Miten otatte kreatiinia?

CreatineMan

Olen lukenut, että kreatiinilla saa lisää voimaa ja lihasmassaa. Ostin purkin monokreattinia. Voiko sitä ottaa esim. pyllyn kautta niin että ei menisi maksan läpi? En löytänyt kaupasta nestemäistä kreatiinia niin ei voi pistää.

11

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaskajokinen78

      laitat sitä sieraimiin kuten kokaakin. tiedätkö kokan?

      • CreatineMan

        Juu tiedän, pitää kesällä harjoitella tuon kokan kanssa Pitääkö siinä olla kaksi venettä vai voiko vaan yhdestä veneestä ottaa kokan sieraimeen? Jos kesän aikana sais veneellä harjoteltua niin syksyllä sit kreatiinia nenän kautta.


    • kreaman

      ULKOPASKAHUUSSI – lähes joka mökin perusvaruste pihan perällä. Mitenkä sellaisen saisi rakennettua itse?

      Nykyaikainen kuivakäymälä on käytössä hajuton, viihtyisä ja mukava käyttää. Jotta kuivakäymälä olisi toimiva, on sen rakentamisessa, asentamisessa ja laitevalinnoissa kuitenkin huomioitava tietyt perusseikat. Oletteko siis jo miettineet, millainen kuivakäymälä Teille sopisi?

      HUUSSIN SIJOITUS JA SOPIVA KOKO

      Huussin sijainti on olennainen asia; se ei saa olla liian kaukana itse asuinrakennuksesta. Myös yleisintä tuulensuuntaa kannattaa miettiä, jotta epämiellyttävät hajut eivät leviä pihapiiriin. Edellä mainittujen ohella tärkeä yksityiskohta varsinaisesta huussista on tietenkin itse huussin koko. Minkä kokoinen on hyvä? Huussin tulee olla riittävän tilava, mutta ei kuitenkaan turhan suuri. Hyvä pohjan koko on esimerkiksi 1500x1300 mm. Korkeus on periaatteessa vapaasti päätettävissä; hyvä sisätilankorkeus seinien vierellä on kuitenkin vähintään 2100 mm lattian pinnasta mitattuna. Lisäkorkeudesta ei kuitenkaan ole haittaa ja mikäli käytät valmisovea, niin korkeuden tulisikin olla suurempi. Harjakattoisessa mallissa harja tulee luonnostaan olemaan seinänvierustoja korkeammalla.

      HUUSSIN PERUSTYÖT

      Maaperä huussin alla tulee olla kantavaa tai peräti betonilaatta - eikä routa saisi päästä aiheuttamaan vaurioita. Kompostikäymälä kannattaa asettaa suoraan tasaiselle ja routimattomalle maalle, eikä siis lautalattian päälle. Varsinaista huussin kehikkoa aletaan kasata vaihtoehtoisesti joko luonnonkivien tai harkkojen päälle. Ota kuitenkin huomioon, että rakennus tulisi tuulisitoa, jotta kovat tuulet yms. eivät pääse sitä kaatamaan. Suositeltavin ratkaisu on kaivaa perustukset nurkkiin ja tasata sekä tiivistää kuoppaan mursketta, jonka päälle pinotaan pilariharkoista nurkkatolpat. Tarkista näiden suoruus. Koska pilariharkot valetaan täyteen betonia, voidaan pilariharkkojen sisälle asentaa harjaterästapit, joiden avulla rakennus sidotaan perustuksiin. Pilariharkkojen päälle asetetaan bitumikaistaa, joka estää kosteuden imeytymisen puurakenteisiin. Mikäli maaperä on routivaa, kannattaa pilariperustus viedä routarajan alapuolelle asti. Maanpinnalle tulisi jäädä yksi harkko näkyviin.

      NÄIN RAKENNAT HUUSSIN RUNGON

      Puukehikon kokoaminen aloitetaan alajuoksusta. Sopiva puutavara alajuoksuun on esimerkiksi 50x150 tai 50 x 100 kestopuu. Puutavaraan on esiporattu reikä harjateräksien läpitulemista varten, varsinainen puutavara asetetaan lappeelleen harkkojen ja bitumikaistan päälle. Harjateräkset lyödään puutavaran suuntaiseksi, jolloin alajuoksu ei pääse liikkumaan harkkojen päältä. Muista mitata pohjasta ristimitta vastakkain olevien nurkkien välillä. Kaikki on hyvin, mikäli mitat ovat keskenään yhtäsuuret. Runkotavaraksi soveltuu 50x100 mm puutavara. Tässä vaiheessa on tärkeää laskea runkotolppien jako. Niiden tulisi olla tasajaolla mikäli suinkin mahdollista. Runkotolppien määrä määräytyy huussin mittojen mukaan. Ota huomioon ikkuna- ja oviaukot. Ikkuna-aukko ei ole välttämätön, mikäli huussin ovessa on ikkuna. Harvemmin kuitenkin huussissa on sähköt, joten ikkuna tuo mukavasti valoa. Lattianiskoja laittaessasi, kannattaa ne asentaa siten, että itse istuimen eteen ei tarvitse tehdä erillistä porrasta, vaan varsinainen porras on jo itse huussin ulkopuolella. Mikäli valittuna mallina on Kompostikäymäläeco, ota lattianiskoja asentaessasi huomioon istuimen koko, mikä vaikuttaa lattianiskojen sijoittumiseen. Mikäli nostat huussin lattiapintaa kokonaisuudessaan, niin tue lattianiskat runkotolppiin. Jos taas teet erillisen portaan istuimen eteen, niin tue lattianiskat alajuoksuun.

      KATTO PÄÄN PÄÄLLE

      Runkotolppien yläpäät tulee myös sitoa keskenään käyttäen 50x100 puutavaraa. Näin saat myös alustan vesikattorakenteille. Tässä kohtaa tulee jälleen kyse omasta mieltymyksestä; haluaako huussiinsa yksilappeisen katon vai harjakaton. Harjakattoinen huussi tarvitsee kattotuolit, jotka voit tehdä itsekin käyttäen riittävän vahvaa puutavaraa sekä riittävästi nauloja ym. kiinnikkeitä. Kattotuolin mitoitukset riippuvat oman huussisi koosta. Ota huomioon että katon tulee kestää kuormaa (esimerkiksi talvella lunta), joten ne tulee olla tukevat ja kunnolla tehdyt. Hyvä kaltevuus katolle on 1:3 – 1:1,5. Kattotuolit kiinnitetään tiukasti yläsidepuuhun, jotta ne eivät pääse liikkumaan. Hyvänä katon pintamateriaalina voidaan pitää esimerkiksi huopaa tai vaihtoehtoisesti peltiä. Kattohuovan asentamiseksi tarvitsee lyödä kattotuoleihin raakaponttipaneeli, jonka päälle alushuopa ja lopullinen pintakermi. Kattohuovan kiinnittämisessä käytetään sopivan mittaisia huopanauloja. Naulan pituus määräytyy alustan mukaan. Tuuletusta varten täytyy kattoon tehdä läpivienti tuuletusputkelle. Tuuletusputki on halkaisijaltaan 75 mm. Läpiviennin tiivistys riippuu huussiin valitusta kattomateriaalista.

    • kreaman

      PASKAHUUSIN TUULETUS

      Tuuletusta varten täytyy kattoon tehdä läpivienti tuuletusputkelle. Tuuletusputki on halkaisijaltaan 75 mm. Läpiviennin tiivistys riippuu huussiin valitusta kattomateriaalista. Valmiita tiivistyspaketteja on saatavilla useista rautakaupoista. Tärkeää on kuitenkin se, että kosteutta ei pääse tuuletusputken läpiviennistä rakenteisiin. Putken tulisi ulottua >500 mm läpivientikohdasta ylöspäin, katon harjan yläpuolelle. Näin hajut pääsevät tuulettumaan pois.

      IKKUNAT, OVI JA ULKOVERHOUS

      Kun katto on saatu paikoilleen, voidaan ovi ja ikkunan karmit asentaa paikoilleen sekä laudoittaa seinät. Huussin ovi voi olla valmisovi, jolloin tulee huomioida oviaukon mitoitus. Valmisovet ovat karmeineen yleensä moduulimitoissa M21, mikä tarkoittaa 2100 mm korkeutta. Huussin leveys sekä korkeus vaikuttavat myös siihen, minkä kokoinen ovi sopii. Oven voi kuitenkin tehdä myös itse laudoista ja nauloista sekä kiinnittää saranat runkotolppaan/ulkovuoraukseen. Itse tehtynä lautaovi toteutetaan asettamalla lautoja riviin rinnakkain, jonka jälkeen niihin naulataan sekä ylä- että alareunaan saranoiden korkeudelle vaakasuuntaisesti lauta. Vaakasuuntaisten lautojen väliin kannattaa naulata vielä vinottain lauta, joka estää oven vääntyilyn. Hyvä leveys ovelle on 700-900 mm. Jälleen kerran on kiinni omasta mieltymyksestä, haluaako seinälaudat vaaka- vai pystysuuntaan. Mikäli valitaan pystylaudoitus, tulee runkotolppiin lyödä laudat vaakasuuntaan –näin varmistetaan riittävä tuuletus. Ulkonäöllisesti pystylaudoituksesta voi tehdä millaisen haluaa… lomalaudoituksen, rimoituksella, laudat tiiviisti toisiaan vasten… mielikuvitus on rajana. Perinteisin näistä kuitenkin on rimoitus, jossa kahden leveän laudan väliin on jätetty pieni rako. Raon päälle on naulattu ohuempi rima. Ulkonäön viimeistelee nurkkalaudat sekä ikkunan ja oven pieleen asennetut laudat. Koska tarkoitus on päästä tyhjentämään kompostikäymälä ilman sen suurempia siirtämisiä, tulee huussin takaseinään jättää >800 x >430 mm oleva aukko, jonka kautta voidaan tyhjennys suorittaa.

      HUUSSIN LATTIA

      Lattiamateriaaliksi soveltuu esimerkiksi 28x95 mm ponttilauta, joka naulataan lattiajuoksujen kohdalta kiinni tukevasti ja riittävän tiheästi. Koska lattianiskojen jaossa huomioitiin tulevan istuimen koko, voidaan nyt lattiaan sahata istuinta varten oikean kokoinen aukko sabluunaa käyttäen. Varaudu kuitenkin siihen että saatat joutua suurentamaan aukkoa tai vastaavasti listoittamaan istuimen ympärystän esimerkiksi köyttä käyttäen.

      VIIMEISTELE PASKAHUUSSI MIELEISEKSESI!

      Paskahuussissa tulee kenties istuttua hetki, jos toinenkin. Jotta tilasta saisi viihtyisän, niin sen sisustamiseenkin voi käyttää tovin - ja päästää vaikka mielikuvituksensa valloilleen!

    • jaskajokinen78

      perkele kun oliskin remonttitaidot hanskassa mutta aika laiska olen.

      mulla tapana ostella mökkejä mutta ei oikein saa itse aikaiseksi mitään.

      • ZambbaV

        Et sää saatanan persaukinen lerppakulli mitään ostiskele.


    • jaskajokinen78

      Ostelin ja ostelen edelleen.
      Nyt tuli sami-vajakki-rypsiöljypelle kateelliseksi.

      eikö kauppa käynytkään kuten mulla?
      no en ihmettele yhtään.

      ps. HA HA HA HA HA

      T: kovakulli

    • jaskajokinen78

      huomaa selvästi mikä saa zambbav:n astumaan taas linjoille.

      kouraisi arkaan paikkaan.

      HahaAHAhAhAHHAHAhahHAHAahA


      eikös pikku-samin pitäny tuntee kaikki kotkasta ja olla huuuuurja jengipoju?

      missäs sun varat on kun noin hermostuit?

      ottiko poliisi talteen?

      ps. HaHahAhahaahahAHahAHahAAHAhAHAha

      • ElmonKäsilaukkud

        Pysytäänpä asiassa eli kreatiinissa. Itse otan lusikalla purkista suuhun ja maksa toimii ainakin vielä.


    • aitoBlueteam

      suppona olen tavannut kaikki aineet ottaa

    • karhupoika

      Kreatiinin nauttimiseen tarvitaan kaksi. Mene homostelukaverin kanssa sänkyyn ja ota kreapurkki mukaan. Ota kalu suuhun. Nyt kostea kalu dipataan kreaan ja otetaan se suuhun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe