En tajua itseäni.

ihatemyself

Täällä 19- vuotias nainen, joka ahmii. Oon siis ahminut joulusta alkaen joka päivä enemmän tai vähemmän, määrät kasvaa joka päivä. Olen 51 kiloinen ja 165cm pitkä, välillä paino kuitenkin nousee nesteitä 53-54kg ja sitten taas tippuu. En tiedä miksi ahmin, kai vaan tylsyyttäni. Olen ennen käynyt 5 kertaa salilla ja syönyt terveellisesti. Yhtäkkiä vaan tapahtui näi ja käyn harvoin salilla. Tänään olen syönyt..

Aamupala: sämpylä
Lounas: lohikeittoa & sämpylä, lasi maitoa
Ahminta: proteiinipatukka, 3/5 suklaalevy, 1 l cola light, 2 isoa kaakaota, 6 leipää, 4 pannukakkua, 3 Elovena välipalakeksiä, mokkapalojen kuorrutetta tein, 2 maitolasia, pähkinöitä.. Hyi! Toi kaikki upposi helposti muhun tässä neljän tunnin sisällä. Eilen meni melkeen samalla tavalla. Onko kellään muulla tätä ongelmaa?

4

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ifeeelyou

      Tervetuloa kerhoon, toivon koko sydämestäni että pääset ongelmasta eroon ennen kun se pahenee!
      Voin kai vaan neuvoa, että hae apua HETI! Niin pian kuin mahdollista, ettei pääse venymään liian pitkäksi..
      Et halua vuosien kierrettä joka ei näytä loppuvan koskaan.. (tervettä suhdetta ruokaan odotellessa)
      Ja vaikka kuinka sun ongelmaa vähäteltäis, vaikka kuin tuntuu ettei sua otettais tosissaan niin tee kaikkes että sua autettais!
      Lääkärit varsinki vähättelee tosi paljon tätä ahmimishäiriötä, mitä tosin en ihmettele toisaalta, koska ihmisten noussut tietoisuus eri sairauksista saa jos jonkinmoiset epäluulot liikkeelle..
      En tiedä tarkemmin sun tilannetta, mutta kuulostais siltä että oot aika alussa tän kans.
      Siks onkin tärkeetä että hakisit apua pikemmiten, vaikkei välttämättä itse syömishäiriöstä olisikaan vielä kyse.
      Ja jos haluat oikeesti toimivan vinkin niin se on tämä:
      LOPETA LAIHDUTUS! LOPETA KOKONAAN, LOPETA VERTAILU ENTISEEN PAINOON JA SIIHEN MITEN URHEILULLINEN SULLA OLI TAPANA OLLA!
      Muistat sen, ettei syömishäiriö taikka noussu paino/vähentyny liikunta tee susta yhtään sen huonompaa ihmistä.

      Omat mitat on 160cm ja varmaan 70kg(onneks en omista vaakaa), koska kyllä sen nyt itse tietää miten olo on painava ja kaikkialta pullottaa ja turvottaa. Tarkkaa lukemaa painosta en tiedä, viimeksi syksyllä mitattu ja silloin 69,3.. Eli noin 3vuodessa on tullut sellaiset 15kg ylimäärästä.
      Tiedä sitten, ollakko tämä ihan sitä oikeata syömishäiriötä vai mitä.

    • aikuinen2016

      Olen yli 40 vee, en liiku erityisen paljon (pientä kotilihastreeniä ja intervallijuoksua), olen sinua lyhempi ja painan vähän enemmän. Enkä ole mielestäni painava. Syön kokonaisuutena enemmän kuin sinä. Mielestäni sinä syöt liikkuvana ihmisenä liian vähän, mistä johtuu "ahminta". Jos käytä salilla, lihaksesi huutavat proteiinia, ja niille on sitä myös tarjottava. Jos et liho, et myöskään syö liikaa. Eli kokeile tehdä sellaiset säännölliset ateriatottumukset, joilla painosi pysyy ennallaan (tai vähän kasvaa, mikäli myönnät sen, että salilla käynnin tarkoitus on kasvattaa lihaksia).

      Painonhallinnan tärkein asia mielestäni on säännöllisyys. Kun ateria-ajat ovat kohdallaan, on helppo tehdä pienempiä säätöjä, mikäli paino kehittyy epäedulliseen suuntaan. Itsensä nälkiinnyttäminen ei ole järkevää missään tilanteessa, se herättää vain vastareaktiona ahmimisen.

      Painoindeksisi on 18,73, et siis todellakaan ole lihava! Jos käyt salilla, ja olet lihaksikas, voi rasvaprosenttisi olla jopa liian alhainen. Mitäpä jos myöntäisit, että alat olla aikuinen nainen. Et voi olla yhtä aikaa viulunkieli ja liikunnallinen ja vahva nainen. Pyydä keskusteluapua esim. psykologilta. (Oma painoindeksini on 21,1, ja ilman mitään laihdutuksia, avainsana on säännöllisyys ja sen hyväksyminen, että harva suomalainen aikuinen nainen on perusrakenteeltaan viulunkieli).

    • äidinpikkuenkeli

      Ollaan samankokoisia ja -ikäisiä, sama ongelma mulla myös :( Jos haluat jutella niin kikkaa AidinPikkuEnkeli

    • Tthhhtggg

      Että oikein lasiakin olet syönyt...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe