Muita mielenterveys diagnooseja bibon lisäksi

Bipoherra

Mulla ollut muutaman vuoden diagnosoitu bipo ja sen lisäksi pakko-oire häiriö ja luulosairaus. Pakko-oire häiriö on mm. tehnyt sen, että mitään lääkkeitä en ole syönyt vuoteen. Sairaus tosin pysynyt omasta mielestäni suht hyvin kontrollissa (omasta mielestä). Esiintyykö muilla monioireisena ja kuinka pitkään on selviydytty ilman lääkkeitä?

3

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrererererre

      Ahdistusta on ollut teinistä saakka, masennusta, tosin se kuuluu varmaan tuohon bipoon ja sitten paniikkokohtauksia saan yhä silloin tällöin vaikka olen jo yli 30-vuotias monet nähnyt ja kokenut nainen

    • biboherra2

      Joo mulla kans ikää yli 30. Ahdistus ja paniikkikohtauksia yllä mainittujen lisäksi. Vaikka olen työelämässä tottunut esiintymään isoillekin porukoille ja muutenki monessa sopassa keitetty.
      Pystytkö olemaan ilman lääkitystä vai syötkö säännöllisesti?

    • Lollipop_

      Pitkäkestoista ahdistusta sekä rauhattomuutta on aina kausittain ja joskus kerran tai pari vuodessa tulee myös sen verran vakava paniikkokohtaus että joudun menemään loppupäiväksi kotiin sängylle makaaman ja henkeä haukkomaan.

      Ahdistus tulee yleensä silloin kun on masennuskausi menossa, mutta paniikkokohtaus voi iskeä ihan milloin vain ja usein syyykin jää epäselväksi. Viimeksi olin ihan normaalisti menossa metrolla töihin kun se iski ja jouduin jäämään seuraavalla pysäkillä pois ja kävelin takaisin kotiin (matkaa lähes tunnin kävely) kun en voinut enää takaisin metrovaunuun mennä. Soitin töihin saikkua 2 päivää ja kolmantena päivänä olin jo ihan kunnossa. Tuo oli koko vuoden 2015 ainoa paniikkokohtaus. Teininä sain paniikkokohtauksia varmaan 10-30 joka vuosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe