Kannabis vapaaksi

marimariii

Kannabis on lääke, hyvä lääke moniin sairauksiin. Ainoa, mihin se ei auta, on päättäjien tyhmyys. Mutta aivan varmasti jälkijunassa päättäjät krapulapaskalla istuessaan ajettelevat, olisko sittenkin mukavampi ottaa vähähaittaisempaa päihdettä.

Tuo saatanan heinä, jota kannabikseksi kutsutaan auttaa kipuihin, mutta kun se kihahtaa päähän, se on paholaisen paalista.

Viimeistään nyt päättäjien pitäisi laillistaa kannabis, ei vuoden tai kahden kuluttua, vaan nyt.

Olen seurannut kannabiskauppaa netissä, se on kasvanut vuodessa n. 40 toimittajasta yli tuhanteen. Paljonko vuoden kuluttua? Tuskin enempää, koska ihmiset kasvattavat vaikka riskillä omat lääkekasvinsa.

Maailma vapauttaa kannabiksen, Suomen päättäjät eivät tajua, minkälaiset verotulot ja terveysvaikutukset kannabiksella olisivat.


Jos porkkana nousis päähän, se kiellettäisiin valtiovallan toimesta ihan vaan vittuillessa.

34

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ftyguyhiu

      Päihtyminen muusta kuin alkoholista on lain mukaan väärin. Hollannissa ainoan riesan on aiheuttaneet turistit. Niistä ei kukaan tykkää missään mutta niiden rahat kelpaa kyllä. Kannabiksesta ei pahemmin ole haittaa itse aineena.

      Laittomuus on se suurin haitta ja nyt kun yrtti on alkanut laillistua se todellinen syy haittoihin alkaa näkyä. Alkoholin laillisen päihteen haitat on pelkästään suomessa useita miljardeja. Vähäinenkin siirtyminen yrttiin olisi selvää säästöä noin kansantaloudellisesti.

      Kannabiksesta kun ei tule krapulaa niin sen takia ei tule poissaoloja pahan olon takia. Vaikutus kestää sen joitain tunteja niin aamulla on selvinpäin. Lääkekäytössä otetaan niin reippaasti että siihen verrattuna viihdekäytöstä ongelmia tulee todella vähän. Niistä vähistäkin eniten lain takia.

    • kannabis-ei-ole-paha

      Kannabista on käytetty tuhansia vuosia ympäri maailmaa luonnonyrttinä. Vasta viimeiset 50-70 vuotta se on ollut laitonta suurimmassa osassa maista. Luulen, että kannabis sallitaan ja sen käyttö suvaitaan yleisesti tulevaisuudessa, mutta se vie hieman aikaa. Kannabiksen käytön vastustajilla ei useimmiten ole oikeastaan mitään järkiperusteita väitteilleen, vaan kaikki perustuu virheellisiin arvioihn, milla ei ole totuuspohjaa, vaan tällaisten henkilöiden ja tahojen kannabiskielteiset perusteet pohjautuvat lähinnä tunteisiin, pelotteluun ja suoranaiseen virheelliseen tietoon.

    • kannabis_psykoosi_iskee

      Se olisi sitten vaan koitettava elää sen psykoosin kanssa.

      • Ghakku

        Psykoosi kestää hoidettuna muutaman päivän. "Kannabispsykooseja" on Suomessa vuosittain muutamia, alkoholipsykooseja taas useita tuhansia.


    • HilariusHentomielinen

      Mä olen itse kannabiksen viihdekäyttäjä. Mulle kannabiksen lääkekäytön salliminen ei toisi mitään henkilökohtaista hyötyä. Kyse on moraalisesta velvollisuudesta tarjota ihmisille parasta hoitoa sairauksiinsa. Tällä hetkellähän lääkärit eivät voi määrätä parasta hoitoa, vaan ensin pitää kokeilla kaikki muut lääkkeet haittavaikutuksineen ja vieroitusoireineen. Vasta sitten lainsäädäntö sallii lääkärin anoa potilaalle erikoislupaa. Monet kannabiksen lääkekäyttöön erikoisluvan saaneista ovat kertoneet, erikoisluvan saamisen olevan vaikea, hidas ja turhauttava prosessi, erityisesti jo valmiiksi sairaalle ihmiselle.

      Kannabiksella on lääkinnällisiä ominaisuuksia, mutta se ei itsessään ole argumentti kannabiksen päihdekäytön laillistamiselle. Päihdekäytön laillistamiselle on omat argumenttinsa ja toivoisinkin, että näitä asioita ei sotkettaisi keskenään.

      Mä olen sitä mieltä, että kannabis tulisi laillistaa kontrolloidusti myös päihdekäyttöön. Ymmärrän että kaikki eivät ole samaa mieltä asiasta, mutta sitä vartenhan täällä ollaan, että asiasta voidaan keskustella. Sen sijaan mulla on suunnattomia vaikeuksia ymmärtää ihmisiä, jotka on valmiita kieltämään lääkekannabiksen sitä tarvitsevilta. Lääkekäyttö tulisi olla lääkärin ja potilaan välinen asia, eikä siitä tulisi päättää mutu-pohjalta.

      Kannabiksen lääkinnälliset ominaisuudet eivät siis tarkoita, että kannabis tulisi laillistaa päihdekäyttöön. Mutta lääkekäyttö osoittaa muita asioita: Kannabis on monia reseptilääkkeitä vähähaittaisempi. Kannabiksen lääkekäyttö kumoaa porttiteorian, sillä lääkekäyttäjät eivät kannabiksen takia siirry koviin huumeisiin. Yleensä päinvastoin, kun opiaattien määrää voidaan vähentää tai jopa lopettaa niiden käyttö.

      Lääkekannabista on muutamaa päätyyppiä, mutta kenties yleisimmin käytetty lääkelajike Bedrocan on tavallista päihdehampun kukintoa. Sen kasvuominaisuudet on kuitenkin saatu standardoitua niin, että kukintomuotoista kannabista voidaan tarjota lääkkeenä. Kotikasvatettu toimisi teoriassa samalla tavalla, mutta sen tasalaatuisuuden kanssa olisi ongelmia.

      Sitten joihinkin sairauksiin soveltuu harvinaisempia lajikkeita, joissa on suuri kannabidiolipitoisuus. Jos sairauteen tai oireisiin auttaa kannabidioli (CBD), niin tavallinen päihdehamppu ei todennäköisesti toimi tehokkaana lääkkeenä kyseiselle henkilön oireisiin. Korkean CBD-pitoisuuden kasveissa on kuitenkin lääkekäyttäjän kannalta se hyvä puoli, että ne eivät juuri päihdytä. Tämä onkin ainoa syy, miksi päihdekäyttäjät eivät niitä suosi.

      Lääkekannabikselle löytyy myös kolmas muoto, Suomessakin lääkeluvan saanut Sativex-suusumute. Siinä on 50% THC:a ja 50% tuota aiemminkin mainittua kannabidiolia. Sativex on valmistettu kannabiskasvista uuttamalla. Kaikista kannabislääkevalmisteista Sativex on potilaalle helpoimmin saatavilla, eikä sitä koeta päihdyttäväksi tuon korkean CBD-pitoisuuden takia. Jotkut lääkekäyttäjät ovat kertoneet saavansa paremman avun kukintomuotoisesta lääkekannabiksesta. Sativexin huonoin puoli on kuitenkin sen hinta. Tässä erään virallisen lääkekannabisluvallisen ms-potilaan laskelmia asiasta: http://mspotilas.blogspot.fi/2013/10/kustannusvertailu-sativex-on-kallista.html

      Tiedän että tää posti meni hieman ohi kyseisen viestiketjun perusajatuksesta, mutta kun lääkekannabis mainittiin, niin halusin tuoda julki omia ajatuksiani asian suhteen.

      • kirjoitatpaskaa

        Eiköhän kuule lääkärit tiedä mikä on parasta lääkettä sairaille, paremmin kuin joku huumehippi.


      • HilariusHentomielinen

        Tietämättömyytesi on vahingollista ja estää potilaita saamasta parasta hoitoa sairauteensa.

        Pointtinani nimenomaan on se, että lääkärien tulisi saada määrätä parasta läkettä potilaalle. Tällä hetkellä lainsäädäntö estää.

        Katsele vaikkapa neurokirurgi Sanjay Guptan documentti WEED https://www.youtube.com/watch?v=-SZzgfyXhJI

        Why I changed my mind about medicinal cannabis https://www.youtube.com/watch?v=3N8QMeIsX2c

        Jos englanti ei suju, niin 'MOT Syntinen lääke' on myös vaihtoehto. Linkkaan tähän pätkän dokumentin keskeltä. Osat 1/3 ja 2/3 löytänet itsekin. Tämän youtube-videon alkuvaiheessa käsitellään juuri lainsäädännöllistä ongelmaa, missä lääkäreiltä kielletään parhaan lääkkeen määrääminen. Vakavasti sairaat ms-potilaat, jotka ovat saaneet poikkeusluvan, kertovat kuinka mahdotonta kannabiksen saaminen on muille ms-potilaille. Dokumentissa haastatellut ms-potilaat saivat erikoisluvan lääkärin määräyksestä, mutta sittemmin lääkäreitä on kielletty määräämästä parhaaksi katsomaansa lääkitystä, joka on auttanut myös potilaita tehokkaasti ja vähäisemmin haitoin kuin aiemmat lääkitykset. https://www.youtube.com/watch?v=z5zNUUqv6NQ

        Laitoin nuo linkit sen takia, että niissä informaatio on ehkä helpommin pureskeltavassa muodossa. Tässä vielä luettavaa sulle:

        Smoked cannabis for spasticity in multiple sclerosis: a randomized, placebo-controlled trial http://www.cmaj.ca/content/early/2012/05/14/cmaj.110837.abstract?sid=f639d93f-1a84-4656-87ed-760ac37f3ea3

        Smoking Marijuana Relieves Symptoms of Multiple Sclerosis in Patients, with Minor Cognitive Effects http://www.medicaldaily.com/news/20120514/9876/herbal-treatment-multiple-sclerosis-pain-spasticity.htm


      • Bhieni
        kirjoitatpaskaa kirjoitti:

        Eiköhän kuule lääkärit tiedä mikä on parasta lääkettä sairaille, paremmin kuin joku huumehippi.

        Eivät tunnu lääkärit asioita paljonkaan tietävän, jos MS-tautiin ei määrätä kannabista ensisijaisena lääkkeenä. Kannabis kun kuitenkin on paras lääke ko. sairauteen.


    • menkäätöihin

      Kyllä olette niin sairasta porukkaa, jokainen, muka lääkkeeksi pitäisi saada, kyllä kehtaatte. Sairaita ihmisiä käytätte keppihevosena omien päämäärienne tavoittelussa, huumeita kun pitäisi saada. Vaikka sallittaisiinkin lääkkeeksi, ei ne teille kuulu. Kyllä pirtuakin lääkkeeksi määrätään mutta ei sitä alkossa holisteille myydä.

      • HilariusHentomielinen

        Ollaan sairasta porukkaa ja yritetään saada lääkkeeksi... Ajattelitkohan sä ihan loppuun asti tätä vuodatustasi?

        Johan se on sanottu, että lääkinnällinen kannabis ei ole perustelu sallia kannabiksen päihdekäyttöä. Kyseessä on erilliset asiat.

        Kannabiksen päihdekäytöstä rankaiseminen on ongelmallista monessakin mielessä: Se ei auta ongelmiin tai vähennä käyttöä. Itse asiassa 700 000 suomalaista on kokeillut hamppua. 25-34 -vuotiaista miehistä 48% on kokeillut. Ne jotka haluavat kannabista, saavat sitä kyllä. Ja ne jotka eivät halua kannabista, eivät nauttisi sitä myöskään laillisena.

        Kieltolaki luo salailun kulttuurin, nostaa kannabiksen hintaa turhaan, luo markkinat myös huonolaatuiselle kannabikselle, joskin kasvattamalla hamppunsa kotonaan on nämä kaksi jälkimmäistä lainsäädännön luomaa ongelmaa vältettävissä. Myös kannabiksen mystifiointi johtuu osittain kieltolaista. Hollannissa jossa kannabista saa laillisesti ostettua coffee shopeista käyttö on vähäisempää kuin meillä Suomessa.

        Kieltolaki on johtanut synteettisten kannabinoidien tuloon markkinoille. Suurin osa ei halua koskea niihin pitkällä tikullakaan - ja ihan syystä. Näitä on kuitenkin myyty tavallisena kannabiksena ja seuraukset on erittäin ikävät. Jos analogiaa etsitään, niin ehkäpä alkoholin kieltolain aiheuttamat metanolimyrkytykset ovat vastaava tapahtuma. Nyt kun alkoholia tehdään kontrolloidusti ja laillisesti, ei joidenkin yksittäisten tahojen ahneus ja välinpitämättömyys johda enää tavallisten ihmisten myrkytyksiin.

        Miksi kotikasvatus - eli omaan käyttöön kasvattaminen - tulisi olla laitonta?


      • marin-kukka

        Tyhmyyshän ei ole synti, siitä pääsee eroon lukemalla ja ottamalla asioista selvää. Niin myös cannabiksen osalta. Tietoa löytyy cannabiksen terveysvaikutuksista, siitä ei pääse mihinkään. Turhaa väittää vastaan.

        Googlaamalla saat tietoa eri tutkimuksista, joissa cannabis katsotaan turvalliseksi lääkkeeksi. Viihdekäytössä cannabista käytetään n. 10/osa lääkekäyttöön verrattuna.

        Cannabis on vuosituhansia vanha toimiva lääke moniin sairauksiin, myös viihdekäytössä yksi vähähaittaisimmista päihteistä.

        Kyse näyttää olevan vain cannabiksen päihdyttävästä vaikutuksesta, jota suvakit ja päättäjät yrittävät rajoittaa. Se ei tule enää pitkään onnistumaan. Kannabis tulee vapautumaan lähivuosina, ehkä jo parissa vuodessa, se on fakta.

        Ihmisen itsemääräämisoikeuteen kuuluu itse valita hoito ja lääkitys, jotka hän on itse hyväksi havainnut. Nyt luonnon yrtin käytöstä saa rajummat rangaistukset kuin raiskauksista tai törkeistä pahoinpitelyistä.

        En tule koskaan hyväksymään cannabiksen kriminalisointia, en koskaan. Miksi en? Koska se on jo Suomessa lääkelistalla, tosin sitä ei määrätä sitä tarvitseville niissä määrin, kuin sitä tarvittaisiin.

        HilariusHentomielinen; Kiitos asiallisista ja infoa sisältävistä viesteistäsi.


      • marimarina
        HilariusHentomielinen kirjoitti:

        Ollaan sairasta porukkaa ja yritetään saada lääkkeeksi... Ajattelitkohan sä ihan loppuun asti tätä vuodatustasi?

        Johan se on sanottu, että lääkinnällinen kannabis ei ole perustelu sallia kannabiksen päihdekäyttöä. Kyseessä on erilliset asiat.

        Kannabiksen päihdekäytöstä rankaiseminen on ongelmallista monessakin mielessä: Se ei auta ongelmiin tai vähennä käyttöä. Itse asiassa 700 000 suomalaista on kokeillut hamppua. 25-34 -vuotiaista miehistä 48% on kokeillut. Ne jotka haluavat kannabista, saavat sitä kyllä. Ja ne jotka eivät halua kannabista, eivät nauttisi sitä myöskään laillisena.

        Kieltolaki luo salailun kulttuurin, nostaa kannabiksen hintaa turhaan, luo markkinat myös huonolaatuiselle kannabikselle, joskin kasvattamalla hamppunsa kotonaan on nämä kaksi jälkimmäistä lainsäädännön luomaa ongelmaa vältettävissä. Myös kannabiksen mystifiointi johtuu osittain kieltolaista. Hollannissa jossa kannabista saa laillisesti ostettua coffee shopeista käyttö on vähäisempää kuin meillä Suomessa.

        Kieltolaki on johtanut synteettisten kannabinoidien tuloon markkinoille. Suurin osa ei halua koskea niihin pitkällä tikullakaan - ja ihan syystä. Näitä on kuitenkin myyty tavallisena kannabiksena ja seuraukset on erittäin ikävät. Jos analogiaa etsitään, niin ehkäpä alkoholin kieltolain aiheuttamat metanolimyrkytykset ovat vastaava tapahtuma. Nyt kun alkoholia tehdään kontrolloidusti ja laillisesti, ei joidenkin yksittäisten tahojen ahneus ja välinpitämättömyys johda enää tavallisten ihmisten myrkytyksiin.

        Miksi kotikasvatus - eli omaan käyttöön kasvattaminen - tulisi olla laitonta?

        Asiaa HilariusHentomielinen. Sinulla on argumentit kohdillaan.

        Se on se valkotakkinen terveyskeskuksessa tai sairaalassa, joka allekirjoittaa reseptin ja cannabis muuttuu samalla "huumeesta" lääkkeeksi. Silloin ei pitäis kenelläkään olla mitään sanomista. Samaa lääkettä voi itse kasvattaa kotioloissa ja säästää satoja euroja.

        Mikä tässä cannabiskeskusteluissa on nykyään positiivista, on se, että nyt myönnetään avoimesti, että cannabis on lääkekasvi, joka auttaa moniin sairauksiin. Haitanneeko tuo, jos se tuo mukanaan 2-3 tunnin rentouttavan olotilan? Tuskin se ketään haittaa, jos rentoutuu omalla sohvalla ja nauttii kivuttomasta olotilasta.

        Cannabiksen avulla pääsee helposti eroon hermomyrkky alkoholista. Kokemusta on.
        Eikä cannabis aiheuta samanlaista riippuvuutta kuin tupakka ja alkoholi.

        Herätkää ihmiset, tässä on kyse ihmisistä, jotka tarvitsevat cannabista kipuihin. Itse käytän cannabista nivelpsoriasikseen ja astmaan. Höyryttämällä vapolla, en polttamalla.

        Kymmenen pistettä esimerkiksi Silkkitien toimittajille, jotka ottavat riskin toimittamalla myös lääkekannabista sitä tarvitseville. Valtiovaltaa kun se rahakaan ei tunnu kiinnostavan, mikä verotuloina ja kansanterveytenä tulisi.

        Herätkää ihmiset tähän päivään. Cannabis on lääke, viihdekäytössäkin turvallinen, ainakin vähähaittaisin. Mitä cannabis sitten tekee todella sairaille? Katso nämä videot, 1-6, suomalainen tekstitys:

        https://www.youtube.com/watch?v=I0JcBo9iINs&list=PL622450D207577EA5


      • Grrmus

        Hyvä lääkehän kannabis on moneen sairauteen. Sinä et ole yhdellä rivilläkään koko elämäsi aikana tukenut sen lääkekäyttöä, mutta olet kyllä vastustanut kannabista kaikissa sen käyttömuodoissaan. Kannabiksen päihdekäyttäjät taas ovat tuoneet kannabiksen lääkekäytön yleisempäänkin tietoisuuteen, ja ilman heitä kannabiksen lääkekäyttö olisi paljon vähäisempää.


      • marinmari

        Hyvä pointti Grrmus. En tiedä, kenelle viestisi osoitit, jos minulle, vastaan tähän... samaa mieltähän me ollaan.

        Noin kolme vuotta sitten minulle cannabis oli mielestäni pahinta myrkkyä, mikä sekoittaa ihmisen psyykkeen ja pääkopan. Se oli sitä valheellista propagandaa, jota koulussa toitotettiin. Peloteltiin, että cannabiksen käyttäjät sekoilevat ja uskovat lentävänsä. Monta cannabiksen käyttäjää kuulemma hyppi katoilta, kun luulivat osaavansa lentää. Mitä helvetin paskaa.

        Alkoholi meinas tappaa minut, olin sairaalassa tiputuksessa kolmeen otteeseen. Paha haimatulehdus ja henki meinas mennä. Pääsin sairaalasta ja sain vihjeen, että cannabis saattaa auttaa. Pari viikkoa cannabista kolmesti päivässä vapolla, ei alkoholia. Parin viikon jälkeen haimakokeisiin ja veriarvot täysin kunnossa, haimatulehdus hellitti. Lääkäri ihmetteli, en kertonut cannabiksen käytöstä. Nyt kertoisin.

        Cannabis vapolla auttaa vieroittamaan alkoholin ja tupakan. Mieti sitä.


      • xctyerwdd
        marinmari kirjoitti:

        Hyvä pointti Grrmus. En tiedä, kenelle viestisi osoitit, jos minulle, vastaan tähän... samaa mieltähän me ollaan.

        Noin kolme vuotta sitten minulle cannabis oli mielestäni pahinta myrkkyä, mikä sekoittaa ihmisen psyykkeen ja pääkopan. Se oli sitä valheellista propagandaa, jota koulussa toitotettiin. Peloteltiin, että cannabiksen käyttäjät sekoilevat ja uskovat lentävänsä. Monta cannabiksen käyttäjää kuulemma hyppi katoilta, kun luulivat osaavansa lentää. Mitä helvetin paskaa.

        Alkoholi meinas tappaa minut, olin sairaalassa tiputuksessa kolmeen otteeseen. Paha haimatulehdus ja henki meinas mennä. Pääsin sairaalasta ja sain vihjeen, että cannabis saattaa auttaa. Pari viikkoa cannabista kolmesti päivässä vapolla, ei alkoholia. Parin viikon jälkeen haimakokeisiin ja veriarvot täysin kunnossa, haimatulehdus hellitti. Lääkäri ihmetteli, en kertonut cannabiksen käytöstä. Nyt kertoisin.

        Cannabis vapolla auttaa vieroittamaan alkoholin ja tupakan. Mieti sitä.

        Minä lopetin alkoholin,tupakan ja kahvin käytön. Enkä edes tarvinnut kaiken parantavaa kannabista siihen. Kumma juttu kertakaikkiaan. Liikunta auttaa kehon ja mielen hallinnassa. Mieti sitä.


      • Trrirtii

        Toiset tarvitsevat alkoholin ja tupakan vieroitusoireisiinsa apua ja toiset taas eivät. Miettikää sitä.


      • Jartsukka_Aarnio
        xctyerwdd kirjoitti:

        Minä lopetin alkoholin,tupakan ja kahvin käytön. Enkä edes tarvinnut kaiken parantavaa kannabista siihen. Kumma juttu kertakaikkiaan. Liikunta auttaa kehon ja mielen hallinnassa. Mieti sitä.

        Valehtelua et kuitenkaan ole vielä kyennyt lopettamaan. Ehkä joskus pystyt siihenkin, vaikka vähän kyllä epäilen.


    • Siskokerrostalosta

      "Ainoa, mihin se ei auta, on päättäjien tyhmyys."-
      Kyl se auttas jos joku vaan sais ne käyttämään kannabista. Onhan suomessakin niitä kannabiksen vapaata käyttöä ajavia kansanedustajia. Toki suurin osa idiootteja.

      • Vbijkok

        Eipä kannabis ketään välttämättä viisaammaksi tee, muutakuin ehkä sen verran että tajuaa että grillijonossa tappeleminen ei oo hyvä juttu. Psykedeelit taas voivat jo viisastaa sen verran että saattaa jopa päästä eroon asioista kuten turha murehtiminen, kateus ja mustasukkaisuus ja kuolemanpelko. Viisaus ei tietenkään jatku välttämättä vuositolkulla ellei niitä oivalluksia pysty omaksumaan myös selvinpäinkin.


      • Siskokerrostalosta
        Vbijkok kirjoitti:

        Eipä kannabis ketään välttämättä viisaammaksi tee, muutakuin ehkä sen verran että tajuaa että grillijonossa tappeleminen ei oo hyvä juttu. Psykedeelit taas voivat jo viisastaa sen verran että saattaa jopa päästä eroon asioista kuten turha murehtiminen, kateus ja mustasukkaisuus ja kuolemanpelko. Viisaus ei tietenkään jatku välttämättä vuositolkulla ellei niitä oivalluksia pysty omaksumaan myös selvinpäinkin.

        Lähinnä sitä ajoin takaa että jos kaikki tai edes enemmistö kansanedustajista itse olisi kokeillut kannabista niin se olisi jo laillista!!!


    • sjfjflj

      Tämä on huumediilerien mainossivusto!

      • smoken

        Eikä ole. Tämä on sinunlaisellesi tarkoitettu info siitä, että cannabis on todella lääke.

        Huumediilerit kiittää, kun valtiovalta on noin helvetin tyhmä, ettei ota cannabista valtiovallan suojelukseen, kuten hermomyrkky alkoholin tai tupakan. Kyse on satojen miljoonien verotuloista, mutta päättäjiä se ei kiinnosta.

        Yhdysvaltain Coloradossa verotulot ovat miljardiluokkaa cannabiksesta, asukkaita n. samanverran kuin Suomessa.Rikollisuus vähentynyt ja päihteistä johtuvat terveysongelmat vähentyneet merkittävästi.

        Kanada laillisti cannabiksen, pelkkää hyvää palautetta sieltäkin tullut. Onko Suomi joku takapajula, jossa saadaan läträtä vain hermomyrkky viinalla?

        Aavistelen, että Viro vapauttaa cannabiksen lähiaikoina ja silloin Suomen päättäjät on ihmeissään.


      • Keski-ikäinen.nainen

        Mutta oletko huomannut että täällä mainostetaan lähinnä vain kannabiksen hyötyjä? Kannabis on täysin laillista monessa maassa kuten Kanadassa! Odotamme vain viekö 5-30 vuotta ennenkuin se on laillista Suomessa. Uskon että minun elinaikanani saa vielä polttaa ja kasvattaa rauhassa. Käytän kannabista vain lääkinnällisiin tarkoituksiin mutta käyttipä sitä mihin tahansa se on HUOMATTAVASTI vaarattomampaa ja terveellisempää kuin alkoholin viihdekäyttö.


      • Ciciv
        smoken kirjoitti:

        Eikä ole. Tämä on sinunlaisellesi tarkoitettu info siitä, että cannabis on todella lääke.

        Huumediilerit kiittää, kun valtiovalta on noin helvetin tyhmä, ettei ota cannabista valtiovallan suojelukseen, kuten hermomyrkky alkoholin tai tupakan. Kyse on satojen miljoonien verotuloista, mutta päättäjiä se ei kiinnosta.

        Yhdysvaltain Coloradossa verotulot ovat miljardiluokkaa cannabiksesta, asukkaita n. samanverran kuin Suomessa.Rikollisuus vähentynyt ja päihteistä johtuvat terveysongelmat vähentyneet merkittävästi.

        Kanada laillisti cannabiksen, pelkkää hyvää palautetta sieltäkin tullut. Onko Suomi joku takapajula, jossa saadaan läträtä vain hermomyrkky viinalla?

        Aavistelen, että Viro vapauttaa cannabiksen lähiaikoina ja silloin Suomen päättäjät on ihmeissään.

        Virossa käytöstä ei rankaista tällä hetkelläkään. On niin naurettavaa että lahden toisella puolella sivistysvaltiossa saa poltella kannabista rauhassa kun täällä kotisuomessa on rikollinen.


      • dfyt56565uiiu
        Ciciv kirjoitti:

        Virossa käytöstä ei rankaista tällä hetkelläkään. On niin naurettavaa että lahden toisella puolella sivistysvaltiossa saa poltella kannabista rauhassa kun täällä kotisuomessa on rikollinen.

        Sehän on hieno juttu että on niin naurettavaa. Nauru pidentää ikää.


      • SanaTodellisuudesta

        Yhdysvalloissa LAILLINEN KANNABIS on jo aivan valtava bisnes. Voidaanko siinä puhua huumediilereistä? Ei, silloin puhutaan ravintolabisneksestä ja lääkebisneksestä ja yrityksiä ja tuotteita brändätään ihan samalla tavalla kuin mitä tahansa muutakin brändiä. Onko Prisma huumediilereiden omistuksessa koska sieltä saa tupakkaa ja alkoholia?


      • SananenTodellisuudesta
        SanaTodellisuudesta kirjoitti:

        Yhdysvalloissa LAILLINEN KANNABIS on jo aivan valtava bisnes. Voidaanko siinä puhua huumediilereistä? Ei, silloin puhutaan ravintolabisneksestä ja lääkebisneksestä ja yrityksiä ja tuotteita brändätään ihan samalla tavalla kuin mitä tahansa muutakin brändiä. Onko Prisma huumediilereiden omistuksessa koska sieltä saa tupakkaa ja alkoholia?

        Se mikä on toisena aikakautena kiellettyä ja paheksuttua voi olla toisena aikakautena valtavirtaa ja normaalia. Se mikä on valtavirtaa ja normaalia voi muuttua. Vanhan normaalin tilalle tulee uusi normaali.


      • Jartsukka_Aarnio
        dfyt56565uiiu kirjoitti:

        Sehän on hieno juttu että on niin naurettavaa. Nauru pidentää ikää.

        Huumekauppiaat ainakin nauravat Suomen lainsäädännölle, jossa kannabis on arvottu laittomaksi. Huumepoliisit johtoporrasta myöten myyvät ja salakuljettavat huumeita, ja kannabiksen kasvatuksesta omaan käyttöön saa suuremman rangaistuksen kuin pahoinpitelystä.


    • siinä-vastaus

      Kannabis on orjuuttava huume kuten kaikki huumeet. Et sinäkään täällä moisia huurujuttuja kirjoittelisi, jollet olisi uponnut jo suohon. Varmaan sinua harmittaa, että et laillisesti voi tuhota itseäsi lopullisesti.
      Aivan kaikki huumehörhöt kertovat samoja asioita. Se alkoi harmittomammista ja jatkui kovempiin ja kovempiin. Samalla alusta alkaen ongelmat kasaantuivat ja kasaantuivat, joita lopulta huumella hukutettiin.
      Sairasta touhua. Ikinä ei tarvitse kannabista vapauttaa mitenkään. Ei ikinä!

      • tu7867

        Asia kommentti.


      • Tosi.kova

        Kannabiksen käytöstä ei onneksi rangaista mitenkään Virossa, Hollannissa, Espanjassa, Portugalissa, Belgiassa, Isossa-Britanniassa, Italiassa, Saksassa, Sloveniassa, Sveitsissä, Tsekissä, Argentiinassa, Jamaicalla, Kanadassa, Kolumbiassa, Meksikossa, Pohjois-Koreassa, Uruguaissa ja enenemissä määrin eri USA:n osavaltioista. Kyllä se sivistys joku päivä ulottuu vielä Suomeen asti. Harhoistasi huolimatta.

        Alkoholi on kova huume. En suosittele. Pilaa elämän.


      • HilariusHentomielinen

        "Kannabis on orjuuttava huume kuten kaikki huumeet."

        Alkoholi aiheuttaa enemmän riippuvuutta kuin kannabis.

        "Et sinäkään täällä moisia huurujuttuja kirjoittelisi, jollet olisi uponnut jo suohon."

        Et sinä täällä höpöttelisi tuollaisia, jos tietäisit asiasta jotain.

        "Varmaan sinua harmittaa, että et laillisesti voi tuhota itseäsi lopullisesti."

        Eikös tupakka ja alkoholi ole ihan laillisia? Molemmilla saa itsensä tuhottua lopullisesti. Tunnetko sä tarvetta tuhota itseäsi noilla, kun ne kerran on laillisia?

        "Se alkoi harmittomammista ja jatkui kovempiin ja kovempiin."

        Niin sanottu porttiteoria, joka väittää kannabiksen ominaisuuksien jotenkin johtavan muiden päihteiden käyttöön, ei saa tutkimuksesta tukea. Sitä vastoin on osoitettu, että monet kannabiksen käytön nuorena aloittavat henkilöt ovat alun perin riskialttiita monenlaiselle ongelmakäyttäytymiselle. Lähde: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201209116589

        "Sairasta touhua. Ikinä ei tarvitse kannabista vapauttaa mitenkään. Ei ikinä!"

        Mihin tarvitaan hyppynarulla hyppimistä? Ai ei mihinkään, no kielletään se siis!

        Ois muuten kiva syödä jäätelöä. Ainiin, mutta eihän sitä tarvita mihinkää - kielletään sekin.

        Ymmärrätkö miten typerä argumentti tuo on?


      • JukkaPallero
        HilariusHentomielinen kirjoitti:

        "Kannabis on orjuuttava huume kuten kaikki huumeet."

        Alkoholi aiheuttaa enemmän riippuvuutta kuin kannabis.

        "Et sinäkään täällä moisia huurujuttuja kirjoittelisi, jollet olisi uponnut jo suohon."

        Et sinä täällä höpöttelisi tuollaisia, jos tietäisit asiasta jotain.

        "Varmaan sinua harmittaa, että et laillisesti voi tuhota itseäsi lopullisesti."

        Eikös tupakka ja alkoholi ole ihan laillisia? Molemmilla saa itsensä tuhottua lopullisesti. Tunnetko sä tarvetta tuhota itseäsi noilla, kun ne kerran on laillisia?

        "Se alkoi harmittomammista ja jatkui kovempiin ja kovempiin."

        Niin sanottu porttiteoria, joka väittää kannabiksen ominaisuuksien jotenkin johtavan muiden päihteiden käyttöön, ei saa tutkimuksesta tukea. Sitä vastoin on osoitettu, että monet kannabiksen käytön nuorena aloittavat henkilöt ovat alun perin riskialttiita monenlaiselle ongelmakäyttäytymiselle. Lähde: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201209116589

        "Sairasta touhua. Ikinä ei tarvitse kannabista vapauttaa mitenkään. Ei ikinä!"

        Mihin tarvitaan hyppynarulla hyppimistä? Ai ei mihinkään, no kielletään se siis!

        Ois muuten kiva syödä jäätelöä. Ainiin, mutta eihän sitä tarvita mihinkää - kielletään sekin.

        Ymmärrätkö miten typerä argumentti tuo on?

        Alkoholi on myös se ainoa todellinen porttihuume, koska jokainen huumekokeilu tehdään kuitenkin aina humalassa, ja mitä enemmän nuorten keskuudessa esiintyy alkoholin käyttöä, sen enemmän on myös huumekokeiluja.


      • Arrmugg

        Aika harva kannabiksen käyttäjä kokeilee muitakin laittomia päihteitä, saatika että kehittäisi niihin riippuvuuden. Suomessa luku on tietysti paljon suurempi kuin vaikkapa Hollannissa, missä kannabis on selkeästi erotettu kovista huumeista, eikä coffee-shopista saa kovia huumeita kannabiksen tilalle, jos kannabiskokeilu ei ollutkaan miellyttävä. Monihan ei kannabiksesta ja sen vaikutuksista pidä. Suomessa taas kannabista on mustamaalattu niin paljon, että moni aloittaa suoraan kovilla huumeilla. Näin kannabikseen keskittynyt huumevalistus on itseasiassa ollut lähinnä ongelmia lisäävä asia, mutta mitään vastuuta huumevalistajat eivät luonnollisestikaan ota aiheuttamistaan ongelmista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe