Miksi RIISIPUSSIT ovat edelleen vain riisipusseja?

enostanuthuihaita

Ajelin isolla uudella Hyundailla. Sisusta oli halvan ja heppoisen oloinen, minkä vielä ymmärtää, mutta miksi (OI MIKSI) riisipussien ohjaus on edelleen kuin hevoskärryissä? Täysin tunnoton, ei palauta, ei keskitä ja kaiken huipuksi kärry ei kulkenut hetkeäkään suoraan ilman paimentamista!!

Oli tuskallista ajaa esim. moottoritiellä ja pikkuteillä. Ei ihme, että paljon ajavat ostavat oikeita euroautoja, mutta miksi riisipusseihin ei tehdä parempaa geometriaa? Ei maksaisi yhtään enempää!

Tämä ei ole vain Hyundain ongelma, myös Toyota, Nissan ja Kia yms. kuuluvat samaan kastiin?

Eivätkö japskit tykkää siitä, että autoa on helppoa ohjata?

27

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfdgfddgdfd

      Hyundai ja Kia ovat Korealaisia eivätkä Japanilaisia.

    • EnOleSOSPUM

      Oi tuota sosiaalipummien haaveilua! Jos pääsisitte edes joskus ajamaan uutta autoa haaveilunne sijaan, niin ehkä silloin teillekkin syntyisi sellainen ahaa elämys, että HANKINKIN ITSELLENI ELÄMÄN!!!!!

    • reilusti-kokemusta

      Hyvinpä on tuolla nestetoimisella ohjaustehostimella varustetulla japsilla pysynyt tiellä ja ihan vaikeuksitta on ohjaus onnistunut ja asuntovaunuakin olen japseilla vetänyt jo 25 vuotta. Niissä kun kestää koneet, laatikot ja kytkimet erinomaisesti. Eihän ne ihan yhtä mukavia ole ajaa kuin vaikka Passat, mutta erittäin luotettavia vielä 400 tkm ajettuinakin.

    • 234234

      Mikähän se verrokki sitten oli?

    • ajonautintoa

      No enpä vertaisi Huyndaita sentään mihinkään Volswagen tai Ford -tason ajettavuuteen - kyseessähän on kaksi täysin erilaista lähestymistapaa mitä tulee ajettavuuteen.

      Parasta kymppiä oli Fordin Focukset joitakin vuosia sitten, kun ohjaustehostin oli vielä hydraulinen - ne olivat kuin kilpa-autoja!!! Nykyiset sähköiset tehostimet eivät enää anna samanlaista ohjaustuntoa kuin mitä hydrauliset antoivat ja Fordit ja Volkswagenit saavatkin enää vain ysejä vertailuissa.

      Onhan noissa riisipusseissa se hyvä puoli, että mutkateillä tulee ajettua hitaasti ja muutenkin ajaminen jää minimiin.

    • onkstoisun

      hyeenas synnytyskanavaltaan kapea vaiko japanilainen?

    • ElämäOnValintoja

      Onneksi "riisipusseissa" Ei ole Jakopääongelmia, automaattivaihteisto-ongelmia, vesivuotoja, ylihinnoittelua, päästöongelmia,öljynsyöntiongelmia, jne. Otan mielummin hieman huonomman ohjauksen, ja varman toimimisen,kuin nuo kaikki saksalaisautojen ongelmat, ja sen ainoan hyvän puolen, eli tarkemman ohjauksen.....

      • Bertone

        Osta Italialainen auto. Luettelemasi viat loistavat poissaolollaan Lisäksi saat tyylikkään muotoilu lisäksi loistavan ajettavuuden. Kun riisisäkit eivät ole mitään mitään automuotoilun legendoja.


      • ElämäOnValintoja

        Minulla on jo uusi Outback, joten en tarvitse italialaista. Muotoseikoista välittävät ostavat varmaan sellaisen. Minulle sellaiset seikat ovat yhdentekeviä. Luotettavuus on kriteereistäni ykkösenä, joten ne italialaiset ovat kategoriassani viimeisenä.....


      • Bertone
        ElämäOnValintoja kirjoitti:

        Minulla on jo uusi Outback, joten en tarvitse italialaista. Muotoseikoista välittävät ostavat varmaan sellaisen. Minulle sellaiset seikat ovat yhdentekeviä. Luotettavuus on kriteereistäni ykkösenä, joten ne italialaiset ovat kategoriassani viimeisenä.....

        Minulla on vanha italialainen, jolla aamulla lähtiessä ei tarvitse miettiä miksi olen ruman auton hankinnut. Liikkeelle on aina lähdetty ja perille päästy.
        Outoa että itäautomerkkisi on suomennettu "ulkoperä". Fiatilla on malleina "tyyli", "paras".
        Ja ainahan on se mitäänsanomaton corolla.


      • ElämäOnValintoja

        Kannattaisi sinunkin ehkä opiskella tuota Englannin kieltä enemmän, niin tietäisit mitä se sana OUTBACK tarkoittaa automaailmassa. Mutta ajele sinä vaan sillä vanhalla italialaisellasi, minulla on varaa ajella UUDELLA Outbackilla.....


      • Bertone
        ElämäOnValintoja kirjoitti:

        Kannattaisi sinunkin ehkä opiskella tuota Englannin kieltä enemmän, niin tietäisit mitä se sana OUTBACK tarkoittaa automaailmassa. Mutta ajele sinä vaan sillä vanhalla italialaisellasi, minulla on varaa ajella UUDELLA Outbackilla.....

        Automaailman kieliopista en välitä, enkä sitä ole opiskellut. Asialla ei ole merkitystä minulle.
        Sitävastoin auton ajettavuudella ja muotoilulla on suuri merkitys. Siksipä ajan vanhalla italialaisella enkä UUDELLA outbäcillä, ulkoperällä, tai mikä sitten lieneekään.
        Hienoa että varallisuuskortti esitettiin. Kateuskorttia odotin...


      • ElämäOnValintoja

        Kateuskortia odotin.....Montako kateellista tiedät olevan jollekkin vanhalle italialaiselle murheenkryynille? Minä en tiedä yhtäkään......


      • Bertone
        ElämäOnValintoja kirjoitti:

        Kateuskortia odotin.....Montako kateellista tiedät olevan jollekkin vanhalle italialaiselle murheenkryynille? Minä en tiedä yhtäkään......

        Jos joku typerys kertoo olevansa varakas ja ajavansa UUDELLA ulkoperällä, kai voin olettaa jonkin olevan kateellinen italoautolleni. Mainitsinko autoni merkin tai mallin jossain? Laukkaako mielikuvitus?


      • vai_italo
        Bertone kirjoitti:

        Osta Italialainen auto. Luettelemasi viat loistavat poissaolollaan Lisäksi saat tyylikkään muotoilu lisäksi loistavan ajettavuuden. Kun riisisäkit eivät ole mitään mitään automuotoilun legendoja.

        Niissähän niitä vikoja vasta riittääkin, alfa romeo oikein kuuluisa ja samanlaisia kaikki fiatista ferrariin, fiatit myös ruminpia euroautoja.


      • Bertone
        vai_italo kirjoitti:

        Niissähän niitä vikoja vasta riittääkin, alfa romeo oikein kuuluisa ja samanlaisia kaikki fiatista ferrariin, fiatit myös ruminpia euroautoja.

        Italojen viat voit kertoa. Ihan omin sanoin. Alfasta listan teko on varmasti helppo, kun kuuluisuuttakin asiassa on.
        Taidat olla ensimmäisiä joka Fiatin automuotoilua rumaksi sanoo. Onhan tämä tosin mielipidekysymys ja sinulla on oikeus asiasi tuoda julki.


      • eiuusimuttamaksettu
        ElämäOnValintoja kirjoitti:

        Kateuskortia odotin.....Montako kateellista tiedät olevan jollekkin vanhalle italialaiselle murheenkryynille? Minä en tiedä yhtäkään......

        Onneksi minä ajan muutaman vuoden ikäistä MAKSETTUA mersedes-Benziä, jossa omistajan kohdalla rekisteriotteessa on minun nimeni, enkä kummallisellä mallimerkinnällä varustettua riisipussia jonka omistaa Santander....


      • Alfisti
        vai_italo kirjoitti:

        Niissähän niitä vikoja vasta riittääkin, alfa romeo oikein kuuluisa ja samanlaisia kaikki fiatista ferrariin, fiatit myös ruminpia euroautoja.

        Alfan viat jäi jo 80-luvulle. Japsiräppänöillä viat alkavat olla jo yhtä pahoja kuin saksalaisissa. Ja sitä ei riisipussikuskin vinkumiset muuta mihinkään.


      • gfhghgfhfgh
        Bertone kirjoitti:

        Osta Italialainen auto. Luettelemasi viat loistavat poissaolollaan Lisäksi saat tyylikkään muotoilu lisäksi loistavan ajettavuuden. Kun riisisäkit eivät ole mitään mitään automuotoilun legendoja.

        Hiljainen enemmistö kyllä kapinoi näitä urheillullisia perheautoja vastaan kun on rasittavaa kun kaikki tienpinnan informaatio tulee sitten ratille.Tahdotan kuitenkin ajaa leppoisasti eikä renkaat savuten tapahtuva ajaminen nyt kuulu arkeen.


      • ElämäOnValintoja
        eiuusimuttamaksettu kirjoitti:

        Onneksi minä ajan muutaman vuoden ikäistä MAKSETTUA mersedes-Benziä, jossa omistajan kohdalla rekisteriotteessa on minun nimeni, enkä kummallisellä mallimerkinnällä varustettua riisipussia jonka omistaa Santander....

        Ajele sinä vaan sillä muutaman vuoden ikäisellä maksetulla Bratwurstillas, josta on takuukin loppunut jo ajat sitten, niin ihan niin kauan, kun sitä menoa mahtaa riittää..... Minä ajelen UUDELLA TAKUUN ALAISELLA Outbackilla, jonka rekisteriotteen omistajan kohdalla on minun nimeni, ja joka on maksettu käteisellä. Santanderia tarvitsee lähinnä sinun kaltaiset käytetyillä saksanmakkaroilla ajelevat ääliöt.


      • RämäMuttaMaksettu

      • Bertone
        ElämäOnValintoja kirjoitti:

        Ajele sinä vaan sillä muutaman vuoden ikäisellä maksetulla Bratwurstillas, josta on takuukin loppunut jo ajat sitten, niin ihan niin kauan, kun sitä menoa mahtaa riittää..... Minä ajelen UUDELLA TAKUUN ALAISELLA Outbackilla, jonka rekisteriotteen omistajan kohdalla on minun nimeni, ja joka on maksettu käteisellä. Santanderia tarvitsee lähinnä sinun kaltaiset käytetyillä saksanmakkaroilla ajelevat ääliöt.

        Olet varmasti nyt varallisuutesi huipulla kun on vuosikausia säästetty ja lähiöyksiö pantattu pankille. Sitten ostettu UUSI TAKUUNALAINEN ULKOPERÄ. Mikäs siinä, tosiaankin: ElämäOnValintoja.


    • ettäsnäin

      Yhdessäkään uutena ostamassani autossa ei ole tarvita ohjata suoralla tie sitä, kunhan pyöränkulmat on kohdallaan.. monta erimerkkistä uutta autoa ostanut ja kaikista vaatinut tehtäväksi nelipyöräsuuntauksen, jokaisessa mihin tuo uudekseltaan on tehty on ollut säätötarvetta. Tätä olen miettiny, miksi niissä on ollut pyöränkulmat/ kulkukulmat pielessä, liekö syyn se, että korit ovat itsekantavia ja uutena heti vähän hakee paikkaansa tuo kori, kun on auto kasattu..

      Mitä nyt eri merkkeihin tulee ohjattavuudeltaan niin kyllä esim. Kian Sportage on aivan hyvä auto ohjaukseltaan, ajoltaan ja itävaltainen voimansiirtokin toimii loistavasti korealaisesta merkistä huolimatta autohan on kasattu slovakiassa ihan samoilta alihankkijoilta toimitettavista osista, kun muutkin merkit. Eurooppalaisista merkeistä löytyy myös paljon kiinassa tehtyjä osia

    • Nauti_valittamatta

      Ajelen isolla, Etelä-Koreassa valmistetulla Hyundailla. Huomioni kiinnittyi jo koeajon alussa sisustuksen korkeaan laatuun ja auton yleiseen jämäkkyyteen. Mutta vasta pitkältä ajolenkiltä palattuani ymmärsin miten hienosti auton ohjaus- ja alustageometria on suunniteltu. Autolla ajaminen sujui eleettömästi ilman mitään "purista ratista"-tyyliä, siis todella rentouttava ja nautinnollinen kokemus.
      Päätös oli helppo tehdä, vertailuun kuului useita vaihtoehtoja Euroopasta.

      • aasiasta-laatua

        Olet aivan oikeassa. Ei kenenkään kannata osta kiinalaisista osista tehtyä eurooppalaista kyhäelmää, mistä saa vain puolivalmisteen vaikutelman.


    • Ainakin6kklinnaa

      "Ajelin isolla uudella Hyundailla" Mitä! Kuka helvetin typerys on antanut auton ajokortittoman pennun käyttöön.Todella edesvastuutonta touhua!

    • Autoilua_40_vuotta

      Arvoisa AP

      Ehdotan, että sulta otetaan ajokortti pois, josset pysty ajamaan nykyaikaisella autolla!

      Tuo sun itkuvirtesi kertoo lähinnä itsestäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe