Mielipiteitä kaivataan

ymmäl

Olen ollut viisi vuotta parisuhteessa naiseni kanssa,suhteen alussa naiseni kertoi et hänellä oli toinenkin vaihto-ehto kenen kanssa rupeaa seurustelemaan,noh,,ei siinä mtn,mut tätä yhteydenpitoa on ollut suhteen aikana säännöllisesti,piikkiä tulee aika ajoin siltä suunnalta,viimeksi eilen ja tämä mies'ystävä' on sen verran salainen et nimen on kylläkin kertonut,ei muuta,,kertomansa mukaan on kysynyt joiltakin kavereiltaan tekeekö tässä asiassa väärin minua kohtaan,ei kuulemma tee on sanottu,,,,tässä on se juttu vaan kun minä olen perisuomalainen yhden naisen mies nii siihen ei tarteta toista miestä sielunhoitajaksi,tämä on nyt semmonen syömähammas,,en tiedä sitten,onko tällainen käytös sopivaa parisuhteessa?vai vedetäänkö minua 100-0??

7

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmäl

      Lisään vielä et on ex-miehensä julistanut narsistiksi ja tässä vuosien aikana on tullu esiin kaikenlaisia kummallisuuksia,etten vaan ole sotkeutunu narsistiin.

    • kukin.tyylillään

      Kukahan tuossa se todellinen narsisti nyt onkaan...
      Sinä päätät mitä sulle saa ja ei saa tehdä ja elät sen mukaan. Itse en sietäisi tuollaisen "varamiehen" läsnäoloa omassa parisuhteessani hetkeäkään, joten olisin jo lähtenyt menemään. Ehkä sä oletkin mua sitkeämpi sissi ja lädet menemään vasta sitten kun nainen jää rysänpäältä kiinni, tms.

    • MrBolivar

      Niin, jos mietitään mitä parisuhteeseen sitoutuminen on niin ei se ainkaan ole sitä että ensinmäisenä kerrotaan että "oli tässä vaihtoehtoja muitakin kuin sinä".
      Ja se että mies on jäänyt ystäväksi, on ehkä nippanappa ok, jos olisi vain jäänyt siihen, ilman tuota piikittelyä.

      Ikävä sanoa mutta naisesi ei ole todella vakavissasi kanssasi.Kyllä tuossa voi vähintään vaatia että joko tai, sinä tai hän, jonka jälkeen piikittelykin pitää loppua.

      Itse tosin olisin potkinut tuollaisen naisen jo alkuvaiheessa menemään. Mitä järkeä parisuhteessa on, jolleii siinä ole luottamusta, sitoutumista ja toisen kunnioittamista.

    • jarrua

      Ihan ensimmäisenä nuo narsisti-höpötykset voit vetää vessasta alas. Tuo on vain muotisana ja sitä viljellään joka suunnassa. Kaikkihan me tässä narsisteja sen mukaan ollaan! Ja ihan asiasta poiketen; meissä jokaisessa on narsistisia piirteitä. Kenellä enemmän kenellä vähemmän, mutta se ei tee meistä kenestäkään luonnehäiriöisiä. Diagnoosin teko kuuluu psykiatrian erikoisalaan, ei Suomi24 palstalaisislle.
      Mitä suhteeseen tulee, ei tuo kyllä kovinkaan vahvalla pohjalla tunnu olevan. Sinun versioisi mukaan.Toista osapuoltahan ei tässä ole kuultu, ja kun kaikilla asioilla tuppaa olemaan kaksi tai useampaa puolta niin..
      Nojuu. Siis minun mielestäni mitään vakavampaa ei kannata alkaa suunnitella. Ei kuullosta kovinkaan lupaavalta.

    • Naisenmielipide

      Parisuhteessa rehellistä ja pelkkää ystävyyttä ei tarvitse salailla. Onhan siinä jotain, jos ihminen vaikenee ja salailee "ystävyyssuhdettaan". Oletpa pitkään kehdannut katsella moista, jos kuitenkin itse olet yhden naisen mies. Itsekin ihmettelin aikanaan mieskumppanini puhelinkäyttäymistä, ja lopulta tulihan sieltä selville, että hänellä on harrastuksensa parista joku naispuhelintuttavuus, jonka kanssa pitää yhteyttä pelkästään harrastusasioissa säännöllisesti, mutta tapaavat vain harrastuksen tiimoilta harvoin. Seurustelukumppanini ei ole vielä tähän päivään mennessä vastannut minkä vuoksi asiaa salasi ja ei ole tätä naista edes minulle esitellyt nimeltä. Hän tietää, että nainen on sinkku, mutta itse sanoi ettei juttele naisen kanssa omista henkilökohtaisista asioistaan eli nainen ei edes tiedä, että kumppanini seurustelee. No voihan sitä niitä naispuoleisia kavereitakin olla, ja onhan itsellänikin miespuolisia työkavereita, mutta ei miestä kaverina kuitenkaan. Ja kuten edellä on käynyt ilmi niin seurustelusuhteessakin on vain osattava luottaa ja kunnioittaa toinen toisiaan, että ollaan riittävästi sitoutuneita suhteeseen eikä hölmöillä kenenkään toisen kanssa siinä sivussa. Kysymys ap:lle onko kumppanisi luottamuksen arvoinen muuten? Pitääkö lupauksensa? Onko puhunut itseään pussiin? Kyllä sitä myös niistä muista lähtökohdista kumppanista päätelmiä voi tehdä ja kumppanin kanssa pitää myös sopia suhteen säännöistä ja uskaltaa puhua omaa mieltä painavista asioista silläkin uhalla, että asiankäsittelystä voi seurata se ero tai välirikko. Omassakin suhteessa on niitä aallonpohjia ollut, mutta suurin osa on johtunut juuri siitä puhumattomuudesta ja sitä kautta väärinkäsityksistäkin.

    • avoimestikertoaystävästä

      Ihanteellista olisi jos uusparisuhteen osapuolet olisivat hyvissä väleissä exiinsä, ja sen avoimesti tuovat esiin. Olisi aika kamalaa, varsinkin melko kaverittomalle, jos pitäisi luopua niistä vähäisistäkin ystävistä voidakseen alkaa uuteen suhteeseen. Miksei voisi ystävystyä itsekkin toistensa ystävien kanssa, sehän olisi upeaa?

    • oppeliini1

      Ei tuo parisuhde oikein parisuhteelta kuulosta.Ilmeisesti olette ilmaisia sängynlämmittäjiä toisillenne ja yhteisiä vuokran maksajia.
      Asetelma kuulostaa enemmänkin ( epävarmojen ja moraalisäännöttömien) teini-ikäisten FWB yhtälöltä. Tuohon ei kannata sotkea syvällisempiä tunteita.

      Jos taas olet etsimässä/valitsemassa aviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiovaimoa itsellesi, tuo nainen ei missään muodossa täytä hakemiasia valintakohteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe