Need some help!

eksyksissäjossain

Mitä mä voin tehdä, joka päivä lupaan itelleni et alotan syömään vähemmän mut kas kummaa heti kymmenen kiloa herkkuja tai hyvää ruokaa syöty ympäri päivän. Tänään oon vetänyt väh. 15-20 pullaa (yöks), kinkkupizza palan kaupan tuorevalikoimasta, 5 leipää juustolla.. Ainiin, puol pitkoa kääretorttua! :( Painoin siis marraskuun lopussa 38 kg ja nyt 56kg (pelkkää läskiä, ei lihasta..)ja pituutta 165cm. Ei siinä muuta, mutta viime punnituksessa viime torstaina painoin 51.1 ja nyt noin paljon ja huomenna on punnitus, se terveydenhoitaja varmasti järkyttyy... En kestä itseäni!

6

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salaalaihduttaja

      Tiedän tunteen... :( Itellä ongelmaks on noussu se hemmetin napostelu pitkin päivää... Paino käväs 35kg ja nyt katoin, et on 43kg...
      Pidät tarkkaa päiväkirjaa. Huom. yhessä ruokalusikallisessa sokeria on jopa 20 kcal ja omenassa (koosta riippuen) ... Nomutta juu... Keksi tekemistä (koulujuttuja), kirjotat paperille edellisenä pvänä jo valmiiks mitä saat syödä ja mitä et. Mene lenkille? Yritä syödä rauhassa (tosi rauhassa ja siihen keskittyen) niin, että tunnet sen ruoan mössönevän suussa... Juo vettä, juo paljon vetttä, se täyttää muttei sisällä yhtään kaloreita :) Kontrolli... Tosin oma kontrolli lähes täysin hukassa...
      Älä vedä herkkuja. Syö makeita hedelmiä ja syö keittoja. Auttaa ja lämmittävät.
      Emt... Oon vrm ihan hirvee ihminen ku tommosia jakelen...

    • itsjustmehere

      Feel you, oon samanlaisessa tilanteessa, sairastin anoreksian ja paino oli 33,7 kg (pituutta 161,5) ja osastolla olin, paino nousi 43kg:seen ja nyt olen ahminut jo yli kuukauden aivan järkyttäviä määriä, paino jotain 47, (tiedän ettei lähellekään ylipainoa mutta järkyttää mua ihan saatanasti), enkä vaan pysty lopettamaan ahmimista, vaikka joka päivä sanon itelleni että nyt loppu. Ai että tätä tuskaa. Mutta nyt olen vihdoin viimein (toivottavasti) pääsemässä takaisin ruotuun, hoen vaan itelleni kuinka läski oon ja joka kerta ku meinaan ahmia, kysyn iteltäni että oikeestikko, oikeestikko haluan lihottaa itteäni vielä lisää. Kun syön, pyrin syömään hitaasti ja juomaan syödessä paljon vettä, jotta tulee täydempi olo, ja jäystän purkkaa hitosti, vaikka niin kauan että tulee vatsa kipeäksi ja purkka alkaa maistua pahalta, sillä silloin ruokahalu lähtee ja purkka suussa et edes pysty syömään muuta. Mutta lopulta se on kuitenkin kiinni vain tahdonlujuudesta, pitää olla todella 100% kyllästynyt omaan ulkomuotoon ja ahmimiseen ja aidosti motivoitunut lopettamaan. Mutta kun alkuun pääsee ja jatkuvaa näläntunnetta oppii pitämään "normaalina", loppu ei ole niin vaikeaa ja huomaa ettei enää edes juurikaan tee mieli syödä.

    • äidinpikkuenkeli

      Itsellä aika sama tilanne, lihonut 37kg -> 53kg ... Tää on pakko saada loppumaan en kestä :(

      Saa tulla juttelemaan, kik: AidinPikkuEnkeli

      Oon 18v

      • eksyksissäjossainn

        Hei ihanaa ku täällä on monia melkeen samanlaisessa tilanteessa olevia! EN oo vieläkään saanu itteeni ruotuun, mut noitten teijän vinkkien avulla mä pystyn siihen. Painan jo 59 kg ja en voi antaa sen nousta yli 60, en vaan voi. Ällöttää jo ajatuskin, mä en edes muista millon viimeks painoin yli 55kg. Tää on vieny multa iha kauheesti itsetuntoo, en haluis käydä koulussakaa ku kaikki huomaa kuinka nopeesti oon turvonnu sikana, en haluu enää nähdä niin paljon mun kavereita ku mietin et mitä nekin aattelee, en haluu enää käydä vaateostoksilla ku vaatekoko on isompi... Mä lupaan itelleni, että mä teen sen. Mä menen huomenna lenkille ja kaikkee! Muuten tästä ei oikeesti tuu koskaan mitään.. Kohta oon siinä tilanteessa et syrjäydyn kokonaan ja mua aletaan taas haukkuu läskiks niinku joskus. Tekis mieli nytki vaan itkee ja huutaa mun pahasta olosta kuinka paljon oon tänään syöny mut sit saisin vaan kauheen ahdistuskohtauksen. Koitan olla miettimättä koko asiaa nyt. Kerron huomen illalla miten mulla meni se päivä! Kiitos kaikille neuvoista <3 Haluun, et sit ku hiihtoloma on ohi nii kaikki ei kato '' Ompas toi taas läskistyny viel enemmän, painaa jo 65kg... ''


    • Minä.Unicorn

      Joo ihan sama juttu täälläkin. Nää jutut on varmaa jo sanottu, mutta kerron kuitenkin. Yritä syödä hitaasti ja silleen että sä oikeesti tajuut mitä syöt keskity vaan sihen äläkä muuhun esin telkkariin koska sillon alitajuisesti vaan syöt ja syöt ja syöt. Juo lasi vetta ennen jokaista ateriaa että vatsa täyttyy vähän. Jos ostat itse oman ruoan niin älä mene kauppaan nälkäisenä ja ota ostoslista mukaan että pysyt kärryillä mitä ostat, ettei tuu ainakaa kauheesti roskaruokaa. Jos et osta omaa ruokaa niin yritä pitää ittes kaukana keittiöstä äläkä hamstraa ruokaa huoneeseesi. Mee vaikka jonku kaverin kanssa ulos että saat ajatukset pois ruoasta. Joskus kun on jano aivot havaitsee sen nälkänä joten juo taas lasi vettä ja odota 20 min. Sen jälkeen jos on vielä nälkä, ajattele söisitkö omenan. Jos vastasit jotain tähän malliin: Ei, en halua omenaa, haluan suklaata, niin et ole nälkäinen vaan sinun tekee mieli jotain makeaa yleensäkkin. Jos mikän muu ei auta, sano jollekkin talossa asuvalle ihmiselle esim. äidille että pidät karkki/herkkulakkoa ja hän ei saa antaa sinun syödä epäterveellisiä ruokia.

      Toivottavasti näistä oli jotain apua(=

    • keto-orvokk1

      Kannattaa opetella juomaan teetä, jos ei vielä osaa. Teetä voi suositusten mukaan juoda enemmän kuin kahvia, se on terveellistä ja lähes kaloritonta, jos ei sokeria laita. Jos teen karvaus häiritsee, voi laittaa aavistuksen hunajaa. Stevia on luonnollisempi makeutusaine, kuin muut vastaavat, mutta sillä on aika mieto vaikutus teessä.
      Keittää litran vettä ja laittaa termokseen tai hauduttaa valmiin teen termokseen.
      Itse rajoitin ahmimista yhteen aikaan sillä, että join lähinnä sokerittomia limsoja, jotka eivät ole mitenkään terveellisiä niin paljon juotuina. Myöhemmin opettelin juomaan enemmän vettä ja sen myötä vesi on maistunut paremmin kuin limsat ja kivennäisvedet, joita menee enää n. 1L kuussa. Ostin myös jääkaappiin hyvän vesikannun.

      Aloin myös juomaan teetä enemmän. Keitän n. 1,5L vettä kerralla, josta litra termokseen ja 0,5L mukiin/mukeihin. Valkoista, mustaa, vihreää teetä, rooibosta, yrttijuomia.. tykkään maistella erilaisia.
      Joutuu ravaan vessassa useammin, mutta se on vähän siitä, jos ei tarvitse ahmia ruokia.
      Joskus tee ei millään maistu. Olen silloin sallinut itselleni ostaa leivonnaisen, korkeintaan kaksi kaupasta teen kanssa nautittavaksi. Sen jälkeen on taas tee maistunut entiseen tapaan. En osta isoja pakkauksia, vaikka maksaisivat saman kuin kaksi irtoleivonnaista, menisi vain ahmimiseksi. Kannattaa pysyä minimissä mikä tyydyttää himon ja ostaa sen verran kotiin kerralla. Mitä enemmän sokeria opettelee syömään, sitä enemmän se ruokkii sokerihimoa.
      Yrittää muistaa ja oppia aiemmista tapauksista, kun kaupasta lähti kaikenlaista herkkua mukaan..oliko se kaikki tarpeen sokerihimon tyydyttämiseen?
      Kannattaa ennen kauppaan lähtöä syödä jotain proteiinipitoista ja juoda pari lasia vettä, jotta olo on kylläisempi ja kaupan houkutusten vetovoima laskee.

      Olen alkanut tekemään säännöllisesti jääkaappiin vihannessalaattia, joissa seassa vähän hedelmää, esim. viinirypäleitä, melonia, kesällä mansikoita.. hyvänmakuisia, terveellisiä, eikä kastikettakaan juuri tarvitse, kun tarpeeksi hyvä salaatti.
      Kun tekee mieli syödä jotain syömisen vuoksi, otan salaattikulhon viileäkaapista.
      Proteiinilähteenä olen suosinut kanamunia, välillä vähähiilihydraattista rahkaa, esim. Skyr.
      Olen keittänyt kananmunia valmiiksi jääkaappiin myös 1-2 seuraavaksi päiväksi. Keitän kiinteäksi, en kuitenkaan ihan kovaksi, silloin keltuaisen reuna ei tummu. Niitä ei tule itsellä ahmittua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe