Tele.fistä numeronsiirto+liittymävaihto DNAlle

Ryöstöhinnoittelu

Minulla on tällä hetkellä:

Miniliittymä Mininetillä (256 kbit/s) 3,00€/kk
- Maksat käytön mukaan: Puhelut 7 snt/min
- Maksat käytön mukaan: Tekstarit 7 snt/kpl
- Videopuhelut sekä kuvaviestit 20 snt/min/kpl
- Verkkonopeudet: Mininetin nopeus max. 256 kbit/s. Rajaton
"Mininetti -palvelun saapuvan liikenteen maksiminopeus on 3G-verkossa 256 kbit/s (vaihteluväli 100-256 kbit/s). 2G-verkossa 236 kbit/s (vaihteluväli 20-120 kbit/s)".
-
Tarkoitus oli vaihtaa liittymään (2Mbit/s) Mininetti, joka on maksanut Mini-liittymän kanssa 10€/kk. No tämä palvelu olikin nyt yhtäkkiä jostain kumman syystä hävinyt valikoimasta ja seuraavaksi edullisin Miniliittymän nettivaihtoehto onkin 15€/kk maksava Nopea netti (21 M, 20Gt/kk) siis rajoitettu netti jossa tarjousaikana 1.5.2016 asti max 20Gt/kk sen jälkeen 10Gt/kk tiedostonsiirtoa, jonka jälkeen vain 128 kbit/s nopeudella, jos et maksa lisämaksua!!! Rajattoman netin tilaaminen maksaisi tarjousaikana 2€/kk sen jälkeen 5€/kk, siis täyttä rahastusta:
Hyvin aiemmin toiminut Tele.fi on alkanut tähän isäntänsä Soneran ryöstöhinnoitteluun:
------------------
Mini-liittymä Nopea netti (21 M, 20Gt/kk) speksit:
"Verkkonopeudet: Nopea netti toimii kattavassa 4G-verkossa ja sen max. nopeus on 21 Mbit/s. Netin maksiminopeus käytettävissä 20 Gt/kk* käyttömäärään saakka, jonka jälkeen voit jatkaa käyttöä 128 kbit/s perusnopeudella tai ostaa lisäpaketin ja jatkaa netin käyttöä paketin täydellä nopeudella.

*Tiedonsiirron määrä 20 Gt/kk (norm. 10 Gt/kk) ja rajattoman nettipaketin tilaus laskutuskaudeksi 2 € (norm. 5 €). Tarjoukset voimassa 1.5.2016 asti.

Nopea netti –palvelun saapuvan liikenteen maksiminopeus Soneran 4G LTE -verkossa 21 Mbit/s (vaihteluväli 5-21 Mbit/s), 3G Dual Carrier -verkossa 21 Mbit/s (vaihteluväli 0,4-20 Mbit/s), 3G-verkossa 21 Mbit/s (vaihteluväli 0,4-10 Mbit/s), 2G-verkossa 236 kbit/s (vaihteluväli 20-120 kbit/s)".
---------------
DNA tarjoaa rajatonta 2M nettiä ja edullisempia puheluita sekä tekstareita, joihin olen ajatellut vaihtaa, koska 2M netti riittää hyvin:

DNA Äly 2M

Kotimaan puhelut 0,05 €/min ja tekstiviestit 0,05 €/kpl
Tiedonsiirtonopeus 2 Mbit/s
Nopeuden vaihteluväli 0,4-1,6 Mbit/s
Kuukausihinta 9,90 €, sisältää rajoittamattomasti tiedonsiirtoa.
-
Kyselisin nyt miten Tele.fi:n numeronsiirrot onnistuvat DNA:n liittymään? Hoitaako DNA tuon, kun menee vaihtamaan liittymät DNA-myymälään? Vai kannattaako ottaa uudet numerot jotta sujuu helpommin vaihto toiselle operaattorille. Minulla on kolme Mini-liittymää Tele Finlandilla, jotka kaikki haluaisin vaihtaa.

Missä vaiheessa laskutusjaksoa tuo vaihto pitää tehdä, ettei Tele Finland laskuta enää seuraavaa laskutuskautta joka on 10 pvä? Jos siis DNA siirtää numerot Tele Finlandilta niin montako päivää ennen laskutuskauden päätöstä tuo kannattaa tehdä ettei Tele.fi ota vielä seuraavan kauden maksuja?

2

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Numeronsiirto on ollut arkipäivää jo yli kymmenen vuotta. Ajatus numeron vaihtamisesta on absurdi. Kannattaa kuitenkin tehdä liikkeessä, jos on kiire, etämyyntinä palautusoikeus viivästyttää siirtoa.

      Kolme liittymää? Eikö joskus kannattaisi satsata laatuun määrän sijaan?

    • reiluntuntuinenmies

      dna myyjä sanoi menevän jopa kolme vkoa liittymän siirrossa,mutta aikahan rientää nopeasti.Itsellä siirto on meneillään dna putiikin suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe