Kestävät kumisaappaat?

märkäjalka

Kumisaappaiden laatu on heikentynyt valtavasti elämäni aikana, ja tämän on huomanneet muutkin ikäiseni tai vanhemmat (keski-ikäiset ihmiset). Ennen samat saappaat kestivät, kunnes pohja kului puhki, jopa 10 vuotta. Nykyään kestää maksimissaan 1 - 2 vuotta, ja alkaa vuotaa.

Eli kysyn, mitkä kumpparit ovat oikeasti olleet kestävät? Mieluusti myös paljon käveltyinä ja metsässä käytettyinä (jos niillä kävelee vain kaupungissa bussille, se ei kerro todellisesta kestävyydestä mitään).

48

9033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sievi-kumisaappaat
      • Anonyymi

        Sievi ei ole kumia.


    • Vanhatparemmat

      Savenmaalta tilasin Ruotsin armeijan ylijäämä huopakumisaappaat kymmenen vuotta sitten ja vieläkin ovat ehyet. Ei tosin ole käytössä, kuin muutaman kerran talvessa, mutta ilmiselvästi ovat kumia, eikä niihin ole sotkettu muovia hinnan säästön vuoksi.
      Lisäksi omistan yhdet Nokian Kontio kumisaappaat 80- luvulta, joita on tosin jo paikattu, mutta vieläkin ovat vesitiiviit. Eli 30 vuotta sitten vielä osattiin tehdä kumisaappaita. Nykyiset saappaat, ei edes Kontiot kestä montaakaan vuotta. Tekevät ilmiselvästi tahallaan huonompia tuotteita, että kauppa kävisi.

    • HAI_

      Mulla HAI-saappaat kestäny todella hyvin, käytössä olleet arviolta reilu 15 vuotta.

    • ikävätotuus

      Sipilän toitottamat yksikkökustannukset laskevat samassa suhteessa laadun kanssa. Halvalla ei saa hyvää.

    • märkäjalka

      Kiitos vastauksista! Siinä, että jos 10 tai 15 vuotta vanhat saappaat on kestäneet, on vaan se ongelma, että silloin raaskittiin tehdä vielä vähän vahvempia. Eli eivät auta uusien kenkien ostosta, koska niiden kestävyys selviää vasta vuoden tai kahden päästä. Itselläni parhaat olivat nuoruudessa ostetut venäläiset kumisaappaat. Olisipa tajunnut silloin jemmata parit hyvät saappaat...

      • Kapus

        Aivan. Esimerkiksi nykypäivän Nokian saappaat on täysin eri kenkiä, kuin Suomessa aikanaan tehdyt. Nykyisin kaikessa säästetään ja laatu on aivan mitä sattuu.


      • kotimaisia_saappaita

      • Huonolaatu
        kotimaisia_saappaita kirjoitti:

        Oulaisten tehtaalla valmistetaan kumisaappaita, eli ei ainakaan Sievin kumisaapastuotantoa ole kiinaan siirretty missään vaiheessa. Laatu on yhtä korkeaa kuin aina ennenkin.
        http://www.sievi.com/fi/yritys/oulaisten-tehdas/

        Ainakaan Sievin turvamaihareissa ei voi puhua kovin korkeasta laadusta. Kestävyys on suorastaan ala- arvoista ja kyseessä pitäisi olla ammattikäyttöön tarkoitetut kestävät ja kalliit jalkineet. Jos kestää ammattikäytössä vuodenkaan, niin saa olla tyytyväinen.


      • kestävät_kengät

        "Ainakaan Sievin turvamaihareissa ei voi puhua kovin korkeasta laadusta. Kestävyys on suorastaan ala- arvoista"

        Niinhän sitä voisi arvella. Tuo kuitenkin taitaa olla mutua, tai sitten puhut prismasta ostetuista sievi-kengistä.
        Sievin teräsvahvisteiset turvakengät ovat kestäviä. Kaverilla on sellaiset olleet 5 vuotta päivittäisessä käytössä kesät talvet ainoina kenkinä, ja edelleenkin lähes uuden veroiset.


      • Huonolaatu

        Itsellä kokemusta sekä Sievin että Jalaksen turvamaihareista. Kummatkin kestävät kotikäytössä talvikenkinä eli osan vuodesta käytössä 2-3 vuotta. Päivittäisessä työkäytössä noin vuoden. Käyttökokemusta kotona ja töissä parinkymmenen vuoden ajalta.


      • laiminlyönti_tyypillistä

        Raksamiesten jalassa maiharit ja muut nahkakengät yleensä ovat rutikuivia ja halkeilevia. Aniharva viitsii ikinä rasvata ja lankata kenkiään, vaan mieluummin ostavat joka vuosi uudet kengät.
        Tuollaiset kumisaappaat ovat paljon kestävämpiä, kun niitä ei tarvitse hoitaa ja 10 vuoden päästäkin ovat samanlaiset kuin vasta ostettuna.
        Nahkakengätkin voivat tosin hyvin hoidettuna kestää ja pysyä vuosikymmeniä hyvinä.


      • Pohjaongelma

        Noissa turvamaihareissa ei ole niinkään ongelmana nahkaosan kestävyys, vaan pohjien. Pohjat aikaisemmin murenivat. Nykyisin naulaanastumissuoja kannasta tulee pohjan sisältä ihmettelemään ulkomaailmaa.


      • Anonyymi
        kotimaisia_saappaita kirjoitti:

        Oulaisten tehtaalla valmistetaan kumisaappaita, eli ei ainakaan Sievin kumisaapastuotantoa ole kiinaan siirretty missään vaiheessa. Laatu on yhtä korkeaa kuin aina ennenkin.
        http://www.sievi.com/fi/yritys/oulaisten-tehdas/

        Ei ne ole kumia pöljät.


    • kestävät_saappaat
    • Ennen_parempia

      Omistan 80- luvulla ostetut 30 vuotta vanhat kontio merkkiset kumisaappaat, joilla vieläkin kävelee kuivin jaloin. On tosin parista kohtaa paikatut ja liguisoleakin käytetty, mutta ei nykyiset saappaat enää kestä. Ei edes kontiot. Valitettavasti.

    • metsänasukas

      halvalla ei hyvää saa, itse ostin dunlopin kumisaappaat ja on hyvät ja kestää

    • Uteloitus

      Mikä kauppa myy Dunlopin kumisaappaita?

    • Anonyymi

      Älkää vaan haksahtako ostamaan VIGING kumisaappaita kestää vain reilut puolivuotta ja senjälkeen varret pykineet puhki.

      • Anonyymi

        Ostin juuri uudet Viking Seilas kumpparit . Vaikuttavat tosi laadukkailta. Ovat luonnon kumia. Ovat kyllä saaneet aika positiivisia arvioita.
        Mielestäni Seilas on paljon parempi, kun Kontiot tai Hait. Mukavat jalassa, hyvät pitävät pohjat. Eli jos omistaa vain yhdet kumisaappaat, niin tässä on kunnolliset kumisaappaat kaikkeen käyttöön, missä ikinä saappaita tarvitaan.


      • Anonyymi

        En tiedä miten ja mitkä Vikingit saa rikki noin nopeasti. Ainakin Viking terrain 2 on kestänyt hyvin käyttöä. Paljon paremmat saappaat, kuin jotkut Nokiat tai Huntterit.


    • Anonyymi

      Tampereella Matinkenkä myy yhä kotimaisia kontiosaappaita. Koot taitavat kyllä loppua neljäänyhteen.

      • Anonyymi

        Missä myymälä nykyisin sijaitsee? Kauppahallissako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä myymälä nykyisin sijaitsee? Kauppahallissako?

        Netissä ainakin.


    • Anonyymi

      Kumisaapas kesti entivanhaan vähintäänkin viisivuotta kesäkäytössä.
      Olen vanhankansanmies ja tottunut pitämään ns. terveyskenkinä kumiteräsaappaita joissa on nahkavarret. Nahavarsi hyvin rasvattuna pitää vettä vähintäänkin päiväkäytön verran.
      Nahkavarsissa on se hyvä puoli, että sääret eivät hikoa eivätkä seuraavana yönä krampaa. Kramppit ovat kivuliaita ja vanhemman miehen yöt tahtovat jäädä vajavaiseksi eikä mummokaan tykkää kiukuttelevasta ukista.
      Wiikinki kesti viisikesää kesäkäytössä mutta pohjat loppuivat.
      Tilasin Töyssän kenkätehtaan kumiteräsaappaat jotka kestivät tasan 24 pv olivat kuulema kiinassa valmistetut eivätkä kestä virtsa-aineita.
      Karjatalouskäytössä virtsa-aineista ei voi välttyä. Tehtaalta vastatiin, että asialle ei voi mitään . Miksiköhän myyjä kehuu saappaita karjamiehen kengiksi?
      Mistähän löytyisi kunnon kumisaapaita valmistava yritys?

    • Anonyymi

      Mietin tänään juuri tuota keskustelun otsikkoa, kun kiskoin mun kuusi vuotta vanhat punaiset Hait jalkaan. Ajattelin että ovat kestäneet tosi hyvin. Näitä saappaita on säilytetty yleensä terassilla, eikä niitä muutenkaan ole hoidettu valmistajan ohjeiden mukaisesti. Tuosta johtuen saappaat ovat todella haalistuneet, ja muutenkin melko haurastuneen näköiset. Varsien valkoiset reunat vähän murenevat( ei pahasti) värikin on vielä tunnistettavissa.. kaikesta Tuosta huolimatta ovat ihan mun luottojalkineet edelleen. Ja edelleen myös ainoat kumisaappaat. Tänäkin talvena ovat olleet käytössä lähes päivittäin. Kaupungilla , työmatkoilla , lumitöissä ja vaikka missä. Lammikoiden ja loskaan keskellä on aina voinut luottaa, että sukat pysyvät kuivina.
      Saa nähdä montako vuotta vielä kestävät. Ainut miinus näissä on hapertunut ulkonäkö joka on kyllä täysin omaa syytä. Voin kyllä suositella Hai-saappaita kaikille. Ja aina kun kiskon nuo auringon haalistamat Hait jalkaan en voi, kuin ihmetellä, kuinka ne kestävät vuodesta toiseen,pitävät vettä ja ovat mukavat jalassa. Jos näistä olis pidetty parempaa huolta, olisi väri ja saappaiden ulkopuolikin vielä siisti.

      • Anonyymi

        Muutama vuosi sitten minulla oli yhtä " hyvin " hoidetut Hai-saappaat. Tuo kuvaus saappaittesi ulkonäöstä täsmäsi täysin omiini. Nuo Hait kestivät myös tosi pitkään.
        Kerran oltiin lähdössä erääseen suunnistustapahtumaan. Minulla tietysti nuo haperon näköiset Hait jalassa. Naapuri vilkaisi saappaitani, ja totesi vähän pilkallisesti, että sulla varmaan sukat kastuu. Hänellä oli ihan uudet Tokmannin jotkut Tt-sport kumpparit, suositteli minullekin sellaisia. Lopuksi kuitenkin minä olin se, jolla oli kuivat sukat. Nuo halvat Tt-sportit kestivät siis ehkä muutaman käyttökerran. Tunsin vähän vahingoniloa , kun haalistuneet hait jaloissani pääsin kuittailemaan kaverille. Haita kyllä suosittelen muillekin. Myöhemmin hankitut ja valmistajan ohjeiden mukaan säilytetyt Hait-ovat kestäneet vieläkin pidempään.


    • Anonyymi

      Usein näkee juuri Hai, Kontio tai muita Nokian saappaita , jotka ovat todella kuluneen ja paljon käytetyn näköisiä. Loppuun kuluneet ja todella käytetyn näköiset saappaat kertovat jo pelkällä ulkonäöllään, että ovat todella kestävät. Jotain yhtä käytetyn näköisiä Vikingejä tai tretorneja, en muista koskaan nähneeni kellään käytössä, puhumattakaan sitten niistä ihan halvoista, ei minkään merkkisistä.

      • Anonyymi

        Tuo on ihan totta, että paljon käytetyn näköisiä Nokialaisia näkee aika usein käytössä. Ja
        toinen mitä näkee aina joskus ihmisillä ,on vielä uutuutuuttaan kiiltäviä jotain Otso, Future, Wildstep, House Ja muitakin ihmemerkkejä, jotka ovat jo pahasti jostain saumasta tai varsien taitekohdista rikki. Ei siis mitään pientä haurastumista, vaan sellaista joka näkyy jo monen metrin päähän. Ja olen myös nähnyt esim. muutamat Viking Kunto saappaat, joissa varret heiluu vuorikankaan mukana murtuneena. Siis aika uusia nuokin. Miksi tuollaisia edes saa myydä. Lisäksi tulevat kalliiksi käyttäjälleenkin. Ja onhan se aika noloa, jos repeävät ihan totaalisesti vaikka jossain ruokakaupassa, tai haravointitalkoissa. Eli ainakin minulle herättää paljon enemmän luottamusta vaikka juuri kuluneet, ja paljon käytetyt Hai-saappaat.


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Mun Viking Seilas saappaat ovat kestäneet jo yli kuusi vuotta. Niitä on käytetty myös paljon. Eli ovat tietenkin todella kuluneen ja paljon käytetyn näköiset. Väri on haalistunut ja pohjat kuluneet.. Joo ja ovat myös olleet todella kestävät. Nämä jalassa voi edelleen huoletta lähteä loskaan tai rantaveteen kahlaamaan. Nämä jalassa voin kulkea pientä ylpeyttä tuntien kauppojen saapashyllyjen ohi. Ei tarvitse jäädä sovittamaan, kun on ehjät saappaat jalassa. Haalistuneiden varsien yläreunassa lukee edelleen Viking, joka kertoo vastaantulijalle, ettää on merkkijalkineet jalassa. On kyllä olleet kestävät. Siksi tuntuukin aika erikoiselta, kun jotkut tälläkin palstalla kertovat, Viking saappaiden hajoavan nopeasti. Ehkä jotkut mallit sitten hajoavat? Ja tehdäänkö eri malleja eri tehtaissa.? Ja on minulla ollut Kontiotkin, jotka ei kyllä kestäneet läheskään näin kauan. Eli jos haluat nähdä todella kuluneen ja katu-uskottavan näköiset Vikingit, niin Eteläsuomesta löytyy ainakin yhdet.


    • Anonyymi

      Varmaan 20 vuotta vanhat ja edelleenkin ovat käytössäni,
      Tsekkiläiset kunnon lantsarit.
      Pohja tukevaa tekoa,varsi ja liitokset hyvin tehty.
      Ei ole missään murtumia.
      Syksyisin marja ja sieniretkillä ja kalastusreissuilla mukana.
      Ei ole vielä sukat kastuneet.

    • Anonyymi

      Parivuotta vähäisellä käytöllä olleet Tretonit aivan sutta ja sekundaa.
      Liitoskohdissa murtumia ja haurastumista.Täyttä p****a.

    • Anonyymi

      Olen ollut koko ikäni kumisaappaiden ahkera käyttäjä ja minulla on aina useita saapaspareja rinnakkaisessa käytössä. Käytän kumisaappaita puutarhatöissä, metsässä ja sadekelillä ja loskassa, ja minulla on ollut monenlaisia nokialaisia ja muitakin merkkejä. Useimmiten kumpparit ovat kestäneet minulla ehjinä vuosikausia merkistä ja mallista riippumatta, mutta kohdalle on osunut heikompiakin yksilöitä. Yhdet Hai-saappaat menivät rikki parissa vuodessa, mutta toiset ovat taas kestäneet jopa 10 vuotta. Sama juttu oli yksien Tretornien kanssa, kun taas toiset samanlaiset ovat minulla vieläkin käytössä. Ehkä hieman yllättäen eniten laatuongelmia on ollut näiden tavallisten Kontioiden kanssa. Useampaankin pariin on tullut reikiä alle kahden vuoden iässä. Aina minulla on silti yhdet Kontiotkin, koska ne ovat minun jalkaani kaikkein sopivimmat kumpparit. On vaikea sanoa varmuudella mikä olisi se kestävin kumpparimalli. Hait ovat kyllä olleet yllättävän kestävät, pois lukien se yksi pari.

    • Anonyymi

      Mulla on ihan tavalliset (kesä) Hai-saappaat talvellakin paljon enemmän käytössä, kuin talvikengät. Oikeastaan voi melkein sanoa, että Hait on mun talvikengät. Ovat kätevät vaihtelevissa keleissä. Villasukan kanssa ovat lämpimämmät, kuin monet talvikengät. Ja luulen että, juuri säännöllinen käyttö saa Hait kestämään. Lisäksi kun käyttää saappaiden hoitoainetta, ja säilyttää viileässä ja auringon valolta suojassa. Ainakin minulla Hait on kestäneet todella kauan. Olen kuullut juuri noita juttuja, kun saappaita käytetään muutaman kerran vuodessa, ja säilytetään miten sattuu, valossa ja varret rutussa. Sitten ihmetellään, kun eivät kestä käyttöä. Eli kyllä laadukkaatkin saappaat on helppo pilata.
      Niin ja sitten nuo Halppis-saappaat on tietysti asia erikseen, ei auta edes oikeanlainen käyttö ja hoito.
      Eniten minulla on juuri Hai-saappaista kokemusta. Sen jälkeen, kun ne tulivat 2000-luvun alussa uudelleen myyntiin, minulla on aina ollut Hait.

      • Anonyymi

        Minulla on lähemmäs 10 vuotta vanhat keltaiset Hait, jotka ovat pysyneet muuten täysin ehjinä, mutta sisäpuolen kangasvuori on nyt alkanut repeillä yläosastaan. Isompi harmin aihe on ollut se, että niihin kohtiin, joista saappaan pinta menee kävellessä kuprulle (tai miten sen nyt ilmaisisi), tuli aika pian sellaiset rumat tummat viirut, kun kumin pinta jotenkin rikkoutuu. Keltaisessa saappaassa nuo viirut näkyvät ikävän selvästi. Mutta saappaat ovat siis edelleen ihan vettä pitävät.
        Tummissa kumppareissa tuollaiset viirut eivät tietenkään erottuisi eikä likakaan näkyisi samalla tavalla, mutta haluan pitää keltaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on lähemmäs 10 vuotta vanhat keltaiset Hait, jotka ovat pysyneet muuten täysin ehjinä, mutta sisäpuolen kangasvuori on nyt alkanut repeillä yläosastaan. Isompi harmin aihe on ollut se, että niihin kohtiin, joista saappaan pinta menee kävellessä kuprulle (tai miten sen nyt ilmaisisi), tuli aika pian sellaiset rumat tummat viirut, kun kumin pinta jotenkin rikkoutuu. Keltaisessa saappaassa nuo viirut näkyvät ikävän selvästi. Mutta saappaat ovat siis edelleen ihan vettä pitävät.
        Tummissa kumppareissa tuollaiset viirut eivät tietenkään erottuisi eikä likakaan näkyisi samalla tavalla, mutta haluan pitää keltaisia.

        Keltainen ja muutkin vaaleat värit on kyllä aika arkoja värejä. Tuohon taitekohtien tummumiseen olisi ehkä voinut auttaa säännöllinen kuminhoitoaineen käyttö. Vanhoista saappaista ei noita jälkiä enää varmaan saa pois. Ja kun saappaat on muuten puhtaat, niin niitä voi ihan hyvin vielä käyttää missä vaan. Vähän käytössä kulunut ulkonäkö vaan lisää uskottavuutta, kertoo että tässä on kunnolliset kestävät kumpparit. Ovathan ne kuitenkin aidot Hait. Ja tuo ,että ovat kestäneet lähes 10- vuotta , on ihan hyvin , mille vaan saappaille. Halppis saappaat ei kestä kunnolla paria kuukautta, ja Vikingeissäkin varret murtuneet täysin rikki, jo vuosia aiemmin. Mulla on ollut myös Hai-saappaat jo kauan, ja olen niihin tyytyväinen. Muistakin merkeistä on kokemuksia.


    • Anonyymi

      Mulla oli joskus Tretorn Bore kumpparit. Ennemmin tuon tuon voisi kirjoittaa kovalla p:llä, eli pore, koska murtui ja poreili melko uutena rikki taitekohdista. En tiedä onko laatu parantunut, mutta ne ainakin hajosivat alle vuoden jälkeen.

    • Anonyymi

      Jostain olen lukenut, että ennen kumisaappaiden valmistuksessa käytettiin jotain kemikaaleja tai materiaaleja, joita ei enää ympäristösyistä saa käyttää, ja sen takia kestävyys ei ole enää samaa luokkaa. Pitääkö väite paikkansa, sitä en osaa sanoa.

      • Anonyymi

        Saman lukenut jostakin. Voi kyllä pitää paikkansakin. Minulla on mökillä kotimaiset kontiot jostakin 90-luvulta. Olen pitänyt niitä varret käännettyinä varmaan viimeiset 5-6 vuotta ja taannoin testasin vedenpitävyyden. Eivät vuotaneet edes taitoksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman lukenut jostakin. Voi kyllä pitää paikkansakin. Minulla on mökillä kotimaiset kontiot jostakin 90-luvulta. Olen pitänyt niitä varret käännettyinä varmaan viimeiset 5-6 vuotta ja taannoin testasin vedenpitävyyden. Eivät vuotaneet edes taitoksista.

        Mulla on Kontiot jotka olen ostanut joskus 80- tai 90-luvulla. Aivan ehjät vieläkin. Olisin ostanut uudet kaupunkisaappaat. Ne tehdään nykyään aasialaisille rimppakintuille, kun eivät mene jalkaan. Haluaisin käyttää villasukkaakin kumisaappaassa, mutta turha toivo. Täytyy käyttää niitä 40 vuotta vanhoja Kontioita vain. No rahat säästyy, kun ei löydy saappaita leveällä varrella. Olisi hyvä, että pohkeessakin veri kiertäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on Kontiot jotka olen ostanut joskus 80- tai 90-luvulla. Aivan ehjät vieläkin. Olisin ostanut uudet kaupunkisaappaat. Ne tehdään nykyään aasialaisille rimppakintuille, kun eivät mene jalkaan. Haluaisin käyttää villasukkaakin kumisaappaassa, mutta turha toivo. Täytyy käyttää niitä 40 vuotta vanhoja Kontioita vain. No rahat säästyy, kun ei löydy saappaita leveällä varrella. Olisi hyvä, että pohkeessakin veri kiertäisi.

        Kannattaa ostaa Vikingin Seilas-saappaat. Niissä on leveät lyhyehköt varret. Silti varsissa on korkeutta tarpeeksi kaikkeen, missä saappaita tarvitaan. Mahtuu lahkeet pohkeet ja villasukat. Sopivat hyvin myös kaupunkikäyttöön.
        Nuo kun ostaa ,niin siinä on hyvät ja kestävät saappaat pitkäksi aikaa. Vanhat Kontiot voi heittää vaikka energiajätteeseen.
        Mulla on ollut nuo Vikingit jo vuosia, olen ollut tyytyväinen. Niitä on käytetty paljon, ja ei ole tarvinnut pelätä, että sukat kastuu.
        Ja nuo kun ostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ostaa Vikingin Seilas-saappaat. Niissä on leveät lyhyehköt varret. Silti varsissa on korkeutta tarpeeksi kaikkeen, missä saappaita tarvitaan. Mahtuu lahkeet pohkeet ja villasukat. Sopivat hyvin myös kaupunkikäyttöön.
        Nuo kun ostaa ,niin siinä on hyvät ja kestävät saappaat pitkäksi aikaa. Vanhat Kontiot voi heittää vaikka energiajätteeseen.
        Mulla on ollut nuo Vikingit jo vuosia, olen ollut tyytyväinen. Niitä on käytetty paljon, ja ei ole tarvinnut pelätä, että sukat kastuu.
        Ja nuo kun ostaa

        Sovitin noita Seilaksia kerran kaupassa, mutta ne eivät jostain syystä tuntuneet jalassani yhtä hyviltä kuin vaikkapa Hait. Aion pysyä edelleen nokialaisissa, koska käyttömukavuus on minulle tärkeintä. Mutta hyvä sinulle kun olet löytänyt itsellesi mieluisat ja kestävät saappaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ostaa Vikingin Seilas-saappaat. Niissä on leveät lyhyehköt varret. Silti varsissa on korkeutta tarpeeksi kaikkeen, missä saappaita tarvitaan. Mahtuu lahkeet pohkeet ja villasukat. Sopivat hyvin myös kaupunkikäyttöön.
        Nuo kun ostaa ,niin siinä on hyvät ja kestävät saappaat pitkäksi aikaa. Vanhat Kontiot voi heittää vaikka energiajätteeseen.
        Mulla on ollut nuo Vikingit jo vuosia, olen ollut tyytyväinen. Niitä on käytetty paljon, ja ei ole tarvinnut pelätä, että sukat kastuu.
        Ja nuo kun ostaa

        Minkäväriset ja kokoiset on sun Seilas kumpparit? Itse olisin halunnut aikoinaan ostaa punaiset tai keltaiset, mutta kaupassa ei ollut tarpeeksi isoja kokoja. Olisi pitänyt olla 43 tai 44. Kumpparit jäi ostamatta :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäväriset ja kokoiset on sun Seilas kumpparit? Itse olisin halunnut aikoinaan ostaa punaiset tai keltaiset, mutta kaupassa ei ollut tarpeeksi isoja kokoja. Olisi pitänyt olla 43 tai 44. Kumpparit jäi ostamatta :(

        Nuo mun saappaat on siniset, ja kokoa 42. Minulla oli ennen Kontiot, jotka oli yhden koon pienemmät. Seilakset ostin joskus ihan sattumalta varalle, kun Kontiot alkoivat oikeasta säilytyksestä, ja käytöstä huolimatta uhkaavasti silmin nähden hapertua. Pitivät kyllä silloin vielä vettä. Ajattelin että on sitten jotkut saappaat varalla.
        Aluksi kun oli tottunut nokialaisiin Vikingit vaikuttivat ensinäkemältä vähän joltain halppis saappailta. Koot ovat pienempä, ja vaikka varret on leveät saappaat ovat nilkoista paljon tiukemmat, kuin nokialaiset. Tässä kävi kuitenkin niin että noista mökille varasaappaiksi ostetuista tulikin ne ykkössaappaat, jo siitäkin syystä , että ovat paljon mukavammat, kuin Kontiot. Aluksi myös epäilin Vikingien kestävyyttä, mutta täysin turhaan.
        Ja vielä kun alkoi ymmärtää, että joka yksityiskohdalla on tarkoituksensa. Tiukempi nilkka-osa pitää ne hyvin jalassa, leveisiin varsiin mahtuu hyvin paksutkin lahkeet. Nyt talvellakin on ollut välillä lämpöhaalarien lahkeet ja villasukat saappaanvarsien sisällä. Ja saahan näitä kaiken värisinä ja kokoisina ainakin nettikaupoista..
        Eli varasaappaiksi ostetuista Vikingeistä tulikin minun ainoat saappaat. Riittää kun on yhdet hyvät kumpparit. Näillä on menty ja mennään vielä varmaan monta vuotta. Eikä näille ole mitään varasaappaita olemassa.


    • Anonyymi

      Acquo kumisaappaat on käsintehtyjä... itselläni ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti hyvä ja halpa ovat kaksi eri tuotetta.
      https://acquoofsweden.com/

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta miten kestäviä ovat Hunterin kumisaappaat? Ne ovat aika kalliit, joten toivoisi, että ne myös kestäisivät, jos niihin rahansa laittaa.

      • Anonyymi

        Taattua kiinalaista kuraa. Netistä voi lukea pilvin pimein kommentteja niiden kestävyydestä ja asiakaspalvelun tasosta. Yhdet on olleet ja toisia ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taattua kiinalaista kuraa. Netistä voi lukea pilvin pimein kommentteja niiden kestävyydestä ja asiakaspalvelun tasosta. Yhdet on olleet ja toisia ei tule.

        Voisitko vähän avata tarkemmin noita huonoja kokemuksiasi? Kauanko kestivät ehjinä, mistä kohtaa menivät rikki jne.?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe