Ero mielessä..

Väsynytäiti

Pakko purkaa fiiliksiä tänne kun ärsyttää toi ukko niin paljon.
Olemme molemmat töissä. Minä hoidan lapset hoitoon ja pois sieltä. Pesen pyykit,käyn kaupassa siivoilen kotia ym.. Mies tulee kotiin,syö ja loppu illan istuu sohvalla läppärin kanssa. Välillä pyydän että tekisi pojan kanssa jotain niin sanoo vaan et juu koko ajan hän sen kans on. Juu istuu sohvalla vieressä ja pelaa omia pelejään.
Tänää ja eilenkin sanoin et ois kiva jutella yhdessä ja olla mut hän vaan istuu koneella.
Mies 39v. Ja tuntuu että pelaaminen on ainut asia mikä kotona kiinnostaa. Ei mitään viitsi tehdä jos en pyydä ja sitten tiuskitaan kun minä oon pahalla päällä ja määräilen.

Ei hänelle ikinä saa sanoa mitään negatiivistä kun heti ottaa itseensä. Hän kun ei nää itsessään mitään vikaa. Alan kyllä olla tosi väsynyt elämään näin että toinen ei ajattele minun jaksamista ja olisi apuna arjessa.

Onko muilla vastaavaa? Tekisi vain mieli pakata kamat ja lähteä pois..

6

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Väsynytäiti.

      Valitsit nimimerkkisi kuvaamaan omaa olotilaasi, väsymystä.
      Kerrot miten paljon arjessa aherrat ja olet väsynyt.
      Kuulostaa siltä, että tarvitset muutosta elämääsi ja asioiden hoitoon.

      Kerrot myös pettyneesi miehen panokseen ja tuntevasi halua heittää hanskat tiskiin.
      Minulle tulee mieleen, että suhteenne tila ei varmaankaan ole syntynyt äkkiä nips naps. Puhumattomuutta, pettymystä ja tulkintaa on ollut varmaan pitkään. Hyvä uutinen on, että kierre voidaan katkaista. Mutta sen eteen joutuu tekemään töitä. Useimpien mielestä on kannattavaa tehdä kaikkensa ensin parisuhteen hoitamiseksi, ennen kuin luovuttaa.
      Kuulostaa siltä, että tämä vallitseva olotila tarvitsee nyt tuuletusta ja muutosta. Muutosta ei ikinä kuitenkaan voi sysätä parisuhteen toisen osapuolen kontolle. Jokainen voi muuttaa vain omaa käyttäytymistään. Yksi asia, jossa ainakin tarvitaan muutosta, on parisuhteenne viestintä. Erilaisilla parisuhdeviestintäkursseilla opitaan uusia tekniikoita, miten esim. kotitöistä neuvotellaan tai miten ilmaistaan omia läheisyyden tarpeita tai vaikkapa pettymyksen tunteita, ilman, että niistä tulee syyttävä tai haavoittava suhdetta tuhoava kierre.
      Ongelmanne kuulostavat siltä, että moni muukin pari pyörittelee samantapaisi kysymyksiä. Pariviestinnän kursseilla vertaistuesta onkin korvaamatonta apua.

      Voitte kysellä lähellä järjestettävistä kursseista esim. perheasiain neuvottelukeskuksesta paikkakunnaltanne, jos olette kiinnostuneet kokeilemaan tällaista muutosta.

      Toinen asia, mihin tarvitset muutosta, on oma väsymyksesi. Mitä voit itse ruveta tekemään toisin? Millä eri keinoilla voit kokeilla saada myönteistä kontaktia mieheesi? Mitä tarvitset itsellesi? Jos esim. tarvitset aikaa harrastuksillesi, miten voitte puolisosi kanssa sopia sen aloittamisesta?

      Voimia asianne selvittelyyn
      toivottaa Merja, diakoni

    • IloinenJälleen

      No, mikäli olet yrittänyt puhua miehellesi jo monta kertaa ja pyytänyt muutosta, niin minä en sinuna enää hukkaisia aikaani. Ratkaisu on yksinkertainen, jos asutte vuokra-asunnossa. Haet vain itsellesi ja lapsille vuokra-asunnon ja muutatte pois. Ensin voit kysyä, että voiko hän muuttaa pois. Hyvä toimia mahdollisimman avoimesti ja rehdisti. Kokeilkaa, että tapahtuuko muutosta erillänne asuessanne.

      Jos olet yrittänyt kaikkesi, niin olet viiden vuoden kuluttua ihan samassa pisteessä, ainoastaan että olet henkisesti lopussa, ja raskaampaa tehdä vaadittavat muutokset. Silloin kun elämä tuntuu raskaalta, jo pitemmän aikaa, niin täytyy tehdä muutos.

    • mekkk

      Yksi tapa on että parikertaa heität sen läppärin seinään niin helpottaa. Toinen tapa on että lopetat sen ruuan teon ja et pese miehen pyykkejä ja jätät kaiken mikä mistäsi auttaa arjessa tekemättä. Jos tulee sanomsita niin kerrot että et jaksa enää yksin pyörittää arkea ja jos muutosta ei tulee niin sitten eroat jos muuta ratkaisua ei tule. NAiseni oli vkl töisää niin siivosin ja astiapesukone kävi kun lähdin pelaamaan ja kun tulin pelaamasta niin tein ruuankin vielä illan päätteeksi.

    • olipakkoerota

      Mies ei lähde minnekkään neuvotteluihin yleensä ja pitäs yhdessä sopia, jos ei onnistu, sitten erota.
      Muuten villiintyvät ja kohta kolmas pyörä mukana.

    • zxzxzxzx

      Kannattaa istua alas ihan rauhassa miehesi kanssa ja rauhassa keskustella ja kertoa miten itse asiat itse kokee ja kuunnella myös toista.

      On niin tyypillistä tässä nykymaailmassa että ollaan noiden läppärien/kännyköiden kanssa tekemisissä koko ajan, kotona myös.

      Luulenpa ettei miehesi ymmärrä tilannetta ja miten koet tuon hänen läppärillä vain olemisen, kokemusta samasta miehenä on. Minullekin avautui vasta asia kun ymmärsin miten se vaikuttaa toiseen kun toinen on niin poissa oleva.

      Hyvä olisi sopia ja ottaa tavaksi istua alas vaikka viikoittain käsitellen silloin asioita joita tarvitsee käsitellä. Lisäksi olisi hyvä sopia että esim. illalla voi olla vain tunnin läppärillä ja muuten perheen kanssa. Olen aika varma ettei miehesi halua erota vaan ei vain näe tilannetta.

    • ItkijäÄmmätJaossa

      Siellä on nyt enemmänkin teitä "prinsessoja" laitettu kiertoon, sinne sekaan vaan ! Mobuto kun bumppaa kyllä väsymys haihtuu...... ;)))))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4260
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4172
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3946
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2787
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2495
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2088
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      193
      1986
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1639
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe