Onko flunssa iskenyt? Miten hoidatte?

FlunssainenOnneton

Onko flunssa iskenyt?
Miten siitä voi parantua parhaiten?

Voimat on vähissä ja olo tuntuu kurjalta, mitä pitäisi tehdä - jos jaksaa?

36

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silimuori3

      Onko ensimmäinen flunssa kuuteenkymmeneen vuoteen ;)?

    • oniskenny

      aika vahvasti. Eipä täs mmta kuin yskänlääkettä ja jallua. Heti en halua saunaa ja tervaa. Enstex yritetään näillä...

    • oon ennaltaehkäissy syöny jo kolme kuukautta
      monivitamiinia dee vitamiinia bee vitamiinia
      ja sit vielä ceetä ja sinkkiä tabletit
      vaikka nää kaikki löytyy jo tosta monivitamiinista
      niin näitä neljää tuplat.

    • 1eero

      Viimekuussa oli tosi paha mikä lie sikamainen infu, puolitoistaviikkoa piti sängyssä nyt on vain muisto, liekkö kymmeniä vuosia ettei oikeesti kummosta vaivaa no se siitä.

    • kesivä

      Mulla on kaksi flunssaa ihan peräkkäin. Veti kyllä voimat. Verikokeissa kävin ja kaikki oli kunnossa. Sitten mä aloin ottaa vitamiineja poretabletteina. Liike on lääke, niin kuin siilimuori sanoo, eli pikkuhiljaa ulos liikkumaan.

      • Iskulauseeni

        Minä niin sanon eikä mikään siilimuori.


      • kesi.vä
        Iskulauseeni kirjoitti:

        Minä niin sanon eikä mikään siilimuori.

        Niin minäkin sanon, siilimuorilta olen tuon oppinut :)


      • kesi.vä kirjoitti:

        Niin minäkin sanon, siilimuorilta olen tuon oppinut :)

        Mjaa. Se ei ole mun keksintö vaan minäkin sen olen muilta viisaammilta kuullut. Ja kokemuksesta voin kertoa et pitää paikkansa. Liike autta niin moniin fyysisiin vaivoihin kuin myös alakuloonkin monesti.


    • LAbex

      Flunssaan on paras Labex-tabletti, voi ostaa apteekista. Siinä on laktoferriiniä,joka poistaa virukset ja bakteerit pois kurkunpäästä ja flunssa alkaa helpottua. Ulkomailta löytyy paljonkin erilaisia laktoferriinitabletteja (eri makuisia) mutta Suomessa on vaan yhtä makua. Stockan apteekissa ainakin on.

      • c-vitamiiniaYnnä

        Poistaa virukset?????
        Mikä se sellainen lääke on?

        Lakto ferriini ????
        Laktoosia ja rautaa????

        Osaako joku valaista faktoilla.

        Itse kuvittelen flunssan tulevan torjutuksi moni- ja erityisesti c-vitamiinilla.


      • LAbex

        laktoferriiniä voi googlettaa. Itselläni on tepsinyt AINA! Voi sitä C:täkin ottaa, sitä on mukana siinä paketissa ja sinkkiä kanssa.


      • c-vitamiiniaYnnä kirjoitti:

        Poistaa virukset?????
        Mikä se sellainen lääke on?

        Lakto ferriini ????
        Laktoosia ja rautaa????

        Osaako joku valaista faktoilla.

        Itse kuvittelen flunssan tulevan torjutuksi moni- ja erityisesti c-vitamiinilla.

        Minä en usko minkäänlaisten pillereiden tehoon virusten torjunnassa.


    • Karjalaanassuun

      Ee oo pöpöt vaivannu kahtee vuotee ku kaljoo muistanu maistella

      • Viimeiseen.hengenvetoon

        Viina tappaa pöpöt ja siinä kaatuivat nuoret ja vanhat samalla tavalla.


    • Onko kyseessä miesflunssa vai tavallinen?

      Tosin ei sillä ole väliä, myöhästä se nyt on kun on jo iskenyt. On vain lusittava pois.

      Ennaltaehkäisyyn suosittelen joka aamu ottamaan 1 rkl kalanmaksaöljyä ja 1 limesitruunan mehun (sisältää enemmän ceetä kuin sitruuna). Yhtä poikkeusta lukuunottamatta olen vuosia säästynyt siltä riesalta, vaikka vierestä on kaatunut porukkaa petiin.

      • Tuli miesflunssasta mieleen, että mitä jos sattuu joku hoivaviettinen kohdalle, ja hän tarjoaa jotain pahaa lääkettä? Niinkun että vaikka kuumaa sipulimaitoa tai jotain. Iskeekö kooma potilaaseen?


      • bhfo

        Miesflunssa on vain naisten käyttämä sanapari. Profiilikuvassasi on silti mies?


      • hmp.f kirjoitti:

        Tuli miesflunssasta mieleen, että mitä jos sattuu joku hoivaviettinen kohdalle, ja hän tarjoaa jotain pahaa lääkettä? Niinkun että vaikka kuumaa sipulimaitoa tai jotain. Iskeekö kooma potilaaseen?

        Miesflunssaa usein vähätellään, mutta parasta mitä potilaalle voi tapahtua, on kohdalle osuva hoivaviettinen joka tarjoilee hyvää lääkettä. Pahakin menettelee jos muuta ei ole.


      • expimot kirjoitti:

        Miesflunssaa usein vähätellään, mutta parasta mitä potilaalle voi tapahtua, on kohdalle osuva hoivaviettinen joka tarjoilee hyvää lääkettä. Pahakin menettelee jos muuta ei ole.

        Että sitä pahaakin kestetään kuin mies?


      • bhfo kirjoitti:

        Miesflunssa on vain naisten käyttämä sanapari. Profiilikuvassasi on silti mies?

        Jos tuo on nainen, mun täytyy tarkistaa mun lesbouskerrointa, aika kuumottava toi on :)


      • hmp.f kirjoitti:

        Jos tuo on nainen, mun täytyy tarkistaa mun lesbouskerrointa, aika kuumottava toi on :)

        Ehkä mulla on jotain naisflunssaa tulossa? Niceflunssaa maybe? Onko sellaista.


      • ent.siivoojaparka

        Aina yhtä hauskaa luettavaa nämä flunssan ennaltaehkäisevät toimenpiteet.
        Kenellä mitäkin takuuvarmoja keinoja, kunnes flunssa sitten silloin tällöin iskee niistä huolimatta.

        Minä tässä juuri vetelen flunssan ehkäismiseksi perunamuussia ja jotain jauhelihapihviä (kaikkine kisäaineineen). Eilen söin vähän bäst.före päivämäärän ylittänyttä hernesoppaa ihan flunssan enneltaehkäisemiseksi senkin.

        Ja kaikkea sellaista, eikä ole flunssa iskenyt vuosikausiin.


    • Aune73

      Minähän panen Adidaat jalkaan, myssyn päähän ja tuulipuvun ylleni. Sitten lähden seisomaan jonoonräntäsateeseen kahdeksi tunniksi. Lopulta vahtimaisteri päästää minut sisälle suureen aulaan joka on täynnä muita hysteerikkoja. Lopulta parikymppinen hoitsu kutsuu minut tuolille istumaan ja palkitsee kolmen tunnin odotukseni tökkäämällä terävällä piikillä lihaani myrkkyannoksen jonka vaikutuksesta sairastelen koko lopputalven.

    • Tavuviiva

      Lakto ferriiniä? Kiinnostaa.
      Voiko laktoosi-intolerantikko ottaa tätä. Tuo lakto viittaa maitoon?
      Onko purkki jäljellä, siinä olisi varmaan sepustus kyljessä.

    • Hyvä ja toimiva ehkäisykeino kun ekat oireet astuu kehiin.
      Lasillisen vettä joka kymmenes minuutti, yhden tunnin ajan. Sen jälkeen lasillisen kerran tunnissa. Olen monet flunssat huuhtonut vessanpönttöön tuolla tavalla.

      • Vesijuoppo :). Jos pitkään jatkuu tuo ehkäisykeino voipi suolat veressä mennä sekaisin ja se ei ihan ok juttu ole.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Vesijuoppo :). Jos pitkään jatkuu tuo ehkäisykeino voipi suolat veressä mennä sekaisin ja se ei ihan ok juttu ole.

        Tuon kanssa käy ennen pitkää niin, että joko ei tepsi ja voit lopettaa kittaamisen, tai sitten tepsii ja voit lopettaa kittaamisen :))


      • hmp.f kirjoitti:

        Tuon kanssa käy ennen pitkää niin, että joko ei tepsi ja voit lopettaa kittaamisen, tai sitten tepsii ja voit lopettaa kittaamisen :))

        :D. Lopputulos sama, suotava tai ei suotava :).


    • Kohtkuuskybänen

      Sinkki on kai paras lääke. Posivil Sinkkiä olen juonut silloin harvoin kun flunssa on tehnyt tuloaan.
      Ennaltaehkäisen flunssaa siten, etten syö sokeria, vehnää, lisäaineita, makeutusaineita, soijaa. Alkoholia juon harvoin.

    • lepoonlääke

      Lepo on paras lääke ja paljon juotavaa,tietysti flunssalääkettä, c-vitamiinii.Flunssaan ei ole mitään erikoislääkettä, mutta käyn aina lääkärissä, jos kovasti yskittää,hän kuuntelee keuhkot . joskus on ollut keuhkoputkentulehdus tai korvatulehduskin. Flunssa kannattaa ottaa vakavasti meidän iässä ja mennä lääkäriin ,jos jatkunut viikon ajan. Voimia vievä sairaus,mutta kyllä siitä paranee, kun ei rasita itseään flunssan aikana.

    • bhfo

      Ensimmäisten oireiden ilmettyä ota kourallinen voimaa, reilusti d-vitamiinia kuin myös c-vitamiinia, lisäksi muutama multitabsi. Paljon nestettä ja pitkä kunnon yöun,i niin aamulla on tauti selätetty. Vielä aamulla uusi vitamiinitankkaus niin ei tauti ihan heti palaja.

    • Eipä ole tämä virus kovin nopeasti selätetty, kohta kaksiviikkoa ollut. Tietysti pahin on ohi mutta häntä näyttää olevan pitkä. Moneen vuoteen ei ole ollut, nyt tuli. Hunajavettä, teellä maustettuna ja höyryhengitystä, muuta en ole käyttänyt, paitsi muutama panadol. Virukseen ei ole lääkettä, terveysasemalla kävin, ottivat keuhkokuvan, kuva oli kaunis 😊

    • Onko nuha nenän-päällä
      kuume flunssana keuhkossa.

      Allergia ahtaa nenää
      yskä putkissa äheltää.

      Ota silloin kylmä suihku
      anna vilun värähtää.

      H.

    • Valkosipulia

      Onko kukaan muu kokeillut syödä valkosipulia ? Luonnon oma antibiootti. Hunajaa kanssa..

      • eppu2

        Kun viruksiin eivät antibiootit tehoa.


      • Kyllä kaikki toimenpiteet, hunajat, valkosipuli ym. helpottavat oloa. Panadol vie säryt, hunajavesi hemmottelee kipeää nielua, kuuma höyry keuhkoputkia. Pitää yrittää tehdä olonsa ainakin siedettäväksi. Jostain luin että pientä ulkoiluakin voi harrastaa heti kun vointi hiukan kohenee.🙂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe