Elämme vaikeita aikoja

kun kaveritkin ja ihmiset jotka ovat olleet kanssamme ihan pienestä, koulun penkillä yhdessä, ekassa työpaikassa, morsiusneitona häissämme lähtevät pitkälle matkalle, sille mistä ei palata. Rivimme ovat alkaneet harvenemaan ja se lyö mielen apeaksi.

Ja sittenne jotka vielä sinnittelevät käyvät järjestään katkerimmiksi ja tuomitsevamimmiksi ja pipo senkun vain kiristyy niin että silmät pullistuvat ulos. Sairaudet masentavat mielen ja rasittavat kroppaa.

Mä en ala mitään.

24

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä on yksi aloitus...
      Jossa kuolema ehti ennen sinua.
      Menehän kohteliaasti sinne.
      Äläkä matki.

      H.

      • Kuolema ja vanheneminenon tässä iässä niin suuri asia että siitä voi tehdä vaikka kuinka monta aloitusta.
        Tää on mun aloitus. Mun näkökulmasta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kuolema ja vanheneminenon tässä iässä niin suuri asia että siitä voi tehdä vaikka kuinka monta aloitusta.
        Tää on mun aloitus. Mun näkökulmasta.

        "Paloma.se.co"

        Valitettavasti sinunkin aloituksesi on vanha kuin taivas.
        Usko nyt, sinä teit surkean kopion.
        Täysin tarpeettoman.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Valitettavasti sinunkin aloituksesi on vanha kuin taivas.
        Usko nyt, sinä teit surkean kopion.
        Täysin tarpeettoman.

        H.

        Menehän sitten arvokkaasti esittäytymään kuolemallasi Oravan-pesään.
        Muista musiikki.

        H.


      • mieti.vähä
        hunksz kirjoitti:

        Menehän sitten arvokkaasti esittäytymään kuolemallasi Oravan-pesään.
        Muista musiikki.

        H.

        Muutaman viestin siel aiheest näin niin jo ryykäsit kirjottajat haukkumaan,voi että oot törppö.


      • mieti.vähä kirjoitti:

        Muutaman viestin siel aiheest näin niin jo ryykäsit kirjottajat haukkumaan,voi että oot törppö.

        "mieti.vähä"

        Miten niin ja ketä haukkumaan?
        Paloma on mukava tyttö.
        Kyllä hän tulee silmilleni ihan sinisesti.
        Jos katsoo aiheelliseksi.
        Minä sitten häpeän tarpeeksi paljon.

        H.


      • mieti.vähä
        hunksz kirjoitti:

        "mieti.vähä"

        Miten niin ja ketä haukkumaan?
        Paloma on mukava tyttö.
        Kyllä hän tulee silmilleni ihan sinisesti.
        Jos katsoo aiheelliseksi.
        Minä sitten häpeän tarpeeksi paljon.

        H.

        Kyse oli orava alotuksesta ootko kaljossas..


    • ent.siivoojaparka

      Onko sielläpäin matalapainetta?
      Meillä paistaa aurinko.

      • Otan.paketin.vastaan

        Aurinko!
        Etelä-Suomessa. Nyt. Ei kaikkialla. Vain niissä kohden minkä yllä pilvet rakoilevat.
        Illaksi ja yöksi luvattu toimittaa lumisadetta.


    • mustatvastaanvalkoiset

      Aina on ihmisiä kuollut ja myös jakautunut poliittisesti eri leireihin. Nyt vihataan rasisteja ja suvakkeja.

      • sinusta.kiinni

        Täytyy käyttäytyä ihmisiksi.


    • mää oon kans huomannu että jossain välissä
      ihmiset väsyy ja katkeroituu
      omaan elämäänsä
      huomataan että se mikä ennen oli helppoo
      vaatii paljon ponnistuksia
      ei jaksa enää sitä samaa mitä on jatkunut jo kolkyt nelkyt vuotta
      siinä vaiheessa moni tekee sen virheen että eristäytyy
      ja ne ns ystävät saattaa saada siitä väärän kuvan
      ajattelevat että syy on heissä
      vaikka itse asiassa syy on omassa itsessään kun sitä tutkailee tarkkaan
      ja sen takia ennen kun me painutaan sinne maan alle
      jokaisen pitäs miettiä onko kaikki asiat puhuttu
      jääkö kaikki jäljelle jäävät siihen mielentilaan
      että voivat rehellisesti maahanpanijaisissa sanoa
      kaipaavansa ja surevansa
      pahimmillaan siinä käy niin että huokastaan helpotuksesta
      että päästään eroon siitä joka
      toistuvasti aiheuttaa läsnäolollaan pahaa mieltä.

    • Sisarussarjan vanhimpana odotan kauhulla hetkeä kun kuulen sanat:
      Hei, sä oot nyt suvun vanhin. Voi ei, ei , ei vielä vähään aikaan.
      Samaa ikäpolvea viereltä kaatu ja jos vielä niin, ettei vaan jaksa tätä elämää, niin se tuntuu surullisesta. Kuitenkin kaikin voimin yrittää pitää kiinni jokaisesta kun niin paljon on yhdessä koettu ja eletty. Kun ehtisi aina muistelemaan yhdessä eläessä eikä vasta muistopuheissa.

    • Elää terveenä se on elämän kannustava peruspilari. Se ei ole itsestään selvyys, jonka olen jo kokenut. Olin menossa kohti lopullista, mutta aikani ei vielä ollut täysi. Yritän nauttia joka päivästä. Aina se ei onnistu, mutta onneksi joskus ainakin ; ).
      Tänä iltana menemme ystävättäreni meille tarjoamalle illalliselle. Tuntuu hyvältä kun on ystäviä.

      Hyvää ystävänpäivän aattoiltaa kaikille!

      • Meille on tulossa taas koko jälkikasvu tänään juhlimaan pojan synttäreitä. Ja huomista ystävänpäivää.
        Tätä ystävänpäivää varjostaa nyt läheisen ja rakkaan ystävättäreni kuolema alkuviikosta. Hän menehtyi syöpään 61-vuotiaana. Tutustuimme kunhän oli 17, minä 22 ja opetin hänelle englantia. Hän aina kertoi että kaikki mitä hän osaa puhua englanniksi hän on oppinut minulta. Minä tapasin tokaista siihen että älä vaan mee kertoon kenellekään! Ystävyys joka pysyi läheisenä ja vakaana vuosien ja välimatkan yli.
        Mutta olet oikeassa: satsatkaamme niihin ystäviin ja läheisiin jotka ovat vielä kanssamme.
        Hyvää ystävänpäivää.


      • laskuvirhekö
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Meille on tulossa taas koko jälkikasvu tänään juhlimaan pojan synttäreitä. Ja huomista ystävänpäivää.
        Tätä ystävänpäivää varjostaa nyt läheisen ja rakkaan ystävättäreni kuolema alkuviikosta. Hän menehtyi syöpään 61-vuotiaana. Tutustuimme kunhän oli 17, minä 22 ja opetin hänelle englantia. Hän aina kertoi että kaikki mitä hän osaa puhua englanniksi hän on oppinut minulta. Minä tapasin tokaista siihen että älä vaan mee kertoon kenellekään! Ystävyys joka pysyi läheisenä ja vakaana vuosien ja välimatkan yli.
        Mutta olet oikeassa: satsatkaamme niihin ystäviin ja läheisiin jotka ovat vielä kanssamme.
        Hyvää ystävänpäivää.

        Etkös sä ole syntynyt 1947 eli täytät tänä vuonna 69 etkä 66?


      • laskuvirhekö kirjoitti:

        Etkös sä ole syntynyt 1947 eli täytät tänä vuonna 69 etkä 66?

        Täytän tänä vuonna 68. Elikkä olen syntynyt 1948, vaikka mitä merkitystä sillä on en kyllä tajua.


      • laskuvirhekö
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Täytän tänä vuonna 68. Elikkä olen syntynyt 1948, vaikka mitä merkitystä sillä on en kyllä tajua.

        Ei mitään mut tosta esimerkistäsi tulee ikäeroo vain viis vuotta kun totuus on toinen.


      • laskuvirhekö kirjoitti:

        Ei mitään mut tosta esimerkistäsi tulee ikäeroo vain viis vuotta kun totuus on toinen.

        Muistelin että hän olisi ollut minua viisi-kuusi vuotta nuorempi. Myös on mahdollista että olin jo täyttänyt 23 kun eka kerran tapasimme. En pidä lukua merkitytsettömistä pikkuasioista.


    • 1eero

      Oliko ennen helpompaa, Valtaoja on todennu kerran esitelmässään ihmiskunnan elävän tällä hetkellä ajanjaksonsa parasta aikaa, sairaudet on vähentyneet, nälänhätä vähentynyt, sodat niitäkään ei entiseen malliin ja sitten kaikki teknillinen kehitys. Ei tämä pallo ole mikään edenin paratiisi jossa kaikki onkuin manulle illallinen, voi olla vaikeaakin riippuen mistä vinkkelistä katsoo.

    • hytinäx1
    • eppu2

      Niin, rivit harvenevat ja jonain päivänä on oma vuoro.
      Vain surumielisyyttä joskus tunnen siitä, kun tuttu aikakausi alkaa vajota unholaan.
      Uudet myrskyt pyyhkivät taas yli maan piirin. Niin on aina ollut.
      Katkeruutta en tunne, en löydä siihen mitään syytä.
      Kiitollisuutta tunnen, että olen saanut elää näin hienossa maassa rauhan ajassa elämäni vuodet.
      Pieni murheen poikanen on sisällä tulevien sukupolvien vuoksi, vaan sillekään en mitään voi.
      Muuta toivetta oikeastaan enää ole, kun , ettei kauheita sairauksia tarvitsisi kantaa ennen lähtöä.

    • Olenko omituinen kun olen aina viihtynyt hautuumalla, nuorena oli suosikki paikka kun lasta vaunuis työntelin.
      Ihan rauhallista ,kukaan ei pummannu tupakkaa ,ei rahaa kukkaset tuaksui ja oravat kerjäs pähkinöitä.
      Vanhat ihmiset luutuu mielipiteidensä taakse ,luulot muuttuu faktoiksi ja vanhuuren vaivat sää kärttyseksi, siin on meiänkin tulevaisuus.
      Kuhan sais terveenä kuolla olis ku lottovoitto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe