En pidä kohtuu käyttäjää uskovaisena

Pitää_varoa

JT

Olen järkyttyny. Mies sanoi Helsingin ry:llä la seurojen jälkeen minulle että, mennäänkö kattomaan jääkiekkoa lauantaina Suomen maajoukkueen peli Hesan keskustan sporttibaariin !!! Sanoi että se siisti paikka!! Sanoin, että ei kai BAARIIN, niin se tosi mukava mies siihen, että ei kai me kännätä vaan pikkasen vaan maistellaan.

Ei oo totta, että minulle ulkonäöltä tuttu mies - mutta en ole kauheen paljon hänestä tiennyt esittää tälläistä treffipaikkaa.

En pidä ihmistä uskovaisena (siis VL-uskossa) jos on tälläinen sydämen tila!!!

13

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeileheräämistä

      No kuule ymmärrä nyt hyvä ihminen että ei teitin joukossa ole kuin kourallinen uudestisyntyneitä uskovia!

      siis ehkä 99% on pelkkiä fariseuksia joukobn jatkona riippuvia kun niin pitää olla kun niin on iopetettu teille.

    • sugarandhoney

      Voin tulla antamaan sinulle halin ja pusun poskelle jos järkytys jatkuu.

      Loppupeleissä ketä kiinnostaa pidätkö jotain uskovaisena vai ei..tuskin se järkyttää ketään miten analysoit hänen uskomisen.

    • Pidätkö Jeesusta "uskovana", Hän käytti viiniä päivittäin?

      Eikö Hän ole sinulle esimerkki?

      • piimääJeesusjoisisuomes

        kävikö Jeesus kuppilassa ottamassa tuopillisen aina välillä?

        mitä muuta juotavaa siellä oli siihen aikaan veden lisäksi !


      • piimääJeesusjoisisuomes kirjoitti:

        kävikö Jeesus kuppilassa ottamassa tuopillisen aina välillä?

        mitä muuta juotavaa siellä oli siihen aikaan veden lisäksi !

        Vettä ei silloin ollut majataloissa tarjolla, ainoastaan Viiniä.

        Jeesus oli häissä ja hautajaisissa jotka kestivät yli viikon, ja ensimmäisenä tunnustekona Hän huolehti juomista, joiden nimi oli Vini.

        Miten VL häissä?


    • Tarkkaväännös

      Ja Biblian mukaan käytti vahvenpaakin. Luuk.7:34. Biblia (1776). Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso, ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää.

      • viinamäkihohoijaa

        mitä jos lukisit muutakin kuin sitä bibliaasi edes joskus!


    • Welbeck

      Monet raivoraittiit ovat täysin suvaitsemattomia ja tuomitsevia ja siis farisealaisia.

      Juoppous tuomitaan Raamtussa syntinä.
      Milenkiintoista on että esim. Nooan ja Lootin juopumista ei tuomita selkeästi.

      1. Moos 9.
      20 Ja Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan.
      21 Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.

      1. Moos 19
      31 Niin vanhempi sanoi nuoremmalle: "Isämme on vanha, eikä tässä maassa ole ketään miestä, joka voisi tulla luoksemme siten, kuin on kaiken maan tapa.
      32 Tule, juottakaamme isällemme viiniä ja maatkaamme hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen."
      33 Niin he juottivat sinä yönä isällensä viiniä. Ja vanhempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.
      34 Seuraavana päivänä sanoi vanhempi nuoremmalle: "Katso, minä makasin viime yönä isäni kanssa; juottakaamme hänelle tänäkin yönä viiniä, ja mene sinä ja makaa hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen".
      35 Niin he juottivat sinäkin yönä isällensä viiniä; ja nuorempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.
      36 Ja niin Lootin molemmat tyttäret tulivat isästänsä raskaiksi.

      Se on pahaa mikä ihmisestä tulee silloin ulos pahoita ajatuksina sanoinan tai tekoina ja se saastuttaa.

    • vallan_megalomaniaa

      Tuo 1. Moos 9. kertomus on melkoisen erikoinen. Ensinnäkin tytäret todellisuudessa raiskavat isänsä, jolla jopa umpikännissä ottaa eteen (tyttärien avustamana "manipuloimana") ja vieläpä kykenee orgasmiin / purkautimiseen itse tapahtumista mitään tajuamatta / muistamatta ja kaiken lisäksi kumpikin raiskaajatytär tulee kerta laakista raskaaksi. Yleensä mihellä ei umpikännissä tahdo edes kunnolla ottaa eteen, laukeamisesta puhumattakaan.

      Elokuvissakin kaikki on mahdollista ...

      Mitä avaukseen taasen tulee, niin Raamatusta ei löydy kieltoa alkoholin kohtuukäytölle (sitä kutsutaan Raamatussa viisasten juomaksi, sielun ilostuttajaksi ja kännäys taasen ei viisaaksi luokitellaan), vaan se on kiihkouskovasiten hengellisten johtajien ihan omaa yli kirjoitusten menevää farisealaisen lakihenkistä ja toisia kontroloimaan pyrkivää dogmia, jota sitten muillekin koettavat normina ja sopivuuden mittana pakottaa.

      Farisealaiset nimeomaan syyttivät Jeesusta pakanoiden kanssa syömisestä ja jomisesta, tuskin hän nyt kännejä tai umpikännejä otti, mutta nautti viinistä ja hyvästä ateriasta, sekä hänhän muutti vedenkin viiniksi eräissä hääjuhlissa tilanteessa jossa ilo oli korkealla ja viini lopussa.

      VL:n hengelliset johtajat tuolla yli kirjoitusten menevällä lakihenkisellä dogmillaan farisealaisesti tuomitsevat samalla itse Jeesuksenkin.

      Että sellaisia megalomanisia ihmisjohtajia.

      • 17ja6

        #VL:n hengelliset johtajat tuolla yli kirjoitusten menevällä lakihenkisellä dogmillaan farisealaisesti tuomitsevat samalla itse Jeesuksenkin.#

        Näin on mm. Leo Meller ja muutamat kiihkoilijat muissakin liikkeissä.

        Yleensä ovat juuri kylmiä ja kovia toisia ja heikooja kohtaan - päinvastonkuin Vapahtajamme jolla ei ollut yhtään kovaa sanaa heikkoa ja katuvaa vastaan vaan siitä edestä kovisteli juuri ylpeitä itseään muita parempina pitäviä fariseuksia kuten kovistelisi tänä päivänä vl-fundiksia ja muittenkin liikkeitten ääriturilaita.


      • aivan_oikeita_asioita

        "VL:n hengelliset johtajat tuolla yli kirjoitusten menevällä lakihenkisellä dogmillaan farisealaisesti tuomitsevat samalla itse Jeesuksenkin.

        Että sellaisia megalomanisia ihmisjohtajia."

        Valitettavasti VL-lahkossa on sellaisia piirteitä voimakkaana. Itse olen ollut jo 40 vuotta ja tiedän asian.


      • vallan_megalomaniaa
        aivan_oikeita_asioita kirjoitti:

        "VL:n hengelliset johtajat tuolla yli kirjoitusten menevällä lakihenkisellä dogmillaan farisealaisesti tuomitsevat samalla itse Jeesuksenkin.

        Että sellaisia megalomanisia ihmisjohtajia."

        Valitettavasti VL-lahkossa on sellaisia piirteitä voimakkaana. Itse olen ollut jo 40 vuotta ja tiedän asian.

        "Valitettavasti VL-lahkossa on sellaisia piirteitä voimakkaana. Itse olen ollut jo 40 vuotta ja tiedän asian."

        Valitettavasti vastaava ongelma on kaikkialla ja erityisesti fundamentalisissa uskonnoissa, myös Abraham-peruisessa islamin piirissä, jonka toimet muistuttavat vahvasti VT epäihmisellisiä mahdottomuuksia.

        Myös keskiajan kirkonisät ("nikea-pooli" & Co) omaavat loputtomasti viattomien verta käsissään viedessään pakolla ja tappamalla pakkodogmiensa 'kristillisyyttä' pitkin Eurooppaa.

        Raamattu ei anna yhdellekään ihmiselle tai uskonliikkeelle oikeutta asettua tuomariksi toisen ihmisen uskon ja / tai omantunnon yli ... asettua kuin keisariksi keisarin paikalle sanelemaan omine tulkinta-lakeineen ja ahdistavan rajoittavine, sekä syyllistävine lakihenkisine säädöksineen ihmisen ja Jumalan välille. Raamatun mukaan jokainen kantaa ihan itse oman vastuunsa.

        Sitten jo 'maallisestkin' lait ovat hoitamassa varsinaista rikollisuutta ymv. sen eri asteissa ... myös niitä laajamittaisia ja peiteltyjä, vaiettuja, kammottavia lasten hyväksikäyttöjä, eli pedokriminaliaa.


    • tietokulku

      Eikö Helsingissä vl mennä seurojen jälkeen osittain nautinnollisiin
      ryhmäseksi bileisiin, parinvaihtoihin.
      Turussa on muuten samaa toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe