Jyväskylän sirkus

Kristian.Sheikki.Laakso

Kyllähän oli aika sirkus koko kokous.

Mutta ei sinällään yllättänyt, kun tuota masinointia oli odotettavissa kun suoraselkäisenä toin ongelman julkisesti esiin.

Mutta en ihan olisi uskonut, että noin törkeetä toimintaa voi olla. Marjatta Herralakin kokouksen alussa vaati, ettei kokouksessa saisi olla edes paikalla kuin ainoastaan jäsenet.

Mutta "onnittelut" Pesosell., Olit liki 50 vuotisen elämäni aikan neljäs ihminen joka on on saanut minut harhautettua ja murenettua minun 100% kannatuksen ja vilpittömän ihailun. En olisi ikinä uskonut, niin sympaattisen miehen olevan noin kiero. Kyllähän minua heti alussa jo varoiteltiin, mutta luotin omaan vaistooni.

55

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MisterObvious

      Jos kerran kyse on Itsenäisyyspuolueen kokouksesta, kenelle se sitten on tarkoitettu ellei juuri puolueen jäsenille?

      • pysytään.totuudessa

        Meillä on ihmisiä, kuten Sinikka Tyynelä, joka on monta kertaa ollut ehdokkaamme. Koska hän ei usko puoluepolitiikkaan on sitoutumaton. Kokouksessa oli kaikkiaan neljä ei-jäsentä ja kaikille heille annettiin puhe- ja läsnäolo-oikeus. Tyynelä oli loppuun asti ja loppupuheenvuorossaan kiitti kokousta suoran demokratian kannattamisesta. Äänestyksiin eivät nämä neljä osallistunet.


      • ipulainen

        Kuka aloituksen kirjoitti? Eikö vaan sinivihreä?


    • Öttiäinen

      Mistä tiedät, että oli "sirkus" ? Lähdithän kiukusta puhisten pois jo ennenkuin mistään oli mitään vielä edes päätetty. Riehaantumisesi aiheutti kokoustajien joukossa suurta hilpeyttä.

      • perätönväite

        Mitä keksit näitä juttuja. Sheikki käyttäytyi asiallisesti, enkä edes huomannut, että hän oli lähtenyt.


    • Master.of.The.Universe

      Katkeran miehen puhetta...

      • ei.ole.ensimmäinen

        Syystäkin, jos on luottamus mennyt...


    • Rehellisyysmies

      Totuus tulee aina ilmi. Nyt Sheikki sai nähdä oikean Pesosen.

      Sheikki, oli siitä saakka merkitty mies kun sait eduskuntavaaleissa Pesosta enemmän ääniä. Sitä Pesonen ei ole koskaan kestänyt. Sinut oli tarkoitus pitää puolueessa siihen saakka, että kannattajakortit saadaan kerättyä ja sitten savustaa pois liian suosittuna.

      • Puustelli

        Höpö höpö.


    • Kristian.Sheikki.Laakso

      Nii Sirkus kuulema vasta oli parhaimmillaan lähdettyäni

      Hyvin näkyy tuo pahasuopaisuus, heti vääristellään mm. sillä että olisin kiukuspäissäni lähtenyt. Pettyneenä demokratian totetumatta jäämiseen lähdin, kun Lenan naurettava lista oli esitetty ja useampi järjen ihminen ei suostunut hallitukseen ehdolle. Ja katkeruuden voitte oikeasti unohtaa. Kyllä totuus vaan on et IPU tarvii enemmän tekijöitä kun tekijät IPUa, ja en suinkaan tarkoita todellakaan vain itseäni.

      Mutta joillekin oman itsetunnon pönkittäminen on tärkeäpää kuin Ipun menestyminen.
      Ja ihmeen paljon Ipulla on aktiivi jäseniä jäsenkokouksessa joita en ole koskaan edes nähnyt tai edes nimeltä kuullut. :)

      Tämä kirjoitus löytyy täältä vuonna 2019 kun seuraavat vaalit on käyty. Jos silloin Ipu saa ensimmäisen kansaedustajan, niin voitte poikein porukassa tulla tähän ketjuun kertomaan miten typerä ja itsekeskeinen olinkaan. Tosin jotenkin vaan epäilen ettei näin tule käymään. Mikään juttu ei nollasta nouse jos siellä ajetaan omia eikä aatteen tarkoitusperiä.

      Nyt jopa puolueen nimi on harhaanjohtava, jonka ongelmaan tulette jatkossa törmäämään.

      Ei puolueen jonka nimi on Itsenäisyyspuolue voi kannattaa nykyistä turvapaikka politiikkaa ja ei samalla nimellä oleva puolue voi ennemminkin kannattaa pakkoruotsia kuin vastustaa sitä.

      Mutta pyydän anteeksi jos tulin teidän hiekkalaatikolle leikkimään, ei tarvi pelätä että sotkisin teidän leikkejänne enää.

      Itsenäisyyden eteen aion taistella tästä eteenpäinkin, ihan yhtä aktiivisesti kuin ennenkin, se on ainoa syy miksi koskaan Ipuun liityinkään.

      • MitäsMietit

        Perustatko nyt oman puolueen vai liitytkö johonkin olemassaolevaan?


      • Kristian.Sheikki.Laakso
        MitäsMietit kirjoitti:

        Perustatko nyt oman puolueen vai liitytkö johonkin olemassaolevaan?

        Ei harmainta aavistustakaan,, kun en ole "pelaaja" joka ensin varmistaa selustan ennen kuin avaa suunsa. Vaihtoehdot on vähissä, kun eu vastaisuus on ihan ehdoton ja siitä en aio tinkiä, vaikka Demareiden leipiinkin olisi edellytyksiä. Mutta 3 vuotta on aikaa seuraaviin eduskunta vaaleihin ja sitä ennen voi tapahtua mitä tahansa. Kunnallsivaalit on kyllä ensi vuonna, mutta niihin ei välttämättä edes puoluetta tarvi.


      • palikatpaikoilleen

        "olisin kiukuspäissäni lähtenyt. Pettyneenä demokratian totetumatta jäämiseen lähdin, kun Lenan naurettava lista oli esitetty ja useampi järjen ihminen ei suostunut hallitukseen ehdolle."

        Siis mikä lista, oliko Lenalla lista niistä henkilöistä jotka hän hallitukseen halusi vai jostain muista asioista,
        aika outoa jos jollakin on valmis lista asioista joista pitää yhdessä sopia,

        Toivottavasti pian kuullaan mistä muusta sovittiin,
        kun tuo p,johtaja vaalitapakin pitäisi uudistaa.

        Entä se asia että hallitukseen valitaan jäsenet eri piireistä
        ettei noita klikkejä syntyisi?


      • Kristian.Sheikki.Laakso
        palikatpaikoilleen kirjoitti:

        "olisin kiukuspäissäni lähtenyt. Pettyneenä demokratian totetumatta jäämiseen lähdin, kun Lenan naurettava lista oli esitetty ja useampi järjen ihminen ei suostunut hallitukseen ehdolle."

        Siis mikä lista, oliko Lenalla lista niistä henkilöistä jotka hän hallitukseen halusi vai jostain muista asioista,
        aika outoa jos jollakin on valmis lista asioista joista pitää yhdessä sopia,

        Toivottavasti pian kuullaan mistä muusta sovittiin,
        kun tuo p,johtaja vaalitapakin pitäisi uudistaa.

        Entä se asia että hallitukseen valitaan jäsenet eri piireistä
        ettei noita klikkejä syntyisi?

        Lenalla oli lista valmiina joka todennäköisesti oli jaettu kaikille paikalle pyydetyille. Näin jo kokouksen alussa eräällä valmiin nimilistan, joka todennäköisesti olis sama kuin Lenalla. Sen takia en tunne hävinneeni, kun ei koko äänestys perustunut mihinkään demokratiaan vaan masinointiin. Erään sanojen mukaan OMISTAJA tekee mitä omistaja haluaa.

        Ehkä tietyt ihmiset on pitänyt mua vaan liian tyhmänä.


      • Master.of.The.Universe
        Kristian.Sheikki.Laakso kirjoitti:

        Lenalla oli lista valmiina joka todennäköisesti oli jaettu kaikille paikalle pyydetyille. Näin jo kokouksen alussa eräällä valmiin nimilistan, joka todennäköisesti olis sama kuin Lenalla. Sen takia en tunne hävinneeni, kun ei koko äänestys perustunut mihinkään demokratiaan vaan masinointiin. Erään sanojen mukaan OMISTAJA tekee mitä omistaja haluaa.

        Ehkä tietyt ihmiset on pitänyt mua vaan liian tyhmänä.

        Sinähän olet itse täällä tehnyt oman listan. Lähdit pois kun selvis hallituksen lukumäärä ja oma listas ei silloin mee läpi.

        Jokaista ehdokasta äänestettiin yksitellen ja he saivat ääniä vaihtelevasti.


      • Kristian.Sheikki.Laakso
        Master.of.The.Universe kirjoitti:

        Sinähän olet itse täällä tehnyt oman listan. Lähdit pois kun selvis hallituksen lukumäärä ja oma listas ei silloin mee läpi.

        Jokaista ehdokasta äänestettiin yksitellen ja he saivat ääniä vaihtelevasti.

        Eron tekee siinä, etten kerännyt jäsenistöä sinne äänestämään "OIKEIN" vaan annoin vapaalle demokratialle vallan. Normaali oloissa sinne olisi tullut ne aktiivit jotka ovat ipu;n toiminassa mukana. Nyt siellä oli paikalle raahttuja, joista monikaan ei aio jatkossa tehdä muuta kun tulla taas syksyllä valitsemaan uuden hallituksen. Mutta säästän teidän kuluja ja kerron etten aio olla seuraavissa hallituksen vallinnoissa millään lailla mukana, niin ei tarvi ihan kaikkia sinne haalia.

        Ja kannattaa huomioida et minun listalla olevista 2 pääsi jopa varapuheenjohtajiksi Eli ei se huono lista ollut, kun pari muutakin sinne valittiin. 3 muutahan kieltäytyi ehdokkuudesta, eli en nyt kovin huonosti henkilöitä esittänyt tuntu ne teillekkin kelpaavan ;)


      • nukkumattikutsuujo
        Master.of.The.Universe kirjoitti:

        Sinähän olet itse täällä tehnyt oman listan. Lähdit pois kun selvis hallituksen lukumäärä ja oma listas ei silloin mee läpi.

        Jokaista ehdokasta äänestettiin yksitellen ja he saivat ääniä vaihtelevasti.

        Sitä ei voi tietää miksi Sheikki lähti pois, mutta oli ehdotettu 8, 10 tai 12 jäsenen hallitusta.

        12-jäseninen hallitus voitti äänestyksen, joka oli suljettu lippuäänestys.

        Lenalla oli valmis lista, joita hän katsoi parhaiksi jäseniksi hallitukseen. Nämä nimet Lotta kirjoitti fläppitauluun. Tämän jälkeen jokainen jäsen sai vapaasti ehdottaa ketä haluaa. Kaikkien ehdotettujen nimet merkittiin fläppitaululle.

        Päätettiin suljetusta lippuäänestyksestä ja jokaiselle jäsenelle jaettiin puhdas ruutupaperi, johon sai merkitä 0-12 nimeä. Nina kokouksen sihteerinä vielä korosti, että jos kirjoittaa yli 12 nimeä, paperi hylätään, koska ei ääntenlaskijat voi arvailla kuka viivataan yli.

        Äänestys meni niin laillisesti kuin vai voi. Se on tietenkin sitten jokaisen oma asia, että menikö äänet oikein, mutta se on taasen toinen juttu.


      • Lukulamppu
        Kristian.Sheikki.Laakso kirjoitti:

        Eron tekee siinä, etten kerännyt jäsenistöä sinne äänestämään "OIKEIN" vaan annoin vapaalle demokratialle vallan. Normaali oloissa sinne olisi tullut ne aktiivit jotka ovat ipu;n toiminassa mukana. Nyt siellä oli paikalle raahttuja, joista monikaan ei aio jatkossa tehdä muuta kun tulla taas syksyllä valitsemaan uuden hallituksen. Mutta säästän teidän kuluja ja kerron etten aio olla seuraavissa hallituksen vallinnoissa millään lailla mukana, niin ei tarvi ihan kaikkia sinne haalia.

        Ja kannattaa huomioida et minun listalla olevista 2 pääsi jopa varapuheenjohtajiksi Eli ei se huono lista ollut, kun pari muutakin sinne valittiin. 3 muutahan kieltäytyi ehdokkuudesta, eli en nyt kovin huonosti henkilöitä esittänyt tuntu ne teillekkin kelpaavan ;)

        Eikös ne ollut siinä Lenankin esittämässä listassa? Kyllä jokaisella äänivaltaisella kokousedustajalla on oikeus lukea niin niin monta nimeä kuin haluaa eikä siinä ole mitään outoa.

        Voi hyvää päivää sun kanssa. Jos jollakulla toisella oli Lenan kanssa sama lista (?), niin eiköhän sinun listaasi ollut jaettu monin verroin.


      • Master.of.The.Universe
        Kristian.Sheikki.Laakso kirjoitti:

        Eron tekee siinä, etten kerännyt jäsenistöä sinne äänestämään "OIKEIN" vaan annoin vapaalle demokratialle vallan. Normaali oloissa sinne olisi tullut ne aktiivit jotka ovat ipu;n toiminassa mukana. Nyt siellä oli paikalle raahttuja, joista monikaan ei aio jatkossa tehdä muuta kun tulla taas syksyllä valitsemaan uuden hallituksen. Mutta säästän teidän kuluja ja kerron etten aio olla seuraavissa hallituksen vallinnoissa millään lailla mukana, niin ei tarvi ihan kaikkia sinne haalia.

        Ja kannattaa huomioida et minun listalla olevista 2 pääsi jopa varapuheenjohtajiksi Eli ei se huono lista ollut, kun pari muutakin sinne valittiin. 3 muutahan kieltäytyi ehdokkuudesta, eli en nyt kovin huonosti henkilöitä esittänyt tuntu ne teillekkin kelpaavan ;)

        "Tule pelastamaan ipu" tarkoittaa aika selkeesti jäsenten keruuta äänestämään.


      • Onhan_Niitä

        Vai "Lenan naurettava lista". Kenellä tahansa oli oikeus ja mahdollisuus esittää ihan mikä hyvänsä lista. Se on katsos sitä demokratiaa.
        Ihme näkökohta, ettei ipun jäsenet olis saanut tulla paikalle, mutta eronneilla kyllä kuuluu olla läsnäolo-oikeus. En vastustanut läsnäoloanne, mutta näin jälkeenpäin ajatellen, niin olihan se kyllä aika omituista. Vastaeronneet siellä mukana. Sheikki on hellittänyt, mutta se toinen kuulemma viihtyy edelleen kuin takiainen ipun liepeillä ja räkättää kuin ns räkättirastas.


    • jokivirtaaedelleen

      "Mutta "onnittelut" Pesosell., Olit liki 50 vuotisen elämäni aikan neljäs ihminen joka on on saanut minut harhautettua ja murenettua minun 100% kannatuksen ja vilpittömän ihailun. En olisi ikinä uskonut, niin sympaattisen miehen olevan noin kiero. Kyllähän minua heti alussa jo varoiteltiin, mutta luotin omaan vaistooni."

      Tämä on surullisin osio tässä Sheikin kirjoituksessa. Kun on itse kokenut vastaavaa, ymmärtää asian. Antista ei ikinä uskoisi tätä, mutta jonkun ajan päästä sen huomaa.

      Hallitus on nyt vaihtunut piirun verran. Vuosikokouksessa ehkä nähdään vielä muutosta lisää. Älä kuitenkaan Sheikki tästä lannistu, jokainen puolue on semmoinen, joksi jäsenet sen tekevät. Ei anneta tämän vaikuttaa siihen omaan isänmaallisuutemme, vaan etsitään ne kanavat, joilla voimme eniten vaikuttaa.

    • kakitpöksyissä

      Oot sä kyllä lapsellinen! Itket täällä, että joku keräs jäseniä äänestämään oikein?!? Saako nyt nauraa? Jyväskylään pääsi kulkuyhteyksien takia paremmin porukkaa kun kauemmaksi. Ja mitä itse täällä teit, kun yritit sabotoida Ipua omilla valheillas ja pelastetaan IPU touhuillas.

      • Kristian.Sheikki.Laakso

        Edelleenkään en ole valehdellut mitään. Sen huomaa kaikki omilla aivoillaan ajattelevat. Koska jos oikeasti valehtelisin, niin näitä herjaavia kirjoituksia voisi kirjoittaa ihan oikella nimelläkin.

        Hajottajaksikin on syytelty, mutta näyttäkääpä edes joku agrumentti jossa esim. vaatisin jotain päätöstä mieleisekseni tai vastaavaa. Olen vain vaatinut Eijaa lopettamaan tiettyjen ihmisten kiusaamisen sekä mustamaalaamisen ja Lenaa siihen asiaan vaikuttamista. Nyt annetaan ymmärtää et olisin yrittänyt muuttaa koko puoluetta mieleisekseni.

        Kuitenkin edellisessä hallituksen 14 jäsenestä minulla ei ollut ongelmia kuin muutaman kanssa. Liki 10 jäsentä oli kanssani asioista samaa mieltä. Enkä minä ollut ainoa joka oli ongelmista yhteydessä Pesoseen.

        Ja jos minusta tekee lapsellisen se, etten tyydy parin ihmisen diktatuuriin, niin sitten varmaan olen lapsellinen.

        Jollei tuo teidän toiminta olisi niin härskiä ja läpinäkyvää, olisin pitänyt suuni kiinni. Kirjoitin jo ennen jyväskylän kokousta, että sitten nähdään mihin suuntaann ipu lähtee ja sit ne joille se ei käy etsii uuden kodin. Ja yhtään kirjoitusta en olisi kirjoittanut jos touhussa ei olisi ollut kieroilua. Mutta jo Marjatta Herrala aloitti sen kieroilun kokouksen alussa. Enkä tosiaan ollut ainut joka tähän kiinnitti huomiota, sen takiahan koko ehdotus torpatttiin välittömästi. Jopa niin tuohtuneena, et tavallaa demokratiakin jäi toteutumatta. Kun kuitenkin Marjatan ehdotusta oli kannatettu ja sen vuoksi asiasta olisi tullut äänestää. Mutta tuntu olevan niin härski vaatimus, että se haluttiin torpata heti.

        Mutta hallituksen jäsenet on teitä jäseniä varten ja te voitte laittaa vaikka kaikille hallituksen jäsenille sähköpostia ja kysyä miten meni niin kuin omasta mielestä. Ja samalla voitte kysyä kuinka paljon olen valehdellut. Kyllä te vastauksista huomaatte asioiden oikeanlaidan.


      • Master.of.The.Universe
        Kristian.Sheikki.Laakso kirjoitti:

        Edelleenkään en ole valehdellut mitään. Sen huomaa kaikki omilla aivoillaan ajattelevat. Koska jos oikeasti valehtelisin, niin näitä herjaavia kirjoituksia voisi kirjoittaa ihan oikella nimelläkin.

        Hajottajaksikin on syytelty, mutta näyttäkääpä edes joku agrumentti jossa esim. vaatisin jotain päätöstä mieleisekseni tai vastaavaa. Olen vain vaatinut Eijaa lopettamaan tiettyjen ihmisten kiusaamisen sekä mustamaalaamisen ja Lenaa siihen asiaan vaikuttamista. Nyt annetaan ymmärtää et olisin yrittänyt muuttaa koko puoluetta mieleisekseni.

        Kuitenkin edellisessä hallituksen 14 jäsenestä minulla ei ollut ongelmia kuin muutaman kanssa. Liki 10 jäsentä oli kanssani asioista samaa mieltä. Enkä minä ollut ainoa joka oli ongelmista yhteydessä Pesoseen.

        Ja jos minusta tekee lapsellisen se, etten tyydy parin ihmisen diktatuuriin, niin sitten varmaan olen lapsellinen.

        Jollei tuo teidän toiminta olisi niin härskiä ja läpinäkyvää, olisin pitänyt suuni kiinni. Kirjoitin jo ennen jyväskylän kokousta, että sitten nähdään mihin suuntaann ipu lähtee ja sit ne joille se ei käy etsii uuden kodin. Ja yhtään kirjoitusta en olisi kirjoittanut jos touhussa ei olisi ollut kieroilua. Mutta jo Marjatta Herrala aloitti sen kieroilun kokouksen alussa. Enkä tosiaan ollut ainut joka tähän kiinnitti huomiota, sen takiahan koko ehdotus torpatttiin välittömästi. Jopa niin tuohtuneena, et tavallaa demokratiakin jäi toteutumatta. Kun kuitenkin Marjatan ehdotusta oli kannatettu ja sen vuoksi asiasta olisi tullut äänestää. Mutta tuntu olevan niin härski vaatimus, että se haluttiin torpata heti.

        Mutta hallituksen jäsenet on teitä jäseniä varten ja te voitte laittaa vaikka kaikille hallituksen jäsenille sähköpostia ja kysyä miten meni niin kuin omasta mielestä. Ja samalla voitte kysyä kuinka paljon olen valehdellut. Kyllä te vastauksista huomaatte asioiden oikeanlaidan.

        Oliko ne ongelmat täysin ylitsepääsemättömiä? Olisit voinut itse pysyä jäsenenä ja ehdottaa muutoksia.

        Kokouksessa on jokaisella jäsenellä oikeus esittää jotain eikä siitä voi jälkeenpäin ketään syytellä. Toiset esitykset torpataan ja toisia kannatetaan. Se kuuluu yhdistystoimintaan.

        Olet vissiin pettynyt, koska Kaakkois-Suomen piirin toiminta ei ollut kovin aktiivista. Ongelmana on juuri ollut se, että piirit on erilaisia ja hallitus on halunnut antaa piireille vapaat kädet.


      • Kristian.Sheikki.Laakso
        Master.of.The.Universe kirjoitti:

        Oliko ne ongelmat täysin ylitsepääsemättömiä? Olisit voinut itse pysyä jäsenenä ja ehdottaa muutoksia.

        Kokouksessa on jokaisella jäsenellä oikeus esittää jotain eikä siitä voi jälkeenpäin ketään syytellä. Toiset esitykset torpataan ja toisia kannatetaan. Se kuuluu yhdistystoimintaan.

        Olet vissiin pettynyt, koska Kaakkois-Suomen piirin toiminta ei ollut kovin aktiivista. Ongelmana on juuri ollut se, että piirit on erilaisia ja hallitus on halunnut antaa piireille vapaat kädet.

        Jos oletan oikein, niin olet entisenkin hallituksen jäsen ja tiedät tasan tarkkaan, että yritin asiaan vaikuttaa. Pesonen myös tietää tasan tarkkaa, kun siihen olin usein yhteydessä. Mutta miksi törkeään käytökseen ei puututtu. Mutta kuitenkin ollaan valmiita vaikka puoli suomea järjestämään Jyväskylään. ??

        Minusta se kertoo aika paljon.


      • Master.of.The.Universe
        Kristian.Sheikki.Laakso kirjoitti:

        Jos oletan oikein, niin olet entisenkin hallituksen jäsen ja tiedät tasan tarkkaan, että yritin asiaan vaikuttaa. Pesonen myös tietää tasan tarkkaa, kun siihen olin usein yhteydessä. Mutta miksi törkeään käytökseen ei puututtu. Mutta kuitenkin ollaan valmiita vaikka puoli suomea järjestämään Jyväskylään. ??

        Minusta se kertoo aika paljon.

        Ehkä Pesonen ei ole halunnut yksin puuttua, ettei sitten väitetä hänen olevan jokin "omistaja". Monet hallituksessa oli sitä mieltä, että piirien toimintaan ei saa puuttua. Samaa mieltä oli myös jotkut listallasi olleet.


    • Sinivihreäksikohtaväitet

      Sheikki, ymmärrän kyllä ettet aikaisemmin uskonut varoituksia joita sinulle kerrottiin. Monesti ihminen uskoo asiat vasta kun itse kokee. Nyt kun luet viestejä "omistajaporukasta" jälkikäteen huomaat monen jutun pitäneen kutinsa.

      Me pidempään Ipussa olleet tai sitä seuranneet tiedämme pelin hengen. Voin jo nyt sanoa, että sinun ei pidä olla tippaakan katkera. Sinä voitit. Ipulla ei ole tarjota sinulle MITÄÄN (paitsi harmia), mutta sinulla olisi paljon tarjottavaa Ipun "omistajaryhmälle".

      Tässä melko varmasti oikeaan menevä ennustus siitä, miten lähiaikoina tulee käymään:
      - Tulevassa puoluekokouksessa Pesonen tullaan valitsemaan puolueen johtajaksi
      - Puolakka tullaan savustamaan ulos seuraavan vuoden aikana. Hänellä on ajatuksia ja suoraselkäisyyttä joista "omistajat" eivät pidä
      - Kannattajakorttikeräys tulee epäonnistumaan. "Omistajat" haluavat kuitenkin puoluerekisterissä olevan puolueen. Siksi SINUA tullaan houkuttelemaan puolueen toimintaan mukaan. Tämä kuitenkin vasta kun "ikuinen puheenjohtaja" istuu tiukasti puheenjohtajana. Yhtenä keinona tullaan käyttämään sitä, että oikeasti mitään kinaa ei olekaan vaan olet vain ymmärtänyt väärin ja kaiken on tehnyt joku "sinivihreä". Saat kuulla, että trollit ovat välirikon takana ja kuinka sinun nyt pitää tulla takaisin puolueeseen kannattajakortteja keräämään.
      - Jos et tule keräämään kannattajakortteja, Ipu ei ikinä pääse takaisin puoluerekisteriin (ellei löydä jotain toista tekijämiestä aasikseen). Jos taas menet, kannattajakortit ehkä saadaankin kokoon. Mutta kun ne ovat koossa, voit olla varma, että sinun arvostuksesi "omistajaryhmän" silmissä muuttuu alimmaksi mahdolliseksi ja saat lähteä.
      - Voin vakuuttaa sinulle, että tällöin sinua harmittaa!

      Nauti Sheikki nyt elämästä ja älä koska Ipuun pitkällä tikullakaan. Jos ja kun sieltä alkaa tulla rekrytointisoittoja, sulje puhelin.

      Sinulla on Sheikki poliittisia lahjoja ja suuri sydän. Sinun kaltaisiasi tarvitaan politiikassa. Mutta älä anna muiden tehdä itsestäsi aasia, jolla he ratsastavat puoluerekisteriin. Mieti tarkalleen mihin puolueeseen liityt. Tulet menemään heittämällä kunnanvaltuustoon miltä listalta tahansa, mutta mieti puolueesi tarkkaan.

      - Sinivihreäksi kohta väitettävä, Ipun hyvin tunteva mies

      • koivistoinenanja

        Trollithan ne aiheuttivat Seniorienkin lähdön Itsenäisyyspuolueesta. Olimme "tietämättömiä vanhuksia, jotka vesittivät EU:n eroamisesta järjestetyn keräyksen ja sormi osoittaa Jyväskylään."

        Tiedän kyllä nämä trollit.
        Harmi vaan, että hyvän asian ajaminen tukehtuu mauttomuuksiin eikä todellisuuteen.


      • profeetta.tulevaisuudest

        Sheikki on täysin oikeassa oikeastaan joka asiassa. Ensinnäkin tuo Pesosen "masinoima" porukka jyskäläs ja Herralan&Wikstenin valmiit listat ketä mitäs äänestää, oli jo läpinäkyvyydessään jotain ennen näkemätöntä! Listoja näky tosiaan olevan myös joillakin muillakin.. Erikoista?? vai mitä..

        Niin uskomattomia nimiä näiltä tontuilta tuli heti alkunn, että huh huh. Ihan vieraita nimiä jotka ei ole varmaan ikinä kokouksissa käyneet ja tuskin muutenkaan olleen aktiivisia. Muutta, sitähän saa mitä tilaa...

        En itekkää olisi kuuna päivä uskonut, että Pesonen pohjalaisena "suoraselkäisenä" olis alistunut tälläiseen touhuun! Väistämättä hiipii mieleen ajatus, että AP:lla onkin omat tarkoitusperänsä pitää ns.puolue pienenä, muutaman kymmenen henkilön huutelija poppoona!! Kaikki viimeisen vuoden toimet tähän kyllä viittaa, ja miksei aikaisemmatkin!

        Lisäisin tuohon edelliseen listaan parit ennustukset:
        -Puolakka on selvä tapaus, ei mene edes vuotta kun on savustettu pihalle!
        - Suomalainen sama homma, savustetaan kun on "väärinajattelija"
        - Karvonen, vieraampi nimi, mut usarin kirjoitusten ja vähäisen tuntemisen perusteella tullaan jättämään ajatuksineen oman onnensa nojaan.
        - Erkkilä myös jää pimentoon, ellei Paakki kannusta ja koita pitää järjellisempää linjaa ullä, hiton vaikeeta tulee olemaan diktaattorin ja tonttujen kans
        - Kauko varmaankin herää todellisuuteen ja jossain vaihees jättää laivan kun ei saakaan arvoistaan huomiota ja vastuuta
        - Luoto sama homaa, sillekin selviää viimestään kesän kulues todellisuus ja jos yhtää omia aivojaan käyttää tajuaa homman nimen..
        - Vapan veljekset tullaan myös hiljentämään mm.siksi kun ainakin toinen tälläkin foorumilla paljon asioista kertoo ja sehän ei diktaattorille käy, kas kun totuus saattais vaikka paljastua...

        Huhun mukaan AP olis sanonu, et kannatajakortit saadaan kerättyä, miten se tapahtuu tolla porukalla??. Rahallako?? Toisaalta rahallahan nytkin saatiin "oikeamielisempi" hallitus, et miks ei??!!..

        Jotta onnea vaan ja taistelutahtoa valitulle porukalle, aika näyttää miten ennustukset osuu kohilleen


      • RitvaPuolakka
        profeetta.tulevaisuudest kirjoitti:

        Sheikki on täysin oikeassa oikeastaan joka asiassa. Ensinnäkin tuo Pesosen "masinoima" porukka jyskäläs ja Herralan&Wikstenin valmiit listat ketä mitäs äänestää, oli jo läpinäkyvyydessään jotain ennen näkemätöntä! Listoja näky tosiaan olevan myös joillakin muillakin.. Erikoista?? vai mitä..

        Niin uskomattomia nimiä näiltä tontuilta tuli heti alkunn, että huh huh. Ihan vieraita nimiä jotka ei ole varmaan ikinä kokouksissa käyneet ja tuskin muutenkaan olleen aktiivisia. Muutta, sitähän saa mitä tilaa...

        En itekkää olisi kuuna päivä uskonut, että Pesonen pohjalaisena "suoraselkäisenä" olis alistunut tälläiseen touhuun! Väistämättä hiipii mieleen ajatus, että AP:lla onkin omat tarkoitusperänsä pitää ns.puolue pienenä, muutaman kymmenen henkilön huutelija poppoona!! Kaikki viimeisen vuoden toimet tähän kyllä viittaa, ja miksei aikaisemmatkin!

        Lisäisin tuohon edelliseen listaan parit ennustukset:
        -Puolakka on selvä tapaus, ei mene edes vuotta kun on savustettu pihalle!
        - Suomalainen sama homma, savustetaan kun on "väärinajattelija"
        - Karvonen, vieraampi nimi, mut usarin kirjoitusten ja vähäisen tuntemisen perusteella tullaan jättämään ajatuksineen oman onnensa nojaan.
        - Erkkilä myös jää pimentoon, ellei Paakki kannusta ja koita pitää järjellisempää linjaa ullä, hiton vaikeeta tulee olemaan diktaattorin ja tonttujen kans
        - Kauko varmaankin herää todellisuuteen ja jossain vaihees jättää laivan kun ei saakaan arvoistaan huomiota ja vastuuta
        - Luoto sama homaa, sillekin selviää viimestään kesän kulues todellisuus ja jos yhtää omia aivojaan käyttää tajuaa homman nimen..
        - Vapan veljekset tullaan myös hiljentämään mm.siksi kun ainakin toinen tälläkin foorumilla paljon asioista kertoo ja sehän ei diktaattorille käy, kas kun totuus saattais vaikka paljastua...

        Huhun mukaan AP olis sanonu, et kannatajakortit saadaan kerättyä, miten se tapahtuu tolla porukalla??. Rahallako?? Toisaalta rahallahan nytkin saatiin "oikeamielisempi" hallitus, et miks ei??!!..

        Jotta onnea vaan ja taistelutahtoa valitulle porukalle, aika näyttää miten ennustukset osuu kohilleen

        Olen lupautunut taloudenhoitajaksi, koska sen homman osaan parhaiten. Tässä on nyt puolisen vuotta aikaa varsinaiseen kokoukseen ja sen katson.

        Olen vastuussa jäsenistölle siitä, että IPUn taloudessa ei ole mitään semmoista, joka voisi heikentää jäsenistön etua.

        Minulle on annettu luottamus ja aion toimia sen luottamuksen mukaisesti. Koko hallitus on jäsenistön edunvalvoja, joten sen pitää muistaa ketä varten tätä hommaa teemme.

        Vaikutti ainakin, että hallituksessa on hyvää porukkaa. Aika sitten näyttää mihin suuntaan tämä menee.

        Harmittelen edelleen Sheikin poisjääntiä, mutta ymmärrän hyvin hänen kantansa. Sinänsä rekrytoin jo eilen Sheikkiä, että pitäisit nyt edes oven raollaan. IPUa voidaan muuttaa ainakin kerran vuodessa äänestämällä vuosikokouksissa.

        Pyrin kirjoittelemaan täällä edelleenkin, mutta julkiselle palstalle ei voi tietenkään laittaa semmoista, mikä on salassapidettävää tai muuten sisäinen asia.

        Nimimerkkikirjoittelua suosittelen niin kauan kuin se on mahdollista, koska siten ihminen parhaiten voi kertoa, mitä oikeasti ajattelee. Itsekin teen niin, ja usein jo kirjoitustyylistä voi päätellä kirjoittajan, vaikka asia sinänsä on tärkein.

        Kaikille oikein ihanaa alkanutta viikkoa!


      • Eimullamuuta

        Tarkoittaako se suoraselkäisyyttä kun täällä nimittelee ihmisiä luoja-ties-miksi ja haistattelee vastaajille ja epäilijöille. Jos Ritva joutuu sivuun niin eiköhän se ole ihan odotettua ja Ritvan oman käytöksen tulosta. Itse en kokoukseen päässyt mutta ihmettelen kyllä tätä. Täällä valitetaan että kiusataan ja itse kuitenkin kirjoittellaan mitä sattuu "ääliötä" ja "haista paskaa". Kun minua kysyttiin hallitukseen, sanoin että varajäseksi voin ryhtyä mutten kuitenkaan halua istua Ritva Puolukan kanssa samassa hallituksessa. Onneksi ei sitten valittu.

        Vieläkö olet Ritva sitä mieltä että Mauri ja Antti ovat ääliöitä? Joku viisas on joskus sanonut että herjauspuheet kertovat eniten puhujasta itsestään. Millaisiksi arvioit Antin ja sinun tulevat yhteistyömahdollisuudet?


      • RitvaPuolakka
        Eimullamuuta kirjoitti:

        Tarkoittaako se suoraselkäisyyttä kun täällä nimittelee ihmisiä luoja-ties-miksi ja haistattelee vastaajille ja epäilijöille. Jos Ritva joutuu sivuun niin eiköhän se ole ihan odotettua ja Ritvan oman käytöksen tulosta. Itse en kokoukseen päässyt mutta ihmettelen kyllä tätä. Täällä valitetaan että kiusataan ja itse kuitenkin kirjoittellaan mitä sattuu "ääliötä" ja "haista paskaa". Kun minua kysyttiin hallitukseen, sanoin että varajäseksi voin ryhtyä mutten kuitenkaan halua istua Ritva Puolukan kanssa samassa hallituksessa. Onneksi ei sitten valittu.

        Vieläkö olet Ritva sitä mieltä että Mauri ja Antti ovat ääliöitä? Joku viisas on joskus sanonut että herjauspuheet kertovat eniten puhujasta itsestään. Millaisiksi arvioit Antin ja sinun tulevat yhteistyömahdollisuudet?

        Opettele kirjoittamaan nimeni oikein ensin. En voisi ajatellakaan, että istuisimme samassa hallituksessa, jos et edes puoluetovereiden nimeä osaa kirjoittaa. Olen sanonut asiasta ja vaaliliiton kieltäminen oli ääliömäistä viime vaaleissa. Kukaan ei voi kuvitellakkaan, että yksin voittaa.

        Olen keskustellut kaikkien kanssa, myös Eijan, joten sinä voit aivan rauhassa miettiä näitä asioita, jos ne sinua vaivaa. Minä teen tehtäväni, johon minut valittiin, vaikken siihen ollut pyrkinyt, eikä kukaan etukäteen minua siihen pyytänyt.

        Jos asia vaivaa sinua edelleen, niin laita vaikka sähköpostia, jos et täällä nimeäsi halua laittaa esille.

        Kysyn vielä kerran sinulta, kumpi on pahempaa, takanapäin mustamaalaus vai suoraan edessäpäin sanominen?


      • Kysyväinen

        Huomaatko Ritva, miten sinua on alettu solvaamaan täältä? Tämä osattiin ennustaa. Jäljet johtavat sylttytehtaalle.

        Oletko saanut kaikki haluamasi Ipun talousasioita koskevat paperit käsiisi vai onko näitä yritetty pimittää?


      • RitvaPuolakka
        Kysyväinen kirjoitti:

        Huomaatko Ritva, miten sinua on alettu solvaamaan täältä? Tämä osattiin ennustaa. Jäljet johtavat sylttytehtaalle.

        Oletko saanut kaikki haluamasi Ipun talousasioita koskevat paperit käsiisi vai onko näitä yritetty pimittää?

        Joo, jollakin on hernepurkki jämähtänyt nokkaan:)

        Kaikki ok, enhän muuten voisi tätä hommaa hoitaa. Vuosikokoukseen mennessä sitten ollaan viisaampia. Toivottavasti tulisi silloin paljon ihmisiä paikalle.


      • lotto.vetään.ennustajat
        profeetta.tulevaisuudest kirjoitti:

        Sheikki on täysin oikeassa oikeastaan joka asiassa. Ensinnäkin tuo Pesosen "masinoima" porukka jyskäläs ja Herralan&Wikstenin valmiit listat ketä mitäs äänestää, oli jo läpinäkyvyydessään jotain ennen näkemätöntä! Listoja näky tosiaan olevan myös joillakin muillakin.. Erikoista?? vai mitä..

        Niin uskomattomia nimiä näiltä tontuilta tuli heti alkunn, että huh huh. Ihan vieraita nimiä jotka ei ole varmaan ikinä kokouksissa käyneet ja tuskin muutenkaan olleen aktiivisia. Muutta, sitähän saa mitä tilaa...

        En itekkää olisi kuuna päivä uskonut, että Pesonen pohjalaisena "suoraselkäisenä" olis alistunut tälläiseen touhuun! Väistämättä hiipii mieleen ajatus, että AP:lla onkin omat tarkoitusperänsä pitää ns.puolue pienenä, muutaman kymmenen henkilön huutelija poppoona!! Kaikki viimeisen vuoden toimet tähän kyllä viittaa, ja miksei aikaisemmatkin!

        Lisäisin tuohon edelliseen listaan parit ennustukset:
        -Puolakka on selvä tapaus, ei mene edes vuotta kun on savustettu pihalle!
        - Suomalainen sama homma, savustetaan kun on "väärinajattelija"
        - Karvonen, vieraampi nimi, mut usarin kirjoitusten ja vähäisen tuntemisen perusteella tullaan jättämään ajatuksineen oman onnensa nojaan.
        - Erkkilä myös jää pimentoon, ellei Paakki kannusta ja koita pitää järjellisempää linjaa ullä, hiton vaikeeta tulee olemaan diktaattorin ja tonttujen kans
        - Kauko varmaankin herää todellisuuteen ja jossain vaihees jättää laivan kun ei saakaan arvoistaan huomiota ja vastuuta
        - Luoto sama homaa, sillekin selviää viimestään kesän kulues todellisuus ja jos yhtää omia aivojaan käyttää tajuaa homman nimen..
        - Vapan veljekset tullaan myös hiljentämään mm.siksi kun ainakin toinen tälläkin foorumilla paljon asioista kertoo ja sehän ei diktaattorille käy, kas kun totuus saattais vaikka paljastua...

        Huhun mukaan AP olis sanonu, et kannatajakortit saadaan kerättyä, miten se tapahtuu tolla porukalla??. Rahallako?? Toisaalta rahallahan nytkin saatiin "oikeamielisempi" hallitus, et miks ei??!!..

        Jotta onnea vaan ja taistelutahtoa valitulle porukalle, aika näyttää miten ennustukset osuu kohilleen

        Vuosikokouksen jälkimainingessa kuuluu "kummia", täs ketjus on muutama arvailu mitä tulevaisuudess mahtaa tapahtua..
        melkein sanosin et josolisin uskovainen pelkäisin hiukan näitä profeetta.tulevaisuudest ja sinivihreäsksi.väität nimimerkkiä..

        Jos kokouksen jälkeen on tosiaan tapahtumut se mitä kylillä puhutaan, niin kyllä on osunu ja uponnu noi ennustukset aikas kiitettävälla prosentilla..


      • NorthEnd
        profeetta.tulevaisuudest kirjoitti:

        Sheikki on täysin oikeassa oikeastaan joka asiassa. Ensinnäkin tuo Pesosen "masinoima" porukka jyskäläs ja Herralan&Wikstenin valmiit listat ketä mitäs äänestää, oli jo läpinäkyvyydessään jotain ennen näkemätöntä! Listoja näky tosiaan olevan myös joillakin muillakin.. Erikoista?? vai mitä..

        Niin uskomattomia nimiä näiltä tontuilta tuli heti alkunn, että huh huh. Ihan vieraita nimiä jotka ei ole varmaan ikinä kokouksissa käyneet ja tuskin muutenkaan olleen aktiivisia. Muutta, sitähän saa mitä tilaa...

        En itekkää olisi kuuna päivä uskonut, että Pesonen pohjalaisena "suoraselkäisenä" olis alistunut tälläiseen touhuun! Väistämättä hiipii mieleen ajatus, että AP:lla onkin omat tarkoitusperänsä pitää ns.puolue pienenä, muutaman kymmenen henkilön huutelija poppoona!! Kaikki viimeisen vuoden toimet tähän kyllä viittaa, ja miksei aikaisemmatkin!

        Lisäisin tuohon edelliseen listaan parit ennustukset:
        -Puolakka on selvä tapaus, ei mene edes vuotta kun on savustettu pihalle!
        - Suomalainen sama homma, savustetaan kun on "väärinajattelija"
        - Karvonen, vieraampi nimi, mut usarin kirjoitusten ja vähäisen tuntemisen perusteella tullaan jättämään ajatuksineen oman onnensa nojaan.
        - Erkkilä myös jää pimentoon, ellei Paakki kannusta ja koita pitää järjellisempää linjaa ullä, hiton vaikeeta tulee olemaan diktaattorin ja tonttujen kans
        - Kauko varmaankin herää todellisuuteen ja jossain vaihees jättää laivan kun ei saakaan arvoistaan huomiota ja vastuuta
        - Luoto sama homaa, sillekin selviää viimestään kesän kulues todellisuus ja jos yhtää omia aivojaan käyttää tajuaa homman nimen..
        - Vapan veljekset tullaan myös hiljentämään mm.siksi kun ainakin toinen tälläkin foorumilla paljon asioista kertoo ja sehän ei diktaattorille käy, kas kun totuus saattais vaikka paljastua...

        Huhun mukaan AP olis sanonu, et kannatajakortit saadaan kerättyä, miten se tapahtuu tolla porukalla??. Rahallako?? Toisaalta rahallahan nytkin saatiin "oikeamielisempi" hallitus, et miks ei??!!..

        Jotta onnea vaan ja taistelutahtoa valitulle porukalle, aika näyttää miten ennustukset osuu kohilleen

        Vihjaatko, että ihmisille olisi maksettu jotain kokoukseen tulemisesta. Asukasluvullisesti ja oletettavasti myös ipun jäsenistön kannalta Jyväskylään on keskimäärin helpompi tulla kuin Rovaniemelle. Mistä ihmeestä joku voi vajaan vuoden (?) jäsenyyden perusteella tietää, kuka käy kokouksissa ja kuka taas ei ja eritoten että kuka käy vuosikokouksissa. Eiköhän ne "paikalle raahatut väärin äänestäneet" ollut ihan ipun vanhoja konkareita?


    • ipuveteran

      Varmasti mielenkiintoinen kokous. Oletettavasti kaikkien hallitukseen ehdolla olevien nimet olivat esillä ? Normaalin kokouskäytännön vastaista on, jos joku käy kirjoittelemassa omia ehdokkaitaan fläppitaululle. Erityisen mielenkiintoista olivat varapuheenjohtaja valinnat. En ole missään yhteydessä kuullut, että puolueen istuva puheenjohtaja valitaan hallituksen jäseneksi, puhumattakaan ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi. Tällehän nauraa naurismaan aidatkin. Mummokerho jatkaa taisteluaan itsenäisyyden puolesta, toimintakulttuuri on ompeluseurasta peräisin ja sitten vielä ihmetellään, miksi kukaan ei usko puolueeseen ?
      Vanhat veteraanit ainakin tuntevat syvää myötähäpeää.

      • jotenpäätämme

        IPUlla ei ollut istuvaa p,johtajaa , Pesonen oli eronnut sairautensa vuoksi ja tilalla oli 3 v,p,johtajaa,
        toimiko Pesonen kokouksen p,johtajana, sillä on merkitystä puheenvuorojen jaossa?

        Minusta Pesonen olisi voinut jäävätä itsensä ja antaa näin uusien tuulien puhaltaa,

        Nimet fläppitaululle laitettiin kai sitä mukaa kun ehdotuksia tehtiin joten en siinä näe mitään väärää paitsi niiltä osin jos sinne tehtiin lista joka oli ennakkoon laadittu muutaman ihmisen toimesta.

        Riitely on ikävää mutta sitä se vallanhalu teettää.

        Toivon hartaasti että Pesonen katsoo nyt itseään peilistä ja miettii
        miten paljon hänen omat touhunsa on jarruttanut IPUn kehitystä.

        Suomen itsenäisyys on minulle se tärkein asia, ei IPU mutta mikä muu puolue ajaa itsenäisyyspyrkimyksiä?

        P,johtaja ei voi määrätä vaan hallitus tekee päätökset, hallitukseen siis tarvitaan rohkeita naisia ja miehiä jotka uskaltaa vastustaa
        myös p,johtajan sanelua.

        Sitoutuminen on se asia jota nyt kaikilta toivoisin, minä olen sitoutunut IPuun Suomen irrotamiseksi EUsta enkä anna riitojen tuota
        sitoumusta tuhota.

        Sheikki ja te kaikki joita on sysitty, palatkaa IPUun ja toimitaan yhdessä, nostetaan kissa pöydälle kun sen aika on niinkuin nyt on tehty joskin sen ei olisi tarvinnut tapahtua yleisellä palstalla,
        mutta eipä muutakaan ollut,
        sen puuttumisesta kiitos E, K-Klle, hänen mielestään ei keskusteluja tarvita ja kansaa on kuultu tarpeeksi,
        niin hän ilmoitti kun palstan perustamista ehdotettiin.
        Se oli monen jäsenen toivomus.

        Toivottavasti Pesonen ei asetu ehdolle p,johtajavaalissa mutta jos asettuu niin jäsenistö päättää kuka p,johtajana toimii,

        IPU olemme me, yhdessä


    • 4802

      Ja milläs tavalla Pesonen sitten muka on kiero? Tiedätkös mitä. Minun mielestäni sinä vaikutat ihan superkierolta tyypiltä. En olisi uskonut, että joudun mielipiteeni niin täydellisesti muuttamaan.

      • Jouluohi

        Tonttu, miksi vaihdat nimimerkkiä joka viestin välillä?


      • super4802

        Miksi 4802 sanoo, että Sheikki on superkiero, jos hän kertoo tosiasioita?

        Aika vääristynyt maailmankuva ihmisellä, jos superrehellisestä saadaan superkiero.


    • Minusta puolue on tuhoon tuomittu jatkuvien riitojen ja parin suurisuisen muijan sekä heidän saamansa päätösvallan saaman huomion vuoksi! Tuntuu että samat ämmät määräävät koko touhua vuodesta vuoteen. Haloo järki käteen ja yksinvaltiaat pois koko touhua pilaamasta!

    • murheellinen.mies

      IPU jatkuu siis lähes ennallaan, eikä puoluetta saatu korjattua toimintakykyiseksi. Tontut jatkavat pyöritystä kuten ennenkin.
      Maahanmuuttokriittiset saavat edelleenkin kuulla olevansa rasisteja ja nämä jo aiemminkin tässä ketjussa mainitut hallitukseen ja muihin luottamustehtäviin valitut fiksut isänmaalliset ihmiset (Puolakka, Karvonen ym.) tullaan joko savustamaan ulos tai vaientamaan muilla keinoin (kiusaaminen, henkinen pahoinpitely).

      Pahalta tuntuu Sheikin puolesta, mutta rehellisillä ei ole sijaa IPU:ssa.

      Enpä taida enää kannattajakortteja keräillä minäkään.

      Tuntuu todella surulliselta ettei meillä itsenäisyysmielisillä ole Suomessa edelleenkään todellista vaihtoehtoa jolla olisi edellytykset nousuun marginaalista. IPU:ssa nämä edellytykset päätettiin haudata.

      • RitvaPuolakka

        Katsotaan "murheellinen.mies" miten tämä menee. Teen sen, minkä oikeaksi näen taloudenhoitajan roolissani seuraavaan vuosikokoukseen mennessä.

        Lisäksi pitää nyt keskittyä tuohon sääntömuutokseen puheenjohtajan valinnasta.

        Tämä puoli vuotta näyttää paljon.


      • murheellinen.mies
        RitvaPuolakka kirjoitti:

        Katsotaan "murheellinen.mies" miten tämä menee. Teen sen, minkä oikeaksi näen taloudenhoitajan roolissani seuraavaan vuosikokoukseen mennessä.

        Lisäksi pitää nyt keskittyä tuohon sääntömuutokseen puheenjohtajan valinnasta.

        Tämä puoli vuotta näyttää paljon.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää niin nykyisessä luottamustehtävässäsi, kuin muutoinkin elämässä.
        Selvisit 90-luvun lamasta ja yrityksesi menettämisestä elossa, siinä missä moni muu entinen pk-yrittäjä ei selvinnyt.
        Jouduin itse seuraamaan suvussani perheyrittäjien kamppailua, jossa perheen päät eivät kestäneet, vaan tekivät itsemurhan ja lisäksi tunnen läheisesti kaksi muuta entistä yrittäjää, joista toinen vammautui henkisesti mielisairaaksi ja toinen elää nykyisin ammattialkoholistina sosiaalituen turvin.
        90-luvun asian esilläpitäminen ja tutkiminen on se juttu jonka kautta kirjoituksesi tulivat tutuiksi ja josta sinua erityisesti arvostan!
        Olet sisukas ihminen, sinua eivät tontut saane lannistettua ainakaan kovin helpolla, vaikka mielellään sen varmasti tekisivätkin. Sinulla on nyt puolueessa aitiopaikka tarkastella yhteisön toimintaa ja koettaa vaikuttaa siihen että siellä saataisi muutoksia aikaan, mitä jälkimmäistä suuresti epäilen! Nähtäväksi jää voiko tuota enää muuttaa.
        IPU ja aika, jonka olen puoluetta seurannut on opettanut ettei sillä enää ole toivoa niin kauan kuin tuo pirullinen klikki saa vapaasti terrorisoida ja tehdä negatiivista taustatyötään aktiivien ihmisten lannistamiseksi. Heille ei kelpaa kuin yksi ainoa linja, heidän oma linjansa ja sen toteutumisen edeltä siivotaan kaikki muu pois, vaikka tämä muu saattaisi saada puolueelle näkyvyyttä ja nostetta, se on heille täysin toisarvoista. Heidän kaavallaan IPU pysyy ainaisesti vain marginaalissa, yhden asian aatteellisena yhteisönä ja keskustelukerhona, ilman toivoa minkäänlaisesta noususta.


      • RitvaPuolakka
        murheellinen.mies kirjoitti:

        Toivon sinulle kaikkea hyvää niin nykyisessä luottamustehtävässäsi, kuin muutoinkin elämässä.
        Selvisit 90-luvun lamasta ja yrityksesi menettämisestä elossa, siinä missä moni muu entinen pk-yrittäjä ei selvinnyt.
        Jouduin itse seuraamaan suvussani perheyrittäjien kamppailua, jossa perheen päät eivät kestäneet, vaan tekivät itsemurhan ja lisäksi tunnen läheisesti kaksi muuta entistä yrittäjää, joista toinen vammautui henkisesti mielisairaaksi ja toinen elää nykyisin ammattialkoholistina sosiaalituen turvin.
        90-luvun asian esilläpitäminen ja tutkiminen on se juttu jonka kautta kirjoituksesi tulivat tutuiksi ja josta sinua erityisesti arvostan!
        Olet sisukas ihminen, sinua eivät tontut saane lannistettua ainakaan kovin helpolla, vaikka mielellään sen varmasti tekisivätkin. Sinulla on nyt puolueessa aitiopaikka tarkastella yhteisön toimintaa ja koettaa vaikuttaa siihen että siellä saataisi muutoksia aikaan, mitä jälkimmäistä suuresti epäilen! Nähtäväksi jää voiko tuota enää muuttaa.
        IPU ja aika, jonka olen puoluetta seurannut on opettanut ettei sillä enää ole toivoa niin kauan kuin tuo pirullinen klikki saa vapaasti terrorisoida ja tehdä negatiivista taustatyötään aktiivien ihmisten lannistamiseksi. Heille ei kelpaa kuin yksi ainoa linja, heidän oma linjansa ja sen toteutumisen edeltä siivotaan kaikki muu pois, vaikka tämä muu saattaisi saada puolueelle näkyvyyttä ja nostetta, se on heille täysin toisarvoista. Heidän kaavallaan IPU pysyy ainaisesti vain marginaalissa, yhden asian aatteellisena yhteisönä ja keskustelukerhona, ilman toivoa minkäänlaisesta noususta.

        Kiitos tosi paljon sanoistasi "murheellinen.mies".

        Enhän minä edes silloin 1990-luvulla tajunnut mikä peli oli Suomessa menossa, niin suuri tehtävä oli pitää itsensä järissään ja lapsista huoli.

        Vasta politiikkaan alettuani, nuorimmaisenkin lähdettyä kotoa pois, aloin tutkimaan näitä asioita. Silloin vasta tajusin mikä suunnitelmallinen kansan tuhoaminen oli 90-luvulla tehty.

        Monet sen ajan lapset kärsivät monista asioista, koska perheissä oli niin paljon pahoinvointia taloudellisen kurjuuden takia.

        Meillä elää nyt sukupolvi, joka on kokenut tuon kaiken. Monet ovat päättäneet päivänsä, moni särkynein mielin odottaa poislähtöä, usea on alkoholisoitunut, kuten kerroit lähipiirissäkin käyneen. Lisäksi nämä sen ajan lapset muistavat, että perheissä ei ollut kaikki hyvin.

        Olenkin näitä perhesurmia miettinyt, että onko näillä 1990-tapahtumilla osuutta näidenkin ihmisten kauheisiin tekoihin?

        Teen nyt IPUssa taloudenhoitajana kaiken mitä voin. Jäsenistö valitsi minut tähän tehtävään, vaikken edes ollut itse mihinkään pyrkinyt. Yhtään yhteydenottoa, jossa olisi näitä valmisteltu etukäteen en ole saanut.

        En muutenkaan pidä takanapäin touhuamisesta. Tämä nyt tietenkin on yleistä varmasti kaikissa puolueissa ja suurin tehtävä minulla onkin ollut käsittää se, että politiikkaa on kieroa peliä.

        Olin niin naiivi silloin kun aloin politiikkaan mukaan, että kuvittelin että kansalaisten asioita hoidetaan, tämä valtapeli oli minulle aivan uutta.

        Ei mitään, eteenpäin vaan ja nähdään viimeistään vuosikokouksessa, toivottavasti!


      • heikoteväät
        murheellinen.mies kirjoitti:

        Toivon sinulle kaikkea hyvää niin nykyisessä luottamustehtävässäsi, kuin muutoinkin elämässä.
        Selvisit 90-luvun lamasta ja yrityksesi menettämisestä elossa, siinä missä moni muu entinen pk-yrittäjä ei selvinnyt.
        Jouduin itse seuraamaan suvussani perheyrittäjien kamppailua, jossa perheen päät eivät kestäneet, vaan tekivät itsemurhan ja lisäksi tunnen läheisesti kaksi muuta entistä yrittäjää, joista toinen vammautui henkisesti mielisairaaksi ja toinen elää nykyisin ammattialkoholistina sosiaalituen turvin.
        90-luvun asian esilläpitäminen ja tutkiminen on se juttu jonka kautta kirjoituksesi tulivat tutuiksi ja josta sinua erityisesti arvostan!
        Olet sisukas ihminen, sinua eivät tontut saane lannistettua ainakaan kovin helpolla, vaikka mielellään sen varmasti tekisivätkin. Sinulla on nyt puolueessa aitiopaikka tarkastella yhteisön toimintaa ja koettaa vaikuttaa siihen että siellä saataisi muutoksia aikaan, mitä jälkimmäistä suuresti epäilen! Nähtäväksi jää voiko tuota enää muuttaa.
        IPU ja aika, jonka olen puoluetta seurannut on opettanut ettei sillä enää ole toivoa niin kauan kuin tuo pirullinen klikki saa vapaasti terrorisoida ja tehdä negatiivista taustatyötään aktiivien ihmisten lannistamiseksi. Heille ei kelpaa kuin yksi ainoa linja, heidän oma linjansa ja sen toteutumisen edeltä siivotaan kaikki muu pois, vaikka tämä muu saattaisi saada puolueelle näkyvyyttä ja nostetta, se on heille täysin toisarvoista. Heidän kaavallaan IPU pysyy ainaisesti vain marginaalissa, yhden asian aatteellisena yhteisönä ja keskustelukerhona, ilman toivoa minkäänlaisesta noususta.

        "Jouduin itse seuraamaan suvussani perheyrittäjien kamppailua, jossa perheen päät eivät kestäneet, vaan tekivät itsemurhan ja lisäksi tunnen läheisesti kaksi muuta entistä yrittäjää, joista toinen vammautui henkisesti mielisairaaksi ja toinen elää nykyisin ammattialkoholistina sosiaalituen turvin."

        Tekiks ne itsarin sen takii et ne raiskattiin 3x päivässä ja pahoinpideltiin 4x päivässä (vai sen takii et joutuvat tuleen loppuelämänsä toimeen suomen heikolla sosiaali turvalla 485€ per kk?)
        Puhukaa asiaa!


      • ilmantukiaisiako
        heikoteväät kirjoitti:

        "Jouduin itse seuraamaan suvussani perheyrittäjien kamppailua, jossa perheen päät eivät kestäneet, vaan tekivät itsemurhan ja lisäksi tunnen läheisesti kaksi muuta entistä yrittäjää, joista toinen vammautui henkisesti mielisairaaksi ja toinen elää nykyisin ammattialkoholistina sosiaalituen turvin."

        Tekiks ne itsarin sen takii et ne raiskattiin 3x päivässä ja pahoinpideltiin 4x päivässä (vai sen takii et joutuvat tuleen loppuelämänsä toimeen suomen heikolla sosiaali turvalla 485€ per kk?)
        Puhukaa asiaa!

        Olen varma, että et yksin tule toimeen 485 eurolla kuukaudessa. Saat asumistukea ja toimeentulotukea, vai mitä?


      • turhavalittaa
        ilmantukiaisiako kirjoitti:

        Olen varma, että et yksin tule toimeen 485 eurolla kuukaudessa. Saat asumistukea ja toimeentulotukea, vai mitä?

        Jaa eikö entinen perhe yrittäjä saa noita muita tukii?
        Ja sen takii tekee itsarin (joo pitää entisen perheyritäjänkin saada muita tukii)
        Sillä sen kovempaa oo kuin muillakaan?


      • envalita
        turhavalittaa kirjoitti:

        Jaa eikö entinen perhe yrittäjä saa noita muita tukii?
        Ja sen takii tekee itsarin (joo pitää entisen perheyritäjänkin saada muita tukii)
        Sillä sen kovempaa oo kuin muillakaan?

        Kysyinkin sinulta, muttet vastannut. Tuletko toimeen 485 eurolla kuukaudessa vai saatko muita tukiaisia?

        Kannattaa hakea kaikkea mitä on mahdollisuus saada. Jos pelkkiin elinkustannuksiin menee tuo summa kuukaudessa, vuokrasta puhumattakaan.


      • suhteellisuutta
        turhavalittaa kirjoitti:

        Jaa eikö entinen perhe yrittäjä saa noita muita tukii?
        Ja sen takii tekee itsarin (joo pitää entisen perheyritäjänkin saada muita tukii)
        Sillä sen kovempaa oo kuin muillakaan?

        Tai mistä sitä tietää vaikka entisellä yrittäjällä ois kovempaa?
        Kun on kerran "kermaperseeks" oppinnu niin vaikeetahan se on rahvaan oloihin sopetuu?
        Sitä nyt syyttelee "olosuhteista" vaikka ketä?
        Firma kun irtisanoo osan (perheyrittäjistä) duunareista niin siihen mitään syytä tarvita "osa lähtee osa jää?" ja näillä mennään


      • näinnäppylät
        envalita kirjoitti:

        Kysyinkin sinulta, muttet vastannut. Tuletko toimeen 485 eurolla kuukaudessa vai saatko muita tukiaisia?

        Kannattaa hakea kaikkea mitä on mahdollisuus saada. Jos pelkkiin elinkustannuksiin menee tuo summa kuukaudessa, vuokrasta puhumattakaan.

        Selvä se ettei tolla minimillä toimeen tule.
        Pakko hakee muut "lisukkeet" ja niiden kanssa tulot samat kuin pienipalkkasella duunarilla (ja jos tehokkaassti hakee "lisukkeet" mihin "oikeutettu" menee kirkkaastti ohi pienipalkkasesta duunarista)
        No siittä voidaan tietenkin keskustella onko oikein et "pummi" tienaa enempi kuin pienipalkkanen duunari (mun mielest ei)
        Pienipalkkasen duunarin tulis tienata enempi? ja "pummin" se mitä nyt tällä hetkellä tienaa.


      • ihanvapaasti
        näinnäppylät kirjoitti:

        Selvä se ettei tolla minimillä toimeen tule.
        Pakko hakee muut "lisukkeet" ja niiden kanssa tulot samat kuin pienipalkkasella duunarilla (ja jos tehokkaassti hakee "lisukkeet" mihin "oikeutettu" menee kirkkaastti ohi pienipalkkasesta duunarista)
        No siittä voidaan tietenkin keskustella onko oikein et "pummi" tienaa enempi kuin pienipalkkanen duunari (mun mielest ei)
        Pienipalkkasen duunarin tulis tienata enempi? ja "pummin" se mitä nyt tällä hetkellä tienaa.

        Täs tuleekin metka juttu!
        Pitäskö pienipalkkasen duunarin tyytyy et saa 9€ päiväs enempi?
        Pummi kutsuu sellasta 9€ orjatyöks?

        Paljonko pienipalkkasen työläisen pitäs tienata kk (21,5 työpäiväs ettei joutus tekeen "orjatöitä")


      • vääryys
        näinnäppylät kirjoitti:

        Selvä se ettei tolla minimillä toimeen tule.
        Pakko hakee muut "lisukkeet" ja niiden kanssa tulot samat kuin pienipalkkasella duunarilla (ja jos tehokkaassti hakee "lisukkeet" mihin "oikeutettu" menee kirkkaastti ohi pienipalkkasesta duunarista)
        No siittä voidaan tietenkin keskustella onko oikein et "pummi" tienaa enempi kuin pienipalkkanen duunari (mun mielest ei)
        Pienipalkkasen duunarin tulis tienata enempi? ja "pummin" se mitä nyt tällä hetkellä tienaa.

        Mielestäni työtön ei ole pummi.

        Jos yhteiskunnalla on varaa rahdata tänne työikäisiä nuori miehiä työntekijöiksi samalla, kun omilla nuorilla miehillämme ei ole työtä, niin silloin on järjestelmässä vika, eikä tässä työttömässä nuoressa.

        Tässä on niin hirvittävä vääryys menossa omaa kansaamme kohtaan, etten ihmettele ollenkaan asennettasi.


    • ei.nakijän.lahjoja

      osuu ja uppos, minkäs teet?... Se olis siinä sanon eräskin,,,

      ipu bye bye, alajärven kunkku koittakoon saada uusia hölmöjö mukaan, ei mulla muuta!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe