase on Jumalan antama ase siunaukseksi ja kiroamisen ase on Saa.ta.nan antama ase kiroukseksi. Kumman asetta ja kumpaa asetta käytät?

        Totuuden sanominen ei ole kiroamista Jaikali !!!

        Totuuden sanominen on vain ja ainoastaan Totuuden sanomista !

        Sinulla on taas kerran ihan outo käsitys siitä, että mitä mikin asia on ja mitä joku käsite pitää sisällään !

        Tästä taas näkee hyvin sen, iten sinä SYSTEMAATTISESTI pyrit kieltämään Totuuden ja sen Totuuden kertomisen, ja sinun käsityksesi siitä Totuudesta on se, että se olisi mukamas jotain kiroamista !

        Herää jo harhoistasi !


        Äläkä tee yhdestä kokemuksesta yleis ohjetta, vaan se oli ja on ollut vain yksi erillinen tapaus, mutta sinä reppana väänsit siitä yhdestä kerrasta kokonaisen opin ja yhden ainoan oikean toimintamallin !

        Ei tule tehdä oppeja kokemusten kautta ja perusteella vaan Sanaan pitää kaikki perustaa, ja siellä on monia erilaisia ohjeita, kuten seuraavakin selvä ja hyvä ohje johonkin tilanteeseen:

        1. Tim. 5:20 Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.


    • on-siinä-opettaja

      Jumala meitä harvoja totuuden puolustajia varjelkoon jaikalin kaltaisilta hyssyttäjiltä. Onhan suuri enemmistö uskovista jo aikoja sitten höynäytetty jaikalin edustamaan maailmanlaajuiseen helluntaikarismaattiseen hetteikköön. Siellä jaikalin siunaamassa harhaoppien suossa muhii tuleva ekumeeninen yleiskirkollinen maailmanuskonto. Jaikalin hengen pasuuna kehottaa siunaamaan, nielemään koko eksytyksen kalkki.

      • jaikaliii

        Jos uskovat ymmärtäisivät siunata kiroamisen sijasta, Jumala hoitaisi asiat niin että eksytyksen henki ei saisi sijaa uskovien kokoontumisissa. Puhujan paikalle pääsisi vain Jumalan palvelijat sillä Jumala estäisi eksytykset.

        Pahan puhumisen vaikuttaa Saa.ta.na ja sen henki sekä ihmisen liha jota vihollinen käyttää Jumalan palvelijoiden kiroamiseen. Seuraukset ovat sitten sen mukaiset, hajottavat ja eksyttävät.

        Hyvän puhumisen, siunaamisen, vaikuttaa Jumalan Henki, Pyhä Henki. Seuraukset ovat sitten sen mukaiset. Jumala siunaa siunaajaa ja varjelee pahalta ja eksytyksiltä.
        Herra antaa oikeaa ruokaa ja oikeaa juomaa, ei väärää.

        " Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?"


      • jaikaliii

        >>>Jaikalin hengen pasuuna kehottaa siunaamaan, nielemään koko eksytyksen kalkki.<<<

        Jaikalin hengen pasuuna kehottaa siunaamaan, estämään koko eksytyksen kalkki.


    • ljgljgljl

      Jeesus ei koskaan tehnyt syntiä, ja kuitenkin Jeesus puhui näin:

      Joh. 7:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

    • Mikäoikeinon

      2. kirje Timoteukselle:

      "1.Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta: 2 julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. 3 Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. 4 He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja. 5 Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät."

      Nykyään elämme aikaa, jolloin kaikenlaista vääryyttä ja tarua opetetaan Raamatun totuutena. Silloin Raamatun mukaan pitää nuhdella, moittia ja kehottaakin sekä kärsivällisesti opettaa.

      Väärin opettavien ja toimivien ihmisten siunaaminen ei käy ratkaisuksi. Esim David Herzogista oli erittäin tarpeellista varoittaa tarkasti raamatulla perustellen kuten esim Pasi Turunen ja moni muukin hienosti toimi.

      Toki voimme rukoilla Herzogin puolesta, jotta hän oikaisisi vääryytensä, mutta hänestä on myös tarpeen varoittaa ja on tarpeen moittia hänen opetuksiaan ja toimintaansa. Jumalalle on tärkeää, etteivät hänen lampaansa eksyisi. Sen eteen tulee nähdä vaivaa.

      • jaikaliii

        Selvistä ja paljastetuista eksyttäjistä tulee tietenkin varottaa. Mutta kuka ratkaisee sen kuka on eksyttäjä? Tällä palstalla tuomitaan lähes kaikki Jumalan palvelijat eksyttäjiksi. He eivät kaikki voi olla eksyttäjiä. Ja niin kuin minä olen huomannut useammat tuomarit ovat itse eksyttäjiä. Niin Jumalan palvelija tuomitaan eksyttäjän toimesta eksyttäjäksi.

        Täytyy siis jokaisella uskovalla olla omat hengelliset silmät ja korvat auki kuka tuomitsee ja kenet ja millä perusteella. Ja sitten tietenkin oma yhteys itse Totuuteen jotta saisi Häneltä suoraan tietää ketä tulee varoa. Uskon että Jumala varjelee eksyttäjiltä ja eksytyksiltä jokaisen vilpittömän uskovan. Jeesus varjelee kun Häneen turvaa ja pysyy tiukasti Hänessä.


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Selvistä ja paljastetuista eksyttäjistä tulee tietenkin varottaa. Mutta kuka ratkaisee sen kuka on eksyttäjä? Tällä palstalla tuomitaan lähes kaikki Jumalan palvelijat eksyttäjiksi. He eivät kaikki voi olla eksyttäjiä. Ja niin kuin minä olen huomannut useammat tuomarit ovat itse eksyttäjiä. Niin Jumalan palvelija tuomitaan eksyttäjän toimesta eksyttäjäksi.

        Täytyy siis jokaisella uskovalla olla omat hengelliset silmät ja korvat auki kuka tuomitsee ja kenet ja millä perusteella. Ja sitten tietenkin oma yhteys itse Totuuteen jotta saisi Häneltä suoraan tietää ketä tulee varoa. Uskon että Jumala varjelee eksyttäjiltä ja eksytyksiltä jokaisen vilpittömän uskovan. Jeesus varjelee kun Häneen turvaa ja pysyy tiukasti Hänessä.

        Onko Jeesus siis varjellut sinut Jaikali eksytyksistä ?

        Opetat nimittäin kastijako oppia, eli sinun oppisi mukaan Seurakunnassa on kaksi kastia eli alempi, johon kuuluvat "vain" uudestisyntyneet, joilta sinä et ylpeydessäsi suostu ottamaan opetusta/neuvoja/kehoitusta/nuhdetta vastaan !

        Sitten oppisi mukaan on ylempi kasti eli "kerma", eli ne jotka SINUN KÄSITYKSESI mukaan ovat "hengellä täytettyjä" !

        Raamattu sen sijaan ei opeta tälläistä kastijakoa todellakkaan !

        Miksi Jeesus ei siis suojellut sinua tälläiseltä harhaopilta ?

        Sitten Jaikali, jos sinä et kykene erottamaan harhaoppeja, etkä tiedä kuinka harhaoppi paljastetaan, niin miksi olet opettajana ???

        Harhaoppi paljastetaan Sanalla ja Sanan kautta, kuten esim tuo sinun levittämäsi harhaoppi, sitä ei löydy Raamatusta, ja se on terveen Raamatun opetuksen vastainen, joten se paljastui jo siten Sanalla ja Sanan kautta !

        Mutta oikeasti Jaikali, jokainen uskova voi valita sen mitä ottaa vastaan, ja väittääkö varmaksi asioita, joita ei kunnolla tiedä !

        Ja jos ja kun sinäkin siis ITSE olet oppisi omaksunut, etkä sitä ole Sanalla kunnolla koetellut, niin sinä siis omasta tahdostasi olet sen ITSE halunnut uskoa, ja siinä pitäytyä, vaikka sinulle on moneen kertaan jo kerrottu ja Sanasta näytetty, että oppisi ei ole Sanan mukainen vaan sen vastainen !

        Jo sen pitäisi herättää sinut, että sinä itse asetat Jumalan lapset toisiinsa nähden eriarvoiseen asemaan, tuon omaksumasi "hengellä täyttymis" oppisi kautta ja vuoksi !

        Sinä siis rikot jo perus säädöstä, eli Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi, eli sinä halveksit uskonveljiäsi ja sisariasi tuon oppisi vuoksi ja kautta !


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Selvistä ja paljastetuista eksyttäjistä tulee tietenkin varottaa. Mutta kuka ratkaisee sen kuka on eksyttäjä? Tällä palstalla tuomitaan lähes kaikki Jumalan palvelijat eksyttäjiksi. He eivät kaikki voi olla eksyttäjiä. Ja niin kuin minä olen huomannut useammat tuomarit ovat itse eksyttäjiä. Niin Jumalan palvelija tuomitaan eksyttäjän toimesta eksyttäjäksi.

        Täytyy siis jokaisella uskovalla olla omat hengelliset silmät ja korvat auki kuka tuomitsee ja kenet ja millä perusteella. Ja sitten tietenkin oma yhteys itse Totuuteen jotta saisi Häneltä suoraan tietää ketä tulee varoa. Uskon että Jumala varjelee eksyttäjiltä ja eksytyksiltä jokaisen vilpittömän uskovan. Jeesus varjelee kun Häneen turvaa ja pysyy tiukasti Hänessä.

        Sitten käsitellään se väitteesi, että on väärin kun kaikkia arvostellaan harhaopin levittäjinä !

        Nykyään jokaisessa eri "puolueessa" eli "seurakunnassa" esim helluntailaisuus ja lutherilaisuus, sun muissakin, on omat harhaoppinsa, eli kukaan ei ole vapaa niistä !

        Olisi väärin jättää puolueellisesti paljastamatta kaikkien ryhmien harhaoppeja, eli kuten moni puoluiessaan puolueellisesti toimii, niin ne omat harhaopit ja väärät toimet jätetään paljastamatta, mutta muiden ryhmien valheet ja väärät toimet käydään suurennuslasilla läpi samaan aikaan !

        Siis ainakaan minun kohdallani ei ole kuten sinun Jaikali, että sinä luulet oman puolueesi omaavan sen ainoan oikean oppi kokoelman, ja siten et edes tutki puolueesi oppeja kunnolla Sanalla ja Sanan kautta, vaan olet omaksunut ne vanhinten perinnäis säännöt suoraan, niitä Sanalla koettelematta !

        Siis missään ei enää ole täysin puhdasta oppia ja opetusta, ja siksi sen oman synnyin "perheen" eli seurakunnan opit pitäisi aikuistuessaan kyseenalaistaa ja koetella Sanalla ja Sanan kautta !

        Mutta selvästi näkee Jaikali sinusta senkin, että olet tyystin jättänyt ne koettelematta, joten et ole saavuttanut itsenäisyyttä ei aikuisuutta vielä, joten senkin vuoksi et voi olla millään kelvollinen vielä ainakaan opettajaksi, sillä se tehtävä vaatii Hengellisen ja henkisen aikuisuuden saavuttamisen !

        Mutta kaikilla noilla puolueilla eli "seurakunnilla" eli ryhmillä on riesanaan harhaoppeja, ja ne kaikki väärät opit eli istutukset pitää Sanan mukaan juurineen repiä pois, eikä siinä saa olla siis puolueellinen !

        Matt. 15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

        1. Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

        Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

        Matt. 16:11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
        Matt. 16:12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.

        Siis Jaikali ei ole eikä tule olla puolueellista erotusta ihmisten ja ryhmien välillä, vaan KAIKKI hapatus pitää paljastaa Sanalla ja sen kautta perata pois !


    • PikkuNicky

      Kun valitsee sisäisen valon avulla mahtavan, voi saada Popeye-kanaa!

    • mummikainuusta

      Siunaaminen on oikein ja sitä meidän tulee tehdä. Ja itseasiassa me voimme myös kirota, kun teemme sen Raamatun ohjeiden mukaan.
      IRT
      Samansisältöisiä kirouksia esiintyy monessa UT:n kohdassa. Väärällä tavalla Kristukseen suhtautuville lausui Pyhä Henki Paavalin kautta hirvittävän kirouksen, 1Kor. 16:22. Sama vakava kirous kohtaa niitä, jotka vääristelevät Jumalan evankeliumia ja opettavat sellaista, mikä on ristiriidassa sen apostolisen sanoman kanssa, että pelastus tapahtuu yksinomaan uskon kautta, Gal. 1:8,9, vrt. Ilm. 22:18,19.
      Eksytyksistä tulee varoittaa. Jos muistan oikein, Jeesuksen puheista noin puolet on varotuksia. Ja muistelen, että 1/3 UT:ssa on varotuksia.
      Mutta kaikkein tärkein tehtävämme on kertoa evankeliumia ja opettaa oikeaa ja tervettä oppia Jeesuksesta.

      • asioita.on.seurattu

        Kiitos Kainuun mummille viisaista näkemyksistä! Olen kanssasi samaa mieltä. Aloittaja-jaikaliiille mummin viesti on kuitenkin liian jyrkkä. En ole huomannut jaikalliiin myöntäneen yhdenkään eksyttäjän kohdalla, että hän olisi eksyttäjä.

        Olipa kyseessä Benny Hinn tai Todd Bentley tai Kenneth Copeland tai kuka tahansa aikamme röyhkeimmistä eksyttäjistä, jaikalliiin henki ei erota pimeyden henkeä.

        jaikaliii: >>Mutta kuka ratkaisee sen kuka on eksyttäjä? Tällä palstalla tuomitaan lähes kaikki Jumalan palvelijat eksyttäjiksi. He eivät kaikki voi olla eksyttäjiä. Ja niin kuin minä olen huomannut useammat tuomarit ovat itse eksyttäjiä.<<

        Murheellista ajatella, että mainitun jaikalliiin luo saattaa oikeasti tulla vaikkapa nuori uskova kysymään, "onko tuossa Benny Hinnissä jotain eksyttävää mukana". Jaikallii vastaisi mitä todennäköisimmin: "enpä ossaa tuohon mittään sannoo".

        :( :(


      • jaikalliii.kommentoi.pls
        asioita.on.seurattu kirjoitti:

        Kiitos Kainuun mummille viisaista näkemyksistä! Olen kanssasi samaa mieltä. Aloittaja-jaikaliiille mummin viesti on kuitenkin liian jyrkkä. En ole huomannut jaikalliiin myöntäneen yhdenkään eksyttäjän kohdalla, että hän olisi eksyttäjä.

        Olipa kyseessä Benny Hinn tai Todd Bentley tai Kenneth Copeland tai kuka tahansa aikamme röyhkeimmistä eksyttäjistä, jaikalliiin henki ei erota pimeyden henkeä.

        jaikaliii: >>Mutta kuka ratkaisee sen kuka on eksyttäjä? Tällä palstalla tuomitaan lähes kaikki Jumalan palvelijat eksyttäjiksi. He eivät kaikki voi olla eksyttäjiä. Ja niin kuin minä olen huomannut useammat tuomarit ovat itse eksyttäjiä.<<

        Murheellista ajatella, että mainitun jaikalliiin luo saattaa oikeasti tulla vaikkapa nuori uskova kysymään, "onko tuossa Benny Hinnissä jotain eksyttävää mukana". Jaikallii vastaisi mitä todennäköisimmin: "enpä ossaa tuohon mittään sannoo".

        :( :(

        Monet ovat, jopa lukemattomat uskovat, ovat hiljaisesti hyväksyneet vieraan tulen seurakunnassaan. He ovat nielaisseet saatanallista eksytyksen henkeä sieluunsa sillä seurauksella, että he ovat tulleet sidotuiksi tuon hengen alaisuuteen.

        Saatanan sitoma uskova ei enää ole hengessään vapaa arvioimaan/koettelemaan, onko joku henki Jumalasta vai saatanan pimeyden valloista lähtöisin. Kysyttävä on, onko jaikaliii vapaa tässä suhteessa. Kirjoituksistaan päätellen hän ei ole vapaa.

        Tehköön jokainen omat johtopäätöksensä. Testilinkkinä toimikoon tämä klippi:
        https://www.youtube.com/watch?v=d9zIj4IMzwc
        Mikäli jaikalliiin otteet ovat entisellään, niin turha on tuohonkaan Bentley-videoon kommenttia häneltä odottaa. Siunattua jatkoa toivottelee jaikalliii kundaliini-Bentleyn ilveilyshow'lle. Vai mitä sanoo ketjun aloittaja, jaikalliii91! Onko näin?


      • jaikaliii

        Minä en ole koskaan etsinyt mitään hengellisiä manifestationer. En esimerkiksi ole itse koskaan kaatunut rukouksen voimasta enkä kaatanut ketään rukouksen kautta. Poikasena kaadoin yhden killen lihan käsivartta käyttäen kun se tuli kavereidensa painostamana haastaan minua tappeluun. Sen killen piti hakata minut, mutta toisin siinä kävi. Muita en tietääkseni ole kaatanut.

        Jos nyt puhutaan asiaa. En hyväksy moniakaan näissä keskusteluissa esille otettuja hengellisiä ilmöitä, Jumalan nimessä tapahtuvia ylilyöntejä. Uskon että olen hengellisesti melko raitis tässä asiassa. Olen siis paljon tiukkapipoisempi kuin mitä palstalla annan lukijoiden ymmärtää. Tämä johtuu siitä että....

        Minä en koe tehtäväkseni paljastaa ja varottaa netissä ihmisiä mistään eksyttäjästä tai eksytyksistä. Varottaminen tapahtuu paikallisseurakunnan sisällä ja kahdenkeskisissä tai pienissä ryhmissä tapahtuvissa keskusteluissa.

        Minä en netissä enkä julkisesti ihmisten painostuksesta lausu mitään tuomioita kenestäkään hengellisen työn tekijästä. En tee sitä koska jos sen tekisin jonkun ihmisen kohdalla, eteeni tuotaisiin heti toinen palvelija jolle minulta vaadittaisiin tuomiota. Minua vaadittaisiin antamaan vaatijan oman arvion mukainen tuomio. Jos tuomioni poikkeais siitä, minua alettaisiin vainoamaan ja syyttämään. Koska en aina tidä mitä vaatija tahtoo ja mihin hän pyrkii minua painostaessaan tuomitsemaan jonku ihmisen, minä olen hyvin varhaisessa vaiheessa katsonut viisaammaksi etten lähden painostuksesta enkä käskystä enkä pyynnöstä enkä mistään muustakaan syystä lausumaan minkäänlaista tuomiota jostakin ihmisestä joka esiintyy julkisuudessa saarnaajana tai evankelistana tai opettajana. Se ei yksinkertaisesti ole minun tehtävä Jumalalta.

        Minun tehtävä ja tarkoitus sekä tahto on julistaa Jumalan armon evankeliumia ihmisille pelastukseksi ja elämäksi. Minä pyrin pysymään siinä tehtävässä minkä koen saaneeni Herralta Jeesukselta Kristukselta. Tuomarit ja varottajat ovat erikseen.


      • jaikalli.on.kuin.pilatus
        jaikaliii kirjoitti:

        Minä en ole koskaan etsinyt mitään hengellisiä manifestationer. En esimerkiksi ole itse koskaan kaatunut rukouksen voimasta enkä kaatanut ketään rukouksen kautta. Poikasena kaadoin yhden killen lihan käsivartta käyttäen kun se tuli kavereidensa painostamana haastaan minua tappeluun. Sen killen piti hakata minut, mutta toisin siinä kävi. Muita en tietääkseni ole kaatanut.

        Jos nyt puhutaan asiaa. En hyväksy moniakaan näissä keskusteluissa esille otettuja hengellisiä ilmöitä, Jumalan nimessä tapahtuvia ylilyöntejä. Uskon että olen hengellisesti melko raitis tässä asiassa. Olen siis paljon tiukkapipoisempi kuin mitä palstalla annan lukijoiden ymmärtää. Tämä johtuu siitä että....

        Minä en koe tehtäväkseni paljastaa ja varottaa netissä ihmisiä mistään eksyttäjästä tai eksytyksistä. Varottaminen tapahtuu paikallisseurakunnan sisällä ja kahdenkeskisissä tai pienissä ryhmissä tapahtuvissa keskusteluissa.

        Minä en netissä enkä julkisesti ihmisten painostuksesta lausu mitään tuomioita kenestäkään hengellisen työn tekijästä. En tee sitä koska jos sen tekisin jonkun ihmisen kohdalla, eteeni tuotaisiin heti toinen palvelija jolle minulta vaadittaisiin tuomiota. Minua vaadittaisiin antamaan vaatijan oman arvion mukainen tuomio. Jos tuomioni poikkeais siitä, minua alettaisiin vainoamaan ja syyttämään. Koska en aina tidä mitä vaatija tahtoo ja mihin hän pyrkii minua painostaessaan tuomitsemaan jonku ihmisen, minä olen hyvin varhaisessa vaiheessa katsonut viisaammaksi etten lähden painostuksesta enkä käskystä enkä pyynnöstä enkä mistään muustakaan syystä lausumaan minkäänlaista tuomiota jostakin ihmisestä joka esiintyy julkisuudessa saarnaajana tai evankelistana tai opettajana. Se ei yksinkertaisesti ole minun tehtävä Jumalalta.

        Minun tehtävä ja tarkoitus sekä tahto on julistaa Jumalan armon evankeliumia ihmisille pelastukseksi ja elämäksi. Minä pyrin pysymään siinä tehtävässä minkä koen saaneeni Herralta Jeesukselta Kristukselta. Tuomarit ja varottajat ovat erikseen.

        Tuolla mentaliteetilla sinä kai toivottaisit tervetulleeksi Idi Aminit, Poli Potit ja Josif Stalinit ymv. julistamaan omaa "evankeliumin sanomaansa", vaikka jälki heidän toiminnastaan olisi hirvittävää. Ei kuulu mulle arvostelu, olisi jaikalliin kommentti hirmutekojen harjoittajille; minä se vaan siunaan teidän toimenne, jatkakaa pojat.

        Että semmoinen kynttilä ja hengen valo loistaa jaikalliiin lampussa.. aika hirveää!


      • jaikaliii

        Jos nyt joku pyytää minulta arvoita missä kokouksessa on Jumalan Henki läsnä ja missä ei ole, vaan joku muu henki, ja mistä sen tietää mikä henki milloinkin on vauhdissa, minä annan muutamia tunnusmerkkejä Pyhän Hengen läsnäolosta ja vaikutuksista kokoustilanteissa.

        Pyhän Hengen läsnäolossa on rakkaus, rauha, ilo, harmonia ja pyhyys. Tai Pyhä Henki vaikuttaa murtavaa ilmapiiriä. Jos kokouksesta puuttuu rakkauden läsnäolo, se on hälyttävä merkki. Pyhä Henki kokouksissa pyrkii aina tuomaan Herran Jeesuksen Kristuksen kuulijoiden keskuuteen ja keskelle. Siksi...

        Pyhässä Hengessä puhuva julistaja julistaa Herraa Jeesusta Kristusta. Hän pyrkii samaan kuin Pyhä Henki. Hän ei silloin pyri viihdyttämään kuulijoitaan. Hän pyrkii välittämään Jumalalta saamansa sanoman. Hän saarnaa Kristusta Jeesusta tavalla tai toisella. Hän pysyy Raamatun Sanassa ja siteeraa ahkerasti Raamattua tai lukee Raamatusta ja sitoo sanomansa Jumalan Sanan ilmoitukseen.

        Silloin siinä sanomassa ja puheessa on Pyhän Hengen antaman voitelu. Siinä on Henki ja Totuus ja Elämä. Siinä on Herra Jeesus Kristus. Sellainen puhe koetaan elävänä puheena joka siunaa kuulijoita ja antaa kuulijoille elävää leipää taivaasta. Tämä koska Jeesus tuodaan puheesa kuulijoiden eteen ja keskelle. Tämä on hengellisen kokouksen tavoite ja se tulee olla sitä. Mikäli tätä ei kokouksessa ole havaittavissa, mikäli saarnaaja puhuu hauskoja juttuja eikä lue eikä siteeraa Raamattua, ei julista Jumalan sanaa, minä suosittelen kokousvieraille ulko-ovea ja siitä ulos. Etsi seurakunta ja kokoukset joissa julistaja julistaa Kristusta Jeesusta.

        Älä tavoittele hengellisä manifestaatioita ja kaatumisia. Poikkeuksena tietysti Pyhän Hengen täyteys ja parantumiset jotka selvästi löytyvät Raamatusta ja joita Jumala kehottaa meitä tavoittelemaan ja jotka ovat selvästi Raamatulla osoitettavissa Jumalan tahdoksi. Jos jotaki tahdot tavoitella tavoittele Rakkautta. Se on Pyhässä Hengessä Siksi tavoittele Hengen täyteyttä ja läsnäoloa elämääsi.

        Pyhä Henki antaa elämän ja rohkeuden todistaa Jeesuksesta Kristuksesta. Pyhä Henki antaa myös voimaa syntiä vastaan ja vapauden ja ilon. Tätä tavoittele mutta jätä kaikki muu tavoittelematta. Jumala antaa sinulle kaiken mitä tarvitset kun sinun prioriteetti on Jumalan tahdon mukainen rakkauden tavoittelu.


      • jaikalikii
        jaikalli.on.kuin.pilatus kirjoitti:

        Tuolla mentaliteetilla sinä kai toivottaisit tervetulleeksi Idi Aminit, Poli Potit ja Josif Stalinit ymv. julistamaan omaa "evankeliumin sanomaansa", vaikka jälki heidän toiminnastaan olisi hirvittävää. Ei kuulu mulle arvostelu, olisi jaikalliin kommentti hirmutekojen harjoittajille; minä se vaan siunaan teidän toimenne, jatkakaa pojat.

        Että semmoinen kynttilä ja hengen valo loistaa jaikalliiin lampussa.. aika hirveää!

        Mikäli seurakuntaan jossa minulla olisi vaikutusvaltaa, tulisi joku mielestäni eksyttäjä, minä en sallisi hänne tulla seurakuntaan. Minä kerroin edellä että olen tiukkapipoinen, mutta en netissä.


      • luetaankosanaa2
        jaikalikii kirjoitti:

        Mikäli seurakuntaan jossa minulla olisi vaikutusvaltaa, tulisi joku mielestäni eksyttäjä, minä en sallisi hänne tulla seurakuntaan. Minä kerroin edellä että olen tiukkapipoinen, mutta en netissä.

        Hyvä Jaikali, nyt kerroit itsekin sen, että mikä tilanteesi oikesti on !

        Siis Jumalan asettamalla opettaja/paimenella on tehtävän ja Jumalan kautta valta !

        Mutta sinulla ei sellaista ole, kun sinua ei Jumala ole asettanut mihinkään paikallis seurakuntaan opettaja/paimeneksi !

        Siis jos olisit oikeasti Jumalan asettama opettaja/paimen, niin silloin sinulla olisi valtaa, mutta nyt sitä ei sinulla ole, joten paljastit oman tilanteesi ihan itse !

        Huomaatko Jaikali nyt, kuinka sokea olet ja kuinka pahasti harhassa luuloinesi ?


      • woewoe
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Hyvä Jaikali, nyt kerroit itsekin sen, että mikä tilanteesi oikesti on !

        Siis Jumalan asettamalla opettaja/paimenella on tehtävän ja Jumalan kautta valta !

        Mutta sinulla ei sellaista ole, kun sinua ei Jumala ole asettanut mihinkään paikallis seurakuntaan opettaja/paimeneksi !

        Siis jos olisit oikeasti Jumalan asettama opettaja/paimen, niin silloin sinulla olisi valtaa, mutta nyt sitä ei sinulla ole, joten paljastit oman tilanteesi ihan itse !

        Huomaatko Jaikali nyt, kuinka sokea olet ja kuinka pahasti harhassa luuloinesi ?

        Uskallan väittää, ettei Jumala ole asettanut suurinta osaa täällä muita kristittyjä arvostelevista opettajiksi, nuhtelijoiksi saati sitten tuomareiksi. Jumala ei jaa tuomarinviittoja, sillä se tehtävä ei kuulu ihmisille.


      • luetaankosanaa2
        woewoe kirjoitti:

        Uskallan väittää, ettei Jumala ole asettanut suurinta osaa täällä muita kristittyjä arvostelevista opettajiksi, nuhtelijoiksi saati sitten tuomareiksi. Jumala ei jaa tuomarinviittoja, sillä se tehtävä ei kuulu ihmisille.

        Miten selität tämän Sanankohdan sanoman:

        1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?


    • Ehtottaisin vaatimattomasti, että käännetään se toinenkin poski, kun seuraavan kerran profetialitsarin ensimmäiselle poskelle tilttaan.

      Jos posket tuntuvat uskonharhaiselta loppuvan kesken, pitää aina muistaa persposket. Niille voi antaa pari läimäytystä lisää.

      Pyydettäessä saatte lisää informaatiota.

    • jänistääkö.jaikalli.taas

      Aloittaja jaikallilta on pyydetty vastauksia. Eikö rohkeus riitä nytkään?

      Täältä löytyy kysymys: jaikalliii.kommentoi.pls 11.2.2016 19:37

    • Jaikalilta hyviä opetuksia siunaamisesta. Jotenkin on helppo sisäistää ne ja ne muistuttavat meitä kuten tässäkin ketjussa. Meidän on puhuttava ja ajateltava hyvää vaikka kunka meitä parjattaisiin.
      Mulla ainakn henki yhtyy näihin viesteihin ja aina saan sitä jotan ja tunnen että olin jotenkin opin tarpeessa tänäkin iltana.

    • nos.to

      hyvälle aiheelle

    • Jouko kirjoittaa: minä, minulle, minulta...minäminäminä...selvä narsisti.

      Tämä ketju on tehty itsekkäästi. Tarkoituksena on ollut esittää että ne jotka ovats eri linjoilla joukon kanssa kirovat joukoa.

      Hän toivoo että se kirominen loppuu ja kaikki vain siunaisivat häntä.

      Kukaan ei ole ensinnäkään kironnut joukoa. Luetaanko sanaa kirjoittaa joukon opettajuutta vastaan, sillä jouko ei ole pätevä siihen tehtävään.

      Ei ole viisaampi muita, vaikka itse niin kuvittelee. Yäk.

      En pidä joukosta.

    • Kyllä sinä jouko olet tiukkapipoinen täällä netissäkin. Taas yök. Hyihyihyi narsistijoukoa.

      "MINÄ olen tiukkapipoinen"...aina vain minäminäminä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe