Cooper&Hunter

niittykumpu

Onko kellään kokemusta Cooper&Hunter ilmalämpöpumpusta. Syksyllä asennettu ja sanottiin lämmittävän jopa -40 asteessa. Mulla sammui tammikuussa jo -20 asteessa, eikä enää käynnistynyt. Huoltomiestä on odotettu jo kuukausi, ei vaan näy ei kuulu.

111

15731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krrrrr

      Green vanha pumppu. Myydään vaan uudella sisäyksiköllä. Ja kauppa käy.

      • pohjanpoikapalelee

        Jaa että lämmittää vielä -40 asteessa. Höpö, höpö ei onnistu tällä kylmäaineella.
        Lämmityskaapeli on aina päällä kun ulkona nollassa tai kylmenpää ja vie koko ajan sähköä. Voi kokeilla itse pohjareijästä.


      • uskomatti

        Elekee uskoko kaikkee mitä teille kerrotaan.


    • ollenkaan

      Mitsubishi ainut mitä kannattaa laittaa. syksyllä pantiin ja niin on hurissu hyvällä käyttösuhteella läpi pakkasten. ei kannata nuihin halpamerkkeihin mennä,

      • ulrichhesse

        Asennettuna pyydettiin 2250 euroo. HOH,HOH, en ostanut.


      • säästinsatasia

        Jos todella on green peruspumppu, kuten väitetään, niin mulla on sellanen. maksoi750 eur ja ite asensin.


      • cooleri

        Maahantuoja tekee ne esitteet ja vastaa niistä. Ei ole pumppumyyjän vika, jos tiedot eivät pidä paikkaansa. Kyllä muutkin pumppuvalmistajat tekevät samoin. Vanhempi kylmämies totesi, ettei nykyisellä pumppukylmäaineella tehdä tehokkaampia pumppuja kuin nytkään. Uuudella kylmäaineella saadaan lisää tehoa, mutta se maksaa. Parempi laittaa nykyisiä kohtuuhintaisia perus mitsuja ja panoja, niin säästää eniten.


      • qwxcc

        Vain hölmö uskoo mainoksiin.


      • kolmans

        Mulla vanha mitsu. Naapuri hankki tollasen cooperi. Kun vertaa lämmitystehoja, ei kyllä huomaa eroja. Hinta oli cooperilla kauhia.


      • Säkkivalo
        qwxcc kirjoitti:

        Vain hölmö uskoo mainoksiin.

        Ajatellaan nyt vähän: pakkasilmaa puristetaan valtavalla kompurapaineella kasaan, notta saadaan - lämpöä.

        Ja kun sähköt katkeavat jonkin myrskyn takia viikoksi maaseudulla, niin siinä onkin hauskaa hääriä kaukosäätimensä kanssa.


      • Anonyymi

        Paskaa rekeen mitsut


      • Anonyymi
        Säkkivalo kirjoitti:

        Ajatellaan nyt vähän: pakkasilmaa puristetaan valtavalla kompurapaineella kasaan, notta saadaan - lämpöä.

        Ja kun sähköt katkeavat jonkin myrskyn takia viikoksi maaseudulla, niin siinä onkin hauskaa hääriä kaukosäätimensä kanssa.

        et kyllä tajua nyt tätä juttua


    • laatumaxaa

      Halvalla ei saa hyvää--sen olen itsekin kokenut.

    • juurmala

      Mistä tiedät ,että on laatupumppu?? Ei selviä, kuin purkamalla , mitä sisältä löytyy. Kaikki ne pumput tehdään kaukoidässä ja melkein samoista osista.

      • iivananyhtänänköljä

        Jaa että 70 prosentia säästää lämmityskuluissa. Se tekee mulla 1500 ekee vuodessa. Minä tilaan heti pumpun tai vaikka kaksi.


      • ultimaatic

        Ei yhtään parempi ole, kuin vanha ultimate. Maksoi kuitenkin 8xenemmän kuin ulti.


      • samisum

        Sen verran kokemusta cooperista, ei ole sen kummempi pumppu kuin mitsu tai pana. Hinta kuiteski 500 kalliinpi. Miksi??


      • seppilä

        Avasin ulkoyksikön pellit. Green koneet sieltä löytyi. Laitettu vain koreempiin kuoriin.


      • Saa.kaikille.nimille

        Gree tekee kymmeniä eri merkkisiä pumppuja tilaajan haluamalle nimelle.


      • garycooper

        Sama ulkoyksikkö kaikissa, nimi vain vaihtuu ja hinta.


    • amudsen

      Luvataan toimivan vielä -40 asteessa. Kuinka sen voisi testata,pumppu selkään ja pohjoisnavalle?

    • cccpp

      Green pumppu se on. alle tonnilla saa kaupasta.

    • pccp

      Virossa hinnoitettu alle mitsun hintojen. Suomessa pitäisi maksaa noin tonnin. Sillai.

      • scardeux

        Sama pumppu kuin scanvarm 35. Hintaa melkein puolet enemmän.


      • zzzxwqq

        Samantehoinen kuin gigantin panasonic, ovh 799euroo.


      • elmeli

        Alunpitäin Green pumppu. Sisäyksikkö muotoiltu uudelleen ja hintaa 500 ekee enemmän.


      • opeliini

        Ja että 70 prosenttia säästää lämmityskuluissa. Ostan heti cooperin, jos saan kirjallisen todistuksen.


      • Anonyymi

        Mulla on isompi wifi Gree virosta, 550€ ja hyvin pelaa ainakin vielä.


    • exlusive9

      Mä ostin Samsungin pumpun 2200€ asennettuna, hienosti on toiminut 30 asteen pakkasellakin.

    • Kaldj

      Kellään itsellä laitetta ja ihan omakohtaista kokemusta?

      • joopajoos

        Green pumppu. Samaa pumppua, eri kuorilla myydään nimillä Gree Hansol, Elektrolux, Wivax, Innova ym. Hinta näillä 400 halvempi.


    • Kaikki.green..malleja

      Miksi AHSELL virallisena INNOVA maahantuojana syrjii omaa merkkiään.
      Eikö saa katetta tarpeeksi.

      • onnibus

        Gigantissa tarjouksessa tietokone 200 ekee. Myyjä rupes moittimaan huono kone ei tee mitään. Tarjos satasen kalliinpaa konetta. Lopulta ostin kalliimman. Se on bisnestä sanoi myyjä. Halpa laite toimii houkuttimena. Kun asiakas saadaan kauppaan tarjotaan kalliinpaa, näin saadaan myös kalliimmat tuotteet myytyä ilman erikoistarjouksia. Näin se homma toimii.


      • Panssrsonic

        Mä kävääsin töllöä ostamassa kikantista, kotona jo valittin netissä minkä töllön osta, myyjä kumminki tyrkytti eri töllöä jonka sitte ostinki, ja hyvä niin sain paremman töllöttimen.


    • eräs_torniolainen

      Mitsun FH 35 lämmönlähteenä tallissa ja hyvin toimi koko talven täällä pohjosessa!! Useana päivänä pakkasta yli 30. Ostan toisen myös pirttiin.

    • Jes789
      • hulapaloo

        Ultimatemarket voitti kans testin. Pumppua myytiin testivoittajana, oli kuitenkin eri pumppu. Kannattais selvittää onko testivoittaja sama pumppu?
        Suomessa muutama päivä yli 20 astetta, siis mitä hyötyä cooperista?
        Säästöt tehdään 0-5 pakkasasteessa. Tutkikaa mikä pumppu antaa parhaat tehot?
        Täs cooperissa on muuten samat sisuskalut kuin Green 35 pumpussa. Gree maksaa 850 euroo.


      • qqppzzy

        Gree Hansooli ei ole myöskään sama pumppu kuin testeissä mainittu. Kaksrivinen kenno, ennen oli 2 ja puolirivinen. Voi tarkistaa itse, ellei usko. Ainoa gree jota ei ole vielä muutettu on Innova. Näin meitä huijataan.


      • petequu

        Ei pidä uskoa kaiken maailman testejä. Tää cooper/hunter on täysi vitsi. Sama pumppu kuin gree. Hintaa alle 900 euroo.


      • SILLOIN..PARASgree
        petequu kirjoitti:

        Ei pidä uskoa kaiken maailman testejä. Tää cooper/hunter on täysi vitsi. Sama pumppu kuin gree. Hintaa alle 900 euroo.

        Kunhan ulkoyksikkö painaa 45 kg
        ja sisäyksikössä on 7 puhallisnopeutta.


      • axallopez

        Painaa 43kg. Green tekemä. Greellä ei ole 45 kg pumppua. Gree Hansol sama huijjaus. Ulkoyksikössä pienempi kenno, kuin esitteessä. Esitettä ei löydy enää netistä ja pumppu "loppunut" maahantuojalta.


    • osmankäki

      Kaikki ilmalämpöpumpputestit ovat poikkeuksetta huijausta. Alkuperäinen Gree on hyvä pumppu. Innova on vielä alkuperäinen Gree ja pienempi Elektrolux myös.

      • hesalal

        Älä osta Cooper Hunteria - myyvät mielellään, mutta
        rodellinen takuu sama kuin usein autokaupassa - takuu niin kauan
        kuin perävalot näkyvät.
        Minulla sama kokemus kuin viestiketjun aloittajalla


      • lapual

        Niin kävi mullakin. Ei vastaa myyjä enää puhelimeen. Kysyttävää olisi pumpusta.


      • harmankordon
        hesalal kirjoitti:

        Älä osta Cooper Hunteria - myyvät mielellään, mutta
        rodellinen takuu sama kuin usein autokaupassa - takuu niin kauan
        kuin perävalot näkyvät.
        Minulla sama kokemus kuin viestiketjun aloittajalla

        Keneltä ostit? Syksyllä laitettu, kyllä vielä toimii.


      • carycooper

        Vieläkö KKH Luoma asentaa näitä coopereita. Ei ollu ykkösissä enää ilmoitusta?


      • gggbg

        Ei vastaa ainakaan puhelimeen.


    • thaithai

      Ei ole autoa näkynyt liikenteessä. Jos muuttanut kaukoitään.

      • kissakävelee

        Jos laittanut thai-ruokapaikan jonnekin.


    • r410v

      Moni pumppuasentaja laittanut pillit pussiin. Ei ainakaan puhelimeen vastaa. Paljon asennetaan itse pumppuja tai joku tuttu pimeessä asentelee. Tarvikkeet löytyy netistä, mikäs siinä. Kuinkas sitten on takuiden laita?

    • ilmapuula

      Joku sanoi, että olis muuttanut vaimonsa kotimaahan Thaimaahan. Ostanu talon ja asentelis siellä ilmastointilaitteita. Onne vaan Maurille.

      • ähtärinville

        Kenelle sitä sitten soittaa jos tulee pumpun kans ongelmia??


      • öökilänvilu

        Oon pumpun tilannu Maurilta. Ensi viikolla pitäis laittaa. Katsotaan tuleeko?


    • biilia

      Auto tuli eilen vastaan.

    • kaikmeni

      Soita K Pöntiselle, sillä on vaalien jälkeen aikaa krassata vaikka niitä pumppuja. Vapaa- aika tulee nimittäin lisääntymään.?????

    • cccbb

      Se cooperi ei ole sama pumppu kuin se "testivoittaja", vaan Gree Hansooli joka maksaa 790 euroo. Ulkokuoret on vaan erilaiset.

    • grazyhorse

      Joku ostaa pumpun kun lämmittää -30 asteessa. Kyllä suomessa hölmöjä riittää.

    • holmojariittaa

      Tuos tuli purettua COOPER HUNTER. Sama pumppu on kuin Innova 12. Innovan hinta 800 euroo. Cooperi 2 tuhatta asennettuna.

    • cuuperi

      Ultimaten pumppu oli 6 vuotta. Syksyllä vaihdoin tähän Cooperiin. Sähköä ei ole säästynyt yhtään enempää. Taitaa olla huijausta.

    • ylinvoimaa

      Sama pumppu kuin Elektrolux. Nettikaupassa hinta 650 euroa.

    • HÖLMÖJOKAMAKSAA

      Saa tarjouksessa 595€. Ja sama pumppu kuin CH.

    • erarehumanumest

      Jotkut uskovat sokeasti mainoksiin, useimmat taas eivät.

    • vatush

      Lapualle näitä koopereita on myity kymmeniä. 2000€ kappale. hölmöjä riittää.

    • liuhtarinukko

      Joo määkin ostin gooperin. En oo vielä päälle laittanut, kun ohjeessa sanotaan, että lämmittää vasta -30 asteessa.

    • jutihela

      Saman pumpun, erikuorilla saa asennettuna 1200euroa, kuitin kanssa. Joku maksanu 2000 euroa. Että menin helppoon.

    • huuhahu

      Panasonicit on vielä surkeempia. Sulattelevat puolen tunnin välein kun pitäis lämmittää. Ovat vielä testivoittajia. Huh, huh.huuhaa

    • vasumäki

      U crown on yhtä huono pumppu. Testivoittaja sekin. Lämmittää vielä -50 asteessa. Luvataan rahat takaisin ellei lämmitä. Heti pitää mennä testaamaan.

    • Kkh-Luoma

      Luoma vastaa nyt😊
      Ollut hiljaista kesän odotusta, mutta ei viikkoja ettei kauppaa. Siihen thaimaahan en ole uskaltanut tutustua. Täällä Kaisanraiteilla olen hyvin pysynyt ja kiertänyt tätä mää kinkeripiiriä. Että kaikki hyvin. Tämä TM 2016 voittaja -30 C oli C&H eli maailman suurimman Gree tehtaan tuote. Minä ymmärsin heti alkuun keskittyä tehtaan omaan merkkiin, eli GREE U Grown 12. On sitten kaikinpuolin paras pumppu oma kokemus yltää 12 vuoden pelkkään ilmalämpöpumppu työhön. Siinä on selvinnyt monia asioita mitä tässä edelläni kirjoitetaan.
      Teidän kannattaa lukea Ykköset lehteä, siellä olen mainostanut lähes joka numerossa pumppuja. PS kyllä tämä on nyt maailman paras lämpöpumppu tällä kertaa😅

      • Hae....Virosta

        Hyvä on mutta äänekäs.


    • heatpump

      Höpö, höpö, satutunti on tiistaisin kirjastossa klo 14.00. Tää cooperi on sama pumppu kuin Gree Hansooli ,kuoret vaan on eri. Hintaa Cooperilla 400 enemmän. Pumppu on äänekäs, öisin pitää sammuttaa. Ulkoyksikkö huutaa pakkasilla, ettei naapuri saa nukuttua. Varaosia pumppuun ei saa mistään. Että oikein lämmittää vielä -30 asteessa. Mitä hyötyä kun sellaisia pakkasia ei enää ole. Suurimmat säästöt pumpulla tehdään alle -10 asteessa, silloin cooperi on surkea. 0-keleillä pumppu käy katkokäyntiä, käy ja sammuu edestakaisi ja sähköä menee.
      Ehkä on paras pumppu pohjoisnavalle, mutta suomen oloihin löytyy tusinan verran parempia.

    • ilmastalämpöö

      Cooper&Hunter ilmalämpöpumppua myydään suomessa useilla nimillä. Hansol. Innova, Elektrolux, Wivax ja monta muuta. Kontillisen kun tilaa saa pumppun vaikka oman nimensä, jos sikseen tulee. Äänekäs pumppu, mutta lämmittää. Mallilla on jo ikää yli 10 vuotta. Autotallia lämmittänyt Hansooli jo 2 vuotta. Maksoi aikoinaan 700, itse asensin.

    • tvokaks

      Uusi kylmäaine R32 rikkoo pakkasilla kompurat, kun öljy jää putkiin eikä palaa kompuraan. Vanha kylmäaine R410 TOIMII MOITTEITTA. Kun ostatte ilmalämpöpumppua, katsokaa, että kylmäaineena on R410. Älkää uskoko pumppukauppiaitten puheita.

      • vaahteramäeneemeli

        32 kylmäaine sisältää butaania, palava kaasu. Jos tulee putkiin vuoto, entäs sitten?


    • sanoohän

      Cooper on kovin äänekäs. Talliin, tai varastoon sopii, ei kyllä olohuoneen seinälle.

    • ccccp

      Cooperin takuu on 2 vuotta, sen kestää ei enempää. Takuun loputtua vaikenee myös pumpun myyjä.

    • takkuu

      Maahantuojan takuu on 2 vuotta. Maahantuoja on eri kuin panoilla. Jos maahantuoja lopettaa tai vaihtaa nimeä, loppuu takuut siihen. 5 vuoden takuun voi unohtaa heti.

    • eitkonen

      Cooperit on menneen talven lumia. Ei niitä enää kukaan osta, tosi on.

    • hillumarei

      Hieno nimi vanhalle pumpulle ja mainokseen, lämmittää vielä -35 asteessa. Tehdään vielä ultin temppu, pumppu tm-testiin. Paketti valmis nyt myymään. Ja kansa ostaa. Juhlaa kestää aikansa sitten loppuu. Tulee uusi pumppu ja taas mennään.

    • ontosi

      Vanha kylmäaine paremppi. uusi aine rikkoo kompurat. Tosi on.

    • ilpoiivar

      Ruotsissa pakkastesteissä hajonnu näitä uudella kylmäaineella olevia ilmalämpöpumppuja. Pitemmillä pakkasjaksoilla ei öljy palaudu kompressoriin, vaan kompressori leikkaa kiinni.
      Muistakaa ilmalämpöpumpun kylmäaineena pitää olla R410A eikä mikään muu aine.

    • äiree

      Cooper on äänekäs pumppu. En laittaisi enää huonetiloihin.

    • orvoiivo

      Cooperin sisäyksikön puhallin pitää ääntä. Uusi puhallin tilattu jo toukokuussa, vaan ei kuulu. Eikö näihin coopereihin löydy varaosia ollenkaan?

    • ööpelis

      Ei löydy, pitää purkaa uusista malleista. On ostettu vain pumput, ei varaosia ollenkaan.

    • hehheehe

      Uusi kylmäaine R32 on täysi susi. Rikkoo kompuroita kovalla pakkasella. Naurattaa kun luvataan mainoksessa huipputehoja pakkasella, kun kone ei käy ollekkaan.

    • panathajoo

      Panasoniceja hajonnut ruotsissa viime talvena. Syynä pidetty uutta kylmäainetta R32.

    • partie

      Osa panan malleista vedetty pois myynnistä ruottissa. Vanha kylmäaine parempi.

      • banason

        Meillä Uumajassa kans panat pois myynnistä.


    • hölömöö

      Cooperi pumpun saa nyt alle 800 euroo. Minä maksoin asennuksineen yli tonnin enemmän. Että osaa olla ihminen hölmö.

    • auvoauma

      Cooperin pumppu maksoi650 euroa. Itse asensin.

    • unetonruhassa

      Ulkoyksikköä ei kannata laittaa seinätelineelle, pitää kauhiaa meteli, ei voi nukkua.

    • qqqwpp

      Kesän alussa laitettu cooper ilmalämpöpumppu. Nyt ollut pari yötä lämmityksellä. Ulkoyksikkö on seinässä ja häiritsee yöunta. Pakko sammuttaa yöksi, että saa nukutuksi. Soitettu asentajalle, lupasi tulla katsomaan. Saas nähä tuleeko?

    • zzztop

      Pitää olla maateline.

    • Jennyriina

      Äänekäs on pumppu. Meillä pitäis siirtää ulkoyksikkö kokonaan uuteen paikkaan. Pitemmät putket tarttis. Kuka tulis siirtämään?

    • Newacooperia

      Ostin vuos sitte jouluna. En enääostais. Eilähe päälle katkonjälkeen. Kaverin pitää käydä nollaamassa.Muute ok roppana.
      Mitsu oisollu paree ostos. Tääl alakitkalla on äkki katkoksia paljon mistä eilähe päälle ja kämppä kylmyy. Matkaa kitkalle 300 km.

    • cccctoopi

      Se on rikki jos ei lähde käyntiin katkon jälkeen. Oma lähtee käyntiin. Vaadi takuuseen uus pumppu. Kuka asensi?

    • qqqqpee

      Mulla lähtee kans pumppu päälle sähkökatkon jälkeen. Uus pumppu takuuseen.

    • ylppöilpo

      Takuut loppu, maahantuoja vaihtunu. Sanoi asentaja.

    • hooperi

      Pari viikkoa soitettu asentajalle, ei vain vastaa. Odotetaan vielä ensi viikkoon.

    • hooperi

      Sama täällä. Asentaja ei vastaa. Ei ollu enää firman ilmoitusta Ykkösissä, liekö sitten lopettanut.hooperi

    • orpizon

      Korjaako kukaan ilmalämpöpumppuja Etelä-Pohjanmaalla?

      • Anonyymi

        Latomäen sähköliike.


    • Ihanoklaitteita

      Vip malli meillä.Pelannut ongelmitta keli kuin keli.Nyt vivaxina uutus todella kovilla tehoilla.Voin suositella.

    • mainos

      Hyvä mainos myyjältä. Ne sun pumppus vaan on Green vanhoja malleja uusissa kuorissa ja kylmäaineilla.

    • kepulikalle

      mulla tohipa taisekai hyvin pelannu 8 vuotta.

    • Anonyymi

      Meillä vaimon takapuoli puristaa hienosti lämmintä hönkäystä ulos kovillakin pakkasilla.

      • Anonyymi

        Upeaa, tuokko se rouvasi meidänkin taloa lämmittämään! 💃


    • Anonyymi

      Toimi 2.5 vuotta, sitten meni tukkoon ja se siitä. Vian paikantaminen on kalliimpaa kuin se, että vaihdetaan toimivaan laitteeseen. Ehdottomasti kallein pumppu, mitä minulla on ollut.

    • Anonyymi

      Mulla 3 kappaletta. Samat ongelmat ja huollon jälkeen ei toimi alle nolla asteen. Huolto onneton,mut vaikea saada.

    • Anonyymi

      Just näin,mut ainakaan huoltomies Pasi ei anna kuittiakaan ,eikä saa vehkeitä toimimaan. En saanu kuittia myöskään Minusta,minkä asensi toiseen talooni. Ehkä näkyy toivottavasti kirjanpidossa

    • Anonyymi

      On,älkää tuhlatko rahojanne.joka tunti täytyy sulattaa huollon(Pasi) jälkeen. Ostin kaksi Mitsua ja heitän kaikki kolme hunteria pois. Älkää ikinä ostako. Älkää tilatko huoltoa,ku saatte.ne tulee vain,jos maksatte käteisellä,eikä tule kuittia. Mulla kaks kertaa ja Pasi laitto epäkuntoon. Jos ei löydy kirjanpidossa kuitteja, ni verottaja voi kiinnostua. Tuskin oon ainoa. Muuten huoltoa ei tuu, nyt ku mietin,et onneks.täysin ammattitaidotonta. Ultimatekin ehkä toimi paremmin. Hävetkää. Verottaja,tarkistakaa, miten kirjanpito toimii

    • Anonyymi

      Törkeetä toimintaa. Pasi pitää polttaa, jos ei anna kuitteja. Mulla toimi pumppu hyvin, mut Pasi soitti,et olis hyvä huoltaa. Ei kuittia ja pumppu jäätyy heti alle 0 asteen. Onneks en antanu huoltaa 2 muuta. Älkää ikinä ostako. Mun 2 Mitsua toimii. Kuka polttas pimern työn Pasin. Ehkä minä😊

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe