Turhautunut ratsastukseen

Turhautunuthevostelija

Olipa kerran 7-vuotias tyttö, joka halusi ratsastamaan. Kun hänen isänsä sanoi, että voit käydä kerran kuukaudessa ratsastamassa, tämä hevoshullu innostui. Ehkä vuoden jälkeen hän tajusi, että kaikki muut edistyvät häntä nopeammin. He käyvät kerran viikossa ratsastamassa. Tyttö ei päässyt vakiotunneille ja hän alkoi turhautua. Hän opiskeli kaiken mitä pystyi, valitti vanhemmilleen pari vuotta.
Sen jälkeen hän pääsi vakiotunneille. Hän oli todella innoissaan. Hän päätyi paikkaan, jossa oli nuoria ja liian vaikeita hevosia hänelle. Poni pukitti hänet kerta toisensa jälkeen. Tyttö alkoi pelkäämään laukkaamista. Hänen äitinsä ei suostunut viemään häntä enää tallille, vaikka tyttö sanoi, ettei häntä sattunut pahasti kun ranne murtui. Tyttö itki päivätolkulla ja samalla opiskeli miten ratsastetaan pohkeenväistöä. Noh, siitä kului kolme vuotta ja viimeinkin tyttö pääsi vakiotunneille parempaan paikkaan. Opettaja oli väsynyt ja epäkohtelias. Hänestä tuntui, ettei edistynyt vieläkään. Hän alkoi liikkumaan paljon. Ei auttanut paljoakaan. Tämän tytön koko elämä on hevoset. Hänellä ei ole mitään muuta. Ja tämä tyttö olen minä. Ja vielä kun hyvä kaverini pääsi haastavampaan ryhmään minulla alkaa loppua toivo. Koko lapsuuteni olen yrittänyt opetella ratsastamaan. Jotain olen oppinut, mutta olen niin turhautunut. Koko maailmankaikkeus yrittää työntää minua sinnikkäästi pois hevosten luolta. Sanokaa nyt, pitäisikö lopettaa? Ratsastuksen oppiminen on unelmani. Seitsemän vuotta olen yrittänyt. Ei tästä tule mitään. Toivon nyt muitakin vastauksia kuin "ei älä, ratsastus on ihanaa" Ehkä se on teille, mutta minä en ole päässyt osalliseksi siitä.

6

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RakkaudestaHevosiin

      Omasta kokemuksestani pystyn pienellä osaa samaistua tuohon kertomaasi tarinaan. Vinkkinä sanoisin, koeta ottaa selvää paikkakuntasi talleista ja kokemuksista, joita porukka on saanut niistä. Omalla paikkakunnallani, Jyväskylässä, kiersin muutaman tallin ennen kuin löysin tämän nykyisen, LaKu Stallin, ja voin sanoa että tämä on paras talli josta olen koskaan kuullut, ja jolla olen koskaan käynyt. Selvästi sinua on viety vain ns. huonoille talleille, älä lannistu vaan etsi juuri se sinulle sopiva talli :)

      • Turhautunuthevostelija

        Kiitos kannustuksesta, täytyykin alkaa katselemaan muita talleja! :)


    • Kyllälöytyyviel

      Itse voin sanoa, että suht sama kokemus itselläkin on ollut ratsastuksen suhteen, onneksi pääsin vain aikaisemmin sille 'oikealle tallille'. :)
      Älä vaan lopeta unelmaasi, ei herranjumala jos oot jo noin pitkälle jaksanut huonoilla talleilla, ei nyt kuulu lopettaa hei. D: Netistä kannattaa katsoa _kaikki_ lähellä olevat tallit, ja katsoa vähän silmäänpistävien tallien heppoja, tiloja yms. Kyllä netistä löytyy aika hyvin niitä arvostelujakin. :) Isot tallit ei koskaan kannata, olen Suomea ympäri käynyt kaverien kanssa kymmenillä suurtalleilla, ja selvästi huomattu ettei niitä opettajia oikeasti kiinnosta ne oppilaat, kuitenkin ne vaihtuu koko ajan ja niitä on niin paljon.
      Ite olen nykyisin pienehköllä tallilla (noin 15 konia), ja itseasiassa olen kavereita ratsastuksenopeni kanssa. xD
      Tietty sitä sulle oikeeta tallia voi hankalaa löytää, mutta jossain sellainen on. :)
      Ja oho ollaan saman ikäisiä xD

      • Turhautunuthevostelija

        Kiitos paljon hyvistä vinkeistä, tämä piristi päivääni! Kyseessä on itse asiassa iso talli, joten pienempiä paikkoja voisi katsella :)


    • raviratsu

      Joo just näin! Älä luovuta. Itse olen kokenut yksityis tunnit kaikista parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Edistyisit siinä kaikista parhaiten kun opettaja keskittyy vain sinun opetukseen. Onnea etsintään! :D

      • Turhautunuthevostelija

        Kiitos vinkistä! :) Itse asiassa tilanne on mennyt parempaan suuntaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe