Olen 36 ja se on ohi...

Thisistheplace

Joo, ei tästä enää mitään tule.

Kaikki parisuhdeyritykset ovat tuhoon tuomittuja. En viitsisi valittaa koska ehkä valinnan varaa joskus on ollutkin, mutta toisaalta jos heidän kanssaan hommat ei toimi nii...onko ne varsinaisia vaihtoehtoja?

Jotenkin olisin kaivannut elämääni ennen kaikkea kiintymyssuhdetta puolin ja toisin. Ihastukset ja leimuava/repivä rakkaus on joskus koettu. Se on yliarvostettu juttu.

Mutta se että löytää sopusuhtaisen naisen jonka kanssa jutut käy yksiin....se on harvinaista.

En välitä enää pakeista tai muusta, mutta tuntuu että ihmissuhteet ja kontaktin ottaminen naisiin sekä se koko homma tuntuu hirvittävästi energiaa vievältä touhulta.

Sitten jos ajattelee oman ikäisiä naisia niin suurimmalla osalla on jo lapsi johon en todennäköisesti jaksa tutustua ja kiintyä joten jäljelle jää nuoremmat tai sitten ne lapsettomat jotka tietysti haluavat perhe-elämän asap.

Ymmärrän todella hyvin miehiä jotka täällä valittavat etteivät löydä seuraa. Jotenkin...tunnen myötätuntoa heitä kohtaan koska minulla kaiketi asiat ovat "vähän" paremmin kuin heillä, mutta silti en jaksa tyytyä 6-7 suhteisiin joissa toinen voisi olla täydellinen ulkonäöltään, mutta toinen tuntuu ihan idiootilta.

Kun on oma valinta niin ei pitäisi sattua, mutta on ollut viime aikoina tosi paska olo jota olen peitellyt kun tajusin että olen luovuttanut. Nykyajan parisuhdemeininki ei ole minua varten. Vie liikaa aikaa ja energiaa sekä tarjolla olevat naiset eivät kiinnosta pätkääkään.

Sen "oikean" tai "sopivan" löytäminen on täyttä utopiaa.

64

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nnnaaiinenn

      Never say never! Ihmeitä tapahtuu parisuhderintamallakin. Rakastuminen on aina ihme eikä sen tuloa voi ennakoida eikä etukäteen tietää.

      • Thisistheplace

        Näitä "ihmeitä" on odoteltu jo todella kauan.
        En nyt ala käymään elämääni läpi, mutta ne mahdollisuudet todennäköisesti tulivat ja menivät.
        Ikä alkaa painamaan että naisilla on jo avioliittoja takana sekä lapsia joten heidän kanssa suhde kokemusten erilaisuuden kannalta tuntuu täysin mahdottomalta. Nuoremmilla taas on elämä edessä ja moni on aika lapsekas.

        Mies ei voi myöskään elämässä odotella että jotakin tulee vastaan vaan toimia. En vain jaksa enää olla se joka toimii koska lopputulos on aina huono tavalla tai toisella.

        En valita että olisi jätetty jne. koska itsekkin olen syyllinen siihen. Kenen kanssa tahansa asiat ei toimi.


      • kolmekymppinennainen
        Thisistheplace kirjoitti:

        Näitä "ihmeitä" on odoteltu jo todella kauan.
        En nyt ala käymään elämääni läpi, mutta ne mahdollisuudet todennäköisesti tulivat ja menivät.
        Ikä alkaa painamaan että naisilla on jo avioliittoja takana sekä lapsia joten heidän kanssa suhde kokemusten erilaisuuden kannalta tuntuu täysin mahdottomalta. Nuoremmilla taas on elämä edessä ja moni on aika lapsekas.

        Mies ei voi myöskään elämässä odotella että jotakin tulee vastaan vaan toimia. En vain jaksa enää olla se joka toimii koska lopputulos on aina huono tavalla tai toisella.

        En valita että olisi jätetty jne. koska itsekkin olen syyllinen siihen. Kenen kanssa tahansa asiat ei toimi.

        Miksi ne avioliitot ja lapset sitten on niin kauhea este? Lapset on pieniä vain hetken ja alkavat sitten elää omaa elämäänsä. Ja jos on este, niin kyllä nykyaikana on meitä omasta halusta lapsettomiakin naisia. Hassua, että minä sitten taas en ole löytänyt miestä siksi että en lapsia halua ollenkaan. Kyllä mun lapsia omaavat ystävättäreni löytävät miehiä erojensa jälkeen jatkuvasti, eivät he ikinä yksin jää. Hyvä kun ehtivät kimpsunsa pakata ja muuttavat eron jälkeen lastensa kanssa uuteen kotiin niin jo on uutta miestä jokaisella. Ja sitten sen uuden miehen kanssa tehdään lisää lapsia. Tällä palstalla jotenkin annetaan ymmärtää, että yh:t on saatanasta ja me lapsettomat jokin miesten unelmien täyttymys, mutta ei se tosielämässä näytä menevän ollenkaan niin. Pikemminkin tällainen lapseton vanhapiika on miesten silmissä vähän pelottava kummajainen. Eronneet miehet mieluumin tutustuvat samassa elämäntilanteessa oleviin naisiin, eli yh äiteihin. Ei minun kaltaisiin, jotka koskaan eivät lapsia ole halunneetkaan eivätkä niiden päälle mitään ymmärrä. Tavallaan se on ihan ymmärrettävääkin. Mutta minä en ole koskaan törmännyt mieheen joka jakaisi minun ajatukseni siitä, ettei lapsia halua. Siksi olenkin jäänyt yksin. Ehkä minun on mahdollista löytää mies vasta sitten kun hedelmällinen ikäni on ohitse.


      • Thisistheplace
        kolmekymppinennainen kirjoitti:

        Miksi ne avioliitot ja lapset sitten on niin kauhea este? Lapset on pieniä vain hetken ja alkavat sitten elää omaa elämäänsä. Ja jos on este, niin kyllä nykyaikana on meitä omasta halusta lapsettomiakin naisia. Hassua, että minä sitten taas en ole löytänyt miestä siksi että en lapsia halua ollenkaan. Kyllä mun lapsia omaavat ystävättäreni löytävät miehiä erojensa jälkeen jatkuvasti, eivät he ikinä yksin jää. Hyvä kun ehtivät kimpsunsa pakata ja muuttavat eron jälkeen lastensa kanssa uuteen kotiin niin jo on uutta miestä jokaisella. Ja sitten sen uuden miehen kanssa tehdään lisää lapsia. Tällä palstalla jotenkin annetaan ymmärtää, että yh:t on saatanasta ja me lapsettomat jokin miesten unelmien täyttymys, mutta ei se tosielämässä näytä menevän ollenkaan niin. Pikemminkin tällainen lapseton vanhapiika on miesten silmissä vähän pelottava kummajainen. Eronneet miehet mieluumin tutustuvat samassa elämäntilanteessa oleviin naisiin, eli yh äiteihin. Ei minun kaltaisiin, jotka koskaan eivät lapsia ole halunneetkaan eivätkä niiden päälle mitään ymmärrä. Tavallaan se on ihan ymmärrettävääkin. Mutta minä en ole koskaan törmännyt mieheen joka jakaisi minun ajatukseni siitä, ettei lapsia halua. Siksi olenkin jäänyt yksin. Ehkä minun on mahdollista löytää mies vasta sitten kun hedelmällinen ikäni on ohitse.

        Miksikö lapset ovat este?

        No, se lapsi katsos on ihminen joten yhden hinnalla saat kaksi. Joudut luomaan heihin ihmissuhteet ja sen äidin mielessä lapsi tulee aina ensin. Se on luonnollista. Se vaikuttaa kaikkeen siinä parisuhde-elämässä se lapsi.
        Avioliitot ovat este sikäli että jos naisen menneisyys on kovin erilainen kuin esimerkiksi minun joka on käytännössä "ikisinkku" niin yhteisen sävelen löytäminen ei ole helppoa. Jos tulee myös tunne että nainen on jo "kaiken kokenut" niin mitä jaettavaa siinä enää on?

        Sinun kohdallasi sanoisin että kyse on varmaan kohtaamattomuus ongelmasta eikä sillä ole sen kanssa mitään tekemistä että miehet haluavat lapsettoman naisen joka haluaa lapsia.

        Ajatus että olet pelottavat kummajainen miesten silmissä lapsettomana on ihan sinun oma ajatuksesi.


      • Nnnaaiinennn
        Thisistheplace kirjoitti:

        Miksikö lapset ovat este?

        No, se lapsi katsos on ihminen joten yhden hinnalla saat kaksi. Joudut luomaan heihin ihmissuhteet ja sen äidin mielessä lapsi tulee aina ensin. Se on luonnollista. Se vaikuttaa kaikkeen siinä parisuhde-elämässä se lapsi.
        Avioliitot ovat este sikäli että jos naisen menneisyys on kovin erilainen kuin esimerkiksi minun joka on käytännössä "ikisinkku" niin yhteisen sävelen löytäminen ei ole helppoa. Jos tulee myös tunne että nainen on jo "kaiken kokenut" niin mitä jaettavaa siinä enää on?

        Sinun kohdallasi sanoisin että kyse on varmaan kohtaamattomuus ongelmasta eikä sillä ole sen kanssa mitään tekemistä että miehet haluavat lapsettoman naisen joka haluaa lapsia.

        Ajatus että olet pelottavat kummajainen miesten silmissä lapsettomana on ihan sinun oma ajatuksesi.

        " Jos tulee myös tunne että nainen on jo "kaiken kokenut" niin mitä jaettavaa siinä enää on?"

        Uskotko siis että 90-vuotiaana ei ole enää kivaa? Sillonhan sitä jaettavaa vasta onkin kun on ollut 100 maassa, 10 auto-kolarissa, 14 lehtijutussa, 20 työpaikassa jne jne alkaa olla jotain kerrottavaakin.


      • Thisistheplace
        Nnnaaiinennn kirjoitti:

        " Jos tulee myös tunne että nainen on jo "kaiken kokenut" niin mitä jaettavaa siinä enää on?"

        Uskotko siis että 90-vuotiaana ei ole enää kivaa? Sillonhan sitä jaettavaa vasta onkin kun on ollut 100 maassa, 10 auto-kolarissa, 14 lehtijutussa, 20 työpaikassa jne jne alkaa olla jotain kerrottavaakin.

        Siis sinusta sitä "jaettavaa" on kun toinen on jo kokenut kaiken ja jäljellä on vain ne jutut niistä muistoista ja menneisyydestä mitä toisten erityisesti kumppaneiden kanssa on puuhattu?

        Kokemukset jotka koetaan yhdessä erityisesti ainutkertaiset tapahtumat ovat suhteen suola, ei vanhojen juttujen kertominen toiselle.

        Sen takia moni asia myös alkaa maistua puulta, mm. seksi kun sinkkuna on hummattu menemään tai avioliitto koettu jne. jne. Näen jo vaikutukset itsessäni niin entäs sitten naisella jolla on ollut enemmän kumppaneita ja matkustellut paljon jne. jne.

        Käsityksesi "kokemusten jakamisesta" kertomuksina on yhtä omituinen kuin näkemyksesi masennuksesta, epätoivosta ja itsemurhauhkauksista.


      • Thisistheplace
        Nnnaaiinennn kirjoitti:

        " Jos tulee myös tunne että nainen on jo "kaiken kokenut" niin mitä jaettavaa siinä enää on?"

        Uskotko siis että 90-vuotiaana ei ole enää kivaa? Sillonhan sitä jaettavaa vasta onkin kun on ollut 100 maassa, 10 auto-kolarissa, 14 lehtijutussa, 20 työpaikassa jne jne alkaa olla jotain kerrottavaakin.

        Yksi syy miksi muuten miehet suosivat nuorempia ja nuoria naisia ei ole pelkästään ulkonäkö vaan se että nuoret naiset ovat kokemattomampia muutenkin kuin seksuaalisesti.
        Nuo naiset vaikuttavat silloin valmiimmalta kokemaan uutta, vähemmän elehtäneiltä ja fresheiltä.

        Omassa ikäluokassa moni nainen tuntuu ajatuksiltaan tätiytyneiltä tai mummotunnelista ongitulta.


      • 12121212

        Olen nuorempi kuin ap joten ei ole syytä katsella yhäreitä (eikä ap:kaan ole liian vanha selvästi alle kolmekymppisille), mutta heitän tähän kommenttini:

        Thisistheplace kirjoittaa viisaasti. Juuri noin asia on: suhteessa ratkaisee yhteiset kokemukset ja yhteiset muistot. Palstanaisistakin oikein kuvastuu sellainen ajattelumalli että nyt vain etsitään jäähdyttelysuhdetta ja elellään sitä arkea kun on ne muistot panoista Pelimies-Petrin kanssa ja elämän rakkaudesta Perhemies-Pertin kanssa. Kaikki on jo koettu, tiedetään jo mitä halutaan eli kaiken pitää mennä opitulla rutiinilla. Naisellinen innokkuus ja viattomuus on mennyttä, parisuhdemielessä lasi ei ole edes puoliksi tyhjä.

        Ja kyllä lapset ovat este.
        - jos haluan elättää lapsia, haluan elättää omia lapsiani enkä toisen miehen lapsia
        - aisurille tulee käytännössä isän velvollisuudet ilman biologisen isän oikeuksia
        - lapsi tulee aina ensimmäisenä (totta kai, tästä ei sinänsä valittamista) eli aikaa romanssille jää todella vähän jos verrataan lapsettomiin
        - lapset ovat vähän aikaa pieniä. Niinpä, mutta teini-iässä tarvii olla uusin kännykkä ja muotivaatteet. Kuka ne maksaa? Entäs onko Minttu-Petterillä säästössä asunnon käsiraha, hääbudjetti ja muutama tonni per vuosi biletysrahaa kun roikutaan yliopiston kirjoilla 7 vuotta?

        Diili on aivan käsittämättömän huono. Ja outoa sekin että yhärit etsivät miestä kun lapsi on elätysiässä, vaan mites sattuikaan kun "vapaudutaan" elättämisestä, ollaankin mieluumin yksin kuin huonossa suhteessa :D


      • Thisistheplace
        12121212 kirjoitti:

        Olen nuorempi kuin ap joten ei ole syytä katsella yhäreitä (eikä ap:kaan ole liian vanha selvästi alle kolmekymppisille), mutta heitän tähän kommenttini:

        Thisistheplace kirjoittaa viisaasti. Juuri noin asia on: suhteessa ratkaisee yhteiset kokemukset ja yhteiset muistot. Palstanaisistakin oikein kuvastuu sellainen ajattelumalli että nyt vain etsitään jäähdyttelysuhdetta ja elellään sitä arkea kun on ne muistot panoista Pelimies-Petrin kanssa ja elämän rakkaudesta Perhemies-Pertin kanssa. Kaikki on jo koettu, tiedetään jo mitä halutaan eli kaiken pitää mennä opitulla rutiinilla. Naisellinen innokkuus ja viattomuus on mennyttä, parisuhdemielessä lasi ei ole edes puoliksi tyhjä.

        Ja kyllä lapset ovat este.
        - jos haluan elättää lapsia, haluan elättää omia lapsiani enkä toisen miehen lapsia
        - aisurille tulee käytännössä isän velvollisuudet ilman biologisen isän oikeuksia
        - lapsi tulee aina ensimmäisenä (totta kai, tästä ei sinänsä valittamista) eli aikaa romanssille jää todella vähän jos verrataan lapsettomiin
        - lapset ovat vähän aikaa pieniä. Niinpä, mutta teini-iässä tarvii olla uusin kännykkä ja muotivaatteet. Kuka ne maksaa? Entäs onko Minttu-Petterillä säästössä asunnon käsiraha, hääbudjetti ja muutama tonni per vuosi biletysrahaa kun roikutaan yliopiston kirjoilla 7 vuotta?

        Diili on aivan käsittämättömän huono. Ja outoa sekin että yhärit etsivät miestä kun lapsi on elätysiässä, vaan mites sattuikaan kun "vapaudutaan" elättämisestä, ollaankin mieluumin yksin kuin huonossa suhteessa :D

        Hyvin samankaltaisia ajatuksia.

        Mitä lapsiin tulee niin vaikka ei painottaisi mitään raha asioita ja kuka elättää kenetkin niin se lapsi ja myös nuori tarvitsee aikuisen läsnäoloa sekä täysin varmasti tulet viettämään hänen kanssa sekä heidän kanssa aikaa.

        Oletko valmis siihen? Minä en todennäköisesti ole.
        On täysin eri asia jos kyse on omasta biologisesta lapsesta johon kiintymyssuhde on alkanut jo kehittyä hetkellä kun nainen kertoo olevansa raskaana.

        Uusperheitä vierestä nähneitä ja varsinkin niitä joissa miehellä ei ole ennestään lapsia ja naisella on niin se miehen asema niissä on huono. Yhteiseksi tekijäksi usein muodostuu kuten monissa artikkeleissakin on kirjoitettu ja tutkimuksissa todettu, nopeasti hankittu yhteinen lapsi joka sitoo sen miehen osaksi sitä perhettä. Tällöin molemmilla on oma lapsi sekä myös yhteinen.

        Muistuttaisin myös että niiden lasten mukana tulee naisen exä jne.
        Ei se parisuhde miehen ja naisen välissä elä missään tyhjiössä vaan olet miehenä osa sitä puolikkaan perheen arkea.

        En edes ymmärrä ihmisiä jotka yrittävät jotenkin kieltää tämän koska ei se lapsi ja kasvava nuori mihinkään siitä häviä ja sillä lapsella/nuorella on myös omat ajatukset tästä sedästä/isästä jota äiti tapailee.

        Olen kuullut niiltäkin joilla on ollut omia lapsia ennen uusperhe elämää että esimerkiksi teini-iässä se elämä on ollut lähes kirjaimellisesti yhtä helvettiä. Aika menee nimittäin töissä ja sen emännän lapsia kuljettaessa sekä heidän ongelmia selvittäessä.

        Kuulostaako tämä hyvältä siemeneltä kestävälle ja onnelliselle parisuhteelle pitkään sinkkuna olleelle lapsettomalle miehelle?

        Ei, todellakaan.


      • Nsndme
        Thisistheplace kirjoitti:

        Hyvin samankaltaisia ajatuksia.

        Mitä lapsiin tulee niin vaikka ei painottaisi mitään raha asioita ja kuka elättää kenetkin niin se lapsi ja myös nuori tarvitsee aikuisen läsnäoloa sekä täysin varmasti tulet viettämään hänen kanssa sekä heidän kanssa aikaa.

        Oletko valmis siihen? Minä en todennäköisesti ole.
        On täysin eri asia jos kyse on omasta biologisesta lapsesta johon kiintymyssuhde on alkanut jo kehittyä hetkellä kun nainen kertoo olevansa raskaana.

        Uusperheitä vierestä nähneitä ja varsinkin niitä joissa miehellä ei ole ennestään lapsia ja naisella on niin se miehen asema niissä on huono. Yhteiseksi tekijäksi usein muodostuu kuten monissa artikkeleissakin on kirjoitettu ja tutkimuksissa todettu, nopeasti hankittu yhteinen lapsi joka sitoo sen miehen osaksi sitä perhettä. Tällöin molemmilla on oma lapsi sekä myös yhteinen.

        Muistuttaisin myös että niiden lasten mukana tulee naisen exä jne.
        Ei se parisuhde miehen ja naisen välissä elä missään tyhjiössä vaan olet miehenä osa sitä puolikkaan perheen arkea.

        En edes ymmärrä ihmisiä jotka yrittävät jotenkin kieltää tämän koska ei se lapsi ja kasvava nuori mihinkään siitä häviä ja sillä lapsella/nuorella on myös omat ajatukset tästä sedästä/isästä jota äiti tapailee.

        Olen kuullut niiltäkin joilla on ollut omia lapsia ennen uusperhe elämää että esimerkiksi teini-iässä se elämä on ollut lähes kirjaimellisesti yhtä helvettiä. Aika menee nimittäin töissä ja sen emännän lapsia kuljettaessa sekä heidän ongelmia selvittäessä.

        Kuulostaako tämä hyvältä siemeneltä kestävälle ja onnelliselle parisuhteelle pitkään sinkkuna olleelle lapsettomalle miehelle?

        Ei, todellakaan.

        No mutta hyvä aikamiespoika, eihän kukaan pakota sinua ottamaa naista jolla on jo lapsi. Tämä on täysin vapaaehtoista. En ymmärrä miksi valitat asiasta kun kyseessä ei ole mikään velvollisuus. Joskus rakkaus vain on niin voimakas että tälläiset asiat eivät merkitse mitään. Eihän se sinulta ole mitään pois jos joku mies on onnellinen naisen kanssa jolla on jo lapsi ja ehkä he saavat myös yhteisiä lapsia. Se ei ole sinun tiesi mutta anna toisten ihmisten elää elämäänsä. Ehkä sinulle löytyy se oikea nainen tai sitten ei.


      • Thisistheplace
        Nsndme kirjoitti:

        No mutta hyvä aikamiespoika, eihän kukaan pakota sinua ottamaa naista jolla on jo lapsi. Tämä on täysin vapaaehtoista. En ymmärrä miksi valitat asiasta kun kyseessä ei ole mikään velvollisuus. Joskus rakkaus vain on niin voimakas että tälläiset asiat eivät merkitse mitään. Eihän se sinulta ole mitään pois jos joku mies on onnellinen naisen kanssa jolla on jo lapsi ja ehkä he saavat myös yhteisiä lapsia. Se ei ole sinun tiesi mutta anna toisten ihmisten elää elämäänsä. Ehkä sinulle löytyy se oikea nainen tai sitten ei.

        Hyvä aikamiestytteliini, kun totesin tosiasioita uusperheiden arjesta ja suhteista niin se on "valittamista"?

        On ikävää ehkä sinun kannalta että siihen liittyy negatiivisia asioita tuohon yksin- ja yhteishuoltajan tapailuun ja suhteeseen, mutta niiden asioiden toteaminen ääneen ei ole mitään "valittamista".

        Älä siis höpötä.


      • Memdmd
        Thisistheplace kirjoitti:

        Hyvä aikamiestytteliini, kun totesin tosiasioita uusperheiden arjesta ja suhteista niin se on "valittamista"?

        On ikävää ehkä sinun kannalta että siihen liittyy negatiivisia asioita tuohon yksin- ja yhteishuoltajan tapailuun ja suhteeseen, mutta niiden asioiden toteaminen ääneen ei ole mitään "valittamista".

        Älä siis höpötä.

        Totta kai siihen liittyy vaikeita asioita mutta todella monet miehet eivät niistä välitä, sinulle se tuntuu vain olevan todella iso ongelma vaikka se ei edes kosketa sinua. Noh, kyllä se siitä. Mene vaikka venyttelemään sitä pippeliä niin olo helpottaa


      • Thisistheplace kirjoitti:

        Yksi syy miksi muuten miehet suosivat nuorempia ja nuoria naisia ei ole pelkästään ulkonäkö vaan se että nuoret naiset ovat kokemattomampia muutenkin kuin seksuaalisesti.
        Nuo naiset vaikuttavat silloin valmiimmalta kokemaan uutta, vähemmän elehtäneiltä ja fresheiltä.

        Omassa ikäluokassa moni nainen tuntuu ajatuksiltaan tätiytyneiltä tai mummotunnelista ongitulta.

        Ne "freesit" (käyttävätköhän nuoret tätä sanaa?) jutut vaan tuppaavat olla sellaisia, joista setämies ei tajua mitään. Yksi syy nuorista naisista fantasiointiin lienee ajatus omaan nuoruuteen palaamisesta, mutta uusi sukupolvi elää ihan omanlaistaan nuoruutta.

        Nähtiinhän se jo Jungnerin tapauksessa, että noista suhteista mitään tule. Vaikka nainen puheidensa perusteella arvosti Jungnerin varallisuutta korkealle, niin poikki meni silti.


      • SuomiAKATvalehtelee
        Thisistheplace kirjoitti:

        Hyvin samankaltaisia ajatuksia.

        Mitä lapsiin tulee niin vaikka ei painottaisi mitään raha asioita ja kuka elättää kenetkin niin se lapsi ja myös nuori tarvitsee aikuisen läsnäoloa sekä täysin varmasti tulet viettämään hänen kanssa sekä heidän kanssa aikaa.

        Oletko valmis siihen? Minä en todennäköisesti ole.
        On täysin eri asia jos kyse on omasta biologisesta lapsesta johon kiintymyssuhde on alkanut jo kehittyä hetkellä kun nainen kertoo olevansa raskaana.

        Uusperheitä vierestä nähneitä ja varsinkin niitä joissa miehellä ei ole ennestään lapsia ja naisella on niin se miehen asema niissä on huono. Yhteiseksi tekijäksi usein muodostuu kuten monissa artikkeleissakin on kirjoitettu ja tutkimuksissa todettu, nopeasti hankittu yhteinen lapsi joka sitoo sen miehen osaksi sitä perhettä. Tällöin molemmilla on oma lapsi sekä myös yhteinen.

        Muistuttaisin myös että niiden lasten mukana tulee naisen exä jne.
        Ei se parisuhde miehen ja naisen välissä elä missään tyhjiössä vaan olet miehenä osa sitä puolikkaan perheen arkea.

        En edes ymmärrä ihmisiä jotka yrittävät jotenkin kieltää tämän koska ei se lapsi ja kasvava nuori mihinkään siitä häviä ja sillä lapsella/nuorella on myös omat ajatukset tästä sedästä/isästä jota äiti tapailee.

        Olen kuullut niiltäkin joilla on ollut omia lapsia ennen uusperhe elämää että esimerkiksi teini-iässä se elämä on ollut lähes kirjaimellisesti yhtä helvettiä. Aika menee nimittäin töissä ja sen emännän lapsia kuljettaessa sekä heidän ongelmia selvittäessä.

        Kuulostaako tämä hyvältä siemeneltä kestävälle ja onnelliselle parisuhteelle pitkään sinkkuna olleelle lapsettomalle miehelle?

        Ei, todellakaan.

        Kyllä suomalaisen akan kanssa uusperhe on kirjaimellisesti helvettiä. ÄLÄ!!!!

        Suomalaisilla akoilla on tuhannen kullin tuijotus, Provider-aisuri mielessä. ÄLÄ!!!

        Varo nyt muijien valheita uusperheistä!! Se on HIRVEÄÄÄ!!


      • Nnnaaaiinenn
        Thisistheplace kirjoitti:

        Yksi syy miksi muuten miehet suosivat nuorempia ja nuoria naisia ei ole pelkästään ulkonäkö vaan se että nuoret naiset ovat kokemattomampia muutenkin kuin seksuaalisesti.
        Nuo naiset vaikuttavat silloin valmiimmalta kokemaan uutta, vähemmän elehtäneiltä ja fresheiltä.

        Omassa ikäluokassa moni nainen tuntuu ajatuksiltaan tätiytyneiltä tai mummotunnelista ongitulta.

        Taidetaan kuitenki olla synnytty eri vuosikymmenillä jos luulet että oon vanha :D :D :D


      • Nnnaaiinennn kirjoitti:

        " Jos tulee myös tunne että nainen on jo "kaiken kokenut" niin mitä jaettavaa siinä enää on?"

        Uskotko siis että 90-vuotiaana ei ole enää kivaa? Sillonhan sitä jaettavaa vasta onkin kun on ollut 100 maassa, 10 auto-kolarissa, 14 lehtijutussa, 20 työpaikassa jne jne alkaa olla jotain kerrottavaakin.

        Tämä kaiken kokenut saattaa kuulostaa taas Ätmien keksimältä turhalta valituksenaiheelta, mutta olen törmännyt oman uuden naiseni kanssa samaan, tosin niin päin, että minä olen se kaiken kokenut.

        Eilen viimeksi suunnittelimme matkaa, jolloin yhden kohteen kohdalla nainen sanoi haluavansa näyttää minulle tämän ihanan paikan. Siihen minä, että olen käynyt exäni kanssa. Sama toistui eilen erään kahvilan kohdalla.

        Näitä juttuja on tullut paljon ja näen, että ne tuntuvat pahalta.


      • Thisistheplace kirjoitti:

        Hyvin samankaltaisia ajatuksia.

        Mitä lapsiin tulee niin vaikka ei painottaisi mitään raha asioita ja kuka elättää kenetkin niin se lapsi ja myös nuori tarvitsee aikuisen läsnäoloa sekä täysin varmasti tulet viettämään hänen kanssa sekä heidän kanssa aikaa.

        Oletko valmis siihen? Minä en todennäköisesti ole.
        On täysin eri asia jos kyse on omasta biologisesta lapsesta johon kiintymyssuhde on alkanut jo kehittyä hetkellä kun nainen kertoo olevansa raskaana.

        Uusperheitä vierestä nähneitä ja varsinkin niitä joissa miehellä ei ole ennestään lapsia ja naisella on niin se miehen asema niissä on huono. Yhteiseksi tekijäksi usein muodostuu kuten monissa artikkeleissakin on kirjoitettu ja tutkimuksissa todettu, nopeasti hankittu yhteinen lapsi joka sitoo sen miehen osaksi sitä perhettä. Tällöin molemmilla on oma lapsi sekä myös yhteinen.

        Muistuttaisin myös että niiden lasten mukana tulee naisen exä jne.
        Ei se parisuhde miehen ja naisen välissä elä missään tyhjiössä vaan olet miehenä osa sitä puolikkaan perheen arkea.

        En edes ymmärrä ihmisiä jotka yrittävät jotenkin kieltää tämän koska ei se lapsi ja kasvava nuori mihinkään siitä häviä ja sillä lapsella/nuorella on myös omat ajatukset tästä sedästä/isästä jota äiti tapailee.

        Olen kuullut niiltäkin joilla on ollut omia lapsia ennen uusperhe elämää että esimerkiksi teini-iässä se elämä on ollut lähes kirjaimellisesti yhtä helvettiä. Aika menee nimittäin töissä ja sen emännän lapsia kuljettaessa sekä heidän ongelmia selvittäessä.

        Kuulostaako tämä hyvältä siemeneltä kestävälle ja onnelliselle parisuhteelle pitkään sinkkuna olleelle lapsettomalle miehelle?

        Ei, todellakaan.

        Todella hyvää analysointia ja noin sen näen minäkin..
        Jari Tervo on joskus sanonut että: - fiksu ihminen oppii toisten virheistä. Normi ihminen oppii omista virheistään ja tyhmät ihmiset eivät opi koskaan-.


      • Nnnaaineennn
        BEM kirjoitti:

        Tämä kaiken kokenut saattaa kuulostaa taas Ätmien keksimältä turhalta valituksenaiheelta, mutta olen törmännyt oman uuden naiseni kanssa samaan, tosin niin päin, että minä olen se kaiken kokenut.

        Eilen viimeksi suunnittelimme matkaa, jolloin yhden kohteen kohdalla nainen sanoi haluavansa näyttää minulle tämän ihanan paikan. Siihen minä, että olen käynyt exäni kanssa. Sama toistui eilen erään kahvilan kohdalla.

        Näitä juttuja on tullut paljon ja näen, että ne tuntuvat pahalta.

        Näkisin kuitenkin asian olevan niin että jos olisit möllöttänyt neljän seinän sisällä suuren osan elämääsi, se olisi vielä pahempi. Mitä ytmimpi mies on sitä enemmän sillä on kokemuksia ja mitä enemmän nainen on ollut ytmin kanssa sitä enemmän naisella kokemuksia (huom! Älkää tulkitko seksuaalisua kokemuksia, siinä asia menee toisinpäin eli mikäli nainen on ollut ytmin kanssa parisuhteessa, hän on seksihurjastellut vähemmän kuin jos olisi ollut ketmin tai ätmin kanssa tai sinkkuna).
        Ja jos nyt tyttöystäväsi on täysin eri tasoa elämänkokemuksessa kuin sinä niin täysin ymmärrettävää että ongelmia tulee olemaan!!!


      • Nnnaaiinenn
        BEM kirjoitti:

        Tämä kaiken kokenut saattaa kuulostaa taas Ätmien keksimältä turhalta valituksenaiheelta, mutta olen törmännyt oman uuden naiseni kanssa samaan, tosin niin päin, että minä olen se kaiken kokenut.

        Eilen viimeksi suunnittelimme matkaa, jolloin yhden kohteen kohdalla nainen sanoi haluavansa näyttää minulle tämän ihanan paikan. Siihen minä, että olen käynyt exäni kanssa. Sama toistui eilen erään kahvilan kohdalla.

        Näitä juttuja on tullut paljon ja näen, että ne tuntuvat pahalta.

        Mikäli olet matkustanut maailman ympäri, ota kumppani joka on matkustellut paljon. Jos olet istunu netissä kokoelämäsi, ota toinen kotona tietsikalla ollut, jos olet ollut asunnoton, ota toinen joka on myös ollut asunnoton. Huomattaa huomattavasti elämää parisuhteessa kun molemmilla noin samanverran kokemuksia.


      • Nnnaaineennn kirjoitti:

        Näkisin kuitenkin asian olevan niin että jos olisit möllöttänyt neljän seinän sisällä suuren osan elämääsi, se olisi vielä pahempi. Mitä ytmimpi mies on sitä enemmän sillä on kokemuksia ja mitä enemmän nainen on ollut ytmin kanssa sitä enemmän naisella kokemuksia (huom! Älkää tulkitko seksuaalisua kokemuksia, siinä asia menee toisinpäin eli mikäli nainen on ollut ytmin kanssa parisuhteessa, hän on seksihurjastellut vähemmän kuin jos olisi ollut ketmin tai ätmin kanssa tai sinkkuna).
        Ja jos nyt tyttöystäväsi on täysin eri tasoa elämänkokemuksessa kuin sinä niin täysin ymmärrettävää että ongelmia tulee olemaan!!!

        En usko, että kokeneisuudestani tulee ongelmaa, vaikka joskus johonkin asiaan saattaa pettyäkin, koska emme koe asiaa ensimmäistä kertaa yhdessä. Tämä erityisesti siksi, että naiset arvostavat miehen kokeneisuutta mielestäni vähän liikaakin.

        Halusin vain tuoda asian esille siksi, että yleensä nämä "historialla on merkitystä" "etsin kokematonta naista" leimataan idiooteiksi näissä keskusteluissa, jotka eivät ymmärrä tosielämästä mitään.


      • Rose_91

        Minäkään en oikein ymmärrä miksi sitä pidetään niin pahana, jos ei halua kumppanikseen hekilöä, jolla on jo lapsi. En minäkään olisi halunnut kumppanikseni miestä, jolla on ennestään lapsia. Miksikö? Siksi, että en ole valmis vielä kenenkään äitipuoleksi. Lapsi on osa pakettia ja jos kokee, ettei lapsiarkeen ole valmis niin sitten vaan ei ole.

        Ja ehkä kyse on myös siitä, että oman kumppaninsa kanssa haluaisi jotain ainutlaatuista mitä ei muiden kanssa ole.


      • 212123
        Rose_91 kirjoitti:

        Minäkään en oikein ymmärrä miksi sitä pidetään niin pahana, jos ei halua kumppanikseen hekilöä, jolla on jo lapsi. En minäkään olisi halunnut kumppanikseni miestä, jolla on ennestään lapsia. Miksikö? Siksi, että en ole valmis vielä kenenkään äitipuoleksi. Lapsi on osa pakettia ja jos kokee, ettei lapsiarkeen ole valmis niin sitten vaan ei ole.

        Ja ehkä kyse on myös siitä, että oman kumppaninsa kanssa haluaisi jotain ainutlaatuista mitä ei muiden kanssa ole.

        Samaa mieltä. Saatan olla hieman vanhanaikainen, mutta mielestäni lapselle kuuluu isä ja äiti, ei isää ja äitipuolta ja/tai äitiä ja isäpuolta.


      • Halimies_Helsinki
        kolmekymppinennainen kirjoitti:

        Miksi ne avioliitot ja lapset sitten on niin kauhea este? Lapset on pieniä vain hetken ja alkavat sitten elää omaa elämäänsä. Ja jos on este, niin kyllä nykyaikana on meitä omasta halusta lapsettomiakin naisia. Hassua, että minä sitten taas en ole löytänyt miestä siksi että en lapsia halua ollenkaan. Kyllä mun lapsia omaavat ystävättäreni löytävät miehiä erojensa jälkeen jatkuvasti, eivät he ikinä yksin jää. Hyvä kun ehtivät kimpsunsa pakata ja muuttavat eron jälkeen lastensa kanssa uuteen kotiin niin jo on uutta miestä jokaisella. Ja sitten sen uuden miehen kanssa tehdään lisää lapsia. Tällä palstalla jotenkin annetaan ymmärtää, että yh:t on saatanasta ja me lapsettomat jokin miesten unelmien täyttymys, mutta ei se tosielämässä näytä menevän ollenkaan niin. Pikemminkin tällainen lapseton vanhapiika on miesten silmissä vähän pelottava kummajainen. Eronneet miehet mieluumin tutustuvat samassa elämäntilanteessa oleviin naisiin, eli yh äiteihin. Ei minun kaltaisiin, jotka koskaan eivät lapsia ole halunneetkaan eivätkä niiden päälle mitään ymmärrä. Tavallaan se on ihan ymmärrettävääkin. Mutta minä en ole koskaan törmännyt mieheen joka jakaisi minun ajatukseni siitä, ettei lapsia halua. Siksi olenkin jäänyt yksin. Ehkä minun on mahdollista löytää mies vasta sitten kun hedelmällinen ikäni on ohitse.

        MIKSI luulet, etteivät miehet sinua haluaisi ?

        Vai onko niin, että pitkä, kookas ja lihaksikas mies ei sinua halua?

        Minä ainakin haluan naisen, joka ei halua lapsia. YH-äiti ei kelpaa minulle.

        mutta mikset laittanut numeroasi kirjoitukseesi, että sinulle voi soittaa ja sopia treffit?

        Jos olisit laittanut, niin ehkäpä olisimme jo tavanneet.

        Ja treffeillä tarjoan ison annoksen helliä halauksia.... ja niitä saa lisää, paljon, joka päivä ja joka yö.

        Kyllä aidosti rakastavia miehiä on, mutta suurin osa naisista on joko jo varattuja, tai sitten nirppanokkia.

        Joten: järjestä itsesi treffeille, niin sinun ei tarvitse yksin olla.

        Heellyyden- ja rakkaudentäyteinen loppuelämäsi voi alkaa nyt, jos vain haluat kanssani halitreffeille.


    • Ikis__M

      "Sen "oikean" tai "sopivan" löytäminen on täyttä utopiaa."

      Nyt kun olet tuon ymmärtänyt niin tervetuloa vaan joukkoon tuimaan joka tuon myös on ymmärtänyt. Nyt voitkin alkaa paranemaan kun ei tarvitse hakea mitään kun tietää sen turhaksi, olosi tulee paranemaan päivä päivältä ja aika pian totut ajatukseen että elät ja luultavasti myös kuolet yksin, se on aika helpottavaa kun ei tarvitse olla taakkana kenellekään eikä kukaan ole sinulle. Tietenkin kohtaloaan voi vähän malliksi "valittaa" täällä, se ikäänkuin kuuluu asiaan sinkut palstalla mutta ei sinkkuudesta oikeasti kannata ongelmaa tehdä.

      • Thisistheplace

        Sinkkuhan tässä on lähes aina oltukin. Niin lyhyitä on suhdeyrityksen olleet että ei niistä mitään romaania voi kirjoittaa.

        Olo ja takki on vain aika tyhjä juuri nyt.

        En usko kohtaloon ja toisaalta tuo taakka ajatus on omituinen. Koen että itselläni olisi ollut aika paljon tarjottavaa naiselle vaikkei ehkä materiaalisessa mielessä kylläkään.

        Nykyaikana on vain lähes mahdotonta löytää sopivaa ja sen kuonan määrä mitä on kokenut on muodostunut siihen eteen vuoreksi jonka yli en jaksa enää vain kiivetä.

        Jostain olen aina ajatellut että kuolen yksin joten ei se sinällään ole uutta. Tämän kaiken lopullisuus tuntuu vain oudolta, haaveet ja unelmat ovat hävineet aivan yhtäkkiä jonnekin pois.
        Ehkä tämä on joku alkava neljän kympin kriisi.........


      • Thisistheplace

        Mutta kiitos sanoistasi.
        Tiedän ainakin etten kulje yksin, veliseni.


      • Thisistheplace kirjoitti:

        Mutta kiitos sanoistasi.
        Tiedän ainakin etten kulje yksin, veliseni.

        Joo kyllä tuo on monissa miehin todettu, et niitä "oikeita" ihan joka oksalla kasva ja mielestäni nämä jotka muka heti kohta löytää aina uutta kaveria panee kyllä miettimään, et siinä otetaan tasan se ensimmäinen jolta nyt sattuu samaan. Siinä ei välttämättä monikaan mies mitään ihmeempiä "kemioita" lähe hakemaan.
        Kun ei saada tuota ja tuota, niin sitten otetaan siitä vierestä se yhäri.


      • Thisistheplace
        CamelBoots kirjoitti:

        Joo kyllä tuo on monissa miehin todettu, et niitä "oikeita" ihan joka oksalla kasva ja mielestäni nämä jotka muka heti kohta löytää aina uutta kaveria panee kyllä miettimään, et siinä otetaan tasan se ensimmäinen jolta nyt sattuu samaan. Siinä ei välttämättä monikaan mies mitään ihmeempiä "kemioita" lähe hakemaan.
        Kun ei saada tuota ja tuota, niin sitten otetaan siitä vierestä se yhäri.

        Ei, niitä nykyään varsinkaan noita "oikeita" ole paljoa.
        Samaa on jutellut moni mies. Osalla näyttää olevan vain usko siihen että löytyy joku joten jaksavat yrittää yrittämistään.
        Sitten on niitä jotka tyytyy vain johonkuhun jota jaksavat panna tai jonka kanssa on ihan mukava olla.

        On vain alkanut tulemaan naisten seurassa ahdistunut olo jos alan heitä ajattelemaan mahdollisina kumppaneina ja treffit maistuvat selluloosalta.


      • Thisistheplace kirjoitti:

        Ei, niitä nykyään varsinkaan noita "oikeita" ole paljoa.
        Samaa on jutellut moni mies. Osalla näyttää olevan vain usko siihen että löytyy joku joten jaksavat yrittää yrittämistään.
        Sitten on niitä jotka tyytyy vain johonkuhun jota jaksavat panna tai jonka kanssa on ihan mukava olla.

        On vain alkanut tulemaan naisten seurassa ahdistunut olo jos alan heitä ajattelemaan mahdollisina kumppaneina ja treffit maistuvat selluloosalta.

        Kuullostaa tutulta tuo viimeinen...Onkohan se joku juttu joka tulee tuossa 35v jälkeen miehille:D
        Joo, mut ite en ihmeemmin etsi mitään tai ketään, eli jos nyt osuu kohalle jotain mielekästä sattumalta, niin sitten, mutta että etsimällä etsisi, niin ei veikkonen minä siihen lähe.


      • 1119
        Thisistheplace kirjoitti:

        Ei, niitä nykyään varsinkaan noita "oikeita" ole paljoa.
        Samaa on jutellut moni mies. Osalla näyttää olevan vain usko siihen että löytyy joku joten jaksavat yrittää yrittämistään.
        Sitten on niitä jotka tyytyy vain johonkuhun jota jaksavat panna tai jonka kanssa on ihan mukava olla.

        On vain alkanut tulemaan naisten seurassa ahdistunut olo jos alan heitä ajattelemaan mahdollisina kumppaneina ja treffit maistuvat selluloosalta.

        "Ei, niitä nykyään varsinkaan noita "oikeita" ole paljoa"
        Eihän niitä aiemminkaan ole "paljoa" ollut. Eivät ihmiset koskaan historiansa aikana helposti ole sitä sopivinta kumppania löytäneet. Tyytymissuhteissa sitä enimmäkseen on kautta historian eletty. Usein on eletty koko aikuisikä erittäin epätyydyttävässä, katkerassa aviosuhteessa.


      • Thisistheplace
        1119 kirjoitti:

        "Ei, niitä nykyään varsinkaan noita "oikeita" ole paljoa"
        Eihän niitä aiemminkaan ole "paljoa" ollut. Eivät ihmiset koskaan historiansa aikana helposti ole sitä sopivinta kumppania löytäneet. Tyytymissuhteissa sitä enimmäkseen on kautta historian eletty. Usein on eletty koko aikuisikä erittäin epätyydyttävässä, katkerassa aviosuhteessa.

        Itseasiassa ajattelen että aiemmin on ollut enemmän sopivia ja syynä on ollut se että elämä on ollut yksinkertaisempaa ja mahdollisia vaihtoehtoja elämän kululle on ollut vähemmän.
        Nykyään vaihtoehtoja on enemmän sekä elämänkulkuja joten asiat muuttuvat ja se "oikea" voi vaikuttaa helposti vähemmän oikealta ajan kuluessa tai niitä kaikkia vaihtoehtoja vertaillessa.

        Tosin tarkoitin että nykyään sen oikean löytäminen on vaikeaa jonka kanssa sitoutua, mutta lähes sama asia.

        En usko siis että "se oikea" on mikään määritys jollekin kohtalon omaiselle sielujen yhteen sulautumiselle tai edes biologisille asioille koska suurin osa ihmisistä on siten enemmän tai vähemmän yhteensopivia joka tapauksessa.


    • Herra44

      Olet oikeastaan aika nuori. Itse olen luovuttanut nyt 44v. Aina ihmissuhteen loppumisen jälkeen tulee paha olo.

      Minusta tuntuu että nyt, kaiken kokemani jälkeen, osaisin olla loistava kumppani. Toisaalta vaadin myös vastapuolelta jotain. Sitoutumista, avoimuutta, rehellisyyttä.

      No ehkäpä vanhainkodissa sitten. Aina kun näen onnellisen tai onnettoman pariskunnan liikenteessä, alkaa itkettämään. Olisin mielummin huonossa suhteessa kuin yksin, vaikka se kuulostaa hullulta.

      • Niin..Olet kuin siivetön lintu. Pakko saada se joku siihen syöttämään ja juottamaan kulissit.


      • Ikis__M

        Camelbootsilta hyvin sanottu, kasvata ne siivet ja opettele lentämään yksin, se on aika helppoa, helpompaa kuin kaksin.


      • seed
        CamelBoots kirjoitti:

        Niin..Olet kuin siivetön lintu. Pakko saada se joku siihen syöttämään ja juottamaan kulissit.

        Ei nyt ihan niinkään, ei kukaan ole minusta huolehtinut, päinvastoin. Onhan minulla pari poikaa tässä. Olen vain niin kauan ollut yksin, että joskus tuntuu pahalta. En edes tiedä mitä tahtoisin, en enää.

        Ymmärrän kyllä ettei kukaan tällaiseen elämään tahdo sekaantua. Vaikka kilttejä kai ollaan. Töitä, poikien juttuja ja pikkuhiljaa varmaan hirvittävä testoeritys lapsiltakin. Silti, ehkä joskus haluan jotain. Nyt ei.


    • Viimeinen_oljenkorsi

      Ota nainen jolla on värillinen kakara. Niille kelpaa ätmikin.

    • Dirkki2016

      Jaan kyllä saman tunteen koska suomalaiset naiset ovat monesti susi suomalaiselle miehelle, mutta periksi ei minusta kannata antaa, koska naisia on niin paljon myös eri maissa. Kyllä yksinhuoltajista kanssa löytyy mukavia ja hyviä naisia. Ulkomailta tosi kultaisia ja ihania naisia, joilla on jo lapsi ja jotka varmasti arvostavat ihan kumppanuutta! Kokeilisivatpa miehet enemmän tutustumista ulkomaalaisiin naisiin!

      Minulla on ollut muuten nelikymppisenä pari neljänkympin kriisiä ja olen ajatellut että sukulaisten joutuminen manan majoille voisi aiheuttaa kriisiytymistä, että mitä itse meinaan tehdä kun ikää tulee lisää ja että haluaisin kokea vielä oikein roihuavan tosirakkauden! 40 voi olla sillen aika paha ikä siinä mielessä.

    • AinaJätetty

      Ihan kun minun suusta. Ikää tosin vuosi vähemmän mutta olen kyllästynyt koko parisuhde touhuun. En vaan löydä/saa sellaista naista ikinä joka myös rakastaisi minua. Ovat vaan hetken ja jättävät ja siirtyvät toisen ukon kainaloon. Mut on jätetty 37 suhteesta. 38. jätin itse kun nainen oli väkivaltainen. Pettämiset ja jättämiset naisten osalta ovat tulleet niin tutuiksi joten ihan kuten sanoit varsinaiset pakit eivät enään ole vuosiin minua hetkauttaneet. Kun tietää jo suhteeseen lähtiessään että pakit tulee jos ei turpiin niin ei niille oikein odotuarvoa laske. No nyt on 39 mahdollinen nainen tosi "kiinnostunut" minusta. No joo voishan senkin kortin katsoa mutta hirteenkään en mene kun pakit taas tulee. Mun kohdalla yhden kissalaumankaan elämät ei olis riittäneet jättämisten jälkeisiin itsareihin. Kun tiedän millaisia naiset on niin yhtälailla oikeasti tunnen myötätuntoa täällä naisettomuudesta kärsivien "ätmien" suhteen.

      • teepalvelusitsellesi

        Sun on aika hakea apua terapeutilta. Tarvitset uusia näkökulmia elämääsi. Nyt vain junnaat paikallasi, ajatuksesi näyttävät kiertävän kehää.


      • 2758

        Noin suurella suhdemäärällä ei taida laatua ehtiä katsoa?
        Miksi ylipäänsä lähdet suhteeseen kun valmiiksi se on jo taputeltu sun osalta?
        Oletkohan nyt aina ollut se jätetty ollut?


      • vaikeaalöytää

        Niin tuntuu hurjalta tuo melkein 40 suhdetta tuon ikään mennessä.Mieheillä vain pitää olla joku ja tuolla historialla kunnon nainen ei lähde kyllä rakentamaan mitään.Tänäpäivänä ongelma on liian leväperänen asenne joka on sekä miehissä että naisissa.


      • Thisistheplace

        Aika hurja luku suhteita ja jättämisiä. Minun kohdalla puhutaan huomattavasti vähäisemmistä määristä ja sanoisin että miksi on erottu on johtunut osaltaan minunkin valinnoistani joten en voi sanoa olevani "jätetty". On tullut tunne että ne suhteet jotka naisten mielestä ovat menneet "hyvin" on tuntunut minulta täysin puulta joka ei koskaan etene mihinkään.
        Oikeastaan ehkä vain pari on ollut sellaista joista olisi varmaan minun mielestäni voinut kehittyä enemmän koska koin aika voimakkaasti yhteenkuuluvuuden tunnetta naisten kanssa, mutta toisaalta ymmärrän miksi naiset halusivat erota koska kuitenkin niitä eroavaisuuksia jotka olisivat varmaan jatkossa aiheuttaneet saman tilanteen oli kuitenkin jo löytynyt.

        Se mikä sapettaa on että aika paljon on tullut kaikenlaista kuraa myös niskaan naisia tapaillessa ja yleisesti naisten asenne vaikuttaa olevan hyvin erilainen kuin mitä minulla on suhteiden suhteen. Otan kaiketi asiat paljon vakavammin kuin nykyään nämä kultivoituneet naiset joiden mielestä kukasta kukkaan lentely on vain kivaa eikä toiseen tarvitse tosissaan tutustua ellei heti liekki roihahda.

        Tulee mieleen että porukka ja tässä tapauksessa naiset etsivät enemmänkin suhdetta suhteen statuksen vuoksi ja kokemuksia sekä seksiä eikä niinkään sitoutumista ja kiintymystä johonkuhun tärkeään.


      • Thisistheplace
        Thisistheplace kirjoitti:

        Aika hurja luku suhteita ja jättämisiä. Minun kohdalla puhutaan huomattavasti vähäisemmistä määristä ja sanoisin että miksi on erottu on johtunut osaltaan minunkin valinnoistani joten en voi sanoa olevani "jätetty". On tullut tunne että ne suhteet jotka naisten mielestä ovat menneet "hyvin" on tuntunut minulta täysin puulta joka ei koskaan etene mihinkään.
        Oikeastaan ehkä vain pari on ollut sellaista joista olisi varmaan minun mielestäni voinut kehittyä enemmän koska koin aika voimakkaasti yhteenkuuluvuuden tunnetta naisten kanssa, mutta toisaalta ymmärrän miksi naiset halusivat erota koska kuitenkin niitä eroavaisuuksia jotka olisivat varmaan jatkossa aiheuttaneet saman tilanteen oli kuitenkin jo löytynyt.

        Se mikä sapettaa on että aika paljon on tullut kaikenlaista kuraa myös niskaan naisia tapaillessa ja yleisesti naisten asenne vaikuttaa olevan hyvin erilainen kuin mitä minulla on suhteiden suhteen. Otan kaiketi asiat paljon vakavammin kuin nykyään nämä kultivoituneet naiset joiden mielestä kukasta kukkaan lentely on vain kivaa eikä toiseen tarvitse tosissaan tutustua ellei heti liekki roihahda.

        Tulee mieleen että porukka ja tässä tapauksessa naiset etsivät enemmänkin suhdetta suhteen statuksen vuoksi ja kokemuksia sekä seksiä eikä niinkään sitoutumista ja kiintymystä johonkuhun tärkeään.

        Loppukappaleeseen lisätäkseni, poikkeuksena kodin ja pesän rakentamisviettinsä vallassa olevat naiset jotka ovat sillä tavoin pullamaisen pehmeitä ja tahtoisivat että mies asettuu aloilleen heidän kanssaan juuri nyt jotta saisivat kohta pullauttaa sen kaikkien odottaman pienokaisen ulos.


    • Kilttiatm

      Minua ei kaduta että en alkanut jännämieheksi. Jos olisin ollut jännämies minulla olisi perhe ja lapsia tällä hetkellä

      • Tuhmaytm

        Olet liian ruma rakkauteen vaikka olisitkin jännämies.


    • uskoulkopuolista

      Mikään ei ole ohi tuossa iässä. Nyt sun lämäsi vasta alkaa :)

    • Jos ikää on noin paljon ja itse tekee siitä itselleen ongelman, että saman ikäisillä naisilla on jo parisuhde- ja avioliittokokemusta, niin kyllähän se niin on, että pyyhe on ihan sama heittää jo kehään. Toisaalta kysehän ei ole mistään sellaisesta päätöksestä, johon on sidottu virallisesti ja julkisesti lopun ikäänsä. Mitä jos välillä relaisit täydellisesti seuran hausta ja tekisit kaikkea muuta; opiskelisit, harrastaisit, matkustelisit, lähtisit vapaaehtoistyöhön ulkomaille (jos on mahdollisuus ottaa vuorotteluvapaata) tms?

      • 9plus15

        Miksi ei kumppanin kanssa/aikana voi opiskella, harrastella, matkustella yms?


      • Thisistheplace

        En maininnut että olisi ongelma että toisella on parisuhde- ja avioliittokokemusta. Puhuin siitä että hyvin erilaiset elämänkokemukset ja -tarinat voi olla hankala sovittaa yhteen puolin ja toisin.

        "itä jos välillä relaisit täydellisesti seuran hausta ja tekisit kaikkea muuta; opiskelisit, harrastaisit, matkustelisit, lähtisit vapaaehtoistyöhön ulkomaille (jos on mahdollisuus ottaa vuorotteluvapaata) tms?"

        Miksi lähtisin vapaaehtoistyöhön ulkomaille eli siis orjatyöhön? Hyvää hyvyyttäni kun ei ole "perhettä rasitteena"? Ketä menisin sinne auttamaan? Jotain kehitysmaan ihmisiä jotka usein aiheuttavat omat ongelmansa? häh?
        Kaikkea noita muita onkin jo tehty.

        Olen relaillut viime aikoina seuran hausta noin parin vuoden ajan oikeastaan. Huomasin vain ettei se enää toimi kun satunnaisesti kokeilin.


      • Thisistheplace kirjoitti:

        En maininnut että olisi ongelma että toisella on parisuhde- ja avioliittokokemusta. Puhuin siitä että hyvin erilaiset elämänkokemukset ja -tarinat voi olla hankala sovittaa yhteen puolin ja toisin.

        "itä jos välillä relaisit täydellisesti seuran hausta ja tekisit kaikkea muuta; opiskelisit, harrastaisit, matkustelisit, lähtisit vapaaehtoistyöhön ulkomaille (jos on mahdollisuus ottaa vuorotteluvapaata) tms?"

        Miksi lähtisin vapaaehtoistyöhön ulkomaille eli siis orjatyöhön? Hyvää hyvyyttäni kun ei ole "perhettä rasitteena"? Ketä menisin sinne auttamaan? Jotain kehitysmaan ihmisiä jotka usein aiheuttavat omat ongelmansa? häh?
        Kaikkea noita muita onkin jo tehty.

        Olen relaillut viime aikoina seuran hausta noin parin vuoden ajan oikeastaan. Huomasin vain ettei se enää toimi kun satunnaisesti kokeilin.

        Itse ajattelin vapaaehtoistyöllä jotain luonnonsuojelutyötä, mutta voihan sen nähdä noinkin.


      • Thisistheplace

        En ole kokenut luonnonsuojelutyötä omakseni. En äänestä vihreitä. Reagoin noin koska koko ajatus on surkuhupaista.


    • herranjestassentään

      Joo, ei mitään asiaa enää nuorten osastolle, se on totta.
      Se on alettava jahtaan nyt niitä jo kerran-pari eronneita, kato, joilla on jo aikuset lapset ja oma talo ja toimeentulo.
      Uusioperhe. Leskeneläke. Alivuokralainen. Siinä sitä tän hetken sanastoa sulle.

      • Thisistheplace

        En näe noissa kyllä mitään järkeä enkä myöskään tunnetta omalta puoleltani.

        Osa asioista on toki tosiasioita ja toisaalta en kyllä mitään nuorikkoa ole ollut etsimässäkään.
        Eroni heihin on varmaan yhtä suuri kuin näihin toisen ja kolmannen kierroksen naisiin.

        Jotenkin koen tämän parisuhteilun joita sinäkin tuossa maalailet jonkinlaisena statusleikkinä ja se on jo sinällään ahdistava ajatus olipa se toinen osapuoli millainen ja minkäikäinen tahansa.


    • KiellänTotuuden

      Kaikki on todellakin ohi, vaikka ikävöinkin erästä suloista naista toisella palstalla luetuimpien ikävöintien arvoisesti.

      • Thisistheplace

        Jännää, mutta en ikävöi ketään tiettyä erityistä henkilöä. Naisia on kuitenkin kulkenut ohitse jne. niin monta että yhteen niiden tunteiden liittäminen ei oikein toimisi.
        Näen että elämässäni oli aikoja jolloin polkuja oli auki, mutta erinäiset asiat tulivat minun ja näiden naisten väliin.

        En usko että menneisyyden kaivelu kenellekään esimerkiksi sinulle tuon suloisen naisen osalta mitään parantaa tai helpottaa.


    • rumamaija

      "Jotenkin olisin kaivannut elämääni ennen kaikkea kiintymyssuhdetta puolin ja toisin. Ihastukset ja leimuava/repivä rakkaus on joskus koettu. Se on yliarvostettu juttu.

      Mutta se että löytää sopusuhtaisen naisen jonka kanssa jutut käy yksiin....se on harvinaista."

      Mulla on justiinsa päinvastoin, eli olisin kaivannut elämääni ennen kaikkea sitä leimuavaa/repivää RAKKAUDEN tunnetta. Sen sijaan olen kyllä kokenut tasapainoisen parisuhteen ihmisen kanssa, jonka kanssa jutut kävivät kaikin puolin yksiin ja johon varmaan ajan kanssa olisin kiintynytkin. Minusta se puolestaan on yliarvostettua, jos siihen ei liity rakkauden tunnetta.

      Ja minusta juuri päinvastoin se on harvinaista, että löytää sen rakkauden tunteen. Se taas ei niinkään, että löytää ominaisuuksiltaan ja ajatusmaailmaltaan sopivan ihmisen parisuhteeseen.

    • brbr

      Joo ei kannata hakata päätä samaan seinään, tulee vaan pää pipiks. :D Öitä!

    • JooEiKiitos

      Vapaaehtoistyö olis kammottavaa paskaa. Mitä ihmettä menisi vapaaehtoistyöhön johonkin huijareiden koordinoimaan paskaprojektiin..?? Siellä tuhannen kullin katseella varustetut kotkat sitten "koordinois" projektia ts. paperin kääntelyä pinosta pinoon ja tolkuttomia ja turhia puheluita toisten idioottivirkaheittoihmisten kanssa ( panettaisvat itseään paikallisilla miehillä) - ja tyhmät länsiorjat tekis jotain hyödytöntä paskaa ja maksais siitä itsensä kipeiksi. YÖKKKKKKKK!

    • mikael_karva_kulli

      Sinussa on liikaa ylpeyttä tällä hetkellä että tutustuisit keneenkään. Et halua antaa rakastumisen tunteelle valtaa koska olet kontrollifriikki.

      Olet konformisti jolle pitäisi olla vain tietynlainen nainen. Muuten ei kelpaa.

      No suomiakkojen suhteen peli onkin menetetty. Näin se vaan on!

      • Thisistheplace

        Totta kai pitää olla "tietynlainen", miksi kiduttaa itseä tai toista suhteessa? Ne jutut olen jo nähnyt katsos.

        Siis sinustako "rakastumisen tunteelle" pitää antaa tilaa siten että on itselleen sopimattomien henkilöiden kanssa ja jos siihen ei taivu niin on "kontrollifriikki".

        Sulla on termit hieman sekaisin.

        Ylpeyttä on hyvä olla, en minä ole mikään hattu kourassa kävelevä, nöyristele jees-jees mies.


    • realissmi

      Useissa ketjuissa miehet kertovat haluavansa nuorempia naisia ja perustelevat tämän sillä että nuoremmat ovat freesimpiä ja avoimempia tulevaan sekä viattomia uskomaan rakkauteen. Tässä ketjussa näkee vanhempien miesten freesiyden tason.
      Ei siinä mitään, yleensähän sitä ei näe realistisesti itseään ja haluaa "pelastautua" toisen kautta. Kukaan nuorikko ei jaksa aikuisen miehen kanssa kauaa, jokainen joka lukee ketjun ymmärtää miksi.
      Omanikäisistä kannattaa ne puolisot etsiä ja jos ei löydy ollaan yksin sitten.

      • Thisistheplace

        "Kukaan nuorikko ei jaksa aikuisen miehen kanssa kauaa, jokainen joka lukee ketjun ymmärtää miksi."

        Kerrotko miten tuon päättelet?

        Olen freesi, sinä et. Itke sitä.


    • Äläpä nyt lannistu! Kyllä se siitä.
      Keskity muihin asioihin, niin tuokin järjestyy vielä!

    • freeUself

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe