Onko nykyisen vw:n autoissa enää mitään mikä toimii hyvin, luotettavasti ja kestää kuten suunniteltu? Asiallisia vastauksia kiitos.
Vw:n tekniikka
22
70
Vastaukset
- lahomatontilasto
Toyota-kuskit pitävät omaa merkkiään ikilikkujana. Kuitenkin Suomen maanteillä liikkuu puolet enemmän volkkareita joiden mittarissa on on yli 500.000km kuin tojoja samoilla kilometreillä.
Tojoterot pitävät isoa meteliä kestävyydestä mutta todellisuus on toinen juttu. Netissä liikkuu niin paljon paskaa,- apltä
Tämä on vw palsta. Ei lähdetä harhailemaan muiden automerkkien maailmaan.
- ainavastataan
Eiköhän se vaikeus ole aloittajan puolella.Olisit reilusti haukkunut vaan, mutta et uskaltanut, koska trollialoituksissa ovat myös vastaukset kovia.
Tämä on asiallinen vastaus epäasialliseen trollaus kysymykseen.- apltä
Et kuitenkaan pystynyt nimeämään mitään? Sinulla ei taida olla volkkaria? Minä helpotan tai vaikeutan hommaa. Minusta penkit on asialliset.
- mitämeinaat
Luuletko tosiaan, että tällä käänteisellä kysymyksellä pystyisit hämäämään jotakuta??
- autuaitaovat
Trolliparka, niin yksin ja yksinkertainen...
- samaamieltäoon
Juu, samaa mieltä, joutaisi apltä lääkäriin...jos huolivat...
- seniori1
Se on nykypäivänä niin, kilpailu on todella kovaa. Yksikään autonvalmistaja ei pysty tuomaan markkinoille sellaista, jota toinen ei vähän ajan kuluttua kopioi. Joskus oli Euroopassa mallin uusimisen välillä kymmenen vuotta. Uusi automalli oli aina todellinen tapaus. Mallia kehitettiin useina vuosina peräkkäin. Tulihan siitä jossain vaiheessa hyvä. Nyt mallit uusiutuvat kahden kolmen vuoden välein. Missä välissä niistä saadaan kokemusta? Autoja tuottavat pörssiyhtiöt, jotka vaativat jatkuvaa tuloksen kasvua. Mitä nopeammin uusi malli saadaan markkinoille , niin sitä parempi. Ostajat vaativat jatkuvasti uutta. Avensiksessa esimerkiksi on pitkään ollut tavalliset bensamoottorit, joista ei kukaan ole erityisemmin valittanut. Nyt kun muilla on pieniä turbomoottoreita, on Avensiksen testeissä yhtäkkiä alettu puhumaan kuinka moottorissa on "ohut vääntö" ja turbo pitäisi pikaisesti saada. Kuluttajalle ei mikään riitä. Kun ajelee pitkissä autojonoissa, niin missä siellä turboja tarvitaan? Pitäisi palata takaisin yksinkertaisempiin, halvempiin ja samalla luotettavimpiin rakenteisiin. On hyvin tiedossa mitä auton korjaaminen maksaa.
- hyvintoimii
Kaikki nämä esiintuodut ongelmat kokevat moottorityyppiä jossa on jakoketju. Kyseistä moottoria ei enää valmisteta joten siltäosin VW:n pöytä on puhdas. Samoin DSG-mekatroniikkaongelmat koskevat viimevuosikymmenellä valmistettuja ensimmäisiä versioita ko. laatikosta. Nykyisin myynniissä olevista uuden sukupolven koneista ei ole ollut mitään vastaavia tarinoita eli VW on käyttänyt hyväkseen miljoonien valmistetujen koneiden ja kymmenen vuoden käytännön kokemuksen aiheesta. Siinä mielessä paljon parempi ennuste VW:n koneilla kuin Toyotalla joka tulee vahvasti jälkijunassa ja alkaa vasta nyt harjoittelemaan turbokoneiden tekoa.
Jos on ostamassa käytettynä tuollaista vanhaa ketjukonetta niin auto kannattaa ehdottomasti käyttää ilmaisessa tarkastuksessa ennen kaupantekoa. Jos autossa on venynyt jakoketju niin koko jakopää vaihdetaan uuteen vahvempaan konstruktioon jolloin tämäkin murhe on hoidettu pois päiväjärjestyksestä.
Mutta jos jostain syystä silti arveluttaa uusi teknologia niin osta diesel-manuaalina. Ne ainakin kestävät isältä pojalle ja kyyti on VW:mäiseen tapaan parasta mitä markkinoilta löytyy.- kalkattaatsiVW
Mitä nyt ohajausvaihteet sippaa,kaasupolkimet poikki,ikkunat tippuu,sähkökeskus palaa-ehkä auto,laakereita menee tiuhaan,ruostuu herkästi jne...
- tsiöljynkulutusdsgsaaste
VW rahanmeno arkea..
- rölleilläOnHetkensä
Kovin noita Vokkereita liikenteessä näkyy päivittäin. Jokaisella merkillä on omat ajoittaiset ongelmansa, mutta ei se koko tuotanto ole kuraa eikä ne ikuisesti jatku.
Eiköhän VW:llä ole otettu asiasta koppi ja nykyiset ja tulevat autot ole jälleen käypiä "Toyotan tappajia", kuten aina ennenkin. Perinteisesti Golfia on käytetty mittapuuna kun ollaan vertailtu laatua, ajettavuutta ja muita hyviä ominaisuuksia, mistähän se johtuu? - apltä
Kovasti ovat vastaajatkin epävarmoja. Vw ei paini pelkästään noiden moottori ja vaihdelaatikko ongelmien parissa vaan on hyvin paljon muitakin ongelmia. Toiseksi viimeinen sija arvostetussa laatututkimuksessa kertoo kaiken. Laatu on romahtanut käsittämättömän huonoksi. Viimeisimpänä on golfin floppaaminen törmäystestissä.
Markkinointi on ollut onnistunutta. Täälläkin monelta pojalta on mennyt päät pyörälle katsellessa lehtien nelivärikuvia ja lukiessa sopivasti viilattuja testituloksia autolehdistä. - kfoto
DSG viat eivät muuten ole lähellekään kokonaan poissa. Vielä niitä uudempia ja kestävämmäksi tehtyjä rikkoontuu aika lailla.
- apltä
Ei ole poissa ei. Sama koskee noita jakoketjuhommia. Vaikka niitä ei enää valmistettaisi niin Suomalaisilla pajoilla niitä korjaillaan seuraavat 20 vuotta.
- haeapua
apltä kirjoitti:
Ei ole poissa ei. Sama koskee noita jakoketjuhommia. Vaikka niitä ei enää valmistettaisi niin Suomalaisilla pajoilla niitä korjaillaan seuraavat 20 vuotta.
Ei näköjään ole huolineet apltää lääkäriin. Säälimme häntä. Ja otamme osaa!!
- apltä
haeapua kirjoitti:
Ei näköjään ole huolineet apltää lääkäriin. Säälimme häntä. Ja otamme osaa!!
Onko paljonkin osamaksueriä maksamatta kun noin koville ottaa?
- veikkokettunen
Parhaiten Volsulla on onnistunut markkinointi ja propaganda. Huolimatta siitä, miten surkea volsun laatu oikeasti on, niin täälläkin joku jaksaa hehkuttaa, että: "Osta diesel ja manuaali, niin kestää isältä pojalle..." Kirjoittaja varmaan oikeasti kuvittelee, että noin olisi tilanne? Ja onhan se joskus ollut. Omakin vuoden 1996 Golf oli vielä vanhan liiton volkkari. Luotettava ja jämerää tekoa. Mutta näihin Meksikossa kasattuihin peltihäkkyröihin en milloinkaan enää sekaannu, vaikkei Tekniikan Maailman testissä olisi mitään muita automerkkejä. Nyt kun vaihdoin Volsusta toiseen merkkiin, maksan tämän uuden auton kuukausierinä saman, kuin meni volsun korjauksiin per kk.
- kettuvilkasko
Ja ne laskun kopiot korjauksista postaat tähän sanojesi vakuudeksi??
- TSIsti
"Mutta näihin Meksikossa kasattuihin peltihäkkyröihin en milloinkaan enää sekaannu, "
Itse en koskaan laskenut niitä volkkareiksi. Suuri virhe tuoda amerikan kuraa Eurooppaan. - kjkk8888
Olen kuullut että öljyntäyttökorkki on hyvin suunniteltu. Kestää monta vuotta päivittäisen aukaisun ja öljyn lisäyksen.
- OnSiinäJotainHyvää
Hahhahhaaaaa!!!! Toi oli hyvä.....Varmasti se konepellinkin aukaisumekaniikka on viimeisen päälle suunniteltu, kun sen joutuu kuitenkin avaamaan yhtä useasti, kun öljyä lisäillään.....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1751869Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671656Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä771447En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1331346- 481274
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1111023- 173987
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke195848Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60774Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja43744